**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta,

Täällä esikoisen kanssa odotellaan että pikkuveli herää uniltaan. On kohta koisinut 11 tuntia, tosin söi klo 5 ja klo 7.30.

Meilläkin on Joonan nukkuminen muuttunut jotenkin rauhattomammaksi. Sitähän sanotaan, että n. 3-4 kuukauden iässä tulee niitä ekoja "hulinoita" öisin, kun taitoja alkaa tulla ja maailman menoa rekisteröidään ihan eri malliin kun ennen. Mäkin olen väsynyt, varsinkin kun esikoinen on alkanut heräämään klo 6.30-7.00
. Olis kyllä ihana saada edes yksi yö silleen ettei tarvis herätä...

Danjuska: Sympatiat lähtee täältä, meilläkin oli esikoisella noita yöllisiä uhmakohtauksia. Järkyttäviä! Se oli niin paljon rankempaa kun päivällä, kun molemmat on väsyneitä niin lapsi kun vanhemmatkin. Meillä esikoisella liittyi selkeästi poskihampaiden puhkeaminen noihin. Heräs kun suuhun sattui ja alkoi kiukutella kun ei saanut uusiksi unta :/ .

LindaH23: Kiva kuulla sinustakin :) . Ja todellakin on aikaisin tullut hammas :eek: . Mäkin olen epäillyt että Joona tekee hampaita, kun puree imetyksen aikana ikenillään niin kovasti mutta vielä ei ole mitään näkynyt.

nukahtaminen: Me ei olla kumpaakaan poikaa koskaan juuri nukuteltu. Esikoinen nukahti AINA tissille, kunnes 6 kk:n iässä lopetti sen. Silloin vein hereillä olevan pojan suoraan iltatissiltä sänkyyn, laitoin tutin suuhun ja sinne se nukahti. Edelleen on samanlaista, koskaan ei ole tullut esim. sängystä pois. Joona on yhtä helppo. Saattaa nukahtaa iltatissille ja nostetaan siitä nukkumaan tai sitten on hereillä mutta nukahtaa samantein kun lasketaan petiin, laitetaan tutti ja harso naamalle. Joona tarvii sen unirättinsä, jonka kanssa tuhtaa.

Mä olen nyt huomannut, että Joona on alkanut nukkua huonommin mun vieressä. Mä en jaksa nostaa ekalta (klo 5.00) syötöltä poikaa sänkyynsä nukkumaan, sillä torkun itekin sen syötön ajan ja kun Joona on syönyt niin jatkan uniani. Joona vaan nukkuu hirmu levottomasti niin kauan kun muitakin on hänen vieressään. Kun jää yksin meidän parisänkyyn niin nukkuu ihan hiljaa ja tyytyväisenä. Mun siis täytyis jaksaa nostaa poika sänkyynsä niin ehkä nukuttais molemmat loppu"yö" paremmin.

Mulla on tänään hieroja. Ihanaa, mä fiilistelen ajatuksella jo nyt :D . Mulla on niska ja hartiat kestojumissa ja päätä särkee joka ilta samasta syystä.

Mutta nyt hakemaan toista kahvikupillista.

Iines ja Joona 3 kk 5 pvää
 
Aamupäivää!

LindaH23 Tsemppiä sinne ja onnea leikkaukseen!!!

Marais Missä kohdassa rintaa vihlominen tuntuu? Mullakin on kaikenlaisia tuntemuksia ja vihlomisia imetyksen aikana ja jälkeen ja mun mielestä imettäminen on näiden kipujen vuoksi melko raskasta. Nyt kuitekin pahin kipu on hävinnyt, luojan kiitos!!! Ja nyt ollaan jo toista viikkoa menty täysimetyksellä. Anteeksi tällainen yksityiskohtien utelu! Ajattelin, että jos jostain saat apua ongelmaasi ja se on samantyyppinen kuin mulla, niin tulis kaksi kärpästä lyötyä samalla iskulla.

Meillä tällä hetkellä päällä ihmeellinen kahden vuorokauden rytmi. Joka toinen vuorokausi tyttö nukkuu hyvin kahdet päiväunet ja joka toinen vuorokausi menee vähillä unilla, kun valvotaan. Lisäksi nyt tyttö on alkanut kakkaamaan öisin ja sänky on ollut monta kertaa täynnä lastia, joten melkoinen siivousurakka aina yöaikaan on... Onneksi mies on nyt lomalla, niin voi hänet herättää mukaan hommiin =)

Aurinkoista päivää kaikille! :flower:
 
Maanantaita!

Lindalle iso :hug: ja paljon jaksamista leikkausta odotellessa.

Cadillac, kiitos kynsiselvityksestä. Mua vaan on ihmetyttänyt miks toiset ottaa vanhat kynnet pois ja toiset ei, nyt asia ainakin vähän selvis.

Vaunuista, meillä on harmaat emmaljungat, eivätkä ole kuumat, vaikka aamuaurinko paistaa meillä parvekkeelle. Ekat päikkärit tyttö nukkuu n. 9.30-12.30 ja silloin parveke on kuumimmillaan. Kun laitoin tytön unille, mittari näytti 24 astetta, nyt näyttäis olevan 14. Välillä vaikea miettiä mitä laittaa tytölle päälle päikkäreille, kun lämpötila vaihtelee noin paljon. Toisille päikkäreille tyttö menee n. klo 14.30 ja heräilee viiden maissa. Sit illalla nukkuu vielä n. tunnin verran, ennen kun n. kympin aikaan menee yöunille.

