**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Iltaa kaikille!

Ikää on 27. Täytän joulun alla 28.

Koulutus Valmistuin ammattikorkeasta jouluna -06. Pari vuotta olin siis töissä omalla alalla. Ensi syksynä suunnittelin meneväni avoimeen yo lukemaan vähän lisää jotain harrastusmielessä.

Kiinteitä aloittelen kai sitten 4 kk iässä. Teen niinkuin ne neuvolassa ehdottavat.

Vettä
en ole antanut. Ei tullut mieleen edes.. Kun sanotaan, että vauva saa kaiken äidinmaidosta. En huomannut, että poika olisi syönyt mitenkään enemmän kuumina päivinä.

Parisuhde Olemme olleet kymmenen vuotta yhdessä ja puolitoista vuotta siitä naimisissa. En osaa sanoa, miten meillä menee, kun puolet vauvan elämästä mies oli kotona, mutta joutui olemaan paljon poissa päiviä ja iltojakin. Ja puolet on mennyt nyt työmatkaan. Eivät tunne mies ja poika toisiaan enää. Hyvä ja innostunut iskä mies on silloin kun on mukana kotielämässä. Viikon päästä mies tulee taas hoitelemaan isän velvollisuuksia.

Kääntyminen Tosi monilla täällä on vauva ruvennut kääntyilemaan jo! Ja vielä nuoremmat, mitä meidän vauva! Meidän poika ei pahemmin kääntyile mihinkään. Ei selällään eikä mahallaan ollessaan. Ei tykkää olla mahalleen ja rupeaa nopeasti kitisemään. Selällään huitoo ja koskettelee lelukaaren leluja paljon. Aika sylivauva tuo kuitenkin on. Ei paljoa viihdy muualla kuin sylissä.

Ostin huuto.netistä Hug-a-bub -kantoliinan. Aijemmin käyttämäni kun on vaan lainassa, niin en viitsi puhkikuluttaa.. Ainakin tuntuu ohuemmalta kankaalta. Toivottavasti on hyvä. Kallis se ainakin oli!

Hyvää yötä kaikille!

Mimmu ja Tobias 2,5 kk

 
MoiMoi!

Ikä on 28 ja yliopistosta valmistuin viime kesäkuussa. Töissä tosin olin jo vuoden ennen valmistumista ja opintoja lopettelin siinä samalla.

Parisuhde on ollut hiukan koetuksella... Mun masennus on ollut suurempi stressi kuin vauva. Ymmärrän kyllä miestä, että on raskasta, kun toinen on surullinen, eikä voi mitään tehdä. Onneksi mun mieliala on jo huomattavasti aiempaa parempi ja se on näkynyt meidän väleissäkin:)

Kiinteitä toivoisin pääseväni aloittelemaan siinä 4-5 kk iässä. Imetys on nyt onneksi ollut kivuttomampaa, joten toiveita on, että rintamaidolla voitaisiin nyt pääasiassa sinne asti mennä. Tutkiskelin STM:n ja Suomen lastenlääkäriyhdistyksen suosituksia kiinteiden aloittamisesta ja suositus on 4-6 kk. Vauvan suolistoa pidetään ennen tuota ikää epäkypsänä kiinteän ruoan aloittamiseen. Kuopion Yliopistosta oli lastenlääkäri Matti Korppi oli toisaalta ottanut kantaa, että hyvin pitkä täysimetys voi esim. lisätä allergioita. Monenlaista mielipidettä oli asiantuntijoillakin, joten ainoaa oikeaa ratkaisua tuskin on...
Tässä linkki Suomen Lastenlääkäriyhdistyksen artikkeliin vielä, jos jotakuta kiinnostaa.

http://www.suomenlastenlaakariyhdistys.fi/suositukset/rintaruokinta_sly.html

Liikkuminen Sonja on mielellään selällään lattialla leikkikaaren alla ja muutenkin ja kyljelleen hän on kääntynyt, mutta muunlaista liikkumista meillä ei vielä ole tapahtunut. Edistymistä odotellessa... =)

