Maalismasut 2009:stä vauvautuneet, kesän ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ensin vähän kuulumisia: meilläkin on nyt ensimmäinen hammas bongattu. Huomasin toissapäivänä kun taas kerran kokeilin ikeniä ja siellähän pikkuinen valkoinen helmi näkyi. Kyllä oli herkkä hetki, ei ne enää niin pikkuisia nämä meidän vaavit olekaan. En kyllä hoksannu meillä mitään ikenien turvotusta, vain vähän känkkäränkkänä oli poika viikon verran.
Samoin liikkeelle olis kova halu päästä ja kuten muillakin Kallella menee hermot kun ei pääsekään. Oman napansa ympäri kyllä pyörii jo tosi ketterästi mutta siihen se jääkin.

1. meillä ei varmaankaan enää talvella mene tuo 68 cm puku kun kalle oli jo 4 kk:n ikäisenä sen kokoinen. Käyn varmaan kanssa kirpparilta ettiin sopivan
2. villasukilla ja töppösillä mennään ens talvi vielä
3. vaihdan vaippaa aika usein (siis kertistä) n. 3-4 h välein :whistle: ja aina kakan jälkeen. Meillä tuo pylly on pysyny hyvässä kunnossa niin en ala sen kanssa leikkimään että tulis vaippaihottumaa, vaikkakin omatunto soimaa välillä kun Pamperseja kuluu
4. Kiinteinä meillä syödään lounasaikaan kasviksia ja päivällisellä hedelmäsososetta, määrät on vielä tosi vähäisiä vajaa 1/3 pilttipurkki kerrallaan. Eilen aloitettiin iltapuuro josko sillä saatais yöt vähän rauhoittumaan. Seuraavaks vaihdan päivälliselle liha-kasvissoseen jossain vaiheessa.

Outius: Meillä aloitettiin iltapuuro ja sitä suosittelen. Voi pidentää ekaa unipätkää, ainakin näin toivon meillä käyvän. :p

Tänään olis sitten 5kk neuvola ja piikkiä luvassa. Toivottavasti ei nouse kuumetta. Vähän kanssa jännittää mitä kommenttia tulee painonnoususta, kun se on oman vaa´an mukaan aika maltillisesti noussu sitten viime kerran. Vielä kun Kalle venyy pituutta joka kerta ihan mandottomasti niin aika sorja poika meillä on.

Palailen sit kertomaan neuvolakuulumisia.

Riksu ja Kalle 5 kk 1 pv.

vastailenpa minäki...
1. Ostin huuto.netistä remun puvun ja se oli 80cm. Vielä on iso, mutta eiköhän se kerkeä tämän talven aikana siihen kasvaa. meillä ollaan paljon ulkona myöskin sillon ku ninni ei nuku niin ostin tuon puvun, että ei pääsis kastumaan. talvellahan Ninni voi jo pulkan kyytissäki istua.
2. En ole kenkä asioita vielä miettiny.
3. 2-4h välein vaihdan vaipan. Öisin en vaihda.
4. Lounas n. 1dl kasvissosetta. Ylihuomena lisään kanaa vähän tuohon ruokaan. välipala 1dl hedelmäsosetta ja iltapuuro n. 1dl. Tähän päälle vielä tissittelyt. Aamupuuro pitäs kans alkaa antamaan ja iltapäivän ruoka. Iltapäivällä vain nukkuu just ruuan aikaan...

Hui, kirpakan oloinen syysaamu, kun kävin äsken Joonan uudelleen nukuttamassa. Mä taidan olla silti yks harvoista joka on ollu koko viikon ihan fiiliksissä ku alkaa olla vilposempaa :) puolustukseksi sanottakoon, että meillä ilmojen viilentyminen merkkaa sitä, että kotona alkaa olla inhimmillisemmän lämpöistä ja voidaan lopettaa tää koko kesän kestänyt toisten nurkissa pyöriminen.

Riksulle ekaks pakko kommentoida, et meilläki alotettiin n. kuukaus sitte iltapuuro sillä toiveella et unet paranis, mutta melkeinpä hullummaks meni :D tosin syynä on mitä ilmeisemmin ikään kuuluva levottomuus öisin..

Mutylla oli kysymyksiä..
1. Mä luulen et meilläkään äp:n haalari ei mee, koska nyt jo on osittain 74 käytössä. HM:llä olis ihana takki+housut yhdistelmä, mut tylsä äitini koittaa sanoa et lumihanges matoileva vaaveli tarvii haalarin ja koska äidithän on aina oikeessa :D ni taidan jostain metsästää toppahaalarin. Autoiluun+vaunuiluun oon miettiny sellasta pehmosta haalaria.. eli toisin sanoen, ei hajuakaan, käyn varmaan paniikkiostoksilla ku kylmät kelit iskee :)
2. Kenkiä oon kattellu mut en ostanu, jotain on serkuiltaki perintönä varmaan jossain. Tod näk samoin ku moni muukin eli töppöset kunnes jalat kantaa
3. Kertakäyttösiä meilläki käytössä ja vaihto menee jokseenki niin että aamusin, sitte kohta (parin kolmen tunnin päästä) uudestaan ku on ihan täynnä taas, sitte päiväl taas joskus, ja sitte illalla. Yöllä en vaihda, ellei oo kakkaa korviin asti :D Toista sitte on sellaset päivät kuten eilen, ku illalla vaihdettiin kuudennen kerran kakkat pois. Raukkaparalla oli maha sekaisin kalastajan herkusta, joten se ruoka meni meillä boikottiin.
4. Meillä syödään kiinteitä jo aikast paljon, eli aamusin kaurapuuro ihan normihiutaleista veteen tehtynä 1dl vettä+0,5dl hiutaleita, tarjoillaan korvikkeen ja marjasoseen kera. Lounaaks 1prk kasvis-lihasosetta, välipalaks 1prk marja-/hedelmäsosetta, päivälliseks 1prk kasvis-lihasosetta, ja iltapalaks taas samanmoinen puurosetti ku aamulla. Tämän lisäks joka ruuan päälle tarjoan maitoa, mikäli vaan paikalla olen. Me alotettiin nyt just totutteleen tähän ruokarytmiin ku ennen oli vaan yks kasvissoseruoka päivässä, mutta neuvolan ohjeiden mukaisesti yllä oleva on 6kk ikäsestä eteenpäin hyvä ruokarytmi, ja ku tuntu että poika oli nälkänen, ni josko nyt sit sais tarpeeks ruokaa. Ku kuiteski meiän poika on kuulemma solakka :D

Hauska kuulla susta, Muty! Muutkin taustailijat, sanokaa vaikka heps jos käytte täällä. Olis kiva kuulla esim. Mömmiksen ja Myymän kuulumisia.

Mutyn gallupiin vastauksia:

1. Meillä on syksyksi äp:n vanupuku, sellainen reilunkokoinen 62-senttinen ruskea nallenkorvahaalari sekä vaaleanpunainen pörröhaalari myöskin kokoa 62cm. Näitä siis riittää. Toppahaalareita on kaksi, sellainen vaaleanpunainen 62-senttinen ja äp:n 68-senttinen, joka on Mimosalle ainakin vielä ihan hirmuisen iso. Jos tuo 62cm menis alkutalven ja lopputalvella sitten käyttäis tuota äp:n haalaria. Kaikki ed. mainitut haalarit ovat kaverilta ostettuja, lukuunottamatta tuota nallehaalaria (ostin sen raskaana ollessani Prismasta.)
2. Kenkiäkin löytyy kaverin muksun vanhoja, ovat enimmäkseen sellaisia ''somistekenkiä'' eli ei kävelyyn tarkoitettuja. Luulen, että kyläily- ja kauppareissuilla vois käyttää noita ja sitten ulkoillessa ihan toppatöppösiä. Ensikengät ostetaan sitten, kun lähtee kävelemään.
3. Riippuu päivästä, 6-10 kertsiä menee yleensä per päivä. Kestoja ainakin se 8. Öisin ei vaihdeta vaippaa kun Mimosa nukkuu koko yön.
4. Aamupuuroa menee reilu desi, lounaaksi kasvissosetta purkillinen, päivälliseksi hedelmäsosetta purkillinen ja illalla puuroa 2 desiä. Tänään aloitetaan lihat, eli lounaaksi lihasosetta, hedelmäsosetta välipalaksi ja päivälliseksi kasvissosetta.

Jahas, Mimosa heräsi. Gotta go! Meillä hajos muuten jääkaappi, vuokraisäntä tulee illalla käymään... Meillä on nyt jenkkijääkaappi, eli pakastin on olematon, kehtaanko pyytää että hankkis sellaisen, jossa kunnon pakastin samassa? :snotty:

upupa ja Mimosa ensi tiistaina 6kk!

Ai niin, onnea hampaista ja liikkeellelähdöistä pikkuisillenne :heart:

Moro!

