***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Kiitti Misupai!

Ninni, et oo tosissas tosta Arskasta. Yöök!
Just mies kattoo tuolla onnessaan sitä leffaa. Ja minä karkasin koneelle kun sain pakit.
(yritin hienovaraisesti ehdotella aviollista kanssakäymistä, mutta Arnold vei voiton :| ) Kun kuulemma mun mahassa oleva alien on iso "turn off". Jepjep!
Siis huom. mies on ihan innostunut tulevasta vauvasta, mutta ei vaan halua seksiä kun vauva muljahtelee just näin iltaisin.

Olipas taas sepustus, sorry. Toivottavasti joku ymmärsi...
 
Pikkuvaemo tosissani, joo ja en :LOL: :LOL: Nythän se on vanha äijä jo, mut nuorempana pidin kovasti siitä ja sen muskeleista :LOL: Mut toi leffa ei nyt jaksa innostaa...
Täällä vähän sama juttu ton aviollisen kanssakäymisen kanssa, useimmiten jää mun ehdotuksiin, pakko se on näköjään nykyään ihan vaan rohkeesti kysyä suoraan silloin kun itellä joskus tekis mieli edes vähän... Täällä kanssa tulee useimmiten pakit, ja just kanssa toi masu-alien esteenä :eek: No, eipä tätä raskautta oo enää kauaa jäljellä, toivottavasti palaudutaan nopeesti synnytysten jälkeen ja ollaan tuplasti haluttavampia kun on ollu hiljasempaa nyt raskauden aikana.

Nyt öitä...
 
Kiitos Ninnille ja Misupaille harsovinkeistä. :)
Taidan hakea eurokankaasta sitä harsokangasta ja viedä mummille ommeltavaksi. Siellä virkataan juuri pienokaiselle pitsipeittoa.. :heart:
Itse olen aivan käsi noissa ompelutöissä.. Haluaisin tehdä vaikka mitä vauvalle, mutta ikävä kyllä taidot riittää suoran neuleen kutomiseen...
Olen kai hullu, mutta alan nyt vielä siivota vaatekaappeja..
Sain ilmeisesti liikaa energiaa syömästäni sosekeitosta..

Me ei nyt päästä muuttamaan, joten mulla on aikaa lörpötellä täällä jatkuvasti.. Olen ihan koukussa tähän koneen ääressä istumiseen... Mies kun on ranskassa suurimman osan ajasta niin tulee tässä mesetettyä ja muuta järkevää..

Nyt öitä kaikille!! Minä jatkan hommia...
 
Ippu: Mä oon aika lailla samoilla linjoilla noiden hankintojen suhteen, vaikka esikoista odotankin. Laadukasta tavaraa on hankittu, mutta esim. pinnis ja kaukalo käytettyinä tuttavilta. Vaunut olivat ainoat, jotka halusin tietynlaiset. Vaatteita on saatu paljon tutuilta vähän käytettyinä. Mutta täytyy ajatella niin, että toisille nämä asiat ovat tärkeämpiä.


Voimia kaikille parisuhdeongelmien kanssa kamppaileville!


Täällä mies on ollut kiinnostunut niistä asioista, joista odotankin hänen olevan. Hän on tarkkaan tutkinut mm. kaukaloiden ja jo istuinten turvaominaisuudet ja jaksaa kuunnella neuvolakuulumiset ja turhatkin huoleni ja pelkoni. Toisaalta en odotakaan, että hän seisoisi kanssani lastenvaatehyllyllä ja olisi niistä äärettömän kiinnostunut, kun ei ole omista vaatteistakaan.

Tässä päällimmäiset tällä kertaa. Oma napa ok, jomotusta ja muuta jonkin verran. Lääkärineuvola kahden viikon päästä ja sitten pääsenkin syyniin jo joka viikkoa. Mammaloman aika on viikon päästä. =)

Tansuli + masukki 33+6
 
Huomenet! :wave:

Kivasti on tullu kommentteja noihin mun eilisiin tarvikehankinta-pohdintoihin, ja asiallista, ihanaa! =)
Joissain asioissa olen kyllä kanssanne samoilla linjoilla, esim. Misupai sanoi ettei lähtisi kirpputoreille vauvanvaateostoksille. En lähtis minäkään; en vain osaa. Enkä tykkää. Mutta toisaalta en osaa mihinkään Benettonille tai Marimekon liikkeeseenkään mennä vauvanvaatteita katselemaan, kun siellä hinnat on sitä luokkaa, ettei ne meidän perheen tuloihin yksinkertaisesti natsaa. En tiiä, tulisko käytyä sit jos yksinkertaisesti olisi enemmän rahaa.
Olin ennen tosi huikentelevainen rahan käyttäjä, raha poltti reikiä taskuihin jos sitä oli, se piti heti käyttää johonkin! Nyt, kun on ollu tämän reilun pari vuotta lapsen kanssa tässä kotona, ja aivan naurettavilla tuloilla (satanen käteen pakollisten kuukausittaisten menojen jälkeen), ni on tullu lievästi sanottuna pihiksi. Ja kun noilla "satanen kuussa" -tuloilla on pitäny tässä näitä vauvahankintoja tehdä, ni ei sitä juuri merkkituotteita, eikä mitään, siis MITÄÄN ylimääräisiä voi ostaa. Ja on myös karissut se HALU ostaa mitään erityistä, kun tietää, ettei vain yksinkertaisesti VOI, ei pysty, ei ole rahaa. Mieshän meillä maksaa KAIKEN, siis sähköt, netin, ruuat, vakuutukset... kaiken, ni en ole viitsinyt suuremmin edes ehdotella hälle minkään vauvantarvikkeen ostamista, että maksais hän välillä. Kun on vielä tommonen perusduunari, palkka ei päätä huimaa. Ni lähtökohdat "turhiin" ostoksiin, tai merkki-tuotteisiin on vähän erilaiset kuin perheissä joissa molemmat käy töissä ja hyväpalkkaisessa sellaisessa. Toisaalta, ehkä mekin sit joskus, jos iltatähteä ollaan suunnittelemassa, minkä aika ehdottomasti on siis vasta kun minäkin olen ollut jokusen vuoden työelämässä, ni pystytään sit hurahtamaan turhempiinkin juttuihin. Ne on nämä kaksi köyhäilyvuotta vaan tehny minusta vähän... mikä se sana on.. semmonen että kun ei tahdo eikä tarvitse mitään ylimääräistä.. en mä nyt keksi sitä, tulee mieleen vaan sanat erakko ja anarkisti, mitä en nyt hae.. Mikä hitto se on... no äh, kuitenki semmonen musta on tullu, että ei tee mieli mitään ylimääräistä krääsää, kun mihinkään semmoseen ei yksinkertaisesti ole varaa. Perusjuttuihin menee kaikki. No daa, johan tuli virsi, kun piti pikaiseen vaan kommentoida ennen ulos lähtemistä! :ashamed: Sorry, ja pointsit jos joku jaksoi lukea! =)

Yks kysymyskin mulla ois: onko teillä muilla valkovuodon määrä lisääntynyt nyt loppua kohti? Kun minä valun ihan solkenaan, saa hyvinkin pikkarisuojaa pitää ettei ihan märillä pöksyillä tarvi olla! :/ Ja tämä on nyt ehkä viimeisen kuukauden aikaan tullut tämä tämänlajin vaiva kehiin.

Nyt pihalle, ainakis viis senttiä uutta lunta satanu yön aikaan, ihana! =)

Ippu 31+6
 
Tai siis Turussa ainakin paistaa =) ihanan keväisen näköistä ulkona vaikka talvikin on vielä tulematta. Odottelen tässä et kello tulis 12 et kaupat aukeis, mun maito on loppu vaikka eilen sitä oli vielä 3 litraa
:eek: Juon siis laktoositonta maitoa eikä kukaan muu sitä meillä juo, tytöillä ihan tavallista rasvatonta ja mies nyt maitoa muuten kun kahvin seassa juo. Mulle on tullu kauhee maitohimo, menee ihan litratolkulla, vaikka ihan hyvähän se nyt raskaana ollessa on kun en mitään vitamiineja erikseen syö.

Ippu
kysyi valkkarin määrästä, oon kans huomannu et on lisääntyny ja mulla ainakin vaihtelee päivittäin sen määrä, automaattisesti pikkarinsuojia käytän nyt sit kanssa.

Ootteko muten miettiny välilihan öljyämistä repeämisten välttämiseksi, siis kaikki jotka alakautta meinaa synnyttää? Täältä löytyy "mielenkiintosta" tietoa asiasta:
http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal
Mä oon miettiny jos sitä jaksais kohta aloitella, kun on kuitenki kohta aika ajankohtanen asia. Toi öljyhän ei kauheesti apteekissa maksa, oiskohan reilu5?, ainakin se tavallinen mikä oikeestaan ihan samaa ainetta ku se intime. Esikoisen synnytyksessä mulla paikat repes, ei nyt mitään pahasti, mut kuitenkin niin että mutaman tikin laittoi, eikä se pissaaminen ollu mitään herkkua ehkä viikkoon sen jälkeen. Sit taas kuopuksen syntyessä en revenny ollenkaan vaikka kuopus oli kilon isompi kun esikoinen ja palauduin tosi äkkiä muutenkin, painoa vaan siitä raskaudesta jäi kun esikoisesta imetin kaikki pois ja vähän enemmänkin. Kuopusta en imettäny kun 3 viikkoa, sit hän joutui sairaalaan ja mun maidon tulo loppui kun seinään vaikka koitin sairaalassa käydä imettämässä päivisin ja pumpata iltasin kotona. Mut sille ei vaan voi ite mitään, sitä maitoa joko tulee tai ei tule. Nyt haluisin imettää mahdollisimman kauan et saisin itteni kesäks bikinikuntoon taas =)

Tulipas taas pitkää sepustusta....

