**Maalismasut 2009** elokuussa

Täällä sitä vietellään vapaapäivää. Eilen olin töissä migreenissä, oksensin kotimatkalla muovipussiin bussissa. Ja vielä kotona myöhemmin. :D Nyt pitäis pakkailla tavaroita perjantaihin asti, koko viikonlopun olen töissä. Olo on oikein hyvä, tuntuu että maha ei ole enää kovin turvoksissakaan. Sais jo kasvaa! :)

Monet on tosiaan käyneet jo ultrassa. Mulla on ultra ens viikon torstaina, vähän jo jännittää! Onneks mies on lomalla niin pääsee hyvin mukaan. :) Toinen neuvolakäynti taitaa olla parin viikon kuluttua...Ens viikolla pitänee kertoa vauvasta molempien vanhemmille. Miestä jännittää enemmän kuin mua, koska se on eka niiden perheen lapsista, joka lisääntyy.

Tämmöistä tällä kertaa, hyvää odotusta kaikille! :)

Emilia ja masu 10+5 :heart:
 
Voihan paska!! |O

Lievästi sanottuna! Soittivat just neuvolasta että minun verestä on löytyny vasta-aineita (veriryhmä O-) jotenka siis pitää mennä lisätutkimuksiin |O Ei kuulemma isoa määrää oo, mutta seurantaan kuitenki... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O :kieh: :kieh:

Eeeva ja Äppä 12+6
 
Täälä ollaan kyllä ahkeria kirjottajia.

Mulla oli pahaa oloa sillon heinäkuussa, mutta onneksi sekin on ohi. Joitain lihatuotteita ei kyllä vieläkään pysty syömään. Tänään kävin neuvolassa ja nyt jo tipahtanu hemoglobiini 125. Muistaakseni ekassa raskaudessa ei niin käynyt siis näin alussa.

Mitä tuo tarkottaa että vasta-aineita veressä?? mie kans on - ja mulle pistettiin sitten synnytyksen jälkeen vain piikki etten seuraavan odotuksen aikaan ala hylkimään sitä uutta tulokasta... siis eka lapsi oli +.... selitinkö hankalasti...

Jossu ja tylli
 
Eeeva Mulla kans oli jotain häikkää veressä. Veriryhmä on kuiteski O+. Huomena pitää soitella terkalle nt-ultran jälkeen ja sopia millon menen ukon kanssa antamaan verta tutkimuksiin. Ei kuulemma tarvi huolestua mutta tän raskauden kannalta on parempi että tutkitaan. Viime raskaudessa ei ollu veren kanssa mitään häikkää. Hmm.. :/
 
Tänään oltiin nt-ultrassa (viikkoja tasan 13) ja olipa ihanaa nähdä ja kuulla, että kaikki on hyvin =) Vauvan syke oli 153 ja kovasti hän siellä jotain touhusi ja liikkui. Seuraava ultra sitten jo lokakuun puolivälissä, sitten ajateltiin se sukupuolikin kysäistä sillä reissulla.

Kerrottiin lapsille viime viikonloppuna tulevasta vaavista ja he oli ihan innoissaan. 8-vuotias taputtelee mun masua koko ajan ja sanoo, että "kyllä sä oletkin jo aika pullea". Eivät malttaisi nyt sitten millään odottaa vauvan tuloa ja nimi asioita ovat kovasti pohtineet sekä sitä onko tulokas tyttö vai poika. Tytär toivoo siskoa ja poika veljeä. Onneksi eivät kysyneet mitään tyyliin "miten se on sinne päässyt?", olin jo varautunut kukka ja mehiläis-tarinoihin, mutta ei tarvinnut. Katseltiin yhdessä sellasta kirjaa jossa on kuvia raskauden etenemisestä ja sikiön kasvusta viikko viikolta ja se oli heidän mielestään äärettömän kiinnostava ja etenkin se, että he itsekin ovat olleet niin kovin pieniä joskus
:D
Kerroin raskaudesta nyt työpaikallakin ja asia otettiin hyvin vastaan. Pomo tosin on vielä lomalla, mutta saa kuulla ensi viikolla. Ihanaa kun nyt voi puhua asiasta, en olis jaksanut enää tätä salailua.
 