Marais, huuliherpes on sit inhottava vaiva. Mulla on huuliherpes ehkä pari-kolme kertaa vuodessa ja se tulee mulle aina kun on paljon stressiä. Ja mua ei kyllä auta yhtään ne rasvat ja herpeslaastarit. Estölääkitystäkin söin aiemmin, mutta niitä ei saa syödä jos on raskaana, enkä oo sit uutta reseptiäkään pyytänyt lääkäriltä raskauksien jälkeen.

Nyt lasten kanssa ulos, kun aurinkokin paistaa. B)

marza
 
Marais: Kannattaa vähän väliä pyyhkiä sitä kuolaa, ettei tuu sitä näppylää. Meillä esikoinen kuolas ihan hirveästi ja jatkuvasti oli leuka, kaula ja rintamus näppylää täynnä. aluksi luulin että se johtu pesuaineista, mut ku vaihtelin pesuaineita niin ei mitään vaikutusta vaihtamisella. sit neuvolassa sanovat että kannattaa kuivata sitä kuolaa niin näpyt lähtee ja niinhän ne teki.
 
Terve!

Kiitos leukaihottumavinkeistä!
Pitää pyyhkiä tuota kuolaa tosiaan. Tutteja meillä käytetään vaan pari kertaa viikossa kun muu ei auta (itkuun), mutta erilaiset lelut menee suuhun tiuhaan. Huolissani lueskelin osasta helistimistä, että made in china... en tiedä testataanko kaikki suomeen tulevat lelut myrkyiltä vai tehdäänkö testit pistokokeina. Hmm. Päivällä ihottumaa tuli läntti myös toiseen poskeen, joten kai se allergiakin on mahdollinen. Toivottavasti ei kuitenkaan, mutta nyt pistin kaakaojauheen pannaan, jota käytin leipomiseen ja söin pullaa viime viikolla ja eilen hyvällä ruokahalulla. Yllättävän hyviä tuli kauramaidolla ja ilman kananmunaa :p

Ekakertalaiselle: Ei haittaa utelu, tavallaan lohdullista etten ole ainoa ihminen maan päällä, joka kärvistelee imetyksen jälkeisissä kivuissa :) Kipu tuntuu rinnan alaosassa ja sivuilla, viiltelee ja polttaa ja alkaa imetyksen jälkeen. Ja vain toisessa rinnassa n. kerran vuorokaudessa. Panadol on toistaiseksi helpottanut. Kivussa on välillä taukoja, ja sitten taas viiltelee. Punoitusta tai muuta poikkeavaa ei näy päälle päin. Tulin just lääkäriasemalta tuon rintakivun kanssa. Selitin vaivani, rinta ultrattiin ja otettiin verikokeet. No ei ole kuulema kasvainta tai muita kudosmuutoksia eikä myöskään tulehdusarvot ole koholla. Lääkäri ei muuta osannut sanoa, sanoi pojalle kuitenkin että alahan syödä perunaa niin äiti pääsee pälkähästä.Ei ole muuten tehty vanhempainrahoja lääkärissä ramppaamiseen. Nyt omat vaivat saa jäädä syrjään, ja käyn ainoastaan Ilarin lääkärit, jos vaan oma kipukynnys kestää. Johan tämä on perse, jos kukaan ei löydä mitään. Ei luulisi rinnan anatomian olevan kovin monimutkainen. Lääkäri muuten vielä sanoi, että kudostyyppi on tiheä, joka altistaa esim. hormooneista johtuville kivuille, tai sitten vaivat voisivat johtua niska-hartia -kivuista. Minusta nuo eivät kyllä kuulosta kovin todennäköisiltä, sillä kipu on niiiiin pirullinen. Kerron sulle vielä, mitä keskiviikko-iltana imetystukipuhelin on saanut selville, lupasivat pari päivää selvitellä asiaa.

T.Marais ja kylpyyn lähtevä Ilari
 
Ekakertalainen kuulostaa niin tutulta tuo kahden päivän rytmi... Meillä Siirin kanssa oli tänään se nukkumispäivä. Tyttö ollu tänään yhteensä hereillä varmaan kolme tuntia aamuyhdeksän ja iltayhdeksän välillä. Eilen taas nukuttiin suurinpiirtein sen verran samana ajanjaksona.

LindaH mukava että palasit joukkoon. Tsemppiä leikkausta odotellessa.

Marza ja Marais kyllä on inhottava vaiva tuo huuliherpes! Itse kärsin siitä useamman kerran vuodessa, yleensä flunssien yhteydessä. Mulla tulee myös ajoittain nenän limakalvolle - vähintäänkin yhtä kipeä, mutta huomaamattomampi niin kuin huulessa.

Marais, ensikertalainen ja muut imetyskivuista kärsivät :hug: Toivottavasti selitys ja apu kipuihin löytyy.

Nukahtaminen tapahtuu meillä joko rinnalle, keinutuolissa keinutellessa tai vaunuihin. Pari kertaa Siiri on nukahtanut itsekseen pinnasänkyyn ja kahdesti kesken leikkien lattialle :LOL:

Kaatjuska ja Siiri 10 vko 3 pvä
 
On taas aika hiljasta tässä pinossa... Taitavat kaikki olla vauvanhoidossa. =)

Meillä neiti nukkuu päikkäreitä parvekkeella ja esikoinen katselee lastenohjelmia. Molemmat lapset heräsivät seiskan aikaan, ja mä olin aivan väsynyt vielä silloin. Yleensä meillä heräillään lähempänä ysiä, joten parin tunnin aikaisempi herätys tuntuu aika paljon.

Tilasin eilen tytölle tutit omalla nimellä. =) Silloin kun sain esikoisen, mun tosi monella kaverillakin oli vauva ja aina meillä meni tutit sekaisin. Oli tosi kätsyä kun pojalla oli tutti, jossa oli oma nimi. Päätin nyt sit tilata tytöllekin oman tutin. Jos jotakuta kiinnostaa, tutteja voi tilata joko www.muntutti.fi tai www.eurobebe.eu.

