**Maalismasut 2009** helmikuussa

hb galluppi minulla oli hb alussa 142 ja aina ollut hyvä raskauksien aikana, nyt viime käynnillä tippunut 90. otettiin uusiksi koska voi näyttää alhaista mikäli ei pistä tarpeeksi verta siihen lasiin. toisella kertaa näytti 83 joten sovittiin että on tuo 90.
obsidan kuurin sain ja otan joka päivä kaksi taplettia tyhjään vatsaan.
yleensä aamulla ennen aamupalaa ja sitten ennen ruokailua. täytyy vähän mietiskellä koska ottaa kun kilpirauhas lääkettä ei saa ottaa samaan aikaan.
 
Hb galluppi Lähtötilanne 136, laski 115 ja nyt on pyörinyt siinä 120 paikkeilla. Syön yhden obsidanin päivässä. Pyrin syömään äämiaisen ja päiväruoan välissä, kun maha on tyhjä, kun tuntuu inhottavalle ottaa se ihan tyhjään mahaan.

( . ) Eilisen kaupunkireissun takia oli vaikea saada unta, kun join kahvia illalla ja paikat oli tosi kipeänä. En tiedä, supisteliko yöllä, mutta jotain kipuja mahassa oli. En kuitenkaan ihan täysin niihin herännyt, joten ei varmaan mitään vakavaa..

Pystyykö kätilö tuntemään käsillään, onko lapsivettä todella vähän tai paljon? Silloin kun tunnustelee neuvolakäynnin yhteydessä. Kun eihän niitä täällä mitenkään seurata muuten? Mistä tietää, jos onkin tosi vähän lapsivettä tässä vaiheessa?
 
Täällä ei mitata hemoglobiinia rutiinisti joka kerralla niin kuin Suomessa näyttää olevan tapana. Taidettiin katsoa alussa ja sitten jossain viikon 28 tietämillä kun otettiin muitakin verikokeita. Molemmilla kerroilla ollut ihan hyvä eikä lääkäri siitä edes mainitsisi jos en itse muistaisi kysellä tulosta. Näin täällä. Vain ns. huonot uutiset kerrotaan :/ Jos ei testituloksissa ole mitään poikkeavaa niin välttämättä lääkäri ei mainitse mitään, jos ei itse kysy arvoja. Kertoo sitten kyllä kun kysyy. Olen koko raskauden ajan syönyt lääkärin määräämää vitamiinivalmistetta, jossa on pieni annos rautaa mukana, joten ehkä senkin vuoksi on katsottu, ettei hemoglobiinin seuraaminen ole aiheellista useammin. Kummalliselta tuntui aluksi tämä käytäntö kun luulin, että joka käynnillä piikitettäisiin sormen päätä.

Runebergin torttua tekisi mieli vaan ainoa mahdollisuus päästä nauttimaan niistä, olisi tehdä itse. Kaivoin jo ohjeenkin netistä esille mutta päädyin sitten kuitenkin tavallisen pullataikinan vääntämiseen. Tuolla se nyt kohoaa. Täytyy harkita Runebergeja uudelleen viikonloppuna, jos on vielä leipomisintoa jäljellä.

nipsunapsu 36+1
 
Huomenta,

tämä on kyllä todella raivostuttavaa. Eilen illalla intouduin taas kirjoittamaan pitkät pätkät, mutta kaikki katosi ties minne. AARGH. Pakko kirjoittaa eka vaikka wordissa ja sitten kopsata se tänne, ei tule muuten mitään. Viime aikoina hävinyt ihan liian monta kertaa. Koitan muistella mitä kaikkea olikaan mielessäni.

Heh, mies sai eilen vartissa taas nukkumaan ja neiti heräsi ylös vasta 5:30 ja kömpi "amman" (unilehmä) kanssa äidin kainaloon jatkamaan uniaan. herättiin yhdessä ylös sitten 6:40. Mahtavaa.

HB. Itselläni on todella hyvä hemppa ilman raskautta. Se pyörii siellä 145-158 välissä. Nyt raskauden aikana se on ollut siellä 128-140 välissä. Viime kerralla oli tipahtanut 110 ja sain käskyn alkaa syömään rautaa. Aamulla en voi sitä ottaa, koska muuten heh yrjö vierailee. Pakko syödä hieman myöhemmin. Tänään on siis neuvola ja saa minkä luvun t äti saa sieltä.

