Tervetuloa uusille!
Olisin antanut ääneni Kuopiolle, mutta kyllä Tamperekin on ok. Näillä näkymin nuo ehdotetut päivätkin kävisivät.
marza: kysyin lääkäriltäkin, että mitäs minipillerien kanssa, jos menkkoja ei kuulu. Sanoi, että joskus on tehty niin, että pillerit on aloitettu heti odottelematta kuukautisia, mutta silloin ehkäisyteho ei kuulemma ole yhtä hyvä. Ja kun sektion takia en saisi tulla raskaaksi, niin en viitsi ottaa yhtään turhaa riskiä.
Hormoninäppyjä oli meillä 4-viikkoisesta 8-viikkoiseksi; semmoista pientä röhölää näppyä otsassa, poskissa ja vähän rinnassakin sekä vaihtelevasti kuiva ja punainen iho. Ei hoidettu mitenkään ihmeemmin, meni itsestään ohi.
Kestovaippoja meillä on FuzziBunzin ja BumGeniouksen taskuvaipat, Ipanoiden, Myllymuksujen, CuddleBunsin ja Eemukan sisävaippoja sekä ImseVimsen ja SWW:n kuoret. Taskut ovat kätevämmät, mutta kyllä ainakin alussa sisävaippa+kuori toimi paremmin. Nyt alkavat taskutkin olla ihan ok. Yöllä ja kyläillessä käytetään kertiksiä.
Onko muilla kestovaippailijoilla ongelmia
sopivien vaatteiden löytämisessä? Velmo kun on muutenkin aika pullukka ja kestojen kanssa tosi paksu jötikkä, niin tuntuu, ettei riittävän leveitä housuja löydy mistään tai sitten lahkeet ovat 20 cm liian pitkät.
Hyvä, että
mutyn tiehyttukokset ovat paranemaan päin. Itsellänikin on ollut niitä, muttei läheskään noin pahoja. Ovat aina helpottaneet, kun on saanut rinnan tyhjäksi. Yleensä käsin pumppaaminen on toiminut paremmin kuin imettäminen tai pumpulla pumppaaminen.
Muutamalla on vauvat tosi hienosti oppineet kääntymään, onnea! Meillä poika on
kääntynyt muutaman kerran vahingossa vatsalta selälleen, mutta mitään tietoista kääntymisen yrittämistä ei näytä olevan. Kädet ja jalat sätkivät kyllä kauheasti mahallaan ja ennemmin näyttäisi yrittävän liikkua eteenpäin. Leluja Velmo ei tavoittele oikeastaan ollenkaan. Tämä voi kyllä olla vähän meidänkin syytä, kun meillä ei ole mitään lelukaarta tms. ja ei kauhean usein itse heilutella mitään leluja vauvan edessä.
Kuolaa valuu kauheasti ja nyrkit/sormet eksyvät suuhun harva se hetki. Viime viikonloppuna Velmo oppi päristelemään huulillaan. On aika hauskan kuuloista ja näköistä. Päristtely ei ole vielä kuitenkaan ihan täysin hallussa ja suu kuplii kauheasti sylkeä. =)
Lauantaina käytiin miehen kanssa
kahdestaan syömässä ja mun äiti oli hoitamassa Velmoa. Syötiin ja juotiin oikein pitkän kaavan mukaan, kun mies oli saanut töistä avoimen lahjakortin. Oli ihan mielettömän hyvät ruoat ja oli ihanaa viettää laatuaikaa kahdestaan. Velmokin oli ollut tosi tyytyväisenä ja kiltisti mummin kanssa ja mummi oli iloinen, kun sai viettää pojan kanssa aikaa kahdestaan, joten on varmasti helppo saada jatkossakin hoitaja.
Mitä
vaatteita muuten olette hankkineet/ aiotte hankkia
kesäksi? Jos on kauhean lämmintä, lyhythihaiset ja -lahkeiset voisivat olla hyviä, mutta toisaalta pitkähihaiset suojaisivat paremmin auringolta.
Tsemppiä kaikille, joilla imetys ei suju. Siitä ei tosiaan kannata potea huonoa omatuntoa, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Itse huomasin jo viikonloppuna, kun olin yhden illan ja yön imettämättä, että oli jotenkin orpo olo.
Oon käynyt pari kertaa vaunujen kanssa
juoksulenkillä. Kunto on vielä aika huono, mutta muuten on sujunut ihan hyvin. Ylämäet olen kyllä suosiolla kävellyt.
Velmo sai eilen
ensimmäisen pusun. :heart: Oltiin vauvakahvilassa ja Velmo makasi matolla selällään. Yksi vanhempi tyttö (9 kk) konttasi sitten kauheaa vauhtia Velmon luo ja antoi märän pusun johonkin nenän ja suun väliin.
Velmo oli tosi hämmästynyt, että mitä nyt tapahtui.
Outius: on teillä ihan solakka tyttö. Meidän poika oli tuonikäisenä samanpituinen, mutta kaksi kiloa painavampi.
Vauvatanssi on vissiin sama kuin vauvatus? Meille opetettiin se perhevalmennuksessa ja aina välillä tehdään sitä, muttei riittävän säännöllisesti, jotta Velmo olisi oppinut ennakoimaan.
Misstra + Velmo 2,5 kk