Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

kaa onnea oikein paljon :heart: :flower:
marais kiitos vielä paljon niistä tuotepaketeista
kuvia oli enemmän mutta monessa oli jonkun käsi tai muuta siinä myös. tässä muutama missä rupee jo vaaveleille riittää ;)

 
Kaa: OIkein paljon onnea !! :heart: :heart: :heart:

Ihania kuvia teän mussukoista. Harmittaa ku mie en päässy tuonne.

Tänään on juhlittu esikoisen 3-vuotis synttäreitä ja joka vuosi tuntuu vaan rankemmalta kun kavereitakin tulee enemmän ja enemmän. Toki tosi moni peru tulonsa flunssasuuden takia. Nykysin kaikki tuntuu olevan varovaisia tuon flunssan kans ja se on hyvä juttu. Paitti mun miehen sisko. Sillä on melkein 2v poika ja se on ollu monta viikkoo jo kipeä. Kuumetta, yskää, nuhaa yms. oireet vois siis täsmätä sikaflunssaankin niin se on käyttäny tänäänki kuumeista poikaansa ulkona!! Mulla vaan ärsyttää tommoset jotka eivät anna lastensa kunnolla levätä. Toki onhan se rankkaa olla neljän seinän sisällä, mut mun mielestä on jo itsekästä. asiasta kukkaruukkuun.....

joululahjoista: Oon ajatellu ostavani joululahjaksi Ninnille nuken. Sellasen joka soveltuu jo ton ikäselle kun isoveljellä on nukke ja ne tuntuu kovasti tappelevan että kumpi saa leikkiä sillä. heh. Se nukke on unikaverina esikoisella.

Saas nyt nähä millon ninni neuvola on.. täälä on meneillään nuo rokotukset ja hidastaa sitten normaali palveluja... käytin Esikoista 3 vuotis neuvolassa niin sano että voipi Ninnin neuvola mennä joulukuun puoleen väliin.. Noh ei voi mitään.
 
HUomenta ja hyvää alkavaa viikkoa!!! =)

Kiva että teillä oli ollut mukava tapaaminen, ja ihania kuviakin olitte laittanut!!! Toivottavasti Oulun tapaaminenkin saadaan järjestymään! Mie olisin myös viikonloppujen kannalla, jotta kaikki halukkaat varmasti pääsisivät osallistumaan. Ja varmaan ens vuoden alkupuoli olisi otollisinta aikaa, kun tuo joulu tuolta tuntuu jolkottava hirveää vauhtia :)

Kaa: PALJON ONNEA!!!! IHANAA!!! Itse kärsin myös melkolailla vauva-kuumesta, mut vielä ei meillä pikkukakkosta yritetä! Varmaan noin vuoden päästä voisi olla sen aika meidän perheessä :heart:

Mut nyt ARVATKAAS???? Meidän Saaga lähti eilen yks kaks yllättäin RYÖMIMÄÄN!!!!!! :D :D :D Tää mamma on aiva riemuissaan, koska olin jo ihan valmistautunut että neiti ei ryömi vielä aikoihin.... Mut niin se vaan lähti :) Matka ei vielä ole pitkiä ja matolla ei vielä kunnolla pääse etenemään, mut parketilla menee jo muutamia metrejä :D Toinen oli ihan riemuissaan kun huomasi että pääsekiin eteenpäin, kun tähän asti on aina pakittanut! Aplo, Kaatjuska ym. joilla ei vielä liikuta, kyllä se vielä teilläkin aika koittaa se on vain yksi päivä kun nuo pienet jonku homman hoksaa ja sit se on menoa :) Soraya: Meillä myös Saaga on iänkaiken inhonnut vatsallaan oloa, n.puolen vuoden ikään asti max.aika vatsallaan oli noin 5min. Mut olemme vain sinnillä aina laittaneet maahan mahalleen ja antanut olla niin kauan kuin vain suinkin vähänkin viihtyy, yrittäneet kiinnittää vatsalla ollessa huomiota leluihin ja pitää eripaikoissa vatsallaan. Kun Saaga oppi selälleen kääntyyn niin hieman alko pidempiä aikoja viihtyä. Itse olen ammatiltani fysioterapeutti, niin sen verran osaan neuvoa et vatsallaan olon ajatellaan olevan tärkeää liikkumaan oppimisen kannalta! Ryömiminen ei ole niin tärkeä vaihe kuin konttaaminen. Konttaamisen ajatellaan olevan edellytys pystyyn nousulle ja kävelyn oppimiselle, koska silloin lapsi oppii vuorotahdin, joka on hallittava ennen kävelyä. Toki on olemassa poikkeuksia ja osa lähtee suoraan kävelemään, eikä siinäkään mitään pahaa ole. Ja osa kiitää pepullaan pitkin lattioita menemään :D Mut liikkumaan oppimisen kannalta katsotaan että tietyt kehitysvaiheet tulisi läpi käydä, ennenkuin seuraavaan siirtyminen on mahdollista :) Olette varmasti kyllä pitäneetkin poitsuanne maassa niin paljon kuin viihtyy, mut suosittelen edelleen ettette luovuta, kyllä se siitä pikkuhiljaa ajat pitenee kun vaan sinnikkäästi jaksatte häntä vatsalleen laittaa :) Ei sillä, ei meilläkään Saaga edelleenkään viihdy mitenkään äly hyvin lattialla, Saagalle mieluisin paikka on syli tai lattialla seisominen :D