Meenkin tästä hakemaan toisen kupin kahvia.

marza

 
On kyllä hiljasta. Ukki kävi hakemassa esikoisen potun laittoon. Onpahan pojalla ainaki tekemistä. Ninnin laitoin ulos nukkumaan. Ja sit oiski ongelma että miten vietän aikani... Noh voisinhan minä siivota, mut toisaalta ei ole nyt motivaatiota ku saa olla yksin... voisin kyllä surffata netissäki, mut ku olen jo kiertäny kaikki netti osotteet missä vietän yleensä aikaa.. blaah! olis jo ilta niin esikoinen tulis kotiin.. olis ainaki tekemistä. :D
 
Lindalle halaus ja tsemppiä leikkaukseen! Kiva että neitonen on kaikesta huolimatta kasvanut ja on voimissaan. :) Niin, ja onnea pinon ekalle hampaalle! Joko hammasaharja on käytössä? :D

Biabia mukava kuulla sinusta ja Kekkosistakin!

Ja hurjasti jaksamisia imetykseen kaikille kivuista ja muista vaivoista kärsiville.

Mies lähti tänään kevään viimeiselle saarireissulle, sitten meilläkin alkaa vapaiden puolesta kesä. Kun vaan tuo Luontoäitikin hoksaisi laittaa auringon on-asentoon, alkaa kyrsimään tämä miltei syksyinen sää. Mitäs kaikkea aiotte touhuta kesällä? Jos sellainen siis joskus suvaitsisi tänne asti tulla? =)

Nukuttamisesta: Taidan tehdä elämästä itselleni hankalan, mutta Mimosa nukahtaa nykyään meidän sänkyyn, mun viereeni ja tissi suussa. Näin se on vaan ajautunut menemään. :ashamed:

Meillä on harmaat Brio Kombit, ei näy lika eivätkä mun mielestä kummoisesti auringonpaisteessa kuumenekaan. Vaunuissa on lämpömittari. Mä olen tykännyt kovasti noista vaunuista.

Mimosa on harventanut kakkimisen yhteen kertaan vuorokaudessa, mikä tekee kestoilusta entistä helpompaa. Pitäis isompia vaippoja tilailla, ja ajattelin ottaa varaston sellaiseksi, että riittäisivät 99% kestoiluun.

Nyt aamupalalle, nukuttiin Mimon kanssa kellon ympäri kolmella syötöllä! Ja tänään hierojalle AAAAH.

upupa ja Mimosa 3kk 2vkoa
 
Heippa kaikille!
Olipas tullu tekstiä kun en käyny lukemassa muutamaan päivään...
Ihanaa kun paistaa aurinko. en vaan uskalla nukuttaa vauvaa ulkona meillä on alkanu pyörimään kissa tässä talon ympärillä ja hirveesti on uteliaita oravia...
Nukuttamisesta: nukahtaa milloin minnekin ja mitenkin. toisinaan vaunuihin, ja pitää hyssyttää, toisinaan tissille, toisinaan viereen toisinaan lattialle, toisinaan pöydälle...

meidän neiti on alkanu kikattamaan!! siis se on jotain niin uskomattoman kuuloista! mä oon ihan myyty ku kunnon kikatuskohtaus tulee...

Kaa: kiitos manduca- infosta!
Menkat& Imetys: Mä huomasin ku mulla oli sillon huhtikuussa (ainokaiset) menkat niin neiti kitisi tavallista enemmän. sen huhtikluun jälkeen ei oo menkkoja näkyny... milloinkahan ne tulee vai tuleeko ollenkaan...?

MÄ haluun kans hierojalle!! MUSTA TUNTUU ET OON MUMMO KU köpötän menemään...

ja nyt tulee valivalivalitusta:
aihe NAAPURIT! ne on kesälomalla ja ei tee mitään muuta ku tappelee, nai, ryyppää ja polttaa.. ja kaikesta tulee meille meteliä. ne soittaa myös viikolla YÖLLÄ musiikkia niin kovalla et vauva herää, sit ne alkaa naimaan niin et mä herään (se on järkyn kuulloista se voihke ja meteli) ja sit ne menee tupakalle ja paukuttaa ovia niin et mies herää.. sit olllaan koko perhe pystyssä ja suunnitellaan muuttoa. asutaan siis rivarissa... menee niin järki niihin. sit ne saattaa aamuviideltä alottaa tappelun ties mistä ja kiljuu ja huutaa niin et koko perhe on meillä viimeistään hereillä. takapihalla en voi ees olla ku niin hirvee tupakan savu tunkee meidän puolelle et mä en tiiä mitä piippusikaria ne polttaa ku se HAISEE oikeesti ihan järkylle. sit ei voi kuivata vaatteita ku niissä on kiva "puhtaan pyykin tuoksu" sitten... höystettynä tupakan lemulla......

nyt taaidan mennä syömään, mulla himottaa ihan sairaasti kanawokkia... nam nam nam! taidan leipoo ehkä raparperipiirakkaa kans, ku nyt niitä on...

aurinkoisia päiviä ja jaksamista kaikille etenkin tissikipuisille!!
 
mä jatkan tätä monologia täällä...
onkohan pino siirtyny jonnekin toiseen paikkaan?!?