Taidanpa mennä kattoon pientä pintaremonttia, kuullaan taas!

:heart: :Ninni ja Kirppu 32 tasan!!!
 
Huomenta kaikille!

Ihanaa kun kerrankin sai herätä siihen, että ulkona alkaa olla valoisaa! Viikolla lähtee aina töihin pimeässä, ja muutenkin täällä etelässä on ollut koko talvi vaan pimeää ja vesisadetta. Tuli oikein hyvä mieli siitä, miten kivaan aikaan meidän vauvat syntyy. Varmaan jaksaa sitä valvomista ja muuta alkuajan rasitusta muutenkin paremmin valoisina kesäöinä kuin pitkin talvea.

Muuten on tullut kyllä viime päivinä pieni ahdistus tästä tulokkaasta, kun tutkailin tuota äippäpakkausta. Ei olla hankittu vielä oikein mitään muuta kuin turvakaukalo, pinnasänky ja rattaat (ja kestovaippoja!), ja olen ajatellut, että kaiken muun ehtii kyllä sitten parin viikon päästä, kun äippäloma alkaa. Mutta kun siellä pakkauksessa oli niin paljon kaikkea, mikä ei ollut tullut mieleenkään, ja erilaisia ohjekirjasia kaikista asioista, että alkoi tuntua, että tämä on isompi ja vaivalloisempi juttu kuin mihin on osannut varautuakaan. Epäilyttää vähän, miten siitä selviää. Toisaalta raskauskin jo tympii ja olisi kiva saada taas olla "oma itsensä", mutta sitten toisaalta tuntuu, että vauva saisi pysyä mahassa vielä pitkään, että voisi jotenkin paremmin varautua ja valmistautua kaikkeen. Pyörin sitten viime yönäkin tuntikausia ja mietin näitä. Onneksi meillä mies on ollut tosi hyvin odotuksessa mukana ja on mua positiivisempi sen suhteen, miten tässä pärjätään.

Ensi kerralla toivottavasti positiivisemmin miettein

Bellona 30+3

 
Huomentapäivää täältäkin! Aamu alkoi ihanissa merkeissä makkarissa. Kirveli vaan aika kiitettävästi limakalvoja tuossa aiemmin... MIes totesikin, että vaikka mieli tekisi, ei halua, että mulla tai vauvalla on huono olla. Ehtiihän sitä!!! :heart: :heart:

Ja valkovuotoa riittää!!! Aina tuntuu, että housut on märät. Ei tuoksu, mutta on välillä tosi kokkareista. En vaan jaksa uskoa, että olisi hiivaa, koska ei kutita.

Saatiinkin eilen hyvä keskustelu hankinnoista aikaiseksi. Sitä oikeasti kaipaa kunnon keskustelua, varsinkin äippälomalla, kun aikuiskontaktit on vähäisempiä kuin työaikana!!! Viisi päivää ja sitten voi löhötä kotona. Saa nähdä kuinka kauan sitä iloa kestää! Onneksi naapuritalon kollega jäi saikulle leikkauksen takia, niin voidaan viihdyttää toisiamme.

Välilihaa on rasvaillut sellaisella vedettömällä Essex-salvalla. Se on aika samanlaista kuin Ceridal (ei lähde pesemälläkään ihosta, kutakuinkin). Siitä hyödystä en tiiä, mutta kun jossain niin luki, niin ajattelin kokeilla.

Huonoa säätä on pakko uhmata. Lähdetään lenkille, jotta ruoka maistuu paremmin ja onpahan sitten loppupäivä aikaa siivoilla noita työ- yms. papereita tuolta kaapeista pois. Sit laitoin jo pullataikinan maidon huoneenlämpöön, että pääsen taikinaa tekemään lenkin jälkeen.

MIsupai ja Helmis 34+1
 
Kiireesti kommentoin vain tuohon valkkarijuttuun... "kiva" kuulla, että muillakin valuu! Itse olen jo miettinyt välillä, että ei kai ole lapsivettä kun saattaa tosiaan ihan pikkarit kastua, mutta valkkariksi sen kyllä olen kanssa ajatellut. Ilmeisesti siis ihan normaali juttu. Mulla ei haise eikä ole kokkareista, joten en oikein usko hiivaankaan tai muuhun tulehdukseen. Mutta taasen tuli siis todistettua miten hyvä tämä palsta on, huoli hävisi kun kuuli, että en ole ainoa =)
 
Lumisateista sunnuntai päivää kaikille!!

