<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

yksi tasaviikko taas kasassa, eli 35+0 :heart: onneks nää viikot menee kuitenki aika nopeesti, vaikka välillä tuntuu, että saisi mennä vieläkin nopeemmi, että sais pian vauvan sykkyyn.. mut eiköhän tuokin aika vielä koita, nopeemmin kun uskotaankaan =)

Ipulle hirmusesti voimia sinne sairaalaan.. on tytöllä näköjään kiire maailmaan kun jo helmikuun alussa haluaa tänne syntyä :heart: onneks viikkoja kuitenkin jo ihan hyvin kasassa ja painoakin kertynyt jo yli tuon "keskos-rajan" haleja sinne :hug:

(.) viime yö meni taas ihan pyöriessä, 4 aikaa olisin ollu ihan valmis nousemaan kun olin ihan pirtee ja ei meinannu hyvää asentoa löytyä.. kuitenkin yritin olla kauheesti pyörimättä, ettei mies olis heränny.. plaah.. no tuli se uni näköjään kuitenki jossai vaiheessa kun puol kasin aikaa esikoinen alko omasta huoneestaa huutelee, et "on jo aamu!! :D )

nyt pitää alkaa pelaa Nalle Puh- Lotto peliä tytön kanssa kun menin äske lupaamaan...

:wave:

äiskä ja pienokainen 35+0 :heart:
 
Jahvetti täällä jotkut koittaa näköjään etuilla ihan reilusti :LOL:
Jos me muut kuitenkin maltettais vielä muutama viikko, ite haluisin olla 3 viikon päästä jo nyytti sylissä... Ei enää vaan jaksa, ollu jotenkin niin hankala raskaus...

Sit yks pikakysymys ennen kun tämä rouva menee sänkyyn takasin:
Joko ootte pakannu sairaalakassin?? Mä en oo vielä, mut pitäis varmaan sekin tehdä kun koskaan ei tiedä millon lähtö tulee... Niin moni ottanu jo varaslähdön täällä meiän pinossa...

-Ninni ja Muru 34+3 edelleen...-
 
Hui kuin jännittävää että taas on yksi maaliskuinen synnyttämässä!! :eek: iik! :D

Mulla ei vieläkään erityisemmin mitään vaivoja tai hankaluuksia, nyt vituttaa toi raskausdiabetes mut oon onnellinen siitä ettei mulla tullut se aiemmin. Kyllä nyt kuukauden syö ruokavaliolla ja kuitenkin tykkään "normaalitilassakin" pitää kausiluontoisia kuureja esim. pelkkää kasvista tm. Eilen menikin sillai hyvin ettei ollut yhtään kertaa huono olo sokereista tai muustakaan johtuen <3

Sairaalakassista en oo pakannut enkä vielä meinaakkaan luultavasti.Jos nyt en ihan ajankuluksi innostu, mutta muutakin tehtävää olisi vielä himassa. Sisustuspuuska ollut ihan hillitön nyt pari viikkoa ja kaikennäköistä laitettavaa olisi. Mutta että on nyt ihana asuntokin <3 Listan ajattelin tehdä jääkaapin oveen tarpeista mitä tarvii että voi sitten siitä tarkastella löytyykö edes himasta kaikkea ja jos lähtö tulee niin mies osaa sen mukaan pakkailla.

Yksi asia mua on kyllä ruvennut nyt vähän huolestuttamaan. Kun vauva on poikittain! Kai se siitä vielä kääntyy? eikö? on ollut jo pitkän aikaa :( Mä en niin millään tahdo sektioon! mutta eikai ne anna synnytellä poikittain olevaa alakautta, miten se sieltä mahtuis :eek: :/ Miten muilla on toimittu kellä on jo lapsia jos vauva ollut poikittain?

Muuten tosiaan ei mikään vaivaa ja olo on hyvä, ihanaa olla raskaana vaikken millään malttaisi odottaa vauvaakaan!

Joka päivä tulee mietittyä miltä hän näyttää ja minkäkokoisena tulee ja miten elämä sitten muotoutuu. Ja miten koiran kanssa tulevat toimeen. Tai ei ole epäilystäkään etteivätkö tulisi mutta muistan kun jouluna oltiin äiteellä ja siskon vauva oli siellä niin koira rupesi aina hätääntymään kun vauva itki, piti pientä ulinaa ja yritti väkisin sen luokse. Että tekeekö kotonakin :D Ja meillä ei siis ole mikään pieni koira..

Koiraportti on ostettu eteiseen että sen voi sitten sulkea toiselle puolelle asuntoa jos kaipaa vauvan kanssa rauhaa olohuoneessa tai jos vauvan laskee maahan leikkimään (nojoo tämä siis myöhemmin) eikä koira anna sen olla rauhassa. En kyllä usko että tulee mitään ongelmaa :)

Lähtipä teksti käsistä :D

Kummit
on olleet valittuina jo aika alusta alkaen. Mun veli, miehen sisko ja kummaltakin yksi kaveri. Eli neljä tulee pojalla kummeja olemaan.