Joululahjoistaoli puhetta: Saagan lahjalistassa on vauva pulkka (äiti ei malta odottaa et saatais pulkka käyttöön :) ), satukirja, jonkinmoinen soitin (tampuriini) , kuoman talvi kengät, lämpöpussi vaunuihin ja vaatteita. Jotain muutakin oli mut tää lahopää ei just nyt muista :D

Mut nyt taijan paneutua telekkarin katseluun kun Saaga on päikkäreillä :wave:

-Viola ja Saaga 8kk 3pv-
 
Pikaisesti tulin onnittelemaan sinua Kaa! :flower: Ja toivottamaan tervetulleeksi seuraani pahoinvoivaan! ;) Paljon jaksuja sinne päin. Lähetän itseltäni vähän energiaa sinulle, jota ihme kyllä pitkästä aikaa tuntuu itselläkin olevan. Onko pahoinvointi ja väsymys tuttuja ekasta raskaudesta myös? Ja tietenkin paljon niitä tarrasukkia mukaan, kaikki menee varmasti hyvin.

Mulla on vähän kiire, kun menen tänään ja huomenna taas sijaistamaan töihin. Aivan ihanaa vaihtelua! Olin eilen äitini kanssa monta tuntia ostarilla pyörimässä. Hemmottelinkin itseäni oikein kunnolla ja ostin kasan vaatteita itselleni. Onpahan nyt taas kaikkea ihanaa uutta töihin! :)

Tuli kovin haikea olo, kun en minäkään täältä asti tässä tilanteessa päässyt tapaamiseen. Teillä vaikutti olleen niin mukavaa. Mutta ehkäpä toiste sitten. Kiva, että onnistuitte saamaan joukkoa kasaan. :)

Violan Saagalle onnea ryömimisestä! Ja vielä siitä soittimesta. Itse bongasin pari viikkoa sitten Lidlistä sellaisten soitinsetin. Niitä oli kolme erilaista, muistaakseni ostin sen, jossa on tampuriini (vai mikä se nyt on), sitten sellaiset marakassit ja sitten se pimpelipom-soitin juttu (en yhtään tiedä nimeä), jossa on se kapula ja sillä soitellaan niihin koskettimen näköisiin.

Sitten ostin Prismasta sellaiset lasten koskettimet pukinkonttiin, kun meillä tykätään niin kovin soittaa mummulassa pianoa. Se on tarkoitettu vissiin 3+, mutta mitäpä se haittaa. Saa kai nuorempikin pimputella, kunhan vahtii. :)

Marzalle vielä siitä vauva-asiasta. Tiedän hyvin nuo ristiriitaiset tunteet. Me tultiin sitten lopulta siihen tulokseen, että tulee jos tulee sen ihmeellisemmillä yrittämisillä. Ja oikea ihme tämä pienokainen kyllä on, sillä vaikka kuinka kalenterista katsoo, niin ei pitäisi olla ihan mahdollista (ollut vähän kiireinen ja siksi "hiljainen" syksy, kröhöm... ) :ashamed: Mutta luin jostain, että siittiöt voi venailla melko pitkäänkin tuolla jossain (sori jos menee liian yksityiskohtaiseksi :D).

Zoe: mulla ihan sama, etten aina jaksa olla vaan kotona. Meillä on sitä paitsi satanut kaks viikkoa putkeen, joten porukoilla tulee hengattua välillä paljonkin. :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Ja jossun pojalle onnittelut!
 
Moi!

