**Maalismasut 2009** elokuussa

Itselläni kanssa varattuna kampaaja perjantaille. Kampaaja itse sanoi, että satunnaisesti värjätessä ei ole haittaa sikiölle.

Muutto: Meillä aikas iso projekti vielä ennen kun päästään valmiiseen kotiin. Muutto olis kyllä jo maanantaina mutta joudutaan evakkoon sukulaisille. Paljon on vielä remontoitavaa. Mutta lopputulos varmasti palkitsee. Saatiin vanha asunto myytyä ja ostettiin neliö rivari, joten tilaa on :)

Iines79 onnittelut synttäreitten johdosta!

Sain ajan np-ultraan 9.9. Jännittää jo, toivottavasti kaikki olis hyvin. Osaatteko muuten sanoo se niskapoimu turvotuksen viiterajoja?

Suunnistaja ja rakas 9+4
 
Huomenta maalismasuille!

Kiitokset synttärionnitteluista :) . Sain kyllä maailman parhaan lahjan, kun näin vaavin ultrassa :heart: .

Kaikille uusille odottajille tervetuloa ja onnittelut myös!

Hiusten värjäämisestä: Myös mulla värjätttiin hiukset kolmisen viikkoa sitten. Ja esikoisen aikaan värjättiin ihan säännöllisesti. Ihan terve poika sieltä tuli. Joten huoli pois, ei siitä pitäisi mitään haittaa sikiölle olla. Sitä paitsi, oon mäkin ihan terve yksilö, vaikka äitini on kampaaja ja silloiset värit & permisaineet on varmasti olleet ihan eri luokkaa kun nykyiset.

Mun on pakko kertoa, eilen oltiin pitkästä aikaa koko perhe reippaalla kävelyllä. Mulle iski kyljestä masuun päin tosi terävä kipu ja sen jälkeen tuntui kun masu olisi ollut pinkeänä. Kipu meni ohi, kun pysähdyin ja hidastin vauhtia. Ylämäessä piti kävellä tosi rauhallisesti tai kipu iski uusiksi. Ne tuntui täsmälleen samalta, kun esikoisen aikana harkkarisupistukset. Silloin ne vaan alkoi vasta rv 25 jälkeen. Voiko näin aikaisilla viikoilla jo supistella :eek: ?

Täällä muutoin kaikki hyvin :). Ruoka maistuu ja pahoinvointi on historiaa. Tuun muuten pienemmästä ruokamäärästä ihan täyteen, joten painon pitäis ainakin pysyä kurissa.

Iines ja Sintti 12+4
 
myymä
Iines79 ONNEA synttäreiden johdosta :)

Niinu86 Hyvä että äiti otti hyvin :) Saako udella miksi epäilit ettei ottaisi niin hyvin vastaan tietoa tulokkaasta? :)

Omaanapaa: Tänään tuli pitkästä aikaa aamulla joku hirveä pahaolo kohtaus :eek: todella kummallista... mutta meni sittemmin ohitse!
Olin eilen reipas ja kävin reippaalla kävelyllä kaverin kanssa. Pitäisi saada useamminkn itsestään irti..
Ilmaa on taas vatsassa enemmän kuin laki sallii ja ilta oli todella todella tuskainen :(
Kurja vaiva...

myymä ja pikkuvelisisko 10+5
 
myymä: tiedäthän äiti ihmiset.. ajattelin että se kenties järkyttyy ja alkaa saarnaamaan että nyt minun elämä on ohi jne jne. :D Mutta niin ei käynyt vaan tuleva mummo hössöttää niin etten saa hetken rauhaa puhelimelta! Lisäksi alkoi heti omimaan "on se vähän sit minunkin vauva!" :LOL: Mutta hyvä niin! :heart:

Niinu & itiö 13+0
 
Huomenta!

Täälläkin on jo oikein päästy nauttimaan taas syömisestä! Oikeesti tuntuu kyllä mukavalta kun jokainen haarukallinen ei enää oo kauheeta taistelua. Ja mulla samaa kuin Iines79:llä, eli maha täyttyy ihan naurettavan pienestä määrästä! Eiköhän kohta ala mullakin silti paino nouseen, vielä on pysynyt ihan samoissa lukemissa koko tän ajan.

Mulla alko hirvee päänsärky eilen illalla (tai oli kyllä jo toissapäivänäkin vähän kipee), ja jatku vaan yön yli. Illalla otin yhden panadolin, sit keskellä yötä toisen ja nyt aamulla vielä kolmannen.. Eikä vieläkään oo mennyt ohi.. :/ Ei oo kivaa.. Pitää lähtee apteekkiin hakeen lisää lääkettä. Oon muutenkin menossa keskustaan, mennään kaverin kans kirppiskierrokselle, josko löytys vaikka jotain ihanaa vauvelille.. :)

Ja tänään vaihtu viikot, nyt rv 11+0
 
myymä
Niinu86 Juu Tiedän! Olin 19 kun sain esikoiseni, joten pelkäsin myös äitini reaktiota. Mutta sille hössötykselle ei tullut loppua ;) Meidän tyttö oli heidän ensimmäinen lapsenlapsi joten sitä hössötystä todella riitti. Sen jälkeen buumi tarttui ja mun sisaruksille on tullut 3 tyttöä lisää :D
 
Zoe-F
Huomenta!
Mun äiti kerto koko kylälle kuinka siitä tulee mummi :)
Miä taisin keksii keinon siihen, ku en haluu värjätä usein mun hiuksii nyt. Normaalist värjäisin kerran kuussa. Oon vaalee ja värjään mustaks. Juurikasvu on tosi kaunis.
No enivei, kaivelin tuol mun purkkilaatikol (oon hullu, ihastun kaikkii myytävii rasvoihin, shampoihin yms) ja löysin siältä sellasen värishampoomoussen.Nyt mun ei tarvi värjää niin myrkyllisel väril eikä tarvi kärsii hirveen näkösest juurikasvust.
Miä meen lauantaina ikeaa, ja päätin ostaa sieltä kaiken näköstä.
Muunmuassa säilytyslaatikoston, hoitopöydän (tosi halpa eikä mitää ylimääräst, 25e )
ja siihen reunallisen pehmusteen, leikkimaton (meillä koira, eikä minust oo kiva ajatus et napero pyörii sen karvoissa) Kylpyammeen,(ja jos siihen löytyy niin istuintuki) säilytyskoreja hoitopöytään tai vaikka pinnikseen, ,pinniksen reunapehmusteen (vähän semmonen tyttömäinen, toivottavast se on sit tyttö :D ) ja vuodekatoksen sellasen neutraalin.
Eikää noihin mee ku satanen ja muut tavarat saan suunnilleen lahjotuksen.
Minuu kyl vähän aristaa mennä jo nyt ikeaan (sisko haluu väkisin mennä nyt viikon loppun ku silläki palkkapäivä perjantai) ku se ultra on mulla vasta ens viikolla. Luoja et miä toivon niin kovast et kaikki on hyvin. Tavallaa vähän pelottaa se ultra.
Mut jos kaikki ei ookkaa hyvin nii on harmi et on ostellu kaikkee, mut sit miä tungen ne kaappii oottaa seuraavaa vauvaa.
Tänää ei oo enää mitää tekemist koton.
Ikkunat vois pestä, mut sitä miä en kyl oikeest haluu tehä.
Zoe ja Öttiäinen 10+5 :heart:
 
myymä: no sitte varmasti voit kuvitella hössötyksen, minunki äiti mummoutuu vasta tämän lapsen myötä. :) Se toitottaa sitä varmaan ylpeenä jo nyt työpaikallaan ja kaikille tutuille ja puolitutuille! :D Sitte se on tuomassa kasapäin lasten rojua tänne (pikkuveikka on vast 6-v niin sen tavaroita.) Onneksi asuu kuitenki yli 200km päässä.. ;)
 
Zoe-F
hattivatti Mullakin ollu aika lailla päänsärkyä. Enkä oikeest osaa sanoo mistä se tulee.
Ajattelin et siit ku lopetin kahvin juonnin ja join puol kuppii kahvii. Ei
No jos siit ettei oo syönny, söin ja join ruhtinaallisesti. Ei
Sit mul on sellanen "kakkapäänsärky" :ashamed: Mut ei se ollu sitäkään.
Eikä se ollu väsymystäkää, ku ei päikkäreilkää lähten.
Kai se on sit jotaa hormoonihommii.
500mg:sen Panadolin puolikkaal lähti. (Tulee halvmmaks ostaa 500mg:sii ja jakaa ku ostaa aina 200mg:sii )
 
Zoe-F
hattivatti :hug: kyllä se siitä. eihän tätä kestä kokonaisuudessaan kuin 9kuukautta ja 18 vuoden jälkimainingit :) Yritä syödä vähän, jos edes auttaisi hiukan ettei tulisi oksennusta. Syötkö vitamiineja?
 
Tänään meilläkin tuli 12 viikkoa täyteen. Huono olo näyttää tosiaan vähitelleen helpottavan, mutta tilalle on tullut ihan älytön väsymys. Joka päivä pitäis olla nukkumassa päikkäreitä tai sit yöunet venyy mahdottoman pitkiksi. NT-ultra oli viime viikon perjantaina ja siellä oli kaikki hyvin. Pikkuinen vilkutteli. Oli aika epätodellista nähdä pieni ihminen siellä masussa köllöttelemässä. Ens viikon maanantaina olis sit eka lääkärineuvola. Kertokaahan viisaammat mitä siellä tapahtuu? Pääseekö lääkärineuvolakerralla ollenkaan juttelemaan terkkarin kanssa?

Cattitude 12+0
 
Hei kaikille! Olen 31v kolmatta odottava kaakkois-suomalainen äiti. Laitan tiedot vielä näin, jos onnistun eli [/b]omenaruusu........kolmas..........koks..........31v.

Pahoinvointi riivaa jo neljättä viikkoa, kertaakaan en ole vielä oksentanut, mutta lähellä on ollut. Kuvotusta ja yökkimistä riittää. Odotuksesta ei olla vielä kerrottu kenellekään, no neuvolassa kävin, joten siellä tiedetään. Pitänee odottaa ensi viikon perjantain ultraa, ennen uutisen kertomista. Meillä kuopus on kylläkin jo pari viikkoa suukotellut ja silitellyt minun vatsaa. Hän on jostain syystä erittäin pätevä huomaamaan raskaudet, esim. veljeni vaimon raskaudesta sanoi jo ennen kuin ehtivät tehdä testiä... Närästys vaivaa ja sen ja kuvotuksen takia olen nyt sairaslomalla pari päivää. Sain onneksi tehokkaat lääkkeet happovaivaan. Onnellista odotusta kaikille!

omenaruusu+herne 10+1
 
Mulla on ultra tänään. On vähän sellainen jännitynyt olo, kun tuntuu, että eipä masussa oo kaikki hyvin. Siis on vähän epävarma olo. No, sen näkee sitten kuuden aikoihin. Pitkä päivä tulossa. :(

Meillä lääkärineuvolassa mennään lääkärin terkkarin kautta. Terkkari ottaa verenpaineen, painon, pissan tarkistaa ja hempan, jos on sen vuoro ottaa.
Lääkäri sitten katsoo kohdun kasvun, kohdunkaulan ja ottaa papakokeen, jos pitää ottaa. Ja kuuntelee sydänäänet. :heart:

Mulla on ens viikolla lääkärineuvola.

Mä en oo oikein joutanut olemaan koneella. Esikoinen on siinä takiaisiässä. :p

Viipi ja Nappula 12+4
 
Zoe-F
Omenaruusulle Tervetuloa ja kaikkea hyvää sinnekkin.
Mulla kans menossa silloin tällöin yökkäily hetki (nyt :) ) Mutta muuten on ollut mukava olla.
Täällä on kerrottu melkein kaikille (kiitos siskon ja äidin) Mutta ei se haittaa. Jos jotain käy niin tietävät missä mennään.
 
