**Maalismasut 2009** helmikuussa

garbalo meillä kolme kissaa joista yksi reagoi kasvavaan massuun niin ettei päästä mua sen lähelle :/ Se on leikkaamaton kolli. Sen lisäksi meillä on leikattu kolli ja leikattu neiti jotka ei oo muuttanut suhtautumistaan millään lailla.

ärrieri ihanaa että vauva on kääntynyt =) :hug:
 
chromo aika jännä reaktio teen kollilta! Meen koirat ei o mahaan reagoineet mitenkään ja tää nuorempi tuli meille samaan aikaan kun sain tietää olevani raskaana.
Ai niin piti vielä sulle sanoa noista nimien näköisyydestä: mies ei ymmärrä et miten vauva ei näytä/näyttää joltain nimeltä :D Mä oon ite ihan varma et nyt valmiiks mietityt nimet ei tuu sopimaan ku vaavi ei vaan sit tunnukkaa yhtään sen näköiseltä ja oloiselta.. :LOL:

ärrieri tosi hienoa että vauva on kääntynyt! Toivotaan että pysyykin noin :)
 
chromo eli teillä meni nimet sit ihan uusiks? :D :LOL: Täytyy varmaan ruveta katselemaan vaivihkaa muitakin nimiä kuin nuo jo valitutut.. :LOL:
Paitsi että kun mulla on niin vahva poikaolo niin en osaa ees miettiä tytön nimiä! Jos tuleekin tyttö niin mä varmaan oon ihan hämmästynyt, vaikka meille ei o missään vaiheessa kerrottu sukupuolta. Jännä nähdä et kumpi sieltä sit tuleekin :D
 
HB on ollut ennen raskautta vähän päälle 160, nyt pysynyt 150:ssä. Nuo korkeahkot arvot ovat sukuperintöä. Mun tuurilla arvot johtaa vielä veritulppaan. Onneksi en myöskään ole hiihtäjä.

Neuvolassa tuli käytyä, sf 30, kasvua kahdessa ja puolessa viikossa 2 cm. Ihan mukava käynti oli, kun usein mua on ahdistanut liika kysely. Nyt oli enemmän keskustelupainotteista. Varmaan johtuu muuten siitä, että olin itse paremmalla tuulella :)

Nimistä: miä en ole kertonut kellekään... juuri varastamisvaaran takia.

Kummeista:
keksin pyytää kahta kaveriani kummiksi vauva-aiheisilla postikorteilla, johon kirjoitin runon. Pyysin vielä, että miettikään rauhassa, kun tiedän, että heillä on kummallakin jo kummilapset. Toinen on jo suostunut *onnessaan* !

Ärrieri: Hienoa, että vaavi kääntynyt!

Uusimmassa Vauva-lehdessä
oli todella elämänmyönteinen juttu kohta 5 lapsen yksinhuoltajaäidistä. Monella hajoaisi jo pää, mutta tämä jaksoi olla niin positiivinen, että hymy tuli omillekin huulille!

Miesten pubi-illoista:
Olen jo varoitellut miestäni, että ei ottaisi "kännejä" enää noina pubi-iltoina, vaan pysyisi muutamassa oluessa. Vähän noloa, jos synnärille joutuisi maistissa tulemaan. Tai ehkä se ongelma on vaan mun päässäni. Onneksi ei käy usein, mutta huonolla tuurilla tietty just silloin... En kuitenkaan haluais alkaa nipottamaan, varovasti olen yrittänyt vihjata.

Perhevalmennuksesta: vielä 1 kerta jäljellä ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen, annoin miehelle vapautuksen, sillä se vaivaantui niistä videoista eikä muutenkaan kuulema tuntunut kovin miehiseltä. Mulla taitaa olla oikea vanhanajan perusmies :heart:

Tekstin katoamisesta: Itse maalaan tekstin ja painan välillä Ctrl+C (copy), jotta saan tekstin leikepöydälle ja se on sitä kautta palautettavissa (Ctrl+V (paste))

Mömmikselle painosta: Minäkään en osaa oikein sanoa, mutta ei tuo luku ainakaan hätkäyttänyt niin, että ompas iso. Itsellä päinvastainen huoli, sf-mittojen ja ultra-mittojen perusteella vaavi täysiaikaisena 2,5kg. Jännä sitten nähdä syntymän jälkeen, miten kävi!

