**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Kaatjuskan Siirille paljon onnea kauniista nimestä!

Mulle tuli äsken Joonaa imettäessä mieleen, kun joku täällä kertoi sitkeästä sammaksesta. Meillä oli kanssa Joonalla sammasta ja siihen auttoi sitruuna. Laitoin pojalle sitruunaa kieleen niin, että kastoin harsoa sitruunamehuun ja sillä varovasti hankasin kieltä. Aluksi laitoin neuvolan ohjeen mukaisesti vanupuikkoon mehua ja sillä ns penslasin kieltä mutta eihän se auttanut. Täältä palstalta sitten luin, että harson kanssa hankaaminen auttaa. Ja meillä se auttoi :) .

Iines ja Joona 2 kk 3 vkoa
 
Moi!

Ekalle :hug: ja hyvä että asiat on nyt paremmin.

lotta, tervetuloa takas!

Meillä on taas tänään ollu vähän huono päivä. Luulen et johtuu taas siitä ettei tyttö nukkunut kunnon päikkäreitä, ja on sit ollut väsy koko päivän. En tiedä voisko päikkäreihin vaikuttaa se et tyttö nukkui tänään eri vaunuissa päikkärit kun normaalisti. Voiko nuo vauvat olla niin viisaita? :D

Sukupuoliveikkauksesta; mä olin esikoista odottaessani aivan varma et tyttö on tulossa. Ostin vaaleanpunaisia vaatteita ja mietin tytön nimiä. Mulla ei käynyt mielessäkään et tulokas voisi olla poika, niin varma olin et tyttö on tulossa. Aika monet kaverit ja tututkin veikkailivat tyttöä mahan muodon perusteella. Me ei kuitenkaan haluttu tietää sukupuolta etukäteen, joten vasta synnytyssalissa sain tietää et tulokas onkin poika. :heart: Nyt tokaa odottaessani, mulla oli aika vahva poikaolo ja mahan perusteella monet veikkasitvatkin poikaa. Toivoin kuitenkin salaa tyttöä, mutta en uskaltanut sanoa toivetta ääneen, koska poika olisi ollut ihan yhtä rakastettu. Ja tyttöhän sieltä sit tuli. =) Mulla ei siis ole ollenkaan pitänyt paikkaansa tuo et mahan muodosta näkee kumpi on tulossa. Poikaa odottaessani mulla oli "tyttömaha" ja tyttöä odottaessa "poikamaha". Nyt kun oon jo vähän alkanut haaveileen kolmannesta vauvasta, jostain syystä ajattelen kolmosen olevan tyttö. Saas nähdä kumpi sielä tulee, jos joskus vielä kolmas vauva saadaan.

Mun tekisi hurjasti mieli kokeilla kantoliinaa, mut en viittis ostaa sitä, ennen kun oon varma et vauva viihtyy siinä. Meillä esikoinen ei viihtynyt ollenkaan liinassa. Huusi vaan suoraa huutoa, kun sen siihen laittoi. Jos sais jostain lainaan, niin vois kokeilla....

Näyttäis tällä hetkellä siltä et Tampereella olis meidän tapaaminen. Vai antaako vielä joku ääniä? Aletaanko jo suunnittelen ajankohtaa? =)

marza
 
Enpä oo täällä paljon pyöriny, kun aika menee noitten muksujen kanssa. :ashamed:

Tyttö kastettiin 26.4 ja sai nimekseen Aada Sofia Linnea :heart: Aada on kyllä aivan ihana tyttö. Nukkuu yössä 11-13 tuntia putkeen, joskus saattaa syödäkkin yöllä, mutta aika harvoin. Nukkuu autossa aina ja eikä pahemmin herää sielläkään, mutta vaunut pitäis olla koko ajan liikenteessä, joten tuossa on ollu vähän opettelemista, kun esikoinen nukahti heti (ja nukahtaa vieläkin) mutta kyllä se pikkuhiljaa. :)

Imetyksestä Oon aatellut imettää ainakin sen 9 kuukautta niinkuin esikoistakin, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä tulee. Viime viikolla vasen rinta meinas sanoa itsensä irti, kun ei meinannu maitoa tulla ollenkaan. Onneksi sain taas maidon herumaan, kun tarjosin ensimmäisenä vasenta. No toivotaan, että onnistuis.


