**Maalismasut 2009** elokuussa

Heipähei!

Täällä ollut näköjään hissua, mutta hyvä että on muutakin touhua kuin istua netissä! =)

Mulla on nyt ollu jostain syystä enempi poika olo, alussa ei ottanut selvää, välil oli enempi tyttö olokin. Mielenkiintoiseks menee.. Mut pääasia että saa ikioman naperoisen. :heart:

Me käytiin eilen katselemassa pikkaisen noita yhdistelmärattaita. Netistä löytyi Hartanit jotka vaikuttivat tosi mielenkiintoisilta ja kaupasta köytyi emmaljungan duo edget. Näiden kahden vaiheilla ollaan ainakin vielä. Oletteko muut ennättäneet vielä vaunuja tai rattaita miettimään? Nyt näyttää ainakin täälläpäin olevan paljon alennuksia.

Huomenna sit kauan odoteltu ultra.. JEE! :heart: Mustikkapiirakkaa pitäs käydä kyttäämässä, sellaista innostuin väsäämään. =) Sitte vastapainoksi salille..

Niinu & itiö 12+3
 
Kuinka monta kertaa ultaäänessä voi turvallisesti käydä?

Mulla on semmoinen vuonna 1990 kirjoitettu raskauden etenemis-kirja, jossa sanotaan, että ultraäänen kaikkia vaikutuksia ei tunneta, eikä sitä suositella näin kuin välttämättömät kerrat... Tietysti tuo on 18 vuotta vanhaa tietoa, mutta onko joku kuullut vastaavaa?

Itseäni mietityttää tuo nyt, kun alkuraskauteen mulle tulee 3 ultrauskertaa viikoille 8-13. Ensimmäisellä kerralla menin yksityiselle varhaisraskauden ultraan. Toisella kerralla menin hätäpäissäni myös yksityiselle, kun tunsin supistuksia viikolla 11. Nyt huomenna alkaa viikko 13, ja mulla on ensimmäinen kunnallinen ultra (nt-ultra).

En ollut kertaakaan ajatellut, että ultraamisesta mitään haittaa voisi olla, eikä tuo oikein uskottavalta kuulosta vieläkään. Mitä mieltä te olette?

T. Huolestunut Marais ja Mökö 12+0
 
Heippa kaikille! Perjantaina alkoi loma! Jee! Ja sain kerrottua pomolle raskaudesta. Se oli aika kauhea tilanne, kun sanoin vaan ohimennen, että olisi asiaa, niin pomo alkaa voivotella ja sanoo tietävänsä. Nooh, ihan sama. Kyselin liitosta sähköpostitse määräaikaisuudesta ja sen jatkosta ja lakijutuista, mutta ne eivät ole vastanneet. :ashamed: Pitää varmaan erota siitä, kun ei saa apua kerrankin kun tarvitsisi.

Sain sikiöseulasta tulokset, jatkotutkimuksia ei tule, tulokset olivat normaalit. :heart:

Marais
Olen sitä mieltä, että ainakaan ultraäänikokeiden vaaroista ei toitoteta missään. Luulen, että kolme ultraa on ihan turvallinen määrä. Kyllähän siitä varoteltaisiin jos riskiä olisi ja kyseltäisiin odottavilta, monta kertaa on tullut käytyä..

).( Maha on turvoksissa iltaisin, mutta ei se näytä vielä vauvamahalta. Uutena vaivana on tullut selkäkipu. Pakaran päältä vihlaisee ilkeästi tietystä asennosta noustessa. Toivottavasti ei pahene! Hammasta on särkenyt ihan kauheasti viime aikoina. Päätin varata akuuttiajan perjantaina ja kuinka ollakkaan, särky katosi sen siliän tien, kun perjantai tuli. :LOL: Onneksi varasin tarkistusajan, joka on syyskuussa.