Viime päivinä mua on rassannut se, että meidän neiti, joka nukkui jo hyvin parit päiväunet on valvonut. Naapuri otti koiran hoitoon ja antaa sen räkyttää omalla takapihalla jatkuvasti, joten aina kun yritän tyttöä unille saada tulee herätys jossain vaiheessa. Sonja on sisällä kamalan huono nukkumaan, mutta ulkona voi ottaa kolmenkin tunnin päikkärit. Ottaa sitten aivoon, kun ei saa rauhassa nukkua! Tyttö on sitten kätyinen, ei viihdy lattialla tai oikein missään, kun ei saa nukuttua. Sääliksi käy pientä! Tekis mieli avautua naapureille, mutta tuskin siitä mitään hyvää seuraa, joten kärsitään nyt sitten. Taidan kyllä ottaa silti heistä oppia ja antaa omienkin koirien olla yksin ulkona pitkiä aikoja, meidän koiratkin kyllä haukkuu kaikelle, jos ne yksin ulos jätetään... :kieh:

Minkäverran ja mitä D-vitamiinia teidän vauvoilla on käytössä? Onko tullut vatsavaivoja tai muita ongelmia? Meillä käytössä Jekovit ja nyt annan 2 tippaa/vrk. En ole vielä uskaltanut nostaa annosta, kun siskon 3 viikkoa nuorempi tyttö on saanut kovia vatsavaivoja samasta vitamiinista :|

Eka ja Sonja 9 vko 2 pv
 
IKä: Kohta puolessa välissä viittäkymppiä!
D- Vitamiini: Meneen 5 tippaa/vrk (täysimetys) Jekovitit on käytössä ja ei oo ollu mitään oiretta. neiti maiskuttelee niitä ihan onnessaan.
Parisuhde: Me ollaan lähennytty lapsen myötä tosi paljon. meillä on nyt parempi suhde kuin ennen lapsen syntymään. sellaisia uudelleen rakastumisen puuskia. läheisyyttä mäkin kaipaan, mut mä aina sit sanon kun mies ei yleensäkään tajua et haluan läheisyyttä (huom! pelkkää läheisyyttä ei seksia) niin sit mä saan sitä... Kuullostaa karulta ehkä, mut toimii ainakin meillä. Mies on nykyään paljon avoimempi ja tunteellisempi kuin ennen. ja näyttää tunteensa ja kertoo ajatuksensa ääneen paljon enemmän kuin ennen. et meidän suhteelle lapsi on tehny hyvää. meillä on siitä hyvä tilanne, et vauva menee nukkumaan joskus jo 9 aikaan illalla ja saadaan saunoa rauhassa kahdestaa. joskus päivälläkin on kahdenkeskeisiä hetkiä.......... :whistle:
KOulutus: AMK pahasti kesken... tarkoituksena on jatkaa sitä joskus.. |O
Iines: meillä kans neiti mönkii toisinaan eteenpäin mahallaan ollessa. hirveetä ähellystä se on. sängyllä se saa jalkojen alle "pintaa" niin siitä ponnistaa eteenpäin. selällään ollessa laittaa jalkapohjat lattiaan ja heittäytyy ponnistaen taaksepäin.. se on varmaan joku refleksi tms...
Kaa: Mites siinä manducassa, pitääkö vauvasta pitää kiinnin kun kumartelet vai onko reppu niin napakka et vauva ei luiskahda sieltä?
Onks muille tullu nyt väsymysaaltoa?tai ootteko väsyneitä? mä en millään meinaa päästä sängystä ylös aamuisin.. mua väsyttäis vaan. mut sit ku kampeaa ittensä ylös niin kyl sitä taas päivän porskuttaa!
täytyy mennä laittamaan ruokaa....
 
Heippa.

D-vitamiinia ei anneta ollenkaan. Korviketta menee yli litra päivässä joten neuvolan ohjeen mukaan d-vitamiinia ei tarvitse antaa.