Kesäsuunnitelmista: olla vaan. nautin siitä. reissataan varmaan jonnekin ku miehellä on loma, mut muuten varmaan ollaan kotona ja rannalla...

ekakertalainen: meil on kans kahdenvuorokauden rytmi. toisena päivänä nukutaan ja toisena valvotaan... mun puolesta jokainen päivä vois olla nukkumispäivä :LOL: sillai et syödään ja nukutaan ja ollaan hetki hereillä ja taas samaa rataa eteen päin.

millasta hattua/pipoa meinaatte käyttää kesällä? mä en tykkää sellaisita lierihellehatuista ja tuntuu et trikooinenpipo on liian lämmin... pitäis varmaan selailla jotain sivuja niin sais vähän vinkkejä...

mitäs teidän miehet on mieltä teidän palstailusta? meillä mies tietää et mä lue tätä, mut ei hirveesti arvosta.. :ashamed: mut se ei tajuu mitään muutakaan välillä... täältä saa kuitenkin paljon tietoa ja tukee!

mitäs juhannussuunnitelmia teillä on? meillä ei mitään vielä... saas nähä mitä sitä keksii... ois kiva syödä hyvin.. aika paljon sää vaikuttaa.. ois kyl kiva ku vois vetää kevyemmät vaatteet päälle eikä koko kesää kulkea takki päällä....

onks kellään vinkata mistä vois tilata kauniita imetysliivejä... nää valkoharmaat alkaa oksettamaan...

virittäisköhän nää kysymykset tätä palstaelämää.... :LOL:
muualla taitaa paistaa aurinko paitsi täällä... nimittäin täällä on tosi huono sää.. ei paljon kiinnosta olla pihalla ja siks kai mä täällä koko ajan hengailenkin...
 
Jos joku tekee uuden pinon niin linkittäkää se tänne niin osaa siirtyä sit oikeaan pinoon.

miehen mielestä tää palstailu on ihan hullun touhua, mut mielestä välillä tuntuu et tää on henki ja elämä. :LOL: :LOL:

juhannus: Ei kyl mitään hajua mitä sitä tekis juhannuksena. mulla on sen jälkeen synttärikki. JEI! varmaan mennään miehen porukoitten mökille. ainaki grillataan satoi tai paistoi. :D

hattu asiaa: Meillä on sellanen trikoo hattu. Niitäki on vaikka minkälaisia. Mun mielestä se ei oo liian kuuma. Noh ehkä täälä lapissa kesät ei niin hirveen kuumia oo.

jos nyt tässä olis aluksi vastailua mutyn kyselyikään... hih :LOL:
 
Heips taas pitkästä aikaa!
Luen kyllä päivittäin, mut tuntuu et aina ko alkas kirjottaa niin Fanni huutelee jo tissille.[/b]Päivärytmiä meillä alkaa sen verran oleen et nukutaan 3-4 päikkärit ja yöunille mennään 21-22. Tosin omaan sänkyyn on ihan turha yrittää nukkumaan, siis perhepedissä mennään. Itellä alkaa selkä olee aika jumissa, mut hetken se vaan kestää. :)

Vaunuista meillä on oliivin vihreet gessleinit ja niissä pehmee kantokoppa. Aika lämpöset on, mut tuskin normaalii lämpeemmät. Vähennän sit neidiltä vaatetta sitä mukaan kun ilmat lämpenee ja niillä oikeen lämpimillä oli makuupussikin pois vaunukopasta. Varjossa aina yritän nukuttaa...

Meillä on pipoiksi kaikenlaisia trikoisia lakkeja, mutta ovat mun mielestä aika ohuita, et tuskin liian lämpösiä ovat ja kun nää kelitkin on mitä on :kieh: ite en kans niistä lierihattusysteemeistä välitä.

Imetyksestä mullakin kipua varsinkin oikeessa rinnassa imetyksen jälkeen kihelmöi. Oli oikeen haavoilla ensimmäiset kaks ja puol kuukautta, sit sain antibiootin ja sillä meni haavat kiinni, nyt ei enää niin kipee oo, mut pystyn jo hyvin imettää. Maitoakin alkanut siitä rinnasta tulemaan paremmin nyt kun kipu hellitti. Selkään tuntuvaa vihlovaa kipua tuntuu silloin ku Fanni on imenyt pitkään ja rinta on "tyhjä". Toivottavasti teillä muillakin kivut alkais hellittämään. Oishan se kivampi kivutta imettää. Ite imetin meinaan keskimmäisen 7kk kipeellä rinnalla, kun mikään ei auttanu :(

Mies lähinnä naureskelee mun addiktiolle roikkuu täällä palstalla... ja kommentoi varsinkin tota mitä nyt-palstaa, et on naiset sekasin :LOL:

mutta mentävä on taas kutsutaan äitiä kun muut ovat pihalla


Päksy ja Fanni
 
heipat

mistäs sitä aloittas..

meillä kaks edellistä yötä mennyt tosi ihanasti :D viimekin yönä tyttö nukkui 21-3.30-- tosin kymmeneltä käy jostain syytä hereillä ja ähisee vähän aikaa, ja sitten nukhataa takas.. onneks ei jatkunut pidempään nuo unta2h-syönti-unta2h-syönti jne..

Outius: Nyt en mene varmaksi vannomaan mutta mulle jäi semmoinen kuva että pitäis syödä putkeen liuskat. mut en 100varma ole. kun tuli vaan minipillereistä jälkitarkastuksessa puhetta niin lääkäri muistaakseni sanoi että niissä on se ero että syödään putkeen...

niin ja meillä Jenna kans tuhisee ja inisee nukkuessaan.. alussa inisi enemmän.. nyt vähentynyt.

