**Maalismasut 2009** syyskuussa

moi

Muistaako joku minkä kuu ketjussa ja millä sivulla ois ollut ne runot joilla vois ilmoittaa vauvan tulosta! =) :attn:
Ajattelin mummolleni ilmottaa kuh en ole vielä saanut aikaiseksi ja tuntuu että niin moni jo tietää että mummom kohta jo loukkaantuu jos en itse sano.

Kaatjuskalle
ihanaa reissua!! Ihan lomailemaanko lähdet??

Myymä:
Hienoa että sydän äänet kuului ja kaikki ok.

Lotta:
Täällä ollut nyt kaksi niin levotonta yötä ettei tosikaan.. ehkä jokunen viikko sitten oli enemmänkin sitä että en vaan unta saanut.. nyt koskee ja vessassa täytyy juosta koko ajan. ite kun saa unen päästä kiinni niin poika herää pissalle ja milloin on peitto hukassa ja ja ja.. osittain tuokin sitten varmaan aiheuttaa tämän pökkyräisen olon ja kamalan päänsäryn.

Nalle Puhille laittelen kohta vaikka yynä mese osoitteen..
ja jos joku tosiaan haluaa niin kyllä minustakin saa mesessä juttu seuraa jahka vaan aina koneella ehdin olemaan.

Täällä tänään kovaa kipua olut välilä enenmpi, välillä vähempi.. mutta huomenna koitan töihin mennä.

Harmi että ei työt enää jatku tämän kuun jälkeen :| mut nyt just olo on semmoinen että en jaksa asialla stressata. mies sanoi että on sitä pärjätty pienemmilläki tuloilla ennenkin niin miks ei nyt.
Rupeen laittelee kotia ja jos hiukan miettis uusia investointejakin.. pitäis joku vitriini hommata jne..

mies lähti pojan kans uimaan ja itse jäin huilailemaan. illemmalla ajattelin käydä koirien kans kävelyllä ja kuulostella vähän yltyykö kivut.
 
Heippa vaan!

tervetuloa uudet!
onpas taas tullu juttua. hyvä vaan!
vaateongelmia en oo vielä jaksanu pohtia, saa nähä miten toi pötsi alkaa kasvamaan... pitää varmaan sit oikeesti ostaa ihan talvee varten takki, en aatellu jäädyttää mahaani :LOL: mutta saa nähä. mulla on (tällä hetkellä sellanen olo et pitää elää hetki kerrallaan)
pahoivointi on tosiaan onneks laantunu vaan aamupahoinvoinniksi, B) ihana fiilis!!
hirveesti koulussa tenttjä ja tehtäviä, onneks alkaa harjottelu niin vähenee ainakin noi kirjalliset työt..(toivon)
olipas erittäin omaa napaa mutta kiire lukemaan koulujuttuja! kaks tenttiä huomenna,, :x

 
Danjuska: en muista millä sivulla, mut yks oli tämmönen: "Nyt salaisuuden suuren, kuiskaan mukana tuulen. On mahassani pienet sormet ja varpaat, nyt jo varmaan arvaat? Meille vauva tulossa on." Tätä mä käytin kortissa, jonka lähetin.

Eipä tässa muuta jaksa kirjotella. Jospa vaikka lähtisi töistä kotiin kun työpäivä alkoi jo klo 9.
 
Onnellista odotusta kaikille maalismasuille!

Täällä kurkkailemassa uusi palstalainen, pikkukakkosen la 4.3.2009, viikkoja nyt 15+6 ja pahoinvoinnin loppumista odotetaan kuin kuuta nousevaa (halailin viimeksi posliinia tänä aamuna ja paha olo on 24/7...).
 