Parisuhde meillä voi hyvin. Vauvan tulo ei ole oikeastaan muuttanut sitä lainkaan. Esikoinen on vielä sen verran pieni, että vauva/taapero-arkea tässä on aikasemminkin vietetty. Vielä toinen lapsi ei ole muuttanut meidän arkea, Peppi on niin tyytyväinen ja hyväuninen :)

Meillä on myös Manduca. Aika uusi hankinta joten paljoa ei ole kokemusta siitä. Tähän asti kumpikaan tytöistä ei ole viihtynyt siinä. Toivottavasti alkavat viihtymään, kun tarvitaan sitä välttämättä matkoilla/lennoilla..

Ikää on 26v.

Liikkuminen. Peppi kääntyy mahalta selälleen. Selältä kääntyy melkein mahalleen, käsi jää vielä alle jumiin niin ei aivan pääse mahalleen. Oman napansa ympäri tykkää pyöriä ja selällään liikkuu ylöspäin. Enempää ei tarvikaan vielä osata, pääsee paljon helpommalla kun pysyy vain paikoillaan :whistle: ;)

Huomenna on 3kk-neuvola. Joudutaan varmaan kohta alottamaan kiinteät :headwall: Peppi juo ainakin 1,5litraa korviketta päivässä. Juo paljon kerrallaan ja usein.. Mä en haluais vielä alottaa kiinteitä, pääsee paljon helpommalla pelkällä korvikkeella :saint: Mutta ei kai se auta, kun toisella on koko ajan nälkä :/

Välipalan aika..

-Pauko ja Peppi
 
neuvola kuulumisia eli 3kk neuvola. suluissa 2kk neuvolan mitat.
painoa 7420 (6490)
pituutta 64,5 (60,2)
pipo 42 (40,7)
taitaa tulla iso poju meille jos tätä kasvuvauhtia jatkaa ;)
ikä 32 jo mittarissa ja elokuussa vuosi lisää
koulutus peruskoulu käyty eikä enempää. silloin en mihinkään päässyt mihin hain joten hetken kotonaolon jälkeen menin töihin. nyt on tullut sellainen olo että voisi johonkin kouluttautua mutta saas nähdä miten käy. meillä töissä tällä hetkellä lomautuksia ja jos sama meno jatkuu kun palaan töihin niin sitten vois jo alanvaihtoa harkita. töihin ajattelin mennä 2012 eli kun poju täyttää kolme.
kiinteitäolen ajatellut aloitella vasta siinä puolen vuoden iässä mutta riippuu ihan miten imetys sujuu ja pojun kasvu. ehkä jo aikasemmin vois jo ruveta totuttelee uusiin makuihin.
vettä on tullut muutaman kerran annettua ja varsinkin silloin kun oli lääkitys niin sai kaikki menemään alas kun antoi vettä päälle.
d-vitamiini jekovit täälläkin käytössä ja 5 tippaa.
nyt tarttis muistaa antaa joka päivä nuo relatipat kun pojun kakka on ollut jo hetken aikaa ihan vettä. kerran päivässä kakkaa ja siinä ei ole yhtään mitään kikkaroita. neuvolassa käskivät nyt joka päivä antaa tipat ja jos ei helppaa niin sitten ihmetellään uudestaan.
mutta nyt keittelee uusia perunoita :p
 
Ikä mulla 35.

Parisuhde tuntuu ajoittain, että tässä vain asutaan saman katon alla. Peitonheiluttelua ei ole harrastettu ollenkaan Siirin syntymän jälkeen ja eipä kovin aktiivista ollut aikaisemmkinkaan. Täytyy rehellisesti sanoa, että meillä tuo neljän vuoden lapsenTEKO kyllä vei suurimmat halut... Kyllä se viimeiset kaksi vuotta siitä ajasta oli sellasta kalenterin kanssa sekstailua, että no thanks! Kaveri kyllä siitä varotti, että ei ole herkkua, kun heillä oli samanlainen pitkä lapsettomuus alla kaikkinen hoitoineen päivineen. No, ehkä tämä tästä taas alkaa kukoistaa joku päivä... Läheisyyttä on aina ollu paljon, mutta nyt lapsen syntymän jälkeen välillä on otettu yhteen ja silloin ei pääse edes kainaloon... Miehestäni kovasti edelleen välitän, joten toivon että asiat korjaantuu. yhteiset parhaat hetket tätänykyä liittyy ehdottomasti yhdessäoloon perheenä ja Siirin kehityksen ihasteluun.