Mimmukalle onnea uudesta keittiöstä. =) Itsekin täällä jo tulisilla hiilillä odottelen et pääsen kokkaileen upouuteen keittiöön. Tuntuu vaan et koko ajan muutto menee myöhemmäksi.

Outius, meillä kanssa noustaan välillä konttausasentoon. Esikoinen lähti konttaan reilun 5 kk:n ikäsenä, ja samaa rataa näyttää likankin kehitys menevän. Sais kyllä hetken odotella... Äippä pääsee helpommalla kun likka ei liikkuis ihan vielä. :whistle:

Meillä on tyttö ollut tänään aika huonolla tuulella. Ei nukkunut kunnon päikkäreitä, n. puoli tuntia vaan, ja on muutenkin aika kränäsellä tuulella. Tuslikohan lisää hampaita...
Mulla on täällä myös ollut projektina opettaa esikoinen kuivaksi kesän aikana ja nyt tuntuu et mennään koko ajan vaan takapakkia. Hetken aikaa poika jo osasi mennä potalle aikoinaan, mutta nyt poika tajuaa hätänsä vasta kun pissa jo tulee ja juokse sit pissaten vessaan. Voitte kuvitella et meillä on monta kertaa päivässä lattialla pissavana olohuoneesta vessaan. Mutta eiköhän tää tästä.

muty, kiva kuulla susta. Tässä vastauksia sun kyssäreihin.

1. millasen puvun/haalarin meinaatte ostaa syksyksi ja talveksi ja miksi justiinsa sellanen?
Mä ostin alesta semmoisen välikausihaalarin, muistaakseni Remu. Lisäks meillä on fleecehaalari, jota aion käyttää tuossa syksyllä ja sit on ainakin 3 esikoisen vanhaa talvihaalaria. Kaikki ihan hyvässä kunnossa. Äippäpakkauksen haalria en käytä, kun en tykkää siitä... Meillä siis vuoden -06 haalari, mikä on semmoinen sinivihree ja ruma.
2. Meinaatteko ostaa kengät?
Ensiaskelkengät aioin ostaa syksyllä Sokoksen asiakasomistajapäiviltä. Onhan meillä esikoisen jäljiltä kenkiäkin, mutta haluan ostaa ainakin uudet ensiaskelkengät. Jos tuo likka tosiaan kehittyy samaa tahtia kun esikkokin, niin meillä tarvitaan kenkiä jo jouluna.
3. kuin usein vaihdatte vaipan siis kertakäyttöisen?
Vaihdan vaipan n. 4 h:n välein. Öisin en vaihda.
4. kuin paljon teillä syödään kiinteitä? siis purkki vai puoli vai muutama lusikka?
Ei vielä yhtään. Kiinbteiden maistelu alkaa huomenna kun likka täyttää 5 kk.

Nyt tyttö taas kähisee tuolla, syliä varmatenkin kaipailee.

marza

Neuvolakuulumisia (5kk)

69,5 cm
8150 g
45,4 cm
Hyvin oli painoa neuvolatädin mukaan tullu ja pituuskasvu on nyt rauhoittunut, onneks mun mielestä. Kehui jänteväksi pojaksi, ainoa mistä kyseli oli karsastus jota edelliskerralla lääkärikin kommentoi. Tunnustin etten ole edes kattellu karsastaako toinen silmä vielä, enkä ole siitä niin huolissani. Onneks meillä mies on sitä kattellu niin osasi jotain vastata. Meillä molemmilla on ollut pienenä karsastusta joka on mennyt ohi niin en sen takia ole siitä niin huolissani. Parasta reissussa oli ettei Kalle edes huomannu rokotusta. Me jännitettiin molemmat miehen kanssa että miten käy, mutta poitsu vain mutusteli sormiaan kun piikki iskettiin reiteen :laugh:

-riksu-

nyt täytyy purkaa huonoa oloa.
tänään on ollut ihan hirveä päivä. miehen kummitäti nukkui aamulla pois ja mie olen melkein koko päivän vollottanut :'(
me ei edes oltu hirveän läheisiä eli ei nähty hirveän usein. pahaa oloa lisää se ettei keretty jereä menee näyttämään.
hän sairastui keuhkosyöpään joku aika sitten ja menikin todella nopeaan.
nyt sitten miehellä hirveästi hommia kun järjestää asunnon tyhjäks, hautajaiset ja kaikki. toki minä autan niin paljon kun tarvitsee.
eiköhän se tästä helpota kun saadaan kummitäti miehensä viereen.
jos sitten seuraavaksi kommentoisin kysymyksiin kun niitä näytti olevan.

Iltaa!

Mutyn kysymyksiin:

1) Välikausihaalari jäämässä pieneksi (62 cm) ja yritän kattella just korvaavaa. Millään en raaski maksaa uudesta 80 euroa, joten kirppareita koitan nyt koluta. Äippäpakkauksen vanupuku menee vielä alkusyksyn viileillä vaunupukuna. Pakkaskeleille pitkään tälle talvelle riittänee pakkauksen puku, kun on solakalle Siirille ihan reilua kokoa vielä.

2) Kengät hankitaan vasta kävelevälle tyttöselle. Toppatöppösillä ja villasukilla mennään.

3) Kertavaippa vaihdetaan päivällä noin kolmen-neljän tunnin välein, yöllä vaippa on jopa kellonympäryksen :ashamed: Paketissakin kyllä teksti "up to 12 hours", joten oon ottanut kirjaimellisesti :laugh:

4) Kiinteitä syöty vajaat kaksi viikkoa, joten suuria määriä ei vielä mene. Puuroa 0,5 dl vesimäärään + reilusti sosetta lisänä, hedelmäsosetta välipalana max. 1/3 purkkia kerralla, kesäkurpitsaa vielä vähemmän.

Danjuska en ainakaan huomannut Siirillä iho-oireita muualla sen maissivellin syönnin jälkeen. Ihan vaan siis alueilla, johon velliä suoraan meni. Eikä seuraavana päivänä enää mitään, joskin maissivellikokeilua en ole toistanut.

Onnea kaikille pikkuisille uusista taidoista ja mammoille keittiöistä! Meidän Siiri on kyllä varsin hitaasti lämpenevää sorttia: saldona edelleen kolme enemmän tai vähemmän vahinkokäännöstä vatsalta selälle, ei muuta! Onko muita pikkuisia, joita ei kääntyily ole juuri kiinnostanut 5 kuukauden rajapyykinkään lähestyessä? Aika kärsimätön alkaa itse jo olla, kun saa täältä lueskella muiden menoa. No, pääseepähän vielä itse helpommalla ;)

Riksu olipahan teillä ihailtavan tyyni nuorimies rokotuksessa! Meillä ens viikolla tuo 5 kk neuvola ja piikitys ja uskon kyllä Siirin käyttäytyvän vähän toiseen malliin... Ainakin kahdella edellisellä piikityskerralla sen on kuulluu muutkin, että piikkiä tuli...

Nyt kattelen kisoja, kun Siiri nukahti jo.

Kaatjuska ja Siiri 4 kk 3 vko

Apua! En ole moneen kuukauteen käynyt täällä. Ei ole ollut energiaa. Facebookis tulee kyllä maleksittua sitäkin enemmän. Sekä aloitin oman blogin tekemistä ja tietty sinne tulee erittäin paljon Weetistä kirjoitettua ja laitettua kuvia.

Täällä Weeti täytti eilen 6kk ja siihen puoleen vuoteen on mahtunut kaikenlaista...kuten esim. kääntyilemistä, hampaita ja omaan huoneeseen muuttamista.

Aluksi jännitti pojan omaan huoneeseen laitto, mutta eipä poika kärsi...ennemminkin minä! Hypin kesken unien pojan huoneeseen koska kuvittelen kuulevani kärsimysitkua.. Voitte kuvitella että poika itkee ihan kauheesti... ;D Siellä se kuorsaa kuin tukki!!!
Itseasias tää meidän suloinen veitikka on kyllä maailman ihanin enkeli, ei kyllä marise ja valita turhia...saattaa hieman ähkäistä jos nälkä tai vaipassa läjät. Muuten vaan naureskelee ja hymisee nyrkki suussa.

Turvaportti tuli nyt aiheelliseksi ostaa.
Poikahan pyörii vinhaa vauhtia monta metriä ja jätinpä olohuoneen lattialle ja poika löytyi toisen huoneen sohvan alta. Siinä sitä äidillä kun tuli vessasta.
Niin siis tuli kiire ilmoittaa miehelle että nyt tarttis se turvaportti saada tänne yläkertaan ettei poika vieri kuin pallo rappuja alas.

Kesä mennyt tosi nopeesti, mies oli 4 viikkoo kesälomalla ja 4 viikkoo lomautuksella. Onneks nyt palasi töihin ja elämä saa taas rytmin.

Nyt yritän käydä vähän useammin teitä täällä vilaisemassa ja kertomassa kuulumisia!

[/img]http://hellbom.blogspot.com/ :heart:

Zoe-F, meillä on näillä keleillä (asutaan pääkaupunkiseudulla) vaunuissa tavalliset sisävaatteet, eli body ja puolipotkarit, joskus ohut trikoopipo ja sitten se pehmeän kantokopan läppä kiinni. Ikinä ei vielä ole ollut neidillä kylmä, ja pääkin on lämmin, vaikkei pipoa pistäisikään. Olen aina välillä paniikissa kokeillut niskaa ja kaikkia muita ruumiinosiakin, kun bussiin tulee viereen vaavi, jolla on kolme kerrosta enemmän päällä. Neiti on kuitenkin tyytyväinen ja terveenäkin on pysynyt, yhtä ainoaa flunssaa ei ole ollut.

Manducasta on täällä tullut todella pop! Ada rakastaa siinä oloa varsinkin ulkona, ja on kyllä todellinen linssilude, kun mennään esim. bussiin. Eilenkin alkoi hymyillä viereen istuneelle vanhemmalla miehelle, ja kun tämä vastasi hymyyn, alkoi kunnon kujerrus. Reppu on myös ainoa paikka, jonne Ada nukahtaa helposti, jopa ilman tuttia.

Nyt neitiä alkoi pänniä lattialla - kovan ahertamisen tuloksena on vain onnistunut peruuttamaan itsensä pois matolta.

Hei
Munkin oli pakko tulla kommentoimaan noita pukeutumisjuttuja. Oon ollu ihan samoilla fiiliksillä kuin Zoe ja Minilla. viimeks eilen neuvolassa oli tuttu jolla oli 4 kk:n ikäinen poika ja pojalla oli se äippäpakkauksen vanupuku päällä ja vaunuissa se pakkauksen unipussi. Ja täällä oli lämpöä 16 astetta, tosin tuuli jonkin verran. Kallella oli ohut haalari päälllä, ei pipoa ei peittoa vaunuissa. Ihan lämmin poika oli niskasta ja käsistä ja hyvin nukkui 2 h päikkäreitä siihen alle. välillä tuntuu palellutanko minä poikaa, mutta aina on ihan lämmin paketti vastassa kun päikkäreiltä herää, eikä flunssia täälläkään onneks vielä ole ollut.

-Riksu ja Kalle

Pikaseen kommentoin...

cadillacille paljon tsemppiä! :hug:

fasu, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa.

Puketumisesta; mäkin aina ihmettelen mitä monilla lapsilla on AIVAN KAMALASTI päällä. Siis ihan kesälläkin näki lapsia joilla sandaalit ja sukat ja pitkät housut ja pitkähihainen paita vaikka lämmintä yli 20 astetta. Mä oon sitä mieltä et silla tavalla lapsen vilustuttaa helpommin, kun ensin pukee lapselle hirveesti päälle, sit huomaa et lapsella on hiki, vähentää lapsen vaatetta ja kas kummaa kun seuraavana päivänä ihmetellään miten meidän pieni kullanmuru on kuumeessa. Tottakai se vilustuu, jos hikistä lasta aletaan riisuun ja lapsi saa siinä vetoaa ja kylmää. Tulipas topakkaa tekstiä...
Mutta siis meillä on näillä ilmoilla vauvalla ollut päällä vaunuissa ainoastaan pitkähihainen body ja puolipotkarit sekä myssy. Vaunuissa on makuupussi, enkä aina laita sitä kii, riippuen vähän tuleeko vai ei. Eikä kertaakaan tyttö oo ollu hikinen eikä vilpoinen.

Nyt tyttö huutaa, pitää mennä.

Heippa!

Minillalle kysymys (tyhmä sellainen): Kerroit, että käytät manducaa bussissa, pidätkö tyttöä siis siinä manducassa kun istut, vai seisotko? Itte pähkäilin, että kummin manducan kanssa kannattais bussissa matkustaa, jos pystyy istumaan niin hyvä juttu!

Cadillacille ja miehelle voimia!

Päivärytmi vaihtelee heräämisajan mukaan, mutta 2,5-3h välein otetaan päikkärit (n.45min-1h), ja nukkumaan 21.00-23.00 välisellä ajalla. Tänään herättiin 5.50..... |O Syödään bataattia ennen klo 12 ja iltapäivällä sit hedelmäsose, ja n. 20.00 kaurapuuro luumusoseella.

Meilläkin kiinnostaa Minillan tytön lailla lehdet+ sitten erityisesti kaukosäädin ja kännykkä. Tänään oikein ilme keskittyi, kun hoksasi että telkkarin kake on melkein käsien ulottuvilla ja pisti matoiluvaihteen päälle. Ja aina kun rassu pääsi käsiksi siihen, niin se lipesikin taas kauemmaksi....

Kokkailuintoa kaikille uusien/tuleville keittiön omistajille! Mä en enää laita muuta kuin pojan ruuat, sillä meillä on nyt 2 viikkoa ollut jo huippuimuri pois päältä palovaaran vuoksi (en jaksa selittää tarkemmin). Ilma ei vaihdu ei sit yhtään, eilen oli 29-30 astetta illalla... huuh. Varmaan se huippuimuri saadaan kuntoon pakkasella :kieh:

Käytiin muskarissa, enkä ole varma tuleeko siitä pysyvä harrastus. Ilari nimittäin itki ihan surkeana, kun siellä laulettiin niin ankeita lauluja. Pyysin iloisempia, mutta en tiedä mikä kansantanhu-muskari se on, kun kaikki oli enemmän tai vähemmän kurjia lauluja. Pitää kokeilla vielä pari kertaa ja tehdä sit johtopäätökset. Sama juttu kotona, ei kannata laulaa surullisia lauluja, itkuhan siinä pääsee. Hitti on: Pikku-Matin autosta on kumi puhjennut :heart:

Jaa - mies tuli. Tämä mamma lähtee nyt Jumboon, ja pistää autostereot täysille! Mul on nääs sovittu vapaa-parituntinen :)

T:Marais ja Ilari 5,5kk

Marais, istun selkä menosuuntaan. Näin jarrutuksissa Adan paino tulee mua vasten, eikä toisinpäin. Ainakin vielä mahdumme hyvin istumaan; pitää vaan varoa, ettei viereen mahdollisesti istuva runttaa neidin jalkoja. Yritän aina ehtiä ekana bussiin, jolloin olen istumassa ennen starttia ja toisaalta nousen seisomaan vasta, kun bussi on pysähtynyt pysäkille.

Nyt käväisemään Taiteiden yössä, Ada Manducassa tietenkin!

Hei taas!

Unohdin tuossa aiemmin kertoa meidän kiinteden alotuksesta. Tänään siis aloitettiin ja päätin nyt sit aloittaa sillä perinteisellä perunalla. Likka tykkäs ihan hulluna. :D Avas suuta koko ajan ja maiskutteli kovaan ääneen sekä nauroi koko ajan. Ihan erilainen kun meidän esikoinen, joka sylki heti kaikki pois ja vielä tänäkin päivänä on tosi huono syömään.
Keitin 2 perunaa ja laitoin sekaan tuttelia. Pakkaseen tuli jääpalamuotillinen sosetta likalle. Ens viikolla ajattelin sit antaa kesäkurpitsaa tai porkkanaa.

Meidän nukkumisrytmi on nyt suunnilleen tämmönen:

klo 08.30 herätys
klo 10.00 päikkärit
klo 12.00 herätys
klo 14.30 päikkärit
klo 16.30 herätys
klo 19.00 päikkärit
klo 20.30 herätys
klo 21.30 yöunille

Yöllä likka syö yleensä kerran, joskus kaksi. Unta tulee siis vuorokauden aikana n. 15-16 h.

marza ja likka, tasan 5 kk :heart:

zoe saapi kysellä ja vastauksenkin saat: kokkolasta olen. täällä oli viime viikolla muutamana päivänä vaivaiset kymmenkunta astetta lämmintä ja maustettuna navakalla pohjoistuulella - sanalla sanoen hyytävä ilma. en minäkään välikausipukua vaunu-unilla käytä, mutta käydään esimerkisi kattomassa jalkapallopelejä, jollon siiri on mahdollisesti otettava syliin, jos ei vaunuissa viihdy. tällöin tuulenpitävä puku on ehdoton! ollaan nimittäin itsekin aina siunailtu, että miten voi olla peleissä joskus niin kylmä. samoin nyt siirin kanssa ruettu tekemään maisemakierroksia hereillä ollessaan ja silloin hän on puoli-istuvassa asennossa ratasosassa. tällöin tuulisella säällä kunnon kamppeet oltava tuulen takia. tiedät kotkalaisena, että meren rannalla tuulee lähes aina. meillä vielä tämä asuinalue meren välittömässä läheisyydessä, joten raikkaita tuulia riittää. kevyttoppapuku tai makuupussi ei meidän neidillä ole vielä tähän päivään mennessä kerinnyt käyttöön - keväälläkin selvittiin hyvin ilman. ennakoin siis vain käyttöä :laugh:

päivärytmi pääsääntöisesti seuraavanlainen:

herätys 7 aikoihin, mutta ylösnousu usein vasta 8-8.30 (tissittelyä, siirin iloista kiljahtelua ja aamujumppaa sängyssä, äidin nuokkumista, pehmoilla leikkimistä ym.)

