**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
moikat

ihan ekaks...


Alkuperäinen kirjoittaja Iines79:
Joonalla alkoi taas paremmat yöunet, kun Cuplaton otettiin takaisin käyttöön. Miten voi olla vieläkin ilmavaivoja? Tosin edelleen mulla saattaa maito vaan suihkuta ja Joona joutuu välillä irrottamaan ja yskimään liikoja maitoja pois :/ . Houkuttais välillä niin kovasti lopettaa koko imetys, kun se olis Joonalle helpompaa ja mun migreenin kannalta helpompaa. Toisaalta, miksi ihmeessä lopettaisin, kun maitoa tulee näin hyvin ja lapsi pärjää mainiosti. Noh, nää on vaan näitä mietteitä.
tuo on Iines ihan kuin meikäläisen suusta.. caplatoneja ostin toisen pullon kun itkuisuus ja ilmavaivat palasi.. ja tuon imetyksen kans ihan samat aatteet.. välillä tuntuu jotenkin niiiiin turhauttavalta kun tyttö kiukuttelee tissillä ja joutuu haukkomaan kun maitoa tulee niin paljon. Välillä tekis mieli lopettaa :ashamed:


Mimmukka:
Ihanaa kun sait miehesi kotiin :D

Muty:
Meillä mies kestää hyvin itkua. Esikoisen aikaan itse aloin itkeä kun tuntui niin pahalle kun toisella maha kipee :ashamed: mies sitten kanniskeli itkevää poikaa.
Ja ehkä hermot kestää välillä paremmin kun itsellä.. Tai no se voi ehkä tuntua siltä että jos tyttö päivällä kiukkuinen niin minä kanniskelen yli 8tuntia ja siinä vaiheessa voi olla jo pinna hiukan kireellä.. sitten tule mies ja jatkaa kanniskelua ja viihdyttämistä tyynenä ;)

juhannuksesta.. kirjoitinkohan jo siitä.. mennään minun vanhemmille ja grillaillaan jne =)

eipä täällä sitten menkat alkaneetkaan.. alamahaa kyllä juilinut jo useita viikkoja siihen malliin ja pari pv tuli vähän veristä limaa mutta siinä kaikki.
kaiketi oltava myös vähän tarkempi tästä lähtien ehkäisyn kanssa :whistle: ei tartte sitten arvuutella ja kun nyt tuntuu että eiköhän meidän lapset ole tässä. Tosin pitäisi jonkin maailman ihme tapahtua jos heti uudestaan raskaaksi tulisinkaan.

Me käytiin ranuan reissu ja oli mukavaa =) lapset olivat kiltisti ja Jennakin nukkui viime yön 21.00-4.15 :D vaikka sitä edellisen yön ähisi ja tuhisi eikä kunnolla nukkunut.

Ja meillä on alettu akselin ympäri mennä =) Nostaa pyllyyään jaloillaan ja siirtyy.. hyvin usein käy niin että vänkää itsensä pois pyyhken päältä ja sitten tekee pissit :LOL: :whistle:

mutta nyt pojan kanssa leikkimään kun niskassa roikkuu.

danjuska ja jenna 2kk1vk ja risat :)
 
Mukavaa alkavaa viikkoa mammat ja muksut!

Juhannuksena mennään aattona kaveripariskunnan iloksi/ riesaksi mökkeilemään. Mökki on parinkymmenen kilsan päässä, joten matka ei ole ongelma. Mökkiin ei tule vettä, mutta saunamökki on ihan vieressä. Tarkoitus olla Siirin kanssa tuo yksi yö vain. Kokeeksi lähdetään - mökki aika pieni eikä tyttöä saa nukkumaan rauhalliseen paikkaan, joten katsotaan miten nukkumisen kanssa menee.

Lakkeja meillä löytyy vähän joka lähtöön (lierihattu, kypärämyssy, huiveja, pipoja, puuvillalakkeja korvallisilla ja ilman), mutta vain yksi puuvillalakki on ollu käytössä tähän asti. Pitäis siirtyä varmaan auringonpaisteella tuohon lierihattuun ja käydä vihdoin ostamassa aurinkolasit.