Ristiäisiä en oo kummemmin muuten miettinyt paitsi että luultavasti loukkaan miehen vanhempia sanomalla ettei meidän vauvaa kasteta heidän suvussa kiertäneellä kastemekolla. Haluan sellaisen kastemekon johon voi kirjailla kastettujen nimet ja joka jäisi meidän perheelle ja meidän lapsille annettavaksi. Noh, täytyy jotenkin nätisti asia ilmaista kun heille tän ekan lapsenlapsen asiat on tärkeitä. Ja miehen äiti on ompelija että hän voi mun puolesta ommella vauvan kastemekon niin varmaan tuntee ettei kyse ole siitä ettei heidän kelpaisi. En mä muuten miettisi edes tälläistä, meidän lapsihan se on mutta kun miehen vanhemmat on aika vanhanaikaisia ja se oli jo aika shokki varsinkin miehen isälle että poika tulee saamaan mun sukunimen. :D

Nyt lopetan ennenkuin täytän sivun yksinäni :D

Terv. Oikukas 34+6!
 
Kiitos Ninnille, puhallus meni perille pieneen käteen =)
Kyllä se oksutauti on mut löytänyt. Tosin vielä ainakin lievenpänä. Oksennusta ei oo tullu, mutta juna kulkee ja lujaa :LOL: Masua kouristelee aikalailla. Sen takia tuli yöllä niin kipeitä supistuksia, että luulin oikeesti joutuvani lähtee synnyttään kipeenä. Onneksi meni ohi, vaikka kyllä mä jo viikon tai kahden päästä mielellään synnyttäisin.

Soitin neuvolaan, kun en sinne verikokeisiin aamulla päässytkään. Huomena olis pakko mennä, raskausviikot on jo niin pitkällä. Neuvolantäti sanoi, että vatsatauti näin lopussa voi käynnistää synnytyksen. Ei siis ihme kun yöllä tuli sellasia suppareita.

Oot Ninni ihan oikeessa, pitäis kyllä pakata se sairaalakassi. Koskaan ei tiedä milloin se lähtö tulee. Ei mullakaan olis ollu mitään pakattuna, jos lähtö olis yöllä tullu. Jotain varmaan vielä puuttuukin. En oo edes tarkasti miettinyt. Vkonloppuna viimeistään pitää olla kassi kunnossa :)

Ristiäisiä ollaan mietitty sen verran, että ketä kutsutaan, tarjottavia, kummeja (joita 2 vielä puuttuu). Kirkko halutaan sama kuin muilla lapsilla eli Aleksanterin kirkko Treelta. Meidän on tarkotus mennä naimisiin yllätykseksi sitten samalla. Nimikin on valmiina. Ollut jo alusta asti. Tytölle olis ollut enemmän vaihtoehtoja. Kastepuku meillä on oma, jossa kaikki lapset kastettu. Myös on kaunis ja yksinkertainen. Siinä ei oo mitään tietynväristä rusettia tai muuta vastaavaa.

Raskaaksi tulemisesta ollut myös puhetta. Mulla tuli kahdet menkat ja sitten juhannuksena näytti testi plussaa. Oon tullu kanssa nopeeta raskaaksi. Alussa tuli vähän vuotoa. Se on inhottavaa ja kyllä pelästyttää. Yhden keskenmenon oon saanu esikoisen ja kuopuksen välissä.

Nyt pakko mennä huilaan, ettei heikko olo saa kokonaan valtaa.

Jade 36 tasan :heart:
 
Ipulle hirmusesti stemppiä! :)

Kiitoksia kaiklle sektio inffosta, nyt mieki oon vähän "viisaampi".:D

enne: Teillä tulee sit sama ikäero esikoisen ja kuopuksen välille niinku meilläkin. Tiedän siis täysin mitä on arki vauvan ja 2 vuotiaan uhmaikäsen kanssa, mutta kyllä se siitä menee vaikka saattaa välillä epätoivon hetkiä tulla. :hug: Tossa tän päiväsessä Meille tuli vauva - jaksossa oliki just tää aihe ja must hyvä neuvo on se ettei edes yritäkkään olla täydellinen :) Tekee sen minkä pystyy/kerkiää, ei kannata ottaa turhia paineita siitä miltä kämppä näyttää taikka siitä että huomaa ettei oo harjannu hiuksia viikkoon, ne on ihan sivuseikkoja. Sillon ku vaavi nukkuu, ni antaa sillon huomiota esikoiselle. Meillä vielä mies oli Ruotsissa töissä, eli mää olin viikot joskus jopa 2 viikkoa yksin muksujen kanssa kotona. Mie lähinnä linnottauduinki olkkariin ja sinne kaikki tarpeellinen käden ulottuville :D ja kämppä oli ku pommin jäliltä mut nou hätä! ;) Että kyllä sie siitä selviät :)