ekat päikkärit 10 eteenpäin, yleensä tunnin verran, välillä kaks.

päivällä nukutaan eri pituisia päikkäreitä aina 2-3 tunnin hereiläolon jälkeen.

iltatoimet aloitetaan 20-20.30 aikoihin, yöunille nukahdetaan normaalisti 21-22 välillä.

kiinteitä syöty vajaa kaks viikkoa ja nyt vakiintumassa aamupuuro soseella, välipalasose puolenpäivän maissa, päivällinen viide, kuuden aikoihin ja iltapuuro hedelmäsoseella . hedelmäsoseet (mustikka ja päärynä) uppoaa jo ihmeesti, mutta juureksista on oikeestaan kunnolla syöty vasta kesäkurpitsaa, vähän maisteltu perunaa, mutta huonolla menestyksellä. ajattelinkin vaihtaa bataattiin josko se kelpaisi paremmin. ja rakenne pakastettaessa kuulemma säilyy paremmin.

yöllä meillä edelleen syödään 2-3 kertaa. unimäärä noin 13-15 h.

sorry sekava teksti, mulla oli pitkästä aikaa nukkuja sylissä kirjoittaessani! eilen ja tänään nimittäin nukuttu vaunuissakin vain 30-45 min päikkäreitä, joten väsynyt tyttö. ilmeisesti ainakin massu kovalla ja ehkäpä hampaittentekoa myös.

nyt siiri heräili ja sai punnerrettua jotain pöksyyn. hajut on vähän toista luokkaa kuin ennen kiinteitä... siis vaipanvaihtoon!

kaatjuska ja siiri 4kk 3 vko

Moikka!

cadillac Otan osaa suruunne. :hug:

Päiväohjelma:

klo 5.15 maitoa 2 dl
klo 7.00 herätys
klo 8.30 puuro +hedelmäsose (aika ison määrän syö)
klo 9.00 päikkärit
klo 10.30 herätys
klo 11.30 lihasose
klo 12.00 päikkärit
klo 13.30 herätys
klo 15.30 vihannessose
klo 16-20 ininää ja itkua (nyt viikon ajan)
klo 19 iltatoimet ja puuro ja hedelmäsose
klo 20 nukkumaan

Taitaa tulla hampaita, on ollut tosi itkuinen muutaman päivän. Ei viihdy yhtään itsekseen, vaan sylissä pitäisi olla koko ajan. Tosi ärsyttävää kiljumista tunti tunnin perään joka ilta. Ja öisinkin heräilee haluamaan tuttia. Menis tämä vaihe jo ohi. Saankohan enää olla sen iloisen ja ihanan vauvan kanssa vai tuliko tuosta nyt tuollainen itkueetu.. :ashamed: Pojan mielialat vaihtelee laidasta laitaan, saattaa nauraa ääneen ja sitten taas ruveta kitisemään. Ei ole tullut edes mitään suurempia uusia juttuja ruokavalioon, jota osaisin epäillä..

Mies on ensi viikon pois ja odotan kauhulla sitä. En tiedä, miten hermot kestää, jos päivät on tällaisia. |O

Onnneksi poika menee sentään ajoissa nukkumaan! Ja nukkuukin melko hyvin. Oon kyllä aika väsyny tuohon kiljumiseen ja itkuun. :ashamed:

Hyvää yötä! Pitääpi mennä katsomaan jotain syötävää itselle, ettei vaan pääsisi ainakaan laihtumaan. :D

heips

Kaatjuska: Meillä bataatti äidinmaidolla höystettynä maistuu paljon paremmin kuin kesäkurpitsa, mikä on nyt kokeilussa.

