**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

  • Viestiketjun aloittaja vihvi
  • Ensimmäinen viesti
Moi!
Mitäs tänne kuuluu? Loppuviikko piti kiirettä kun meilläkin oli ne nimiäiset vihdoin ja viimein. Päästiin sitten nimistäkin yhteisymmärrykseen. Vauvasta tuli sitten Sara Kerttu Karoliina. Vieraita meillä kävi n. 30. Tänään tulee vielä muutamat rääppiäisille.

Mulle meinasi loppuviikosta iskeä ilmeisesti flunssa ja rintatulehdus yhtäaikaa. Toinen rinta oli kipee, kuumekin nousi ja jäseniä särki ja ääni oli tukkoisen kuuloinen.... Siinä meni sitten yksi päivä ihan hukkaan kuumeillessa. Onneksi meni ohi, ettei tarvinnut hakea antibiootteja. Meillä ollaan taisteltu sammaksen kanssa viimeisen kk ajan ja sammas olis sitten taas roihahtanut uudestaan jos antibiiteille olis menty.

Aurinkoista kesää
Muija
 
Kaa
Niinu86 kyseli Manducasta; omasta kokemuksesta voin suositella. Poika viihtyy repussa todella hyvin, etenkin nyt kun säädöt on saatu kohdilleen. Meillä on käytössä tuon Manducan lisäksi muutama eri kantoliina. Sylivauva kun meillä on, niin ovat tulleet tarpeeseen. Kaikki vauvat eivät kylläkään koskaan opi viihtymään kantovälineissä...mutta "sylivavojen" äideille noista on iso apu.
 
Kaa
Ja vielä kysymys: onko teidän vauvat syöneet enemmän näin helteillä? Meillä tämä nakupekka-kuumakalle syö varmaan tunnin välein. Iho on jatkuvasti nihkeä ja kostea. Reppana... muistakaa imettäjät juoda tarpeeksi etenkin näin helteillä, niin maitoa riittää... itsellä tuppaa välillä unohtumaan... :ashamed:
 
Keitinpä tuossa vettä ja nyt jäähtyy jääkaapissa. Neiti nukkuu parhaillaan. Kuuma on edelleen. Huomasin muuten saman että syö helteellä enempi. Nyt odotan mielenkiinnolla syöttöä jonka jälkeen hiukan vesikokeilua että ottaako vähän vettä.
 
heipsan pitkästä aikaa..:)
mites teillä? joko pikkuset saa kiinteetä ruokaa?? meillä poitsu tulee ens pe 3kk ja oon miettiny et pitäskö jo kokeilla soseita......?! en oo imettäny ollenkaan enää n kuukauteen.. maito loppui kuin seinään..:( kaupassa soseissa lukee et alkaen 4kk, mut ei se kuulemma oo nii justiin. täytynee kysästä neuvolasta.
 
Tänään neiti kääntyi selältä kyljelle. Ihan ei vielä huomannut miten pääsee mahalleen:) Voi kun tuota kehitystä tapahtuu joka päivä.

Eilisten nukkuma-maratonien jälkeen on valvottu tänään paljon enemmän. Oikeastaan mitään rytmiä ei ole meille tullut vaikka kuinka olen yrittänyt selliasta tehdä. Ei yhtään tiedä koska alkaa nukkumaan ja koska esimerkiksi aletaan yöunille. Kai se jossain vaiheessa tulee.

Minä aloitan kiinteät 6kk:en vanhana jos vain kaikki menee niinkuin olen ajatellut. Maitoa on riittänyt ja tyttö kasvaa hyvin. Meidän puntarin mukaan painoa on 6.7 kiloa ja ensi viikolla tulee torstaina 3kk:tta ikää täyteen. Makkaroita on vaikka toisille jakaa:)

Kaa: Olen ainakin yrittänyt tarjota useammin rintaa kuin tavallisesti, tosin neiti on sellainen nautiskelija että syö hetken ja jatkaa seurustelua ja taas kohta pitää tarjota taas ruokaa.

 
Iltaa!