Ninni: Mulla kans on kuule ihan sama asia pyöriny mielessä ton kassin pakkaamisen suhteen, nää ku on niin kauheen hätäsiä nää vauvat tulemaan ulos ennen aikojaan.. :)

Mieski kysy illalla että mitäs hän sit tuo laitokselle? sanoin että pitää se laukku laittaa kuntoon ku ei tiiä vaikka lähtö tulis vähän aikasemmin. Mut tuntu kyllä nuinkin pieni huomaavaisuus hyvältä, jotenki on nyt semmonen herkkä olo.. :heart:

Piti vielä tosta kastemekosta jutskata. Meillä käytössä sellanen mekko jonka on tehny mun mummo ja sillä on kastettu kaikki meidät serkukset(yhtä lukuun ottamatta) ja meidän lapset (lukuun ottamatta 2 veljen poikaa, halusivat käyttää omaa mekkoa) Mulla ei tulis mieleenkään kastaa millään muulla mekolla :) Mekon helmaan on kirjailtu kaikki nimet jotka sillä on kastettu ja kohta siihen lisätään taas yksi uusi :D

Marmeladi & Masuasukki 36+1
 
Sairaalakassia pitäis alkaa pakkaileen nyt ku sain ton mun uuden ihanan hoitolaukun, niin ajattelin siihen pakata kaiken, kun on sen kokonen et mahtuu niihin TYKSin minikaappeihinkin. Toisen kassin pakkaan vauvalle valmiiks sit jonka mies saa tuoda kun tulee meitä hakeen kotiin. Ja laitan sen valmiiks turvakaukaloon sisälle niin se ei sitten varmasti unohdu :) Kameran ajattelin ja pakata sairaalakassiin jo ajoissa, ettei se sit unohdu... Ei muilla niin väliä. Kaiken muun kun periaatteessa saa sitten sairaalastakin...

Ristiäisistä: Meillä on kastemekkona "perintökalleus", jossa on sisävuorena isän vanha silkkinen kastemekko ja päällä on äidin virkkaama kaunis ohut villainen mekko. Siinä on kastettu meidän perheen lapset ja sitten vielä siskon 3 lasta ja nyt sitten tämä neiti odottolee vuoroan. Hihansuiden silkkinauhat vaan aina vaihdetaan vauvan sukupuolen mukaan vaalsin. tai vaal.pun.

Tuli sit eilen nautiskeltuu muutama laskiaispulla ja vauvahan se niist sit innostu. Hirveetä muljausta koko ilta...taas oli vatta ihan hellänä. Onneks sain nukahdettuu kuitenkin jossain kohtaa.

pitkäkoipi + fiina 32+3 (kateellisena ihailee marmeladin 36+viikkoja ;) )
 
Moi!
Kiitos ihanista ja kannustavista viesteistänne! =)
Synnärillä ollaan ja pääsin vähän koneelle käymään. Synnytys ei toistaiseksi ole käynnissä, mutta jos tämän päivän aikaan ei mitään itsestään tapahdu niin huomenna sitten käynnistellään. Pelottaa, jännittää!

Voikaa hyvin kaikki, minä ja vauvakin yritetään! =)

Ippu 34+2 synnäriltä
 
Heipsis!

Ippu Voima :hug: sulle sinne sairaalaan!!!

On todellakin ollu maaliskuisilla kiirus maailmaan. :eek: En toki ois yhtään pahoillani,jos tästä kummusta pääsisin eroon ja saisin pikkusen jo syliini. :heart: Mutta ehkäpä viä on parempi ootella....

Mä oon osittain pakannu sairaalakassin,eli siis laittanu niinku tavaroita vaatehuoneen pöydälle valmiiks,kassiin ne si oo viä löytäny.. ;)

Ristiäisistä ei olla kauheesti viä miehen kaa keskusteltu,muuta kun sen verran,ettei ny pidetä niin isoja kun esikoiselle. Sillon oli koko iso suku n.50henkee,kastettiin kirkossa ja kahvitus seurakuntasalissa (tosin siihen aikaan asuttiin n.60neliön kaksiossa)
Nyt kutsutaan vaan molempien vanhemmat,isovanhemmat,sisarukset ja kummit (tuiskoos vieraita äkkiä laskettuna yht.18). Kaste ja kahvitus tapahtuu kotona,nyt kun on tilaa. :)

Kummeiksi ollaan pyydetty kahta kaveria. Eli 1täti ja 1setä,ihan kun esikoisellakin. :) Niin ja on jopa suostunuki tehtävään. =)

