MAALISMASUT 2008

Tervetuloa kaikki uudet onnelliset plussaajat!! :flower:

Toivotaan nyt Rheaettä kaikki olisi kunnossa, mutta varmasti kamalaa tuo epätietoisuus!! Itsellä oli ainakin alussa kun tuli rusehtavaa vuotoa, niin neuvolatäti sanoi puhelimessa että normaalia. Onko sulla kuinka kipeä vatsa? Kyllä mun mielestä sun kannattaa mennä ultraan, saapahan ainakin selvyyden. Munkin tekisi mieli mennä, kun on jotenkin sellainen olo ettei siellä elä kukaan....kun ei ole oireitakaan...kuinka moni on käynyt/menossa varhaisultraan? Niin ja sitä piti kysyä, pitääkö eka ultra varata itse? Tai siis, tottakai itse, mutta kannattaako eka mennä neuvolaan(parin viikon päästä), vai olla omatoiminen ja varata jo nyt? Ehkä ne neuvolassa osaa neuvoa mihin mennä ultraan....

Huh mulla oli rankka päivä, ensin yhden nelihenkisen perheen hiukset kuntoon, sen jälkeen viemään siskokullalle tukka-aineita ja sitten kummipojan 4-vuotis synttäreille....ja en ehtinyt syödä kun vasta siellä synttäreillä, eikä sielläkään tietenkään mitään kunnon ruokaa ollut, söin sitten varmaan 100 coctailpiirakkaa ja sata sellasta coctailtikkuja vai miksi niitä nyt kutsutaan...pullaa ja täytekakkua, tottakai.....oli kavereilla hymyssä pitelemistä.... :LOL:

Ihanaa, en malta odottaa huomiseen kun kähdetään Naantalia kohden ajamaan(Helsingistä) ja siitä sitten veneilemään kohti Ahvenanmaata!!!Ihanaa!!!

Kaikille oikein paljon hyvää odotusta ja toivotaan että Rheallakin olisi hyviä uutisia kun palaan reissusta!! Kyllä mä vielä huomen aamulla tulen lukasemaan! =)

Tuizu ja tyyppi 6+3
 
Miäkin tulin vielä piipahtamaan ennen nukkumaan menoa...Onnea kaikille uusille ja tervetuloa munkin puolesta (vaikka aika uutukainen olen itsekin!)
Misupai: Meillä on mansikat pakastettu ja niitä enimmäkseen tulee syötyä talven aikana, että itse ei varmaan muita marjoja keräillä, mutta mummi varmasti meidänkin pakkaseen mustikoita taas tulevaksikin talveksi huolehtii =)
Ja Rhea:Olen aivan samaa mieltä kun Papagena, että ilojen ja surujen jakamista vartenhan täällä ollaan, vertaistukea! Mun mielestä sun kans kannattais pirauttaa huomenissa omalle terveydenhoitajalle ja kysellä niistä vuodoista ym mieltä askarruttavista asioista niin saisit varmasti kaikkein luotettavinta tietoa ja ennen kaikkea pääsisit itse vähän edes mieltä painavasta epätietoisuudesta. Hyvää ötyä sinulle ja toivottavasti saat unen päästä kiinni!
 
anteeksi tunkeiluni tuolta tammikuisten pinosta mut oli pakko muutamaan asiaan kommentoira... :D

rhea paljon sulla on viikkoja? luin tuosta "keskenmenosta" ni ei kyllä minusta kannattaisi kirvestä kaivoon vielä heittää...

sit teillä oli ollu vitamiineistä puhetta, ni foolihappoa kannattaa tosian syödä, se auttaa sikiön johonkin selkähalkioon tms sulkeutumisee... multitabs raskaus vitamiini on hyvä, se sisältää kaiken... ;)

niin ja onnea paljon teille kaikille plussanneille, kovaa vauhtia tulette perässä... :hug: :heart:

peikko ja veikko 13+5
 
Tuizulle myös täältä vastaus, että ei mennä varhaisultraan. Välillä tosin tekisi mieli varata, koska masua vain välillä nippailee ja ajattelen, että onko siellä edes kettään. Mies on realisti, kai siellä jotain on, jos kerran testissä näkyy... Eikä sinne ekaan nyt niin hirveen pitkä aika oo, jotain 5-6 viikkoa...liikaa siis... odottajalle. Mukavaa illan jatkoa jokkaiselle ja palataan taas huomenna! Virkeinä B)
 
Rhea: Toivottavasti kaikki hyvin. Kannattaa neuvolaankin soitella ja kysyä jos sitä kautta pääsisit ultraan. Kyseessähän voi olla vaan joku vuoto. Ja ihan oman mielenterveydenkin kannalta hyvä päästä ultraan.