Koulutus yliopistosta valmistuin toukokuussa 2000 matematiikka pääaineena aineenopettajaksi. Koulusta en siis päässe eroon ennen eläkeikää :LOL:

Kiinteät aloittelen neuvolan ohjeistuksen mukaan. Meidän Siirille on tuota painoa tullut täysimetyksellä hitaasti, mutta varmasti joten voi olla, että suositellaan aloitusta ennen 6 kuukauden ikää. Siirin syntymäpaino oli 3265 g ja kahden kuukauden neuvolassa viime viikolla 4795 g. Meillä edelleen neuvolakäynnit kahden viikon välein tuon painon tarkkailun vuoksi. Pituus syntyessä 49 cm, 2 kuukauden iässä 57,4 cm.

Väsymystä on jonain päivänä enemmän, toisena vähemmän - ihan viimepäivien nukkumisesta riippuen. Mitään väsymysaaltoa ei siis ole nyt tullut.

D-vitamiinit tahtoo jäädä vähän turhan usein antamatta :ashamed: Muisti vaan on niin surkea tuossakin asiassa.

Mies vaatettaa itse itsensä. Farkuista ei käytä muita kuin Lewis 501:ä, joten niitä joskus hänelle ostan, kun edullisesti löytyy. Muuten miehen tyyli on sporttinen, nuorekas ja rento - mulle sopii hyvin tuo, joten ei tartte paljon puuttua ;) Juhlavaatetuksesta joskus kommentoin ja keskustelen, jos haluan, että vaatetuksemme olisi paremmin yhteensopiva johonkin mentäessä (viralliset juhlat menee hänen osaltaan tummassa puvussa, mutta jos tarvii jotain vähän hienompaa, mutta ei kuitenkaan pukua).

Mahtavaa, mieheni on nyt elokuun 11. päivään asti kesälomalla, opettaja kun myös hän on. Kyllä on luksusta, kun arjen jakaa nyt kaksi.

Kaatjuska ja Siiri 9 vko 4 pvä
 
Aina jotain unohtuu kommentoida...

Liikkuminen meillä ei vielä käännytä tai yritetä kääntyä kumminkaan päin. Siiri oli ensimmäiset neljä-viisi viikkoa niin sylivauva, että ei viihtynyt lattialla juuri ollenkaan. Viimeiset viikot on jo kyllä viihtynyt itsekseen lattialla puolikin tuntia, mutta tykkää vain köllötellä selällään ja leikkiä lelukaaren leluilla. Jalat ja kädet kyllä vispaa selällä ollessaan ja leluja tavoittelee. Mahallaoloa on ruettu harjoittelemaan, mutta ei kovin kauan viihdy niin. Pää kyllä nousee korkealle ja käsien varassa on mahalla ollessaan.
 
Zoe nimenomaan tuon hitaan painonnousun vuoksi seurataan. Viimeksi painoa oli tullut kuluneiden kahden viikon aikana 150 g/ vko ja neukkatäti kommentoi, että on vielä ihan hyvällä tasoll, mutta seurataan. Ja kyllä tuossa painonnousussa huima ero onkin esimerkiksi teidän poikaan verrattuna: hänellä samassa ajassa tullut melkein kilo enemmän (syntymäpainot aika tarkalleen samat, niin voi jotenkin järkevästi vertailla).
 
Moikka!

