**Maalismasut 2009** elokuussa

Tuosta raskauksien samanlaisuudesta oman äidin kanssa rupesin kirjottelemaan. Äidilläni mennyt kaikki kolme raskautta oikein hyvin ja itselläni oli raskausmyrkytys ekassa raskaudessa. Tuo myrkytyshän on kuulemma periytyvää mutta ei meidän suvussa oo sitä kyllä ollu, paitsi toiset sanoo että ehkä oli mun mummolla joskus viiskyt luvulla mut kukaan ei oo varma asiasta.

Jos tuota syntymäaikaa miettii niin mä kuulusin kans varmaan helmikuisiin ellen jopa tammikuisiin jos menee niin kuin esikolla, synty 5 viikkoo etuajassa. :|
 
mökin muija: hoksasinpa justiin, että synnytellään samassa sairaalassa (KSKS)! Great! Ja lähekkäin osuvat lasketut ajatkin. Saako udella minkä ikäinen olet kun ei tuossa listassa ollut näkyvillä? Sinähän olet konkari kun neljättä teet, minulla vasta toinen tulossa :)
 
Zoe-F
Tänää kuudes päivä polttamatta ja revin just nikotiini laastarin pois kädestä.
Vähän välii ollu tänää huono olo ja luulen et toi laastari ei oo ainakaa parantan asiaa.
On mul purkkaa jos ei ilman pärjää mut luulis jo pärjäävän.
 
Moikka!

Tää kävi ostaa mamivaateita..hihhih olipa outoa. :D Mut aika kivoja löysin ja edullisesti.

piitu: mulla ainaki helpotti pahimmat fyysiset oireet (oiskohan ollu) rv 10, mut nyt kyl voisin sanoa oireilevani pahasti psyykkisesti, tiedä sit onko sen parempi. :D Noh, jospa se tästä.. onneksi tuo mies ei pahastu, sanoo vaan koittavansa ymmärtää minua. :heart:

Zoe: Hyvä että oot päässy irti! mullaki on ollu vaan pari-kolme purkkaa päivittäin, eilen ei yhtään. Nyt jo unohtunu koko tupakki lähes kokonaan! :)



Toivottavasti mulla ei periydy äitin synnytykset (2kpl).. Tais minun synnytys kestää jonku 18h ja pikkuveikan 16 h.. Minua synnyttäessä selvisi etten olisi oikeesti edes mahtunu tulee alakautta.. Noh äitillä sit murtui häntäluu ja mulla solisluu. Imukupilla vetivät lopulta ulos. Olin 3900g kun synnyin ja äipällä ei ollu lantiota paljoa, niinkuin ei mullakaan ole nyt.. Saatta pikkupeppusena kärsiä sit. :ashamed:

----> Siivoomaan! Sit ravintolaan syömään.. =)

Niinu & itiö 12+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
Eeeva juu, myrkytyksen takia käynnistettiin, vauva ei kasvanu viimeseen pariin viikkoon ollenkaan ja mun olo alko olla jo aika paha.
No jospa se ei toistuis nyt :) Oliko lapsi missä kunnossa syntyissään?
Sitähän täällä toivotaan ettei uusisi mut pelottaa vaan niin perkuleesti jos taas käy samalla tavalla... :ashamed:
Poika oli hyvässä kunnossa, mitä nyt pienuutensa takia oli kaks viikkoo lämpöpatjalla ja muutaman päivän sokeritipassa ja sinivalohoidossa. Koko ajan söi itse ja muutenkin tosi virkeä tapaus! =) 1990g painoi ja oli 43cm pitkä syntyessään, siis käytännössä ei rasvakerrosta ollenkaan, pelkkä luu ja nahka. Vanha mummo kun kävi kattomassa vauvaa kotiuduttamme niin hän päivitteli nykypäivän vauvan hoitoa kun pojalla oli hattu päässä ja paksut villavaatteet kaikkien vällyjen lisäksi, ei oikein mummo käsittäny että oli keskosesta kyse vaikka kuinka yritettiin selittää. :whistle:
 