Marza Sinäkö täällä Kuusamossa käyt? Joskus voisi tehdä niin, että voitais nähä. :)

Mutta nyt peiton alle.

Viipi ja Aada 2kk 2vk
 
Kaa
Heips!

Jos nähdään Tampereella, niin minulle kävisi keskiviikko 8.7. tai perjantai 10.7. Muutoin taidan jäädä pois treffeiltä ikävä kyllä. Minulla on tuolloin torstaina käyntiä Treella, joten siihen samaan syssyyn kävisi miulle treffit. Se on silloin muuten Tammerfestien aikaa. Tai sitten vaihtoehtoisesti syksymmällä... mutta katsellaan mikä kakille (=mahd monelle) käy.
 
Maanantaita!

Viipi, joo mä oon puhunut Kuusamon reissuista. Mutta en siis siellä usein käy. Kuusamossa on meidän työpaikan huvila, jota saadaan vuokrata halvalla, ja ollaan siellä nyt pari kertaa oltu ja juhannusviikoks mennään taas. Viime talvena oltiin yks viikko maaliskuussa ja käytiin Rukalla laskemassa. Mä tykkään käydä siellä, kun se huvila on tosiaan aika luxushuvila ja meille tulee halvemmaks lähteä sinne kun vuokrata mökki täältä, vaikka lasketaan bensatkin mukaan. Vähän vaan arveluttaa minkälainen keli siellä on juhannuksena... Mä en osais olla juhannusta kaupungissa, mökille pitää päästä. =) Ennen lapsia oltiin kavereiden kanssa 10 vuotena juhannukset festareilla, ja myönnän et kaipaan välillä semmoista juhannusta. Ehkäpä sitä ens kesänä vielä kerran elämässän pääsis juhannusfestareille, kun tuo kuopuskin on silloin jo reilun vuoden.

Tapaamisesta; Kaan ehdottamat päivät käy mulle. =) Tammerfestit on silloin tosiaan meneillään, mutta eihän se mitään haittaa. On kaupungillakin vilinää. :)

marza
 
marza juu, me ollaan menossa Rukalle juhannuksena. Pikkuveli vuokras sieltä mökin ja kaveriporukalla mennään. Sain Aadan ja Eetun hoitoon tuonne Kitkalle yhdeksi yöksi, niin pääsen itsekkin.

Nyt pihalle muksujen kanssa.

Viipi ja Aada 2kk 3vk
 
Moikkis!

Se on taas maanantai, hurjaa kuinka nopeasti viikot menevät. ? Meillä oli mies koko viime viikon lomalla. Oltiin päivistä ihan sekaisin ja nautittiin vaan aamusta iltaan ulkona. Oli kyllä vähän liiankin helppoa, kun tottunut hoitamaan vauvaa päivät yksin ja sitten oli yhtäkkiä toinenkin siinä ympäri vuorokauden.

Voi olla, että tulee pitkä kesäloma miehelle muutenkin, kun lomautusuhka on päällä. Surettaa jo vähän valmiiksi, että miten tässä tulee käymään. Vaikka on vakipaikka, niin eihän mikään ole varmaa. Olivat sanoneet töissä, että syksyn tilauksistakaan ei vielä tiedä, sillä maailman tilanne on edelleen todella huono. Meillä on iso asuntolaina päällä ja pieni vauva, joten välillä huolestuttaa. Itse olin suunnitellut, että jäisin vielä joulun jälkeen hoitovapaallekin, kun työpaikkaa ei minulla vielä ole (valmistuin juuri ennen lapsen syntymää), mutta en tiedä sitten, onko olosuhteiden pakosta sittenkin pakko hakea töitä vanhempainvapaan jälkeen. Olen opettaja, joten eiköhän sitä pätkiä saisi. Ainakin paremmin kuin mies, joka on teollisuusalalla diplomi-insinöörinä. Ja kaikki mikä liittyy teollisuuteen, liittyy myös tähän pirun lamaan. En kyllä aio vielä, jos ei ole ihan pakko. Miten muut olette ajatelleet, kuinka pitkään olette kotona lapsen/lasten kanssa?