Marmeladihan se oli joka oli huomannu meitin masukkien menevän samoilla käyrillä painoarvioiden mukaan?
Niinhän tuo taitaa olla ja ku ei meillä oo LA:n suhteenkaan oikeen eroo.
Saapi nähdä kumpi synnyttää eka ja paljoko vaavit sit maailmaan saapuessaan painavat. =)
Mä meen viä äippäpolille rv38+1,ni saan taas tietää paljoko masukin painoarvio sillon on. Kuulemisiin siis siitä sit myöhemmin....Jollei ny sitä ennen synny. ;)

Ketkä kaikki täälä rakentaa tällä hetkellä omaa pirttiä???
Rakennatteko pitkästä tavarasta vai onko pakettitalo??
Me saatiin oma valmiiks,ollaan kohta vuosi asuttu. Aivan ihanaa kun nyt on tilaa,ja oma koti. =) Meillä on kastellin-paketti,tekivät vesikattoon asti ja me ite sit loput. Olipa urakka,mutta oli se sen arvonenkin. =)

Raskaaksi tulemisesta Meillä oli käytössä esikoisen jälkeen pillerit, mut mä lahopää en oikeen muistanu niitä joka pvä nappailla :ashamed: ja pyysin sit jotain toista ehkäsyä neuvolasta, päädyttiin kokeileen ehkäsyrengasta,ja se oli käytössä jokusen kuukauden,sit vaan päätettiin meihen kaa jättää sekin pois,oiskoos ollu tammikuussa'07. Ja leikittiin siinä sit "tärppää jos tärppää"-leikkiä ;) ,
ei siis oikeestaan yritetty,mutta ainahan siinä on se riski ilman ehkäsyä :D Ja niin sit plussasin kesäkuussa. Iloinen "yllätys" oli,
kun oltiin kuitenkin puhuttu toisesta lapsesta. :heart:
Ja nyt se syntyy päivänä minä hyvänsä!!! :heart: =)

Nyt tää romaanin kirjotus loppuu ja meen laittaan pyykit kuivuun.

Mamuliini ja masukki 36+2
 
Pitimäni viä hehkuttaa,et saatiin sunnuntaina tallinnasta tuliaisia vauvalle. Vaari ja mummu oli siä reissussa ja toivat tulokkaalle yhdistelmät. =) Mukavat on! Poitsunkin mielestä....
esittelin niitä miehelle ja otin kantokopan pois,niin minimieshän se sinne soluttautu pehmoineen... :LOL:

Taas mamuliini ja masukki
 
Ipulle hurjasti tsemppiä tulevaan koitokseen! :heart: :hug:

Meillä oli tänään neuvola. Arvot olivat muuten ihan normaalit, mutta mun paino oli tippunut n. -200g/vko. Myös sf-mitta oli käyrän alarajalla, nyt raskaus on viikolla 33, ja sf oli vain 27! (3 viikossa vain 1cm muutos)Noh, nyt sitten olen huolesta soikeena, vaikka terkkarin mielestä ei ole syytä huoleen. Seuraava neuvola on vasta reilun kahden viikon päästä, ja tietenkin mä olen huolissani. Miten on, olenko ihan turhaan huolissani vauvan koon puolesta?
Ja kuinka voisin olla stressaamatta tätäkin asiaa? :/ Vauva kyllä liikkuu, mutta nyt mun tulee alkaa seuraamaan liikkeitä aktiivisesti...

Mä en tuota sairaalakassin pakkaamista ole vielä edes miettinyt, kun kuitenkin on laskettuun aikaan vielä aikaa, mutta nyt kun tätä pinoa seuraa ja äkkilähtöjä on tullut, niin varmaankin syytä olisi alkaa haalimaan tavaraa kasaan.

Ihanaa kun olette alkaneet miettiä jo ristiäisiäkin. Me ei olla hirveesti vielä mietitty, paitsi nimeä. Kateellisena vierestä seuraan, kun te teette kaikkea ihanaa yhdessä äitienne kanssa. Mun äiti ei ole juurikaan tähän raskauteen ottanut kantaa...Ei ole ollenkaan mukana, vaikka olen hänen ainut tytär!

Ainii, meidän vauva oli kääntynyt raivotarjontaan, joten siitä ei tarvitse olla sentään huolissaan, vaikkakin hän ehtii vielä volttia heittelemään vaikka kuinka paljon.

Nyt ruuantekoon ja sen jälkeen ansaituille päikkäreille!

Huolestunut Ootus ja pieni rv33 tasan! :flower:
 
Juu ja ne hormonit hyrrää...mietin tässä aamulla, että voikun sitä palautuisi jo normaalille tasolle, ja kaikki ei olisi niiin ylisuurta, ylivaikeeta tai ylistressaavaa...voisin vain olla ja nauttia ja olla JÄRKI Ootus, eikä aina ja kokoajan vain se TUNNE Ootus....

kaikki pienet asiat on niin kovin isoja. :'( Tai kuten tänään kovin suuri onni on niin pieni vauva.