Marza: Mulle tulee kans huuliherpes aina kun stressiä :|
toooosi ikävä ja raivostuttava "vaiva"

LindaH:sta oli ihana kuulla! kiva tietää että teillä kasvetaan hyvin! onnea leikkaukseen, :hug:

kesäsuunnitelmia:
meillä alkaa kesä suunnitelmat nyt vkl, jolloin lähdetään yöksi ranualle ja kierretään eläinpuisto.
sitten ollaan savossa kotikonnuilla miltei koko heinäkuu varmaankin. Poika haluaisi myös muumeja tai titi-nallea kattomaan mutta on ehkä turhan pitkäreissu eikä tule lähdettyä.. mut sen näkee sitten.

juhannukseksi
mennään minun porukoile grillailemaan ja pelailemaan =)
äiti tarjoutui ottamaan sillon joskus lapset mutta en mitenkään raski vielä jennaa jättää ja tissillähän se vielä on.. pitäs hirveesti varastoida maitoo jos aikos yönseudun poissa olla.

miehen mielipide palstailusta... ei tuumi oikein mitään :whistle: jos joskus ihmetteln jotain tai se ihmettelee niin tuumi että kysy plussalta :LOL:

Muty: onko teillä toinen vauva toiveissa perään kun kirjoitit menkoista että vai tuleeko ollenkaan?? ..siis jos saan udella :ashamed:
en oikein tiedä mistä sais tilattua liivejä mutta itse ostin paikallisesta alusvaate liikkeestä aivan ihanat kaarituelliset liivit jotka ei olleet mustat eikä valkoiset ;) vaan ihanan, hyvin vaalean vihreät. on tosi kivat =)

vauvan nukkumisesta; meillä kans joku pv nukutaan ihan koko ajan.. joinain päivinä ihan pikku unia ja valvotaan paljon kerrallaan.

kuinka ahkeraan muilla syödään tuttia??
täällä ei tutti ole muuta kuin päivällä ja illalla nukahtaessa. yöllä ei tartte onneksi vaan nukahtaa heti uudelleen ja hereillä ollessa ei kelpuuta =)
illasta tyttö oli niin suloinen kun kesken imetyksen rupesi hirveänä juttelemaan ja hymyilemään.. jokelteli niin ettei äiti suun vuoroa saanut :heart: :D voiko olla mitään ihanampaa ja voi miten hyvä mieli tulee itsellekkin kun toinen niin iloiselta ja tyytyväseltä kuulostaa!

danjuska ja jenna 2kk4pv
 
kyllä tuo mies on hupsu.
eilen pisti pojulle illalla vaipan minkä minä sitten yöllä vaihdoin.
ihmettelin mikäs tämä vaippa on ja hokasin että on sellainen mitä käytin pojulla kun tultiin sairaalasta kotiin (libero 3-6)
noh enhän mie ole näitä vaippoja käyttänyt enään aikoihin kun se liberon seuraavakin koko ei oikein istunut pojalle vaan siirryttiin pamperseihin.
mies vaan tokas että hyvin se istus :headwall:
mie olen nämä vaipat jättänyt tytölle nuken leikkejä varten mut sattuu paketti olemaan samassa paikkaa kun pojun käytettävät vaipatkin. miehet.....
noh tänään sattui sitten tippumaan olohuoneen lampusta se lamppu sisältä eli se kanta jäi sinne. onneks ei tipahtanut tytön päälle vaan matolle eikä mennyt rikki.
tytön piti se varmaan tuoda minulle kun tuli kauhea huuto. eikös se ottanut siitä kiinni ja poltti kaks sormea. voi sitä huutoa :/ siinä hän sitten istui olohuoneessa sormet lasissa...
kesäsuunnitelmista mitään ihmeempää ei ole. linnanmäellä ollaan aateltu käydä.
juhannus juhannukseksi mennään ahvenanmaalle. ollaan varattu mökki sieltä viikonlopuksi.
mies palstailu eipä sitä paljoa kiinnosta. naureskelee välillä kun olen kuullut jotain uutta niin kyselee kuulinko palstalaisilta :D mistäpä muualtakaan sitä hyviä neuvoja saisi =)
 
Moikka kaikille! Mies tulee huomenna kotiin! Jee! Kaverit sanoo, että äkkiähän se kuusi viikkoa on menny, kun nyt jo tulee, mutta ei se tunnu kyllä musta siltä. Ihan jokainen minuutti on eletty ja odotettu iskää kotiin. Ei mitenkään huomaamattaan oo tuo aika kulunut..

Lainasin kirjatosta Tracy Hoggin kirjan Opi kuuntelemaan vauvaasi. Olin niin epätoivoinen yksi päivä, kun en olisi jaksanut vain pitää sylissä poikaa ja kanniskella poikaa. Tänään sitten tein kirjan oppien mukaan ja laitoin vauvan tarpeeksi ajoissa päiväunille omaan sänkyyn. Huusi aikansa ja lohduttelin ja sitten nukahti. Sitten uudelleen taas toisten päikkäreiden aikaan. Onneksi sisko tuli käymään juuri silloin, kun ei meinannut vauva yksin nukahtaa sitten millään. Mutta niinkuin kirja lupasi, lopulta vauva rauhottui sänkyyn ja rupesi nukkumaan. Olisin jo laittanut moneen otteeseen kantoliinaan, jos olisin ollut yksin.. Vauvaahan ei jätetä yksin itkemään vaan pidetään sylissä siihen asti, että rauhoittuu ja sitten heti takaisin sänkyyn. Ja sitten taputellaan hellästi, jos itkee sängyssä. Iltaisin jää ihan rauhassa odottamaan unta sänkyynsä, mutta päivisin se on vaikeaa.

