**Maalismasut 2009** helmikuussa

Iltoja! En ole reiluun viikkoon pysynny tahdissa täällä pinossa... Viimeinen työviikko takana ja nyt alko mammaloma!!! Eiköhän nyt ole taas aikaa paremmin lueskella ja kirjotella.

Kommentoinnit jätän myöhemmälle, kunhan olen päivitellyt pinon kuulumiset. Eiliseltä neuvolakäynniltä kuitenkin kuulumisia:

rv 34+4 (32+2)
paino +875 g/ vko...
turvotus - (-)
RR 118/ 82 (124/ 78)
valk. - (+/-)
Hb 130 (135)
sf 27,5 (27,5)
rt (rt), ei kiinnittynyt
syke 122-156 (117-147)
liikkeet ++ (++)

Kaatjuska ja Kunto 34+5

 
Täälläkin masu naksuu ja poksuu ihan omia aikojaan, viimeksi eilen napsaus kuului niin kovaa että olin varma että kohta valuu vedet pitkin kinttuja. Tuntuu olevan ihan normaalia, mulla ainakaan tuohon napsumiseen ei liity kipua ja sitä tapahtuu sekä liikkeessä että levossa. Kalvot ne kai on jotka nitisee liitoksistaan :)

Mä olen melko varma että se siskoni koirannimi-juttu on tahallinen. Ja olen siitä todella, todella loukkaantunut. Eipä silti ole siskoltani mitenkään uutta tehdä jotakin tuollaista, koko koiran ottaminen on mielestäni todella älytön temppu 17-vuotiaalta juuri kotoa poismuuttaneelta teiniltä. Se koira kun ei koulupäivää pidempää aikaa pärjää yksin pienessä yksiössä, muutenkin koira on vaativuudeltaan hieman eri luokkaa kuin esim. joku pieni jyrsijä tms. Mutta ei, siskoni tekee juuri niin kuin hänestä sillä hetkellä tuntuu parhaalta toimia :headwall:

Meillä on ihan supertylsä koti-ilta miehen kanssa, käytiin kaupassa ja nyt katsotaan netistä A-studiota ja syödään jätskiä hedelmäpalojen kera :p Osti tuo itselleen pari olutta, enempää ei saa juoda jos alan oikeasti poksumaan kesken illanvieton :heart: (Tänään tuntunut kohdunsuulla aika mojovia sukkapuikkokipuiluja, vaikken mitään ihmeempää ole tehnytkään - ja sairaalakassi edelleen pakkaamatta...)

upupa ja Multeri 35+4
 
Zoe sä kuulostat huomattavasti vastuullisemmalta, harkintakykyisemmältä ja aikuisemmalta tapaukselta kuin mun siskoni. Sen tarttis oppia pitämään eka huolta itsestään, ennen kuin ottaa vastuulleen toisen elävän olennon. Mun sisko on mulle tärkeä ja rakas, mutta tällaisina päivinä tekis oikeasti mieli mennä pissimään sen postiluukusta sisään, se on välillä vaan niin typerä :headwall:
 
Huomenta,

pikaiset kuulumiset.

Eilen oli siis nla.

Pissa puhdas, hemppa noussut 110-> 130. Sain käskyn syödä muutamia kertoja viikossa kuitenkin rautaa. Koska esikoisen syntyessä menetin verta miltein litran ja hemppa tippui todella alas. Joten nyt koitetaan hieman edesauttaa asiaa. Painoa tullut lisää 1,2 kg. Lähtöpainoon tullut 4,8 kg. Eli mennään samaan tahtiin kuin esikoisenkin kanssa. RR oli 126/79. Pikkasen noussut, kun edellisen kerran oli 115/73. Hieman on tullut :LOL: salmiakkia syötyä:) Toisekseen just päästiin sisään, enkä kerennyt edes istahtamaankaan. :LOL:.
SH-mitta oli 31, eli ihan ok uudelleen synnttäjälle. Esikoisesta samalla viikoilla oli 30. Vauvan syke 130. Kääntynyt RT. Onneksi. Toivottavasti pysyy. Ja masuasukin liiikkeet ++.

Palataan. Pitää mennä laittaa pyykkiä kuivumaan, niin päästää uimaan esikon kanssa. On kova vesipeto:)

Jadekettu + masuasukki 33+0 ja POKS :wave:
 
Huomenta!

Kiva lumisade ulkona mitä nyt äsken ulos vilkaisin. Eilen illalla kävely teki ilkeätä ja oli pakko mennä ajoissa nukkumaan kun tuli hitonmoinen viiltokipu vasemmassa nivusessa. Kirosin siinä parin vartin verran ennenkuin panadol puri. Nyt ei näytä enää pistelevän siitä kohtaa. Hyvä näin. =)

Rautaa on kyllä nyt oikeesti otettava jokapäivä, mikäli heikottaa tavallista enemmän niin kaksi kapselia obsidania. Harmittaa tuo hempan alhaisuus, tuntuu ilkeältä kun ei pysty pitämään edes mukia kädessä kunnolla.