Mä oon Vattihatin kans samaa mieltä, ettei lapsen ekana elinvuotena kannata erota, jos suinkin vaan pystyy yhdessä asuun ja oleen. Ensimmäinen lapsi muuttaa elämää aika hurjasti, ja silloin elämä on kyllä aikamoisessa risteyksessä, joten tunteet heittelee laidasta laitaan. Onhan elämä aika rankkaa pienen lapsen kanssa, mutta kuitenkin niin palkitsevaa, etten mä ainakaan vaihtais tätä elämänvaihetta mihinkään. Me ollaan muuten kans oltu yhdessä 8 vuotta, joista naimisissa 3 vuotta. =)

Mulle iski tänään päälle taas oikea dementia. :LOL: Meillä oli klo 11 aika tytön rokotetutkimukseen, jonka mä olin unohtanut ihan tyystin. No onneks satuin katsoon kalenteria klo 10.25, josta huomasin et meidänhän pitää olla ihan pian keskustassa. Ei muuta kun kauheella kiireellä lapset valmiiks ja autoon. Tehtiin varmaan lähtemisen ennätys, kun oltiin vartissa valmiita. Mä olin kuitenkin itsekin vielä yöpaita päällä, just alottamassa kahvinkeittoa. Hampaat ehdin pestä, mutta ei puhettakaan mistään meikistä tms. Mutta hyvin ehdittiin, ja tyttö sai nyt siis pneumokokkirokotteen sekä rota-rokotteen. Kuukauden päästä on uusi aika, ja silloin saadaan sit toinen annos rotaa sekä ne tavalliset neuvolarokotteet.

D-vitamiinit minäkin unohdan vähän turhan usein. Jekotvit on meillä käytössä, eikä ole tullut mitään masuvaivoja niistä. 5 tippaa oon antanut niinä päivinä kun muistan, mut saattaa mennä viikkokin etten muista antaa niitä kertaakaan.

marza
 
onkos kenellekkään tullut Rota-rokotteesta "ongelmia"? Yleisesti pitäisi olla oireeton neuvolan tädin mukaan.Annika on ruvennut viimeiset 4 yötä nukkumaan 10 tunnin unia putkeen, joten saanut itsekkin levättyä.Hienoa, sama jatkuu siis kuten ensimmäisenkin kanssa, joka aina nukkunut kuin tukki.
 
Huomenta vaan!

Ikävä sää täällä, sataa vaan. Toivottavasti kesä alkais pian kunnolla, viime viikonlopun lämpiminä päivinä oli niin mukavaa kun imettämään pystyi ulkonakin! Tiistaina käytiin Korkeasaaressa ja sielläkin oli sen verran lämmin, että tissitin Mimoskan ulkokahvilassa. Raskausaikana vähän jännitti tuo julkisesti imettäminen, mutta ei kukaan kiinnittänyt mitään huomiota meihin. Enkä latonut tissejä tiskiin vaan yritin mahdollisimman huomaamattomasti hoitaa toimituksen :)

Ikä mulla tuli 20 vuotta täyteen huhtikuussa. Mies on 6 vuotta vanhempi.

Opiskelut ovat kesken. Yo-hattu pitäis saada itsenäisyyspäivänä, lukion oppimäärä on suoritettu mutta viime kevään kirjoitusten aikaan olin just synnyttänyt, joten enkku ja terveystieto jäivät kirjoittamatta. Jatko-opiskelut aloitan aikaisintaan syksyllä 2011, vielä on hiukan epävarmaa mitä haluaisin lähteä opiskelemaan. Sosiologia kiinnostaisi, ja sitä pystyisi lukemaan kotikaupungissani.