Täällä kulkaas opittiin eilen seisomaan ilman tukea! =) :D Likka heti tajus mikä on homman idea ja kun oli kerran aloittanut niin oli jatkuvasti yrittämässä uudestaan. Aika kauan likka pysyy seisomassa ennen kun pyllähtää maahan. Meidän esikoinenhan oli tasan 9 kk kun lähti kävelemään, joten vahvasti näyttää siltä että pikkusisko jatkaa isoveljen viitoittamaa tietä. :D

Minea; Kiva kuulla että muillakin on ristiriitaisia tunteita raskautumista kohtaan. Ja kyllä se vaan on kummallinen tämä ihmismieli. Kävin nimittäin äsken laskemassa ovulaatiolaskurilla, koska mahdollinen ovulaatio olis. :snotty: Vaikka juurikin miehen kanssa sovittiin että ei yrittämällä yritetä vaan tulee jos on tullakseen. Ja pari viime kuukautta ollaan tosiaan luotettu varmoihin päiviin, koska ei ole löydetty meille sopivaa ehkäisyä. Mutta on sekin aika raastavaa, kun kuitenkin joka kerta on miettinyt et mitäs jos nyt on tärpännyt, vaikka toisaalta sitä onkin toivonut. Nyt meidän piti siis tosiaan mennä tjot-linjalla, mutta löysin sitten itseni tuolta laskemasta mahdollista ovulaatiota. :LOL: Toisaalta eihän se vauva ikinä tilaamalla tule, eikä elämää voi suunnitella etukäteen kovin tarkasti.

Zoe, kuulostaa niin tutulta tuo porukoille pakeneminen. :LOL: Mä olen tosi usein kans porukoilla viettämässä aikaa, kun en jaksa olla yksin lasten kanssa kotona. Siellä saa kuitenkin edes hieman lastenhoitoapua ja yleensä myös lämpimän ruoan. :LOL:

Viola; Saagalle onnittelut uudesta taidosta! =)

Mukavaa viikkoa toivottelen minäkin ja haleja väsymyksen kanssa taisteleville!

marza

 
tapaamisen maksusta te jotka ette olleet tapaamisessa ja halusitte jotain kummiskin maksaa niin pistäisittekö viimeistään keskiviikon aikana mulle viestiä. torstaina pistän viestiä teille jotka siellä oli niin kuinka paljon meille jäi maksettavaa.
viola onnea saagalle uudesta taidosta =)
jere ei vieläkään nuku öitä ja räkä on todella paksua mikä tulee yleensä aivastaessa ulos. muuten kyllä voi jo paremmin. sitten vielä tuntuu että tyttö on todella tukkoinen. ei kipeä eikä nenä juurikaan vuoda mutta puhuminenkin on sellaista honottamista.
täytyy varmaan mennä taas lääkäriin. luulen että jeren korvat ei ole ruvennut parantumaan ja tytölle tullut tulehdus tai on poskionteloissa :/
jotain ihanaakin. varasin juuri meille matkan etelän aurinkoon :D lähdetään kesäkuussä kreikkaan. ei millään jaksais odottaa. siihen on vielä 7kk |O
 
Oikein paljon onnea Minealle ja KAAlle!! :flower: :heart: Ihania uutisia!!
Voi että...kun saisi itseään niskasta otettua kiinni ja pudotettua painoa että täälläkin päin tärppäis uudelleen...
 
Heippa,

mä oon pitkästä aikaa yksinäni kotona, eikä oo mitään akuuttia koulujuttuakaan tehtävänä, ni kerranki voi rauhassa netittää :D

Onnittelut raskautuneille :flower:

minea pakko kommentoida tota raskautumisen ajankohtaa, oli kuin suoraan mun aatoksia edelliskesänä ku lähdin laskeskelemaan positiivisen tuloksen jälkeen taaksepäin. Tein itte sillon kahta työtä päällitysten eli kiirettä piti, ja mietittiin miehen kans et oltiinko ees samas kaupungis sillon laskennallisena ajankohtana :LOL:

Ihania kuvia oli tapaamisesta, oli varmasti kiva saada kasvot ja persoona palstalta tutuille ihmisille. Mikäli joku jaksaa kesällä järkätä tapaamisen muumimaailman suunnalla ni mekin voitais kans yrittää päästä paikalle :)

Porukoilla notkutaan täälläki harva se viikko, toiset on varsinki sitä mieltä et aina käydään liian harvoin (vaikka siis max kaks viikkoa on väliä) Sillaiki tosi kiva, et välil pääsee miehen kans kahdestaan lähteen syömään tai kavereita moikkaamaan, ku pikkunen jää mummia tai mummua juoksuttaan :D

Joululahjoja ainaki disneyn potkuauto olis tulossa (oli sellanen mikä on eka keinuheppatyyppinen ja siin on turvakaaret jos ei ihan vielä hahmota), vauvapulkka, potta, ja varmaan jotain leluja.. Itte ostin sellasen läppälelun, vaikka etukäteen vannoin etten osta itte mitään ku niitä tulee muutenki varmaan niin paljon. Ylihuomenna pitäis lähteä ostamaan joululahjoja, ku sit on Joonan piikistä yli 2vko aikaa ni käsittääkseni kohtuullisen hyvä suoja pitäis olla jo muodostunu. Tosin nyttehän on ilmeisesti pahin aalto ohiki jo, uutta odotellessa...

