*** MAALISMASUT 2009! ***

Upupaepops mulla itellä on sellainen samanlainen olo, että ei uskalla vielä täysin aatella että meille tulee vauva.

Otetaanko siellä varhaisultrassa muuten pituus/paino ym.? Ja saako siellä jo neuvolakortin?

Myymä Mahtava juttu!! =)
 
myymä
upupaepops Mä en voi ymmärtää miten teillä kaikilla muilla oli sellanen olo kun mä olin jo ihan varma että kuuseen menee tämäkin raskaus!
Kiitos kaikille siis tuesta :heart:

Suunnistaja Mä sain tänään siellä alkuraskauden ultrassa neuvolakortin mutta laittoivat siihen vain tiedon tuosta käynnistä, ultran tiedot siis... neuvolassa meillä ainakin vasta katsotaan nuo pituudet/Painot yms normaalit jutut:)

Tänään on ollut "huonon" olon kanssa aika hyvä päivä. Eli vähän vain etomista muttei sen kummempaa. :)

Myymä ja pikkuvelisisko 6+2
 
:hug: voimia kaikille surullisen uutisen saaneelle!! :hug:

Kerottu ollaan kaikille jotka ollaan nähty =) siis kummankin perheelle ja sitten lähimmille ystäville.

Sukupuolta ei haluta tietää etukäteen. Hirveesti se aina vaivaa mutta kiva sitten ylläty. Oon niin utelias että vaikeeta se on. Mutta mulle on parempi aprikoida sukupuolta että ei jää aikaa kaikenmaailman sairauksille ja muille... =)

Hankinnoista sen verran että tilattiin vaatteita niin tilasin pari toppia niin on sitten kun masu kasvaa ja tais olla jotain lämpösempää paitaakin. Toivottavasti saan ne käyttöön ajallaa...

Tuplaraittaita oon kattellu, mutta en osaa sanoa että onko ne sitten tarpeelliset. Nyt tyttö on 1v 1kk eikä jaksa yhtään istua vaan pitäs mennä juosten. Toisaalta jos ollaan kaupungis ja jos oon yksin niin ei oo toivookaan et likka juoksis edellä ja mä vaunujen kans peräs.
Oon kattellu sellasta missä saa kopan työtäjää päin ja tyttö voi mennä kasvot menosuuntaan. Ne kuomut on siis erikseen.

Verenpaine mulla on aina alhanen eli yläpaine on jotain 100 ja alle. Nyt raskaana ollessa huippa aihan älyttömästi koko ajan. Mittailin äsken että paineet ois 88/67 että ei ihme jos heikottaa.
Jos on paineet alhaalla kannattaa juoda vettä ja olla viileessä. Se vaikuttaa myös!!
Edellisessä raskaudessa ennätys minkä sain mittariin oli 77/ jotain =)
katotaan jos saan sen rikottua.

Myymälle niin paljon onnea että. Ihan mieletön juttu että sait niin upeita uutisia vaikka toivo oli jo viety! Aivan ihanaa :heart: :heart:

Oireita mulla on nykyään tosi vähän??? aluksi oli vaikka mitä mutta nyt ei edes pahaa olo. Rinnat on ihän järjettömän kipeet. Maha turvoksissa ja aika ajoin väsyttää niin että itkettää. Niin joo ja tosiaan se ITKU ITKU ITKU.... edellisessä raskaudessa olin niin pahoinvoiva 24/7 16 viikolle asti ja nyt ei mitään.... tietysti raskaudet on erilaisia mutta huoltahan se aiheuttaa....