Zoe ja muut, kiitos muuten imetyksen lopettamiskokemuksista. Ihana kun täältä saa niin kivasti tukea. Se on varmasti jokaiselle äidille kova paikka, jos joutuu lopettamaan imettämisen syystä tai toisesta, vaikka ei vielä haluais. En oo vielä luovuttanut, mutta toinen tissi melkeinpä on: ei siitä tule enää juuri ollenkaan, mutta toinen sitä vastoin pullistelee vieressä täytenä koko ajan. Meillä tilanne siis tämä, että Antonille kelpaa tissi enää öisin ja ehkä kerran pari päivässä.

Sukupuoliveikkaus. Meidän vauva piti jalkansa ristissä ihan jokaisessa ultrassa, joten sukupuolesta ei ollut varmuutta. Rakenneultrassa kätilö sanoi, että voi olla, että jotain vilahti jalkovälissä. Koska vauva halusi pitää sukupuolensa salassa, ei sitten alettu sitä sen kummemmin tiirailemaan myöhemminkään. Ja poikahan sieltä lopulta tuli. Kaikki olivat vatsan muodon perusteella varmoja, että meille tulee tyttö. Mulla oli aika pieni ja eteenpäin kasvanut vatsa, mutta eikö se toisten veikkausten mukaan meinaakin poikaa?

Meidän vauva on ollut muutaman päivän tosi kiukkuinen ja huutanut enemmän kuin koskaan, eikä maitokaan ole pysynyt sisällä. Vatsavaivoja siis. Mutta tänään on ollut taas yhtä aurinkoinen kuin ennenkin, ja röyhtäilyt sujuu taas hienosti. Voimia siis kaikille sellaisiin päiviin. Huomasin, että silloin sitä väsyy eri tavalla itsekin.

Kiitos Iines, kokeilen sitruunaharsoa sammakseen, jos ongelma vielä jatkuu.

Ihania nimiä vauvanne saanet. Viipi, minäkin päätin jo pikkutyttönä, että jos joskus tytön saan, niin siitä tulee Aada.

Meillä on vauvan leikkimatossa sellainen soittojutska, josta tulee eläinten ääniä tai vaihtoehtoisesti Mozartia. Hyvin rauhoittavaa, tykätään molemmat. Siitä tulikin mieleen, että aiotteko mennä vauvojen kanssa muskariin? Entä vauvauintiin? Vauvajumppaan?

Hei nyt lähden rullaluistelemaan. Joku mainitsikin, että oli vaunujen kanssa käynyt. Itsekin viikonloppuna kokeilin eka kerran sitä, ja sehän olikin ihan helppoa. Raskaampaa tosin kuin ilman, mutta vastushan tekee lenkistä vieläkin paremman! Moikka ja hyvää maanantaita teille,

Kiitos kun sain purkaa huoliani.

Minea ja Anton 2 kk ja 1 vko

:hug: :( :heart:
 
Tuli näköjään ihan väärään paikkaan noi hymiöt. :D Mutta semmosta vielä, että joko teidän vauvojen silmien väri on muuttunut? Meillä edelleen hyvin tummat, jännätään jääkö siniseks vai tuleeko kunnolla ruskeat.
 
Minea ootko luokan-, aineen- vai ammattiopettaja? Itse olen yläkoulussa matemaattisten aineiden opena.

Tapaamisajankohdaksi sopii mulle molemmat ehdotetut päivät, 8. ja 10.7. Tuo jälkimmäinen on meidän 5-vuotishääpäivä!