Zoe-F
Tänää meni puol tupakkaa. Imasin poskarit ku sytytin ja minuutin verran siin suitsuke-tyylii.
Sit tumppasin. Oli vaa pakko päästä rauhottuu ku tappelin ton äijän kaa ja pinna katkes.
Ei se tupakka sillee eikä se suitsuke-meininkikää rauhota mut siin ku hiljaksee kääri sit sätkää nii saa jotenki ajatuksii kokoo ja sit mul on ollu tapan lukee aku ankkaa nii luin yhen jakson siin rauhottuakseni.
 
Hei kaikille... taas en oo pitkiin aikoihin käyny täällä... eilen oli eka neuvola. Eivät ottaneet pissa tai verikokeita koska muuton takia on neuvolanvaihto eessä niin siellä kuulemma sitten. Yritti kuunnella sydänääniä mutta ei vielä ainaskaan kuulunu.. Viikkoja nyt 10 tasan. Eilen oli muuttopuuhat myös ja uudessa kodissa laittelen paikkoja kuntoon, työpäiväkin oli tänään ja 2h päikkärit tuli otettua.. yritin hiukan vatsallani nukkua mutta rinnat meni aivan älyttömän kipeeksi,ihan ku niitä ois nipistelty...

LindaH ja vaavi 10+0
 
moi

Kiva kun noinkin moni päässyt jo viikolle 12 :D
tovottavasti perässä tullaan =)

ja tuosta pinoon kuulumisesta.. ite varmaan kuuluisin huhtikuisiin kun la on 28.3 ja poika syntyi viikolla 41+1.

piitun kysymyksiin:

Ja mitä äidin synnytyksistä tiedän niin ite oon syntyny pari viikkoa la:n jälkeen. niin kai keskimmäinenkin meistä.. nuorimmainen sitten melkein 2 viikkoa etuajassa..
isoja vauvoja me siskokset ollaan oltu kaikki.. yli nelikiloisia neitejä =)
niin kuin myös meidän poitsu oli 4250g syntyessään.
ihan ok mahtu tulee. jokunen tikki piti laittaa mut ei mitän vakavaa onneksi.

serkkuja ei ole meidän lapsilla (tai siis Tatulla :D vaan tällä hetkellä) vielä.. pari vähän meidän pojasta nuorempaa pikkuserkkua löytyy =)

ZoeF
koittaa vaan iisiti ottaa siellä ;)

mut nyt pitää mennä :wave:
 
Näillä näkymin toiseksi viimeinen yövuoro meneillään, jihuu. Työvuorosuunnittelija toivotteli kovasti onnea ja kyseli vointia, kun kerroin raskaudesta. :D Ens viikolla pitäisi pakkailla ahkerasti, muutto lähenee!

Emilia ja masu 10+1 :)
 
Moikka!
Ollut niin kiire etten ole ehtinyt käydä kuulumisia kertomassa... Käytiin ultrassa ja seillä pieni vauva aksvaa kovasti :)
Jännitti kovasti mennä ultraan mutta nyt on helpottunut olo...
Olen niin iloinen!

Onnea kaikille muille ketkä on saanut jo varmuuden vauvasta :)
 
Jadekettu otan syvästi osaa sun sun pahoinvointiin!! Se on KAUHEETA!! ja se kipu. Mäkin oon muutaman kerran vaan pillittäny tätä oloa mun miehelle..