Kiinteistä sen verran, että mä suhtaudun yleensäkin neuvolan suosituksiin nimenomaan suosituksina. Kukaan ei tiedä ja tunne oman lapsensa tarpeita niin kuin omat vanhemmat. Jos tuntuu, että haluaa aloittaa kiinteät 3kk iässä tai jopa aiemmin, eikä siitä tule lapselle vaivoja, niin mikäs siinä. Eivätkä kaikki aloita niitä kiinteitä edes siinä 6kk iässä, vaan saattavat odottaa pitempään, jos lapsi vain kasvaa pelkällä maidolla hyvin. Meillä on kaikilla niin erilaisia vauvoja, eri kokoisina syntyneitä ja eri tavoin kasvavia, osaa imetetään ja osa saa korviketta. Kunnollisia ja tunnollisia kansalaisia heistä todennäköisesti kasvaa teki niin tai näin :) Ja ovathan ne 70-luvulla syntyneetkin hengissä, joille ollaan pariviikkoisesta asti juotettu appelsiinimehua - neuvolan suosituksesta ;)

Parisuhde ollaan oltu 4 vuotta yhdessä, joista kaksi naimisissa. Meillä ei suhde ole oikeastaan muuttunut, seksiä on tietysti vähemmän kuin aikana ennen raskautta, mutta muuten ollaan ihan yhtä rakastuneita ja läheisiä kuin ennenkin. Väsymyksen vuoksi tulee välillä kinattua jostakin, mutta meillä riidellään kunnolla tosi harvoin, usein selvitään vartin mykkäkoululla :D

D-vitamiini meillä käytössä Jekovit, viisi tippaa kun täysimetyksellä mennään.

Vettä tarjosin tosiaan suunkostukkeeksi automatkalla silloin kuumana päivänä, mutta Mimosaa ei oikein napannut. Tissiä sen olla pitää! Keitättekö te muuten vauvan juomaveden?

Manducan käyttäjät! Mistä tilasitte/ostitte omanne, ja mihin hintaan? Haluaisin sellaisen ruskean, mutta eilisellä selaamisella en löytänyt.

Nyt huudellaan taas äippää kun leikkimatto ei enää jaksa kiinnostaa, vi ses!

upupa ja Mimosa 3kk 1vko
 
Aamupäivää,

Meidän Joona tekee varmaan hampaita :( . Se on eilisestä saakka purrut mua joka imetyksellä ja vaikka vielä on pelkät ikenet niin voi juma että se sattuu |O . Kuolaa on tullut jo kuukauden melko paljon ja nyt on koko ajan nyrkki tai neljä sormea suussa. Ei siis ime niitä vaan jäystää koko ajan.

Parisuhteesta/eroamisesta: Lasten tulo ei ole meillä ollut sellainen tekijä, että erominen olis ollut mielessä. Onhan se parisuhdetta muuttanut hurjasti, kun aikaa yhdessäoloon ei ole mutta kriisiä siitä ei ole tullut. JOS kuitenkin joskus erotaan niin se on kyllä anopin syytä :kieh: :headwall:, osaltaan sitten varmaan miehen nössöyttä äitinsä tekemisten kohdalla. Kyllä mä vielä kestän, päästän höyryjä välillä ulos oikein kunnolla ja sitten kestän taas n. kuukauden ennenkun tarvii päästellä uudemman kerran patoumia pois :D .

D-vitskuista meilläkin käytössä Jekovit ja 5 tippaa menee, kun tissimaidolla mennään.

Joona on vihdoinkin alkanut viihtyä kantoliinassa. Nyt kun pää pysyy pystyssä ilman tukea, niin poika tykkää oikein paljon katella maailmaa pystyasennosta. Hellepäivinä oltiin ulkona liinailemassa (varjossa) ja oli oikein kivaa :) .

Eipä tässä muuta. Seiskalta kun herää niin alkaa näihin aikoihin olla jo lounasnälkä. Pitää siis mennä kaivelemaan jääkappia.

Iines ja Joona 3 kk 1pvä
 
Pikasesti vaan.. Upupa tuolta löytyy paljon värivaihtoehtoja Manducaan. Omastani maksoin 99? ja Baby stylestä ostin, saman hintasia tuntuvat olevan kaikkialla.