Meilläkään ei tiedossa varhaisultraa. Odotellaan vaan sinne ekaan ultraan asti joka joskus rv 12. Siihen asti saa jännittäää. Etenkin kun edellinen raskaus oli tuulimuna niin jännittää kahta kauheammin onko siellä elämää.

Mulla pakkanen marjoja täynnä. Ei taida kauheesti enään mahtua. Ehkä mansikoita vois vähän pakastaa mutta ei muuta.

Nyt mentävä kattooj mitä toi pikkuherra
 
Taidanpa liittyä seuraanne. Eli tein tiistaina plussatestin ja sen jälkeen vielä muutaman uudenkin, koska en meinannut uskoa, että taas raskaana ollaan. Eli siis meillä on maaliskuussa syntynyt tyttö eli on nyt 4 kk vanha ja taas odotellaan maalisvauvaa. Synnytyksen jälkeen ei otettu mitään ehkäisyä käyttöön, vaan annettiin kakkoselle lupa tulla. Täysimetän edelleen ja menkkoja ei synnytyksen jälkeen tullut yksiäkään ja silti tulin raskaaksi. Ollaan vähän ihmeissään, et näin nopeesti tärppäs mut myös onnellisia. Jos kaikki menee hyvin niin lasten ikäeroksi tulee noin vuosi. Vähän jännittää, kuinka sitä sit jaksaa mut kaikki vielä niin alussa, et en vielä hirveesti siitä stressaa. Koska menkkoja ei ole ollut niin en tiedä yhtään millä viikoilla mennään, ultralla kait sit joskus katsotaan. Viime vuonna muuten plussasin tytöstä miltei samana päivänä kun nyt tästä kakkosesta. On se aikas ihmeellistä odotella taas maalisvauvaa. Niin, luulen kyllä, et maaliskuulle menee laskettu aika.
Maanantaina tosiaan alkoi pahoinvointi, samanlainen kuin esikoisesta, niin siksi testasin. Tänään sit jo tulikin oksennus aamulla ja yököttävää oloa on koko ajan. Viimeksi ei onnex ollut kuin pari viikkoa pahoinvointia ja muutenkin raskausaika oli helppo ja siitä jäänyt mukavat muistot. Tiedän kyllä, et tällä kertaa voi asiat mennä toisin mut toivon parasta.
Mut nyt Serranon perheen pariin...
 
Nenna80 Tellähän on äkkiä tärpännyt kakkonen! Meitä on aika paljon tässä pinoissa joilla esikko on alle vuoden ja uusi kaveri kyydissä :) Raskaana-olo on niiiiiiin ihanaa :heart:

apua, nyt tuolla poika repii mun vauvakirjaa!!palaan myöhemmin

Gardenia ja Helmiäinen 7+2
 
Huomenta vaan kaikille :wave:
Kuinkas aikasin ootte neuvolaan soittanu?
Ku mulla viikkoja vasta jotain 4 mutta haluaisin jo varailla aikaa..
Kun oon ehtiny jo miettiä et oonkohan ees raskaana :ashamed:
Kyl testi oli positiivinen mut tuntuu vaan niin uskomattomalta ja haluaisin vaan saada 'varmistuksen' asiasta.. :snotty:
 
Tervetuloa Nenna80! :wave:

Ja kiitos taas kaikille tuesta!
Yö meni tosi hyvin, nukuin ku tukki eikä mitään ole vuotanut eilisen aamupäivän jälkeen. Illalla siis vain jäi paperiin vähän ruskeaa, nyt ei enää mitään! Pieni toivon kipinä siis herää väkisinkin nyt ku masukin jo lähes rauhoittunut.. taitaa nää perhoset johtua vaan jännittämisestä. :/

Sain soittoajan lääkärin kanssa tohon 12 ja 13 välille. Lääkäri siis soittelee mulle ku ehtii. Nyt sain naislekurinki jopa. :eek: Yritän itteni sinne ultraan saada. Neuvolaan ku koitin soittaa ni siellä kuulemma palvellaan vasta ens tiistaina.. :headwall: Ihme toimintaa.

suvitus: Mä soitin neuvolaan tän viikon maanantaina, sillon oli joku 4+5.