Valittelin tosiaan sillon to (?) iltana sitä selkäkipua. Ja se oli KAUHEETA. mä luulin et se on lihaksessa. venyttelin -> paheni, pidin kylmää -> paheni, kävin lenkille -> ihan kamalaa. Lenkin jälkeen en saanu enää kunnolla henkee. AInut asento missä pystyin oleen oli sellanen et istuin oikeelle päin vääntyneenä. Mies oli viemässä mua jo ea- mutta aattelin et jospa se tästä -> VIRHE!! Nukuin koko yönä ehkä 2 sekuntia. Aamulla soitin TK:n ja niillä ei ollu LÄÄKÄRIÄ!! menin sit illalla päivystykseen ja siellä lekuri eka epäili munuisiin asti noussutta pissatulehdusta, mut sit pissanäyte oli puhdas niin sit se pääty siihen et siellä on oksentaessa menny joku hermo lihaksen puristukseen ja voi kuulema se jumi kestaa KAKSI VIIKKOA!! Sain pitkävaikutteisia särkylääkkeitä ja viime yönä nukuin sit jopa ehkä tunnin. Kyllä nyt osaa taas arvostaa sitä et saa nukkua koko yön!! (jos vielä joskus voin nukkua). Niin eilen vielä koko päivän mulla oli vispipuurot nenässä ku aamulla söin sitä ja sit oksensin ja se tuli niin voimalla et tuli nenästä.. Sit vähän väliä niistin niitä mannaryynejä... YÖK!!!

joo olipas taas omaa napaa..

Mä en oo kertonu vielä meijän äitille tästä vaavista, joten ei olla ees keskusteltu mitään sen synnytyksistä ja raskauksista enempiä. Paitsi et kaikki on menny yli.. Huoh! toivottavasti SE ei oo periytyvää. Mä en jaksa pinnistää mitään 6 kg.
tsemppiä tupakkalakkolaisille!!

Muty & Killiäinen tasan 11 :p
 
Iloista lauantaita kaikille.

Pikaiset vierailut palstalla, kun neiti on päikyillä. Olo on etova, aamulla erehdyin ottamaan janooni mehua, niin johan taas halattiin pyttyä. Ruoka ei oikein maistu, paitsi mehujää. NAM NAM :LOL:
Esikoinen syntyi tosiaan käynnistyksen kautta 42+2, mutta aion hengata maaliskuisissa niin kauan, kuin lapsonen syntyy. Sitten siirryn sen mukaiseen vauvapalstalle, missä kuussa tämä napero maailmaan ilmaatuu.

Liikunnasta Liikkuminen on jäissä. En voi lähteä uimaan, koska pelkään oksentavani altaaseen. Sauvakävely / pyöräily tekee pahaa oloa entistä enemmän. Odotan, että tämä vaihe menee toivottavasti pian ohitse, niin pääsen sitten säännöllisesti uimaan.

Äitini raskaudet ovat kaikki menneet hyvin. Itse synnyin lasketun ajan jälkeen, veljeni laskettuna päivänä ja nuorimmainen kuukauden etuajassa. Joten ei voi oikein ennustaa milloin tämä kakkonen syntyy. Mahaa eikä painoa ole äitimuorille pahemmin tullut. Kuten ei minullekaan esikoisestani. Lisäpainoa tuli kuutisen kiloa seitsemännelläkin kuulla mahani oli niin pieni, että asiakkkaat eivät meinaneet uskoa, että jään äitiyslomalle ihan kohta. Toivottavasti nyt menee samaa rataa.

MUTY ei sinullakaan helppoa ole ollut. Voima:hug: sinulle ja kaikille muille pahoinvoinnista kärsiville. Eiköhän se kaikilla kohta helpota.

Ai, joo viikkoa kasassa tasan 9+0. Enää kolme viikkoa maagiseen rajaan:)

[/b]TSEMPPIÄ TUPAKKALAKKOLAISILLE
 
Hellurei kaikille! Täällä ollaan taustailtu ahkerasti, luen kyllä pinoa päivittäin, mutta harvemmin tulee sitten mitään kirjoteltua. Varmaan tossa viikon päästä (!) kun mulla on taasen yövuoroja kirjottelen enemmänkin ja vastailen noihin galuppeihin yms.
Ultrassa käyty ja sieltähän se pikkuinen pallopää löytyi sykkeineen kaikkineen. Oli pikkusella niin kova meno päällä, että lääkärikin nauroi ihan ääneen. :heart: Niskaturvotuksen jo katsoi ja siinä ei mitään hälyttävää ollut, normi arvot. Kävin siis yksityisella ja neuvolan NP-ultra on 3.9. Kooltaan ei ihan vastannut viikkoje menkoista laskien, mutta heittoa oli vain päivä pari, niin ei LA:T muuttuneet yms.

