**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Neuvolakuulumisia (suluissa edelliset):
rv 29+5 (27+5)
paino 65,6 (66,3)
RR 112/72 (102/62)
Sf 25 (26) laskenu :eek: ei kyllä sanonu täti mitään.. Eri mittaaja ollu nyt viimeset 3 kertaa.
Tarjonta rt


HYVÄÄ JOULUA!





Toivottelee Eeeva, Äppä, ukkokulta ja esikoisnassikka :D
 
nyt alkoi piiiiitkääääää loma :D
eilen viimeinen työpäivä ja nyt on pakko ottaa loppuaika sairaslomaa.
enään ei pysty istumaan kahdeksaa tuntia :(
eipä meillä töissä mitään hommiakaan ole joten voin hyvällä omallatunnolla jäädä jo kotio.
jaahas se oli sitten 30 viikkoa täynnä. yritän jos saisin jotenkin väkerrettyä sen masukuvan tänne. toivottavasti onnistuu.
rauhallista joulua kaikille :xmas:



cadillac ja toukka 30+0
 
HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!!! :heart: :xmas:

Ahkerasti taustaillaan. Masu kasvaa ja vaavi potkii ja möyryää kovasti. Ilmeisesti myös raskausdiabetes puhkesi, eli pitää vähän jarrutella noiden joulusyömisten kanssa... Koitan nyt vuoden vaihteen jälkeen vähän ahkerammin osallistua keskusteluun. Tuo olkoon mun uuden vuoden lupaus! ;)

Riine + Pallopää rv28 (tasanpoks)
 
Zoelle kiitos kun selvittelit auton vikaa, nyt jouduin kuitenkin viemään sen huoltoon jo ennen joulua, kun ei sulakkeista enää ollut apua, vaan jouduin sitte ajamaan koko ajan ikkuna auki. Porukka varmaan ihmetteli kun lunta sataa, ja akka kiroaa autossa, mut ei vaan viitti vetää sitä lasia yhtään ylöspäin :LOL: no vuodenvaihteen jälkeen se pitäis olla kunnossa ja jos hyvin menee, saan koko paskan kaskon piikkiin.

Mianjo mullakin on tullut pahoinvointi takasin, onneksi nykyään se oikeasti rajottuu ihan aamuihin, kuulemma paras apu on pitää verensokeri mahdollisimman tasaisena. Joulun aikaan se on onneksi varmaan aika helppoa, kun koko ajan pitää olla syömässä jotain kinkkua tai torttuja tai vähintään suklaata.. :p

Huomasin muuten äsken että mulla ei ole vielä yhtäkään kuvaa mahasta, mutta jospa yritän aikanaan panostaa siihen 30 vk kuvaan..

No, pääasia nyt kuitenkin, eli oikein hyvää joulua kaikille :wave:



 
Hammassärkyä..

5 vuotta sitten tipuin unissani sängystä ja löin etuhampaani yöpöytään :x

Toinen etuhammas on oireillut siitä lähtien aina silloin tällöin, nyt kipu äityi extra-järkyttäväksi. Tuttu hammaslääkäri sanoi, että raskaus saattaa turvottaa ikeniä ja aiheuttaa painetta jo ennalta ärtyneeseen/vaurioituneeseen hermoon. Nyt alkaa omat hermot olla siinä pisteessä -ja jouluherkut syömättä- että menen huomenna hammas-päivystykseen ja huomioin juurihoidon mahdollisuuden. Hirveää se varmaan on (kuulema kuitenkin vauvalle turvallista), mutta ei tässä pidemmän päälle taida muu auttaa.

Hitto kun on kyseessä etuhammas, toivottavasti musta ei tule Uuno Turhapuroa.

