Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :wave:

Tulin laittaan merkkiä. Ollaan oltu reilun viikon verran äidin ja isän sekä anopin luona kyläilemässä Oulun seudulla ja nyt vasta kotiuduttiin... Olihan kyllä raskas viikko henkisesti omien pikku siskojeni kanssa :kieh: Toinen kärsii anoreksiasta ja toinen oirehtii siinä sivussa milloin mistäkin :/ Toivotaan et asiat täsä lähtisi taas parempaa päin, tätä alkaa olla kestäny kohta jo 3wee :(

Zoe: Anteeksi sulle vastaaminen on täysin jäänyt kun lähdimme reissuun, yrtän huomenna paremmalla järjellä ja ajalla vastailla :)

Saaga alkoi viikon aikana jokellella tosi paljon erilaisia tavuja tänää tuli väu-väu-vau ja pa-pa-pa/pä-pä-pä :heart: NIIIIIN suloisen kuuloista, että.... :heart:

Huomenna aamulla neuvola pitkästä aikaa (edellinen 6kk) eli tulen myös päivitteleen neuvolakuulumisia =)

Mut nyt hyvät yöt! Toivotaan et meillä olis kolmas yösyötötön yö edessä ;)

-Viola ja Saaga 8kk-
 
memppulille tervetuloa minunkin puolesta!

Marais: tsemppiä! Mä en ikinä jaksais yöllä kolmea tuntia putkeen rauhoitella vauvaa. Sen takia en olekaan luopunut kokonaan yösyötöistä. Kuitenkin meillä on nyt enää yksi syöttö, mikä on mun mielestä ihan hyvin, kun vielä kuukausi sitten oli n. 10. Näin sut tosiaan Stockan 2. kerroksessa, joten hyvinkin saatoit olla tulossa sieltä kodinosastolta.'

päksy: mun mies on tietyllä tavalla työvalmiudessa koko ajan, joten aika usein tekee viikonloppuisinkin töitä (kotona koneella). Ja on nyt ollut niin väsynyt muutamastakin heräilystä, etten viitsi vaatia heräilemään koko yötä tai ainakaan useampaa. Ja väsyneenä alkaa joskus tiuskimaan vauvallekin tyyliin "Nyt nukut!", mistä en tykkää. En yhtään ihmettele, että sorrut yöimetykseen varsinkin silloin, kun mies on yötöissä. Sulla vielä vanhemmat lapsetkin hoidettavana. Toki hampaatkin voi olla syynä, mutta mä en oikein usko, että meillä johtuisi siitä. Hampaita on tullut jo niin paljon ja välillä kuitenkin taukoja, mutta silti koko aika yöt melkein samanlaisia, joten eivät tunnu vaikuttavan siihen.

Nukkumisessa on kyllä tapahtunut siinä mielessä tosi paljon edistymistä, että nyt ollaan saatu Velmo nukahtamaan muutamana yönä melkein joka kerta omaan sänkyyn. Siellä ei heräilekään ihan niin usein, kun ei mahdu yhtä hyvin kääntymään unissaan mahalleen. Eilen oltiin miehen kanssa syömässä ja mun äiti oli hoitamassa vauvaa. Sai nukahtamaan kohtuu hyvin ja Velmo teki ennätyksen nukkumalla klo 20-23. Koskaan ei ole nukkunut alkuyöstä noin pitkään putkeen! Ei herännyt sen jälkeenkään kuin pari kertaa, mutta vastapainoksi heräsi aamulla klo 5.30 eikä meinannut nukkua koko päivänä paljon yhtään.

Mimmukalle hyvää matkaa! Niin kuin muutkin ovat sanoneet, niin vauvansoseet tuntuvat olevan ulkomailla vähän kalliimpia ja valikoimat saattavat olla huonoja tai ainakin erilaisia, mutta kyllä niitä ruokia sieltäkin saa.

Viime viikolla käytiin siis neuvolassakin. Se oli 8 kk-lääkärineuvola, vaikka Velmo onkin jo melkein 9 kk. Pituutta oli 77 cm, painoa 12,3 kg ja pääympärys oli jotain 47 cm tai vähän yli. Velmo oli vähän laiska: ei vaivautunut näyttämään pinsettiotettaan, seisoessa varvasteli, vaikka on seissyt koko jalalla n. 6 kk eikä viitsinyt ryömiäkään kuin ihan pikkasen. No eipä noilla ole merkitystä. Sydämessä kuului pieni sivuääni, jota seurataan seuraavalla neuvolakerralla. Lääkäri ei kyllä ollut tosta kovin huolissaan ja mulla itsellä on myös ollut lapsena sivuääni (en tiedä onko vieläkin), josta ei kuitenkaan ole ollut mitään haittaa.

Nyt nukkumaan!

Misstra + Velmo huomenna 9 kk
 
Misstra: Hienosti olette kyllä edistyneet, onnea! Miten olet saanut Velmon nukahtamaan omaan sänkyyn? Oletko antanut ensin maidon, ja sitten vaan sänkyyn odottamaan unta, vai onko Velmo mennyt sinne hämärän rajamailla? Meillä onnistuu omaan sänkyyn nukahtaminen silloin, kun massu on ihan täynnä ja silmä hädin tuskin pysyy auki :heart:

Viime yönä tämän rouvan unikoulu repsahti. Olen nyt neljänä yönä kantanut tuon 3 tuntia, yhtenä yönä meni 4 tuntia ja päättyi Leon hysteeriseen huutoon. Tähän kyllä maito jo heltisi. Eli nyt viime yönä Leo nukahti vähän vaille 10, heräsi klo 1 (maitoa), klo 4 (maitoa) ja klo 5 (maitoa). Sit nukuttiin vielä seitsämään. Leo oli kyllä herätessään ihan maireana, ajatteli varmaan, että tässähän on palvelu palautunut takaisin ennalleen...... Katsotaan nyt ensi yö, jos jaksaisin kieltää edes jonkun yösyötön. Mehiläisen lääkäriltä saadaan varmaan torstaina huutia, kun käski lopettaa yösyötöt ennen kuin mennään vastaanotolle. Minä puolestaan voisin kuitata siihen, että olisi ollut kiva, jos tuohon vaikeimpaan osuuteen olisi sillä hinnalla saanut avustusta.

Ärrieri: Muistan kyllä sinut, mukava kuulla kuulumisia :)

T.Marais ja leo 9kk
 
ärrieri Mäkin muistan sut. Itse en kyllä silloin vielä mitään kirjoitellut, mutta olen alusta asti lukenut juttujanne!

Marais Tuskin tuo nyt maailmaa kaataa, että maitoa annoit. Ihan ymmärrettävää, että väsyneenä ei aina vaan jaksa. Tuskin ne siellä lääkärissä mitään sanoo tuosta. Oon aika varma että tooosi moni muukin äiti on tuollai repsahtanut :D Mä ainakin repsahtaisin!

MisstraHyvä, että teillä yöt jo vähän parantuneet!

Nyt tyttö heräsi, pitää mennä :wave:
 

Yhteistyössä