Millasia joulukortteja ootte meinannu, aiotteko tehdä valokuvista, askarrella jotain itte, ostaa valmiita kortteja tai olla lähettämättä vallan? Mulle tuli tänään postis ku tilasin extrafilmiltä valokuvasta kortit mis on tekstitki valmiit. Tuli hiukkasen söpö, ku Joona nojaa isoon lahjapakettiin tonttuhattu päässä :) viime vuonna askartelutuskailun lomassa vannoin et ens vuonna kortti kuitataan vauvakuval, ku sitä kaikki kumminki oottaa :D

Joulun odotusta kaikille, kohta pääsee jo joulukalenterin ekoja luukkuja availeen!

Agda

P.s. söin lauantaina kauden ekat jouluruoat ja ai että oli pitkästä aikaa hyvää :xmas:
 
Heippa! Kivoja kuvia olitte laittaneet tapaamisesta!

Onnea kaa! :heart:

Zoe-f Kuulostaa tutulta tuo, ettei halua olla koko päivää yksin! Mies on ollut monta viikkoa pois nyt parin kuukauden ajan. On ollu välillä vähän vaikea miettiä tekemistä. Viikonloput on pahimpia joutua olla yksin lapsen kanssa.

Mies tulee loppuviikosta! Ihanaa, sillä meillä alkaa sitten kohta jo loma! Parin viikon kuluttua mennään Lanzarotelle ja loman jälkeen mies on vielä neljä viikkoa isäkuukaudella kotona! Itse teen ehkä jotain keikkahommia, mutta aion myös nauttia perhe-elämästä, joka on jäänyt mun ja pojan tehtäväksi viime viikkoina, kun mies on huidellut pitkin poikin työmatkoilla.

Olen ajatellut hankkia rattaat, kun meidän yhdistelmät on niin huonot. Yritän tässä tehdä valintaa Emmaljunga Scooter, Brio Race ja Teutonia Timmyjen väliltä. Onko jollain kokemuksia tai mielipiteitä siitä, mitkä rattaat kannattaisi valita..? =)

Agda Vitsit, että tahtoisin kanssa syödä jo jouluruokaa!

Joululahjoista
Brion kävelyrattaat hankitaan ja sitten sukulaiset ostaa jotain leluja. Siinäpä nuo.

Kirjoitin aamulla pitkän jutun tänne, mutta kirjoitus katosi enkä muistanut sitä juuri tällä kertaa kopioida.. Nyt en muista kaikkea, mitä kirjoitin.

Mimmu ja Tobias
 
Kaa
Elikkäs odotan vielä tuonne keskiviikolle tuon nimenhuudon kanssa, sen jälkeen käyn siivoamassa etusivun listaa. Tarkistathan siis omalta osalta merkintäsi ja ilmoitatko jos merkkiä kohdallasi ei ole. =)
 
pikaiset moi!

Kaalle paljon onnea ja jarruja mukaan!! :flower: =)

Viola: Onnea typylle uudesta taidosta! Siitä se lähtee :D

Marza: Sinne myös onnittelut uudesta taidosta!! Kiireisiä lapsia teillä ;) :D

joululahjaksi en ole tytölle vielä keksinyt mitään.. ehkä vaatetta ostan.. ja jonkun pienen lelun tms.. mutta päätettiin että ei hirveenä ostella kun ei vielä ymmärrä niin kovin.. ja ei muutenkaan osteta paljon lahjoja.. isommalle on kirja ja pussilakana setti+sitten mitä sukulaiset ostaa.. siinä on jo tavaraa ihan liiaksikin. Kuitenkin parin viikon pääsät täyttää 4v :heart: niin saa sillonkin lahoja.

joulukortit tilattiin ifiltä.. otettiin jennasta ja tatusta kuva ja sieltä sitten valmis kortti pohja.

Meillä tehdään edelleen etuhampaita |O :headwall: ikenet pullottaa ja punottaa mutta ei vaan tule hampit läpi *huoh* yöt aika risaisia, mutta kun ei kehtaa joka ilta suppoakaan laittaa... tänään oli nukahtaminenkin hankalaa.. koko ajan vaan mahalleen kääntyi ja huuteli äitin perään. Normisti tarttee vaan sänkyyn laittaa.