Täällä jouduin kans laittamaan viikolla Jennalle ohuen fleece puvun päälle kun lämmintä se 10 astetta ja hirveen kylmä tuuli. puistoon mentiin sillä tavalla ettei ollut päikkäri aika niin sai olla päällä kun ei vaunun suojassa ollut. Sai olla sormissa myös ne paukkauksen joustavat tumput.. näpit oli aivan jäässä kun hetken oli ilman. Kai se rannikon tuuli vähän tännekkin sitten yltää :whistle:

rytmi meillä hiukan vaihtelee mutta suunnilleen seuraavasti;

6.30-7 herätään.. ylös ei jakseta yleensä heti nousta. Joku aamu Jenna hörppää maitoa ja leikkii muuten vain keskessä, jolloin poikain kipittää samaan sänkyyn.
9.00 hörppää maitoa, jonka jälkeen nukkumaan,
herää yleensä 10.30-11 aikoihin
11.30 saa hiukan sosetta ja päälle maitoa
12.30 päikkäreille, nukkuu parisen tuntia suunnilleen ja herättyään on tissillä.
17-18 ottaa vielä viimeiset unet. yllensä noin tunnin mittaiset. Ja tässä on se juttu että tyttö pitää olla unessa ennen klo 18, tai ei nukahda helpolla vaan on hirveetä itkua ja kätinää.
herättyään syö.
19.30 syö hiukan sosetta ja päälle velliä (velli jötetään pois jahka nuo pari purkkia kaapista on tuhottu) 20.30-21 mennään sängylle ja tyttö syö vielä tissiltä minkä jaksaa. Sitten omaan sänkyyn ja uniponi kainaloon ja hyvin nukuttaa :D (nukuttas vaan aamuyölle asti ;) )

Nykyään meidän yöt huononee huononemistaan.. no, syykin luultavasti löytyi.. nimittäin hampaat :D kaksi naskalia kuultaa ikenen läpi =)
Toki on myös rauhattomuutta ja pyörii unissaan mutta se mahalleen kääntyily on jäänyt paljon vähemmälle jo :)
Yöllä syö nykyään 2 kertaa.. välillä mentiin jo yhdellä syöttö kerralla. + sitten siihen muut heräilyt |O muutamana iltana en ole edes nukkumaan kerennyt kun on alkanut kätisemään.

jotain vielä oli, mutta en muista mitä... no seuraavalla kerralla ;)

danjuska ja jenna 4kk2vk+

Mimmukalle: Tuttuja tunteita, :hug: täällä kans neiti saattaa ensin nauraa ja sitten yks kaks kitistään ja itketään. Meillä ainakin johtuuu nyt hampaista. tuntuu että aamu on ainut aika milloin viihtyy yhtään lattialla itsekseen.. Muuten saa tehdä hommat vauva kainalossa jos mies on töissä. jaksuja paljon! :hug:

Tuli pikaisesti kertomaan, että loin facebookiin meille oman ryhmän. Nimeltään maalismasut 2009. Jos jostain kiinnostaa, niin laittakaa yksityisenä nimi, niin lisäilen ja kutsun. Huom.jos osaan. :laugh:

Outius ja Anskuli

mä kans oon väsännyt samanlaiset joskus, mut ei oo tullut kyl käytyy pitkään aikaan sivustolla katsomassa :)

http://www.facebook.com/search/?q=maalismasut+2009&init=quick#/group.php?gid=70977220443&ref=search&sid=1300481534.740494683..1

heh, aloin tehdä äsken aamukahvia itelleni mut sit katoin et miks tää ei nyt oo oikein... Laitoin sitte pelkän muovisen suppilon levylle!:D Se kannu on ilmeisesti amatööreille :laugh: Turha varmaan mainita et viime yönä ei kauheesti oo tullu nukuttua...

Vaunupukeutumisesta sen verran et siinä vaiheessa ku meiän nössykkä oli pelkän vaipan kans hyttysverkon alla, ni toinen tuli vastaan vaunuilla, missä vaaveli huusi vaunujen toppapeitteitten seasta... :| Toinen ääripää oli taas se, ku oltiin vesisadekelillä yksillä kaupunkijuhlilla, niin näin parikin äitiä ku lykki avorattaita, missä muksu istu ilman minkään näköstä sadesuojaa ja äitykällä oli sateenvarjo :)

Eipä oo poika tullu isäänsä eikä äitiinsä ku heräilee aamusin seurustelemaan ja vaatimaan puuroa siinä kuuden maissa... Sitä päivää odotellessa ku omasta mielestä se on kiva aika nousta ylös :)

Siivosin eilen koko kämpän pitkästä aikaa.. Huomaa ettei paljoa oo ollu yksin ku siivous oli kivaa ku sai olla ihan rauhas hetken ja luukuttaa radiota täysillä..

Yhteistyössä