Täällä siis sataa lunta taivaan täydeltä, kivaa!! Tuleepahan valoisampaa ja puhdasta!

Taas on vierähtänyt monta päivää, ettei oo tullu kun luettua teidän jutut. Jäänyt kirjoittelu vähälle!!

Tänne oli tullut joku uusi (nimeä en muista), joten tervetuloa!

Joku kyseli neuvola käynneistä. Mä oon nyt käyny kahden viikon välein, viikon päästä olis seuraava neuvola. Sitten siitä alkaa viikon välein ajat olemaan, mutta eihän siihen laskettuun aikaan ole enää kun noin viisi viikkoa!! =)

Valkovuodosta; mulla on nyt reilun viikon ajan ollut aika paljon runsaanpaa, jos ei oo pikkuhuosunsuojaa niin huosut ihan märät!! Tosi kivaa!!

Jotkut on hankkinut tosin paljon tavaroita. Meillä ei oo ostettu uutta tulokasta varten kun vaan uusi pinnasängyn reunasuojus ja joululahjaksi sai lakanat! Käytettynä hankitaan ne sisarusrattaat, kaveri myy edullisesti!! Sitten tietenkin pitää ostaa tuteja, vaippoja, puhdistuspyyhkeitä ja muuta sellasta pientä!! Onneksi pääsee noin vähällä!!

eilen käytiin koko perhe uimassa pitkästä aikaa. Kyllä olikin mukavaa, tyttökin nautti ihan suunnattomasti. Illalla oltiin sitten miehen kanssa kahdestaan syömässä ravintolassa. Käytiin tosin jo alkuillasta, niin ei tarvinnut jättää tyttöä yöksi hoitoon.

Nyt on sitten minuakin alkanut vaivaamaan liitoskivut. Eikä ole todellakaan kivaa. En edes tiennyt mitä ne sellaset liitoskivut ovat, kun esikoisen odotusaikana ei ollut vaivana!! Mutta nyt sattuu kävellessä, istuessa, nukkuessa, siis aina!! Tosi tosi inhottavaa!!

Ootteko muuten miettinyt, että minkälaisen viestin laitatte sitten ystäville ja sukulaisille kun vauva syntyy? Siis tiedon sukupuolesta, painosta, pituudesta ja ajasta! Onko kenelläkään jotain kaunista tekstiviesti " pohjaa", mihin lisäis tiedot. Itsellä kun ei tuo runosuoni oikein pulppua ja ois silti kiva laittaa tieto ystäville vauvasta jollain kauniilla sanoillla!! Niin, että jos jollain jotain vinkkejä, niin otan kiitollisena vastaan!!

Mutta nyt lähden tekemään kaalikääryleitä, kun kaalinpää tuolla jo kattilassa on kypsynyt hyvän aikaa!!

Muumi82 ja eppu 34+5
 
muumi, tällainen mulla on puhelimessa valmiina, käyttänemme tätä, jos ei tule parempaa vastaan:

Elämä hentoinen
syntyi toiveista äidin ja isän,
antoi elämäämme suuren valoisan lisän.
Haikaran kyydistä nyyttimme
1.1.06 klo 11.33 syliimme siirtyi,
3820g ja 53cm mitoiksi pojalle piirtyi.


Tai puhelimessani olevassa viestissä on tiedot kaverin pojasta, vaihdoin tähän lukemiksi ja päivämääriksi meidän esikoisen syntymätiedot =)

Ippu 31+6
 
Ippu kiva kun kuumeelle selvisi syy! mulla tuli heti mieleen se vauvarokko kun meidän pojan sitä sairastaessa olin myös ihan hukassa et mitä se on! kunnes keksin syyn ja tuli näpyt. Sinänsä ihana "harmiton" tauti, menee muutamassa päivässä ohi ja helpottavaa kun tietää syyn pikkuisen kovalle kuumeelle. Ihanan runon olet jostain napannut, mietin itsekin et pitäiskö etsiä valmiiks kännykkään joku kun esikoisesta ilmoitin ihan "puoli kuolleena" synnytyksen jälkeen tavanomaisella "poika tuli "-viestillä ja oli siinä mennyt huurussa mitatkin pieleen. Tuli ihmetteleviä viestejä sukulaisilta, että "täh, olipa iso poika".. kunnes hoksasin kilojen menneen miten sattuu.. heh.. :D Noo tälle on naurettu jälkeenpäin..