Imettää aion mikäli se minusta riippuu, niin ainakin 6 kk ikään asti. Tämän jälkeenkin varmasti osaimetystä.

Rullaluistelua vaunujen kanssa pitäis kyllä kokeilla! Jos pysyis pystyssäkin tänä kesänä, kun olis vaunut turvana :LOL: Viime kesänä nimittäin tuuskahdin niin, että oli peffa ruvella pari viikkoo...

Voimia kaikille isompien tai pienempien murheiden kanssa taisteleville!

Kaatjuska ja Siiri
 
tuosta tampereen tapaamisesta. minullekkin ainaskin näillä näkymin nuo noista kahdesta molemmat käy.
muskari aloitetaan syksyllä pojun kanssa. ollaan jo ilmottauduttu ja täytyy toivoa että sen verran tulisi tuohon vauva ryhmään väkeä että se pidetään.
sukupuoliveikkaus veikkasin tyttöä mutta poika tuli. toki loppua kohden olo rupesi olemaan enemmän poikaa. kaikki samat oireet tuli kun ensimmäistä odottaessa.
jaahas poju heräs. täytyy jatkaa myöhemmin
 
Moikka!

Minea, meillä on varmaan samanlainen puuhamatto. =) Tiny Love:n Nooan arkki. Mä nauroinkin miehelle että lapsista tulee supermusikaalisia kun Mozartia soitetaan heti alusta alkaen. :LOL:

Muskariin ja vauvauintiin oon jo ilmoittautunut. Esikoisen muskariryhmä on jo itseasiassa täynnä, että hyvä et olin ajoissa liikkeellä. Molemmat muskarit sekä uinti alkaa elokuussa. Vauvan muskari on keskiviikkoisin, esikoisen torstaisin ja lauantaisin on sit vauvauinti. Yritän vielä saada lapset sisarusmuskariin, mutta niihin on niin vaikea päästä, kun hakijoita on niin paljon. Oon myös hakenut perheuintiin, mutta jos siihen päästään, tuo vauvauinti jää pois, koska ne olis samaan aikaan. Ja kyllähän tuonne vauvauintiinkin voi esikoisen mukaan ottaa, mutta siellä ei ole sille sit omaa ohjelmaa, vaan joutuis vauvojen kans leikkimään. :D Ja onhan se kivempi päästä uimaan ja leikkimään samanikäisten kanssa.

Aioin olla kotona ainakin syksyyn 2010 asti, jos vaan taloudellinen tilanne antaa myöten.

Nyt tyttö huutaa, pitää mennä.

marza
 
Heips kaikille!

tiehyttukos on ainakin tällä erää ohi. pitänee vaihdella imetysasentoa nykyistä usemmin niin ahatautuneistakin tiehyeistä pääsis maito virtaamaan...

sukupuoliveikkaus: Me veikattiin poikaa ja ei kysytty ultrassa ollenkaan kumpi oli tulossa. ihan loppuajasta mulla oli tyttöolo. tyttöhän sieltä lopulta tulla "tupsahti" ("pienten ponnistelujen kera)

rokotetutkimus: Onko kukaan kutsun saanut jäämässä pois tutkimuksesta siis siitä pneumokokki?me saatiin ja ajatettelin et me osallistuttais, miehellä ei oo mitään mielipidettä asiaan.

imettää aion niin pitkään ku se vaan luonnistuu helposti. kesää vasten en usko et aloitetaan, soseita tai muuta, jos vaan vauveli kasvaa normaalisti. on helppo reissata daisarivauvan kanssa.

kotona oon varmaan jouluun asti, hoitoon en haluu viedä, et ehkä iskä jää sit jää kotiin...

onko kellään vinkkiä tms patenttiä näin kesää vasten imettäjälle, ku haluan suojata tissini mahdollisimman hyvin, mutta ei kiinnosta takki päällä kulkea koko kesää, jos on aurinkoista. tai sit ku mua inhottaa ku liivinsuojat pullottaa "läpi" ohun/napakan paidan alta niin miten voisin käyttää niitä huomaamattomasti...