Juhannus Mennään ystävän mökille. Siellä ei ole juoksevaa vettä, joten lisähaasteita tulossa. Ja sitten hieman mietityttää kaikki ötökät. Pitää suojata vauva niiltä. Kun eihän täällä kaupungissa mitään ötököitä ole.. :whistle: Saa nähdä, miten vauva jaksaa neljän tunnin ajomatkan, kun 20 minuuttiakin on liian pitkä aika. Pitää ottaa varmaan korvatulpat ja sitten varautua pysähtelemään puolen tunnin välein.. :/

Muty
Tosi ärsyttäviä naapureita teillä! Mua häiritsee naapurien äänet tosi herkästi. Saati, että joutuisi kuuntelemaan tuollaista. Ja tupakansavu on raivostuttavaa! Aina iltaisin, jos ikkuna on auki, niin tupakanhaju pihalta leijailee nenään, jos ikkuna on auki. Pitää varmaan muuttaa omakotitaloon. :headwall:

Imetyksen jälkeen kivuista kärsivät: :hug:

LindaH Toivottavasti kaikki menee hyvin leikkauksessa ja pääsette sinne lähiaikoina! Jaksuja! On varmaan aika haasteellista aikaa tuo leikkauksen jälkeinen aika, jos käsien liikettä pitää rajoittaa. :hug:

Nukkumisesta vielä Yöt ovat menneet hyvin! Tobias menee nukkumaan kymmenen aikaan. Neljältä rupeaa kiehnäämään, jolloin laitan tutin suuhun. Kuudelta yleensä syödään. Tobias nukkuu omassa sängyssä. Nostan imetyksen jälkeen hänet takaisin sänkyyn. Sitten aamulla imetän vielä kerran, ja sen jälkeen pötkötellään sängyssä noin yhdeksään.

Nyt pitää mennä nukkumaan! Ikävää ilmaa ovat luvanneet huomiseksi. Ikävä mennä miestä vastaan ja odotella sateessa, että tämä pääsee kotiin. Toivottavasti ei kastuta läpimäriksi!

Hyvää yötä!

Mimmu ja Tobias 3 kk
 
Kauheen väsynyttä tekstiä tuo edellinen, mitä kirjoitin... :ashamed: Ihan hävettää.. Tutista piti mainita vielä, että Tobias oppi syömään noin viikko sitten tuttia. Syö sitä kun menee nukkumaan, tai joku asia harmittaa. Tobias oli aluksi aika huono syömään tuttia, mutta kun ostin isomman tutin, joka on tarkoitettu 6 kk eteenpäin, se rupesi pikkuhiljaa kelpaamaan. Ja pysyy paljon paremmin suussakin.. Olen iloinen siitä, että on oppinut saamaan hieman lohtua tutista esimerkiksi autossa, kun rupeaa kaukalossa itkemään, eikä vauvaa voi ottaa syliin.
 
Huomenta,

Mä oon ollut hereillä jo klo 5.28 saakka |O . Joona söi silloin ekan kerran, jäi meidän sänkyyn enkä mä saanut enää unta. Nyt on pakko ottaa itseäni niskasta kiinni, vaihtaa äp-laatikko pinniksestä pois ja alkaa nukuttaa poikaa sängyssään. Meidän sänkyyn kun jää, niin kieppuu ympäri ja nukkuu poikittain, joten eihän siihen jää kunnon nukkumatilaa muille :/ . Samasta syystä äp-laatikko alkaa olla liian pieni.

Meillä on nyt pari yötä mies nukkunut Joonan kanssa eri huoneessa, jotta mä oon saanut vähän paremmin nukuttua. Meillä loppui Cuplaton enkä ostanut enää lisää. Siitähän ne yölliset masuvaivat alkoivat taas :eek: . Mä alan olla ihan ulalla, voiko tämmöistä olla vieläkin. Cuplaton on siis auttanut todella hyvin mutta kai se vaivojen perimmäinen syy olis selvitettävä. Neuvola on ihan turha paikka, siellä ei oteta tosissaan yhtään. Noh, kunhan vakuutusyhtiöstä tulee lappu, että vakuutus on Joonalle myönetty, niin mä varaan ajan yksityiselle lääkärille.

Kesäsuunnitelmat: Hmm... Maalataan talo, tehdään terassi, aloitetaan pihatyöt jne. Noh, suunnitelmissa on käydä Muumimaailmassa, Zoolandiassa (molemmat ihan lähellä ) ja Särkänniemessä. Käydään varmaan mun pikkusiskon asuntoa kurkkaamassa Helsingissä. Siinähän noita, puuhaa riittää varmasti.

juhannus vietetään kotona. Maalaismaisemat, mikäs sen suomalaisempaa. Anoppilassa on pihapiirissä ulkosauna lammen rannalla, joten sinne mennään varmaan saunomaan. Muutoin grillaillaan ja nautiskellaan keskikesän juhlasta :) .

palstailu ja mies: Lähinnä mies naureskelee kun selitän kaikkea mitä oon palstalta lukenut. Aina kun oon koneella, niin kysyy ootko kaksplussan palstalla ja mitäs sinne kuuluu :) .

muty: Tsemppiä kovasti naapurikärsimyksiin!!! :hug: Meillä kans oli kerrostalossa asuessamme tupakoiva alakerran naapuri ja se oli kamalaa! Pariskunta kävi parvelleella sauhuttelemassa ja kun olivat vuorotyössä, niin saattoivat olla keskellä päivää. Esikoisen nukuttaminen ja pyykkien kuivaaminen parvekkeella oli mahdotonta :/ . Kesällä oli hirveää, kun piti kärsiä joko kuumuudesta (ikkunaluukut kiinni) tai tuulettaa ja kärsiä tupakanhajusta.

Mimmukalle oikein paljon onnea miehen kotiin saapumisesta!!!!! :)

Mä taidan mennä santsaamaan kahvia ja lukemaan turkkaria.

Iines ja Joona 3 kk 1 vko
 
Meillä yöt menee tosi hyvin. On nukkunut melkein kokoajan pitkät yöunet. Nukahtaa siinä puolikaksitoista ja herää syömään viiden kuuden aikaan. Joskus myöhemminkin. Ja nyt on tullut tavaksi herätä siinä kymmeneltä, tosin tuohon väliin syödään pariin otteeseeen.

