**Maalismasut 2009** syyskuussa

Terve terve,

onpas meillä reippaita mammoja, kun pitkät rimpsut on taas tekstiä tullut. Olen lukenut kirjoituksianne, mutta en ole jaksanut kirjoitella. Olen ollut flunssan kourissa ja olo on ollut ryytynyt.

Neuvola meillä on ihan mukava neuvolatäti ja lekuri. Tosin meidän lekuri lähti jatkaa kouluaan, niin meille tulee uusi lekuri. Saas nähdä millainen hän sitten on. Esikoisen aikana ihan ekalla kerralla meillä oli venäjäläisperäinen lääkäri, jonka sisätutkimus ihan oikeasti otti ja sattui. En pystynyt illalla edes menemään salille, kun alapäähän sattui.

Talvitakki esikoisen aikaan, minulle ei tehnyt tiukkaakaan talvitakkien kanssa. Joten en usko tarvitsevani talveksi uutta talvitakkia. Käytin laskettelutakkiani sekä untsikkaa. Jos tiukaksi käy, niin käytän sitten vaikka paksua villapaitaa. Jos talvi on samanlainen, kuin viime vuonna, niin ei paljon talvitakkia täällä etelässä tarvita.

Liikunta. Muutaman kerran olen käynyt kunnon kävelylenkillä tytön kanssa. Kaivoin kävelysauvani esille, jos sitä ensi viikolla pääsisi sauvailemaan ja uimaan. Kun paha olokin on taakse jäänyttä elämää eikä enää edes oikein väsytä. Niin pääsee urheilemaan.

Oma (.). Viikkoja on nyt kasassa 12+5 menkkojen mukaan, ultran mukaan 13+4. En ole vielä kertonut töissä, kerron tossa ensi viikolla tai sitten kuun vaihteessa. Katsotaan, millä tuulella talon johtaja ja johtajatar ovat. Eivät varmaan hypi innoissaan, kun alallamme on muutenkin vaikea saada uusia työntekijöitä. Verikokeiden tulokset tulivat. Kaikki kunnossa. Hyvä, nyt voi huokaista helpotuksesta. Mahaa ei vielä näy, mutta iltaisin turvottaa. Liikkeitä on välillä tuntunut sellaisia muksauksia. Välillä masu on ihan kovanakin, ilmeisesti supistaa. Minulla ei ole normaaleista supistuksista mitään tietoa, kun esikoinen käynnistettiin. Silloin ei koskaan maha oikein mennyt kovaksi en ainakaan huomannut.
Olen ollut muutaman päivän poissa töistä ja heti on kaaos paikalla, joten saas nähdä kun kaikista pahimpaan aikaan jään äitiyslomalle. No, mutta sehän ei ole työntekijän ongelma, vai onko?
 
Huomenta! Taalla taas kamala yo takana, pahoinvointia ja olsentelua--->ei juurikaan unta. :| tekis mieli herata ens vuonna, jos olo sit olis parempi...

Neuvola- Laakari ihana, katilo on ihan asiallinen, mutta ei mun makuun. Hyvin kuitenkin tyonsa hoitaa. Siella on toinenkin katilo, joka on paljon mukavampi, mutta tekee tosi vahan tunteja, eli hanta nakee harvoin.

Talvitakki- Nyt jo harmittaa se, etta joutuu sellasen kalliin jumbotakin ostamaan...Toivottavasti sille tulee jotain kayttoa myohemminkin... Just viime talvena ostin kaikki uudet talvivaatteet, 'paremman' takin ja sit ulkoilutakin...nyt ei varmaan mee paalle kumpikaan koko talvena...

Liikunta- Arkiliikuntaa lahinna 'harrastan', kavelemassa kayn ja uimassa.

Minilla- Kiva, ettet enaa joudu tekemaan yovuoroja! =)

Nyt menen tuohon sohvalle koomailemaan...paatakin sarkee taas... :| Sori, tama valitus
 
Neuvolakuulumisia!

