**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Kaa
Joulua on täällä vietetty töiden parissa, mutta joulupukki kyllä ehti meillä käymään. Nähtävästi olen ollut kohtalaisen kiltti, koska muutamia lahjoja sain. Vauvalle sain kuumemittarin, itselleni rintapumpun ja suurimpana yllätyksenä (ja todella iloisena sellaisena) sain siskoiltani bola-korun! Aivan uskomatonta, en olisi millään odottanut sitä saavani. Myös muutamia muita juttuja sain lahjaksi. Muuten olen syönyt itseni parina päivänä niin ähkyyn, että ei ole oikein tehnyt hyvää liikkua syönnin jälkeen. :D Onneksi tämä on vain väliaikaista, paluu arkeen tulee viikonloppuna.
 
Heippa!

Olipa taas ihana joulu, saatiin paljon hyvää ruokaa ja mukavia lahjoja! Sain mieheltä lahjaksi Reinot (en käsitä miten tuo on onnistunut löytämään koon 37 Reiskat, ne ovat yleensä aina joka paikasta loppu!), langattoman hiiren ja näppiksen, kolme CD:tä ja suklaarasian :heart: Muiltakin sain ihania lahjoja, mm. A.A. Milnen Nalle Puh rakentaa talon-kirjan siskoltani, jota voin sitten lukea muksulle.

Multeri oli aattona ihan vaisu, välillä ihan huolestuin kun ei meinannut liikkeet tuntua. Taisi olla vain lepopäivä pikkuisella, eilen nimittäin potkuja riitti koko viikon tarpeisiin :) Päätettiin tilata vauvalle ruskea-mustat Brio Kombit, vaikuttavat meidän käyttötarkoituksiin parhailta vaunuilta.

Menen nyt ripustamaan pyykit ja sitten mennään anoppilaan syömään!

upupa ja Multeri 29+4
 
tervehdys :wave:
joulu täällä sujui aika rauhallisesti mutta lääkärireissulta ei vältytty.
itse heräsin aattona flunssaisena mutta onneks ei kerennyt tulemaan oikein pahaks eli sen tietää että vielä se sieltä tulee.
tytön kanssa käytiin eilen lekurilla kun ei vaan nenän tukkoisuus helpota eikä suostu nukkumaan normaalilla tyynyllä eli pää alhaalla.
kyllä mie sen siitä jo arvasin että korvatulehdushan se siellä taas |O viime tulehduksesta olikin jo kulunut kuukaus :headwall: :headwall: :headwall:
ja sitten hieman vatsan asukista =) touhunnut on kovin masussa. nyt tuntuu että on vihdoin jo löytänyt niitä unirytmejä. tässä kun on tuntunut että ei muuta tee kun touhuilee. ei ole hetkeäkään aloillaan.
yhden paketin myös toukka sai. anopilta kudotun villapuvun =)
nyt tarttis ruveta miettimään mitä tänään syötäisiin. enään ei tuo jouluruoka oikein maistu :x

cadillac ja toukka 30+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja upupaepops:
Multeri oli aattona ihan vaisu, välillä ihan huolestuin kun ei meinannut liikkeet tuntua. Taisi olla vain lepopäivä pikkuisella, eilen nimittäin potkuja riitti koko viikon tarpeisiin :)
Täällä täsmälleen sama juttu, eli aattona ihan hissukseen oli ja eilen jo pyysin armoa möllikältä noista potkuista. :D :heart: Öisin potkut ovat varsin inhoja kun potkii suoraan kylkiin. Yööh.

Flunssa edelleen ja olo mitä karmivampi. Itkin tuossa tunnin kun sattuu ja on niin epämiellyttävää tämä räkiminen ja aivastelu.Nenä on jo ihan rikkirikki ja väsyttää liikaa, sain vain pätkissä nukuttua eli ruhtinaalliset 2h + 2h. Vinkkejä helpottamiseen???
 
Moi!

Joulut alkaa olla juhlittu, suklaata masu täynnä :) Yllättävän paljon olette tänne kirjoitelleet Joulusta huolimatta, itse pysyttelin kaukana tietokoneesta ;)

Kivunlievityksestä olitte jutelleet, minä pyydän heti kättelyssä epiduraalipuudutuksen koska se on taivaallinen viime kokemusteni mukaan. En nyt missään nimessä halua mitenkään arvostella ketään teistä mutta näin yleisesti sanottuna ja muiltakin palstoilta luettuna minua huvittaa ensikertalaisten pohdiskelut neulakammoista ym. jutut ja suunnitelmat mennä synnytys läpi pelkän lämpimän veden, hieronnan tms. avulla. Sitten kun se synnytys on käynnissä, ne avautumiskivut ovat niin sanoinkuvaamattomat että siinä ei mietitä sattuuko joku neulan pisto tai tuleekohan tästä päänsärkyä jälkikäteen vaan pyydetään vaikka halolla päähän että sais joko iteltä tajun pois tai kipua pienemmäksi. Toki poikkeuksia on jokaisella kivunsiedossa ja näitä luomusynnyttäjiäkin on, joskus ihan pakon sanelemana kun eivät ehdi saada mitään kivunlievitystä, mutta kyllä se harvassa on joka omasta tahdostaan synnyttelee ilman kunnon kivunlievitystä. Epiduraali ja spinaalipuudutukset ovat vain kasvattaneet suosiotaan viime vuosina. Mielenkiintoista olisikin kuulla tästä porukasta synnytyksen jälkeen ja saada lukea miten kenenkin synnytys meni ja mitä kivunlievitystä käytettiin ;) Mutta mun kohdallani toive on selkeä: mulle-kaikki-heti-nyt!! :D