Juu siitä eilisestä ylläristä =)
Vietiin tyttö mummun ja vaarin luo ja sitten mentiin hotelliin missä oli poreamme :D
sen jälkeen lähettiin tropiclandiaan polskimaan, toki otin torkut sitä ennen. Hotelliin oli ostanu masikkaa ja 0% siideriä ja suolasta. Kun tultiin uimasta valmistauduin ravintolaan lähtöön.
En koskaan oo syöny niin hyvää ruokaa!! Mutta ette tiedä mitä mä tein... rupesin itkeen kesken ruoan kun on niin hyvää ruokaa!!!!????!!!
ei voi olla totta. Onnex se tarjoilia tuli just sen purkauksen jälkeen kysyyn et maistuuko. Jos ois samaan aikaan tullu oisin varmaan avautunu sille kuinka onnellinen oon kun on niin hyvää ruokaa :LOL: :LOL:
No lopun ajan nauroin ja sanoin miehelle et tästä ei sit puhuta :D
sit lähettiiin käveleen. Mentiin meijän "yksiölle" se on yhen talonseinässä oleva iso kolo jossa voi istua jne. Se liittyy meiän alkumetreille. Siellä se sitten ruusun kanssa polvillaan kosi!!!!! :heart:
Viimein ja vihdoin :D
katsotaan jos sitten 2010 saatais häät aikasex.

Notta sellasta. Oli kyllä niin rentouttavaa ja ihanaa. Oltiin samassa kaupungissa missä asutaan mutta silti oli niin arjesta irti kun oli hotellissa jne.

Netskuli + juniori 6+4
 
Marza mulla käynnistettiin 42+1 viikolla ja neiti syntyi seuraavana aamuna. Tikattaessa totesin, että tulen uudelleen. Ja sinne menevällä tiellä ollaan.

Kertomisesta olen kertonut muutamalle töissä, joiden kanssa joudun olemaan päivittäin tekemisessä. Esim. olin ohjaamassa reskontran käyttöä ja mulle tuli tosi etova olo, oli pakko mennä vessaan. Oli pakko sitten kertoa, kun kuitenkin päivittäin olen tekemisessä hänen kanssaan. Sitten olen kertonut pihalla muutamalla äidille, kun ovat udelleet, että joko pikkukakkonen tulee. Sekä tietenkin äidilleni. Mieheni isälle ei olla kerrottu. Kerran aiemmin sanoi, että kyllä yksi riiittää. Saa nähdä mitä sanoo, kun kuulee. Kotona mies on sentään iloinen ja onnellinen asiasta. On ruvennut todella itsenäisesti hoitamaan meidän pikkuneitiä.

Olo on ollut vaihteleva, etoo välillä ja välillä ei. 1 1/2 viikon päästä on eka neuvola.
Viikkoja on nyt 5+5

 
Voi netskuli, onnea! Onpas miehesi romanttinen, oli varmasti mitä ihanin yllätys! Mullakin on viime kesältä eräs ravintolaherkistelymuisto, oltiin miehen kanssa road tripillä Euroopassa :heart: (Vaikka me ei kyllä itketty sitä kuinka hyvää ruoka on, vaikka sekin oli todellakin hintansa väärtiä!) :)

Mies ehtii EHKÄ sittenkin huomiseen neuvolaan, jipii!
 
Myymälle suuret onnittelut raskauden jatkumisesta! :flower:
Liinakolle voimia suruun... :'(
Netskuli, onnea tulevalle morsiamelle! :heart:

Ja minusta sitten... kävin tänään ekassa neuvolassa (9+4), kaikki muuten ok mut yritettiin jo kuunnella sydänääniä niin eihän sieltä mitään tietenkään kuulunu. No olin niin hermona että se on jo varmasti menny kesken kun edellisessä raskaudessa ne kuulu jo näillä viikoilla niin terkka varas mulle heti maanantaiks ultran toiselle paikkakunnalle. Voi luoja että voi tuntua pitkältä ajalta oottaa sinne asti... pelkään koko ajan pahinta... :ashamed:
Hemoglobiini oli 156, ois kuulemma vara vähän puottaa... :) Verenpaineet 111/81, niitä sitten seuraillaankin ihan urakalla jos lähtee taas nousuun, raskausmyrkytyksen vaara leijuu päällämme koko ajan.

Onko muita keillä ei oo sydänäänet kuulunu vielä näillä viikoilla ja silti kaikki ollu ok?
 