T.Marais ja pikku-Mökö 35+5
 
Upupa joo toi on tosi ärsyttävä tilanne, onkohan siskos kateellinen vauvasta? Lapsellista käytöstä kyllä häneltä jos teko oli tahallinen.

Rintapumppu
ostin sellasen just huutonetin kautta käytettynä (kuulemma 1 kk käytetty), ja se on Ainun verkkovirralla/pattereilla toimiva versio. On vielä postissa mulla hakematta, mutta mulla on aikasempaa kokemusta käsikäyttösestä (en muista merkkiä) ja se oli kyl aika hankalaa, se oli mallia johon tarvittiin vähintään kax kättä :/

Omaa napaa: Oltiin eilen siä yksityisellä ylimääräisessä loppuraskauden ultrassa, jonka luulin olevan 4D, mut olikin tavallinen kun ei kuulemma enää saa näkyvyyttä tässä vaiheessa 4D:llä kun tilaa ja vettä on niin vähän. Kyllä hän näytti miltä se näyttää, mut ei siitä mitään tolkkua saanut kun vauva on jo niin iso. Vauva painoi nyt 3150 g (saman verran ku esikoinen ja kuopus syntyessään laskettuna aikana!) ja jos jatkan syömistä samaan tahtiin niin loppuarvio on kuulemma 4 kg :p Se tuntuu musta hurjalta painolta, kun tosiaan aiemmat vauvat olleet niin siroja. Vaikka ei tuo nelikiloinen tänä päivänä mikään harvinaisuus ole eikä mikään jätti nyt mun mielestä vielä, mutta vois kai tätä sokerin syöntiä vähän yrittää hillitä. Lekuri sanoi, että jos jättää hiilihydraatit ja sokerin pois nyt niin vauvan loppupainosta voi lähteä vielä 400 g, eli olis sit 3600 g arviolta. Mut hitto en lähde siihen, että syömisen ilosta luopuisin ja herkuttelusta kokonaan, voin sitä toki yrittää rajoittaa, mut eiköhän se sieltä ulos saada kuitenkin ;) Vauva oli jo pääalaspäin sentään, mikä oli hyvä uutinen. Lääkäri sanoi myös, että vauvan hengitysliikkeistä päätellen, hän ei ole syntymässä vielä ainakaan kahteen viikkoon. Sukupuoli veikkailut pysyi samana, eli tytön tylleröä odotellaan

Itkuherkkyys juu sitä on. Mitäköhän tää sit onkaan ku vauva on syntynyt? Muistan edellisistä, että sitten sitä vasta herkillä oltiinkin.

Pöttis rv 36+2 ja Aatu-tyllerö :heart:
 
Upupa: :hug: Just tuon takia me ei kerrota nimeä kellekkään vielä..

Iines79: Kyllä se on se sinun sisko joka kärsii tilanteesta eniten kun ei opi vastuuta kantamaan. Se ei vaan tiiä sitä vielä.. Inhottavaa tuommonen sinun vanhemmillekki..

Latte: Oon käyny helmikuisissa pari kertaa :)

Mulla on tänään ollu välillä tosi kipeä lantio ja vauva päätään puskee alas.. En osaa sanoa supistaako samalla ku ihan niinku osa mahasta ois kova ja osa ei..


Mies lähti hakemaan pizzoja! JEIJ! :)

Eeeva ja mimmi 36+1
 
ärrieri: Hyvä että vauveli on kääntyny ja toivottavasti pysyykin nyt noin. :)

tänne tulee ihan hirmusesti kirjotuksia ja nyt tuli sitte oikosulku, että mitä olittekaan höpötelly.

Itkuherkkyys: Joo kerran päivässä pitää vähän märsytä. siis ei tarvii kovin kummonen tilannekkaan olla ku alkaa vesi vuotaan silmistä. :D
 
Eeeva mun rupes tekeen ihan sikana mieli pizzaa.. |O |O ja täällä mä vaan joudun väkertämään tenttiä.. :headwall: Eikä paljoa helpota että meen äidille tänään kylään ja siellä on ruokana aina jotain ihme terveellisyyksiä kuten ituja ja vastaavia..
 