Pikkuneiti katselee parasta aikaa kakkosen lastenohjelmia. Tykkää niistä ihan kamalasti. Kohta pitänee laittaa hieman aamiaista, niin käydään neuvolassa ja sitten jäädään leikkimään avoimeen päiväkotiin. Niin ehkä saan toivon mukaan neidin päikyille, kun on yhtä tappelua ollut.

Olen miettinyt kantorepun hankintaa, kun esikoista joutui aikanaan kantamaan aikas paljon, kun allergiat mm. kiusasivat pienestä pitäen. Mutta onneksi niistä on päästy kivasti yli jo. Kananmunakin ollaan saatu mukaan ruokalistoille. Tosi hienoa. Ainoastaan pähkinät, mantelit ja punainen kala ovat pannassa. Pelottaa nuo pähkinät, kun miltein kaikissa herkuissa on pähkinää tai saattaa sisältää. Ja niitä ei antaa edes maistaa, kun ei tiedetä kuinka vakavasta allergiasta on kyse.
Kysymykseni kuuluukin, että kumpi olisi parempi Yamo vai Ergo?

Kuka sitä kyselikään, että mistä päin olen, kun menee nla-käynnit samalla tavalla. Olen Espoosta.
Meillä on neuvoloissa terkkarit ei kätilöitä. Ja meillä ei ultrata koskaan neuvolassa. Ainoataan sairaalassa.

Ihanaa perjantaita kaikki ja palaamisiin. Toivottavasti paino ei ole paljoa noussut, niin pääsisi hieman herkuttelemaan. Tekee niin mieli jotain hyvää;)

Jadekettu+masuasukki 32+6
 
Kannattaa tehä niin, että kirjoittaa pari kappaletta ja lähettää tekstin ja sitte muokkaa sitä aina niin ei ainakaan kaikki katoa. Tosin kannattaa olla vikkelänä ettei ehi moni kirjottaa sen jälkeen kun eihän ne sitte lue sitä todennäköisesti :) Tai kirjottaa tekstin loppuun että LISÄÄ TULOSSA IHAN HE TI :D

Jadekettu:
Miten teillä esikoinen reagoi punaiseen kalaan? Meillä on kala pannassa, mutta en oo ees hoksannu että vois kokeilla eri kalalajeja vaan olettanu että on kaikella allerginen..
Eikö tuo Ergoreppu oo muuttunu manducaksi? Vai saako ergoja vielä jostain? Ihan niinku hämärän huhun oisin kuullu...
 
Jospa minäkin jaksaisin tänne hieman omia kuulumisia rustailla.Tänään on ensimmäinen äippälomapäivä,ei kyllä mulle suurtakaan muutosta(työttömänä olen ollut),mutta onhan se hienoa kehua kaikille etten ole työtön vaan ÄIPPÄLOMALLA!!
Oma vointi on ollut ihmeen loistava,pientä närästystä vaan alkanu iltasin olemaan ei oikeestaa muita vaivoja.Ultrassa olen ravannut nyt jo 4 kertaa (en kylläkään ole pahoillani!Ihana aina nähdä masukki!!!!!!!!!!)ja viikolla 38 on vielä yksi käynti.Alku viikolla siis kävin ultrassa,masukilla kaikki ok,painoarvio tällä hetkellä 2550g ja viikkoja oli sillon kasassa 34+4.

Miitzuli+Kunto 35tasan :heart:
 
Hb ennen muksuja normaalisti sellaset 135-140. Esikon aikana tippui sinne 107 ja tässä raskaudessa ekan käynnin aikana oli 115 ja sama luku oli viimeksi. Kerran on siinä välissä mitattu ja silloin oli 119. Lääkäri oli sitä mieltä ettei rautavarastot ollut ehtinyt täyttyä tässä välissä.