T.Marais ja Mökö 29+2
 
Ettei olisi myymällä sama vaiva kuin täällä,eli se lantion löystyminen? Mulla myös iskiastyyppistä kipua ja lonkkia särkee. Säteilee välillä polviin asti. Eli kivuista kärsien täälläkin,pakko se on kestää... :snotty:

Hyvää joulua teille kaikille :D
 
Huomenta kaikille! Täällä hereillä kukutaan kun on pakko herätä aikaisin syömään! Mulla noi sokerit alkaa nousta niin mahottomasti, jos ilta- ja aamusyömisen välille tulee liian pitkä tauko, joten aamupala on oikeesti syötävä aamulla. :) Päivän mittaan ne sokrut sitten tasaantuu ja pysyy aisoissa, tietysti riippuen siitä mitä syö. Eilen tuli kyllä illalla syötyä muutama suklaakonvehti... :ashamed: Mitään "virallista" diagnoosia ei ole raskausdiabeteksen suhteen vielä tehty ja odottelen edelleen kutusa ä.polille, mutta kyllä noi sokereiden heilahdukset aika selkeesti tuota RD:tä on. Kovasti odotan vauvan painoarviota, onko se jo kauinka iso ja kuinka isoksi meinaa kasvaa! Lääkärineuvola on uuden vuoden aattona ja siellä myös ultrataan, mutta en vaankauheasti luota tuohon neuvolan lääkäriin... Että ihan mukava päästä sinne ä.polillekin ultraan "osaaviin käsiin", varmaan katsovat sitä istukankin tilannetta, onko siirtyny pois kohdunsuulta.
Täällä on myymällä ja chromolla iskias- ja lonkkakipuja, sama täällä. Vasenta lonkaa on nyt särkenyt komisen päivää todella lujaa ja ajattelin ensin itsekin tuota iskiasvaivaa. Nyt myös oikee lonkka vihottelee kovasti ja tulikin sitten mieleen, että oliskohan sittenkin sitä lantion löysyydestä johtuvaa kipua? On jo aika rassaavaa. Mulla tää särky ei ainakaan helpota missään asennossa ja yölläkin aina asentoa vaihtaessa vihloo niin s****nasti. Särkylääkettä en ole vielä kokeillut, josko auttais kipuun. Onko teillä jotain vinkkejä kivunlievitykseen??
Meillä olis tänää vielä toinen aatto syömisineen ja lahjoineen kun lähdetään mun vanhempien luokse, noin 150 kilsan päähän. Jään sinne myös viettämään synttäreitäni, eli sunnuntaina tauluun tärähtää 27 v.... :eek:
Mukavia joulunpyhiä kaikille!!!! :heart:

Riine ja Pallopää 28+2
 
Riine,meikäläisellä ainakin johtuu siitä lantion löystymisestä,ja yleensä tulee iltaisin rasituskipuna, mutta nyt on alkanut särkemään jo heti aamusta. Mitään helpotusta en oo löytänyt, en viitsi särkylääkkeitä kun niitä sais sitten napsia koko ajan. Sängyssä kääntyminen on tosiaan aika tuskaa ja tuntee itsensä ihan mummoksi...
 
aahhh...siis en olekkaan yksin kipujeni kanssa!! Samoja iskias kivun tapasta täälläkin!!! Huh huh tuntuu et menee järki!! Ei tiedä seisoa, maata vai miten olla! Vasen puoli vihoittelee kunnolla.

Onkos muilla ollut sormien tunnottomuutta? Saattaa ihan yhtäkkiä mennä tunto pois sormista. Varsinkin öisin ei tunne koko kättä. Yleensä toi oikean puolinen on pahempi... *huoh* oi tätä raskauden autuutta :LOL: (en kyllä tätä vaihtais poiskaan)

joulukinkku ja tuitui 29+5
 
Kurjuuksien kurjuus!