Mukula riehunut ja nukkunu säännöllisesti. Jospa tänään tekis jotain muuta kuin olla koneella.

Mömmis & potkija 34+0 :heart:
 
Mulla taas on pitkästä aikaa viime aikoina ollu suht koht hyvä olla. selkäkipu on vaan yltyny ihan hurjaksi. Tääläkin taitaa jotain lunta sataa. enpäs kerkeäkkään pitempää kirjottaa. tuo poitsu on taas huomionkipeällä päällä. edes puuha pete ei näytä kiinnostavan ku näkee että äiti on taas koneella...
 
huomenta!
nyt pääsen minäkin tähän vauvan tuloon sitten valmistautumaan.eilen remppa valmiiks saatiin makkari!! tähän asti siis asuttu olohuoneessa esikoisen ja miehen kanssa. josko tänään sais kasattua vielä pinnasängyn ja hoitopöydän niin saisin laitettua lipastoon vauvan vaatteet.
viime yö oli hirveä :( mies otti konjakkia rempan kunniaks ja vitsailin hänelle ja veljelleni että varmaan tulee lähtö ku tietää ettei mies pysty ajamaan autolla..noh,ei se sitten kaukana ollut..menin nukkumaan niin joku pari kolme tuntia supisteli tosi kipeesti..onneks olivat jossain vaiheessa loppuneet sillä sain kuitenkii nukuttua loppuyöstä..nykyään nämä kipeet supparit on rinnastettavissa synnytys supisteluihin,ainakin ekan aikaan oli yhtä kipeet ku olin sillon laitoksella..anteeksi nämä minun tilitykset tänne,mutta ku ei oikein ole kelle näistä puhua ilman että toiset huolestuu
Angelia ja vaavi 35+1
 
angelia, sitävartenhan täällä ollaan että saa purkaa sydäntään ja puhua kaikesta.
täällä ainakin on ihmisiä jotka on suurinpiirtein samassa tilanteessa ku sä, eli synnytys tosi lähellä.

paljon on tullu tekstiä kaikilta. ei täälä enää nii hetkessä käyäkkään lukemassa juttuja.
 
Huomenta!
Eilen alkoi sit virallisesti äippäloma. Ei kyl oo yhtään sellanen olo et oisin nyt lomalla. Mulla on niin paljon koulutehtäviä mistä olen suunnitellut suoriutuvani ennen vauvan syntymää. Nytkin mies lähti jonnekin et voisin keskittyä koulujuttuihin ja täällä sitä nyt sit keskitytään.
Mira: Mulle jää reilu vuosi koulua et ei sinällään oo loppusuoralla, niin ku sulla (onnellisella)
Itkuherkkä: Mä kans oon alkanu pillittämään ihan ihmeellisistä asioista siis lähinnä lapsiin liittyen. Eilen näin ku kaks lasta leikki niin nätisti niin mua alko itketään, tai ku näin eilen kans sellasen pari viikkoisen vauvan niin melkein tuli kyyneleet silmiin. Yritän sit aina aatella muita asiota, ku nolo jossain kaupassa alkaa nyyhkimään.
Hermina: Mulla on vähän sama noitten mielialojen suhteen ku sulla. Pariin kuukauteen tai ainakaan kuukauteen ei oo tarvinnu tapella miehen kanssa mistään. Kaikki on ollu mulle oikeestaan ihan sama, tai ei oo liikauttanu mun elämään. Nyt tuntuu et alkaa raivostuttamaan kaikki. Jumitetaan vaan kotona ja ei saada mitään järkevää aikaseks. Kaikki muut on jossain ja ei jaksa lähtee minnekään kyläileen ku tuntuu et oma mieli pyörii niin vahvasti oman navan ja vauvan voinnin, tulevan synnytyksen ja muun sellaisen ympärillä. Sit jos lähtisin jonnekin niin en jotenkin jaksa kuunnella muiden jotain asioita tai keskittyä siihen kuuntelemiseen. Mulle on ihan sama jos joku on tehny hyvää silakkalaatikkoa viime keskiviikkona. Mut ehkä sitä taas joskus kiinnostuu enemmänkin muiden asioita.
Hb oli alkujaan 148 ja nyt se on ollu siinä 130 pintaan, rautaa ei oo ainakaan vielä tarvinnu syödä
Niinu: mä kans oon metsästäny jotain sopivaa hattua vauvalle. Maanantaina oon menossa shoppaileen.
Tietääkö joku näkeekö ne jostain suoraan, et mitä ite on kirjottanu tänne palstalle kaiken kaikkiaan? KU nyt harmittaa etten oo kirjottanu joka viikko raskauspäiväkirjaa ja tänne oon kirjottanu kuitenkin omasta voinnista ja odotuksesta niin voisin kopsata niitä sit päiväkirjaan näin jälkeen päin.
Oma olo: Ihan jees.. ei valittamista eikä kehumista. Vielä pitäis ainakin se 5 viikkoa odotella et pääsis tästä "kasvaimesta" eroon.. Mä luulen et tää menee 2 viikkoa yli.. (ihana asia mä tuun varmaan hulluks sitä ennen)
Mut nyt koulujuttujen pariin!!
 