Naureskelinkin tässä kaverin kanssa että oon viimeiset 2 vuotta rampannut äitiysneuvolassa liki joka kuukausi. Esikosta neuvolassa oon ollut ekan kerran 3/2007 ja täällä vauvan kanssa käydään äitiysneuvolan puolella vielä 4kk neuvola jonka jälkeen siirrytään lastenneuvolaan. Esikko on ollut 7kk kun plussa tuli että siinä oli parin kk:n paussi :LOL: Alkaa olemaan neuvolantäti jo aika tuttu :D

chromo 33+5
 
Hb on ollut hyvä alusta asti. Alussa oli 148 ja nyt 134. Eikä onneksi ole edes rautaa tarvinnut syödä.

Äippälomaa on nyt menossa kolmas päivä, onneksi kuitenkin ollut vielä kaikkea puuhaa niin ei ole ollut tylsää. Äiti oli tuossa kyläilemässä, niin oli seuraa päivisinkin.

Nyt ei tunnu vain liikkuminen onnistuvan ilman kamalaa kipua. Piti käydä koulussa kuuntelemassa miten lapsella on mennyt. Ja tottakai mies ei päässyt mukaan, niin piti potkurilla potkutella. Ja nyt on niin kamalan kipeä olo.

Jospa ensi viikolla saisi aikaiseksi pakata sairaalakassin mukaan. Ja vvaatteitakin pitäisi uudelle tulokkaalle alkaa pesemään. Siinämielessä hommaa kyllä olisi vaikka kuinka paljon vielä.

 
Huomenta!

Ihana aamu, mies lähti kouluun ja vei likan matkalla serkuille sen koulupäivän ajaksi leikkimään :) Huippu juttu kun ne pyytää aina välillä tytsyä heille hoitoon/leikkimään. Likka tykkää ihan hirveästi olla niillä vaikka ikäeroa serkkutytön kans on 4 vuotta ja serkkupoikien kans 5 vuotta. Niillä on molemmat vanhemmat lomautettuna ja kotona, niin mielellään ottavat tytön siksikin päivällä käymään..

Hb on mulla ollu aina matala ja raskausaikana meinaa olla tosissaan hankalaa saada sitä nousemaan ja sit vielä maha toimimaaan. Syön 2 obsidania päivässä. En luota sormi mittauksiin kun mulla näyttää joskus eri käsistä 20 heittoa.. Kolmesti on verikokeissa tarkistettu hb. Viimeksi tammikuun alussa oli verikokeessa 103 ja oli siis vähän noussu joulukuun alulta. Sillon oli 97.. Toivottavasti olis noussu vielä lisää.. Mulla on ohjeena ottaa tyhjään mahaan c-vitamiini tabletin/tuoremehun kanssa. Otan illalla ennen nukkumaan menoa. Maitovalmisteita, kahvia, suklaata jne olen yrittänyt välttää 18 jälkeen et ei häiritsis tuon raudan imeytymistä.

Niin jo pitkään olen aikonut vastata tuohon tukihenkilö galluppiiin, et mies lähtee mukaan. Ei ole muita vaihtoehtoja käynyt mielessä. Kun otin asian puheeksi esikoisen raskausaikana ja kysyin sen rehellistä mielipidettä siitä et haluaako lähtä mukaan niin sain ihanan vastauksen. Mies sanoi sillon, et ei lähde vauvan takia, mutta voi lähteä mun tueksi jos haluan :heart: Sit nyt kun kysyin uudestaan, niin lisäsi et nyt lähtee vielä vauvankin takia.. :heart: :heart:
 
Huomenta!

Mulla on chromo sama juttu tuon neuvolassa ravaamisen kanssa. 2½ vuotta oon käynyt vähintään kerran kuussa neuvolassa :eek: Meillä äitiys- ja lastenneuvola on samassa tilassa. Eri tädeillä on tosin tullut käytyä kun oma th:kin on vaihtunut monta kertaa edellisessä raskaudessa. Mutta paikka on tullut tutuksi :whistle:

Hb mulla on ollut rv 12 asti 100-115. Kaikki rautavalmisteet oon kokeillut, obsidan on ainut joka sopii edes jotenkin. Yhden syön päivässä, maha ei kestä kahta tablettia, mutta ei ole nostanut hb:tä. Otan c-vitamiini tablettien kanssa. Maitovalmisteita, teetä, kahvia, suklaata jne. pitää vaan muistaa välttää pari tuntia ennen/jälkeen raudan oton, kunpa vaan aina muistaisi :whistle:

Kunnon talvimyrsky ullkona, taitaa jäädä ainakin aamun ulkoilut väliin :| Keittiön kaappien siivousta vois jatkaa tänään, sitten onkin kaikki talon kaapit siivottuna =)

-Pauko ja Peppi 35+4
 
Aamupäivää,

Huh, kylläpä tätä tekstiä tulee tänne paljon jo vuorokauden aikana :) . Nyt on taas jutut luettu mutta ongelmana muistaa mitä kukakin kirjoitti :ashamed: .