No on kyllä tullut niin paljon taas tekstiä, etten varmaan muistakaan mitä piti kirjoittaa.
Toivon kuitenkin Liinakko, että kyseessä ei mitään vakavempaa.
Oon myös todella tyytyväinen, koska pärjään ton pahan oloni kanssa jo tosi hyvin! Hajut on ainoo ongelma, eli tupakan savu, juopot, tiskikoneen haju ja viemärit on pahin vihollinen tätä nykyä.
Kerrottu ei olla vielä, kun mun yhdelle kaverille. Kohta tarvii kyllä siskolle kertoa, kun kokoajan ehdottelee terassia tai saunaolutta. Viikon ajattelimme vielä sinnitellä. Hyvin pystyis olemaan pidempäänkin, koska mahasta ei huomaa mitään. Housut kyllä puristaa ja mahassa on aina kauheet jäljet. Tarvis varmaan mennä housukaupoille...
Voi noista sydänäänistä en tiedä, kun mulla ultra vasta vkolla 13...vkolla 12 taisi kyllä olla lääkäri. Toivon, että sillloin kuulen sydänäänet ekan kerran! Ihme jos jaksan odottaa sinne asti. 3 vkoa kuitenkin...
 
moiks

Ihanaa Myymä!!! :D Aivan mahtavaa!! Ihmeitä tosiaan ja ihania yllätyksiä tapahtuu!!

Liinakolle puolestaan plajon voimia suruun, :hug: niin väärin :'( Tuu kertoo olostas jos se helpottaa yhtään!

Oi, ja Netskulille onnittelut! :flower:
Meillä häät syyskuussa.

Mistäs täällä onkaan taas ollut puhetta...

Sukupuolesta
en vielä tiedä halutaanko tietää.. pojasta ei ensin haluttu.. sitten kun ois ollu viimenen mahdollisuus saada tietää ja kysyttiinkin, olikin vaavi jalat ristissä eikä näyttänyt ;) :D
Toisaalta tuntuu että kiva olisi tietää..

Tästä tietää minun porukoiden lisäksi pari kaveria. ei muut vielä.. eikä varmaan kerrotakkaan ennen kun ekan ultran jälkeen.

Hyvää viikonloppua kaikille! huomenna vika työpäivä ja sitten pienen pieni loma B)

oireista muutes sen verran vielä että mitään hirveän kamalaa ei ole täällä.. rintavarustus hieman hellä, jos on pidempään syömättä tulee tosi huono olo ja heikotus, pissittää, nukuttaa, nukuttaa, NUKUTTAA!! oikeestaan tänä aamuna oli eka semmonen aamu jollon oli huono olo.. yleensä mulla tulee se vasta illasta päänsäryn kera.

nyt :wave:
 
Mä nyt päätin, että varaan huomenna ajan varhaisultraan. Ei tartte koko aikaa hermoilla ja jännätä niin paljoo. Turkulaiset: Missä ootte käyny ja kuinka paljon makso? Kuulin, että Kaarinassa olisi joku tosi hyvä lääkäri mutta ei autoo ja en kuitenkaan bussin kanssa sinne löydä :ashamed:
 
Täällähän kaikki odottajat onki :) Itellä viikkoja nyt 8+0 ja keskiviikkona olis ensimmäinen neuvola käynti, onko joku jo käynyt ensimmäisellään? mitä siellä noin suurin piirtein tehdään? :O jännittää aika lailla kun ensimmäinen oikea raskaus. Edellinen kun olin 16v ja sekin oli tuulimuna.. pelottaa vähän nyt sit ku on aikasempi kokemus vääränlaisesta raskaudesta.. :/ entä jos se on taas väärä? pelottaa aika lailla ja ku ei oikeen osaa ajatella positiivisesti tämän aikasemman kokemuksen takia. :S :/
 
liinakolle iso :hug: :'(
myymälle onnea ihanista uutisista :heart: ymmärrän kuinka iloinen voit olla uutisista kun minulla meinattiin kanssa ensin tuulimunaa ja kummiskin siellähän se toukka olikin =)
täällä edelleen etoo kaikki mutta ylös ei tule. eilen oli ihan hirvittävä päivä. huono olo alkoi jo yöllä ja jatkui koko päivän |O tänään onneks ollut hieman parempi.
mies haluais tietää kumpi tulee tyttö vai poika mutta minä pistän hanttiin.
haluan jotain jännitystä olevan loppuun asti =)
me emme ole vieläkään kerrottu vanhemmille eikä pahemmin muillekkaan. minun muutama ystävä tietää. jos oottelis vielä muutaman viikon kun tuo anoppi ei osaa pitää suutaan kiinni niin sen jälkeen tietää koko kylä.
onko jotain tietoa (kaikistahan tehdään tilastoja) mikä raskausviikko on yleisin keskenmeno viikko?