Mies suhtautuu itkuun paremmin kuin minä. On hyvä rauhottelemaan itkevää tyttöä ja väsyneen, kitisevän tai raivoavan lapsen nukuttaminen sujuu häneltä paremmin kuin minulta. Aivan alkuviikkoina oli kyllä aika "tolaltaan" Siirin itkiessä oikein todella - mutta taidettiin olla molemmat!

Kesäsuunnitelmia ei juuri ole. Nautitaan yhteisestä ajasta. kahdet kesävieraat on tulossa ilahduttamaan meitä heinä-elokuussa. Ihania ystäviä, joita nähdään kerran, pari vuodessa.
Syksymmällä on suunnitteilla etelänloma. Katsotaan toteutuuko loma, kun mies ei innokas ulkomaan lomailija ole. Yhden ja ainoan kerran ollaan oltu etelänlomalla, vuonna -98 Kreetalla Haniassa (Virossa ja muissa Baltian maissa ollaan kyllä lomailtu useamman kerran tämän jälkeen). Saas nähdä, onko kohde tällä kertaa sama, kun siellä kilpaillaan syyskuun viimeisellä viikolla keilailun Eurooppa Cup ja sinne pääsee Suomen edustajaksi tämän vuoden yllätyssuomenmestari, joka on täältä Kokkolasta. Olis siis mahtava lähteä kannustamaan häntä, kisat on kuitenkin isot ja siellä on jokaisen Euroopan maan tämän vuoden mestarit edustamassa maataan.

Nyt lähden Siirin kanssa shoppailemaan. Huomenna jälleen neuvola (6. kerta + kotikäynti). Nyt kotipunnituksen mukaan on 5 kg rikki. Katsotaan mitä paino-pituuskehityksestä sanotaan.

Kaatjuska ja Siiri 11 vko 2 pvä
 
voi että mikä ilma taas :( kyl se aurinko sais jo pikkuhiljaa ruveta näyttäytymää.....
kyllä nyt väsyttää. poju nukkui todella huonosti viime yön ja minulla taas huonoa oloa.
poju kyllä yleensä rupee nukkuu siinä 21-22 välillä ja herää vasta 5-6 välillä syömään mutta viime yönä heräs syömään jo kahden aikoihin.
tuntuu välillä että jos annan illalla korviketta ennen nukkumaan menoa niin nukkuu paremmin kun olisi saanut pelkkää rintaa ennen nukkumista.
jos rupeis kohta vaan koittamaan tuota velliä ennen nukkumaan menoa.
myös päivisin on tarvinnut antaa useammin korviketta rinnan jälkeen kun jää itkuseksi.
onhan pojulla sen verran jo kokoakin ettei ihmekkään jos ei tissi riitä :D
ei vaan millään haluais yhtään tinkiä imetyksestä vielä ja pysyy nuo kuukatisetkin poissa ja toivottavasti koko kesän :whistle: tytöstä alkoi melkein heti kun lopetin imetyksen (6kk iässä)
mies ja vauvan itku taitaa kestää paremmin kun minä mutta joutuu sitä vähemmän kuuntelemaankin. yölläkin jos poju herää niin ei edes siihen itkuun usein heräile. mie en ymmärrä miten mies pystyy nukkuu niin sikeesti. eipä kyllä herää herätyskellon ääneenkään kovin helpolla ja töihin lähtö aina venyy mutta onneks ei kukaan voi potkuja antaa :D
poju nukkuu joten tarttis varmaan koittaa tehdä jotain järkevää tais sitten vaan rentoutua koneen ääressä......
 
tuli vielä mieleen ettei emmimemmistä ole sitten kuulnut mitään sen jälkeen kun mies kävi täällä kirjoittelemassa kuulumisia vauvan syntymästä.
onkohan heillä kaikki mennyt hyvin. olisi kiva kuulla mitä heille kuuluu =)
 

Yhteistyössä