Hyviä vointeja kaikille ja jaksut kovista pahoinvoinneista kärsiville :hug: !

Riine ja Pallopää 10+3/4
 
Aurinkoista päivää (vihdoinkin)! B) Tänään 12 viikkoa täynnä, kylläpä nyt on jo mukavaa alkaa iloita raskaudesta kun maaginen raja on ylitetty. Äsken tuli huhkittua pihahommia ja sen kyllä heti selässä tuntee, kohta pitäs vielä lähtee kuokkimaan mansikkamaan rivien väleistä voikukat sun muut rikkaruohot veks, huh, hirvee homma, huokailuttaa jo etukäteen.

Mitens muilla joilla pieniä jo ennestään? Saatteko tehtyä mitään hommia esim.pihalla vai joudutteko koko ajan juoksemaan lapsien perässä?
Musta on niin hermoja raastavaa yrittää edes jotain hommailla kun poika ei pysy kuin korkeintaan minuutin samalla paikalla, hyväpä siinä on kitkee kun koko ajan on hypättävä lapsen perässä. Sitten on hirveä tappelu jos komennat väkisin pysymään lähettyvillä... :ashamed:
 
Zoe-F
Huomenia!
Olipa eilen väsy päivä. Haettiin kaverille komia auto ja istuttii autossa sen takia 9h.
Mies taas soitti suutaan ja haasto riitaa eilen ku oli kännissä. Sit viäl selitti mun kavereille kuinka kaikki on ollu meil viime aikoin ihan helvetillist. Enhän mä sitten viittin sitä korjata että johtuu ehkä siitä ku mies ryyppää eikä huomioi mua ja pihtaa.
Juma et vaa menee välil hermo. Passitin sen toisee huoneesee nukkumaa enkä takasin viereeni ota. Katellaa sit joskus ku se on kasvan aikuiseks.
Masentaa vaan niin pirust, välil toivoo ku käy nukkuu ettei vaa enää heräis.
Mul on ollu masennus ennenkin, mut se hoidettii pitkä vaikutteisil lääkkeil. Eli ei pitäis ihan heti uusiutuu. Miä en vaa jaksa jos seki on nyt tulos. :(
Mulla on taas alkan olee aamusin vähän huonompi olo, mutta ihan siedettävissä.
Mammahousut täytyy varmaankin kohta ostaa, kun alkaa olee niin pirun kireetä omissa farkuissa kun istuu. Ja auta armias jos siinä on viälä vessa hätä niin huhhuh.
Tälläsii kuulumisii täältä.
Mitens tääl on menny?
hmm.. Täällä onkin ollu nyt vähän hiljasempaa. Kaikki on tietyst viikonlopun vietossa ja pitämässä mukavaa. Se on hyvä.

Zoe ja Öttiäinen 10+2 :heart:
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! Vihdoinkin pystyn tänne kirjoittelemaan... Oon ollut niin kauhean huonovointinen aina iltaisin ettei ole koneen ääreen kyennyt. Aamuisin olo on mitä parhain mutta illalla kun töistä kotiin pääsee niin alkaa hirveä kuvotus eikä edes mikän ruoka oikein maistu. Onneksi päivällä voin töissä syödä kunnon lämpimän ruuan niin ei tartte nälässä olla koko päivää. Painoa on kyllä tullut jo kolme kiloa lisää... :/

Lemmikeistä sen verran että kaksi koiraa löytyy, kultainen noutaja ja labbis. Ovatkin olleet tähän asti niitä "äiskän mussukoita"... Ja pysyvät kyllä edelleen vauvan syntymän jälkeenkin. :heart:

Tyttö/poikaolosta Mulla on koko raskauden ajan ollut sellainen olo että poika olisi tulossa, en tiedä mistä johtuu mutta siltä vaan tuntuu... Ja kun mullakin on koko ajan suolasen himo ja sitten mun äidillä oli ollut tuota huonovointisuutta vaan kun odotti mun veljeä. Musta ja mun siskosta ei ole voinut kuulemma pahoin ollenkaan.