cadillac ja toukka 9+3
 
Wikibedian mukaan: "Suurin osa keskenmenoista tapahtuu ennen 13. raskausviikon täyttymistä, eikä niille välttämättä löydy syytä. Myöhäisemmän tai toistuvan keskenmenon takana voi olla esimerkiksi kohdunsuun heikkous, äidin perussairaus, tukostaipumus tai infektio." :)
 
keskenmenosta nopsaa kirjotan että jos ultralla saadaan sydän äänet ennen 13 viikkoa niin esim vk. 7 niin sen jälkeen keskenmenono riski on vaan jotain 5%
Kun se sikiö on usein kuollu tai sitä ei ole ollutkaan jo pitkään mutta tulee pihalle setten viimestään vk.13.

siksi monet käy varhaisultrassa, ei tarvi sit 13 viikolle oottaa.

Ja tosta ekasta neuvolasta niin ekassa raskaudessa olin niin pahoinvoiva et oli pika neuvola.
Sain neuvolakortin ja paljon luettavaa kotiin. Punnittiin ja mitattiin pituus ja paineet.
Jotain se tais höpöttää et mitä lappuja tulee täyttää.
Oikeestaa sitä ei tiiäkkään et onko tuulimuna vai ei. Kun oireet voi on ihan samat. Eli on vaan pakko oottaa ja luottaa.
Uskon että me kaikki ollaan sun kanssa jännittämässä samaa asiaa, toki ne jotka ultrassa on käyny on varmaan yksi huoli vähemmän.
Mutta tästä se huoli alkaa, eikä lopu edes lapsen lentäessä kotoa ;)
 
liinakko :hug: :'( Jaksamisia!

Myymä Todella ihana juttu! :heart:

Kävin varhaisultrassa joskus 8+2 ja lääkäri sanoi, että 90% mahdollisuudella raskaus kestää loppuun saakka, kun on sinne asti päässyt.

Me aiotaan kysyä ultrassa, kumpi on tulossa! Eihän se oo satavarmaa tietoa, mutta silti.. Musta on kiva ajatus miettiä vauvaa tyttönä tai poikana.

).( Olen oppinut elämään pahan olon kanssa. Vähän nippailee sillin tällöin ja verenmaku käy suussa. Portaissa hengästyttää enemmän, vaikka kunto on ihan hyvä oikeasti..

Ei olla kerrottu tuleville isovanhemmille vielä. Jotenkin en saa aikaiseksi kertoa. Haluan pitää tiedon itselläni jostain syystä. :$ Kerään koko ajan voimia siihen.. Ja töissä tietää jokunen, mutta ei kaikki. Pääasia, että pomo ei vielä tiedä. Mietin paljon sitä, että kun työsopimus loppuu joulukuussa ja äitiysloma alkaisi tammikuun lopussa, niin mitä teen sen välisen ajan..? Saanko jotain sairaslomaa, vai käynkö reippaasti työhaastatteluissa työttömänä työnhakijana..? Mistähän saisin tietää? Lääkäriltä vai liitosta vai työkkäristä?

Mimmukka 9+1
 
Pikasesti tulin lukaseen pinon ennen nukkuun menoa.

Oonkohan mä ymmärtänyt väärin, mut olen siinä tiedossa et nykyään kaikki pääsee kaks kertaa ultraan. Muuttui mielestäni vuoden alusta, mut voi olla et puhun ihan puuta heinää.

Myymä, aivan mahtavia uutisia. Ihanaa kun kaikki on hyvin. :heart:

Liinakolle :hug: ja paljon tsemppiä!