Älkääs nyt mammat valitelko kuumuudesta; Suomessa hellepäivät on niin harvassa että niistä pitää nauttia kun niitä on. :p :D Me oltiin tänään päivällä rannalla nauttimasta kesästä, ja tyttökin pääsi kastamaan varpaansa veteen. =)

Vettä en ole tytölle antanut, kun periaatteessahan sitä ei tarvis antaa, vauva juo maitoa myös janoonsa. Ja kuten joku kysyikin, meillä ollaan ainakin nää pari päivää oltu tissillä jatkuvasti. Munkin porukat on koko ajan hokemassa että anna tytölle vettä janoon ja noilla vanhemmilla ihmisillä on joku ihme luulo että joka syömisen ja ainakin puklaamisen jälkeen vauvan suu pitäis huuhdella vedellä. :eek: Esikoiselle aloin antaan vettä vajaan 4 kk:n iässä, joten voishan sitä tytöllekin kokeilla jos kelpais.

Kiinteitä alan antaan vasta joskus kesän jälkeen, jos vaan maito tytsylle riittää.

Tuun paremmalla ajalla kirjoitteleen lisää.

marza
 
Marais: mä en oo huomannu kipua, mut niin ku Upa sanoi niin mulla on kans jalan koko kasvanu... (ääh, kauhee kavio oli aiemmin jo...)
Kaa: mäkin oon kiinnostunu tosta manducasta, jos vauva on siinä niin voitko ihan normaalisti tehä esim. kotitöitä ilman et vauva tippuu siitä, siis tarviiko sun pitää kiinni vauvasta kun esim kumarrut tai kyykistelet? MÄ tässä arvon liinan ja repun välillä... liinassa jos ois niin vois kyyksitellä ja kumarrella ilman, et vauvaa pitää pitää kiinni, mut se voi olla aika lämmin. ja en osaa kuitenkaan niitä sitomisia. reppu taas on sitomisten kannalta helpomi ja viileempi kai, mut jos vauvaa pitää kuitenkin tukee samalla jotenkin niin ei kiitos! mites, minkäikäisitä voi pitää katse eteenpäin siinä manducassa? (hirveetä suomenkieltä....)
Helle&Vesi&Tissi: Meillä neiti nukkuu näin kuumalla KOKO ajan, on hereillä ihan vähän aikaa ja SYÖ! en oo antanu vettä ku maitookin riittää... mut mä kans koittaisin antaa lusikalla vettä jos antaisin... vaippasillaan nukkuu nykyään yötkin ku on sellainen kuumakalle. lakana vaan peittona.
Kiinteet: Meillä kans aloitetaan syksymällä jos vaan pelkällä tissimaidolla kasvaaa. en jaksa kesää vasten aloittaa, ku tissivauvan kanssa on helppo reissata.

Meidän "hylje" kääntyi eilen kyljeltä mahalleen ja tänään sit selätä mahallee... oli niin kova voimain ponnistus et nukahti melkein heti sen jälkeen... :LOL:
jes! ihan kohta alkaa paistamaan aurinko meidän takapihalle voi mennä ottaa aurinkoa! Tosin et kyl hirveesti jaksa sitä, mut pihalla voi olla kuitenkin...

aurinkoista päivää/viikkoa/kesää kaikille!

Muty & Neiti 3 kk 5pv
 
minkäs ikäisiä äitejä täällä muuten on? Velleistä sen verran, että meille sanottiin, että jos lapsi syö liian usein/paljon korviketta, niin voi antaa maissi tai pe-po velliä maidon sekaan.kokeilu vellisortti per viikko.Ei kaikki lapset reagoi vatsallaan velleihin 3kk ikäisenä.Kun esikoinen oli pieni, kiinteät annettiin 2,5kk alkaen.
 
Outius Mulla opinnot on kesken, ja jatkan niitä taas syksyllä, tosin suoritin kevään opinnotki tässä vauvailun lomassa :D mun onni on miehen vaihtelevat työajat ja joustavasti suhtautuvat opettajat, muutenhan hommasta ei mitään tuliskaan. Pari vuotta olis vielä eessä ennenku insinöörin paperit on kädessä
Parisuhde ei sinänsä oo muuttunu vaikka olosuhteet on, mutta pientä sanaharkkaa on ollu enemmän ku vielä hakee tää meidän perhe-elämä muotoansa, ja molemmat on välillä rättiväsyneitä.. Kahdenkeskisen ajan puuttuminen välillä pelottaa, mut onneks mummi tai mummu pitää mielellään, ni pääsee ees vaiks saunaan kahestaan.