HB-gallup: Mulla on ihan hyvä hb ollut koko raskausajan. Se on pysytellyt 128 tuntumassa. Lähtötilanne kyllä oli siellä 140 paikkeissa.

Kiitokset kaikille kantoliina-kommenteista! Jatkan asiaan perehtymistä :) .

Eilinen shoppailureissu oli yllättävän rankka. Vaikka autolla pääsee joka paikkaan ja sen saa parkkiin lähelle ovia, niin silti rasituin paljon. Illalla oli taas todella kovat liitoskivut. Mut nyt päivän saldoon, ostin:
Aventin pulloja 3 kpl: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1268/pl#
Aventin Via mukeja: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/292/pl#
Aventin tutteja 2 kpl: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1270/pl#
Sitten mukaan tarttui uusi pinnasängyn verhotanko, sillä esikoinen sai tuhottua hänellä olleen. Kyllä vain, poika sai tangon irti poikki ihan vaan vääntelemällä. Sitten vihdoinkin löysin 50 cm kypärämyssyn pipon alle laitettavaksi. Lisäksi ostin pikkuruiset ohuet trikootumput.

Nyt pitäiskin jatkaa kotitöitä. Kämppä edelleen räjähtäneen näköinen. Huominen menee aikalailla Rakentamisen ja asumisen -messuilla ja vietetään miehen kanssa hiukan laatuaikaa, käydään syömässä jne. Sunnuntaina tuleekin mun vanhemmat käymään ja silloin pitäis olla putipuhdasta :| . Joten, ei muuta kun hommiin!

Iines ja Sintti 35+6
 
Huomenta!

Taalla on vasymys vaivannut ja eilen sitten melkein kaaduin, kun oli niin jaista... taisi reidesta vahan jotain revahtaa/ venahtaa... on nimittain tosi kipea ja liikkuminen vaikeaa... Onneksi en kuitenkaan kaatunut, olisi voinut kayda paljon pahemmin...

Tukihenkiloista olitte jutelleet- mies on mulla vaan tulossa, niinkuin viimeksikin. Esikoiselle pitais loytaa paikka kanssa siksi aikaa... Mies saa ottaa mukaan itelleen ruokaa ja juomaa ja vaihtovaatteet, jos haluaa...

Kantoliina ja -reppu loytyy, merkkeja en muista. Reppu on ehka Baby Bjorn? Kaytin niita paivittais esikoisen kanssa, eli meilla ne oli tosi hyvat! =) Suosittelen ehdottomasti!

Sf- Mitat- mulla ne on pari senttia enemman kuin viikot, vauvaa veikkaavat suureksi...

Mulle ystavat piti Baby Showerin... hyvaa ruokaa ja juomaa; syntymajan, painon jne arvailua; nimiehdotuksia ja yhdessaoloa. Lahjoja myos. Ne oli tosi kivat! =) Vieraita oli n 15.
Mun ei ollut mitenkaan amerikkalaistyyliset, vaan tarkeinta oli yhdessaolo... =)

Hb mulla on aina ollut hyva, alkuraskaudessa hiukan tippui, mutta nyt taas todella hyvalla tasolla! Meilla myos rutiinisti mitataan vaan kahdesti raskauden aikana- useammin, jos on ongelmia.

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Latte melkein 34 viikkoa! :wave:
 
Hui jestas sentään mikä määrä tekstiä :eek: Unohdan varmaan puolet mihin piti vastata...