Netskuli, paljon onnea! Sulla tais olla kyllä aivan mahtava ja romattinen päivä. =)

Onko täällä muuten paljon jo rouviintuneita mammoja? =) Me mentiin mun miehen kanssa naimisiin elokuussa -06, eli muutaman viikon päästä olis toinen hääpäivä. :heart:

Ja nyt nukkumaan. |O

marza ja masuvauva 7+3
 
Mimmukka81: tietysti tuosta varmaan kannattaa kysyä nuista kaikista paikoista. :) Mietin tuossa tuota työjuttuasi ja omasta mielestäni se riippuu kunnostasi :p Tai ainakin mulle sanottiin niin kun isosiskoni häät ovat helmikuun 28 päivä ja olen kaaso, ohjelma vastaava ja lisäksi teen itse heittokimpun, morsiuskimpun, pöytäkoristeet ja sulhaselle vieheen + muut kukka jutut ja itsellä alustava laskettu aika menee päivälle 12 maaliskuuta, että aika viimesilläni oon sillon jos nyt kaikki menee hyvin. :D :LOL:
 
myymä
Kiitos kaikille :)

Nöttiäinen Mä vähän havittelisin saada tietää sukupuolen mut sit toisaalta en taas halua :D Vaikeaa vaikeaa ;) Oma veikkaus on kuitenkin että tyttö tulee...

Oireet on ihan samat kun esikoisesta. Hirveä kuvotus aamusta iltaan, eikä tee mitään makeaa mieli, pelkkää suolasta ja maitoa maitoa ja maitoa! voikohan maitoa juoda jotenkin liikaa? Eilen join nimittäin litran.... :whistle:
Tänä aamuna on ollut erityisen huono olo verrattuna pariin edelliseen aamuun...

Tänään lähdetään miehen kanssa DBTL:ään:) Ihanaa lähteä viettämään kahdestaan vähän laatuaikaa. Ainoa tietysti mikä on pieni "hidaste" on se että kuinka siellä kestää 2 päivää selvinpäin katsoa sitä touhua! :) Siksi ehdotinkin miehelle, että käytäis siinä kylpylässä toisena päivänä vähän pulikoimassa :)

Myymä ja pikkuvelisisko 6+3
 
Himpura kun te ootte ahkeria kirjottajia, ei taaskaan kerkee lukee kaikkia.

Mie kävin aamulla noissa perusverikokeissa ja iltapäivällä saa nyt tietää sitten onko hemppa noussu yhtään vai laskenu vaihteeks.

Kauheeta on tää turvotus, ei haluais pitää housuja jalassa ollenkaan kun tuntuu että puristaa ja kiristää vaikka tosiasiassa on reilun kokosia jotka mahtaa jalkaan heittämällä ja tilaakii jää.. ihan outoo.

Matami ja vaava 9+2
 
Mä varasin just ajan siihen alkuraskauden ultraan, sain heti maanantaille (terveystalolle Tampereella)! :) Sillon ois rv 8+6. En malttais millään odottaa!!

Matami-Mutkula: Mullakaan ei saa housut yhtään kiristää, varsinkin illalla. Normihousut kyllä mahtuu vielä hyvin päälle mut mikään ei saa kiristää masua..

Mitenkäs muilla, onko jo tullut kiloja ja jos niin kuinka paljon?? Mulle ei oo tullut mitään, paino pysyny ihan samana ellei jopa vähän laskenu..

rv 8+3
 
m a r z a: Minä rouviinnuin keväällä 2007 :heart:

Vajaan parin tunnin päästä suuntaan siis sinne ekaan neuvolaan, pidän täällä peukkuja pystyssä jotta mies ehtisi mukaan! Yritän ehtiä tulla tänne sen jälkeen kertomaan kuulumiset, mutta voi olla että matkataan jo kovalla kiireellä mökkeilemään viikonlopuksi.
 
huomenta, ja ihanaa sellaista. Poitsu nukkus koko yön :eek: Ite välil aina heräilin ja ihmettelin, odotin oikeen et koska pärähtää huutamaan. Ja nyt on olo kuin eri ihmisellä, ei yhtään itketä :)

marza: täällä myös rouviintunut äippä, viime keväänä mentiin kun alettiin esikoista odottaa. Aikas ihanan romanttinen päivä ollu netskulilla :heart:

Eilen sit luulin et alkoi pahoinvointi, olin aivan kaksin kerroin, huimas ja yökötti ja olin aivan kananlihalla. Mut meni kyl illal sit ohi, et ehkä oli jotain muuta. Ehdin kyl jo ihmetellä et tätäkö mä oikein toivoin muka!