Puppy ikä 25 :)

Kiinteät ruuat mä jotenki toivoisin, et saisin aloittaa kiinteät jo 4 kk iässä, mutta todennäköisesti neuvolasta ei kauhean suopeasti suhtauduta ajatukseen, kun imetyksellä poika kasvaa kauhealla vauhdilla..

helle meillä ei juotu vettä mutta en kyllä huomannu et olis normaalia useammin syödäkä halunnu.. Kaipa poika jotenki olis ilmoittanu jos olis ollu janoinen :)

kehitystä meillä on osattu jo viikon ajan pyörähtää selältä mahalleen, toisinpäin meni jo kuukauden ikäisenä. Eilen illalla huomasin, että pää pysyy hienosti mukana käsistä nostettaessa.. Niin ne kasvaa vauhdilla! Kovasti poika potkii ja huitoo, menohaluja siis olisi, kun vaan pääsis jonnekin. Muutenkin iloinen ja juttelevainen poika tuntuu hänestä kasvavan :)

Me oltiin viikonloppuna ruotsinlaivalla, mukana oli Joonan kummit ja mummu ja mummi. Päästiin sitten vähän kummien kanssaki iltaa istumaan, ku mummut hoivaili Joonaa.. :) Laivan puodista mukaan tarttui aikamoinen kasa espritin vaatteita pojalle, oli niin ihania ja sopivasti vielä laivahinnoista alennettuja. Mä esittelin miehelle et kato, eikö tää ois kiva tai sitte tää tai tää tai ... ja lopputulos oli se, et mies sano et otetaan kaikki :D

Agda + Joona tasan 3kk
 
no minä olen 40v.mutta nuori mieleltäni, joten kaippa joukkoon passaan :ashamed: pitää olla omaa aikaa, yhteistä aikaa ja perhe-elämää niin onnistuu.Jokainen kantaa kortensa kekoon ja se on siinä.
 
Zoe-F juujuu, mä aattelin, että sä annat sitä useimminkin. :ashamed:

puppy Mä täytin 17.3 30v. Tosin nekin kolmikymppiset on vielä juhlimatta, kun Aada syntyi 4.3 ja esikoinen pääsi just 16.3 sairaalasta oltuaan siellä yliherkkyysreaktion vuoksi. Saa kaverit ootella. :LOL:

Koulusta Mulla on koulu kesken. Ollut jo kolme vuotta kesken. :ashamed: Ja koulupaikkaan on matkaan 220km, joten en oo takasin menossa. Pitää katsella täältä oppisopimuspaikkaa tai jotain kursseja, sitten kun on aika.

Vettä oon antanut ihan syntymästä asti Aadalle. Ja eipä tuota helteeksi voinu sanoa, kun asuu täällä Kuusamossa. Lämmintä oli, mutta sillain sopivasti.

Meillä taitaa tissittely loppua. :( Toinen aamu peräkkäin, että ei tissi kelvannut vaan piti antaa Nannia. Noh, onneksi noita tissittelyhetkiä on vielä päivisin ja öisin. Tuntuu vaan siltä, että maito ei vaan nouse.

Saapa nähä kuinka paljon Aada on kasvanut, kun torstaina on neuvola. Ja jännittää se, että miten mä pärjään kahden muksun kanssa neuvolassa, kun esikoinen on niin vikkelä jaloistaan. :LOL:
 
Ikä: juhannuksena täytän 25. yks neljäs osa elämästä täyttyy. :LOL:

parisuhde: Ei meillä ole parisuhde muuttunut oikeastaan juuri mitenkään. Hormonien ja väsymyksen vuoksi kärtysyyttä ollu ehkä vähän enemmän ilmassa. :ashamed: Ehkä meillä on parisuhde muuttunu vaan parempaan päin. :heart: Ihan ku oisin rakastunu uudelleen. hih. ei tuota aikaa ole sen enempää tai vähempää kuin ennenkään kun kuites on toinen lapsi.

Kiinteistä: Kukin taaplaa tyylillään. Jokainen vauva on siis yksilö ja niiden vatsat on erilaisia. Ite en ajatellut vielä aikoihin alottaa kiinteitä kun tuota maitoakin tulee tarpeeksi.

Tänään on ollu taas ihan järkyttävä olo. Lieneekö taas poskiontelotulehdus. Ärsyttää ku tää ois sit kolmas kerta tän kevään aikana. tai kesähän jo nyt on. Noh jahka huomena kävis lääkärissä. Tänään vaan olelis.