Täällähän on jonkun verran kuumeilijoita =) itse en tiedä kuumeilenko mutta on puhuttiin vähän ja päätettiin edetä huolimattomasti jatkossakin :whistle: itsellä vaan vaihtuu fiilikset laidasta laitaan asian suhteen..

nyt suihkuun ja nukkumaan.. tiedossa taas risainen yö.

danjuska ja jenna
 
Viola mahtavaa: nyt teillä sitten se perässä juoksu alko, kun Saaga lähti liikkeelle! Koitin taas tänään pitää innoittamanasi Siiriä enemmän mahallaan, mutta ei kyllä viihdy! Ja sulla tuoreessa muistissa vielä se kiukkuaminen, kun peruuttamalla joutuu vain kauemmaksi leluista :kieh:
No jospa Siirikin hoksaisi tässä joku päivä... En sinällään jaksa ressata, mutta haluais vaan jo nähdä, miten eteneminen sujuu ja siinä kehitytään.


Marza kyllä teidän tytteli vaan on mahdottoman nopea käänteissään! Onnea siis sinnekin seisomaan oppimisesta!

En kerkeekkään enempää, Siiri nukkuu, mies tuli just kotiin ja sauna lämmin! Vi ses!

Kaatjuska ja Siiri 7 kk 3 vko 2 pv
 
Heipsan kaikille!

Ihan ekaksi hurjasti onnea Kaalle! Kerrothan meille sitten ultrakuulumiset sun muut, kun ovat ajankohtaisia? Meillä miehellä on kauhea vauvakuume, mutta minä taas olen ajatellut, että meillä olisi lapsiluku tässä. Tullaan varmaan tulevaisuudessa käymään koviakin keskusteluja tästä. Mies kun on sitä mieltä, että sisarukset ovat niin tärkeä juttu, ettei voida evätä Mimosalta sitä mahdollisuutta. Minä taas en halua enää olla raskaana ja imettää.

Lisäksi onnea kaikille uusia taitoja oppineille :flower: Meillä siis kävellään tukea vasten, ja eilen Mimosa oppi laskeutumaan hallitusti seisoma-asennosta. Tänään tuo onkin vain seissyt sohvapöydän reunassa kiinni ja mennyt kyykkyyn, ylös, kyykkyyn, ylös, kyykkyyn, ylös.... :D

Hampaista joku kyseli. Mimosalle tuli 6kk ikäisenä eka alahammas, pari viikkoa myöhemmin toinen ja viime viikolla huomasin ylhäällä edessä pienen helmen. Eli kolme hammasta löytyy. Kavereiden muksu oli yli vuoden, ennen kuin ekat hampaat puhkesi. Niitä tulikin sitten kerralla monta. Tämä on näitä jokainen-on-yksilö-juttuja, toisillahan voi olla hampaat suussa jo syntyessäänkin.

Joululahjoja ostetaan itse Mimosalle vain muutama. Tänään ostin Brion puupalikoita kun olivat VapaaValinnassa tarjouksessa, sitten joko Brion ensijunarata (se on oikeasti 1,5-vuotiaasta eteenpäin mutta tuskinpa se haittaa) tai taaperokärry.

Porukoiden luona käydään kyllä tosi usein. Mun vanhemmilla ja mummulassa kerran viikossa, usein mun porukat käy viikolla meilläkin, ja miehen porukoilla käydään suurinpiirtein joka toinen päivä :) Mukavaa, kun on seuraa, ei tarvitse kammata naamaansa sen kummemmin kun lähtee vaan ja mummujen touhutessa Mimosan kanssa voi itse vaikka lukea lehden ihan rauhassa.

Lomamatkan varanneet *kadekadekadekade* Meillä olis yhteen kaukomatkaan säästetty rahat, mutta pihdataan niitä niin kauan, kunnes mies saa töitä. Menen keväällä korottamaan englannin ja äidinkielen arvosanoja, ja olis niin ihanaa päästä sen jälkeen taas aurinkoon... Olen jo kuolannut Vietnaminmatkoja, etenkin Phu Quocin saari viehättää :)

Ihania kuvia tapaamisesta, ja jos ei aiemmin saada aikaiseksi miittinkiä niin ensi kesä ja Muumimaailma kuulostavat oikein mahtavalta!