Kaa
Nimistä; meillä on noin viisi erilaista vaihtoehtoa sekä tytölle että pojalle, katsellaan sitten mikä niistä on eniten tulokkaan näköinen. Kummallakaan ei ole "yhtä ehdotonta nimeä" jonka haluaa lapselleen. Katsellaan sitten syntymän jälkeen.

Kummeista; ei olla vielä päätetty, pikkuisen mietitty vasta. Ongelma on se, että meillä on liian monta vaihtoehtoa, joista on vaikea valita.

Itkuherkkyys; ei ole ollut. Ei oikeastaan kuin ihan alkuraskaudessa parin viikon ajan. Toivottavasti ei suuremmin tulekkaan. Olen muutenkin sellainen ulospäin melkoisen "tasainen" ihminen. Tuleekohan mulle joskus sellainen super-hormoni-kohtaus?

Kokosin eilen pinnasängyn makkariin ja laitoin sen petivaatteet komeroon. Kunhan vaan saadaan tää pikkuremppa loppuun, niin aloitan vauvan lipaston täyttämisen vaatteilla ja tarvikkeilla. Petivaatteita ei laiteta sänkyyn ennen kuin tulee lähtö sairaalaan. Turhaan vaan pölyttyvät ja täyttyvät koirankarvoilla. Sairaalakassin pakkasin tänään niin valmiiksi kuin vain mahdollista on. Kiinnostuneille, kassiin tuli

  • Deodorantti
    Hiusharja ja hiuslenkit
    Hammastahna ja -harja
    Vartalorasva
    Kasvorasva
    Huulirasva
    Shampoo ja hiuksiin jätettävä hoitoaine
    Korvatulpat
    Siteitä, liivinsuojia, tops-puikkoja
    Imetysliivit, sukat, alushousut
    Sudoku-kirjanen
    Suklaata ja nameja :D

Lähtöpäivänä mukaan laitetaan vielä tietysti neuvolakortti, odotuspäiväkirjani, juomapullo, tarvittavat vähät meikit, vähän käteistä, kännykkä ja laturi.
 
Marais täällä on myös asetettu miehelle "kännikielto" vaikkeipa tuo nyt usein otakaan. Olis kauheeta lähteä synnyttämään yksin. Minä en varovaisesti vihjannut vaan suoraan kielsin kännäämisen :LOL:

Närästää |O Täytyy vissiin lopettaa taas appelsiinimehun juominen. Se ja suklaa sai aikaan närästämisen esikon odotusaikana. Täytyy kokeilla josko taas auttais tai sitten Renniet kehiin.
 
Hiq
Heissan
käyn päivittäin lukemassa teidän kuulumisia mutta kirjoittelu on hieman jäänyt.. meillä ongelmia wlanin kanssa ja tämä nettipiuha on niin lyhyt etten pääse asettumaan mukavasti vaan masu painaa ja tulee paha olo aina ennen kuin pääsen omien kuulumisten pariin saakka.. onneksi pikkusisko tulee vkolopuksi, se on it-nero niin varmaan fiksaa tän yhteyden :saint:

eilen tuli käsityölehti ja vihdoin siitä oli iloakin! olen jo meinannu lopettaa kalliin tilauksen kun lehti on alkanut painottua niin paljon neulomiseen, mutta nyt siinä oli turvakaukalokapalon ohje! Tein het aamusta serkun lapselle ja meidän tulevalle sellaiset ja sain serkulta kauppareissusta kovasti kehuja. Itsekin tykkään :heart:

Oma vointi ok, neuvola keskiviikkona taas.
Vointeja kaikille! :flower:

-Hiq
 
marais en ole miestä kieltänyt ottamasta mutta taitaa itse tajuta että tuo toukka voi tulla ihan koska tahansa. harvoimpa hän muutenkaan kunnon kännejä ottaa. nyttenkin lumisateesta päätellen menee viikonloppu töissä =(
itkuherkkyys musta tuntuu että itken jokaisesta ohjelmasta missä tapahtuu jotain ihanaa. sitten vielä tulee katsottua usein faktalta synnytys ohjelmia niin aina rupeen vollottaa kun lapsi syntyy.
todella kiukkunenkin olen ollut. suurin syy taitaa olla tuo huonosti nukkuminen. viime yönäkin tuli valvottua kahdesta puol kahdeksaan. ei tullut millään uni |O
miehelle juuri tänään sanoin kun eräs mies on hänelle tehdyistä töistä velkaa lähes 20 tuhatta niin käskin pistää viestiä että tuskin haluaa tätä hormooni hirviötä ovensa taakse :kieh: se on sitten kiva kun jotkut ei viitsi maksaa laskujaan. tuo summa on meidän firmalle meinaan aika iso. tuon takia mies ei juuri pysty itselleen palkaa nyt maksamaan ja miekään en saanut viime tiliä lomautuksien takia :( noh aina ollaan selvitty niin kyllä tästäkin.