Jossu ja Ninni viikkoa vaille 3kk
 
Iltapäivää,

Kerrankin molemmat jätkät samaan aikaan sammuneena ;) . Aika luksusta... :D

Ikä: Oon vielä 29 :snotty: . Okei, elokuussa täytän 30. Mulla ei ole mitään kriisejä mistä moni mulle höpöttää. Koska sen pitäis tulla
?

Parisuhde, mikä se on
? Ei riitä aika, ei riitä energia. Esikoisen vauva-aikana oli sama juttu mut kyllä se siitä iloksi muuttui :whistle: :) . Täytyy ottaa tää nyt semmosena suvantovaiheena. Kun ei kumpikaan siitä suuremmin kärsi niin annetaan olla.

Koulut on käyty jo jokunen vuosi sitten. Tosin koskaan en pääse kyseisestä laitoksesta kokonaan eroon, kun liittyy mun työhön. Haaveena olis jonain päivänä jatkokouluttautua (olen tradenomi) mut saa nähdä toteutuuko se.

Kiinteät: Toivottavasti pelkkä maito riittää Joonalla sinne puolivuotiaaksi. Jos ei, niin aloitellaan maissilla. Peruna oli esikoisellakin niin paha vatsanväänteiden aiheuttaja, että se sopi vasta parin kuukauden kiinteiden syönnin jälkeen.

Meillä on tuo poika kyllä semmonen laiskamato etten toista ole nähnyt :eek: . Ei liikuta eväänsäkään kun on lattialla selällään mut auta armias, jos äiti erehtyy laittamaan masulleen, niin alkaa sen sortin kähinä ja vääntäminen että pääsee takas selälleen. Eilen taas kääntyi minuutin äheltämisen jälkeen masulta selälleen.

Ette kyllä arvaa mitä tämä samainen jötikkä eilen teki. Laitoin Joonan meidän sängyn keskelle masulleen siksi aikaa kun laitoin vaatteita kaappiin. Tiesin ettei se nyt siinä viihdy ja kähinä alkoi välittömästi. Käännyin siitä välittämättä selkä Joonaan päin ja ajattelin antaa sen olla siinä hetkisen aikaa. Käännyin takas, kun jätkän kähinä muuttui kiukkuisiksi kiljaisuiksi ja huomasin, että samperi vieköön toi jätkä liikkuu eteenpäin
!!! Se oli hämmästyksestä huolimatta huvittavan näköistä. Naaman iski sänkyyn, nosti pepun ylös samalla kun veti jalkoja masun alle. Harotti varpaansa patjaan kiinni ja potkas naama sängyssä kiinni vauhtia. Potkun jälkeen aina nosti naamansa ylös ja kiljaisi kiukkuisena
. Kun nostin Joonan ylös niin näin siinä sängyllä 15 cm pituisen kuolavanan, joten kyllä se eteenpäin oli liikkunut. Ei näköjään passaa jättää vahtimatta...

Nyt iltapäiväkahvin laittoon :p .

Iines ja Joona huomenna 3 kk
 
iines79: Teillä alettu aikasten etenemään. hih. Niin ja mun mies kans täytti 30 tossa reilu kuukausi sitten ja sen ikäkriisin näki masennuksena. Ja sitä näky jo ennen joulua ja sit mitä lähemmäs sen synttäripäivä tuli niin sen kärtysemmäksi se meni. Sit ku juhlat oli juhlittu niin se parin päivän päästä tuumas että hällä on ollu vissiin ikäkriisi. sen jälkeen se muuttuki takas omaksi ittekseen. en tiiä mitä kaikkea sen pään sisällä on liikkunu tuona aikana. Miehet ku ne ei puhu tunteistaan pahemmin... Ja ei kait se kaikilla olekkaan ikäkriisiä.
 
Tuosta liikkumisesta vielä, että tuskinpa Joona vielä on keksinyt, että liikkeelle päästään just tuolla tavalla. Sattui vaan suuttumaan sen verran, että silloin liikkui. Oli vaan niin huvittavan näköistä, että oli pakko kertoa :LOL: .
 
Ikä: 28

Koulut: käyty on, 4,5 vuodessa rehkin sekä amk:n että yliopiston, piti vähän kiirettä. Jos aikaa joskus on, niin työn ohessa voisi tehdä jatkotutkimusta. Ekaks kuitenkin haluan edetä vielä työelämässä piiitkälle, lapsen ehdoilla nyt kuitenkin, tietty.