Kesälomareissu: Lähdetään juhannuksesksi Saksaan ja sieltä sitten Ranskaan, jossa on vuokrattu huoneisto. Ollaan kaksi ja puoliviikkoa yhteensä reissussa. Hieman jännittää nyt:)

Tutti: Löytyisikö apuja miten saa opetettua tytön tutille. Kaikkia erillaisia tuttimalleja kokeiltu, lisätty D-tippoja tuttiosaan, koska ne on suurta herkkua mutta ei, tutin imeminen ei onnistu. Nyrkit on nyt kokoajan suussa ja välillä livahtaa peukalo ja ei kiitos enää meille peukalolasta:(

Muty: Ihan kamalat naapurit! Toivoisi että joskus ihmiset ajattelisivat myös kanssaeläjiä...

Viikonloppuna oltiin anopin luona ja onneksi matka meni tosi hyvin. Vaikka välillä oli neiti hereillä niin silti malttoi katsella ja seurustella. Muutenkin ei ollut havaittavissa ärtyneisyyttä paikan vaihdoksesta. Jospa tuo kesälomareissu menis ihan hyvin, matka vain on huomattavasti pitempi.

Huomenna tulee 3kk:tta täyteen:)
 
Huomenta

Mimmukka Hienoa että miehesi tulee kotiin. 6 viikkoa on älyttömän pitkä aika yksin, ja olet kyllä ollut sisukas, kun olet jaksanut hoitaa vauvaa hyvin, vaikka välillä on ollut varmasti vaikeaa. Toivottavasti hyvä palkka vähän lohduttaa, vaikka ei se korvaa yksinäisttä yms. Aikasempina vuosina mieheni kp:t menneet helposti, kun on itse ollut töissä jne, muuta nyt lapsen kanssa oli se 3 viikkoa jo tosi raskasta, kun Rasmus heräili öisin 2 tunnin välein ja päivisin nukkui vaan sylissä. Nyt jo on helpompaa, kun menee nukkumaan 21, herää syömään 5 ja sitten herätään 7-8 aikaan. Niin ja onneksi miehillämme ei ole nyt reissuja pitkään aikaan... Ja pitkä kesäloma edessä....

Me käytiin pari viikkoa sitten reissussa mökillä missä ei ole sähköä eikä juoksevaa vettä, mutta reissu meni oikein hyvin ja nyt juhannuksena ollaan taas menossa mökkeilemään. Yllättävän hyvin sitä pärjää alkeemmissakin olosuhteissa.

Meillä olisi 2 kk neuvola perjantaina, ja olen jo itseäni psyykannut sitä varten, kun viimeeksi valittivat siitä korvikkeen antamisesta ja nyt meidän poitsu elää täysin korvikkeella, kun minulta loppui maito täysin niin saa nähdä millainen vastaanotto tällä kertaa. No nyt olen valmis "vasta iskuun" jos ottavat syyttävän linjan =)

Misa+Rasmus
 
Kaa
Täälläkin ollaan oltu hereillä, silmät ristissä jo viidestä lähtien... *huokaus*

Kropan krempat: itselläni on selkä melkolailla jumissa. Huomaa etenkin nostaa tai laskee poikaa pinnasänkyyn. Selkeästi vihloo ala- ja keskiselkää tuo nostelu. Uutena asiana synnytyksen jälkeen on myös tullut ranteiden ja jalkapohjien kipu. Ranteissa se on sellaista aaltomaista vihlontaa ("juilii") ja jalkapohjissa paineesta johtuvaa jomotusta. Kaikenlaista sitä saakin näinkin ihanan asian kuin vauvan lisänä!

Nukkuminen; mitä se on? Meillä poika herää noin kahden tunnin välein öisin, joskus se eka unipätkä saattaa olla jopa ruhtinaalliset kolme tuntia. Nukkumaan poika menee klo 22 ja 23 välillä ja heräilee sitten sopivin väliajoin. Aamulla viiden jälkeen alkaa sitten se joka-aamuinen huuto mahantoiminnasta ja sitä kestää pari tuntia. Monesti otetaan sitten vielä yhdet aamu-unet sen jälkeen ennen kuin herätään päivään. Ja päivisin joskus nukutaan monet päikkärit, joskus ei nukuta lainkaan.. Juuh, 14 tuntia nukkumatta päivisin on meille ihan "normaalia". Toivottavasti poika oppii pikkuhiljaa vähän parempaan rytmiin, alkaa tää mamma olla aikalailla väsynyt...

Nukahtaminen; päivisin poika nukkuu unensa sohvalla tai sitterissä, nukahtaa vaan. Iltaisin nukkumaanmenoaikana syötän pojan hämärässä makuuhuoneessa mahdollisimman äänettömästi ja annan hänen puoliksi nukahtaa syliini. Sitten siirrän hänet omaan sänkyynsä (johon poika melkein aina vähän herää) ja pidän hetken kättäni siinä rintakehällä tms. Nopeasti sitten nukahtaa siihen. Öisin otan vaan syömään pinniksestä ja laitan samantien takaisin nukkumaan. Ei ongelmia sen suhteen.

Rattaat ostin sitten vaaleapohjaiset. Emmaljungan City Crossit Copper-värityksellä. Eiköhän noilla viitsi mennä seuraavat vuodet.

Linda: ensimmäinen hammas tässä pinossa. Niin se aika vaan menee... Toivotaan, että kutsu leikkaukseen tulee mahdollisimman pian.