Zoe-F
Iltaa!
Hiljasta pitelee.
Tänäänkin kamala päänsärky.
Kävin kampaajalla. Taas tuli sellanen eteenpäin pitenevä malli.
Huomenna alkais värjääminen. Päältä kirkkaan punaseks ja alta mustaks.
Koira vinkuu nykyää enemmän ku ennen. Onks kukaan huomannut samaa?
Huomenna pitäis käydä peseen ikkunoita, ja käydä pikkusiskon kanssa geokätköllä. Ylihuomenna käydä kaupassa ostamassa kaikki tarpeelliset jutut leipäkakkuun ja tietenkin tilasin leivätkin siihen. Loppuviikko meneekin sitten siivotessa.
Kaveri päätti tehdä meille autokakun synttärilahjaksi, siitä tulee varmasti hieno :D
mama-77 Ootkos kokeillut vettä juoda huonoon oloon? Ajatus ei ehkä kuullosta toimivalta, mutta itse ja muistaakseni joku muukin oli huomannut auttavan.
Zoe ja Öttiäinen 13+4 :heart:
 
Mielenkiinnolla kuuntelin neuvolakokemuksianne. Mukavaa, että valtaosalla asiat siellä menneet hyvin.

Meillä jännittävintä on ollut viime päivinä se, kun kerroimme miehen vanhemmille lapsesta. Anoppi oli aivan täpinöissään. En osannut arvata sitä onnellisuuden määrää ;)) No, huomenna edessä omat vanhemmat.

Läheisille kavereillekin olemme kertoneet, ja hekin ovat innoissaan. Aito sydämellisyys on mahtavaa.

Nukkumisesta: Joo, täälläkään ei nukuta ihan entisenlaisesti vrt. entinen 100-prosenttinen unikeko, joka nukkuu missä vaan hyvin ja 364 päivää vuodesta. Heräilen vähintään 2 x yössä, haen asentoa, kylkinukkumista edelleen entisenä mahanukkujana opettelen. Huoneen pitää olla myös viileä, muuten ei nukkuminen onnistu.

Joku sanoi, että vessassa laukkaaminen on vähentynyt. Mulla ei kyllä ole. Heti, kun juon jotain, se on vessaan meno.
 
myymä
eternal-life Sievä kumpu :heart: Uskomatonta miten viikot lentää, vaikka aina ei siltä tunnukkaan!

Tänään lähdetään mun vanhemmille käymään kirppistavaroita läpi. Ollaan sunnuntaina menossa myymään. Ajattelin myös myydä tytön vaatteita joita on kerääntynyt aivan liian paljon!
Oloissa ei mitään uutta, nyt jotenkin vaan tuntuu siltä että voin alkaa jo nauttimaan tästä raskaudesta, ei pahoinvointia eikä muitakaan kovia vaivoja :)
Jonkin verran ylösnoustessa huippailee mutta täytyy vaan muistaa nousta hieman hitaammin :)

Myymä ja pikkuvelisisko 13+6 :)
 
HEI

Ennen ensimmäistä ultraa en rohjennut ilmoittatua, kun tuntui niin epätodelliselta koko raskaus - kaikista oireista huolimatta.
Nyt ultra takana, ja voi miten helpotti nähdä pikkuinen kellumassa. Raskauden kesto oli ennen lähinnä arvoitus, koska minulla ei ehtinyt olla yhtiäkään kuukautisia ennen positiivista testiä. Nyt selvisi, että se oli pidemmällä, kun neuvolassa oli arvioitu, jo viikolla 11+4, ja ultrakin voitiin tehdä myös mahan päältä.
Kätilö oli tosi mukava ja reipas ja puhui hyvää englantia, mikä oli hauska yllätys, koska miehenikin pysyi mukana selostuksessa. Pikkuisen sydän sykki kovaa tahtia, mutta aluksi hän ei liikahtanutkaan - taisi aikainen aamu väsyttää yhtä paljon kuin äitiä. =)
Minä tietenkin huolestuin, mutta kätilö vakuutti, että se on ihan normaalia - ja kyllähän pieni sitten lähti kääntyilemään, kun kätilö paineli mahaa saadakseen oikeat asennot mittauksia varten. Saatiin kuvat mukaan ja skannattiin kotona lähetettäväksi Espanjassa asuville appivanhemmille. Meillä molempien perheet tiesi uutisen heti ensimmäisen plussan jälkeen - minä en pysty salaamaan edes joululahjoja, saati sitten tällaista uutista. Kaikki ottivat uutisen tosi hienosti vastaan, oma äiti kehotti lopettamaan murehtimisen vakityöpaikan puuttumisesta (olen määräaikaisella sopimuksella kolmatta vuotta putkeen) ja anoppi purskahti itkuun ja vahti sitten vointia koko kaksiviikkoisen kesäloman ajan.
Tänään pitäisi mennä metsästämään paria paitaa, jotka sopii muuttuvalle vartalolle. Maha on vielä lähes entisellään, mutta rinnat on suurentunut yli kuppikoolla parissa kuukaudessa, ja vanhat paidat näyttää aika törkeiltä... Painoa on tullut pari kiloa lisää, lähinnä sen takia, etten voi enää juosta törkeän väsymyksen ja kipeiden rintojen takia.
Miten teidän muiden paino on kehittynyt?