No, eilen olin siellä äippäpolilla, tsekattiin se lapsiveden määrä ja Multerin kasvu. Mulla meni pasmat ihan sekaisin kun lääkäri, joka ultrasi, oli ihan Robert de Niron näköinen :LOL: Hämmennyin siitä ihan täysin. Oli kyllä mukava tohtori, ultrasi nopsaan mitat ja vauvan painoarvio tällä hetkellä 2,2kg eli n. 300g oli tullut painoa yhdeksässä päivässä :) Napanuoran ja istukan virtaukset edelleen vahvat, lapsivettä edelleen runsaasti. Kahden viikon kuluttua kontrolliin, jos ehdin - tohtorin mukaan usein, kun lapsivettä on näin paljon, vauva syntyy etuajassa. Vois ihan oikeasti pakata sen omankin sairaalakassin valmiiksi...
:whistle:


Hemppa on mulla normaalisti siinä 125-130, nyt on laskenut koko raskausajan, alimmillaan kävi 99 mutta nousi kahden Obsidanin päivittäisellä popsimisella 114.


Meillä oli eilen hirveät itkutappelut (tai siis minä vollotin kuin pahainen kakara.) Taitaa hormonit olla vauhdissa kun sain imuroinnista syyn parkua noin tunnin... Pyysin miestä imuroimaan, jonka mielestä ''tääl o ihan siistii, ei tääl mitää tarvii imuroida.'' Ookoo, selvä, meikä otti kiukuspäissään imurin siivouskomerosta ja alkoi huhkimaan, josta mies taas suuttui, koska sen mielestä mä en sais tehdä muuta kuin levätä ''koska sä oot raskaana.'' :kieh: Huudettiin siinä sitten hiukan puolin jos toisin, saatiin purettua patoumat oikein antaumuksella :D Tänään mies on ollut oikein ihana :heart:


Niin juu, toinen asia mikä sai mut raivon ja itkun partaalle eilen... Mun pikkusiskoni oli ottanut koiran ja antanut sille nimeksi just sen nimen mikä aiottiin antaa meidän tytölle. Sisko ei mukamas tiennyt että aiottiin antaa juuri se nimi, hassua että muistan tarkasti useamman tilanteen jossa ollaan siitä nimestä kyseisen siskon kanssa keskusteltu... Mua niin harmittaa ja suoraan sanoen v*tuttaa, ja lisäksi olen niin vihainen siskolle tuosta tempusta että tekis mieli kaataa ämpärillinen kylmää vettä sen päälle. Hemmetti soikoon.


Tällainen purkautuminen tällä kertaa.

upupa ja nimeä vailla oleva Multeri 35+4
 
Upupa Onpa tosi törkeä juttu! Meidän kaveri antoi kanssa koiralleen just sen nimen, mitä olin suunnitellut pojalle sitten kun saan lapsen. Onneksi siitä on pari vuotta, mutta vieläkin nimi olisi hyvä vaihtoehto, jos se ei olisi koiralla. Ja vielä oma sisko antaa nimen!! Uskomatonta. Oman siskon kanssa taas ärsyttää se, että olen jo vuosia halunnut antaa tytölle (jos sellaisen saan) yhden nimen ja sanonut sen. Sitten meni aikaa ja sisko ikäänkuin "varasi" nimen. Nimistä ei pitäisi puhua ollenkaan kenenkään kanssa. Tulee vain paha mieli! :ashamed:

Kantoliinasta Sain lainaksi sellaisen ja se on merkkiä Isohali. Se on sellainen pitkä trikoinen liina. Olen opetellut jo tekemään sellaisen perussidonnan. Meillä on sellainen nukke, johon olen kokeillut kantoliinaa ja turvakaukalon turvavöiden sidontaa. :D

Viime yönä nukuin tosi pätkittäin. Nukahdin joskus yhden aikaan, nousin vessaan neljältä ja sain unta uudelleen seitsemän aikaan. :kieh: Yöllä on pissahädän lisäksi aina ihan kauhea jano. Meillä on sellainen omituinen ongelma talossa, että hanasta tulee noin 40 asteista vettä vaikka valuttaisi sitä viisi minuuttia. Istuskelin sitten keittiössä odottelemassa, että kylmää vettä alkaisi taas tulemaan.