Kertomisen kanssa hidastellaan, kun kerran olen joutunut keskenmenon jälkeen kaupan kassajonossa puolitutulle sanomaan, ettei vauvaa tullutkaan. Se oli sen verran inhottavaa, ettei sitten kuopuksesta kerrottu kuin vasta rv 19. Nyt mietitään myös tarkkaan oikeaa hetkeä kertoa.
 
Kaa
On muuten ollut vaikeaa olla kertomatta ihmisille tästä raskaudesta... haluaisin jo puhua asiasta ihan avoimesti enkä pitää kaikkea sisälläni. Noh, viikko enää, sitten on NT-ultra ja asiasta voi kertoa eteenpäin. Tuo on siis minun rajani, tuo NT-ultra. Viimeksi kun ultra oli niin ikävä kokemus, että halusin tällä kertaa odottaa sinne asti. Toisaalta, jos huomenna saadaan äänet kuulumaan, niin saatan olla heikko ja kertoa sen jälkeen perheelle! :heart:
 
Cattitude: Meillä oli niin, että ensin piti käydä terkkarilla, joka merkkas painon ja katso pissit ja verenpaineen. Sen jälkeen vasta pääsi lääkärille, joka teki sisätutkimuksen. Koko lääkärillä käynti kesti kokonaisuudessaan ehkä viis minuuttia. Täällä palstalla tullut selväksi että vaihtelee aika paljon paikkakunnittain nuo käytännöt.

Meillä on kerrottu kavereille ja eilen jäin töissä kiinni. Miehen sisko tietää, mutta muille sukulaisille ei olla kerrottu. Eikä hetkeen vielä kerrotakaan. Sitten ehkä kun on nähty ultrassa että siellä oikeesti on jotain elämää...
 
Tervetuloa omenaruusu ja muut uudet!

Hattivatti-09
Toi päänsärky on tosi kamala vaiva. Varsinkin jos se on niin pahana, että on paha olo! Panadol zap -ohjeessa sanotaan, että se vaikuttaa nopeasti ja varsinkin jos ottaa 2 kerralla. Siis 2 kpl 500mg -tabletteja. Yleensä tehoaa paremmin, jos ottaa tosiaan heti ison annoksen, kun pitkin päivää aina yhden tabletin. Toivottavasti menee ohi nopeasti! :hug:

Cattitude Meillä oli kanssa niin, että eka käytiin terkalla ja sitten muutaman viikon päästä lääkärillä. Lääkäri kyseli melkein samoja asioita, kuin terkka ja teki sisätutkimuksen. Ja kuunteli sydänäänet. :heart:

Omaa napaa Tää naama on ihan hirvee. Finniä puskee, kun teini-ikäisellä. Mulla ei ollut teininäkään näin hirveetä ihoa. Leuka on täynnä sellaista pientä näppyä ja vähän isompaakin. :kieh: Miten näistä pääsee eroon!!!?!

Mimmukka ja Furuno 13+0
 
Voi kauhistus, kun taas on viikot vierähtänyt ja työt alkanut enkä oo kerennyt täällä käymään. Enkä jaksanutkaan, aivan kauheaa väsymystä podin tuossa pari viikkoa |O

Mutta meillä tilanne se, että eka neuvola on käyty ja käytiin myös yksityisellä varhaisultrassa ja masussa oli kaikki hyvin ja sydän löi kovasti :) Mukava oli saada varmistus asiasta. Molempien vanhemmille tuon ultran jälkeen kerrottiin, mutta "julkisempaan levitykseen" ajateltiin laittaa sen np-ultran jälkeen. Kovasti kyllä tekisi mieli jo kertoa kaikille, ja saada maha kasvamaan niin ei tarvitsisi kaikille edes kertoa :)

Väsynyt olin tuossa tosi paljon, mutta nyt se on hiukan helpottanut. Olen kyllä flunssaa potenut muutaman päivän, että ei tässä ihan tavalliseen olotilaan ole päässyt kuitenkaan.

Yritän lukea pinoanne ja jaksaa käydä kirjoittelemassa mukana =)

Lakta & Murkula 9+4
 

Yhteistyössä