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=30019&nimi=Manduca+Original+Full+Organic
 
Kaa
Ja vielä tuosta Manducasta; itselläni ei ole tarvinnut lasta kannatella kun kumartelen tai kyykistelen. Paljon riippuu siitä, onko repun "asetukset" oikeat (onko kaikki narut ja nauhat oikein kiristetty). Olen siis kannellut agilityesteitä sun muita pojan repussa ollessa. :D
 
No löytyhän noita nyt, tais olla eilen hiukan väsyneet silmät ku ei mitää löytyny...:ashamed: Muutenki vähän nuupahtanu äiti täällä, etsin melkein puoli tuntia tissikumia joka oli koko ajan just siellä missä sen kuuluukin olla. Kymmenen tunnin yöunet tänne, kiitos! :wave:
 
Noi pitkät unet olis kyllä nyt nannaa. Tottunu nukkumaan 5-6tunnin unet yöllä ja sit eilen ku pitkästä aikaa sain itteni aikasin nukkumaan niin eiköhän ne unet loppunu sit yöllä kolmelta. :snotty: :snotty: Ja sit pööpöilin kolme tuntia hereillä. argh!! Pitää tänään yrittää laittaa aikasten nukkumaan jos vaikka sais nukuttua. sitä vaan aina illalla keksii jotain "parempaa" tekemistä ettei voi lähtiä nukkumaan.
 
Voi nyt *painokelvotonta tekstiä*!!! Hieroja lähetti just viestin, ''sulla oli hieroja 13.30''. No niinpä niin, miten voi unohtaa! :headwall: Laitetaan tilaukseen sittenkin vuorokauden nuijanukutus, jos vaikka aivot alkais taas pelaamaan.

upupa pippeli ottassa ja Mimosa sormet suussa
 
Iltapaivaa!

Ihana paiva tanaan- mukavan lammin muttein painostavan kuuma!

Meilla sujuu kaikki hyvin (puun raivoisa koputus!), tytto kasvaa hienosti (yli 6 kiloa ja yli 60 senttia!) maidolla ja on nukkunut pian kuukauden yot lapi! Aidin tavat oppinut siella! :heart: Tosi erilainen vauva- ajan arki kuin esikoisen kanssa- han ei nukkunut sitten millaan... koliikkikin tietysti pahensi asioita. :( Nyt osaa nauttia siita, etta kaikki menee helposti! =)

Vetta en anna lainkaan, imetan tarvittaessa.

Ika- vahan paalle kolmenkympin ole- eli just sopivan ikainen! :LOL:

Ekat rokotteet on tytto saanut ja hyvin meni- ei mitaan ongelmaa.


Latte ja 10 viikkoinen tytto :wave:
 
millaista kakkaa teidän vauvoilta tulee?
meidän poju taas tänään kakkasi sellaista vihreää vettä eli ei yhtään kikkaraa tai muutakaan joukossa. tätä nyt jatkunut jonkin aikaa ja ajattelin että jos ensi viikolla ei rupea muuttumaan niin soitan neuvolaan. nyt siis otettu relaa joka päivä.
ei kyllä ymmärrä mistä tuollainen johtuu :(
 
zoe-f meillä juuri tuon kuuloista mutta sitä tulee joka päivä ja ellei samantein mene vaihtamaan vaippaa valuu se ulos vaikka se vahtaminenkaan heti ei yleensä auta. se valuu melkein aina yli vaipan. on se sen verran juoksevaa :(
 
Moiks,

Täällä on kamala tuuli, lensi jo pihagrillimajan ikkunakin ulos. :/ Nyt ehdin hetkeksi istahtaa, kun tultiin vihdoin kotiin. Oltiin Antonin kanssa koko päivä kaupungilla hengailemassa isosiskoni kanssa. Vuoden vanhempi isosiskoni odottaa nyt esikoistaan, saa elokuun alussa. Ja sekös lisää entisestään omaa vauvakuumettani. <3 Vai pitäiskö puhua raskauskuumeesta, se mulla on. Mutta myös miehellä, eli kiva niin.