Kaa
Veressä on normaalistikkin joitakin vasta-aineita, mutta ne ovat harmittomia. On kuitenkin olemassa vasta-aineita, joilla on suuri merkitys raskauden aikana. Nämä vasta-aineet voivat aiheuttaa syntyvälle lapselle erilaisia tautitiloja ja vaikuttaa myös äitiin. Myös tilanteissa, joissa äidille tiputetaan lisää verta, vasta-aineilla on merkitystä. Lisätietoa esimerkiksi sivulla http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_1996/4_1996/raskaudenaikaiset_veriryhmavasta-aineseulonnat_tarkeita_jokaisessa_raskaudessa/ .

nimim. vapaalla, mutta silti puhuu työasioista |O :D
 
Hattivatti se päänsärky saattaa johtua jostain ?hormonista. Ja siihen kuulema SAATTAA auttaa runsaas juominen ja ulkoilu. Ite kärsin joka päivä päänsärystä, mut sitten kun killitän vettä "runsaasti" niin se häviää. Oksennan niin paljon aamulla, ja sit en heti uskalla sen jälkeen syödä enkä juoda, niin nesteytys unohtuu. niin ja ripulikin jatkuu edelleen...

mä kävin eilen lenkillä!! siis niin ihanaa tehä jotain normaalia. aattelin kohta taas lähtee. siellä on niin ihana syksyn kirpeys. Viikon päästä on nt ultra ja oottelen sitä kyllä kauhulla. Mulla oli tänään niin kipee maha, vihlo ihan kauheesti. tietääkö joku onks se normaalia siis rv 12? oon ihan varma et meijän killiäinen plumpsahtaa kohta ulos ku käy vessassa tms.

niin eiks muuten sanota et jos on viikkoja vaikka 10 + 2 niin sillon on viikolla 11 raskaana ja sit ku on se 11 täynnä niin siirtyy viikolle 12 jne.. ku mä ainakin oon ymmärtäny niin. Tossa kirjasessa mikä saatiin kotiin niin siinä on selitetty et raskausviikko 10 kestää 9- 9+6 asti. tiiä häntä sit. joo sekoja mun jutut..

mutta voimia ihan kaikille!! kyllä se tästä vielä joskus..
(harmittaa vaan ku ei jaksa olla yhtään miehen kanssa ja olla kiinnostunu sen asioita, mä ainakin oon niin kipee välillä että riittää et saan hengen kulkemaan.. :ashamed: )

Muty& toivottavasti vielä hengissä oleva killiäinen
 
Upupa täällä taas hei,

saatiin vihdoin toimiva kone. Kovasti tulossa jos jonkinlaista hommaa seuraavaksi kuukaudeksi: saamme avaimet uuteen asuntoon ensi maanantaina joten muuttoa pukkaa, samoin hirmuisesti koulutöitä sekä ruotsin ja äidinkielen yo-kokeet! Itsekin olen aivan ihmeissäni siitä, kuinka rauhallisesti olen pystynyt elämään vaikka ainekset stressiin ovatkin melkoiset. Vauva menköön kaiken muun edelle.

Minulle voi lisätä listaan seuraavat tiedot: ikä 19v, synnäri Satakunnan keskussairaala. Ai niin, kerroimme muuten vanhemmillemme jotka olivat oikein iloisia puolestamme! Isäni vaatii saada ostaa vaunut ja miehen vanhemmat kustantavat vaavillemme vakuutuksen. Turhaan jännitti siis kertoa. :)

Ainoa asia, joka ottaa pannuun, on se ettei nt-ultra-aikaa ole vieläkään tullut ja viikkoja on kuitenkin kasassa jo 12+2! Jos huomenna ei lappu kolahda luukusta niin soittelen neuvolaan, eikös sen ultran pitäisi tällä tai seuraavalla viikolla olla?

upupa ja Multeri 12+2
 
Iltaa!