Ai niin, Mimosa on alkanut valvomaan. On tälläkin hetkellä hereillä, touhuaa iloisena lattialla. Viimeiset päikkärit nukkui klo 16.30-18.00, sitten mukamas nukahti yöunille normaaliaikaan yhdeksän maissa ja heräsi vartin päästä ja on siitä asti tohnottanut omiaan. Koskahan sitä pääsis nukkumaan...?

upupa ja Mimosa ylihuomenna 9kk
 
marza ompas teidän tytöllä kiirus lähteä kävelemään. taitaa jouluna kävellä pukkia vastaan :D
adga tänne vaan kesällä muumimaahan ja samalla tapaaminen. ei tarvitse kun löytää päivä jolloin kaikille sopii niin meille kyllä voi tulla eikä tarvitse miettiä paikan maksusta ;)
toivotaan vaan että silloin olisi nätti aurinkoinen päivä.
porukoilla oman isän luona tulee käytyä ehkä kerran kuukaudessa ja äidin luona ei ollenkaan. oma äiti asuu englannissa ja nyt ei olla missään tekemisissä. miehen vanhempien kanssa ollaan hirmuisesti tekemisissä. täällä ne enemmän käyvät kun me siellä mutta se johtuu siitä kun anopilla on pitopalvelu niin ei montaa kuukautta vuodesta ole rauhassa. nyt joulun aikaan on taas kauhea kiire. tuossa se naapurissa tekee melkein aina ruuat ja pitää juhlia. siellä me välillä notkutaan.
jouluruuasta kukas jo oli päässyt herkuttelemaan. minä jätän sen sinne aatolle. varmaan pikkujouluna jotain pientä syödään. anopilta saisi joka viikko noita joulupöperöitä mutta ei viitsi syödä jotta maistuis aattona paremmalle :p
iso kiitos kaikille ketkä osallistuivat tapaamispaikan maksuun vaikka ette paikalle päässetkään :flower:
 
Heippa!

Kattotaas kerkiänkö juuri muuta kuin aloittaa, ennenku neiti kömyää ylös päikkäreiltä, on jo nimittäin nukkunut pian 3h... Mut jatkan sit myöhemmin jos kesken jää :) Nyt näyttäis et tää uusi taito on tuonu mukana myös lisä virtaa, ku tuntuu ettei tyttöä saa millään nukkumaan yli 20min päikkäreitä. Tänäänki nukku ensin kahdet 20min tirsat ja ku kolmansille laitoin et nukkuis pidempään ettei ilta ois kiukkua ni jokos neiti 20min päästä tuolla sängyssä huuteli :D Kaappasin tytön sitten kainaloon ja menin itsekkin vähäksi aikaa pötkölleen niin onneksi nukahti siihen uudestaan, muuten ilta ois kyllä ollut melkosta taistelua...

Saaga myös kiittää ja kumartaa kaikkia onnitteluista ryöminnän saralla :p , vauhti on edelleen hidas ja matkat just sen verran et mieluisen lelun saa, mut jospa se vaut siitä kiihtyis ajan kanssa ;)

Kaatjuska: Muistissa on hyvinkin se iänainainen kitinä kun vatsallaan ei viihdytä :kieh: Musta tuntuu et meillä on ollut kuukauden päivät malkosta kitinää aina lattialla olo, kun olen aina vain sinnikkäästi neitiä vatsalleen laittanut, vaikkei siellä viihdy... Itse en vaan raski antaa kauaa kitistä/itkeä, vaikka jotkut lääkärit ym. niin ohjeistavatkin. Otan mielummin syliin kun ei enää viihdy ja laitan taas uudelleen maahan kun mieli on taas parempi :) Vaikka Saaga oppikin ryömimisen niin ei hää edelleenkään vatsallaan viihdy kuin virkkuna. Vartti on varmaan edelleen aika maksimi mitä suostuu maassa touhuamaan kerrallan ja sit pitää päästä syliin/muihin hommiin. Yritän sit mooooonta kertaa päiväs pitää tyttöä vatsallaan niin kauan kuin suinkin vain suostuu olemaan. Pidän Saagaa vatsallaan erihuoneissa, sängyllä, sohvalla, sylissä, liikuttaessa sisällä ja milloin missäkin et hoksaisi et niinkin voi olla kivaa :) Tarjoilen aina eri leluja eri paikoissa ja yhden lelun annan ihan nokan eteen ja toisen "kivemman" lelun ihan vähän kauemmas et kädessä olevaan kyllästyessään kiinnostuisi kauemmasta :D Melkonen velho ja keksijä tuntuu et välissä saa olla et saa neidin vatsallaan viihtymään, mut nyt näyttäis vähän pieniä edistyksen askelia kun tuo rymiminen näyttäis alkavan sujumaan :D Ja välillä kyllä turhauttaa et onkohan näistä hyvistä yrityksistä mitään taikaa :LOL: Miten Siirillä ryömimis harjoitukset sujuu? Yrittäääkö jaloilla/käsillä päästä liikkeelle? Oletko kokeillut että laitat käden jalkapohjien taakse kun Siiri potkii jaloilla, et sitte hokSAISI miten jaloilla ponnistamalla pääsee liikkeelle??? mut ei mun mielestä ole mitään syytä kyllä vielä erityisemmin edes harjoittaa liikkumista, kun tämän ikäisiä on vielä tosi paljon joilla ei ole kiire minnekkään :) Lähinnä vain riittää kun tarjoaa mahdollisuuksia opetella itse laittamalla sinne maahan ja yrittämällä leikin kautta houkutella eteenpäin :) Sama tunne on itselläkin ollut tuon liikkumisen suhteen, et sinänsä ei ole huolta vaikkei vielä liiku, mut silti vähän jo malttamattomana odottelee et milloinhan se sit tapahtuu :D Mut kyllä se Siirikin sieltä sen ykkösvaihteen vielä löytää ja pitää sit äitin kiireisenä senkin edestä ;)