Eli täällä myös ollaan tänään niin kovin kyllästyneitä raskauteen.

huoh. :ashamed:
 
Enpä ole taas ehtinyt/ jaksanut istua koneelle :ashamed: .
Eilen oli neuvola ja sain lähetteen äippäpolille kokoarvioon. Sf- mitta oli 3ssa viikossa pienentynyt sentillä, se oli vaan 27. No, eilen sitten jo soittivat Jorvista ja sinne menen perjantaina katsomaan minkälainen mini-ihme tuolla masussa kasvaa.
Muuten neuvolassa kaikki ok.

Paino: 30g/ viikko (yhteensä n.6 kiloa)
Pissa:puhdas
Hb:ei mitattu
Turvotus: +
Syke:130
Liikkeet: ++
Tarjonta: RT
RR:100/65

Tänään onkin molemmat lapset kotona, kun tytöllä oli aamulla kuumetta 39 ja poika vaan yskii. Pitäisi käydä nuo keuhkot kuunteluttamassa, mutta ajattelin odotella huomiseen jos vielä jatkuu. Nyt ei ainakaan yski yhtään. Oma olotila on onneksi paranemaan päin. :)

Minä raskauduin heti, kun oli puhetta 3sta lapsesta. Ollaankin miehen kaa naurettu asialle, että tuntuu kuin tässä olisi ajatuksen voimalla tullut raskaaksi. Harrastettiin meinaan kierron aikaan vain ja ainoastaan yhden kerran petipuuhia ja tälli kävi silti :LOL: Oli melkoisen suuri yllätys molemmille, kun positiivisen testen tein. Mutta totuushan on, että se yksi kerta riittää... ;)
Mies on sanonut, että se kerta olikin sitten ikimuistoinen... :heart:

Ippu paljon tsemppiä sinne suureen koitokseen :hug:
Huh, miten me maaliskuiset ollaan näin ajoissa? :D

Mamuliini täällä raksahommat täydessä vauhdissa. Hermot hieman riekaleina ehkä juuri tämän projektin takia. En todellakaan suosittele kenelläkään raskautta ja rakentamista samaan aikaan.
Meille tuli elokuussa kastellin paketti vesikattoon asti ja siitä lähtien ollaan hitaasti mutta varmasti rakennettu itse. :wave:
Odotan poispääsyä täältä 45:stä neliöstä, 150:een neliöön...
Kyllähän tämä tietynlaista yhteisöllisyyttä luo kun kaikki pyöritään näissä nurkissa kuin puolukat p****ssa... :LOL:

Sairaalakassia ei ole vielä pakattu, kai sitä vielä ehtii... :eek:
Tosin eipä ole vielä vauvankaan vaatteet laatikoissa. Pesty on kyllä, mutta silittää pitäisi vielä.

Ristiäiset pidetään omassa kodissa jos se on valmis, muuten ehkä sitten seurakuntatalolla. Mulla iso perhe joten vieraita tulee ehkä n.30.

Nyt meen tekee nakkikeiton valmiiksi ja palailen myöhemmin kommentoimaan, kun nyt varmaan unohtui ainakin puolet.

kleopatra ja ihmemies 32+1
 
Pakko heti tulla kommentoimaan...

Ootus täällä mennään kutakuinkin samoilla viikoilla ja mulla siis myös pieni sf- mitta. Oli eilen 27. Perjantaina pääsen äippäpolille kokoarvioon. Mulla kävi viime raskaudessa niin, että sf- mitta ei enää noussut ja mun painonnousu tyssäsi ja sitten selvisikin, että lapsi ei ollut 3een viikkoon kasvanut ollenkaan jonka vuoksi raskaus käynnistettiin viikolla 38+3. Tulloin painoarvio oli 2100-2200g, tyttö sitten oli 2,5 kiloa mutta pieni silti.
Silloin epäiltiin, että lapsivesi olisi tihkunut, mutta kätilö synnytyssalissa sanoi, että kyllä vettä tuli kalvojenpuhkaisun jälkeen niin paljon, että ei voi johtua siitä. Epäiltiin myös istukantoiminnan heikkenemistä, mutta ei siitäkään mitään vikaa löytynyt. Pieni se istukka oli, vain (muistaakseni) vajaa 300g. Kun ekassa raskaudessa se oli kuitenkin 600g.