Painom./vk: +271
RR 114/80
Sydän +
Kohtu kiinni/kiinteä, pituus 3cm
Rh pos neg
Pissa puhdas
Hemoa ei kyl otettu tälläkertaa.

Vau määki kuulin ne sydänäänet! Olen siis huonokuuloinen ja pelkäsin etten ikinä kuulisi vauvan sykettä dopplerilla. :eek: Kaikki sujui oikein hienosti ja oli ihana mieslääkäri. Tuli hurjan hyvä mieli. Paino tosiaankin on noussut viimekerrasta 2kg. Huhhuh. :D

Onneksi kaikki on sisälläni hyvin ja voi mahtava mikä olo. (No ei lasketa eilistä pahoinvointia...)

Mömmis 13+5
 
Myymä: ah, kuulosti ihanalta tuo tavaran väri. En ole huomannut itse samaa - ainakaan vielä ;) Maha oli sekaisin tuttuun tyyliin tänäkin aamuna, onneksi ei kipeä kuitenkaan.

Ja terkut punttikselta. Otin yhteyttä tuttuun valmentajaan ja sanoin, että haluan alkaa treenata vähän systemaattisemmin, että jaksaa synnytyksen ja vauvanhoidon fyysisesti. Ja huh, jotkut liikkeet tekivät tiukkaa. Esim. hauikset ovat ihan romuna. yritän käydä siellä 3 x viikossa ja sitten vähän muuta liikuntaa päälle.

Talvitakki: Näin muuten Indiskassa kivan villaisen talviviitan. No, en tartte sellaista, kun mul on niitä ponchoja.Noihin maha mahtuu kivasti.

Neuvola: Jos muistelen oikein, valtaosan kokemukset ainakin terveydenhoitajasta ja kätilöstä ovat olleet jees, lääkärit sen sijaan aina eivät. Mä oon toistaiseksi nähnyt vasta terkkarin neuvolassa ja kätilön sairaalassa ultran yhteydessä. Helsingissä lääkärikäynti (eka sellainen, ellei ole komplikaatioita) tulee vasta rakenneultran jälkeen. Sekä terkkari että kätilö olivat mukavia ja hyvällä asenteella.

Argh, nyt pitäisi lähteä töihin, mutta väsyttää ihan sikana.
 
Zoe-F
Huomenia!
Töissä kerroin pomolle, koska jouduin jäämään sopimuksen kaheks viimeseks viikoks sairaslomalle ja lääkärintodistuksessa luki uhkaava keskenmeno.
Jadekettu Ei kiva tollanen tutkimus alkuunkaan, teininä joskus kävin gynellä ja hyvä että pystyin kotiin kävelemään Oli aika ronski vanha nainen, ei ihme etten sen jälkeen ole gynellä käynnyt kuin vasta nyt. Ja tokassa ultrassa kun kävin niin mullakin oli siellä veli venäläinen, joka yritti jotakin megalevitintä minuun tunkea, heti kun vinkasin niin otti esiin sellaisen minin, huh.
Talvitakki No broplemo, kaveri lupas lainaa :D
Ja sitte te ihanaiset ootte puhunut kakasta, no, mitäpä siihen sanoisi. Vaikka sanotaan että raskausaikana ruuan sulatus hidastuu ja kaksi kertaa pidempi aika menee, niin minust ei ainakaan tunnu siltä. Joka päivä käyn wc:ssä niinkuin normaali ihminen (ei ole mulle normaalia :D)
Muuten olo on ihan jees, jos ei vaan aina särkis päähän.
Tänään täytyy käydä koulussa hakemassa haalarit ja paperit ja sitten käydä kaupassa.
Zoe ja Öttiäinen 13+6 :heart:
 
Hei,

Neuvola: Terveydenhoitaja on tosi kammottava, enkä tosellakaan odota noita käyntejä. Lääkäri taas on tosi kultainen ja ymmärtää tuntojani. Kertoi itsekin kokeneensa kolme keskenmenoa ja sanoi tietävänsä minun epävarmuuden tämän raskauden suhteen. Se helpotti kovasti.