Huomenna lähden Viroon. Toivottavasti kävely sujuu. Ajattelin pakata varmuuden vuosi sairaalalaukun mukaan autoon odottamaan, jos reissu onkin liian rankka! =)
 
upupa Huh, jos siskosi on tehnyt tuon tahallaan.. Aika inhottava temppu.. Mun serkulla oli vähän sama tilanne, mut siihen ei liittyny tahallisuutta. Eli mummolaan otettiin uus (aikuinen) koira jolla oli siis nimi valmiina. No serkun vanhemmat oli miettiny pitkään sitä vauvalle. Nimi oli siis Kerttu ja loppujen lopuksi tyttö sai nimekseen ***** Kerttu. Eli kutsumanimi meni vaihtoon..
 
Taas täällä, ei toi siivous ota sujuakseen... No, nyt oon ansaitulla lounastauolla :D .

upupa: Tosi ikävän tempun sun siskosi on tehnytkin. Mä varmaan räjähtäisin omalleni ihan suoraan, jos tolleen menis tekemään. Mä uskoisin kyllä omasta siskostani jotain samantapaista, hän kun on vielä kovin lapsellinen ja on tottunut saamaan kaiken minkä haluaa ja heti. Eli todennäköisesti tekis tuommoisen tempun ihan vaan kiusallakin :/ .

Pitää muutenkin vähän avautua näistä sukulaisuuksista. Mulla ja sisarellani on 10 vuotta ikäeroa. Vanhempani pitivät aikoinaan mulle paljon tiukempaa kuria kun mitä ovat pitäneet siskoni kanssa. Eroja on monessa muussakin asiassa. Opiskelemaan kun lähdin, sain kotoa mukaan omat kamani ja pari ikivanhaa huonekalua. Raha-apua sain todella pahassa tilanteessa, yleensä vain 50 mk kerralla. Siskoni taas on saanut kaiken mitä haluaa, skootterin, kevarin, moottoripyörän yms. Kotoa muutti pois heti kun täytti 18-v., kun vanhemmat kuulemma kontrolloivat liikaa. Nyt on palannut vuoden jälkeen häntä koipien välissä takaisin, kun rahat eivät riittäneet. Pikku hiljaa vanhemmilleni on selvinnyt, että tyttösellä onkin velkaa velan päälle, luottoja (on saanut, kun on ollut vakityössä kaupan kassalla), pikavippejä, maksamattomia jättimäisiä puhelinlaskuja, perinnässä olevia personal trainer ja laulutuntimaksuja jne jne. Vanhemmat ovat makselleet hänen velkojaan jo tuhanisilla euroilla |O |O |O . Ei siinä mitään, mulle on aivan sama mutta kun tämä lapsellinen 20-vuotias ei vieläkään tajua rahan kulutuksesta mitään, ei ole pätkääkään kiitollinen, että vanhemmat saapuvat jälleen kerran pelastamaan pulasta. Ja just tuossa asiassa mielestäni vanhempani tekevät virheen. Joku raja pitää olla mutta missä se raja menee? En tiiä, vaikea asia ja harmittaa hurjasti vanhempieni puolesta, jotka miettivät lakkaamatta missä kohtaa ovat kasvatuksessa noin pahasti epäonnistuneet.

Kiitos kun sain purkautua :ashamed: .
 
Upupa :hug: Miehen siskosta voisi uskoa samaa, sen takia en paljasta kenellekään, mitä nimiä ollaan miehen kanssa mietitty. Sitä muuten kysytään paljon että mitä nimiä on mietitty. Esikon raskausaikana funtsitut nimet ei kyllä sitten yhtään ollut sen vauvan näköisiä.

Latte ihania hankintoja!

Mullakin tuo itkuherkkyys on nyt tullut. Eilen itketti kun katoin Salkkareita ja Lasse oli niin surullinen :LOL:
 
Halfcafnonlatte Tunnustan itsekin selailevani tammi ja helmimammojen synnärijuttuja :ashamed: :D

Esikoisen 10 vee kekkerit alkaa kohta, joten ei muuta kuin hulinaksi :p Onneksi ei ole kuin 10 kpl nuoria naisia tulossa :headwall:
No ylihuomenna ne on taas takanapäin, kun sukulaiset ym. ovat vierailleet. Sitten voi levätä hiukan aikaa ennenkuin taas kahvitellaan... vauvan kunniaksi :heart:

Hömäkkä ja Möhkö 36+1
 
Kontrollissa käyty äippäpolilla. :)
Painoarvio saatu ja kohdunsuu kiinni. Pissa ok. RR:t hyvät. Napanuoren virtausta ei meinattu saada kun rinsessa riehu ihan kunnolla ja heilutteli napanuoraa. :D Toisella niin kivaa siellä sisällä.