mut nyt neitikin on taas hereillä ja pitää lähteä syömä puuhiin... Yks kätisenä tää kirjoittaminenkaan ei aivan niin syvällisesti enää suju =)

-viola ja sassukka-
 
Kaa Aivan mielettömästi onnea! (Oon vähän kade ;) )

Hauskoja kuvia ootte tapaamisestanne laittanut.

Joulukorteista Mä meinasin otattaa meiän tytöstä kuvan ja tilata varmaankin eirikuvasta semmoset valmiit kortit. Aiempina vuosina ei olla lähetetty kortteja mut ajateltiin et nyt ois kiva lähettää.

Viola Onnea Saagalle ryömimään oppimisesta! Meidän neiti ei vieläkään ryömi mutta kovasti lattialla touhuilee ja pääsee vaihtamaan paikkaa. Muutamia kertoja on yrittänyt konttausasentoon kun on harjoitellut ryömimistä.

Lähden huomenna pikkusiskoni kanssa katsomaan mun lempparibändiä Helsingin Jäähallille. En malttais oottaa, oon ihan intona. Sitä ennen käydään varmaan shoppailemassa ja syömässä. Miehellä ei ole huomenna koulua, joten hän jää tytön kanssa kotiin.

Tyttö on alkanut narskuttaa hampaitaan. Se on ihan tosi kamalan kuulosta. Itelle tulee oikein kylmät väreet ku joutuu sitä kuunnella :x Onko muilla samaa?

Ylihuomenna 8kk-neuvola. Tulenpas sitten kertomaan lisää kuulumisia!

Aplo ja tytsy päivän vajaa 8kk!
 
Moi!

Mimmukka, meillä on Emmaljungan Scooterit ja ovat kyllä olleet loistavat! Isot, puhkeamattomat renkaat on tosi hyvät säällä kun säällä ja olen tykännyt kun selkänojan saa oikeastaan täysin alas. Muutenkin ovat tosi jämäkät, mutta mahtuvat silti hyvin autoon. Itseasiassa olen myymässä noita meidän omia pois, kun meillä jää rattaat noista emmaljungan vaunuista eikä tarvita scootereita enää. Ei sua kiinnostias niitä ostaa vai haluatko ostaa ihan uudet?

marza
 
Aplo: Saaga myös on melkosen touhukas kun lattialla on, mut ei vaan viihdy sielä kovin pitkään, edes nyt kun jo vähän liikkeelle pääsee :D Konttaaminen taitaa meillä olla vielä pitkässä kuusessa, kun ei kovinkaan usein nouse edes suorille käsille, ni saatika sitten konttausasentoon! Seisomaan on kova hinku, istualtaan nousee jo kovasti tukea vasten seisomaan, mut maasta käsin ei vielä onneks taitoa löydy :)

Minea: Milloin olet soitin setin ostanut, mietin et vieläköhän niitä mahtaisi olla Lidlissä... Kuulosti oikein kivalta setiltä... Meillä Saaga on muskarissa aina aivan mielissään kun saa kaikkia erisoittimia kokeilla. Etenkin tampuriini ja marakassit ovat olleet suosiossa :D

Iästä oli jossain vaiheessa puhetta... Niinkuin nimimerkistä voi päätellä ikää on 24-vee, tullut mittariin nyt marraskuussa :)

Muistaako joku miten ne nuo ruokasuositukset 8kk:n osalta menee? Oliko suositus et 8kk iästä alkaen tulisi antaa kaksi lihasosetta päivässä, ettei enää toinen olisi pelkkä kasvissose? Ja tulikos tässä vaiheessa kuvioihin täysvilja tuotteet? Ja että oliko nyt jotain uusia juttuja mitä pitäisi alkaa ruokavalioon tuoda mukaan? Tuoreraasteet taisi olla ainakin?