Leuka on täälläkin näpyillä. Mutta ei pahasti. Ja luin sen tosiaan johtuvan tuosta syljenerityksestä, on hyvinkin normaalia tämän ikäisillä vauvoilla.

Huuliherpeksen kanssa taisteleville sympatiani. Itsekkin kärsin tuosta vaivasta. Minulla on huulissa pari kohtaa ja sieraimissa pari kohtaa, mihin rakkula yleensä pesiytyy. Juuri stressin aikana ja säänmuutosten mukana. Esimerkiksi silloin kun kevätaurinko alkaa ekoja kertoja paistamaan... silloin pamahtaa huuleen rakkula joka kerta! Muutoin herpes vaivaa noin 3-6 kertaa vuodessa.

Kesäsuunnitelmat; mökillä tulee varmaan käytyä useamman kerran (matkaa yhteen suuntaan on noin 320 kilometriä, joten ei ihan joka vkonloppu sinne jaksa mennä). Tampereelle mennään heinäkuun alussa. Muutoin ei ole suuria suunnitelmia. Lähdetään sitten jonnekin kun tuntuu siltä. Juhannuksena mennään mökille.

Kesähattuina meillä on sekä trikoohattuja, että puuvillaisia lierihattuja. Käytetään sitten sään mukaisesti. Liinaillessa tarvitsee lierihattua, mutta kantorepussa riittää vielä trikoohattu. Siinä kun on se niskatuki, joka samalla suojaa niskaa auringolta.

Mies ei suuremmin ole kommentoinut palstailua, palstailee itsekkin harrastustensa mukaan eri palstoilla.

Tuttia meillä syödään aina harmituksiin ja väsymykseen. Ei siis koko ajan. Nyrkit ovat kyllä löytäneet tiensä suuhun, ja jos peukku hupsahtaa sinne yksinään niin se korvataan tutilla.

Lotan perheellä on melkoisen ihanan kuuloiset suunnitelmat! Oikein ihanaa matkaa teille!

Misalle tsemppikannatukset sinne neuvolaan. Pidä vaan oma pääsi sen maito/korvikeasian suhteen. Tärkeintähän on se, että poika saa tarpeeksi maitoa aina tarvittaessaan, tulee se sitten rinnasta tai purkista. Kyllä suomalaiset korvikkeet on sen verran laadukkaita, että niitä ihan huoletta lapselle syöttää.

Sisko hakee pojan kohta vaunulenkille ja hetkeksi hoitoon, nin päästään miehen kanssa siivoamaan kunnolla. Ei kyllä huvittaisi yhtään, kun väsyttää niin kauheasti... pitää vaan ajatella positiivisesti: on se sitten ihana kun on puhdas koti. Ja puhtaat ikkunat ja lakanat. (Joo, ei auta näin äkkiä kokeiltuna! :LOL: )

Kaa ja poeka kohta 3 kk
 
Onhan tänne saatu taas elämää! =)

Outius, mä syön kans minipillereitä ja niitä syödään putkeen koko ajan, juuri niin kun kirjoitit. Missään vaiheessa ei siis pidetä taukoa menkkoja varten. Minipillerithän saattaa aiheuttaa sen et menkat jää kokonaan pois, ja myös välivuodot on yleisiä. Mä söin esikoisen jälkeen vuoden verran minipillerietä, eikä menkkoja tullut kertaakaan.

mutyn naapurit kuulosti aivan kauheilta. Meillä myös ongelmia tulevien naapurien kanssa, ovat aika niuhoa porukkaa ja valittavat joka asiasta, mutta onneks niiden kanssa ei tarvi kauheesti olla tekemisissä.

Juhannus ollaan siellä Kuusamossa. Ollaan sieltä varattu mökki viikoks, ja perjantaina lähdetään ajeleen. Päätettiin olla Oulussa yö, ettei tarvi lasten istua niin kauaa putkeen autossa. Varasin huoneen Sokos Hotel Arinasta ja ajateltiin myös mennä Oulussa vähän shoppaileen ja kierteleen kaupunkia. On niin monta vuotta kun oon viimeks Oulussa käynyt... Meidän kaks kaveripariskuntaa lapsineen tulee sit kans sinne Kuusamoon, joten tiedossa ulkopelejä, saunomista, syömistä ja mukavaa yhdessä oloa. B) Se onkin sit meidän kesän ainoa pitempi kesälomareissu; mies kun vietää lomansa meidän rakennustyömaalla pääasiassa. Muumimaailmassa ja lintisllä ajateltiin käydä, mut muuten kesä taitaa mennä ihan täällä kotosalla. Hääpäivä meillä on elokuussa ja silloin ajateltiin viedä lapset hoitoon ja mennä naantalin kylpylään tai haikon kartanoon vietään hääpäivää. :heart:

Lakki, meillä käytössä Ruskovillan silkkimyssy. Ja on kyllä aivan loistava. Pitää hyvin tuulen ja viiman mutta ei ole helteellä kuuma. Ja kyllä se olikin aika kallis, lähes 30 euroa tais maksaa. :eek: Sit meillä on lajitelma kaikenmaailman hattuja ja lakkeja, osa pyörii päässä kun tyttö nukkuu, osa ei pidä lämpöä ja osa on aivan liian kuumia. Kokeilen välillä niitäkin, mutta aina palaan tuohon ruskovillan myssyyn. :LOL:

Mies naureskelee mun palstailulle. Se aina kyselee kun kerron jotain uutta juttua, et luitko maalismasuista. :D Aluks vähän ihmetteli et mitä mä täällä pyörin mutta nyt ei enää oo ihmetelly. On tainnu itekin huomata et mä oon oikeesti saanut täältä ihan hyviä vinkkejä.

Kaa:lle tsemppiä pojan unien kanssa. :hug:

marza
 

Yhteistyössä