Flunssa alkaa helpottaa pikku hiljaa. Mömmikselle tsemppiä ja muuta vinkkiä en osaa antaa "lääkkeettömän flunssan" sairastamiseen kuin poskionteloiden huuhtelu suolavedellä sarvikuonokannun (saa apteekista) avulla, puoli-istuva nukkumisasento, höyryhengitys kosteuttamaan pillejä ja limakalvoja, lepo ja lämpimät juomat. Koitahan selvitä, kyllä se siitä loppuu vielä. Itseäni pelottaa influenssa-aalto, joka kohta alkaa täällä meillä. Ei houkuttele saada sitä tautia ja potea sitä kun pitäisi synnyttää. Tai että sen takia käynnistyyy synnytys ennenaikaisena. Aikaisemmin en ole sitä sairastanut mutta mun mäihällä saan sen nyt jos en ota rokotetta...eli kai se piikki pitää ens vkolla ottaa.....

ärrieri 27+5
 
myymä
Kaa: Kiitos loistavasta selkälinkistä :) Vilkaisin nopeasti mutta tämän kirjoituksen jälkeen täytyy käydä lukemassa kunnolla :)

Joulu vietetty ja lahjoja sai kantaa taas kotiin kasakaupalla (lähinnä siis tietysti tytön lahjoja) ja vauvakin sai jo pari hienoa vaatetta :)
Raahattiin miehen kanssa eilen pinnasänky jo meidän huoneeseen ja NIIN onnellinen olen kun se sinne mahtui (aluksi näytti pahalta). Helpottuu meidän elämä huomattavasti!

Tähän hätään ei mitään ihmeellistä! Vauva potkii ja voi hyvin :)

myymä ja pikkuveli 28+1
 
:hug: Voi että! Ihania uutisia Emmiltä. Onneksi voitte molemmat hyvin vaikka vaavi nyt näköjään päättikin tulla aikasemmin maailmaan kuin alunperin oli tarkoitus!! :flower:

Tästä taas tajuaa kuinka lähellä se meillä itse kullakin on =)
 
Emmimemmi paljon onnea pikkusesta ja kovasti voimia molemmille :hug:

Joulu se on pian mennyt. Maalla ollaan oltu ja huomenna lähden takaisin kotiin. Mies tulee sitten sunnuntaina. Ei nyt mennyt joulu ihan putkeen. Appiukko oli eilen kunnon tuiskeessa ja rupes vittuilemaan miehelleni. Tämäkin hermostui ja minä meinasin jo soittaa kyydin et lähen takas kotio. On se kumma ettei edes jouluna voi olla juomatta ja riitelemättä. Tuli harvinaisen selväksi et ens joulu vaavin kanssa ollaan kotosalla ja tehdään omat perinteemme.

Sintti on myllertänyt kovasti. Varmaan saanut tarpeekseen minun suklaan mässytämisestä :whistle:

Hansku ja Sintti 27+0
 
Emmimemmi ja perhe: Paljon onnea ja hyvää vointia koko porukalle!!! Emmimemmi huomasin, että synnytit ehkä Mikkelissä? Olen itse Mikkelistä lähtöisin, ja mielummin synnyttäisin rakkailla kotikonnuillani kuin espoossa....

Omaa masua: Kävin jouluaattoaamuna juurihoidattamassa (eka juurihoito, vähän pelotti) sairaan kipeän hampaan terveyskeskuksen päivystyksessä. Kipu ei sillä lähtenyt ja kasvot turposi, joten eilen aamuna takaisin lääkäriin ja penisiliinit kouraan. Nyt hampi tuntuu jo paremmalta, toivottavasti se tästä menee ohi. Jännä juttu, kolautin hampaani yöpöytään vuosia sitten, eikä siinä ole röntgenkuvissa aiemmin näkynyt mitään epänormaalia. Jotenkin se on tuntunut vaan oudolta. Ollaan sitten seurattu, mutta nyt sitten päätti tulehtua oikein kunnolla ja oli vielä kuollutkin omia aikojaan.... Nyt kuvia ei uskallettu ottaa, otetaan sitten jos on pakko :/

T.Marais ja Mökö 29+5
 
Ihan ensimmäiseksi Emminemmin perheelle paljon paljon onnea prinsessasta! Toivottavasti äippä ja vauva voivat hyvin. :heart:

Täällä kirjoittelee sotanorsu.. Huh että on pallomainen olo, tuntui jo ennen joulua että nestettä on alkanut kertymään kehoon, eikä tuo joulun syöminen ainakaan yhtään helpottanut turvotusta. Olen kyllä käynyt lenkkeilemässäkin vaan tuntuu että naama ja kaikki vaan pöhöttyy. :/ Onko muilla vielä kertynyt nestettä kehoon?