Se ultra alakautta oli kyllä aika nihkeä kokemus. Piti niin kauan olla siinä, eikä se kivalta tuntunut. :| Silloin ultrassa katsottiin myös mahan päältä, kun ei Furuno halkunnut näyttää kaikkia puoliaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Mimmukka ja Furuno 12+4 :heart:
 
Heippa kaikille! Missäpäin Jyväskylää kävit Eeeva kääntymässä? Ihan uteliaisuuttani vaan kyselen....
Täällä on ollut tänään kaunis päivä. Käytiin koko perheen voimin keräämässä puutarhavattuja yhdeltä tilalta ja sen jälkeen käytiin Mäkkärissä syömässä. Oli ihan kiva viettää aikaa ihan perheen kera.
Mulla on eka ultra ja lääkärikäynti n. 2 viikon päästä, sitten tiedän enemmän.
Hauskaa viikonalkua kaikille!
=)
 
moikka

Nalle-Puh ja Riine: Hienoa että ultrassa kaikki hyvin!! :D

Myhkärille
onnittelut tuosta 12 viikon rajan ylityksestä =)

Mimmukka: No kylläpä oudosti pomosi suhtautui :/ sanoiko mitään muuta??

Itse ajattelin huomenna kertoa.. mulla oli lauantaina hevi vuoro ja nostelin koko päivän raskaita laatikoita.. nyt oon ollut sitten ihan kamalan kipee.. selkää polttaa ja särkee ja alpäässä vihloo :| :ashamed: jos pyytäis että ei noita vuoroja enää kiitos.. nyt edellisissä kahdessa vuorossa ollut tosi huono olo koko päivän kun joutunut noin fyysistä tekemään.

mut nyt ei kummempia.. meen kohta iltapalaa ettimään..

danjuska ja toukka 9+1
 
Zoe-F
Marais Minuu kans alko kiinnostaa toi mut ei kai siin nyt kamalast riskei voi olla ku kerran minut määrättii ultraa ja sit siit tuli viälä kontrollikäynti. Sit tietyst normi nt-ultra. Puhuin siit työterveydes ku kävin siellä vatsakipujen takia ja se olis lähettän viälä uuestaan.

Mimmukka81 Minust se ultraus ei tuntun pahalle, tosin mulla molemmilla kerroilla mies lääkäri mikä on aina näis asiois minust ollu ihan mukava juttu. Ne on täällä päin paljon hellempiä kuin naislääkärit.

Mun normi vyötärön ympärys on ollu noin 82senttii. Tänää söin kaks pizzapalaa ja fetasalaatin ja tunsin itteni "hivenen" pulleeks.
88senttiä.
Tieteellisen tutkimuksen tulos on siis että itsensä ähkyyn asti syöminen kasvattaa mahaa 6senttiä (kunnes pieraiset pari kertaa) :D

Zoe ja Öttiäinen 10+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
mökin muija: hoksasinpa justiin, että synnytellään samassa sairaalassa (KSKS)! Great! Ja lähekkäin osuvat lasketut ajatkin. Saako udella minkä ikäinen olet kun ei tuossa listassa ollut näkyvillä? Sinähän olet konkari kun neljättä teet, minulla vasta toinen tulossa :)
mökin muija: et oo tainnu huomata kun olen huhuillut sua? :D

Ultraäänestä ei ole minkäänlaista haittaa sikiölle vaikka siinä kävisi sata kertaa. Ultraääni perustuu ääniaaltoihin.

 
myymä
Marais IHan huoletta voi ultrassa käydä. Itselläni oli kaiken maailman kontrolliultria ekasas raskaudessa ja ultria kerääntyi huikeat 10 kertaa. Eivät noin montaa ultraa ottaisi jos siitä olisi haittaa :) Nou hätä siis!