että näin meillä! hyvät yöt kaikille! mä meen nukkumaan... :wave: :)
 
Muty,
mä oon tässä mietiskellyt ihan samaa eli noita liivin suojuksia. Ne näkyy ihan tyhmästi parinkin päällekkäin olevan paidan läpi. Oon yrittänyt pitää kuviollisia paitoja, ettei näkyisi niin selvästi. Tähän asti oon käyttänyt imetysliivejä, mutta oon miettinyt, että täytyy varmaan siirtyä joihinkin paksuihin liiveihin, niin ei suojat paistaisi läpi. Kohta kun tosiaan alkaa toppikausi! :)
 
Huomenta,

Kotona olosta: Jos kaikki menee niinkuin on suunniteltu niin minä palaan töihin äitiysloman jälkeen ja mies jää vuorotteluvapaalle vuodeksi. Mutta riippuu siitä miten työpaikalla on yt-neuvottelut saatu hoidettua, vai onko saatu.

Eilenen oli sitten melko rankka päivä. Aamulla oli jälkitarkastus, sitten vietiin passit hakuun ja olin kyläilemässä koko päivän kun odotin että mies pääsee töistä. Sitten illan hoidin neljää lasta omieni lisäksi ihan yksin. Olin ihan poikki illalla. Ja ajattelin että lapsenvahti jutut on nyt vähäksi aikaa tässä, kun oma neiti on sen verran pieni että tarvitsee hoitajaa koko ajan. Eikä kädet riitä samalla vahtia reilun vuoden ikäistä, kolmivuotiasta ja siitä vanhempia lapsia.

Jotenkin on niin horroksesta herännyt että jälleen jaksaa panostaa muuhunkin kuin vauvan hoitoon. Hirveästi on tullut leivottua ja nykyäänb leivon vaalean leivän itse. Kovasti tosin haluaisin opetella ruisleivän leipomisen vielä.

Nyt laitoin pojan vaatekaapin järjestykseen ja kaikki pinet vaatteet sain pois kaapista. Laitan ne myyntiin ja pitää sitten ostaa uutta vaattetta. Kylläpä hän on kovasti kasvanut vuoden aikana. On jo pitempi kuin minä.

Kesäloma reissuun on enää pkolmisen viikkoa aikaa. Jee! Kamala matkakuume vaivaa. Eilen ostettin käytettynä matkarattaat. Oli kyllä hyvät ja 40 eurolla saatiin. Ei ole kuin yhdellä lapsellä käytetyt ja sisälsi sadesuojan ja jalkasuojan. Lisäksi saadaan kaukalo siihen kiinni kun on Gragon merkkisiä kumpikin. Tiedän että niitä rattaita suositellaan vasta 6kk ikäiselle mutta en lähde kyllä kankeita yhdistelmiä raahaamaan reissuun. Ei auton takakonttiin muuta mahdukkaan sitten. Nyt kun on noi matkarattaat ja siihen saa kaukalon kiinni, niin minun kulkeminenkin helpottuu huomattavasti. On jo niin painava kaukalo + neiti yhdistelmä.

Aivan loistava tuo työpaikan nettikirppari:) Saa myytyä omat turhat tavarat ja löytää aikalailla kaikkea mitä tarvitsee.

Mutta nyt aamupalalle:)
 
Aamupäivää,

Joona on vielä hetken unten mailla joten mulla on aikaa kirjoitella :) . Meillä onkin tänään jännä päivä. Joona saa ekan rokotteen ja samaan lykätään vielä rota suun kautta. Saattaa olla kiukkuinen ja itkun täyteinen ilta edessä :/ . Meillä siis on eka rokotutkimuksen käynti ja Joona saa rokotteet siellä.

Kesä ja liivit: Mä ajattelin tänä kesänä pitää aika tummavoittoisia t-paitoja/toppeja. Niistä ei ihan niin hyvin näy läpi liivinsuojuksien rajat. Ja kun tämä maidontulo tästä koko ajan tasaantuu niin toivottavasti suojuksiakaan ei tarvis pitää kovin kauaa. Mulla ei valu maitoa koko ajan, vain imetyksen aikana kun heruminen käynnistyy.