Kivaa saada kirjoitusseuraa, kun lähipiirissä ei vielä muita odottavia ole!

Terveisin
Minna ja papu 11+4 (laskettu aika 17.3, Naistenklinikka)
 
Huomenta kaikille! :wave:

Tännehän tulee paljon vielä uusia! Tervetuloa vaan sekaan! :)
Minilla Mulla määritettiin laskettu aika myös ultrassa, koska menkkoja ei ehtinyt kuulua ensimmäisen ja tämän toisen välissä. Edelliset on ollu tammikuussa 2007 =) Meillä on siis 10kk ikäinen neiti.

Aika moni meistä kärsii päänsärystä! Mulla ainakin (kuten monella muulla) vaikuttaa tosi paljon jos nukkuu huonosti -> hartiat/niskat jumissa -> särkee päätä. Myös liian vähä juominen vaikuttaa heti. Pitäis jatkuvasti juoda lasi vettä. Kuka täällä vinkkas sauvakävelystä? Loistava vinkki! En oo koskaan ollu innokas liikkuja, mut nyt kyllä pitää ryhdistäytyä.

Neuvola kokemuksista on paljon juteltu. Mulla on ihan mahtava neuvolatäti :) Ei oo vielä ollu valittamista. Mut lääkärikäynnit ei aina oo ollu herttaisia kokemuksia.

Talvitakki ongelma on myös mulla. Pitää ehdottomasti ostaa uus takki. Mulla on yks pitempi untuvatakki joka menis päälle, mut se on kyllä aika turhan lämmin jos tulee samanlainen talvi ku viime vuonna. Jopa täällä Itä-Suomessa oltiin jatkuvasti lähellä nollaa :eek:

Mulle voi muuten lisätä tuonne et synnytys sairaala on PKKS.

Nyt jatkamaan kotihommia kun likka nukkuu :) -annas rv 14+6 + Liinukka 10/07
 
Heippas. mä olen nainen mä olen nainen, jolle ei koskaan tapahdu mitään...
Eli ei mitään. pitäis olla tyytyväinen, ei oksentelua, ei liikkeitä, ei mahaa, ei painon nousua, ei pisssatusta, ei päänsärkyää... ja kai mä ihan tyytyväinen oonki. työt vaan väsyttä ja parisuhde on edelleen tyhjäkäynnillä. mies kovasti tsemppaa tyttöjen kanssa ja sit se oliki eilen illalla ihan hermoraunio, kun kukaan muu ei kuulemma tee mitään itse. mun mielestä 5 v osaa ihan hyvin siivota jälkensä ja tehd about kaikki hommat ite kun sitä vaan käskee...
pitäis saada tähän suhteeseen potkua, jotta jaksaa pitkän talven.