Omanapa: Kävin tänään lääkärissä kun mulle on tullut joku patti nivusiin joka on kipeä. Noh, se ilmeisesti on vain vaaraton rasvapatti mutta lääkäri sanoi tutkimuksessa, että "sulla on kyllä kohtu isompi kuin mitä viikot vastaa" ... Täysin kummalista, koska mulla on oikeasti viikkoja VÄHEMMÄN! Että näin... Tiedä sitten mistä johtuu!

Myymä ja pikkuvelisisko 10+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
mökin muija: hoksasinpa justiin, että synnytellään samassa sairaalassa (KSKS)! Great! Ja lähekkäin osuvat lasketut ajatkin. Saako udella minkä ikäinen olet kun ei tuossa listassa ollut näkyvillä? Sinähän olet konkari kun neljättä teet, minulla vasta toinen tulossa :)
mökin muija: et oo tainnu huomata kun olen huhuillut sua? :D

Ultraäänestä ei ole minkäänlaista haittaa sikiölle vaikka siinä kävisi sata kertaa. Ultraääni perustuu ääniaaltoihin.
UUUPs, sori en oo huomannut :D . Kyllä mäkin listaa kattelin, että joku oli samoihin aikoihin. Oon 33 v. Joo, konkari ja konkari.... Nää tulleet tasaisesti n. 2,5 v välein ja vähän silleen puolivahingossa. ;) . Ootko ite minkäikäinen?
 
Heips kaikille!

Meillä esikoinen sairastui viime keskiviikkona johonkin omituiseen (ilmeisesti) virustautiin ja se onkin vienyt kaiken ajan. Eipä päässyt edes tänne höpisemään :eek: . Nyt pieni on onneksi terve. Oli se kamalaa katsottavaa, kun toinen on melki 40 asteen kuumeessa ja oksentaa vielä päälle :'( . Eipä ole poika vielä niin kipeä ollutkaan.

Mä menen omaan napaan saman tein. Täällä ollaan jalat tutisevana, sillä huomenna on nt-ultra! Kauhea kun jännittää ja pelottaa. Mä en muista, että olisin pelännyt sitä näin paljon esikoisen aikaan. Mulla on vielä semmoinen, että mulla on huomenna syntymäpäivä, ja jos saadaan huonoja uutisia, niin koko loppuelämän toi yksi päivämäärä muistuttaa huonoista uutisista :( .

Lisää omaa napaa: Pahoinvointi alkaa helpottaa :D . Kun rv 12 alkoi lauantaina, niin olossa huomasi muutoksen. Liekö psyykkistä vai onko tuossa jotain maagista, en tiedä. Totuus vaan on se, että olo on parempi. Edelleen väsyttää mutta kuten terkkari sanoi, niin toisessa odotuksessa voi olla koko ajan väsyneempi, kun on se eka lapsikin vielä hoidettavana.

Jospa jatkais työntekoa. Hommia riittää, kun piti viime viikolla olla pois.

Iines ja Sintti 12+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
mökin muija: mulla on ikää 32 v. eli en enää mikään pikkulikka minäkään... :kieh:
Okei, myönnetään myönnetään. Olin kolmosen juuri saanut ja sairaalassa siis vielä, viereisessä sängyssä oli 19-vuotias ensisynnyttäjä.... Arvaas tuliko sellainen olo, että oon ikäloppu??!! :kieh: Ei mulla siis nuoria äitejä vastaan mitään oo.
Ootko kotiäitinä vai töissä päivät?
 
Ultrakuulumiset: Käytiin ihastelemassa meidän pikkuihmistä, voih.. :heart: Siellä se on.. ihan oikeasti! Ihan oikea ihana vauvva! :D Kaikki oli hyvin ja normaalisti, mikä helpotus! Kaikkinensa vaavi oli 8.9 cm pitkä, pää-peppu mitta 6,3cm. Siellä se aluksi nukkui ja imi peukkua välillä. Sit se heräteltiin liikkumaan, oli aika itsepintainen sen nukkumisen kanssa.. ei kukkokaan käskien laula..! Saatin pikkuinen sitten lopuksi näyttämään kuinka hyvin osataan harjoitella kuperkeikkoja. :) Päiviä onkin yksi enemmän, mutta laskettua aikaa ei muutettu siitä huolimatta, ainakaan vielä. Ultra tehtiin alakautta ja kuva oli tosi selvä, kaikki näkyi hyvin meillekin isolta ruudulta. :heart:

Niinu & itiö 12+5
 
Aurinkoiset terveisert kaikille Kreetalta! B)

Aamulla kuuden aikaan kotiuduttiin ja tää päivä onkin sit menny nukkuessa ja lepäillessä. Puol 4 yöllä laskeuduttiin hesan lentokentälle ja kotona oltiin kuuden aikaan. Pikkupoitsu nukkui koko lento- ja automatkan ja heräs vasta kotona 08.30. Oli siinä sit aamulla tekemistä et pysyin hereillä parin tunnin unien jälkeen. Miehen kanssa ollaan tosiaan tää päivä vuorotellen nukuttu ja toinen on pitänyt pojalle seuraa. Mutta kyllä oli erittäin ihana loma ja poikakin nautti kovasti lomasta ja ennen kaikkea uimisesta.

Selasin nopeesti läpi mitä olitte viikon aikana keskustelleet. Ainakin galluppia pukkas, mut ihan kaikkia tekstejä en jaksanut läpi lukea.

Tyttö- vai poikaolo mulla on hyvin vahavasti semmoinen tunne et poika on tulossa, mutta täytyy myöntää, et olis ihanaa saada esikoispojalle pikkusisko. :heart:
Lemmmikeistä meillä on 9-vuotias koira, kultasen noutajan ja rottweilerin sekoitus.

Nyt täytyy mennä laittaa poikaa nukkuun.

marza ja masuvauva 11+0






 
Heipä hei,

Onpa tullut reilusti tekstiä elokuulle, kun on jo huikeat 30 sivua kasassa. Jatketaan samaan malliin:)

Oma (.) Täällä on ollut nyt kolme hyvää päivää. Ihanaa, kun voi syödä ilman, että heti laatta lentää:( Hieman on edonnut, mutta oksua ei ole tullut. Ihanaa. Pikkuneidillä alkoi tänään taas nenä vuotaa. Vähän ärsyttävää, kun huomenna meidän popon suuntä on kohti Kroatiaa. Ollaan sinne viikoksi menossa ja sitten onkin taas paluu töihin. Onneksi ei kovin pitkäksi aikaa. Tammikuu on kohta ovella ja sitten pääsee äippärille. Lisäksi olemme lähdössä marraskuussa viikoksi Teneriffalle. Ihanaa:) En jaksa oikein odottaa. Vähän pelottaa huominen lento, kun pitää Wienin kautta mennä. Saa nähdä mitä neiti tykkää. Tullessa on hieman pahempi, kun on yölento. Niin neiti, joutuu herää kesken unien, kun noustaan koneesta:(
Eka ultra on 11.9 ja sitä ennen minulla onkin jo eka neuvolalääkäri. Vähän jänskättää tuo ultra, mutta ei viitsi liikaa stressta. Viikkoja on nyt kasassa 9+2 ensi viikolla, kun kirjoitan, niin on viikko jo lisää. Kylläpä se aika rientää.

Ei taida moni olla synnyttämässä Jorvissa, lisäkseni taitaa olla yksi:)
Ihanaa viikkoa kaikille.
 
Iltaa!

Loma on lähtenyt mukavasti käyntiin täällä!

kaa Voisitko lisätä tuohon listaan, että synnäri olisi kät ja ikä 27. Vielä olen 26, mutta ehdin täyttää 27 joulukuussa.

Danjuska Oli vähän tyhmä tilanne tosiaan sen pomon kanssa, mutta osasin odottaa sellaista. Vähän kyseenalaista kyllä, että tulee vaivaantunut ja nolo olo näin hienosta asiasta. Miten teillä otettiin uutinen?