Olitkohan se sinä Ippu kun kirjoitit myös babybluesista? minäkään en koe mitenkään varsinaisesti masentuneeni, mutta muistan miten synnytyksen jälkeen olin "herkillä" muutaman viikon, en halunnut mielellään olla paljoa yksin vauvan kaa(mitä nyt oli pakko kun miehen oli pakko mennä heti töihin) ja jokaikinen asia sai mut itkemään. Muistan kun lähdin synnytyksen jälkeen eka kerran koiran kaa käymään ulkona. Juoksin koko matkan itkien kun ajattelin maailman vähintäänkin kaatuneen mun ollessa pois vauvan luota, kunnes tulin kotiin ja tajusin ettei se maailma kaatunutkaan.


Funny
Taisit kysellä harsoista, omat kuviolliset harsoni löysin anttilasta. Ne on ihan kivoja ja löytyi sieltä liinavaatehyllyistä, mis on kaikki pyyhkeet yms.

Nyt anopille saunaan pitkästä aikaa.

enne ja aarre 33+3
 
Joo ei mullakaan siis varsinaista babybluesia ollut niin että masennukseen asti, mutta semmonen alavire ja pelko kaikesta, ja itkin ihan hirmuisesti. Jännittää onko yhtä hukassa -fiilis toisellakin kertaa..

Ippu 31+6
 
Heissan pitkästä aikaa! En oo taas hetkeen kirjoitellu, vaikka teidän juttuja luenkin. Nyt iski ihan ilman syytä jotenkin masis olo ja ajattelin että pakko saada jotain puuhaamista, joten laitanpa korteni kekoon joihinkin keskustelun aiheisiin.

Hankinnoissa mä olen täysin "sekakäyttäjä", eli ostan sekaisin merkki- ja halpistuotteita, uutta ja käytettyä, enkä tunne sen kummempia intohimoja mitään kulutustottumusta kohtaan. Jos kiva ja hyvä tuote tulee eteen ja sattuu olemaan rahaa, niin ostan vaikka Huutonetistä tai Benettonilta.

Valkkari on ollu tosi runsasta jo keskiraskaudesta alkaen, mutta osasin sitä odottaa, sillä mulla oli sama vaiva pillereiden kanssa. Siksi en hormonaalista ehkäisyä olekaan käyttänyt neljään vuoteen, enkä haluaisi koskaan enää käyttääkään, on tämä sen verran epämukavaa tämä jatkuva ph-suojien kanssa värkkääminen.

Parisuhteesta: alkuraskaudessa tunsin lievää pettymystä kun mies ei ollut mielestäni tarpeeksi mukana odotuksessa, mutta kun masu tuli selvästi näkyviin, on mieskin jotenkin herännyt todellisuuteen, ja on mielestäni mukavasti mukana jutuissa. Mieheksi siis... En siis odotakaan vastaavaa hössötystä mitä tyttöjen kesken voi harrastaa. =) Mutta seksielämä on kyllä täysin kuollut, jotenkin mies ei pysty ajatella mua seksuaalisesti tässä tilassa. Onneksi mullakaan ei halut hyrrää normaaliin malliin, niin ei oo tarvinnu kriisiä tehdä tästä asiasta. Mutta toivottavasti seksi on sit taas tuplaten ihanampaa kun se elämän osa-alue taas joskus kuuluu arkeemme! :D

Välilihan rasvailuun oon ajatellu ostaa sellasta Weledan tuotetta jota oikein mainostetaan kyseiseen tehtävään. Kävis varmaan hyvin muutkin rasvat, mutta olen mainonnan uhri...

bellona: ihan samaa olen ajatellut vauvan syntymäajasta! Varsinkin tämä talvi on täällä kaakonkulmalla ollut aivan sysipimeä, aurinkoa ei ole monena päivänä näkynyt, pelkkää harmaata taivasta aamusta iltaan. Mä en kaipaile niinkään lumen perään, mutta pliiis sinistä taivasta ja auringonpilkahdusta edes kerran viikossa tännekin! *lähettää pyynnön yläkertaan* Eli ihanaa että vauvan synnyttyä on jo ihan oikea kevät, mullakin kun on LA vasta 29.3.

Mutta nyt mä valtaan sohvan, koska Faktalta alkaa kohta Synnytyssairaala! Suosittelen ja samaten Vauvatalo-ohjelmaa!

Voikaa hyvin! :heart:

Kevätaurinkoa odotellessa taimi & vatsataimi 30+1
 
Ensiksi rriksulle82...mulla on sama juttu...että vauva on vaan 1,7kg. Vauvalle ei kahden viikon aikana ollut tullut painoa lainkaan lisää...ja sokerivauvaksi tosi pieni. Mullahan on käytössä ne insuliinit...niin taitaa olla niitten syytä. Mulla kans ultrataan uudelleen kahden viikon päästä ja katotaan sitten, et mitä tehdään...käynnistetäänkö kenties? Toivottavasti ei kuitenkaan ihan viel. Sais mennä viel kolmisen viikkoa eteenpäin. Sokerivauvoillahan masun ympärys kesvaa sallittua enempi...ja mun vauvelin masu oli kutistunut kahdessa viikossa. Mä oon täällä taas ollut huolesta soikeena. Nyt vaan teen liikkeen seurantaa 10 liikettä/tunti. En kyllä tunne joka tunti liikkeitä, silloin kun olen pystyssä...mutta sitten kun oikein alan kuulostelemaan, niin vauva pistää sitten parastaan. Tsemppiä sinnekin, ja toivotaan et kaikki olis hyvin.