Minua on myös alkanut vaivaamaan päänsärky, joka johtuu jumittuneista hartioista. Viime yönäkin heräsin jyskyttävään kipuun, joka ei ole hellittänyt vieläkään. Onneksi pian on viikonloppu, niin saa levätä.
 
Moi! Täällä ei mitään uutta, pitkältä tuntuu aika... Jatkuvasti juilii edelleen alamahaan ja häpyluu on myös alakanu kipuilemaan. Kyykkyyn ei voi enää mennä polvet yhessä, maha ottaa vastaan. :)
Lähen kohta käymään labrassa, pitää käydä antamassa se viikon 15 verinäyte missä seulovat sitä suomalaista perinnöllistä munuaissairautta. Oottekos muut meinanneet käydä siinä? Sehän on vapaaehtonen.

Myhkäri+mahamölliäinen 15+5
 
Zoe: Juu vettä kuluu, ja ihan törky kylmää sellaista (aah..) mut ei valitettavasti poista öklötystä :(

Onkos teillä muilla muuten raskaus vaikuttanut mitenkään psyykkeeseen? Tai aiemmat raskaudet, miten ja menikö sit raskauden jälkeen ohi? Kiinnostais tietää kun itellä puhkes paniikkihäiriö päälle enkä oikein tiiä mikä osuus tällä raskauden aikaisella hormonimyräkällä on asiassa, ei osannut rouva psykiatrikaan siihen sanoa mitään tarkkaa.

Mama-77 & Touho II 16+1
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa.

Huh huijaa! Taisinpa löytää omalle pahoinvoinnille lopultakin selityksen. Syön siis Somac nimistä happolääkettä päivittäin ja se ei ole auttanut juuri ollenkaan. Juttelin eilen kuopuksen lto:n kanssa ja hän sanoi, että oireet kuulostavat hiivasyndroomalta. Etsin sitten kuumeisesti netistä lisää infoa ja kuinkas ollakkaan kaikki oireet ovat kuin hiivasyndrooman opaskirjasta. Nyt siis alkoi minulla tiukka dieetti. Ei sokeria, valkoisia jauhoja eikä hiivaa. Tänään ei ole ollut sitä järjetöntä turvotusta ruokailun jälkeen, ei juurikaan närästystä eikä pahoinvointia. Onko kenelläkään muulla ollut samaa tautia? Itsekuriahan tämän hoito vaatii, mutta jos olo paranee näin nopeasti jaksan kyllä hoitaa itseni terveeksi.

Eilen tuli postissa odotettu ihanuus, eli AngelSounds doppleri. Oli muuten supernopea toimitus, vaikka tulikin kaukaa. Pieni sydän jyskytti höyryveturin lailla, ihanaa :heart: . Tilasin laitteen mielenkiinnosta ja onhan tulevien isosiskojenkin kiva sitten kuunnella vauvaa. Mieskin oli aivan innoissaan sydänäänistä, taisi muutama kyynelkin tulla.

Vatsa on jo pyöristynyt, pitää vielä töissä peitellä tunikoilla ja neuletakeilla, koska en aio vielä kertoa.

Talvivaatteista oli ollut puhetta. Töissä tarvin hyvät ulkoiluvaatteet, onneksi ostin viime talvena Haltin lasketteluhousut Poutiaisen mallistosta. Niissä on vyötärö mukavan alhaalla, joten niiden kanssa ei tule ongelmia. Takista en sitten ole ihan niin varma. Villakangastakin alle saattaa vatsa jopa mahtuakin.

