**Maalismasut 2009** helmikuussa

sunnuntaita kaikille :wave:
tuli sitten käytyä tytön kanssa katsomassa muumi jääshowta ja ihan kiva oli. itellä kyllä jo rupes pylly puutumaan :ashamed:
yöt ja säryt nukkuminen on ollut ja kauan hankalaa mutta nyt vielä hankalampaa. on meinaan ruvennut sattumaan yläselästä niin paljon etten pääse kunnolla kääntymään. puolisen tuntia kun istuskelee voi vielä onnistua nukkuminen.
seuraava synnyttäjä aika paljon kuulostaisi siltä että mömmis olisi seuraava :D
mie olen tosi huono arvailemaan mutta itestäni pystyn aika tarkkaan sanomaan että menee lähelle laskettua päivää. poika kun syntyi 40+2 ja tyttö tasan 40. mutta eipä sitä koskaan tiiä ;)
huomenna olis sitten vihdoin ja viimein 7 viikon tauon jälkeen neuvola. saa kuulla onko toukka jo rt ja kiinnittynyt. myös painoarvio olisi kiva pikkuhiljaan kuulla. ehkä lääkäri kertoo sen sitten kun taas on sen aika. toivottavasti nyt ei sitten huomista käyntiä taas peruta. muuten menee hermot :kieh:

cadillac ja toukka 35+5 (rupee käymään jo todella vähiin viikot =) )
 
hui kun alkaa jo jänskitämään meijän kaikkien puolesta millon lähtö tulee, alkaa pikkuhiljaa tajuta että se voi tapahtua millon vaan! :whistle: Pitäs varmaan oikeesti pakata sairaalakassia valmiiks, meiltäkin Kysiin matkaa melkein 100km...
Viikot jo 35+1
 
Raskausarpia ei ole masussa, eikä linea negraa. Rasvaillut olen ja öljynnyt kaksi kertaa päivässä massua ja rintoja alusta asti. Rinnoissa niitä on kyllä, mutta jo nuorempana kasvun ja lihomisen aikana tulleita. Ehkä se on yksilöllistä (perinnöllistä?) tuleeko arpia vai ei. Siskolleni ei ole tullut kolmesta lapsesta arven arpea. Oon aatellut et vaikka rasvauksesta ei olisikaan suurta hyötyä arpeutumiseen, niin ei siitä ainakaan haittaa ole. :)

Tervetuloa Mira! :)

Zoe, hyvin olet laittanut kaiken lähtöä varten valmiiksi!

Rv 35+4
 
Sunnuntai-iltaa!

Parasta antia mitä tänään telkusta tulee, taitaa olla uutiset ja urheiluruutu :/ Pesänrakennusvietti jyllää voimakkaana, mut ei saa tehdä mittään... Olen sitten työnjohtajana.

Viikot vaihtuu tänään!

T.Marais ja Mökö 35+0
 
Iltaa kaikille

Kaalle kiitokset uudesta kuukaudesta.

Vauvelin kaikki vaatteet tuli sittenkin pestyä jo nyt viikonloppuna. Eikä vasta viikon päästä kuten suunnittelin. Esikoinen ei ole kirvelläkään suostunut nukkumaan päikkyjä, joten olen purkanut omaa kiukkuani sitten pyykkäämiseen. Äitiä, kun olisi väsyttänyt ja neiti oli väsynyt. Tappeli 1 1/2 tuntia, mutta uni ei vain tullut. |O :headwall: . Raivostuttavaa. Mies oli laskettelemassa, joten hänestä ei ollut apua. Nyt sitten illalla meni vajaa vartti, kun isä sai pirpanan unille.

Siis mitä ihmettä pitää tehdä, jotta kaksivuotiaan saa päiväunille? Kaikki mahdollinen on kokeiltu ja tätä on siis kestänyt kohta 6 kk:tta.

RaskausarvetEi ole tullut, ei esikoisestakaan. En ole rasvaillut itseäni edes. Mitä suihkun jälkeen silloin tälläin, ettei nahka kuivu kuin grillatulla kanalla :LOL:

Jaahas sauna on valmis, eikun bastuun:)

Jadekettu + masuasukki 32+1
 
Heippa kaikille!

Ja tervetuloa Mira, mukavaa etten ole ainoa myöhäisherännäinen
Viime viikolla tuntui et voisin olla raskaana pidempääki, mut nyt täytyy sanoa et nuo Kaa:n laittamat vaivat
"Muita vaivojakin on sitten tullut, mutta ne kuulunevat tähän vaiheeseen raskautta. Nivusia vihloo ja alavatsalla on koviakin tuikkaisuja."
ovat löytäneet myös minut uhrikseen :(
Ei voi edes nauraa kunnolla lu käy nivusiin TODELLA kipeää ja yöllä kyljen vaihto on yhtä tuskaa... Onko muilla tälläisiä ongelmia?
Tuntuu kyl et ei aiemmissa raskauksissa näitä ongelmia ole ollut, ja ei tietty olis pitäny rehvastella hyvällä olotilallaan :kieh:

No tämähän olotila ei enää kauan kestä, oikein hirvittää tuo ajan kuluminen :eek:

Hömäkkä ja Möhkö 35+3
 
Kiitos Kaa uudesta ketjusta!

Tervetuloa Mira!

Eilen käytiin katsomassa ystävien kolme viikkoista vauvaa! :heart: Vitsit että se oli pieni. Kohta meilläkin on oma!!

Huomenna on lääkäri. Ihan hyvä, mietityttää tuo kohdunsuun tilanne ja pituus.. Toissapäivänä alkoi hirveä iltapäänsärky. Eilen se oli taas päivän poissa, mutta illalla tuli taas ihan kauhea päänsärkykohtaus. Yöllä heräsin migreeninkaltaiseen päänsärkyyn. Oli pakko ottaa burana. :ashamed: Oksetti ihan, kun särki niin kamalasti. Nyt tuntuu taas vähän, että olisi päänsärkyä tulossa..

Muista vaivoista: Raskausarpia ei ole vielä tullut. Toivottavasti säästyisin, mutta en usko siihen. Joskus teininä tuli kanssa rintoihin ja takamukseen arpia, kun lihoin niin nopeasti, joten en ole mitenkään immuuni raskausarville.. Vielä ei tunnu hirveästi nivusissä tai lonkissa mitään särkyjä, mutta häpyluuhun sattuu kävellessä. Ja pari kertaa on tullut sellainen pistävä kipu tuonne alakertaan. Oliskohan ne niitä sukkapuikkopistostuntemuksia...

Nukkumisesta, pari viikkoa sitten valvoin joka yö sen pari tuntia vessassa käynnin jälkeen, mutta nyt olen taas alkanut nukkua paremmin! Toivottavasti tämä jatkuu!

Pesänrakennusviettiä on vähän havaittavissa.. Mietin koko ajan kaikkia nurkkia, miten paljon missäkin on pölyä ja pöpöjä, mitkä pitää pestä pois.. Olen hinkannut vessan ja keittiön ja pessyt mitä ihmeellisimpiä koloja täällä kotona. Toivoisin tämän pöpökammon nyt loppuvan ja jonkun leipomis- tai ruoanlaittoinnon alkavan! :D Olis niin kiva tehdä jotain ruokaa ja leivoksia pakkaseen kevättä varten! Mutta se ei huvita pätkääkään..

Hyvää yötä kaikille!

Mimmu ja Furuno 35+3
 
Pakko purkautua!

Lepäily ja pesänrakennusvietti ei todellakaan sovi yhteen!! Mulla tekis niin mieli leipoa ja siivota!! Vaan kun ei voi ja saa.. No neuloin sit tytsylle lapasia kun en muutakaan keksiny.. Ja oon pelannu tänään tietokoneella piiitkästä aikaan. Tuntuu vaan niin turhalta tehdä nyt jotain "turhaa" kun ois järjesteltävää ja siivottavaakin.. |O |O On mullakin ongelmat kun ei tässä pitäis olla hätää äidillä eikä vauvalla..

Hajottaa jo valmiiksi kun pitää mennä nukkumaan kun siitä ei tuu yhtään mitään.. Supistukset tuntuu välillä napakalta kiristykseltä/nipistelyltä mutta ei nyt mitenkään erityisen kipeiltä. Tiistaina lääkärissä sit selviää onko oikeasti syytä huoleen.

Nyt veskiin ja nukkumaan kun p*skahätä tekee kans supistuksia :LOL: |O Sori tää avautuminen..
 
Tervetuloa, Mira! :wave:

Se on sitten helmikuu, jestas sentään. Huomenna olis aamulla neuvola ja yhdeltätoista hieroja - taitaa jäädä viimeiseksi kerraksi ennen synnytystä, vaikka parin viikon päähän mulla on vielä yksi aika varattukin. Mulla on vaan vahva tunne, että mussu syntyy tämän kuun puolella. Toivottavasti mentäis mahdollisimman lähelle laskettua aikaa, etenkin kun Multeri vaikuttais olevan vielä niin pikkarainen.

Järjestelinpä äsken kaikki keittiön kaapit, nyt on romut järjestyksessä! Lajittelin jopa muovipussit koon perusteella, tää alkaa menee hiukan hulluksi tämä mun touhuni :D Huomenna aloitetaan miehen kanssa laittamaan viimeisiäkin vauvatarpeita kuntoon, pesen loputkin vaatteet ja kasaan tuon ensisängyn joka haettiin mun mummolastani tänään. Laitan vaikka kuvia kun saadaan paikat reilaan, itsestä on ainakin ollut hauskaa ja inspiroivaa katsella teidän laittamianne kuvia. Zoen seinämaalauksetkin on niin mahtavia, vitsit kun meillä on seinissä tapetit!

Tuo touhuaminen kyllä kostautuu, supistelee (muttei kipeästi) ja alaselkää ja kankkuja särkee. Toisaalta touhuamisen jälkeen maittaa hyvin uni, jonka jälkeen jaksaa taas touhuta seuraavana päivänä :)

Raskausarpia ei ole tullut mahaan tuota napalävistyskohtaa lukuunottamatta, mutta tissit ovat kuin tiikerin raatelemat. Olen rasvannut vatsaa, buubseja, reisiä ja takamusta apteekista saatavalla Becu Repair-nimisellä voiteella. Oikeasti se on tarkoitettu lapsille, sisältää samoja aineita kuin Bepanthen. Taidan jatkaa käyttöä raskauden jälkeenkin, voide on vaahtomaista ja siksi helppoa levittää. Maksaa parikymppiä mutta puolen vuoden lähes päivittäisellä rasvaamisella olen saanut kulumaan vasta reilun puolen pulloa, joten on riittoisaa.

Pitäis jotain iltapalaa napsia. Hitto kun meiltä loppui riisikakut, tekis mieli niitä kera kermajuuston ja omenaviipaleiden :p

upupa ja rymyävä Multeri 34+6
 
Kiitos Kaalle etusivun päivityksestä.

Tänään on ollut jotenkin kummallinen päivä. Koko aamun olin ihan nukuksissa vaikka yöunetkin nukuin sikeästi. Jalkoja särki samalla tavalla kuin yleensä kuukautisia ennen ja torkuin ja vetelehdin vain monta tuntia sohvalla. Virkistyin vasta myöhemmin iltapäivällä ja siivosin kun mies katsoi Super Bowlia. Illalla käytiin pyykkäämässä pesulassa ja haettiin samalla ihanaa thai-ruokaa. Niin, meillä ei ole pesukonetta eikä tässä asunnossa olisi moiselle edes paikkaa. Hirvittää kieltämättä kuinka selviämme vauvanpyykkivuoresta mutta mies on luvannut kuskata pyykkejä pesulaan vaikka joka ilta, jos on tarvis ja hakea seuraavana päivänä puhtaat kotiin. Onneksi siellä on sellainen palvelu, että pesevät myös pyykkejä jos ei jouda jäädä itse niitä odottelemaan vaikka siis varsinaisesti itsepalvelupesula onkin. Ja toiseksi onneksi syksyllä pitäisi päästä muuttamaan muualle enkä suostu enää muuttamaan pesukonettomaan asuntoon, että kunhan nyt muutaman kuukauden kärvistelemme niin jo helpottaa. Vauvalle on saanut sitten pesukonettomuuden varjolla ostella ihan kunnolla vaatetta ;)

Jonkin aikaa vaivannut ummetus on vihdoin helpottanut ja jo muutaman päivän ajan maha on toiminut todella reipppaasti. Hyvä vain. Edelleenkään ei ole juurikaan tullut kivuliaita supistuksia, kivuttomia vain, sekä silloin tällöin ihan muutamia vihlaisuja kohdunkaulan seudulle.

Persikkapiirakka tuoksuu uunissa. Kohta saadaan herkutella. Nam :)

nipsunapsu 35+5
 
myymä
Järkyttävä yö takana... Yö meni pyöriessä kun neiti nukkui välissä ja on kipeänä. Hän nukkui tietysti levottomasti ja sitä myöten myös minä. Aamuyöllä rantautui järkyttävän hirveä kipu oikealle selkään. Kummallakaan kyljellä ei voinut nukkua. Yritin nostaa tyynyä, laskea tyynyä kokeilla kaikki mahdolliset asennot ja 7 jälkeen luovutin. Oli pakko nousta ylös.
Vieläkin kipu on mutta hellempänä näin pystyasennossa. Yhden panadolin löysin kaapista ja sen voimalla tässä nyt mennään!
Tänään tulee sitten sisäpäivä kun neiti on tosiaan myös kipeä.

Näin myös unta että saimme meidän pienen prinssin :) Synnytys oli helppo kotisynnytys josta mut sitten haettiin sairaalaan kun tuli niin yllättäen ;)

myymä ja pikkuveli 33+4 :)
 
Zoe-F Meillä on samainen taulu tehtynä ja vieläpä makkarissa. Olenkin naureskellut välillä, että ollaan kuin nuo ankat. Kummatkin nukkuvat omilla puolillaan ja välissä tyhjää tilaa vaikka lapsen nukkua poikittain. :LOL:

Muksujen vaatekaapit. Nyt on on järjestetty pikkuneidin ja vauvan vaatekaapit kuntoon. Oho olen ylpeä itsestäni. Mies vei aamulla neidin tarhaan, niin aloin heti raivaushommiin. ;) .

Upupaepops Mulla olisi kanssa keittiön järjestely tällä viikolla. Ollaan samoilla linjoilla =) .

Jaahas, pitäisi tehd kauppalistaa. Ja lähteä käymään ruokakaupassa ostamassa suurin osa viikon ruoista, apteekissa, ostamassa neidille synttärilahjaa. Sekä hieman juttuja isyyspakkaukseen.

Jadekettu+masuasukki 32+2
 
Huomenta!

Mulla myös tuskainen yö, joka on ihan omaa syytä. Söin viikonloppuna appelsiinejä, joille olen allerginen, mutta kun tuli himo niin tulevat vaivat unohtui. Järkyttävä nuha. Ei viitsi ottaa Zyrteciä ellei ole pakko.

Raskausarvista: Ei ole vielä tullut, mutta nuorena tuli kun kasvoi nopeaan, eli vielä voi ilmaantua.... Rasvauksen kanssa olen laiska.

Kelan päätös: Tänään pitää soittaa työpaikalle ja muistuttaa, että laittaavat 6kk tuloni kelalle, päätös odottaa niitä. Toivottavasti saisin sitten sen päätöksen vielä helmikuussa, mutta mun tuurilla siellä on kauheat jonot. Mulla on siinä "kiikun-kaakun", saanko äitiysrahan vuoden 2007 vai viimeisen 6kk tulojen perusteella (se 20%-asia), toivon tietty jälkimmäistä.

Pariisiin. Joka kevät se iskee, suunnilleen näihin aikoihin. Taudin oireet alkavat salakavalasti, ja kehittyvät pakkomielteeksi, ja sitä kautta matkalippujen varaamiseen. Matkalle on päästävä keväällä, viimeistään kesällä. Nyt etsin jo hotellia, vaikka ihan hyvin tiedän, että tänä vuonna jää väliin. Olen ihan rakastunut siihen kaupunkiin, parasta on istua useita tunteja katukahvilassa Champs Elysee:llä ja katsoa ohikulkevia ihmisiä ja ajatella syntyjä syviä, yksin. Tosin mies on mitä mainiointa matkaseuraa, mutta Pariisiin pitää päästä vain oman päänsä kanssa :) Mökö pitää viedä sitten sinne myös isompana, kun ymmärtää Disney Landista jotain :heart:

T.Hurmokseen vajoava Marais ja Mökö 35+1



 
Maanataiaamua!

Onpas Nipsunapsu ollut pirteenä, kun jo aamu kuudelta kokkaa piirakkaa.

Neuvolasta kotiuduin hetki sitten ja tässä kuulumisia:

Rv33+1
Hb 120 (mitattu edellisen kerran rv 17+0, ollut silloin 133)
Verenpaine 128/84
painon muutos -700 g
sf 29 cm
sydämen syke ++
Rt

Oon tosi iloinen et oon saanut painon pysymään aisoissa, kun nuo kilot edellisestä raskaudesta ovat vielä lähes kaikki tallella. Tässä raskaudessa mulle on nyt tullut lähtöpainoon + 2 kg. Ehkä mulla on vielä toiveita saada kiloja kesäks pois. :) Eikös aika monella oo käynnit jo viikottain? Mä sain seuraavan ajan vasta 3 viikon päähän, joka onkin sit lääkäriaika. Sovittiin terkan kans et soitan, jos haluan tulla aiemmin käymään tai jos tulee jotain ihmeellistä.

Raskausarpia ei ole tullut ainakaan vielä lisää. Eikä Linea negraa näkyvissä.

Viime yö meni meilläkin aika huonosti. Poitsu heräili tämän tästä ja oli muutenkin levoton. Nyt ajattelinkin mennä syömään aamupalan ja sen jälkeen ottaa päikkärit ennen kun taas pitää lähteä töihin.

Miralle tervetuloa! =)

marza ja minimuru 33+1
 
Maanantaita!

Täällä ollaan nyt sitten loppuaika saikulla, ei enää pystynyt olemaan töissä. Kun tuli kotiin niin sai heittäytyä sohvalle ja napsia panadolia kuin irtokarkkeja eikä kipu silti mihinkään kadonnut. Perjantaina marssin lääkäriin ja sanoin että kirjoittaa nyt nämä 2 viikkoa saikkua ja onneksi sain.

Neidin vein aamulla päiväkotiin ja täällä nyt mietin kuumeisesti,mitä tekisin ennen kuin haen sen 13.30. jos vaan köllöttelis sohvalla :)

Raskausarpia ei oo tullut, esikostakaan ei tullut.

Jadekettu tämä meidän neiti 1v2kk ei myöskään nuku päikkäreitä. Nukkuu hirmu pitkät yöunet sen sijaan. Olis kyllä ihanaa jos se nukkuis edes tunnin päikkärit mutta kun ei niin ei. Isänsä on kuulemma lopettanut päikkäreiden nukkumisen yksivuotiaana. Sanoin anopille että tämä meidän neiti ei oo lopettanut päikkäreitä, vaan oikeestaan ei edes koskaan oo nukkunut päikkäreitä.

Viime viikolla oli neuvola, kaikki oli ok. Nyt alkaa paino nousemaan,2,4kg on nyt tullut alusta ja ne on kaikki tullut tässä kuukauden sisään. Sen suhteen menee ihan samaa rataa kuin esikon kohdalla,josta kokonaisuudessaan tuli 7kg. Saa nähdä jääkö nyt ali vai meneekö yli. Vaikka neuvolassa tietävät ettei edellisessä tullut paljon ja olen kertonut että syön tosi hyvin niin nyt kuitenkin piti taas tarkistaa että syönkö...Sanoin että juu, kaksi lämmintä ateriaa päivässä menee kaiken muun lisäksi :LOL:

chromo 33+1
 
kyllä aika menee... laskin juuri raskauslaskurista niin olisi mulla n.40pvää synnytykseen :| Sain vasta viime viikolla mun äippäpakkauksenkin, ja tänään soitin sitten palkanlaskijalle kun kelasta vaaditaan taas jotain selvityksiä.. (ylläri)kun mulla kuukausittainen palkka vaihtelee... niin sen takia tarvii selvityksen selvitystä!!! sitten mietin että mulle ei ole tullut tästä ollenkaan lapsilisä päätöstä? vaikka hain sen jo joulukuun lopussa... onko muille tullut? sitten vielä omaa napaa... alotin jo viikkoa aikasemmin äippäloman.. alko suppaileen torstaina jo niin että oli pakko vaan maata ilta... sitten helpotti mutta neuvolassa lääkäri sitten ehdotti että jos tämä mamma nyt lopettas ystävällisesti tuon rehkimisen ja alkaisi lepäämään... =) noh mikäs siinä sitten.. ja työnantajakin toivotti hyvät odotukset:) mutta juu, sitten olen huomannut että nyt vasta hormoonit hyrrää ja mielialanvaihtelut on tulleet... mies parka :eek: noh, ei tätä kestä kauaa.... mulla on isommat tytöt nyt vesirokossa... oikein ihanaa... isompi raapikin sitten unissaan nuo rakkulat... noh täytyy toivoa ettei arpia jää... kuumeilua ei ainakaan vielä ole ollut... mutta kai se jälkeenpäinkin vasta voi tulla... ettei tuossa pahimmassa rakkula vaiheessa... :hug: mutta tällästä mulle.. jakselkaahan odotella :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mömmis:
Mää arvasin tän. Ne sano että tee ensin sidetesti ja tule sitten. :kieh: Imo ehkä parempi nyt seurata hetken ja mennään sit heti kun rupee näkymään jotain.
Miten Mömmiksen kävi? Tuliko lähtö...

Minäkö utelias

täällä edelleen yhtenä kappaleena jes rv 32+1 menossa jo.

 
Heipsan,

Vihdoinkin on aikaa tulla käväisemään täälläkin. En ole lukenut viestejänne yli viikkoon :ashamed: menee siis hetki, että saan jutut kiinni. Täällä ollaan siis VIHDOINKIN äippälomalla :D . Hiukan kyllä masentaa, sillä joudun vielä tänään käymään töissä. Mun sijainen on aika onneton tapaus ja joudun n. tunniksi menemään vielä opastamaan hommissa. Sen pidempään en aio mennä istumaan.

Klo 12.50 oliskin aika äitiyspolilla ja taas katotaan ultralla vauvan kokoa. Mä tuun sit raportoimaan mitä sanotaan. No mut nyt on pakko alkaa vaihtaa vaatteita ja lähteä käymään töissä :/ .

Iines ja Sintti 35+2
 
Täällä kyykin kotona edelleen. Ei tuon jälkeen taphtunut mitään, ei tipan tippaa tullut. Tilanne kokoajan ollut ja on edelleen täysin entisellään. Neuvolaan mennään yhdeltä. :whistle:

Sain nyt tilattua sen avent isiksen. Tekis mieli lähteä kaupoille ostamaan lisää lankoja ja alkaa virkata. Onko hyviä virkkuuohjeita missä?

Näin kanssa unta että meni vedet ja tuli kiire sairaalaan. :p

Mömmis & potkija 33+2
 
voi juma, mä en oikeesti osaa enää kirjottaa, hädintuskin puhua ja kaikki mihin vähän kosken, hajuaa käsiin....apuva! miten sitä ihminen muuttuu näin lahopäiseksi... toivon vaan että tää on väliaikasta.. :LOL:
 
myhkäri

hui kun alkaa jo jänskitämään meijän kaikkien puolesta millon lähtö tulee, alkaa pikkuhiljaa tajuta että se voi tapahtua millon vaan! Pitäs varmaan oikeesti pakata sairaalakassia valmiiks, meiltäkin Kysiin matkaa melkein 100km...

ihan tosi??meillä kans matkaa noin 90km..tiiä vaikka asutaan samalla paikkakunnalla..
kivuliaat supparit on nyt sit takana..eilen tuli samanlaiset kuin synnytyksessä..onneks sit loppuvat kun lähdin liikkeelle ja puuskutin..noh,josko vaikka parin viikon päästä sais pakattua kassit valmiiks,alkaa muistuttelemaan tuo vaavi että hänen tuloon nei välttämättä ole pitkä aika =)
Angelia ja vaavi 34+3
 

Yhteistyössä