Katsotaan nyt sitten minkälaiset mitat pienimies saa perjantaina! :eek:

kleopatra ja ihmemies jälleen
 
Ootus sf-mittahan ei periaatteessa kerro mitään vauvan koosta, välttämättä.
Mulla sf-mitta on nyt 29cm (korkeimmillaankin vaan 31) ja olen viikolla 40+6 =) :hug: Sulla voi vaan mahtua vauva hyvin sinne alas lantioon, eikä näin ollen nosta mittaa.
Itse olen ollut myös huolissani tuosta ja vähän kalluppiakin tuossa tein asiasta, mutta se on niin yksilöllistä..joillain kasvaa joillain ei =) :hug:

Jahvetti, tammikuinen, helmikuun pinosta vierailulla 40+6 =)
 
Super suuret onnittelut tytöistä Korven tyttö ja Me6!!! :flower: :heart:

Linea negrasta on ollu puhetta. Esikoisesta oli navan alla (poika) ja siskolla tuli yli (tyttö). Tällä kertaa viivaa ei ole esiintynyt. Mistähän lienee sit johtuu.. =)

Onko kellään sellasta tunnetta,että vauvalla olis jotenkin ahdasta mahassa, tai että se on jotenkin ihmeasennossa? Mulla istukka edessä ja nevuolantäti ei oo kunnolla vielä saanu selvää vauvan asennosta. Nyt mulla sattuu vattaan, jos en oo ihan selkä suorana, koska joku vauvan osa (luultavasti) painaa muo. Onks kellään tätä ongelmaa?

Tää raskaus on kyllä ollut niin erikoislaatuinen, että jännityksellä odotan, miten tää etenee loppuun. Jälleen kerran sf-mitta oli sama kuin edellisellä kerralla, mut terkka sanoi sen voivan johtuu siitä, että vauva majailee toisella puolella vattaa enimmäkseen. Tiedä sitten. Nyt se oli jokatapauksessa vasta 28.

Nooh. Eipä tässä muuta tälläkertaa! :wave:

mamma-miia rv32+4
 
Älkää olko huolissanne sf mitasta. Mä kävin eilen neuvolassa ja sf- mitta oli tosiaan 28 cm. Vauva on kuulemma ihan alhaalla että voi tosiaan syntyä koska vaan. Ja viikko sitten vauvan painoarvio oli 2 kiloa. Eikä kukaan lääkäri ole ollu huolissaan.
härkäneito ja prinsessa rv 35+4
 
Ipulle iso :hug: ja voimia synnytykseen.

Täällä alkaa nuha helpottamaan ja aivotkin jo toimii jollakin tasolla. :LOL:

Sairaalakassia en ole viellä saanut aikaiseksi pakattua. Vauvalle olen vaatteet kerännyt laatikkoon valmiiksi, itselle en mitään. Täytyykin muistaa laittaa kameran akku latautumaan ensi yöksi, ettei käy niin köpelösti että on sitten tyhjä akku kun synnyttämään lähdetään.

Tänään oli muuten hauska tapaus aamupalaa syödessä, kun tyttö (1v ja 10 kk) yks kaks tokas että vauva syntyy, minä siihen että ei se viellä moneen viikkoon synny, niin tyttö tuumas että tänään syntyy. Taitaa vaan tulla vauvalle kiire jos tänään meinas syntyä. En kyllä ymmärrä mistä tyttö tollasta sai päähänsä. =)

Ristiäisistä, ollaan jonkun verran suunniteltu, lähinnä vieras listaa. Meillä on samalla häät joten vieraita tulee suunnilleen 50. Esikoisen ristiäiset oli pienet, noin 15 henkeä. Kastepukuna on minun papan tekemä kastemekko. Teki sen meidän tytölle ja sillä on sitten kastettu myös siskon poika ja tullaan sitten kastamaan myös meidän vauveli.

Itseksin välillä mietin, että miten sitä sitten pärjää vauvan ja kaksi vuotiaan esikoisen kanssa. Onneksi on kevät ja kesä tulossa, niin pääsee ainakin ton pukemisen kanssa helpommalla. Tytöllä meinaa vaan uhma iskeä päälle, saa nähdä paheneeko kun vauva tulee!! :kieh:

Oikukas:Meillä on kaksi koiraa ja hyvin on tullut tytön kanssa toimeen. Alussa nuorempi koira oli aika innokas, lähinnä tuti kiinnostu mutta nykyään niitä ei vois vähempää kiinnostaa koko tyttö paitsi jos hänellä jotain syömistä. :LOL: Nuorempi koirista on sellainen nykyään, että kun tyttö itkee niin sekin alkaa itkeä ikään kuin myötä tunnosta. Ulvominen ja ulina alkaa kun tyttö itkee, mutta hyvä puoli on siinä että tyttö lopettaa yleensä itkun siihen kun sitä alkaa naurattaa koiran käytös, jotain hyötyä siis koirastakin. =)

Muumi82 ja eppu 37+1

Muoks: Sellaista viellä, että mistäköhän johtuu kun viime päivinä vauva on liikkunut tosi paljon. Omasta mielestä paljon reippaammin kun aiemmin, tuntuu että on melkein koko ajan liikkeessä. Herään jopa välillä yöllä sen liikkeisiin, mitä ei oo aikasemmin tapahtunut. Olisko lapsivesi vähentynyt? Eikös loppuajasta pitäisi ruveta rauhoittumaan kun tila alkaa loppumaan? Tai sitten vauveli yrittää saada itsellen lisää tilaa, ettei tarvitsisi viellä pois tulla!! :LOL:
 
Lapsivesinäyte on nyt sitten otettu. Hyvin meni näytteenotto. Hiukan se inhottavalta tuntui, mutta nopeasti oli ohi. Jälkeenpäin iski aikamoinen päänsärky ja vähän huono olo. Nyt on jo ihan normaali olo. Huomenna sitten kuulen vastauksia. Kortisoneja en vielä saanut. Jos keuhkot hyvin epäkypsät, niin sitten ehkä perjantaina saan.