Kiloista ei mitään käsitystä, vaa'assa ei oo ollu pattereita noin vuoteen :D Mut veikkaisin et hiukan on tippunut, väkisinkin sitä katsoo mitä suuhunsa pistää kun on toisesta vastuussa. Viime raskaus oli niin helppo sen puoleen kun mieliteot oli tosi terveellisiä, ruisleipää (oululaisen luomu jälkiuunileipä) oli pakko aina olla saatavilla. Se sama leipä muuten on nyt poitsun ehdoton lemppari! Ei tuu ruokailusta mitään ilman sitä :)

Huomen tarttis pitää joku pieni puhe kaverin vaavin nimiäisissä kun ollaan kummituksia. Mutta pää lyö ihan tyhjää! Onkohan jollain jotain hyviä runoja tai tarinoita tms joista saada inspistä?

Nyt mehua keittämään kun poitsu kerrankin puuhaa jotain hetken yksinään eikä roiku jaloissa.
 
Huomenta, Kimbley tässä ilmoittautuu maalismasuihin =)

Eli ensimmäistä odotan, ja ikää löytyy jo peräti 32 v. Viikkoja kasassa tällä hetkellä 6+5. Laskettu aika laskurin mukaan 24.3., jos nyt siis sinne saakka päästään....

Mulla on vähän samat kokemukset kuin eternal-lifella, eli mulla oli kanssa tuulimunaraskaus noin 10 vuotta sitten, ja sen takia fiilikset eivät ole hirveän positiiviset tällä hetkellä. On vaan hankala uskoa, että sisällä oikeasti kasvaisi joku. Ja varsinkin, kun raskausoireet ovat aika vähäiset, vain rintojen aristusta ja väsymystä, välillä vähän kuvotusta, muttei mitään sen pahempaa. No, mulla on alkuraskauden ultra ensi viikon to 7.8., siihen saakka täytyy siis tämän epätietoisuuden kanssa kärvistellä. Tosi ärsyttävää, kun ei voi yhtään iloita, kun tuntuu, että joutuu pettymään joka tapauksessa. Tämän takia ei olla tästä raskaudesta kerrottukaan muille kuin siskolleni ja hänen miesystävälleen.

Mutta onnea kaikille niille, joilla todistetusti löytyy masusta elämää =)
 
Liinakolle jaksamista ja voimia :'(

Tunteista toisiin, Myymälle suuren suuret onnittelut takaisin tulosta! =)

Voi kun itsellä olisi niin ettei oireita olisi. Nyt on kestänyt viikon verran (vasta, tuntuupas pitkältä tuo aika...) tämä jatkuva kuvotus. Eilen oli parempi päivä ja meninkin siitä jo ääneen sanomaan joten tänään on sitten taas ollut kahta kauheampi. Pahoinvointi alkoi minulla viime torstaina kun keskiviikkoiltana erehdyin sanomaan avokille että kummallista odottaa kun ei ole mitään oireita. Virhe. Eilen sitten tuli lisäksi huimausta, joka näköjään jatkuu tänäänkin.

Paino tippunut pari kiloa (kiitos sen maanantaisen mahataudin ja tämän kuvotuksen). Alkaa olla niin vetämätön olo että kauhulla ajattelen vain sitä josko tämä kestääkin vielä kauan, esim. viikoille 12 tai jotain... Heti meni iho kananlihalle pelkästä ajatuksestakin.

Pomoille on nyt kerrottu ihan tämän pahoinvoinninkin takia ja lisäksi työ on sellainen että parempi heidän tietää. Hyvin ottivat asian ja muistuttivat siitä että nyt ei mennä minun ehdoilla vaan pikkusen. Oon kyllä iloinen että kerroin jo, nyt on selkeempi syy olla poissa tarvittaessa töistä jos ei kykene olemaan pystyasennossa. Tuo pomoille kertominen on kyllä niin yksilöllistä ja paikasta riippuvaa että joillekin toisenlaisille ihmisille ja toisenlaisessa työssä en olisi varmaan vielä kertonut joten ymmärrän niitä jotka kertomista haluavat pitkittää.
 

Yhteistyössä