Torstaina kävin verikokeissa jossa ottivat ne kaikki perusjutut ja sit sikiöseulan. Ja tuohon nt-ultraan KYSille tuli kutsu 12.9. Nyt jo jännittää kauheasti tuo ultra... Joku taisi tuolla kirjoitella että sai tunnin maata siinä että kaikki mitat saivat otettua. Kääk, miten siinä niin kauan jaksaa jalat levällään... :(

No nyt täytyy rueta jotain touhuamaan kun on vielä hyvä olo ja aurinkokin paistaa ulkona. =) Kerrankin!!

Ainiin, ja tervetuloa kaikki uudet :wave: ja pitäkäähän kaikki pikkuisistanne huolta!!

Tepa ja Pikkuinen 9+6
 
Moikka.

Kävin eilen Jyväskylässä mutkan ja meni sellanen 10tuntia autossa sitte kivasti päivä. Piti hakea peräkärry ja veli sieltä pois. Onneksi oli vakionopeudensäädin nii ei tuntunu pitkältä matka :) Lastasin eilen vaunuja autoon ja ne valahti sieltä jotenki mahan päälle :/ Onneksi se vauveli on vielä hyvin suojassa vatsamakkaroiden alla!

Lemmikkejä meillä ei oo.. Ollaan aika allergisiaki kyllä.

Liikuntaa tulee harrastettua liian vähän. saa nähä sitte muuton jälkeen miten muuttuu kun ei tarvi enää vaunujakaa portaita ränkyttää alas ja ylös joka kerta kun on talossa HISSI! :D

Syke löytyy dopplerilla jo tosi äkkiä ja on selkeä :heart:

Esikoisen kanssa touhutaan lähinnä sisällä ja ulos mennään vaan leikkimään kun ei mitään pihatöitäkään luhtitalossa ole. Sisällä poika touhuaa omiaan kun on tyytyväinen joten saan omia hommia tehtyä hyvin. Kitinä päivinä en saa mitään aikaseksi kun toinen roikkuu jalassa koko ajan..

Ostin huuto.netistä kahdet H&M:n mammahousut ja molemmat on mulle isot :( Toisia voi ehkä sitte loppupuolella käyttää, mutta toisia ei varmaan ollenkaa :(

En malta oottaa muuttoa!

Eeeva ja Äppä 12+3
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja tepa83:
Torstaina kävin verikokeissa jossa ottivat ne kaikki perusjutut ja sit sikiöseulan. Ja tuohon nt-ultraan KYSille tuli kutsu 12.9. Nyt jo jännittää kauheasti tuo ultra... Joku taisi tuolla kirjoitella että sai tunnin maata siinä että kaikki mitat saivat otettua. Kääk, miten siinä niin kauan jaksaa jalat levällään... :(
Jos olet menossa Alavaan, niin ultra tehdään vatsan päältä ja rakko pitää olla täysi ultraan mennessä. Eli ei onneksi tarvitse tuntikausia "levitellä" sielä.... :LOL: KYS:ssä en sitten tiedä mikä on käytäntö. Viimeksi kyllä ultrasivat myös mahan päältä rv.12.

 
Zoe-F
Kaa Onneks mulla otettiin alakautta. En tiiä miks mut jos minuu pissattaa tai siis on rakko täynnä ni sattuu. Eikä mitää toivoo että vois istuu housut jalas. Tekee tiukkaa jo muutenkin. Täytyy avata nappi vaik ei oliskaa rakko täynnä.
 

Yhteistyössä