Mut nyt suihkuun ja nauttimaan Paon viimeisestä tuotantokaudesta :)

Hyvää ja toivottavasti rauhallista yötä kaikille!!! :wave:
-viola-
 
Mäkin oon täällä vielä, ehdin vaan niin harvoin kirjottelemaan :ashamed: Lukemassa käyn kuitenkin ahkerasti. Koitan parantaa tapani!

Meillä tavuja tulee jo kovasti, namnam, ititi yms. Konttausta harjoitellaan kovasti, ryömimään tyttö oppi kun täytti 7kk. Yöt on ollu superlevottomia, heräillään melkein parin tunnin välein.. Hampaita onkin jo 5kpl, ehkä siinä osasyy!

Tänään huomasin että Alisa on alkanut osoitella sormella esineitä :) Pinsettiote sujuu melko hyvin täälläkin.

Meillä tuntuu olevan nyt joku äiti-kausi. Kauhee huuto jos äiti lähtee näkyvistä.. Mitenkäs muilla?

Imetyksestä, te jotka imetätte, kuinka kauan ootte ajatellu jatkaa?


Onnea raskautuneille!! Itselläkin jo hieman vauvakuumetta... :heart:

Niin, mä oon 22v.
 
Huomenta!

On tää vaan taas just tätä... Antaisin melkein mitä tahansa kunnon yöunista |O |O |O
Herätyksiä ei oo kuin kolme-neljä, mut siinäkin alkaa olla jo liikaa.

Tipsy, mä imetän ja oon aatellu, et jos siihen asti imettäs et vois sit siirtyä suoraan oikeeseen maitoon. meillä ei pullo kelpaa ja mukista tuskin menis sellasii määrii kuin tarttis. Mut taidan imettää viel 5-vuotiaanakin :LOL: Mitä päättäväisemmin päätän et nyt loppuu yösyönti sen varmemmin yöllä on pakko neidin päästä tissille.

Taas viime yönä havahduin puol kahden aikaan kun neiti lopetteli tissillä. Miten ihmeessä se oli siihen tullu??? Nukutaan kuitenkin eri sängyissä :whistle: Oisko jo aika tän mamman saada nukkua muutama yö. Mieskin kyllä yöllä rauhottaa neitiä, mut kun nukkuu saa pommi räjähtää eikä mies siihen herää. Aamulla sit kyselee kuinka yö on menny. Tekis mieli potkasta :kieh:

Meillä neiti on oikeen urakalla alkanu kiipeillä. Löytyy milloin mistäkin laatikon päältä ja tv-tasolle yrittää. Turvakaukalo on ihan kaikkein kivoin, se vielä keinuukin.

No mut täytyypi mennä pistämään tuo neitonen unille kun heräämisestä on jo huimat 2 tuntia...
 
Moikka!

Tipsy ja Päksy: Meilläkin heräillään yöllä - tunnin/2 tunnin välein alkaa itku.... Kovaa hommaa, ei voi muuta sanoa.

Meidän unikoulu tuotti jo hyviä tuloksia, mutta tulin kipeäksi, enkä jaksanut muuta kuin antaa maitoa joka hätään. Ja näin siinä sitten kävi. Ja meilläkin tulee itku kun äiti häviää näkyvistä, tai sitten jos joku muu (esim. isa) ottaa syliin. Kädet ojossa itkee takaisin äidin syliin. Aika hellyttävää, mut rankkaa. Ja juu, sänkyyn ei haluaisi sylistä, vaan pitää tuudittaa sylissä niin pitkään että ei enää tajua joutuvansa sänkyyn. Ja sitten yleensä kun vähänkin havahtuu, niin itku alkaa. Eli eroahdistusta :(

Että näin. Ilmoitin meidät Mehiläisen unikouluun. Eka tapaaminen on 10.12. Sitä ennen pitäisi lopettaa yösyötöt tykkänään. Ja ei kuulema haittaa, jos tilanne on tuolloin 10. joulukuuta se, että huudetaan yöt läpensä. Kunhan ei anneta maitoa, vaan esim. vettä. Et siitä sit lähdetään liikkeelle.... Mitenköhän meidän käy....

T.Toivonsa Mehiläiseen pistävä Marais ja Leo (ensiviikolla jo 9kk!)
 

Yhteistyössä