Tällaista meillä, niin veriseulasta ei kuulunut mitään, joten kaikki taitaa olla ok.

omenaruusu 13+2 ja herne
 
Talvitakki "ongelma" ratkaistu. Kun oon tälläinen vilukissa ja Vaasan suunnalla aina on kylmä niin tilasin tälläisen http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_81&products_id=2187 Oli muuten ihana! Ja vielä kun tuon kauluksen saa pystyyn pooloksi niin ei voi jäätyä!
Oon joutunut kans siirtymään äitiyshousuihin, paidat on ongelma kun tavis-paidat jää lyhkäsiks ja esikoisesta nuo mammakuteet on m-kokoa ja mä hukun niihin tällä hetkellä.

Väsyttää,väsyttää. Mies on lomalla niin rouva veteli 12 tunnin yöunet ja nyt päivällä oon nukkunut 3 tuntia :D Hemppa oli 118,mullahan on normisti sellanen 135, esikoisen aikaan laski 107 ja lääkäri meinas ettei oo tässä välilssä normaaliksi noussutkaan vaan kaikki rautavarastot on tyhjät. Minunkaan vatsalle ei nuo rautavalmisteet sovi,mutta kannustan ainakin kokeilemaan Spartocine? merkkistä.

:wave:
 
Hei kaikki

Kiva löytää täältä muitakin maaliskuun odottajia =) Itsellä silloin ensimmäinen tulossa, laskettu aika 22.3. ja paikkana naistenklinikka. Oli pienoinen yllätys, kun neuvolatäti jo ensimmäisellä käynnillä kysyi synnytyssairaalaa, vaikka siinä vaiheessa tuntui aika kaukaiselta ajatukselta.

Ultrassa käytiin pari viikkoa sitten ja kaikki hyvin =) seuraavan aika olisi sitte lokakuun lopulla. Muutenkin kaikki tulokset on ollut tosi hyviä, silti jännittää koko ajan enemmän :/ Onneksi mies ainakin yrittää olla tukena, mutta sen kommenteista tuntuu välillä olevan enemmänkin haittaa kun hyötyä.. joka tapauksessa ajatus on tärkein.

Töissä olen joutunut jo kertomaan raskaudesta aamuoksetuksen takia (onneksi se alkaa olla jo ohi), mutta muuten olemme pitäneet aika matalaa profiilia, ainoastaan molempien muutama lähin ystävä ja miehen veli tietävät, edes tuleville isovanhemmille ei ole asiasta vielä puhuttu mitään. Myöskään oma siskoni ei vielä tiedä. Maha alkaa vaan näkyä jo aika selvästi, eli kohta taitaa olla pakko kertoa :D

Kirpakkaa syksyn jatkoa kaikille :flower:
 
Zoe-F
Iltaa!
Tässä tukkaa värjäillessä tulin aikaa tappamaan ja teille juoruamaan.
Tänään tulikin käytyä kaupassa ostamassa kaikkea tarvittavaa synttäreitä ja leipäkakkua varten (NAM :p)
Huomenna siivotaan sitten ihan urakalla. Ja värjätään tukkaa lisää. On tämä ja kanssa. Eilen blondasin osan tukkaa ja tänään vielä pikkaisen lisää latvoja, ja huomenna tulee oikeat värit. Kun on ollut pitkään musta tukka ja nyt haluan vähän vaihtelua niin tämän siitä sitten saa, vaikkakin vaan puolet tukan pituudesta ja alle puolet hiuksista yleensäkin tarvitsee blondata, niin on se silti ärsyttävää.
Koirakin oli illalla keksinyt itselleen virikettä, ja avannut ruokapöntön kannen ja syönyt siitä "seisovasta pöydästä"
Kahden vuoden kotikasvatus ja tässä tulos, kun koiralla murkkuikä, ja appiukko antaa kinkkua ja leipää pöydästä. En kyllä enää ota koiraa sinne ikinä, kun en haluu että se alkaa varastelemaan.
Zoe ja Öttiäinen 13+6 :heart:
 
myymä
kiiltis MEilläkään ei ole lasketussa eroa kun pari päivää (mulla 19.3) ja kättärille oon myös menossa, eli saa nähdä ollaanko siellä samaan aikaan :)