Iästä ja parisuhteesta ja opinnoista ja kaikesta olitte jutelleet. Mulla on ikää 24, täytin juuri huhtikuussa. Valmistuin jouluna yliopistosta, 4,5 vuoden jälkeen. Pidin lopussa vähän kiirettä, kun muutimme miehen työn perässä toiselle paikkakunnalle viime vuoden keväällä. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 3,5 vuotta, joista pian vuosi naimisissa.

Parisuhde on vain lujittunut vauvan myötä, aivan kuten joku muukin taisi mainita. Mitä nyt ensimmäisen kuukauden aikana oli vähän totuttelua molemmilla uuteen tilanteeseen.tuli helpommin sanaharkkaa, kun kumpikaan ei oikein ymmärtänyt toisiaan. Mutta nyt on kaikki hyvin, ja molemmat koetaan vauva-arki melko helpoksi. Ja koska yhteinen aika on kortilla, ne pienet arjen hetket kahdestaan ovat luksusta. Ei sen yhteistä saunaa kummempaa tarvitse aina olla. Tai vaikka iltapalaa yhdessä silloin, kun vauva on jo nukahtanut. Edelleen mennään ja tullaan aivan kuten ennenkin, nyt vain vauvantahtisesti. Kaikkia reissuja ei voi toteuttaa, mutta melkein kaiken kylläkin. Musta oli ihana lukea, että teistä jotkut on jo lähdössä vauveleidensa kanssa ulkomaille asti. Se on hienoa, meilläkin on matkakuume, mutta ei ole nyt ihan heti varaa. Iso laina päällä. :/

Muuten, kun aikaisemmin murehdin täällä, että miehenikin työpaikka on vaakalaudalla, niin ei ole onneksi enää. Saa jatkaa uuden hankkeen projektipäällikkönä, mikä tarkoittaa nyt myös sitä, ettei kesälomaakaan saati isyysloman rippeitä ehdi pitämään. Mutta se on pienempi paha kuin työttömyys, kyllä me vauvan kanssa pärjätään. Ja onneksi on viikonloput.

Liikkumisesta. Meilläkään Anton ei ole vielä kierähtänyt itse, mutta yritys on kova. Liikkua möngertää eteenpäin (ja välillä taaksekin :D) ollessaan mahallaan, mutta ei ole vielä itse hoksannut kääntyilyä kunnolla. Kannattelee kyllä päätä jo käsiensä varassa lattialla. Eilenkin ilmakylvettäessä liikkui ainakin metrin eteenpäin äheltäessään. Ja sitten tuli pissa. :D

Kiinteitä ei olla vielä aloitettu, mutta luulenpa, että viimeistään 4 kk:n iässä aloitetaan. Meillä menee nykyään melkeinpä pelkästään korviketta, n. 600-800 ml päivässä, mutta pysyy vielä hyvin sisällä. Ja vauva on tyytyväinen. Mutta eikö korvikevauvoille suositella kiinteiden antamista 4 kk:sta eteenpäin? Olen muuten vähän tyhmä, mutta minkälaista maissivelliä olet antanut, Zoe-F? Ja muut, jos olette kokeilleet? Mikä on hyvä?

Muty, meillä kans vauva ponnistaa selällään ollessaan eteenpäin jalkapohjillaan. Touhupäällä ollessaan varsinkin, kun yrittää vaippaa laittaa, niin johan hypähtää pois siitä. :)

Taas on kohta viikonloppu. Me lähdetään viikonloppulomalle toiseen kaupunkiin. Hotellissa olis tarkoitus yöpyä. Jätän miesväen koko päiväksi keskenään, kun kaverillani on polttarit. Saas nähdä, mitä siitä tulee. Tiedän kyllä, että he pärjäävät hyvin, mutta entäs minä. Miten minä pärjään? =)

Mukavaa torstaita, se on kuulemma yleensä toivoa täynnä :)

-Minea ja Anton 2,5 kk

 

Yhteistyössä