Zoe tuo mun siskoni on vähä semmonen hankala tapaus, ollut aina ja tulee varmaan aina olemaan... Ja välillä meidän vanhemmat joustaa sen suhteen ihan liikaa.

Tänään on masussa ollut vähän rauhallisempi päivä, aina välillä muru potkaisee elossaolemisen merkiksi ja alkaa taas nukkumaan. Mulla näkyy tuossa vatsan pinnassa, kun Multeri harjoittelee hengitysliikettä, siihen kohtaan kun hiukan rummuttelee sormilla saan aina mojovan potkun palautteeksi unien häiritsemisestä :heart:

angelia tännehän on hyvä purkautua aina välillä, ja musta tuntuu että tästä se purkautuminen vasta kaikkien kohdalla alkaakin kun aika käy pitkäksi ja sitä vain odottaa ja odottaa että koska saa sen nyytin syliin :hug:

Mies lupas lähtee mun kanssa kangaskauppaan, jei!

upupa ja Multeri 35+5
 
Mä siis todella keskityn tohon kouluun :LOL:
Mut mulle on vissiin tuloss flunssa ja koko ajan aivastuttaa siis tää on niin inha tilanne ku aina pitäis keretä jännittää lantiopohjalihaksia ettei tulis pissa housuun.. onks mulla jotenkin extrahuonot lihakset??????????????
 
Nolouden nolous, mä en ikinä saa aikaiseksi tulla tänne kirjottelemaan tarpeeksi usein. Toiset on niin aktiivisia.

Eilen oli neuvola. Kaikki kunnossa ja hemppakin 140. Voinen jättää raudan pois. Otin puheeksi sen etten enää oikein jaksaisi töissä käydä ja sen tiimoilta on lääkärigyne keskiviikkona. Liekkö sitten värkissä lukee että levon tarpeessa. Vauva myllää ja jyllää jatkuvaan. Maha on ihan hassuissa asennoissa.

Muuton piti tapahtua tänä viikonloppuna mut se siirtyikin ens viikkoon kun tekevät jotain remonttia siellä. Pääseepähän sitten siistiin asuntoon. Jospa ne vaikka tekis niille lattoille jotain kun olivat niin rumat että laatta oli lentää.

Huomenissa ois tarkoitus ommella vauvan kestoihin lisäimut ja ommella sekä värjätä bugluliinat. Jotenkaan toi ompelu ei nyt ole napannut vaikka äiti toi sitä varten koneenkin lainaan. Sen sijaan olen innokkaasti siivoillut. Nyttenkin katselen sillä silmälle tonne lattioille josko tarttusi imuriin....

Hansku ja Sintti 33+1
 
Täälä kans supistelee ja kävin saunassaki ja ei sekään vaikuttanu mitenkään. Koitin samalla että miltä se alapää tuntuu niin vauvan päähän se sielä oli. Ekassa raskaudessa en tuntenu päätä. On varmaan lähempänä synnytystä sillon tuntunu.

Eeeva: Millä viikoilla sulla esikoinen synty? Mulla meni kymmenen päivää yli ja sen takia olen ajatellu että tääki menee lähelle laskettua aikaa ellei ylikin niin en ole vaivautunu sairaalakassiakaan pakkaamaan. :attn:

Jossu ja tilli 36+6
 
Heippa!

Hiukan merkkailen tänne, vaikka ihan kaikkea en nyt jaksakaan alkaa lukemaan. Nyt sitä sitten asutaan uudessa kämpässä, ihan mukavan näköisen pesänhän tästä nyt sitten sai kuitenkin. :) Rankat 2pv takana, selkä oikkuilee niin nopeasti ja muutenkin väsähdin aikalailla muuttamisesta.. Tulee helposti touhuttua liikakin kun ei ole ketään sanomassa että nyt muuten lepäät.. :D No mutta pahin on ohi, tavarat on järjestyksessä ja sillai.

Tänään käytiin ostamassa turvakaukalo, Brion primo. Olen tyytyväinen, ihanan kevyt kantaa ja mutuenkin turvallisen ja näppärän oloinen laitos.

upupalle jaksuja siskon kanssa, aika *askamaiset on menny tekemään sinulle.

Palaan asiaan taas kunhan saadaan oma netti toimimaan, nyt olen puhelimen kautta niin kalliiksi tulee jos pitkään surffaa..

Niinu & itiö 36+2
 
Niinu86 mä katoin sun profiilias ja huomasin että teille tulee varsa kesällä (vaiko keväällä..) :D Aika kivaa kun sitte teillä on kaks vauvaa samaan aikaan :)
Mäkin joskus vielä saan oman heposen, tai sit ainaki ponit lapsille :LOL:
Kuinka pitkälle raskauttas ratsastit/vieläkö oot ratsastanut? Mulla loppui marraskuun aikoihin ku tunteja peruttiin niin monta kertaa peräjälkeen puolin ja toisin että ei "uskaltanut" enää tauon jälkeen sinne selkään mennä. Sit taas kesän jälkee viimeistään uusiks :D
 

Yhteistyössä