Rintojen suojaaminen: Imetystukilistan sivuilla (tai jossain sen tyyppisessä ) luki, että vastoin aiempaa tietoa, niin veto/kylmä ei aiheuta rintatulehdusta. Tiedä sitten onko totta... Esikoisen aikaan mä suojasin ihan fanaattisesti itseäni ja olin talvellakin ihan hiestä märkä. Pelkäsin niin paljon, kun kärsin ne kaksi todella pahaa rintatulehdusta. Nyt en ole ollut oikeestaan yhtään varovainen vaan oon pukeutunut samalla tavalla kun normaalistikin tähän vuodenaikaan. Eilen olin ulkona pelkässä t-paidassa eikä ainakaan vielä ole mitään oireita, että olisin tissini kylmännyt. Ehkä mä meen samalla periaatteella niin kauan kunnes tulehdus iskee :whistle: (jos iskee).

kotona oon varmaan ensi kevääseen. Yritetään jos olis taloudellisesti mahdollista olla yli ens kesän. Riippuu paljon miehen työtilanteesta. Se kun on siinä Suomen tunnetuimmassa yrityksessä töissä (kehittelemässä jotain perin tarpeellista), niin ei tiedä kuinka kauan työn iloa riittää. Siellä meni organisaatiorakenne juuri täysin uusiksi ja miehen työ säilyi, joten vielä saan nauttia kotona olon iloista. Kaipa seuraavat yt:t on siellä normaaliaikataulun puitteissa TAAS vuoden vaihteessa. Taitaa joka vuotiset yt:t olla siinä firmassa muutenkin enemmän sääntö kun poikkeus...

Joona vaan nukkuu ja nukkuu. Taidanpa käyttää tämän ajan hyödyksi ja alan pakkeloida naamaani ja väkertää tukkaani. Kun kerrankin lähden täältä maaseudulta sivistykseen :D .

Iines ja Joona 2 kk 3 vkoa
 
Huomenta!

Aurinko paistaa Espoossa ja liivinsuojaongelmaa mietitään täälläkin. Täytyy juu varmaan ulos lähtiessä vaihtaa topatut liivit, jottei ne suojat näy kilometrin päähän ohuen paidan alta :)

Imetyksen kanssa menen viikko kerrallaan, kipua ja suihkutissejä löytyy.

Ilari viuhtoo ja juttelee juuri leikkimaton kavereille, torstaina pitäisi antaa Rotaa eka erä.

Töihin menosta: Menen joko nyt tulevan joulukuun alusta tai sitten huhtikuun 2010 alusta. Oman töihin lähtöni jälkeen mies jää 3 kuukaudeksi hoitovapaalle. Kesän jälkeen ilmoittelen töihin milloin palaan, niin tietävät varautua. Ja samalla pitäisi pistää jo hoitopaikkahakemus vetämään. Parempi olla hyvissä ajoin, niin pääsisi ehkä sitten mieluiseksi katsomaani ryhmäperhepäiväkotiin.

Iines: Olitko sinä maidottomalla ruokavaliolla vai muistanko ihan väärin? Minä aloitin viikko sitten maidottoman (+ naudanlihattoman ja soijattoman) ruokavalion pojan refluksioireisiin sakeuttajan tueksi, ja nyt tuntuu ruokavalio perin ankealta.

Maidottoman kokeiluani kestää ainakin huomiseen, Ilarin iltakärvistelyt eivät ole ainakaan pahentuneet. Jos ei ole auttanut, niin seuraavaksi olen ilman kananmunaa, ja sitten ilman kotimaista viljaa. Jep, ja jos ei auta, niin sitten on kyse rakenteellisesta refluksista. Onnistuin saamaan Ilarille viime viikolle ajan tuolle kehutulle Tiina Tuomelalle Pikkujättiin, oli minunkin mielestäni oikein hyvä lääkäri. Ja rauhallinen, kun minä kohkasin.