Täällä on tosiaan paljon maailmanmatkaajia! Olisi ihana päästä myös jonnekkin, mutta yksin ei viitsisi ja miehen aikataulut eivät sovi yhteen omieni kanssa. :ashamed:

Lemmikkigallup Meillä on tammikuussa 9 vuotta täyttävä jackrusselinterrieri. Virtaa täynnä tuo vielä.

Gallup: Ootteko saaneet jo vaatteita ja tarvikkeita vauvalle ystäviltä tai sukulaisilta? Itsellä on vielä jotenkin vaikeaa asennoitua miettimään, mitä vaateita ja paljonko tarvitaan mitäkin.. Ja mihin ne edes laittaisin.. Ehkä fiilis tavaroihin tulee mahan myötä! Osteletteko jo vaatteita vauvalle? Itse en edes katso vaatteita vielä. Jotenkin vauva on vielä niin kaukainen juttu.. :ashamed:

Hyvää yötä kaikille!

Mimmukka 12+jotain
 
Zoe-F
Miä en homma mitää romppeit ennen ku ultras näkyy et kaikki on hyvin. Tietyst vaatehuonetta alan tyhjentää jo (sinne tulee vauvan romppeet ja nyt tulvii remonttikamaa )
Ja netistä huuan sitte kalusteet ja osan teen itte
Sukulaisilt varmaa saan vaunut ja sängyt mut en oo varma auton kaukalost.
 
Täällä taas, Kiimingistä kotiutunu tänään, huomenna on np ultra, en oo yhtään varma haluanko sinne.. Entä jos se pikkunen ei oo kunnossa!! :'( Attelin näin pikasesti käydä ilmottamassa takasin tulostani ja olla taas kaikkien riesana täällä. ;)

eternal ja 11+5 :)
 
Hei vaan kaikki! Tänään oli ensimmäinen neuvola. Sai paljon tietoa ja kysymyksiin vastauksia. Terveydenhoitaja oli mukava. Vanhemmille myös kerrottiin ja kaikki oli hyvin innoissaan ja onnellisia! Mukavaa. Mutta häitten jälkeen kaikki on sitä uutista jo ootellutkin kuulemma =)

Onko muuten kaikille tehty se np- ultra vatsanpeitteitten päältä? Terkkari sano, että se tehään niin..
 
Huomenta kaikille! :)

Täällä alkaa olo olemaan aikas hyvä, aamupäivät vaan on vähän vaikeempia kun ei ruoka maistu.. Torstaina meen takas töihin, perjantaina ois eka lääkärikäynti ja sit viikon päästä on se nt-ultra. Oottekos muuten kaikki halukkaita tietämään sen tuloksen?? Mä en vielä tiedä, pitäis varmaan päättää pian.. Mä oon jo jotain vaatteita huutanut huutonetistä, mm sellasen ihanan Eisbärchen lämpöpussin.. :ashamed: Ja ompelukone on kans surrannut ja pikku vaatteita syntynyt.

rv 10+5
 
myymä
Huomenta :)

Omaanapaa heti alkuunsa: Minäpäs sitten luulin että mulla on virtsatientulehdus kun kirveli eilen pissatessa niin pirusti. iltapäivystyksessä otettiin pikatesti joka oli TÄYSIN puhdas... Tänään jouduin antamaan sitten uuden näytteen labraan josta tehdään kunnon viljely, tuloksiin menee se 3 vrk. Nyt kirvelyä ei juurikaan ole mutta itse epäilen kyllä hiivaa...
Jos tulos on puhdas ja oireet jatkuu niin sit on taas uus lääkärikeikka edessä...

Vielä olis VIIKKO ja 2 päivää ultraan, miten ihmeessä sitä jaksaa odotella...

myymä ja pikkuvelisisko 10+4 :)
 

Yhteistyössä