Kivaa kun on tullut taas uusia. =) Tervetuloa kaikille tasapuolisesti.

Joku kyseli tuosta nt-ultraamisesta, mulla ekassa raskaudesa se tehtiin alakautta, samoin kun kävin yksityisellä pari viikkoa sitten ultratiin alakautta.

Täällä oli muuten aika paljon tamperelaisia. :) Minä myös, joten voi olla et taysissa nähdään.

Mulla oli tänään eka lääkärineuvola, kaikki oli ok, mut lääkäri epäili et raskaus on pitemmällä kun menkoista laskettuna. Kohtu oli kuulemma niin iso jo. No ultrassa sit selviää missä vaiheessa raskaus on. Jännä juttu vaan kun alkuraskauden ultrassa lääkäri mittas ettei vauva silloin vastannut viikkoja, vaan silloin sikiö oli pienempi kun mitä viikkojen mukaan olis pitänyt olla. No ehkä se sit tosiaan selviää nt-ultrassa.

Nyt pitää mennä kattoon bb:tä. :LOL:

marza ja masuvauva 11+2
 
Iltoja!

Me käytiin valkkaamassa rattaat tänään.. Emmaljungan yhdistelmät ois tulossa, -08 värillä niin saadaan ihan hyvä alennus. Tykättiin kovasti, näppärän kokoiset ja sopivan kepeät. Jotku oli niin isoja et hyvä että jaksaa nostaa. Tämmöset siis: http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_CityCross_CamoBeig.jpg
 
Mo!

Uusille tervetuloa, kiva kun joukko vain kasvaa...

Eternal-life: Olit kerinny jo nt-ultraan. Kenellä kävit ja kummallako tavalla ultrattiin?

Ens viikolla olis täälläki ultra, tiistaina 2.9. Hirvittää kans pikkusen... Edelleenkään ei olla kerrottu ku kahdelle henkilölle (ei vanhemmille tai sisaruksille). Toivottavasti on tiistain jälkeen kerrottavaa...

Täällä ollu muitaki matkalaisia. Varasin viikonloppuna viikon "Ryanair"-paketin Ranskaan, lähtö 19.9, yes!

Hyviä vointeja kaikille!

Kaatjuska ja Kunto 11+3
 
Ultra takana ja siellä hän köllötteli ja voimisteli. Kaikki oli hyvin ja uusi LA on 7.3. Päivällä siirty. :D No mun kummitytön ja äidin nimipäivä. :) Ja serkun syntymäpäivä. :)

Jeps, tää lähtee unten maille nyt, kun esikkokin meni jo nukkumaan kuumeisena.
 
Zoe-F
Paljon ootte taas saannu aikaa.
Miä en tänää oo mitään muuta kun siivonnu vaatehuoneeseen (täynnä mun auton osia ja remppa kamaa joka saa lähtä ) tilaa uudelle tulokkaalle ja laittan hyllyihin paperit.
Samalla kun paperia ostin tiimarista niin tulipa ostettua uudet päälliset sohvan tyynyihin.
Siinäpä ne nyt sitten olikin. Tänää on vähän laiskottan.
Zoe ja Öttiäinen 10+5 :heart:
 
myymä
Huomenta typyt!

Omaanapaa heti alkuunsa
Kamala flunssa iski mulle ja eilen illalla nousi kuume. Yöllä sain jonkun AIVAN hirveä selkäkouristus kohtauksen ja sit oli tulessa sekä selkä että maha. Kesti yli tunnin ja sen jälkeen otin panadolin niin helpotti. NYt selkä on vain kipeä tuosta kouristuksesta.
Odottelen nyt että pääsen lääkäriin soittamaan sairaslomaa ja aion sitten kysäistä tuosta kouristuksesta koska se hieman säikäytti...