Nyt mun on pakko uskaltautua koiran kans pikku kävelylle ku toinen on ihan reppana ja ollu eilisen päivän vaan mamman unikaverina.. :heart: Illalla olis treenit, mut me taidetaan vaan levätä vielä.
 
Onnea Nenna80 :flower:

Mä varailin kans eilen nla-ajan...LA 5.3, että liekö niitä raskausviikkoja nyt jotain 6 tms.. Tuosta lasten ikäerosta, niin meillä kans tosiaan tyttö 8kk, että ei ihan niin pieni ikäero tule kun Nennan murusille, mutta kyllä varmasti vipinää riittää, kun tuo tyllerö on oikea tahtotäti, oikein kunnon "Justiina", että varmasti yrittää uudelle tulokkaalle näyttää närhen mu..at!
Kiva Rhea, että parempi olo ja että olet saanut lääkärille soittoajan!
 
No nyt on eka neuvola-aika varattu ja pitäis kolme viikkoo jaksaa odottaa :kieh:
Eli 1.8. on eka käynti ja sitä nyt odotan ku kuuta nousevaa :snotty:
Ihanaa päästä edes jollekin tästä puhumaan ku haluaisin koko maailmalle jo kertoo :D
 
moi.

Mulla on koko tän viikon ollu ihan kamala kuvotus kokoajan,aamupala menee niukasti alas.Olo helpottaa vasta joskus iltapäivällä.Nyt on kyllä ollu aamusta saakka vallan mainio olo,ehkä tämä tästä.

Kiva että tänne on tullut paljon uusia odottajia =)

Mä tuun varmaan hulluksi ennen ultraa joka on 20.7.Eilen jo sanoin miehelle että on sellanen tunne ettei kaikki ole hyvin.Mitään vuotoa tms.ei ole ollut mutta maha on ollut hieman kipee ja raskausoireet jatkuvat kuitenkin.Mä oon varmaan pikkasen vainoharhanen kun edellinen raskaus päätty rypäleraskaustuomioon,mut ei tästä nyt osaa nauttia ennenkuin ultrassa näkee että onko kaikki varmasti hyvin.

Nauttikaa raskaudestanne,ehkä minäkin pystyn ensi perjantain jälkeen.

ent.Maruzella
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onneksi olkoon plussasta! :D
Toivottavasti Rhealla on kaikki hyvin :hug:
Mulla piti olla tänään eka neuvola, mut enköhän tullu kipeeksi. Täällä sitte podetaan kauhiaa flunssaa. Tyttöki on vähän kipeenä. Sain uuden neuvola ajan 26.7 et sinne asti pitäs oottaa. Musta tuntuu koko ajan et masussa ei ole ketään kun ei oo ollu mitään oireitakaan, mut sen näkee sitte.

Nenna80 Meillä on tyttö nyt 6kk et täällä kans tulee melko lyhyt ikäero. Meinaa kyllä vähän hirvittää et mitenhän sitä jaksaa, mut kylläkai se menee. Meillä samanlainen tilanne et menkkoja ei ehtiny tulla vaikka en kyllä oo imettäny moneen kuukauteen. Mut myöhemmässä vaiheessa niistä on tosi paljo seuraa toisille.

Nyt pitää mennä itekki ottaan pikku päikkärit..
 
Lääkäri vihdoin soitti (20 min yli sovitun ajan ja olin vielä just vessassa :kieh: ).
Taas tuli vähä rusehtavaa paperiin, mut ei se nyt niinkään vuoda ku tiputtelee. Ei verta kuitenkaan. Edelleen lekuri ehdotti, että odottele pari viikkoa ja katsotaan sitten kun on eka neuvola. Sit ku sanoin, että tuo mahakipu ja huono olo huolestuttaa ni samalla itekki tajusin, että huono olohan kuuluu asiaan. :ashamed:

Jos ei vuoto ylly niin ajattelin nyt odottaa ainaki viikonlopun yli. On kuitenkin sen verran tekemistä ku mennään sukuloimaan ja koiranäyttelyyn niin aika menee nopeesti ja saa muuta ajateltavaa. :snotty:

Mä ainakin oon ehdottomast isitä mieltä, että on mukavaa ku lasten iät on lähellä toisiaan. Oon niin kade parille kaverille ku niiden siskot on melkeen saman ikäsiä ja ovat niin hyviä kavereita. Mulla ja pikkusiskolla on 14v ikäeroa ja mä oon tavallaan aina toiminu vaan hoitajan ominaisuudessa sille. Käyhän se nyt 10 vuotiaana jo ihan kaverista ku sen kans voi kaikkea "lapsellista" puuhata, mut ei siitä oikeen juttukaveriks vielä oo.. :p
 
Rhea olen tuolta lapsettomuus puolen plussaajista ja mulla on myös ollut vuotoja ja ajattelinkin sulle kertoa että mun vuodot loppui kun en ole mennyt enää ollenkaan kyykkyyn ja muutenkin ollut varovainen nopeiden liikkeiden kanssa. Maaliskuun alussa mullakin laskettu aika =) siis tietysti jos kaikki menee hyvin. Onnea teille kaikkille odotukseen!
 
Loka
Kylläpä tää pahoinvointi nyt sitte alkokin :x Aamulla olin jo ihan varma että oksennus tulee mut ei sitte onneks tullu. Tänään on ollu kaikista pahin päivä tuon pahoinvoinnin osalta. Aamulla heti kilpirauhasläkkeiden oton jälkeen tuli huono-olo, tein itselle ja neidille voileivät valmiiks ja sit se iskikin, hirveä olo ja oli pakko ottaa neidin maitomuki ja hänen voileipänsä mukaan ja antaa ne sille tuohon olohuoneen lattialle kun itsen oli pakko päästä pitkälleen sohvalle.
Tuskan hiki tuli ja teki tosi pahaa, mies sattu just sillon töistä soittamaan mut en voinu vastata ni piti laittaa viestiä perään että mikä on tilanne.
Sit se kamala kohtaus meni ohi mutta sen jälkeen onkin ollu koko ajan kuuma TAI kylmä, kädet ja jalat tärisee, astianpesukoneen tyhjennyt ja makaroonilaatikon tekeminen tuntu ylitsepääsemättömiltä.
|O
Hirveä aamupäivä takana siis. Mies tulee töistä kolmen jälkeen ja jahka tuo neiti nyt nukahtais päiväunille ni lähettäis sitte hakemaan anopin autoa kaupungista. :/

Nii juu, miulla viikkoja 6+4 ja vatsa alkaa pömpöttää :D
 
Loka! Ihanaa kun on joku muukin kenellä alkaa näkyä tosi aikasin.. Kun tyttöä odotin ni näky jo joskus ihan alussa ja ihmettelin ku kaverilla oli entsitäki litteempi maha, oon outolintu :headwall:
Nyt en sit tiiä, varmaan alkaa taas alussa kasvamaan, nyt vielä mökiltä tarttu ylimäärästä ku söin ku hevonen :kieh: , ehkä jotenki aavistin et nyt aletaan taas syömään ja kunnolla :p
Onko kukaan alkanu aivastelee? Mietin ku mulla tulee aivastus aika usein, että onkohan tähän tautiin liittyvää :LOL:

Mä vaan koko ajan mietin että kenelle kerrotaan ekana ja miten kerron kaikille! Varmaan lähetän äidille ja muille oman puolen sukulaisille vaan textarin ku ne tuskin on tästä yhtä innoissaan ku me :/
Mut en malta odottaa et päästään syyskuussa kertomaan miehen perheelle =)
Mulla myös maha kurnii melkeen koko ajan, mut lähestulkoon ainoo mikä maistuu on omena tai muu hedelmä.. Ja kaipa yritän alitajuisesti välttää niitä liikakiloja joita tuli ekan kanssa ihan liikaa :x
Olipas taas asiaa, ja niin tärkeetä. Lukee ken jaksaa :LOL:
 
Loka
suvitus:
Miun mielestä miulla ekastakin alko kyllä näkymään aika aikasin mut ei vissiin ihan näin aikasin :ashamed:
Mie aivastelin koko viime viikona, avauksenkin siitä tänne palstalle joskus laitoin mut vastauksia ei kauheesti tullu. Eli kai se sitte kuuluu asiaan.
Esikosta tein r.testin vasta viikolla 8+ jotain ja vähä sen jälkeen alko päivittäinen nenäverenvuoto :snotty: Se ei ollu kiva vaiva kun ihan koska vaan missä vaan saatto alkaa ihan valua verta nenästä ja sitä tuli paljon.
Jos tuo vaihe ois sitte ohitettu tällä aivastelulla :whistle:
Tää huono-olo on kyllä ärsyttävä. Tiedän et pitäis syödä hyvin mutta päiväpäivältä vaan vähemmän mikään maistuu. Tänäänkin olen syöny leivän, palan mansikkakakkua ja makaroonilaatikkoa ja olo on öklö vaan koko ajan.
Mikään muu ei tällä hetkellä varmaan uppois kuin banaanijogurtti.
Voiko käydä niin ettei syö ollenkaan mitään ? ettei mikään vaan mene alas ? Voiko käydä niin että alan nyt laihtua kun syön normaalia vähemmän ? vaikka olenkin raskaana ? :(
 
Suvitus oli pakko kommentoida et mä oon aivastellu pari viikkoa :LOL: ei oo mitenkää sellasia aivasteluja kuin jos on kipee, eikä muuten kipee olokaan. Tietty kylmä vähän väliä mut siis on se erilaista jos on flunssanuha ku tää. Hassua :D

Nyt sattuu ikävästi toho vasemmalle puolelle ku raahasin ihan sikapainavia pöytiä ja hyllyjä edestakasin. Olis pitäny ottaa iisimmin ku kerta ei tunnu hyvältä. Prkl.

Terv. Oikukas + Karjaleena Kaaleppi 5+2
 
Sillain mä olenkin yrittänyt ajatella lapsien pientä ikäeroa, että lapsista on sit vähän vanhempana enemmän seuraa toisilleen ja se voi helpottaa joitakin asioita. Käväsin tossa just työpaikalla ja varmaan kolme työkaveria jo kyseli, et koska palaan takaisin töihin vai meinataanko lapsia hankkia samantien lisää. Yritin siinä sit vaan jotain vastailla ympäripyöreitä, toivottavasti naamasta ei näkynyt totuus.Oon muuten hoitoalalla. Oon vaan parhaalle kaverilleni kertonut tästä ja muuten varmaan odotellaan vielä jokunen viikko ennenkuin kerrotaan. Voi olla läheiset aikas ihmeissään kun taas odotetaan vauvaa. Kävin apteekista ostamassa Multitabsin monivitamiini tabletteja. Niitä söin viimeksikin kun olin raskaana ja aattelin, et jos niistä vähän ois apua kun pelkään että vointi menee huonoksi kun vielä imetän. Pahoinvointi meni ohitse. Viimeksikin loppui aina puoleen päivään mennessä ja nyt näyttäis menevän samalla lailla.
Niin ja sit tosta pahoinvoinnista vielä ja syömisistä. Mun mielestä tärkeintä on et syö sitä mikä menee alas ja maistuu. Laadulla ja terveellisyydellä ei niinkään ole väliä, pääasia, et jotain syö. Mä laihduin viime raskaudessa alussa viitisen kiloa vaikka en ees oksentanut kuin muutaman kerran. No, mulla tätä ylimääräistä onkin jonkin verran et terkan mielestä ei ollut huolestuttavaa. Vauva käytti sitä mun ylimääräistä ravintoa itselleen. Koko raskauden aikana tuli vaan 4kg lisää joten toivonpa nytkin, et menee yhtä mukavasti.
Nyt syömään. Jaksakaahan sisaret!
 
Loka Syö vaan sitä mikä maistuu. Kuitenkin tärkeintä että jotain syö.
Itsellä esikon odotus oli ihan kauhee. Pahoinvointi alkoi pian plussauksen jälkeen ja jatkui loppuun asti. Tuloksena parhaimmillaan -15kg. ja loppuraskauden painokin jäi alle lähtöpainon. Mä en tosin pystynyt syömään oksensin koko ajan ja suurin osa ajasta sairaalassa.
Kakkosen aikana sit syöpötyttikin ton esikonkin edestä eli +15kg tuli lisää :whistle:
Esikko ei muuten tykkää kaurapuurosta joka oli sen raskausaikana se ainoa mikä edes välillä pysyi sisällä, oiskohan jotain yhteyttä ;)

Nyt mentävä taas.....

 

Yhteistyössä