Juttu kulkee
: heh huvittavaa ausa 3000 ihmisen pikkukylässä kun juttu kulkee kulovalkean lailla. parille tyypille olen raskaudesta puhunut ja nyt sitten on tullu soittoja vähän vieraammilta kavereilta. alkaa aina et no mitäs teille kuuluu, mä: arkea painetaan, toinen : no eiko mitään uutta oo tapahtunu... heh sit puhutaan niitä näitä ja sit toisen on pakko sanoo, et se on kuullu tämmöstä juttua et olisin raskaana.. :LOL: on kiva olla kiinnostava ihminen :p .

Liikunta: edelleen kannustan kaikkia liikkumaan. vauvallle ja äitille ja mielelle tekee hyvää liikunta ja erityisesti päänsärylle kevyt niskahartia keppijumppa tai sitten just sauvakävely, jos osaa kävellä. ite lähen töitten jälkeen salille.

samppa + 13+1
 
Zoe-F
Mulla OLIS ollu tänään 9:30 Neuvola, mutta enhän mä sitä muistanut, ja toi äijä ei kuulemma kans muistan... Kiva... Itte pitäis perkele kaikki muistaa ja hoitaa.
Toi äijä vois mun puolest sietää kaikki aamupahoinvoinnit ja olla aina perse levällää joka lääkäril ja miä voisin sit sen puolest vetää röökii ja rällästää tuol.

Aamuäreys.
10h unet, kerranki ei koske päähän heti herätessä.

Äijän mielestä mä suutuin koska se ei muistanut muistuttaa, enkä mä muistanut sitä neuvolaa.
Sitten kun mä huusin sille että oliskohan sen eilisellä kaljan kittaamisella ja sillä kaljan kittaamisella yleensäkin ja röökaamisella ja pihtaamisella mitään vaikutusta että mä olen pahalla tuulella niin se valitti että se käy kuitenkin töissä.
Ihan kun mä en olis ikinä käynny töissä. Ja ihan kun mun työnteko olis mitenkään haitannut, ja mulla oli kuitenkin fyysisesti paljon raskaampi työ kun sillä.
Ja se että se tekee ekstraduunia, niin kyllä mä olisin mielummin ilman sitä parii kymppiä mikä siitä heruu ja onnellinen mutta kun ei niin ei.
Se lähti sitten menee, kun ei kestä tapella mun kanssa.
 
Jääny vähemmälle tämä kirjoittelu mutta ei kai siitä kukaan pahastu? :)

Neuvolakuulumisia maanantailta:
rv 15
RR 130/80
Hb 138
Syke +

Nyt pitää joka kuukausi antaa verta tutkittavaksi ku oli aiemmin löytyny vasta-aineita. Vieläkin terkka ihmetteli ku edellisessä raskaudessa ei ollu mitään häikkää ja verta ei oo annettu. Tarkisti vielä LKS:stä. Mulla veriryhmä O+ ja tää ei oo kovin yleistä kuulemma.
Terkka kertoi myös että saatan joutua käymään oulussa asti tutkimuksissa ja isompi ehkä on että joudun ouluun synnyttämään. Mutta päätin että en ala kovin murehtimaan asiasta.

(Kopioin tuon toisesta pinosta kun en jaksanu alkaa toista kertaa kirjoittamaan. Laiska kun olen :D )
 
Heips taas!

Iloisisa uutisia (ainakin minulle)... Mies kysyi tänään että onko toi sun mahas vähän kasvanut vai pömpötätkö sä sitä vaan? :) Jipii, vihdoinkin se rupee kasvamaan!! Heh, pienestä sitä saa välillä ilonsa.. Melkein pääsee päänsärky unohtuun..

rv 15+3
 
myymä
Ollaanpas täällä hiljaisia :)

Onko muilla tullut jo supistuksia? Itselläni on aina silloin tällöin mutta ei tietenkään mitään kipeitä. Ihan sellaisia harjoitus vain :) Esikoisestakin alkoi jo joskus viikolla 15 ...
Rehkin äsken kirppistavaroiden kanssa joita oon menossa sunnuntaina myymään niin heti pisti massu hanttiin. Tuli oikeen supistus, joten päätin istahtaa hetkeksi koneen ääreen hyvällä omalla tunnolla :)

myymä ja pikkuvelisisko 13+6 :)
 