Niin tuota tuosta painosta, 33+6 ja vauvan painoarvio 2700g :eek: Onko vielä tässä vaiheessa normaali tuo paino? Kun viikolla 30+3 se oli 1483g. Kuulostaa vain jotenkin hurjalta.

Mömmis & potkija 33+6
 
Voi Upupa, varmasti tosi raivostuttavaa! Mua harmittaa itse et ollaan annettu koiralle niin kiva nimi ja vasta jälkeenpäin oon tajunnut että se ois ollu nätti tytön nimi. Enpähän oikein voi kiukutella kenellekkään muulle kun itelleni :kieh:
Kaverin kanssa kävi niinpäin, että puhuttaessa nimistä kävi ilmi että meillä on pojalle sama vaihtoehto.. :ashamed: Se voi silti olla vielä et meille ei sitä tuu koska mies ei o vielä lämmennyt sille nimelle, mur. Mutta mä ajattelin pehmittää sen vielä :LOL:

Mimmukka laita jääkaappiin joka ilta vettä pulloon tai kannuun niin saat yölläkin kylmää vettä, ei tarvi odotella!
Meilläkin oli ennen toi sama ongelma, se on aivan hirveetä kun haluat vaan nopeesti saada kylmää vettä ja joudut joko oottaan pitkään tai juomaa sellast haaleet yökötystä..

hb mulla li alussa 136 ja sieltä se tippu 111, nyt raudalla nostettu 128. Mua vaan harmittaa kun tota Retaferia ei saa syödä maitotuotteiden kanssa samaan aikaan ja tosi usein mä syön jotain maitotuotetta; aamulla puuroa, ruoan kanssa maitoa, leipää jossa voita ja juusto, jugurttia.. Enkä koskaa muista ottaa ruokailujen välissä noita pillereitä joten monta kertaa oon unohtanut ottaa ne.

Enää olisi yksi kotitentti mikä pitäs palauttaa (ja tehdä..) tänään 16 mennessä, sitten se loma ihan viimisen päälle alkaa. Ei vuoteen koulua!! :D
Koirat on ihan ihmeissään kun oon niin paljon kotona ja sit ku jätetäänki ne yksin pitkäks aikaa ni toi nuorempi osoittaa mieltänsä raahaamalla mun kenkiä eteisen lattialle. Onneks se vaan kuljettaa niitä ettei syö! Silti aina saa jännätä et onko se keksinyt viedä jotain muuta kuin ne kengät.. |O kuten vessapaperirullat, pleikkarin ohjaimet ja rasvapurkit.. :kieh:

galluppite joilla on jo lapsia ja lemmikeitä, onko eläimet olleet mustasukkaisia vauvan tulosta? Mua vähän jänskättää ton nuoremman koiran kanssa ku se on niin mun vauvamussukka et onkohan se kauhean mustis sit vauvasta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja angelia:
niin ja voisitteko kertoa tyhmälle että onko kirkas lima valkovuotoa? :ashamed:
Joo, kyllä on. Juuri tänään kysyin neuvolassa samaa asiaa, ja siellä sanottiin, että kun on kyse limatulpan limasta, siinä on selkeästi verta mukana koska sen irtoaminen katkoo aina verisuonia. Ja että valkkari voi nimenomaan tulla kirkkaan limana ja runsaana määränä tässä vaiheessa raskautta.

Siitä pääsenkin aasinsiltaa myöten neuvolakuulumisiin, eli meidän vauva on nyt kääntynyt vihdoin raivotilaan, jee! Keskiviikkoiltana se kääntyi, tunsinkin kun se ryski oikein kunnolla mahassa ja sen jälkeen mua supisteli vähän aikaa. Nyt on mukavaa odotella synnytyksen käynnistymistä kun ei tartte huolehtia väärästä asennosta =)

ärrieri 33+5
 

Yhteistyössä