Me oltiin tänään uimassa hallissa koko perhe ja ihanaa oli. Mulla sisäsuu on viel kiinni joten uskaltauduin lähtemään uimahallille. Lääkäri sano to, että mulla on oikein unelmatilat synnyttäjäks...no onhan sieltä tosiaan tullut 1v5kk sitten 4850g vauveliini ulos ;)

Joku kyseli, että miten esikoinen suhtautuu uuteen tulokkaaseen. Meillähän lapsilla on ikäeroa keskimäärin tuo 1v3kk ja pienin väli on 11kk ja suurin nyt tämä tuleva 1,5v. Eihän tuo kuopus vielä ymmärrä vauvan tuloa. Tulee sitten konkreettisemmaks kun vauva kotiutuu. Mä oon aina antanut paljon huomiota kuopukselle siinä vaiheessa. Vauvahan kuitenkin nukkuu n.20h vuorokaudessa...niin olen yrittänyt paapoa enempi sitten tuota kuopusta ja tehdä hänen kanssaan paljon kivoja juttuja, kun vauveli nukkuu. Mies pitää sitten seuraa imetyksen aikana. Ainoa asia mitä mun mielestä pitää varoa...ettei isompi pääse räpeltämään vauvan silmiä...sillä ne on sellaset tosi kiinnostavat. Meillä ei oo pahempaa mustasukkaisuutta ilmennyt, mutta riippuu varmaankin paljon lapsista, ja hänen luonteestaan. Isommat odottaa jo meillä malttamattomina sisarusta.

Nyt ruuan laittoon...

Mamma Muu+Mulperiina 31+4
 
enne, oliko teidän vauvarokkolainen kiukkuinen näppyläpäivinä? Meillä on tänään ollu ihan mielettömän pahantuulinen taapero täällä, eli jotenkin taitaa kuitenkin nuo näppylät oirehtia, tehdä oloa kurjaksi..

-Ippu-
 
Hei pitkästä aikaa =) Olen enemmän tuolla monikko-puolella käynyt lukemassa, sattuneesta syystä, ja kun en pitkään jaksa istua (maha puristuu) niin tuli nytkin luettua pitkät pätkät harppomalla tätä. Paljon olikin juttua.

kuvioharsoa ostin metritavarana kangastukku.com :sta, sitä löytyy muualtakin netistä sekä kankaana että ommeltuna (mm. menandmama, mollavauva). On kiva että, meillä kun käytetään kestovaippoja, niin erottaa vaipat ja puklurätit toisistaan. Samassa koneellisessa ne tietty pestään, mutta ei pyyhitä naamaa ja pyllyä silti samaan.

vauvarokko oli ainakin meidän kuopuksella tosi tuskainen, oli niin kova kuume ja iho kuivui ja hilseili. Vauvaöljyllä ja rasvalla hoidin.

sektio tehdään meille rv 38 ellei vauvat ole kääntyneet oikeaan tarjontaan (nyt siis A perätilassa ja B poikittain) tai synnytys käynnisty aiemmin.

mies on ihanasti hoitanut lapsia ja kotitöitä (sen mitä osaa, oma-aloitteisesti). Meillä kun on aika pitkälle jaettu ns miesten ja naisten työt, mutta nyt tekee mitä keksii ja pyydän. Lasten ulkoilu on meillä ongelma, kuka enää iltaisin haluaa lähteä tuonne pimeään sateeseen! Aamupäivällä ulkoillaan 2 ja 4 v kanssa, ja kun olen saanut heidät puettua olen itse jo ihan poikki... Paljon ovat lapset saaneet katsoa DVD:tä, syödä rusinoita, tikkareita, yms joka helpottaa minua.

mustasukkaisuutta meillä ei ole juurikaan ollut, lasten ikäerot on kahden vuoden molemmin puolin, nyt tulee noin 2v 4kk. Ovat ottaneet uuden tulokkaan aina innolla vastaan, ja heti mukaan leikkeihin (siinä määrin kuin olen antanut ;) ) eli rakentaneet vauvan vierellä legoja tms. Nyt neiti 4v sanoi isoveljelle, että jos tulee tyttö ja poika, niin sinä leikit sitten sillä pojalla ja hän sillä tytöllä :D