Ipulle tsemppiä!

Sairaalakassia en ole vieläkään pakannut. Itseasiassa en ole edes vauvan kotiintulo vaatteita pessyt. Ajattelin, että ehdin ne sitten kun tiedän leikkauspäivän, mutta voisi ne kyllä nyt jo hoitaa, kun koskaan ei tiedä... Vähän pelottelivat, että lapsivesi voi alkaa tihkumaan ja sitten sitä ollaankin osastohoidossa.

Raskautumisesta on ollut puhetta. Meillä on ilmeisesti erittäin tehokkaat sukusolut. Aina olen tullut heti ensimmäisessä tai viimeistään toisessa kierrossa raskaaksi. Kaikki ei kyllä tosiaankaan ole päätyneet lapsen saamiseen. ( tämä on 9:s raskaus, on ollut tuulimunia, keskenmenoja yms. ongelmia). Pari vahinkoakin on ehkäisystä huolimatta sattunut. Toinen tekee nyt läksyjään tuolla keittiössä ja toinen on vielä mahayksiössään. :LOL: Että aivan ihania ja kuitenkin "toivottuja" yllätyksiä ovat olleet.

Ristiäisiä en ole yhtään vielä miettinyt. Luultavasti pidämme ne kotona ja vieraana vaan kummit ja ihan lähimmät sukulaiset. Nimikin olisi kiva keksiä ennen ristiäisiä..

Oonaliina 34+0
 
Onnea Korven tytölle ja me6 perheineen prinsessoista :heart: :heart: :heart: ihana kuulla et kaikilla kaikki hyvin :heart:

Ipulle :hug: ja tsemppiä huomiselle,jos ei jo aiemmin lähde syntymään :heart: Hurjalle kuulostaa,ku itellä aikaa la:an viel melkei kaks kuukautta,ni täällä jo kuudes vaavi tulossa maailmaan =)

Kamalasti oli tekstiä tullu perjantaista,lukasin kaikki läpi,mut nyt jo rupee tää istuminen väsyttää,täytyy lähtee huilii sohvalle :)

Piitsi ja VilmaIisakki 32+4
 
Tämä täti sai sairastettavakseen erittäin inhottavan ja sitkeän vatsatautipöpön viime viikon to-pe yönä. Ensin kiersi mahassa tosi inhottavasti muutaman päivän mutta kun kaikenlaista kipuilua on nyt sillä seudulla niin en osannu yhdistää mahapöpöön. Torstaista sunnuntaihin sitten oksennettiin yötä päivää ja paino putos 3 kiloa, ainoo mihin riitti energiat pönttöilyn jälkeen oli nukkuminen ja oli kyllä niin hirveetä et aattelin et jos tästä hengissä selviän niin oon kyllä sitkee sissi. Mutta selvisin - sitten iski maanantai-iltana virtsatieinfektio täysillä höyryillä päälle... Ei muuta kuin antibiootteja hakemaan yöpäivystyksestä. Lääkäri ei huomannut että oon raskaana - olin vissiin pikkasen kuihtuneen näkönen. :LOL: Mut nyt oon jo terve, tuntuu ihmeelliseltä...

Ja täällä ollaan vaan jakauduttu, ONNEA ONNEA ONNEA kaikille!!!!!



Ja Ipulle ihan hirveesti voimaenkeleitä synnytykseen ja pikkuiitalle!

Galluppeihin sen verran mitä on itselle ajankohtaisia että ristiäisiä aiotaan viettää meillä omassa kotona kun nyt saatiin enemmän tilaakin ja musta se on jotenki mukavaa ajatuksena (...saa nähdä onko myös käytännössä :D ) Ja jos kaikki menee hyvin ja suurinpiirtein ajallaan syntyy pallero niin äitienpäivänä ois tarkoitus kastaa, piti meiän äiti varata sata vuotta etukäteen ku se on pappi ja sinne asti oli jo sunnuntait buukattu. Vieraslistasta sen verran että varmaan ihan kauheasti on tulossa porukkaa, miehen suku on semmosta että ne tulee kyllä melkein vaikka ei pyytäisi ja niitä on paljon... Jotain porrastus-systeemiä pitää sitten ehkä kehitellä.