YT:istä
Pahalta tuntuu kun yt:t vaan yleistyvät, ja syksyllä varmaan päästään ihan uusiin lukemiin. IT-alallakin (omallani) jyllää kaiken maailman tehostamiset/ulkoistamiset, ja tulospaineet on sitä luokkaa että on onni, että olen julkisella sektorilla, jonne lomautukset/irtisanomiset ei ihan heti "tärähdä" päälle.

Nyt muuten kun on ollut kotosalla, niin on työasioitakin ajatellut ihan eri perspektiivistä, etäisyys on auttanut :) Toivottavasti en palattuani juokse enää pää kolmantena jalkana 12 tunnin päiviä, niissä ei tainnut olla mitään järkeä.... Ilari on nyt tärkein :heart:

T.Marais ja Ilari 11vko 4pv
 
Huomenta!

Meillä yks pikkuinen räkänokka tuhisee aamupäiväunillaan, niin josko ehtisin kirjoittelemaan.

Liivinsuojista Mä käytän jatkuvasti, mut mun mielestä ei pahasti näy, koska käytän ihan normaaleja, aika paksuja rintsikoita. En oo löytäny yksiäkään tarpeeks tukevia imetysliivejä, joten käytän sitten samoja liivejä ku ennenki. Tosin koska perusvärini vaatteissa on musta, niin niistähän ei yhtä helposti näykkään ku vaaleammista.. :D Rintojen suojaaminen Mä olin kans aluks keväällä aika hysteerinen, mut se tulehdus tuli silti.. Joten nyt hillun kyllä kelin mukaisesti ulkona ihan t-paidassakin, kauheita viimatuulia yritän vältellä.

Kotona oleminen Meillä on työn alla keskustelu, että käyttääkö mies osan vanheimpainvapaasta vai ei. Joka tapauksessa jatkan opintoja syksyllä, ja töitä viimeistään joulukuussa, mutta molempia siten, että Joona on sitte isänsä kanssa kotona, mies ku tekee sellasta vuorotyötä et on paljon arkipäivisinkin kotona. Todennäköisesti ensi vuoden toukokuun alussa tarvis Joona saada hoitoon, ku mun pitää alottaa työharjoittelu..

Joku kysyi rokotustutkimuksesta Me ei osallistuta siihen tutkimukseen vaikka kaks eri kutsua tulikin. En oo kuitenkaan rokotuksia vastaan mitenkään, perusneuvolan ohjelmalla todennäköisesti mennään. Tänään olisi ollu eka rokotus ja 3 kk neuvola, mutta ku Joonalla pukkas toi räkätauti ja eilen oli pikkasen lämpöä, ni se siirtyi nyt sit yli kahden viikon päähän.. Mukavasti aikoja tuolla meiän neuvolassa :/

Sukupuoliveikkaus Mä olin ensmäiset 6 kk varma, et poika tulee, mut sit aloin jostain syystä ootella tyttöä. Vanhan kansan kultasormustestin mukaan piti tullakin tyttö, mutta poikahan sieltä sitte tuli. :) Maha oli kyllä sellanen "perinteinen" poikamaha, eteenpäin työntynyt pallo, joten ympäristön veikkaukset oli pitkälti pojan kannalla.. :D

Jahas, menisköhän parvekkeelle ottamaan aurinkoa, kun ei vaunuilemaankaan voi lähteä..

Agda ja Joona viikkoa vaille 3 kk
 
Heippa!

Onko tilaa vielä yhdelle uudelle äidille? Olen seuraillut keskusteluanne jo odotusaikana ja synnytyksen jälkeenkin olen käynyt lukemassa juttujanne. Nyt vasta uskaltauduin mukaan. Olen saanut teiltä todella paljon tietoa ja tukea asiaan kuin asiaan.Kiitos siitä kaikille.