Oma olo alkaa olla sekä henkisesti että fyysisesti kurja: hemppa oli 105, paino noussu jo 14 kg ja kävely ja kotityöt raskasta. Toisaalta toivois että jo sais vauvat kainaloon, mutta kokemuksesta tiedän että mitä lähemmäs la:a viihtyvät masussa niin sitä helpompia ovat hoitaa!

mahan koosta oli tuolla aiemmin juttua: itse kuulun pienivatsaisiin, tai siis yhtä odottaessa :LOL: Nyt tämä on jo muhkea, 103 cm ympärykseltä, ei vois kuvitellakaan olevansa ilman tukivyötä! Vatsalihakset on tosi kipeet, A-vauva potkii jonnekin häpyliitoksen tietämille, välillä tekee kipeää, välillä kutittaa, ja B työtää päätään toisen puolen kylkiluiden alle ja potkii toiselle puolelle, auts! Yöunet jää lyhyiksi, pitää sitten päivällä paikkailla sen mitä pystyy.
 
Nostelumeiningillä koitan vähän jotain kuulumisia kirjoitella =)

Täällä oli tullu yön aikaan taas monta senttiä lunta, mutta onneks semmosta pakkaslunta, ni jaksoin minäki vähä lumitöitä tehdä. Olo on niin "kunnoton", siis kun ei pääse yhtään lenkille tms noiden liitoskipujen takia, ni mieluusti teen edes lumitöitä, että saa jotain fyysistä rasitusta kuntoa ylläpitääkseen. Ja kun hiljoksiin tekee ni ei pitäis varsinaisesti mitään haittaa tai vaaraakaan olla.

Hei onko teillä muilla tunnetta suun "likaisuudesta"? Mulla pitää jynssätä hampaita nykyisin ihan kunnolla, ja suuvedet päälle, että saan raikkaan tunteen aikaan! Ihme kyllä ei yökäytä, vaikka oon normaalisti tosi yökköherkkä, joten sen puolesta saan nyt oikeasti hyvin pestyäkin, aamuin illoin. Se ei vaan meinaa riittää, tuntuu että jokaisen ruoan/kahvin/karkin päälle tekis kans mieli pestä, mutta kun ei kuitenkaan viitsi pestä pitkin päivää, ni tarttis jotain suunraikastus-pastilleja, mut en oo löytäny mitään.. joskus oli semmosia pieniä kolmion mallisia valkoisia pikkuruisia nappeja, sinisessä pienessä rasiassa joka annosteli niitä yhden kerrallaan ku napista painoi.. onkohan niitä enää? Purkkaa äsken kaupasta pahimpaan hätään ostin, vaikken siitä kyllä yhtään tykkää :(

No joo, sit laittamaan lounasta pojalle ja itelle =)

Ippu 32+0 :heart: tasaviikoilla taas
 
Onpa kiva kun ulkona sataa lunta! On jotenkin heti paljon valoisampi fiilis, järkyttävistä selkäsäryistä huolimatta... :'(
Yritän tässä soittaa neuvolaan ja kysyä mitä lääkkeitä sitä oikein uskaltaa ottaa tuohon kipuun. Eilen meni jalat alta :eek:
Panacodit ja buranat kokeiltu mutta ei auta. Kunnon relaxantit pitäisi saada. Sattuu... :'(

Muuten olo ihan ok. Ruoka ei meinaa enää upota kun tulee äkkiä niin ähky olo. Tuntuu, että on jotenkin niiiiiiin täynnä! :(

Vaatteita olen nyt sitten pyöritellyt tuolla uudessa hienossa koneessa, mutta vauvanvaatteisiin en vielä ole koskenut, kun pitää ensin odottaa että saan aikaiseksi haettua Ikeasta uuden lipaston vaatteiden säilytystä varten.
Joku kysyi (en millään muista, että kuka), tuosta vauvanvaatepesuohjelmasta. Ainakin siinä on mahdollisuus pestä vaatteet 95 asteessa ja useampi huuhtelu jne... Itse kyllä pesen vaatteet 60 asteessa, mutta tuo 95 astetta on varmaan toimiva kestovaipoille, luulisin... :eek:

Siis tulee ihan huono omatunto, kun luen kuinka paljon olette vauvaa varten hankkineet... Meiltä puuttuu vielä melkein kaikki. Itselleni juuri tilasin cariwellin imetysliivit viikonloppuna. Alkaa ahistaa kaikki omat liivit (siis kuppikoko kasvanut järkyttävän paljon :LOL: ) niin josko niistä saisi hyvät liivit jo nyt. Maitoa ei kyllä vielä tipu :whistle: .

Noniin, sain sitten huomiselle lääkäriajan. Katotaan jos löytyisi jokin lääke näihin vaivoihin... Jes.



