Moikkis!
Se on taas maanantai, hurjaa kuinka nopeasti viikot menevät. ? Meillä oli mies koko viime viikon lomalla. Oltiin päivistä ihan sekaisin ja nautittiin vaan aamusta iltaan ulkona. Oli kyllä vähän liiankin helppoa, kun tottunut hoitamaan vauvaa päivät yksin ja sitten oli yhtäkkiä toinenkin siinä ympäri vuorokauden.
Voi olla, että tulee pitkä kesäloma miehelle muutenkin, kun lomautusuhka on päällä. Surettaa jo vähän valmiiksi, että miten tässä tulee käymään. Vaikka on vakipaikka, niin eihän mikään ole varmaa. Olivat sanoneet töissä, että syksyn tilauksistakaan ei vielä tiedä, sillä maailman tilanne on edelleen todella huono. Meillä on iso asuntolaina päällä ja pieni vauva, joten välillä huolestuttaa. Itse olin suunnitellut, että jäisin vielä joulun jälkeen hoitovapaallekin, kun työpaikkaa ei minulla vielä ole (valmistuin juuri ennen lapsen syntymää), mutta en tiedä sitten, onko olosuhteiden pakosta sittenkin pakko hakea töitä vanhempainvapaan jälkeen. Olen opettaja, joten eiköhän sitä pätkiä saisi. Ainakin paremmin kuin mies, joka on teollisuusalalla diplomi-insinöörinä. Ja kaikki mikä liittyy teollisuuteen, liittyy myös tähän pirun lamaan. En kyllä aio vielä, jos ei ole ihan pakko.
Miten muut olette ajatelleet, kuinka pitkään olette kotona lapsen/lasten kanssa?
Zoe ja muut, kiitos muuten imetyksen lopettamiskokemuksista. Ihana kun täältä saa niin kivasti tukea. Se on varmasti jokaiselle äidille kova paikka, jos joutuu lopettamaan imettämisen syystä tai toisesta, vaikka ei vielä haluais. En oo vielä luovuttanut, mutta toinen tissi melkeinpä on: ei siitä tule enää juuri ollenkaan, mutta toinen sitä vastoin pullistelee vieressä täytenä koko ajan. Meillä tilanne siis tämä, että Antonille kelpaa tissi enää öisin ja ehkä kerran pari päivässä.
Sukupuoliveikkaus. Meidän vauva piti jalkansa ristissä ihan jokaisessa ultrassa, joten sukupuolesta ei ollut varmuutta. Rakenneultrassa kätilö sanoi, että voi olla, että jotain vilahti jalkovälissä. Koska vauva halusi pitää sukupuolensa salassa, ei sitten alettu sitä sen kummemmin tiirailemaan myöhemminkään. Ja poikahan sieltä lopulta tuli. Kaikki olivat vatsan muodon perusteella varmoja, että meille tulee tyttö. Mulla oli aika pieni ja eteenpäin kasvanut vatsa, mutta eikö se toisten veikkausten mukaan meinaakin poikaa?
Meidän vauva on ollut muutaman päivän tosi kiukkuinen ja huutanut enemmän kuin koskaan, eikä maitokaan ole pysynyt sisällä. Vatsavaivoja siis. Mutta tänään on ollut taas yhtä aurinkoinen kuin ennenkin, ja röyhtäilyt sujuu taas hienosti. Voimia siis kaikille sellaisiin päiviin. Huomasin, että silloin sitä väsyy eri tavalla itsekin.
Kiitos
Iines, kokeilen sitruunaharsoa sammakseen, jos ongelma vielä jatkuu.
Ihania nimiä vauvanne saanet.
Viipi, minäkin päätin jo pikkutyttönä, että jos joskus tytön saan, niin siitä tulee Aada.
Meillä on vauvan leikkimatossa sellainen soittojutska, josta tulee eläinten ääniä tai vaihtoehtoisesti Mozartia. Hyvin rauhoittavaa, tykätään molemmat.
Siitä tulikin mieleen, että aiotteko mennä vauvojen kanssa muskariin? Entä vauvauintiin? Vauvajumppaan?
Hei nyt lähden rullaluistelemaan. Joku mainitsikin, että oli vaunujen kanssa käynyt. Itsekin viikonloppuna kokeilin eka kerran sitä, ja sehän olikin ihan helppoa. Raskaampaa tosin kuin ilman, mutta vastushan tekee lenkistä vieläkin paremman! Moikka ja hyvää maanantaita teille,
Kiitos kun sain purkaa huoliani.
Minea ja Anton 2 kk ja 1 vko
:hug:
:heart: