**Maalismasut 2009** helmikuussa

Eilen sain sitte vihdoin pakattua sairaalakassin ja kirjotettua lapun mitä pitää vielä niiden lisäksi ottaa.. Aika paljo tavaraa :whistle:

Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin.. Hemppa oli tippunu 111 vaikka oon kaks viikkoa syönyt rautakuuria :( Paino on nyt alusta +2kg. Sf-mitta 30.

Poitsukka tippu yöllä sängystä.. Säikähdin ihan kamalasti ja juoksin kahtomaan järkyttävä supistus päällä joka kesti vielä kun nostin pojan lattialta ja lohdutin sylissä.. Raasu säikähti kyllä kans ihan kunnolla :( Mies ei tienny koko tilanteesta mitään :D
Siitä tuliki mieleen että kyllä on ukkokulta panostanu viime aikoina omaan käytökseensä ja alkanu miettimään sanomisiaan ja auttamaan ihan tosissaan kaikessa kotona.. Helpottanut on tämä arki siis kummasti :)

Toissayönä syntyi kaverille tyttö :heart:

Eeeva ja Äppä 35+4

Huonosti nukuin vaikka kovasti yritin eilen itseäni väsyttää, nyt on kyllä ihan suhtkoht pirteä olo. Olin aamulla neuvolassa, kaikki oli OK - mun neuvolatäti on tosi kiva, sinne on aina mennä hauska höpöttelemään. Tässä kuulumisia:

Hb 114 (99)
Paino 59,5 (57,5)
RR 134/84 (115/89)
Pissa -/- (-/-)
Sf 32 (31)

Syke +135 (+140)
Liikket ++ (++)

Kaikki siis hyvin. Verenpaine noussut hitusen mutta voi johtua kuulemma tästä flunssastakin, oon vieläkin ihan tukossa. Hemppa noussut kivasti, vetelen silti vielä tupla-annoksella tuon paketin loppuun ja katsotaan sitten jatkoa. Ensi torstaina äippäpolille, neuvolaan menen uudestaan ensi viikon tiistaina ellen joudu vielä ensi viikollakin äp:lle, molemmissa ei kuulemma kannata käydä samalla viikolla. Nyt siis neuvola tms. viikottain poksahtamiseen asti.

Jadekettu mukava kuulla etten ole ainoa :) Tänään ajattelin käydä vaatekaapit läpi. Oon saanut kassikaupalla lastenvaatteita 100cm asti, mulle on sanottu että ota mitä haluat ja tee lopuille mitä haluat. Viedään ne, joita ei oteta meille käyttöön sekä mun vanhoja vaatteita Esikon turvakotiin, pääsevät siellä käyttöön. Kirppistelyyn ei nyt ole aikaa eikä voimia, ja muutenkaan en halua myydä tavaraa, jonka olen itse saanut ilmaiseksi.

Mömmis ja muut käsityöihmiset: suosittelen lämpimästi tätä foorumia, sieltä löytyy kanssanäpertelijöitä kaikenlaisten käsitöiden harrastajille: http://foorumi.ihanitse.com/

Iines79 kiva että oot vielä yhtenä kappaleena, eilen aloin just miettimään että missäs mahdat mennä. :wave:

Mies tuli just kotiin ja koska on niin nätti ilma, me lähdetään nyt ajelemaan peltoaukeille jos vaikka nähtäisiin sinisuohaukka. Vi ses!

upupa ja ihana Multeri 35+0 (35 päivää laskettuun aikaan!)

Jaahas, sitä on nyt sitten tultu kauppareissusta kotia. Kyllä se taas kesti, kun pääsee yksin pyörimään ihan pelkästään ruokakauppaan. :LOL: . Apteekkiin en voinutkaan mennä, kun olin unohtanut neidin reseptit kotiin. No,mut jos sitten huomenna tai loppuviikosta. Sapuskaa kannoin selkävääränä kotia koko viikoksi. Samalla ostin pakkaseen tarjouksia.

Tuliaisia isollesiskolle. Meillä pikkusisarus tuo mahastaan tullessaan isollesiskolle lahjan. Kävin painattamassa Vipanoissa paidan, jossa lukee Isosisko. Tuntui ihanalta idealta, kun kuulin. Joten oli pakko ottaa käyttöön. Kun tyttö tulee isin kanssa laitokselle, niin siellä vauvan kopassa on lahja siskolle:)

Mömmis Jokohan on saanut lapsosen ja mikäköhän on tilanne? Uteliaana ja jännittyneenä pohtii. ;)

Lapsilisäpäätös tulee tosiaan sen kuun aikana, kun lapsi syntyy. Ja sen saa ekan kerran syntymää seuraavana kuukautena:)

Jaahas aika lähteä hakemaan prinsessa kotia. Taidetaan mennä vähäksi aikaa sitten ulos touhuamaan, kerran kun aurinkokin paistaa:)

Jaksuja kaikki

Jadekettu+masuasukki 32+2 :heart:

Vatsakasta helmikuuta maaliskuisille =)

Täällä on myös ollut unettomuutta. Aivan itsestä johtuvaa kyllä, muksut nukkuu hyvin yönsä, mutta minä heräilen aamuyöstä (viime yönä jo klo 1:30..) ja valvon muutaman tunnin.. Sängyssä en jaksa pyöriä, joten usein menenkin sohvalle makoilemaan ja katselemaan DVD:ltä leffoja tai sarjoja... Kai tuo on jonkinlaista valmistautumista tuleviin yövalvomisiin :whistle:

Raskausarpia ei ole tänne tässä raskaudessa ilmestynyt. Vielä. Esikoista odotellessa vatsa repesikin kunnolla... Nyt ovat sellaisia vaaleita, mutta näkyviä kuitenkin. Rakkausarpia, muistona ihanasta ajasta :heart:

Hassua, että enää neljä viikkoa laskettuun aikaan! Olen nauttinut tästä raskaudesta hurjasti. Ehkäpä sillä, kun edellisistä on jo muutama vuosi aikaa ja tämä jää luultavasti viimeiseksi vauvaksemme...

Iloista viikkoa teille! Täällä tällä viikolla ohjelmassa viimeinen NLA-lääkäri. Jännittää, mikä on tilanne tuolla alakerrassa...

Sohvi + masu 36+0 :)

Tähän mennessä ihan mukava päivä ollu. mies lähti aamupäivällä taas työmaalle ja tulee perjantaina käväsemään kotona ja lähtee sit kavereittensa kans kelkkailemaan viikonlopuksi. sit sen reissun jälkeen lähes suoraan töihin taas viikoksi. Eli lyhyesti ollaan esikoisen kans kahen seuraavat kaks viikkoa. toivottavasti tilli ei päätä syntyä ennen sitä.. Alkanu huolettamaan että saanko esikoiselle hoitajaa ku lähtö tulee.

Käytiin esikoisen kans pihallaki temmeltämässä. Oli niin kiva ilma. En muistakkaan millon ollaan viimeksi kaksistaa oltu ulkona. suoraan sanottuna en ole uskaltanu lähteä ku toi poika on aikas kova menemään.. uhma taitaa olla lähes pahimmillaan..

Meillä olis se turvakaukaloki postissa odottamassa. En vaan saa sitä kuulemma yksin hakea. Varmaan sen haen tässä ku jaksaa. en malta odottaa perjantaihin asti... :p Vielä pitäis äitiyspakkauksen vaatteet pestä niin sit ois kaikki vaatteet pesty. vielä pientä tavaraa ois ostettavissa kuten tutit, tutti osat pulloihin, rintakumit (ehdottoman tärkeä) ja ne liivinsuojat.

Juuh mut taian mieki painua päikkäreille pojan kans...

Jossu ja tilli 36+1

Jadekettu: Joo kirjoitin tuossa aamulla/ylempänä tilanteesta. Väärä häläri siis. :p

Neuvolasta tultu, mentiin sit hakee potkuhousuja vauvalle + jtn namuja. Hihii.

rv 33+2 (30+5)
+1,128g/vk (+540/vk) Eih.....
turvotus +
rr 112/78 (120/79)
pissa puhdas (prot. neg, sokeri +2)
hb 102 (114)
sf 32cm (27,5)
raivotarjonta (perätila)
syke +153 (145)
liikkeet ++ (++)

Rautakuuri uusiks, aamulla huomasin kyllä että ny rupee heikottaa ja huippaa tavanomaista enemmän. Sf mitta yläkäyrillä. Tais tulla kasvupyrähdys. Puhuttiin vielä tuosta vuodosta, sanoi samaa mitä ajattelinkin, eli en nyt vielä mene alapäätä näyttämään. Perjantaina siis sairaalaan ja siellä katotaan enempi tota alakertaa. Meni edelleen ohi tuo synnytystapa-arvio keskustelu, vois vielä varmistaa milloin se tehdään. Tahtoo nähdä taas mukelon. :heart:

Vois mennä tsiikaa tuo IhanItse-foorumi uusiks, muistaakseni kävin joskus vuonna kivi ja keppi lueskelemassa juttuja.

ei sitten peruttu tänään neuvolaa.
meillä vaihtui neuvolantäti vuoden vaihteessa ja kyllä tosissaan harmittaa kun vanha oli todella mukava ja osasi hommansa. nyt tietenkin minulla oli joku sijainen mikä ei tiennyt mistään mitään |O
pelotti jopa kun hän otti verikokeen ja kysyi minulta siitä purkista kuinka paljon ovat ottaneet.
mutta kaikki oli hyvin toivattavasti....
35+6 (29+0)
painoa tullut 4,5 lisää tuohon vanhaan :ashamed:
turvotus + (+-)
rr 110/72 (110/62)
hb 90 (130) rautakuuri alkoi
sf 32 (27,5)
syke ja liikkeet ok. sykettä ei kauaan saatu kuunnella kun toukka rupes möyrimään.

kui minä olin kuvitellut että vielä on lääkärineuvola aika mutta ei kuulemma ole. mie olin ihan varma että vielä on viikolla 36. mistäköhän mie olen tuollaisen saanut sitten päähäni.
eli kaksi kertaa mie olen käynyt viikoilla 15 ja 29.
nyt on alkanut tosissaan ketuttaa nukkumaan meno jo valmiiks illalla. viime yökin oli taas yhtä pyörimistä. ja tuo yläselkä kuinka se voi niin paljon sattua ettei meinaa liikkumaan päästä |O siinä kun puolisen tuntia istuskelee voi vielä uni tulla mutta taas on aamulla selkä jumissa. luulis että olisi alaselkä ennemmin kun muutenkin se on minulla vaivannut jo ennen raskautta mutta ei siihen juurikaan öisin satu :/
jos vielä nelisen viikkoa kestäis......

cadillac ja toukka 35+6

Osastolta pääsin pois. KOKONAISENA! :headwall: Supistelee, mutta eipä oo kohdunsuulle mitään tehnyt perjantain jälkeen. Kipeä olo ja Nappula vaan istuu tuolla masussa, eli perätilassa ollaan vieläkin. :eek:

Kokoarvio on nyt 2kg, eli pieni on vauva. Torstaina on aika äippäpolilla ja silloin, jos Nappula on perätilassa vielä, niin lääkäri yrittää laittaa käännytysaikaa viikolle 38, mutta me ei miehen kanssa siihen suostuta, koska en mä jaksa tuota matkaa ajaa ees takas. Eli seuraava aika saa olla sitten sektioaika tai synnytys. Nyttenkin päätin, että meen serkulle ja oon täällä torstaihin asti. Ja tuon lääkärin kanssa en enää asioi. PISTE!

Kipeästi voiva Viipi ja perätilassa istuva Nappula 35+1

Kaa Laitatko sitten LAksi sittenkin tuo 8.3, vaikkapa eipä sillä oo merkitystä enää. :LOL: Kun neuvolakortissa lukee 8.3 ja niin lukee myös Oysissakin.

Ps. Kiitos kaikille tsempeistä. :hug:

Moikka!

Tänään oli lääkärineuvola. Kohdunsuu oli pehmentynyt, mutta kiinni. Mitään kokoarviota en saanut ja lääkärikin oli uusi, joten en hirveästi mitään saanut irti käynnistä. Painoa viikontakaiseen ei ollut tullut ja verenpaine oli ok.

Jossu Mun mies lähti kanssa viikoksi pois tänään. Mulla on täällä vain koira seurana ja on aika hiljaista. Alkaa kyllästyttämään poissaolot ja varsinkin, kun pitää kolmesti päivässä ravata täältä kolmannesta kerroksesta (ei hissiä) ulkona. Mies on ollut kotona nyt aika paljon, kun tekee gradua ja on nyt viimeistä viikkoa pois ennen valmistumistaan. Seuraavan kerran lähtee toukokuun alussa viideksi viikoksi työmatkoille. Onhan vauva silloin jo ainakin 6 viikkoa vanha!

Cadillac
Mulla on kanssa sellainen käsitys, että lääkäri olis viikolla 36.. Olisko se lukenu tuolla Tekayn sivulla ja neuvolassakin ne tais sanoa niin... Ja nyt mulla olikin se. Aikaisemmat käynnit oli rv 11+5 ja rv 27+5.

Siis koska se synnytystapa-arvio tehdään ja missä? Vähän huolestuttaa, kun ei neuvolassa sanota mitään arvioita, onko tulossa iso vai pieni vauva.

Nukuin viime yön tosi huonosti, kun mies pyöri ja kiehnäsi. Nukuin jonkun nelisen tuntia. Nyt sitten oon lepällyt ja nukkunut pitkin päivää ja vieläkin väsyttää. Toivottavasti tämä ei nyt vaikuta sitten ensi yön uniin!

Mimmu ja Furuno 35+4

myymä
Mimmukka81 Kaikkialla ei tehdä tuota synnytystapa-arviota kuten esimerkiksi meillä.. Esikoisesta silloin kysyin että tehdäänkö niin sanoivat että jos vauva olis huolestuttavan iso tai äidin lantio pieni. Eli jos epäillään ettei mahdu tulemaan tjn...

Cadillac Kyllä mulla on lääkärineuvola tällä viikolla (rv 35)...

Cadillac, mullakin on viimeinen lääkärineuvola ensi viikolla (silloin 36+2). Kannattaa varmaan kysellä uudelleen sieltä neuvolasta.

Iines tervetuloa takaisin! Minäkin vähän ihmettelin mihin olit hävinnyt, kun yleensä kirjoittelet aktiivisesti. Toisin kuin laiska minä :whistle: .

Eipä tänään ihmeempiä. Kävin sentään tytön kanssa kävelyllä kun oli niin ihana ilma. Mummovauhtia köpöttelin pienen lenkin ja silti kipuili. Harmitti oikein mennä sisälle, mutta oli pakko päästä lepäilemään. Tyttö jäi kaverin kanssa lumilinnaan ihanaan auringonpaisteeseen puuhailemaan. Kiva että tänne eteläänkin tuli talvi, lapsetkin viihtyvät ulkona paremmin. Typy tuli äsken katsomaan lastenohjelmia ja minä voisin alkaa valmistella ruoanlaittoa, kohta se muukin poppoo on täällä nälkäisenä. Olisi tehnyt mieli ottaa päiväunet, mutta jos ne näin myöhään nukkuu ei tule uni yöllä, eli ei kun ylös ja perunan kuorintaan.

Metsälauha & Pyrypoika 34+5

mimmukka Täällä tehdään kaikille ensisynnyttäjille n. 37 viikolla. Ultralla arvioidaan vauvan kokoa ja tarjontaa. Sit gyne tekee kivan nyrkkitestin alakertaan.. Siinä nyrkki vastaa noin vauvan päätä ja gyne kokeilee mahtuuko se joidenkin luiden väliin. Mulla esikoisen synnytystapa-arviossa gyne jäi vähän epävarmaksi tilavuudesta ja laitto eteenpäin äippäpolille. Valitettavasti tuota ei tosiaan tehdä joka paikkakunnalla.

Heippa!

Raskausarpia.. Umppariarven kohdalta on lähtenyt pari repeämää ja napalävistyksen kohdalta yksi, mutta muuten ei ole tullut ainakaan vielä arpia. Rasvaillut olen päivittäin, mutta niin teen normaalistikin vaikken olisikaan raskaana.

Unettomuutta on täälläkin ollut jo pidempään. Mulla on niin pahaa närästystä, että joudun nukkumaan lähes istualteen ja sehän ei ole mikään ihanteellinen nukkuma-asento :headwall: Ja jos käy semmonen tuuri, että pystyy nukkumaan niin seuraavana päivänä ei sitten pää käänny :kieh: Ja toki löytyy perinteiset liitoskivut yms.
Onneksi ollaan jo loppusuoralla tän odotuksen kanssa :)

Pelkopolille ja lääkärille olisi sitten aika viikon päästä. Saa kuulemma varata useamman tunnin aikaa sille käynnille.. Kätilön kanssa keskustelua, synnytystapa-arvio, ultraus, lääkärin kanssa keskustelu ja mitäköhän kaikkea vielä. Synnytystapa-arvion tekevät varmaan sen vuoksi kun esikoinen jouduttiin repimään ulos imukupilla :/

Kipeitä supistuksia on tullut taas enemmän. Aamulla tuli useamman tunnin ajan säännöllisesti, mutta helpottivat sitten levolla. Koko päivän on tosin ollut kiristävä tunne mahalla ja mitään ei pysty tekemään ilman, että supisteisi kipeästi.
Piti sitten pakata esikoiselle varavaatteita reppuun ja oma sairaalakassi, jos tässä nyt oikeesti joutuukin vielä synnyttämään :D

Nyt syömään :wave:

-Pauko ja Peppi 35+0

täytyy tosissaan soittaa huomenna sinne neuvolaan jollekkin kuka todella tietää asioista.
tuo tämänpäiväinen täti ei tuntunut tietävän juuri mistään. kaks kertaa siltä kysyin siitä lääkärineuvolasta mutta sanoi ettei enään ole :/
katsoin tytön neuvolakorttia ja sielläkin oli viikolla 36 ollut lääkäri käynti. pojastahan eli ensimmäisestä oltiinkin siellä tyksissä kun oli ensimmäinen ja siellä näytin olleeni viikolla 37.

Jotkut teistä kirjotti että on streptokokkipositiivinen tai pitää mennä kontrolliin tms. ennen synnytystä. Voisitteko selventää mistä on kysymys? Haluaa tietää! Varmaan joitakin muitakin saattaa kiinnostaa (?)

Kauhistus kun viikot kuluu! Nyt huomaa kun kaikilla lukee perässä joku kolkyt jotain!
Tsemppiä ja onnea joka ikiselle odotukseen! Ja onnea jo vauvautuneille! Ootteko muuten tehneet isyyspakkauksia? Meikä miettii just ja esikoisellekin pitää keksiä jotain. Entä te, joilla esikoinen vielä suht pieni, ootteko hankkineet tai hankkimassa tuplarattaita? Mietin ite Emman Jule Twinejä kun ei nyt oo oikeen varaa mihinkään sikakalliiseen vaikka tietty joku Emmaljunga ois omaa luokkaansa.

Terkuin MM (36+2)

Minni menninkäinen: Siis multa otettiin (alapäästä) se näyte ennen joulua ja se oli positiivinen siis se streptokokkinäyte ja sain siihen antibioottikuurin. Nyt ke sitten kontrolloidaan, et onko kuuri tehonnu. Viikon 35 jälkeen sitä ei enää hoideta vaikka se ois, mut sit ku menee synnyttään niin sä saat antibioottitipan ettei vauva saa sitä tulehdusta. Se siis on ihmisellä luontaisesti elimistössä, mut toisilla se sit löytää tiensä tonne alakertaan.

Pauko: jos eka sun synntys oli imukuppi niin ilmeisesti jäi jotain traumoja? Miten nyt oot saanu tsempattua ittes tähän synntykseen?

Iines: mäkin oon miettiny missä oot..
Annas: Antoko ne siellä äp sulle sit arvion se vauva mahtuu vai kui? Synnytit siis normaalisti tytön alakautta?
Raskausarpia ei vielä oo tullu, mut maha on muuttunu sinipunakirjavaksi läiskäksi navan ympäriltä. Yritän hieroa sitä ku tuntuu ettei siinä kohalla veri kierrä ku on niin kireellä nahka.
Myrna: Meillä naapuri kans vetää kessua ja kuuntelee musiikkia ja harrastaa ERITTÄIN äänekästä seksiä.. On muuten tosi kiva kuunnella sit ulvontaa ja voihkintaa esim. ti- ke välisenä yönä kello 2.00.. (ei meinaa huumori riittää)
Upa: mua niin nauratti toi sun muovipussien järjestely
Mimmukka: mulla on kans näitä "sukkapuikkokiertääalapäässäsi"- tuntemuksia.. Ne on NIIN ihania..
Mira tervetuloa, joukkoon vaivaiseen!
OmaNapa: en uskalla kehua oloa ja nukkumista ku kumminkin ens yönä ja heti kohta alkaa hirveet kolotukset! Sen voin sanoa et ummetuksesta en ainakaan minä kärsi. Ja toivottavasti en tuu kärsimäänkään. En tiiä johtuuko siitä et juon joka päivä gefilusmehua ja syön aika paljon appelsiinejä.. mut sama se..
Vauvalehdessä aina on se henkilöhaastattelu, jossa kysytään et tunnetko olosi seksipommiksi, niin kysäisempä teiltä et tunnetteko NYT olonne seksipommiksi?Oma vastaus: EN!!! Pieni porsas ku kattelee peilistä niin Itsetunto ei kovin kohoa, maha on tiellä ja mihinkään ei oikein taivu. Hyvä ku koipeaan pystyy nostamaan. Ja finnit on taas löytäny tiensä mun naamaan.. kiva kiva kiva!!
Eipä muuta kuin maanantai päivän jaksamisia kaikille!!
:D :D

Oma olo: Vaihtelevasti viehättävä. Kun laittautuu, niin tuntuu ihan mukavalta. Maha on mielestäni komea (lue iso)! En malta odottaa, että synnytyksen jälkeen pääsee varovasti laihduttamaan ja kokeilemaan vanhoja vaatteita. Toivottavasti mahtuisin vielä viime kesäisiin vaatteisiin....

Kaa: Voisitko ottaa mun iän listalta pois? Tämä siksi, että mua "hirvittää", et joku tuttu tajuaa kuka miä oon.... vaikkei se ehkä haittais, mut anonyyminä on kiva olla. Iän poistaminen auttaa ehkä vähän.

Kääntöyritys ja kasvukontrolli tasan viikon päästä. Jänskättää jo vähän! Kumpa Mökö olisi nyt jo 2kg! Kaveri on sitkeä istumaan, oikea pikku-budha :heart:

T.Marais ja Mökö 35+1

Ai niin, unohdin kertoa kävelymatkastani hierojalle. Tää mun kulkemiseni on ''hieman'' vaivalloista, kun välillä supistaa niin ettei saa selkää suoraksi ja muutenkin maha painaa niin että normaali kävely ei vaan luonaa. Minä siis vaapun hitaasti ja varmasti - vauhtini oli tänään niin huima, että kaksi mummoa ohitti mut rollaattoreineen. Ja ryppyjen määrästä päätellen rouvilla oli ikää ainakin kaksisataa vuotta. Teki mieli talsia suoraan sairaalalle ja pyytää että pitävät mut siellä synnytykseen asti, kun mummotkin jo ohittelee ja hormonit saa mut lajittelemaan muovipusseja.

upupa ja Multeri-murunen 35+0

marza: Niin virkku en sentään ole, että aamuvarhaisella jo piirakkaa leipoisin ;) . Tämä mamma vetelee kuuden aikaan vielä syvästi unta. Mutta siis selitys kummallisille kirjoitusajoilleni on se, että asuinpaikassani aikaero Suomeen on -10 tuntia. Heräsin siis jokin aika sitten maanantaiaamuun :).

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Kaa
Hoksasin juuri, miten pitkällä me jo ollaan raskauksissa tässä pinossa ja hämmennyin hieman. Olen jotenkin koko ajan ajatellut, että onhan tässä aikaa... mutta ei sitä välttämättä kauheasti enää olekkaan.

Hurjaa.

Upupa, ihana toi mummojen ohitus-juttu! :D

En tunne oloani seksipommiksi, mutta tykkään kyllä vartalostani. Nautin sen huolenpidosta: liikkumisesta ja ihon rasvailusta, pukeutumisesta nätisti. Vaikka siis en todellakaan ole median luomissa ihannemitoissa, en ole timmi, vaan semmoinen pullukka. :)

Muakin kiinnostaa toi streptokokkihommeli. Siis tutkitaanko se automaattisesti kaikilta, vaiko joidenkin oireiden perusteella?

Raskausarpia ei ole tullut vielä uusia. Vanhoja löytyy pehvasta lihomisen seurauksena. Tosin tisseissä on vähän sellaista fiilistä, että kohta repeää. Ihme kyllä vatsa on vielä vapaa niistä vaikka atooppisen ihon seurauksena mun iho on kaikkialta "marmorisointunut" aina.

Olin tänään ylimääräisellä neuvolakäynnillä. Mulla oli viime viikolla pissassa proteiinit (+) ja sokerit (++) plussalla ja tänään kontrolloitiin arvoja. Oli sitten molemmat yhdellä plussalla ja perjantaina uusi pissanäyte labraan. Mulla on kuitenkin verenpaine ollut koko ajan hyvä (tänään 117/78) eikä kai mitään huolta ole. Sokerirasituskin oli kunnossa tossa viikolla 26 (?), mutta paastoarvon se sokereista haluaa otattaa varmuuden vuoksi. Se menee perjantaina samalla kun muita näytteitä otetaan.

Huomenna on viimeinen työpäivä. Onneksi! Mulla on siivotttavaa kotona vaikka kuinka paljon ja töiden jälkeen ei sitä vaan jaksa enää. Töitä on vaan viikon tarpeiksi ja yritän saada ne tehtyä siis huomenna. Ylitöiksi menee ja täytyy vielä kotiinkin jotain raahata. Huomiseksi pitäis tehdä vielä suklaaneliöitä ja voileipäkakku töihin. Siihenkään ei olisi energiaa, kun tuli tänään sätättyä vähän auton kanssa. Mulla jäi valot päälle neuvolan jälkeen autoon ja akku tyhjeni. Eikä autoa saatu kaapeleilla eikä työntämälläkään käyntiin. Iskän piti heittää mut ja miehen kauppaaan ja sen pitää tuoda huomenna lämmitetty ja ladattu akku mun työpaikan parkkipaikalle. Tuntuu, että kaikki sähläys tapahtuu aina kun on kiire :/

Nyt leipomaan... Melita ja Samuel 34+5

Yhteistyössä