Parisuhde: Tänään on 1-v hääpäivä, sovittiin että tehdään kolmistaan jotain kivaa viikonloppuna, itte tahtoisin korkeasaareen :) Yhteistä aikaa ja jaksamista ei oo kyllä enää entiseen malliin, mutta tää on tätä aikaa....

T.Marais ja Ilari 12vko 4pv
 
Ikä: Juuri paqri päivää sitten täytin 34.

Parisuhde: Sellaista hiljaiseloa. Kumpikin vain nauttii nyt vauvasta, kun tiedetään että tää on varmaan viimeinen vauva meillä. Muutenkin kun neiti nukahtaa vasta puollta öin niin mies menee meitä ennemmin nukkumaan että jaksaa aamulla herätä. Sitä minä kaipaan, toisen syliin nukahtamista. Ehkä taas pikkuhiljaa kun saadaan rytmiä muutettua.

Opiskelut: on takanapäi.

Onneksi joulunalla laitettiin ilmalämpöpumppu niin helteistä on hyvin selvitty ja on saatu nukuttua hyvin.

Meidän neiti ei paljoa viitsi liikkua. Selältä kyljelle kääntyy muttei vielä mahalleen.
 
Moi!

Meillä tyttö on kerran pyörähtänyt selältä vatsalleen ja sekin tais olla vähän vahinko, kun sohva hieman vietti tosieen suuntaan. Tuo tyttö kun ei viihdy YHTÄÄN lattialla, niin hankala sitä on kääntymistä oppiakaan. :LOL: Tyttö on aivan erilainen tapaus kun isoveljensä, paljon vaativampi ja tarvii enemmän syliä. Esikoinen oli aikanaan niin helppo vauva, ettei tosi oo.

Mulla on ikää 29, ens vuonna juhlitaan sit kolmekymppisiä. =)

Parisuhteeseen vauva ei ole vaikuttanut niin paljon kun esikoinen, mutta yhteistä aikaa on entistäkin vähemmän ja se stressaa. Kun sais lapset edes joskus nukkumaan ajoissa, niin ehtis illalla hoitaa parisuhdetta, mutta kun usein se menee lähemmääs puolta yötä ennen kun molemmat nukkuu.


opiskelut oon ihan vakavissani ajatellut hakea syksyllä kouluun ja alkaa taas opiskelemaan 10 vuoden tauon jälkeen. =)
marza
 
Moikka

Minulla on ikää 34-v ja koulut on käyty, ja työelämässä olen ehtinyt ollut jo pitkään =) Meillä Rasmus kääntyi viikko sitten mahalta selälleen, ja mikä onnellinen hymy tulee aina, kun on päässyt selälleen. Vielä ei ole kääntynyt vatsalta selälleen, mutta ehtiihän sitä. Rasmus täyttää 2 kk torstaina. Muutenkin on alkanut viihtymään sitterissä ja lattialla yksikseen, ja juttua riittää =)

Olen nyt lopettanut imettämisen lähes täysin, ja se on helpottanut meidän kaikkien elämää, kun yöllä poika nukkuu 6 tunnin unia, ja päivällä ruokavälikin on 3 tuntia. Poika on paljon virkeämpi ja iloisempi nyt, kun silloin kun imetin. Tosin ruokamäärä kasvaa koko ajan, ja välillä oikein ihmettelen, että mihin vatsaan hän sitä ruokaa syö. Toisaalta Rasmus ei ole hetkeäkään paikallaan vaan kädet ja jalat sätkii kaiken aikaa...

Misa ja Rasmus
 
Kaa
Kiinteät: poika kasvaa erinomaisesti rintamaidolla, joten yritän päästä sillä mahdollisimman pitkälle. Minulla ei siis ole mitään kiirettä aloittaa kiinteitä ruokia. Tottahan toki aloitan maistattamisen neuvolan ohjeiden mukaan, mutta muutoin täysimetyksen on tarkoitus jatkua ainakin tuonne puolen vuoden ikään. Saa nähdä miten käy. Syyskuussa on ulkomaan reissu, joten siellä olisi vielä tarkoitus pärjätä rintamaidolla.