Huomenta myös muille mammoille! :)
Minä täällä sängyn pohjalla vielä (kiitos lastenohjelmien) ja ylös pitäisi raahautua. Veljen tyttö (2v) tulee tänään hoitoon päiväksi (silläkin uhalla että saa vesirokon) niin pitäisi saada itsensä valmiiks ennenkuin tulee :)

Oloista ei mitään uutta :) raskaudesta vain nauttien ja toivoen että kaikki on hyvin. Olen jotenkin tuhannesti hysteerisempi kuin aiemmissa raskauksissa. Toki edellinen keskenmeno kalvaa mieltä mutta olisi silti ihanaa vain nauttia ja olla huoleti!
Kuulin sydänäänetkin viimeksi tiistaina ja silti jo nyt oon huoli ... Noh, ehkäpä se on vaan luotettava :)

myymä ja pikkuvelisisko 14+1 :)
 
Heips,

Jälleen ollut pakollista palstataukoa, kun esikoinen on ollut kipeä :( . Vihdoinkin töissä ;) .

mömmis: Onpas sulla aikaisin rakenneultra. Mulla on 21.10 ja viikkoja nyt jo 15+6.

omaa edelleen pyöristyvää napaa: Tosiaan, masu kasvaa eikä enää ole kenellekään epäselvää, että raskaana ollaan. Jostain syystä mua kuitenkin ahdistaa enemmän, kun ekassa raskaudessa. Olo on jo nyt epämukava, en tykkää mahasta (kun paidat ei ole hyviä ) yms. Mä luulen, että mun työpaikan negatiivinen suhtautuminen on vaikuttanut jotenkin mun omaan ilooni olla raskaana :'( . Tiedän, ei sais antaa vaikuttaa mutta väkisinkin vaikuttaa, kun työpaikalla ollaan niin paljon. Ihana ja iloinen asiahan tämä on, ja toivottu sellainen. Mut edelleen en ole antanut lupaa kertoa muille sukulaisille raskaudesta eikä mua niin huvita koko asiasta edes keskustella. Surullista!

Iines ja Sintti 15+6
 
Me halutaan kans tähän pinoon.

29.3.2009 on laskettu aika, paikkana PHKS ja äitylillä ikää 30. Ikään tulee tosin noin viikko ennen la. yksi vuosi lisää, ties vaikka joutuu synnärillä kahvitarjoilut pitämään:)

Yksi lapsi on jo ennestään, mutta olo on kuin ensisynnyttäjällä, sillä edellisestä on jo yli kymmenen vuotta ja kaikki on niin kovin erilaista kuin silloin.

Tiistaina käytiin ultrassa ja pakahtuahan sinne meinasi, niin oli ihmeellistä! Viikkoja on nyt 12+3, kaikki on mennyt todella hyvin, olo on ihan normaali, pahoinvointikin loppui tuossa pari viikkoa sitten. Housut jo kiristää ja turvonnut olo, mutta kunnon vauvamasua vielä odotellaan.
 
Onnea uuteen odotukseen Sanjer :) Ja tervetuloa pääasiassa iloiseen joukkoomme! Mitä nyt hormoonit heittää vähän jokaisella =)

Mun oli pakko tulla hehkuttamaan! Mulla olo paranee ja kuvotus helpottaa :wave: Eilen valvoin ihan siitä ilosta et pystyin touhuamaan ja olemaan jalkeilla jopa 10.30 saakka!! Siis uskomaton tunne, kun tähän asti oon ollu petipotilas pahimmillaan monta viikkoa klo 17 -> :whistle: Viikoja on nyt 15 + 1.

Tosin tänä iltana saattaa tulla takapakkia kun likka nukkui (taas :kieh: ) yön huonosti ja univelka ja pahoinvointi kulkee niin käsi kädessä mulla.