Myymä, mulla alko kivuttomat supistukset rv 12. Ja nyt sitten toissapäivänä alko kipeät supistukset aika rajulla tavalla :/ Puolisen tuntia makasin kylppärin lattialla kun jalat lähti alta enkä pystynyt liikkumaan. Koko illan oli maha arkana ja supisteli, ei tosin enään niin kipeästi. Eilisen päivän tuli myös kipeitä supistuksia, tänään ei ole tullut enään niin paljoa.

Eilen sitten kävin neuvolassa noiden kipujen kanssa. Supistuksiksi terveydenhoitajakin ne totesi. Vauvalla kaikki oli hyvin :heart: Koko oli päivälleen oikea =) Pissanäytteen vein tänään labraan, jos vaikka on oireeton vti. Vti kun sattaa aiheuttaa supistuksia. Ens viikolla "oikea" neuvolakäynti jollon katotaan tilannetta taas uudestaan, tarvittaessa sitten lääkärille, vaikka eihän sekään nyt mitään pysty tekemään asialle :/

Esikoisesta mullakin alko supistukset jo joskus rv 15, mutta ne oli pitkälle kivuttomia eikä niillä ollut mitään vaikutusta mihinkään =)

Vähän kyllä säikäytti tuo kipukohtaus, toivottavasti ei toistu. Ja toivottavasti tuo supistelu vähenisi, kun olen kaksin tytön kanssa (1v5kk) niin tuo lepo ei oikein onnistu. Nyt vaan paljonpaljon vettä, ei turhia ponnisteluja..
Istukkanäytteen tuloksia odottelen edelleen, oon odotellut jo yli 3viikkoa :kieh:

Nyt ei ehi enempää, pikku-neiti kutsuu :wave:

Pauko ja Peppi 15+2
 
helou

pikaiseen..

mummu tuli oikein iloiseksi viestistä :D
soitti pian perään ja oli oikein onnellinen ja naureskeli.. sillä meitä lapsenlapsia on 18 ja 3lastenlasten lasta.. ja nyt 2 tulossa lisää ja aina yhtä sekaisin onnesta kun kuulee että lisää lapsia sukuun tulossa :D :heart:
oli heti sen jälkeen tehnyt soittokierroksen kahdelle siskolleen ja minun äitille :whistle:

Mama ja Minilla tervetuloa!!
Minillan la:ta ihmettelin.. miten sulla voi olla la aikaisemmin jos sulla viikkoja nyt 11+4.. itsellä viikkoja 12+4 ja la on 28.3.. tässä vaan pähkäilen kun osu silmään ;) tai sitten luin väärin kun silmät harrittaa jo väsymyksestä :LOL:

ZoeF:
harmi tuota riitaa.
meillä se käytäntö että ite huolehditaan omista menoistamme siis lääkäri ajat yms...
tai ehkä meikäläinen muistutteee enmmän tuota tuoretta aviomiestä kuin toisin päin ;) oon jo nyt huokissaniu herääkö huomiseen kontrolliaikaan jonka sai polven leikkauksen jälkeen.. on yön töissä ja aa,mupäivästä heti pitäis herätä sinne sitten..

Pauko: Jospa ne tulokset pian tulisivat.

Eternal Life: Ihana massu! Itellä jo nyt tuota luokkaa :whistle: :ashamed:

nyt nukkumaan.. aamulla ois taas töihin jaksettava nousta. onneks viime yön sai nukuttua. pe lähdetäänkin sitten savoa kohti porukoitten luo viikonloppua viettämään =)

danjuska ja toukka 12+4
 
:headwall:
Enkös juuri hehkuttanut että pahoinvointini lähti helpottumaan päin. Iski tänään salakavalasti ja oksentelin sitten illalla. Nytkin on huono olo. :( Päätä särkee kokoajan. Masentaa.