Mä oon aivan raivona tästä hiton vuokrakämpästä. Joka kerta kun tänne astuu sisälle niin hirveä röökinhaju valtaa koko kämpän. Joku naapuri polttaa sisällä ja ne tulee noita ilmastointikanavia pitkin tänne meidän asuntoon ja tää on IHAN hirveetä!
Kumpa meille vapautuisi pian rivari tai paritalo :heart:

myymä ja pikkuvelisisko 10+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja upupaepops:
Isäni vaatii saada ostaa vaunut..

Meillä myös sama tilanne. Täällä on Emmaljungat nyt tarjouksessa -15% tämän viikon loppuun asti (v. -08 kuoseilla). Tammikuun alussa Emmaljungien hinnat nousevat yleisesti 5% ja tammialessa alennus on korkeintaan 10% ko. vaunuista. Eli jos ostaisin ne tammikuussa, olisi alennus vain 5% kun se nyt on 15%. Ja kun kerran pappa betalar niin hän haluaa sen 15%:n alennuksen käyttää, joten mun pitäisi käydä ostamassa ne vaunut jo nyt. Tuntuu vähän hölmöltä näin alkuvaiheessa mutta minkäs teet... Mulla on onneksi semmoinen ammattietu, että voin kurkkia tonne masuun milloin haluan, joten taidanpa tänään käydä ultraamassa ja varmistamassa, että tyypillä on kaikki ok. Ihan vaan ennen vaunuostoksia... ;)

Gallup: Ihan asiasta berliiniin mutta mitä pidätte kutsumattomista vieraista, varsinkin arki-iltoina työpäivänne jälkeen?
 
Huomenta huomenta!

Täällä vaan päänsärky jatkuu ja tänään pitäis mennä iltavuoroon.. :(
Huomenna mulla on eka lääkärikäynti ja sit 2.9 ois se nt-ultra. Innolla odotan molempia, jos vaikka huomenna sais kuulla pikkusen sydänääniä!! Tietääkö joku muuten mitä kautta se ultra tehään täällä Tampereella?

rv 11+1
 
ärrieri: Me ostetaan kanssa nyt syysalesta emmaljungat. :) Tosiaan kuulema vain noissa poistomyynneissä tulee tuo 10% alennus, että kannattaa tarttua kiinni jos haluaa yhtään säästää. :)

vieraista: en tosiaan pidä kutsumattomista vieraista iltasella.. me ainakin tykätään "omasta rauhasta" ja mielestäni on kohteliasta ilmoittaa etukäteen tulonsa.

Hitsi et mie nukuin huonosti.. nukuin varmaan 4h ja heräsin keskellä yötä (just ku olinnukahtanu) ku maha murisi,tunnin koitin saada unenpäästä kiinni mut sit oli pakko mennä syömään leipää keskellä yötä! :headwall: Ihanaa jos tää tulee tavaksi.. eli jos en syö kuin norsu illalla niin saan kärsiä yön sitte huutavasta mahasta! :kieh:

Niinu & itiö 13+1
 
Huomenta!
Järkyttävä olo. Eilen illalla oksensin sitten ihan kunnolla, maha on koko ajan jännittynyt. En tiedä johtuuko happolääkityksestä vai mistä? Tuntuu etteivät nuo lääkkeet auta närästykseen ja vatsahappoihin ollenkaan. Eilen oksentamisen jälkeen syljeskelin hetken vertakin. Onneksi huomasin sitten, että nieluun oli palanut pieniä reikiä, jotka vuotivat. Onneksi ei sentään vuoda vatsalaukussa. Sunnuntaihin asti on sairaslomaa, mutta jos olo jatkuu samanlaisena, niin marssin uudelleen työterveyslääkärille. Harmittaa vaan niin vietävästi, kun jää kotitöitä tekemättä, kun ei pysty kunnolla liikkumaan. Mies sitten joutuu illalla pyykki-ja tiskihommiin... Ei kivaa :ashamed:

Omenaruusu 10+2
 

Yhteistyössä