Meillä oli tänään oikein onnistuneet kihlajaiskahvit, meillä kävi sekä minun että miehen lähisukulaiset. Herkkuja notkui pöydän täydeltä ja oli oikein rattoisaa ajan viettoa yhdessä. :heart: Nyt on kyllä pakko oikeasti ottaa kevyemmin, on tullut syötyä ihan riittävästi joulunaikaan.

Niinu & itiö 30+1
 
Onnea ja voimia emmimemmille ja perheelle! :flower: :flower: Voi meidän ketjun eka bebis snif.. Huisia.

Oma joulu kului kaukana koneesta perheen kanssa, nyt uskalsin jo tulla :kieh: . Suunnitellaan miehen kanssa peli-iltaa ihan kahdestaan kun K menee kohta nukkumaan. Huomenna päästään leffaan, sääli vaan että kaikki mitä suunniteltiin syksyllä menevämme katsomaan on jo dvdllä.. Valittiin Madagascar2, tykättiin ekasta kovasti. Pukki toi uuden kameran mulle ja saan ehkä jopa kuvan masusta.
Asioita jotka eivät enää onnistu massun kanssa: kengännauhojen sitominen, varpaankynsien lakkaus, säärikarvojen ajelu, hesarin luku (pöytä on etääntynyt), sohvalla istuminen (tulee selkä kipeäksi keskeltä kun pitää oikoa että saa henkeä), nukkuminen pidempään kuin 2h missään asennossa, koirien pukeminen (kurapuvut/valjaat) ulos mennessä, joulukuusen kastelu. Selän si-nivel on sen verran löysä että n 300 metrin kävelyn jälkeen menee sijoiltaan. Pöntöllä istuessa on välillä hankaluuksia saada housuja nousemaan.
Nyt pitää lopettaa, pojan puuron syönti isin kanssa ei onnistu kun olen koneella selkänsä takana usean metrin päässä. Lähden naaraamaan siideriä takkahuoneesta..

Voikaa hyvin (tai edes siedettävästi, liityn selkäkipuisten joukkoon)

Vailla ajatustoimintaaa

BiaBia 28+6
 
emmimemmille perheineen paljon onnea ja hyviä vointeja edelleenkin prinsessalle ja äitsylle! En ollu silmiäni uskoa viestin lukiessani...

Vietetty oikein leppoisa ja mukava joulunaika, masuasukkikin on ollu harvinaisen innoissaan tästä juhlasta - hän kun on aikaisemmin ollu aika rauhallista tyttöä.

Huomenna alennusmyynteihin anopin kanssa.

 
Kaa
Emmimemmille suuren suuret onnittelut!

Tuntui hurjalta laittaa aloitusviestiin jo kohta "syntyneet"... niin se aika vaan menee eteenpäin. Vastahan tässä ollaan alussa tän raskauden kanssa. Niin minä itselleni uskottelen yhä. :D
 
Voi, emmimemmille ja uudelle tulokkaalle paljon onnea! Hyvä että kummatkin voivat hyvin! :heart:
Kaalle kiitos selkäkipulinkistä. Siellä kuvattiin tätä mun kipua aika osuvasti ja ei sitten sen tekstin mukaan ole iskiasta vaan takalantion tms. kipua. Eilen piti ihan itkua vääntää kun sattui niin paljon. Ajattelin että lenkkeily auttais kipuun, mutta katin kakat! Aivan järkyttävää särkyä ja siihen auttoi vaan se että makasin/nukuin vesisängyssä pari tuntia ihan liikkumatta, tyynyjä lantion ja jalan alla tukemassa. Tuolla linkissäkin sanotiin, että vuodelepo onkin paras hoito tuollaiseen kipuiluun... Mutta en kyllä viitti koko ajan vaan maata. Tääänkin pitäis lähtee Jumboon vähän shoppailee, kattoo pillitänkö sitten siellä. :whistle:
Niinulle onnea kihlauksesta! :heart:
Masukki oli eilen mukavan aktiivinen, potki ja möyri oikeen urakalla. Oma äitini ja siskokin sai tuntea pikkusia potkuja. Lievensi vähän tuota kivun aiheuttamaa mielipahaa kun pikkunen niin innokkasti tempoili. :)
Mukavaa lauantaita kaikille! :flower:

Riine ja Pallopää 28+4
 
myymä
Huomenta!

EMMIMEMMIN perheelle suuren suuret onnittelut pienestä tytöstä! Tulethan kertomaan kaiken kunhan jaksat ja pystyt :) Oikein paljon hyviä vointeja sinne kummallekkin :heart:

Tähän hätään ei muuta kuin että me lähdetään typyn kanssa nyt shoppailemaan :)

myymä ja pikkuveli 28+2 :)
 

Yhteistyössä