Kääntyminen ja tarttuminen: poika kääntyy selältään molemmille kyljille ja yritystä siitä on myös vatsalleen. Mutta ei kuitenkaan vielä onnistuen. Mahaltaan on myös yritystä kääntyä. Mutta siinäkään ei vielä onnistumista. Hyvään suuntaan ollaan jo menossa. Käsillä taas tartutaan jo todella napakasti äitin hiuksiin, sormiin ja harsoihin. Leluja ei vielä ole tavoitellut, vaan nuo edellä mainitut ovat suosikkeja. Ote on hyvä ja napakka.

Vettä en ole pojalle antanut, koska maito hoita senkin homman. Disfaltylin kyllä olen sekoittanut tippaan keitettyä vettä, mutta en sen suurempia määriä ole vettä antanut.

Muty kyseli Manducassa kantamisesta; Manducassa kannetaan lasta vain edessä kasvot kantajan kasvoja kohti, lonkalla lapsen kasvot eteenpäin/taaksepäin tai selässä lapsen kasvot kantajan takaraivoa kohti. Ei siis missään tapauksessa edessä kasvot eteenpäin. Nuo em. asennot ovat ergonomisesti oikein, se edessä kasvot menosuuntaan kantaminen on lapselle ergonomisesti väärin. Voi olla haittaa fyysiselle kehitykselle. (Huom! Nämä on luettu monesta eri lähteestä netistä, eivät ole omia mielipiteitä.) Liinassa saa pienen lapsen (3-4 kk ?) kannettua edessä kasvot eteenpäin ns. buddha-asennossa.

Ikää meikäläisellä on 30 v vielä hetken aikaa.

Opiskelut on opiskeltu vajaa kymmenen vuotta sitten. Menin alan töihin suoraan valmistumisen jälkeen ja olin töissä äitiyslomaan asti, joten tämä tauko töistä on ihan tervetullut.

Parisuhde on suunnilleen samanlainen kuin ennen raskautta, yhteistä kahdenkeskistä aikaa ei vain suuremmin ole. Sitä kaipaan. Mutta tätä tämä perhe-elämä on. Yksi vaihe elämää tämäkin.
 
iltoja

tässä samalla kirjoittelen kun odotan että tyttö nukahtaa..
puoli unessa tuhisee sängyssään. On ollut ihan kamalan kiukkuinen ja itkuinen illan :| mahassa varmasti jotain häikkää kun kakkakin aivan erilaista kuin normaalisti :/ reppana.

ekaks neuvola kuulumiset..
eli eilen oli 2kk neuvola:

paino 5625g (4650g)
pituus 61,4cm
pipo 39,9 cm

ihan ekaks neuvola täti sanoi että ihan pakko katsoa että paljon typy on syntyessään painanut :LOL: ihan kivasti tuota painoa tullut eikä mikään lyhytkään ole.
kaikki oli ok. kehui miten hienosti päätä kannattelee.

ikää tulee elokuussa täyteen 24

opiskelut
sain valmiiksi 5vuotta sitten.

parisuhde.. raskausaikana oli vähän hiljaisempaa kuin normisti.. osittain varmaan omat hormoonit vaikutti.. osittain pirunmoinen väsy kun en saanut öitä nukuttua.
ekat viikot vauvan synnyttyä oli suht hiljaista.. mutta en valita.. läheisyytä oli ja minä kaipaan kovasti toisen lämpöä ja kainaloa aina iltaisin varsinkin.
nyt on jo jonkun aikaa muutenkin ollut olo virkumpi ja näkyy myös parisuhteessa.. juuri niin kuin joku sanoi että ihan kuin olisi vasta rakastunut :D vaikka kaksinkeskistä aikaa ei liikaa kyllä näiltä naperoilta jää. se hyvä puoli tällä hetkellä että meneevät suht samaan aikaan nukkumaan.. ja joskus (harvoin kyllä) esikoinen nukkuu viikonloppuna päikkärit =)

vettä kuuminpina päivinä annoin vähän lusikasta.. tarjosin myös pullosta ja neiti ois imenyt sitä niin kuin maitoa konsanaan :whistle:

kiinteitä
en aio aloittaa ennen 4kk:n ikää kerta kasvaa noin hyvin maidolla.

nyt tuli poika tähän sylkkyyn halimaan joten annan huomion pikku miehelle. ei varmaan nuku ennen kuin sukulaiset ovat tulleet.. yöpyvät tässä matkan varrella ja poika kovasti odottaa.. valvokoot pidempään niin nukutaan huomenna lapsosten kans yhdessä päikyt (tai ainakin toivossa on hyvä elää.. )


danjuska ja jenna 7viikkoa ja jotain
 
Ikä Neljännesvuossata ehti tulla mittariin ennen ku Eeli syntyi...olin 21, kun Aada syntyi, 23 Vennin syntyessä ja nyt siis 25. Mies on 27.