Raskautumisesta... Noh, ei ollu kyllä ongelmia. Kesäkuussa jäi _yksi_ pilleri levyn alusta ottamatta ja sieltähän se iltojemme ilo napsahti sitten ihan kertaheitolla. Eli vähän oli vahinkokin, mutta toivottu sellainen, eikä varmasti ois menny kauaa ku oltais alettu "oikeasti" yrittämään. Mut selvispä sitten sekin että herkästi sikiävää porukkaa ollaan, siksipä oonki miettiny jo valmiiks noita ehkäisyasioita synnytyksen jälkeen, mihinkään täysimetykseen en tosiaankaan luota... Kierukkaan päädyn kaikista luultavimmin, se on niin kätevä.

Tänään oli neuvola, tässä lyhyesti kuulumiset:

Raskausviikot: 34+6
Paino: 57,5, -420g/vk (vatsatauti...)
Turvotus: -
Pissa: Puhdas
Verenpaine: 108/61
SF-mitta: 30cm (aluksi mittas 32cm ja sitten yhtäkkiä se olikin 30cm eli ei yhtään kasvanut viime kerrasta, 2vk sitten mitattu.)
Syke: +125 (torkuilla, aika pian nous sit sinne 130)
Raivotarjonta ja liikkeet ++, vaikka tilaa ei kovin enää liikkua ole ja sen kyllä tuntee! Joissain kohdissa ei oo vettä ollenkaan välissä ja tekee kyllä tosi kipeää jos oikeeseen kohtaan sattuu potkuilu osumaan.

Seuraavaksi sitten kolmas ja viimeinen lääkärineuvola 18.2 ja sitä ennen synnytysvalmennus 12.2, vihdoin mekin päästään sinne!! Jihuu. Sain myös tuon hoitosuunnitelman esitiedot-lomakkeen täyteltäväksi kun pakkailen sairaalakassia mitä en ole vielä tehnyt.

Nyt alkaa taas papunen painamaan kylkiä sen verran että täytynee siirtyä sohvalle... Mies tekee tänään pitkän päivän töissä ja huomenna lähdetään sitten ajelemaan Helsinkiin mammaa ja siskoa katsomaan, ollaan siellä pitkä viikonloppu. Ihan kiva kun pääsee äiteen passattavaks. :) (ikäänku mies ei mua kokoajan passais muutenki...) Mietin jo et täytyykö ottaa kaukalo ja sairaalakassi auton perälle mukaan mut ehkä mä nyt pikkuisen liioittelen, jospa vielä tän reissun kerkeis tehä ja tulla kotiin jakautumaan.

Jaksamista siskot,
mama-L & Pikkuinen Onnipapu 34+6 (anoppi joka on kätilö tunnusteli taasen massua eilen ja oli vakaasti sitä mieltä että korkeintaan 3-kiloiseksi ehtii tirriäinen kasvaa, äitiä ei yhtään haittaa et on muutama sata grammaa vähemmän puskettavaa.)

 
Paljon, paljon onnea jo vauvansa saaneille :heart: :heart: :heart:


Ipulle Paljon onnea, voimia ja tsemppiä sinne synnärille :hug:


Limatulpasta tänään itse yllätyksekseni sellaisen "löysin" pöksyistä :eek: Jos vanhat enteet pitää paikkaansa, niin meilläkin tuhisee ihana vauva pian sylissä :heart: :heart: :heart: Oli oikein sitkeän limainen ja hieman "oranssin" värinen(eli kai verinen :D )... Jos supistukset tästä alkais, niin vois jo alkaa valmistumaan synnytykseen, hoidella lapsille hoitopaikkaa jne.. Onko muilla irronnut/irtoamassa?

Täällä oli puhuttu raskautumisesta. Meillä tuo imetys toimi "ehkäisynä", eli kuukautisia ei, kun sitten vasta kun lopetin imettämisen. Eli kuopus oli 1v3kk. Oli jo kauhea vauvakuume ja heti tulin raskaaksi :heart:


Olikohan vielä muuta?!?!:) Nyt pitää mennä hetkeksi levähtämään, koska mies lasten kanssa ulkona. Ja jos sattuu, että synnytys pian käynnistyy, niin haluan olla hyvin levännyt:) Kätilö kyllä lupaili, että nyt tulee synnytys olemaan lyhyempi ja helpompi. Kuopuksesta kesti nimittäin VIISI vuorokautta
Jos vaikka riittäis tällä kertaa vuorokausi
:LOL:

Hyviä vointeja kaikille
Tsemppiä synnärille lähteville/oleville :hug:
Voikaa paksusti :LOL:

Niin ja mulla on raskaudet niin tiheään tahtiin olleet, niin sen takia tämä kolmas kuulemma syntyy aiemmin. Elimistölle kuitenkin sen verran isompi rasite..

LOE ja rakas 36+6
 

Yhteistyössä