Ippu: Tarkoittanet niitä tictac tms. pastilleja? Mun mielestä niitä ei enää ole. En kyllä ole satavarma. Mun miehellä on välillä ollut sellainen peltipurkki, missä ollut jotain vastaavanlaisia pastilleja. En vaan muista niiden nimeä :( . Ja tää ei kyllä mene raskausdementian piikkiin :attn: .
:LOL: :LOL: :LOL:

No mutta nyt meen laittaa tuota tytöntylleröä päikkäreille, joten palataan mammat :wave:

kleopatra ja ihmemies
 
Miten noi liikke hommat, kun en mä kyllä joka tunnille 10 liikettä tunne! Voi mennä tunteja etten tunne mitään ja sitten monta tuntia jytisee peräjälkeen, mutta...pitääkö mun olla huolissaan?Näin ollu jo parin vkon ajan!


Tutteli78 31+3tai jotain
 
Tutteli: Eri neuvolat taitaa ohjeistaa noissa liikkeissä eri tavoilla, mutta meidän neuvolasta ainakin sanottiin, että liikkeitä aletaan laskemaan vain jos tuntuu, ettei lapsi ole juurikaan sinä päivänä liikkunut. Eli ei tarvitsekaan joka tunnille tulla liikkeitä. Mulla on kanssa sama, että voi mennä monta tuntia etten huomaa liikkeitä ja sitten kaveri muistuttaakin itsestään entistä innokkaammin =) Lisäksi vielä päivät ovat erilaisia eli tämän vauvan liikkeissä ei ihmeemmin ole mitään rytmiä, terkan mukaan kuitenkin aivan normaalia. Eli tuskin sinullakaan syytä huoleen kun kerran päivittäin kuitenkin liikkuu :)
 
Perhana.. Kirjoitin äsken kunnon romaanin ja sinne se katosi bittiavaruuteen... :kieh:

Heipä hei siis vaan kaikille! Sadepisarat ropisee ikkunoille ja tuuli tuivertaa ulkosalla.. Ihana talvisää siis täälläkin.. ;)

Tutteli: Liikkeistä olen itsekin kysellyt neuvolassa, sillä itsellä sama juttu kuin sinulla. Välillä tunnen yhden liikkeen/tunti, välillä vauva möyrii ihan jatkuvasti.. Sitä testiä ne suositteli, eli otat jotain sokeripitoista ja sitten makuulle tunniksi.. Siinä sitten kuulostelet vauvaa.. Tuntiin pitäisi ne 10 liikettä mahtua. Mene ja tiedä.. Itse olen ajatellut että kukin vauva on yksilö, enkä välttämättä enää tässä vaiheessa edes huomaa liikkeitä niin selvästi kun niihin on jo alkanut tottua.. En siis näkisi että sulla on syytä huoleen. :)

Meidän pikkuinen on päättänyt tänään pesiytyä tuonne ihan alas.. (AUTS). Navan yläpuolella ei juuri kumpua ole, vaan tuolla alhaala valtava möhkäle. :)
Eilen oli niin ylhäällä että kylkiluut soi! Sain jopa hiukan jalasta kiinni.. :heart: Terkkari sanoi viimeksi että vauvan pää on pehmentänyt mun häpyluun jo melko mukavasti kun pää on tosiaan niin alhaalla ja painaa tuonne. Tuntuu välillä niin ilkeältä että itkettää..

Täällä on kyllä rytmit nyt ihan sekaisin!! Menin eilen Wallander-leffan jälkeen nukkumaan, heräsin "aamulla" klo 12.04.. HUHHUH. Tuntuu että olen aina ihan pihalla kun nukun puoleen päivään ja sitten nukuttaakin koko loppu päivän..

Lueskelin tuossa juuri aamiaisella äitiyskirjaa.. Oli aika hassuja juttuja, kuten kohta kohdalta opastettu miten puet puolipotkarit ja bodyn vauvalle.. Itse olisin kyllä tehnyt muutaman kohdan aivan "väärin" :LOL:
Ihan hyvää tietoakin kyllä osittain, ainakin näin esikoisen odottajalle.

Parisuhteesta... Meillä on nyt sopu ilmassa ja pitkän keskustelun jälkeen moni solmu aukesi. Ihanan helpottunut olo ja leijun taas ilmassa kuten ennen. :)

Nyt on pakko lähteä hiukan ulos kävelylle. Eikä kyllä tuota benettonin loppualea voi ohittaa.. ;)
jaksamista kaikille!!

laura ja pienokainen 33+0
 
härkäneito, verisestä vuodosta soittaisin heti neuvolaan, siellä tietävät kysellä tarkemmin vuodon määrästä ja laadusta ja että onko tarpeellista tarkistaa kohdunsuun tilanne. Toivottavasti ei mitään hätää! :hug:

Ippu 32+0
 

Yhteistyössä