Milloin tämä loppuu.. :headwall:

13+4
 
Moikka kaikille!
Mun päivät on menneet tosi nopeaan. Olen tehnyt keikkaa yksityiseen kotipalveluun ja heillä on väliaikainen sijaisen tarve ja mä oon mennyt sitten sinne ja tänne. No, ei se mitään, se tietää ihan kivaa sivutuloa tähän kotihoidontuen jatkeeksi.
Huomisestakin tulee touhupäivä. Mennään heti aamusta muuttamaan perhekerhon tavarat paikasta A paikkaan B, sen jälkeen karvariin, yhteisajat kaverini kanssa että saadaan lastenhoito järkättyä ja sitten kotiin ja naapurin poika tuleekin iltapäiväksi meille ja illasta muskarit. Ihan illalla olisi vielä vesijumppa, jos vaan jaksais mennä. :)
Viikonloppu ollaan näillä näkymin kotosalla, tosin sunnuntaina varmaan lähdetään päiväajelulle tonne etelä-savon puolelle. Käydään hakemassa vähän omppuja mökiltä.
Tällaista tänne.
 
Kävin tänään hierojalla, ja se oli ihanaa. Niska, hartiat ja selkä menevät niin helposti jumiin. Suosittelen lämpimästi, jos mahdollista!

Mulla iltaisin tulevat (ei yleensä ikinä päivällä) juilimiskivut nivusissa ja mahassa ovat vähentyneet, nyt 13+3 takana. Tänään tosin viilteli ihan kohdun yläpuolelta, kun tulin töistä kotiin.

Mutta maha, voi herregud. Se on ihan sekaisin raudasta (Obsidan), hb oli laskenut 119:ään, joten neukassa suositeltiin sitä. Ja tuntuu, että maha on muutenkin sekaisin...
 
Zoe-F
Danjuska Ja se neuvola, olin sanonu miehelle että muistuttaa mua siitä koska mä olen joskus syönyt sellasia lääkkeitä jotka vie lähi muistin lähes kokonaan. Olishan se ihan kiva jos itteki joskus muistais jotaa ilman noita lippulappusia joka paikassa mutta mulla se ei ole ihan niin helppoa kun muilla.
 
Huomenia...

Tai minulle oikeastaan melkein hyvää yötä, pian pääsen nimittäin kotiin kolmanneksi viimeisestä yövuorosta. Väsyttää armottomasti, mutta onneksi tämä loppuu pian - lähipomo suhtautui oikein kivasti toiveeseeni lopettaa öisin koneella kukkuminen ja lupasi pelkkiä päivävuoroja loppuraskauden ajaksi. Nämä vuorot vaan merkattiin jo kauan sitten, enkä viitsinyt pistää listaa sekaisin, kun olo on kuitenkin ihan hyvä eikä mitään supisteluja ole ollut. Oma vikani, kun en ennen ultraa halunnut raskautta paljastaa kenellekään.

Tiedetäänkö teidän työpaikoillanne jo raskaudesta? Miten siihen on suhtauduttu?

Huomenna ajattelin hemmotella itseäni ja masuasukkia pienellä shoppauksella. Kai sitä jo jotain uskaltaa pienelle hankkia...

Pirteää torstaita kaikille!
 
myymä
kiiltis Joo toi obsidan teki mulla esikoisen aikaan IHAN saman.. Eikä se, että vatsa meni sekaisin mut tavara oli myös vihreetä :D *namskis* :D

Huomenta kaikille tasapuolisesti :)

Tulin vain hehkuttamaan tasaviikkoja 14+0 :) Yöllä heräsin pissalle ja kun palasin niin ihan selvä muksahdus kävi massussa. (uskokaa tai älkää ;) )

Onnellinen myymä ja pikkuvelisisko 14+0 :)
 

Yhteistyössä