Eilen alkoi piiiitkästä aikaan kunnon flunssa. Ei pysty hengittää kunnolla, sattuu poskionteloihin, kurkunpää karhea ja tosi kipeä, korviin sattuu kovasti, lihaksia särkee.
Pitikin just just nyt alkaa. En pysty nukkua edes 3 tuntia kauempaa. Tänään olis ollut tarkoitus mennä takaisin anoppilaan mutta taidetaan jäädä kotiin. :headwall:

Nyt tekee tasan mieli lähteä ostamaan kylpyvaahtoa ja olla aammeessa ties kuinka kauan höyryssä/lämmössä. Onneksi on illalla sauna, josko sillä aukenis hetken nenä. :)

( . ) Huhhuh. On niin tukalaa jo nyt mahan kanssa. En pääse ylös pehmeästä sohvasta ilman apua. :ashamed: Vauva on ollut niin reipas ja myllää mielellään enemmän kuin potkii. :heart:


Mömmis & potkija 27+6 :heart:
 
No voi kurjuus Mömmis kun olet kipeeksi tullut... Tuo flunssa varsinkin on niin voimia vievä tauti. Paranemisia sinulle. Ja tuo tukala olo on kyllä tuttua täälläkin. Kauheeta ähinää ja puhinaa tämä elämä nykyään. :D Kävelykin on sellasta hiljasta vaappumista, varsinkin nyt kun tuo vasen lonkka tms on niin pirun kipeä. Pitikin Fazerinalta kysyä, että onko sun kipu ihan jatkuvaa? Kun ainakaan mulla tuo kipu ei hellitä hetkekskään. Eilen oli kivuton kun lilluin tollasessa lämminvesipaljussa pihalla, oli taivaallista. :) Ja taas oon vaihatanu mielipiteeni kivun aiheuttajasta, uskon sen kuitenkin olevan iskiasta. Kun ilmeisesti se lantion löystyminen aiheuttaa ns. rasituskipua joka tuntuu eniten illalla kun rauhottuu päivän tohinoista ja käy esm. pitkäkseen. Mulla kyllä joinkin verran auttaa pitkäkseen meno ja ihan heti herättyä on muutaman minuutin ihan kivutonta ja sitten se taas alkaa. Mietin tässä vaan töihinmenoa, että kuinkahan onnistuu. Olen hoitoallalla ja aika hankala tehdä mitään ton kivun takia. Mulla olis suraava työvuoro vasta uuden vuoden aattoiltana, että jospa se kipu hellitäis siihen mennessä. Jos ei niin pakko kai saikkua hakea. Mietin vaan kuinka saavat sijaista tuolle illalle töihin... :/ Niin ja Fazerinalle piti vielä kommentoida noista käsien/sormien puutumisesta, että voi johtua esm. turvonneista rannekanavista tai jäykkyyksistä/lukoista niskan ja hartioiden seudulla. Mulla oli rv 17 ja 18 tienoilla kans tosi paljon tota sormien puutumista ja ihan kipua ranteissa, mutta se meni kyllä sitten ohi. Paitsi öisin kyllä sormet puutuu vieläkin. Mutta kaipa ton pitäis ihan vaaratonta olla.
Zoe-f; mukavia lahjoja olet saanut. Mekään ei saatu mitään vauvakamaa, paitsi lahjoituksena muovikassillinen vaatteita. Nyt on kyllä tulokkaalla jo niin paljon vaatevarastoa, että ei tartte enää mitään ostaa. Tosin nuo ovat kyllä ihan pikkuvauvan vaatteita, että sitten isompaa tarttee jossain vaiheessa hommata. Ja kyllä täälläkin on vaan niin iso tuo maha. Ite olen ollut vähän huolissani kun tuntuu että vatsa ei (muka) kasva, mutta kyllä taas sain tipautuksen maanpinnalle kun mun vanhemmat ja siskot niin ihmetteli kaaaamean kokoista vatsaa! :LOL: Et kaipa se aika iso sitten on.
Nyt täytyy taas mennä mittailemaan sokereita, palaillaan!

Riine ja PAllopää 28+3
 

Yhteistyössä