Ja toinen hupaisa juttu :) Tyttö (kohta 11kk) on hyvittava kun aina kun itkettää/nukuttaa/nälättää niin se kaivelee heti mun paitaa ylös ja saattaa sanoa et tsssiä.. Mitenkähän raaskin lopettaa imetyksen? Tyttö saa vielä pari kertaa päivässä lähinnä lohtutissiä. Muuten juo maidot pullosta. Tytön sanavarastoon kuuluu siis äiti, tsssiä ja ei. Isiä oon yrittäny opettaa, mut se ei vaan mene perille :LOL:

Näitä tällä kertaa -Annas + Liinukka

 
Ensimmäinen suonikohju puhjennut! :eek: Apua, nyt jo! Edellisessä raskaudessa niitä tuli myös mutta en muista oliko jo näin aikasin... Onkos kellään muulla?

Myhkäri+mahamölliäinen 15+6 (huomenna vaihtuu viikot! =) )
 
Heips kaikille!

Eilen kävin Ideaparkissa vähän shoppailemassa! :) Ostin äitiysfarkut ja yhden äitiyspaidan. Ja toukalle löytyi kans alennuksesta pari paitaa, huppumyssy ja yks velourasu.. Ja päänsärky vaan jatkuu.. Kävin tänä aamuna neuvolalääkärillä sen takia ja hän kirjoitti lähetteen TAYSin neurologiseen ensiapuun. Oli sitä mieltä että nyt se särky on saatava lakkaamaan, jotta päästään lääkkeistä eroon. Tällä viikolla kun olen joutunut joka päivä syömään 4-6 Panacodia ja lisäksi vielä vähän Buranaa. Eikä kipu varsinaisesti ole edes lakannut kokonaan missään vaiheessa. Sanoi että sairaalassa voidaan vaikka pistää joku suonensisäinen infuusio tai jotain. No sairaalassa tuli käytyä, siellä muutaman tunnin löhösin. Verenpaine mitattiin ja lääkäri katsoi silmänpohjat. Kaikki kunnossa. Sitten sain Imigran-nenäsuihkeen (joka ei kyllä vienyt kipua pois). Lääkäri sanoi että nyt koitetaan ihan eri lääkitystä, Panacodit ja Buranat voin jättää pois. Nyt otan sitten tarvittaessa sitä Imigrania tabletteina (max 2 päivässä) ja lisäksi Panadol fortea.. Jos ei säryt rupea katoamaan muutamassa päivässä niin soitan sairaalaan ja sitten taas mietitään lisää vaihtoehtoja. Toivottavasti näistä on apua, en jaksaisi enää tätä ainaista kipua..

Täällä oli puhetta [/b]raskausarvista ja suonikohjuista, ei näy sellaisia täällä päin. Tuli sitten mieleen että oletteko ruvenneet rasvailemaan masuanne? Luin jostain että voisi ihan perusrasvalla rasvailla. Välttämättä ei vähennä raskausarpien syntymistä, mutta ei siitä kuulemma haittaakaan ole. Itse en ole vielä rasvaillut. Normaalisti vartaloni ei juuri kaipaa rasvaa..

Nyt pitää palailla taas sohvalle, lääkkeet pistää pään ihan sekaisin ja väsyttää koko ajan.. |O

Ai niin, pyysin neuvolalääkäriä kuuntelemaan toukan sydänääniä. Ensin ei kuulunut mitään ja rupesin jo olemaan ihan huolissani. Sanoi sitten että laske housuja vielä alemmaksi, että hän ei näköjään oikein tunne anatomiaa vaatteet päällä.. Sittenhän ne jumputukset jo kuuluivatkin. Sataaviittäkymppiä mentiin ja toukka liikkuikin ihan mukavasti. Olin jo vähän huolissani että josko toukkaparka on myös ihan lääkepöllyssä ja vain köllöttelee masussa, mutta lääkäri sanoi että ilmeisesti istukka kuitenkin sen verran suodattaa lääkehuuruja ettei ole sitten toukkaan vaikuttanut väsyttävästi. :)

rv 14+5
 
Zoe-F
En tiedä tosta rasvailusta, kun on niin huono muistinen. Mutta ajattelin helokkiöljy kapseleita taas ruveta syömää, auttaa naaman ihoon (tullu paljon finnejä) ja kuivaa ihoo muutenkin.
 