cadillac ja toukka 36+3
 
Hiq
KAA: oli helppo- tosin olen koulutukseltani ompelija... mutta meidän vauvan versioon muokkasin pinnan ulkoilukankaiseksi, tein hupun ja sen jalkapalan reunaan beiget kaarrokkeet joiden reunassa mustat pitsit ja serkun kommentin jälkeen jätin sen vyön pois. Vuorena paksu college- kanttasin kaikki reunat. Serkun versio tikkikangasta kantattuna. Eli todella simppeli :D mies kutsuu tuota jatkossa kuulemma "lepakkopuvuksi" :LOL:
_muoks_ niin ne "sivusaumat" jotka ohjeen mukaan tehdään kappale 1 jakamalla on ihan turhat. Koitan laittaa kuvan kohta...

_muoks2_ hmm.. kuvia: 1. tänään viimeistelty kehtokoppa sängynviereen: ja tuo "lepakkopuku"
 
No huh, olipa lukemista!

Hb oli matalimmillaan 94. Obsidanilla se on nyt noussut 120. Mulla on kyllä muutenkin aika matala ilman raskauttakin.

Helmikuun odottajien pinoa olen käynyt välillä kurkkimassa. Ihan mielenkiintoista niitä synnytyskertomuksia on lukea.

Miehen baari-illat: Pari niitä tässä nyt on ollut viime aikoina ja olen ohjeistanut ottamaan korkeintaan pari olutta. Nyt ei ennen synnytystä taida mitään olla enää tiedossa.

Muuta mä en sitten muistakaan. Pitäisi varmaan kirjoittaa lukiessa ylös mitä aikoi kommentoida. Ehkä sitten ensi kerralla.

Metsälauha & Pyry 35+2
 
Upupa
Voi ei se koirannimi. Entä jos sanot siskollesi, että aiot antaa nimen anyway? Luulen kuitenkin, että jos kummankin nimi on sama, sun lapsi siitä assosioituu mieleen ennen kuin koira. Eli haittaako se jos siskon koiralla on sama nimi? Ootteko paljon tekemisissä? Suostuisko hän muuttamaan vielä koiran nimeä, jos kerrot hänelle miten paljon sinua tilanne harmittaa? Ja jos ette oo läheisiä niin tulisitteko olemaan koiran kanssa tekemisissä paljon yhtään eli haittaako sama nimi? Jos koiralle antaa ihmisen nimen niin mun mielestä kuitenkin sen niminen ihminen on "etulyöntiasemassa". Sitä paitsi, koiran elinikä on paljon lyhempi kuin ihmisen. En tiiä oliko ymmärrettävästi sanottu... ja koiralle tulee monesti jotain koiramaisia lempinimiä eli ei sitä välttämättä edes kutsuta sillä viralllisella nimellä. Ja voihan koira olla niin kiva, ettei se loppujen lopuksi haittaa jos on sama nimi vaikka kuulostaakin kornilta. Entä muuten yhdistelmänimi, ja vain kutsumanimi ois sitten sama?

Mua vähän jännittää kun meidän haluama nimi on sama kun yhden ystäväni lapsen nimi. Mutta me olemme jo kauan sitten päättäneet että nimi tulis olemaan se, ja aina on olemassa samoja nimia jne. Eikä sille mitään voi, jos he saivat lapsen ennen meitä. Loppujen lopuksi voihan olla, että vauva ei näytä ollenkaan siltä että kyseinen nimi sopisi hänelle. Jos aattelee ite, niin onhan paljon ollu omiakin kaimoja samassa koulussa tai jopa samalla luokalla. Kuitenkin se tietty Matti tai Maija on just se yks ja ainoo omassa perheessä eikä tarvi ajatella ulkopuolisia just sillon.
 
Hemptu toivottavasti kaikki on hyvin kontrolleissa, ettet joudu käynnistykseen.