Kiinteät En oo Eelille antanu vielä muuta ku korviketta. Nannia menee noin litran verran vuorokaudessa ja jos tästä piakkoin alkaa mennä pari kolme desiä enemmän, niin sit voisin jo antaa jotain muutakin. Suuri määrä korvikettahan rasittaa pitemmän päälle elimistöä, joten sen puoleen parempi antaa jotain muuta, jos vain elimistö hyväksyy! Esikoiselle annoin ekaks maissivelliä, hänellä se auttoi iltakiukkuihin, muuten ois menny korviketta koko ajan, mut kun anto vajaan desin iltasin velliä maidon joukossa, niin pysyi tyytyväisenä....ikää ei neidillä tainnu sillon olla paria kuukautta enempää paljoa. Vennille kokeilin kaikkea mahdollista vajaa nelikuisena, mut melkein kaiken oksensi tai tuli vaippatavarana ulos :( Eeli on ollu hyvin tyytyväinen vielä pelkällä korvikkeella, joten en kiirehdi kiinteitten suhteen.

Koulutus Juu ei oo koulutusta.....ammattikorkea jäi pahasti kesken, kun Aada syntyi ja keväästä 2005 olen siis ollut kotiäitinä. Aion olla kotona vähintään siihen asti, kun Eeli täyttää kolme, ellei nyt jotain ihan ihmeellistä tapahdu. Mulle ja miehelle on tärkeätä, että lapset saa kasvaa kotona mahdollisimman kauan, ja jos nuo hoitoon viedään ennen ku kaikki on vähintään kolmen täyttäny, saa kyllä olla painavat syyt!

Vettä Ei oo tullu annettua....pikkuhiljaa vois kai ruveta antamaan, sitä on hyvä antaa janojuomaks kiinteitten päälle, jos ei maitoa jaksa syödä heti.

Parisuhde Kahdeksas vuosi yhteiseloa on menossa, syksyllä tulee kolme vuotta naimisissaoloa. Eipä oo oikeestaan viime aikoina muuttunu....kai tässä reilussa neljässä vuodessa on jo ehtiny tottua siihen, että lapset pyörii jaloissa ;) me ollaan kyllä siinä mielessä kiitollisessa asemassa, että isovanhemmat hoitaa lapsia enemmän ku mielellään, niin ollaan päästy kahdestaankin viettään aikaa ja käymään jossain, kun lapsilla on turvallinen hoitopaikka ja sekä mummuset että lapset nauttii! Nytkin lauantaina lapset menee yökylään miehen vanhemmille, niin päästään miehen kanssa katsomaan esiintyjää, josta molemmat tykätään...oma äitini haluaa kesälomastaan viikon viettää lasten kanssa ja ottaa siis kaikki luokseen sillon, Eelin varmaan vain pariks päiväks, mut kummiskin. Tulevat hakemaan omasta halustaan yhtä, kahta tai kaikkia millon mökille, millon pihahommiin tai muuten vain kyläilemään ja mieluusti päästän, kun tiedän, miten paljon lapset tykkää heidän kanssaan olla....musta on tärkeetä, että he saa luoda suhteet toisiinsa keskenäänkin, ilman, et minä tai mies ollaan aina vahtaamassa heidän tekemisiään :) Eihän tää parisuhde-elämä siltí aina helppoa ole, monenlaista on tullu koettua, mut onneks molemmat ollaan jaksettu yrittää ja mä oon yrittäny pitää mielessä, et lapsen ekan elinvuoden aikana ei kannata erota, kaikki helpottuu aikanaan ja omaa aikaa löytyy taas eri tavalla hetken kuluttua....eihän kaiken kuulukaan olla helppoa ja tottakai lapset muuttaa elämää, enemmän tai vähemmän. Itsestä on kiinni, mihin haluaa panostaa!

Vattihattu ja Eeli
 

Yhteistyössä