Heips,

Kromosomeilta terve tyttö-vauva olisi tulossa meille :heart: Vihdoinkin tänään tuli istukkanäytteen vastaukset. Ja yllätykseksi olivat sittenkin saaneet eristettyä dna:ta joten vielä odotellaan toisten kokeiden tuloksia =)

Mahaa olen rasvaillut jo jonkin aikaa. Esikoisen aikaan rasvasin alusta loppuun joka päivä vatsan, eikä tullut kuin pari pientä ja haaleaa arpea joita ei enään edes huomaa. Tavallisella perusvoiteella rasvasin.

Talvitakki ongelmaa ei toivottavasti nytkään tule. Esikoinen on syntynyt huhtikuussa ja sillon meni koko raskauden oma talvitakki päälle (laskettelutakki-mallinen) toiseksi takiksi ostin a-mallisen villakangastakin joka löytyy edelleen kaapista. Niillä olen ainakin suunnitellut pärjääväni =) Toppahousut saattaa tuottaa enemmän ongelmia. Tällä kertaa kun pitäs tareta istua hiekkalaatikon reunalla :/

Rakenneultra mulla on marraskuun alussa, rv22. Täällä sitä ei tehdä ennen 20. viikkoa. Ennen sitä tehtynä ei näy kaikki esim. sydänviat.

Tänään ei oo tullu yhtään kipeetä supistusta :D Toivottavasti ne nyt loppuisivat edes hetkeksi tai edes harventuisivat :)

-Pauko ja Peppi 15+4
 
Moikka!

Olette taas olleet ahkeria. :)

Talvitakista on ollut täällä puhetta, mä ajattelin jonkun halvan takin käydä ostamassa jostain. Ja tänään ostin just itelleni uuden ulkoilupuvun, kun löysin alesta. Eihän ne housut mulle kauaa mahdu, mutta on sit keväällä ulkoilupuku valmiina kun alkaa raskauskiloja pudottaan. Mulla on ekasta raskaudesta jäänyt lähes kaikki kilot vyötärölle, joten oon vakaasti päättänyt että huhtikuussa alan ulkoileen vaunujen kans kunnon lenkkejä, jotta kilot lähtee. Ja nyt kun näin päätän, niin tietty vauva on kauhee koliikkitapaus, eikä tää mamma jaksa liikkua sohvaa pitemmälle. :LOL:

Raskausarpia ei oo vielä tullut. Ekassakin rasakudessa sain ne riesakseni vasta parilla vikalla viikolla. Ja olen jo aloittanut masun rasvaamisen. Käytän bodyshopin kaakaopuikkoa, joka on tarkoitettu raskausarville. En tiedä auttaako se oikeesti yhtään, mut psykologista apua siitä ainakin on; kuvittelen ettei niitä arpia tuu niin paljoa kun muuten tulis. :LOL:

Töissä en oo vieläkään kertonut, enkä aio kertoakaan ennen kun on "pakko".

Mäkin tilasin vihdoin tuon Angel sounds-kotidopplerin. Huutiksesta sen ostin ja ens viikolla pitäis paketin saapua. Nyt jo innolla odotan et pääsen testaan laitetta.

Onko teillä muilla tullu öklöoloa hampaiden pesusta? Mulla on nyt kolmena aamuna käynyt niin, et on tullut kauhean etova olo kun oon hampaita pessy ja yhtenä aamuna lensi laattakin. Muistelin kyllä et mulla oli ekassakin raskaudessa vastaavanlaisia kokemuksia.

Hattivatille tsemppiä päänsäryn kestämisessä.

marza ja masuvauva 13+5 (14+4)
 

Yhteistyössä