Hendu mulla kaverit kyselee vauvakutsujen perään, mut itse saisin ne järjestää. En tiedä onko aikaa, kun nyt tulee ystävänpäivä ja sen jälkeen yksi viikonloppu tapetointia ja sen takia joudun siirtämään suunnittelemani synttäri-tuparit viikolla eteenpäin. Sitte ollaankin maaliskuulla..

Zoe-F millä kirpparilla ootte käynyt? Pitäis itekin, mut en oikeesti ees tarvi enää mitään.. mut onhan niitä silti kiva kiertää =)
No pinnikseen tarvin patjan (sänky tuli eilen) mut sen ostan uutena, suunnittelin viikon päähän reissua ikeaan, kun käyn samalla viemässä sairaslomatodistukset ja työavaimet pomolle.

Angelian galluppiin, hb-arvo laskenu tasaisesti alun yli 140:stä tämänhetkiseen 122:teen. Rautakuuria en ole vielä alkanut, vaikka sainkin neuvolasta napit jos haluan ottaa.

Jadekettu unilehmä :heart:, mulla on paljon erilaisia lehmiä, keksin joskus muutama vuosi sitten alkaa kerätä niitä..

Mömmis mulla oli vk 33+1 arvio 1800g ja vk 31+3 oli 1500g ja sf-mitta kasvoi samassa ajassa sentin, oli viimeksi 29 cm.

Hiq/Kaa mikä käsityölehti, mistä ohje löytyy? Voisin ostaa sen, kun meinasin muutenkin alkaa ompelemaan vaippoja ym, niin samalla tekisin sen kapalonkin =)
 
Tässä kuittailen luetuksi. Tänään sitten oli se viimeinen työpäivä, olishan sitä ollut vielä vähän siellä töissä, mutta tästä se sitten lähtee. Viikkosiivous edessä ja tenavat laitettava kuriin, että päästään hommissa eteenpäin. Kun on pienet tilat ja monta asujaa.... No, se siitä. yläkertaa ootetaan kuin kuuta nousevaa, ei oo oikeestaan enään kiinni kuin portaista.... :whistle: . Tikkaita ei taida rakennustarkastaja hyväksyä. :D

Muija ja kevätmyrsky 34 + 6
 
Hiq Oon miettiny tässä, että tekisin kanssa itse kapalon. Pitäis varmaan jostain jotain kaavoja hankkia, kun ei nyt aivokapasiteetti riitä miettimään itse niitä. Ja kun ei ole edes elävää mallia sellaisesta. Ihanat jutut olit tehnyt!

Ja eeeva ja muut neulojat, piti jo aikaisemminkin ihastella ääneen teidän suloisia neuletöitä! Voiku osais neuloa! Vauva tarvitsisi väliasun, ja pitää ostaa sellainen varmaan valmiina. Neulominen olis hiljaisempaa, kun ompelukoneella hurauttelu..

Hermina Kiva että on kohtalokavereita nukkumisen suhteen! :D Onneksi sitä voi sitten lepäillä päivällä, kun yöt menevät tuollain. Tietysti ihan tervetulleita olis sellaiset vaikka 7 tunnin yhtämittaiset unet! Koskahan viimeksi olen nukkunut niin pitkään? Ja vesikannun laitan illalla jääkaappiin. Kun ei näköjään se yksi lasi yössä enää riitä..

Itkuherkkyys Vaihtelee. Oon ollult tosi itkuherkkä muutenkin elämässä, mutta nyt olen yllättynyt, kun välillä esimerkiksi noissa kurjissa työasioissa taistelin kuin naarasleijona oikeuden puolesta vuodattamatta yhtään kyyneltä pomojen edessä. Toisaalta taas kotona ei miehen tarvitse kuin katsoa pidempään, niin kyynelet tulvahtavat silmiin. Ja tv-ohjelmat, varsinkin nuo sairaalasarjat, joissa synnytetään, saa kyynelet silmiin.

En nykyään pysty yksin katsomaan sitäkään vähää jännittäviä ohjelmia kuten eilen tuota criminal mindsia. Piti vaihtaa satuhäät-puolelle, kun oli niin jännittävä ja olin yksin kotona! Ennen ei ollut tällaista ongelmaa!

Ihanaa, mies tuli kotiin viikon reissulta! Mennään saunaan ja vähän nautitaan tästä rauhasta!
 

Yhteistyössä