Täällä on tosiaan tullut hurjasti tekstiä parin päivän sisään, taitaa alkavat ja alkaneet mammalomat vaikuttaa... Yritän muistella.
Streptokokki; meikäläisellä on supistellut päivittäin raskausviikosta 15 lähtien, mutta mitään kokeita ei ole otettu. Ajattelin nyt tulevassa lääkärineuvolassa (kahden viikon päästä ) pyytääkkin sen streptokokin tarkastamaan, olisi homma selvä sitten ennen synnytystä. KYS:ssä se taidetaankin ottaa suht helposti. Mutta josko sen vaikka saisi hyvissä ajoin ennen synnytystä tarkistettua.
Raskausarpia ei ole vielä. Eikä tule. Piste.
Notkeus; enpä ole kokeillut tuota lantion venymistä. Pitääkin kokeilla illalla, nyt on ihan liian vaikeat vaatteet siihen päällä. Ja kyykky-asiakin oli ihan uusi. Kaikkea sitä oppii!
Seksikäs olo? En oikein tiedä. :ashamed: Pidän vartalostani tällä hetkellä, ehkä siksi että olen suhteellisen pienimahainen. Maha on myös sellainen kiinteä ja kompakti, joten se ei häiritse niin paljoa. Seksikäs olo ei kuitenkaan ole sanan varsinaisessa merkityksessä, naisellinen kylläkin.
Synnytystapa-arviota ei täällä sairaalassa kaikille tehdä. Neuvolalääkäri tarkistaa kropan tilanteen rv 36 neuvolassa ja tarvittaessa laittaa sitten lähetteen KYS:aan. Siellä sitten ultrataan ja mitataan tarkemmin.
Käsityöt: Kävin ostamassa Novitan uutta eko-lankaa (Luxus cotton), en vain tiedä mitä siitä tekisin... Tietysti jotain hattuja tai tumppuja voisi tehdä. Oli mukavan tuntuista puuvillalankaa. Eilen ostin myös täytteen imetystyynyn. Noin kuukausi sitten ostin niitä palakankaita poistokorista enkä oikein tiedä mitä niistä tekisin. Noh, yhdestä niistä tulee sitten imetystyyny. Kolme kangasta olisi vielä käyttämättä.
Kahvin juontia en ole koskaan oikein harrastanut, olen ennemminkin teen juoja. Teetä menee yhdestä kolmeen kuppia päivässä, joskus ei ollenkaan. Kahvia juon lähinnä kaupungilla kahviloissa ja silloinkin jonkin erikoisen kahvijuoman. En perinteistä "mustaa kahvia". Ja tietysti jos sukulaisissa käydessä kahvi on kuppiin jo kaadettu valmiiksi, en viitsi silloin sanoa ei kiitos. Kaverit ja lähimmät sukulaiset jo tietääkin etten juo kahvia, ja tarjolla on aina teetä.
Äidit ja anopit eivät ole suuremmin ostelleet asioita meidän tulevalle lapselle. Meillä molemmilla on sisaruksilla jo aikaisempia lapsia, joten ei olla ekoja vauvan kanssa. Tavarat saankin melkein kaikki lainaan omalta siskoltani, vaunuja ja vaatteita myöten. Muutamia pikkujuttuja on anoppi ostanut, mutta ei mitään suurempaa. Äiti neuloo pari välivaatetta kevääksi, mukavaa.
Neuvolassa kävin alkuviikosta ja kaikki oli oikein hyvin. Verenpainekkin oli palautunut normaaliksi vapaapäivien ansiosta. Ikävä kyllä minulla oli taas sijainen, kolmas jo peräkkäin. Kaikenlisäksi sellainen, jolla oli "miljoona vuotta" edellisestä äitiyspolityöstä... eli aika hakemista tutkiminen oli. Mutta ihan hyvin se meni. Sf-mittaa mitattiinkin sitten pidempi aika, meidän pikkukaveri kun on sellaisessa puolivinossa asennossa tuolla masussa. Lyhytselkäinen kun olen.
Mies tulee synnytykseen mukaan. Raskauden alussa oli sitä mieltä, että tulee avautumisvaiheeseen seuraksi ja tueksi, mutta ponnistamisvaiheessa lähtee sitten pois. Minulle tämä kävi, ymmärsin miksi ei halunnut olla mukana, kun sen selitti. No, nyt hän on miettinyt asiaa uudelleen ja on ajatellut olla mukana koko synnytyksen ajan. Mukavaa! Annoin hänelle kyllä vielä luvan lähteä pois keskenkin jos siltä tuntuu. Mutta kyllä sydäntä lämmitti kun kertoi tuosta mielenmuutoksesta. :heart:
Emmentaali, ei kun
dementia... vaivaa täälläkin. On vaivannut jo pitkän aikaa.Turhauttavaa, kun ei muista ihan tuttujen asioiden nimiä tai asioiden tekemistä.
Nukkumisesta; meikäläisellä on tasan tarkat heräämisajat yöllä, eli klo 24, 02, 04 ja 06 herään vessaan. Kivaa. Kaipa tuo kroppa valmentaa yövalvomiseen tällä tavalla. Näin olen heräillyt jo kolmisen viikkoa.
Himot ja mieltymykset; mulla on tullut kauhia himo kurkkuun ja mehujäihin. Taitaa kroppa kertoa nestevajauksestaan... eli lasi useammin hanan alle siis.
Täällä on mini-remppa jo melkein tehty, enää pitää kasata pinnasänky ja laittaa tavaroita paikoilleen. Muutaman päivän homma siinä olisi, teen sitä tässä pikkuhiljaa.