Annika syntyi 28.3. 4 päivää lasketun ajan jälkeen. Strategiset mitat olivat 3615g,52 senttiä ja pipo 35 cm. Synnytyksestä voi kertoa myöhemmin lisää,jos se ketään kiinnostaa.

Minua harmittaa, kun imetys ei onnistunut. On epäonnistunut olo. Joka puolelta saa kuulla miten pitäisi imettää ja kuinka se on hyväksi vauvalle. Sairaalassa kovasti yritettiin löytää oikeaa imuasentoa ja otetta,tuloksetta. Nännit olivat aivan ruvella ja imettäminen sattui ihan mielettömästi. Siitä jäi pelkokin imetystä kohtaan. Nyt siis pumppailen pari kertaa päivässä sen pienen määrän mitä rinnoistani tulee ja muuten annan korviketta. Tyttö ainakin kasvaa hyvää vauhtia.

Outius ja Annika 2kk
 
Hei Outius ja tervetuloa mukaan!

Ja ihan turhaan podet huonoa omaa tuntoa.
Ei meilläkään onnistunut imetys ja lääkärikin vaan totes että "onneksi on hyvät korvikkeet, turhaan murehdit turhia."

Fasu ja Weeti 3kk ja rapiat päälle
 
Terve kaikille!

Tervetuloa mukaan outius! Harmi, ettei imetys onnistunut! :hug: Sitä saa nyt äitinä koko ajan potea huonoa omaatuntoa milloin mistäkin! Varsinkin tuo imetys on joku elämää tärkeämpi juttu ja jos se ei onnistu, niin on huono äiti. Mulla on huono omatunto siitä, etten jaksaisi imettää kuin ehkä 4 kk. Vaikka imetys onnistuu rintakumien avulla.. :ashamed:

Kotonaolosta Voisin olla kotona esim. syksyyn 2010, mutta koska mies seilailee merillä, niin en tiedä, onko se kotonaolo nyt niin hirveän kivaa. Aikuiskontaktit on vähissä ja niitä pitää todella hakea silloin kun mies ei tule iltaisin kotiin. Haluaisin mennä keväällä töihin, mutta haluaisin myös pitää kesälomaa. Pätkätyöläisenä menetin kaikki lomat. Tietenkin pitää ekaks hakea töitä.. Mutta sosiaalialalla sitä ehkä voi saada..

Sukupuoliveikkaus Minulla oli vahva tunne pojasta ja ultrassa se varmistui, poikahan sieltä tuli. Ei me varmaan muita osata tehdäkkään, kun miehellä on monen sukupolven ajan isoja veljeskatraita, eikä tyttöjä juurikaan.

Agda Mekään ei osallistuta siihen rokotetutkimukseen. Rokotetaan kyllä neuvolan ohjelmalla kanssa.

Eilen kun olin kaverin luona kylässä, joku kolaroi parkkipaikalla meidän auton. Jätti onneksi yhteystiedot. Toinen kylki sisässä. Ihan kiva. Ollaanhan siullä jo ajeltu kaksi kuukautta. Ja hirveä vaiva hoitaa kuntoon. Monta päivää joudutaan olemaan ilman autoa. Onneksi sentään menee toisen vakuutuksesta. Jos ei olisi jättänyt yhteystietoja, olisi korjaus mennyt kaskosta ja silloin omavastuu olisi ollut 150 euroa.

Miehen kotiintuloon on enää kaksi viikkoa! Ihanaa. Vaikka on sekin aika pitkä aika.

Mimmu ja Tobias 2,5 kk
 
No niin, nyt on poika rokotettu. Sieltä tulikin kolme rokotetta kerralla :eek: . Saattaa ilta ja yö olla melkoista huutokonserttia... Nyt vielä on ihan normaalin oloinen ja nukkuu vaunuissa päiväunia. Kuinkahan kauan kestää jos oletetut oireet alkaa? Nyt on vasta 2,5 tuntia mennyt :/ . Kävisköhän meillä niin hyvä tuuri ettei tulis mitään oireita :whistle:.
 

Yhteistyössä