MAALISMASUT 2008

Huomenta!No olipas se yö, esikko ei löytänyt mukavaa nukkuma-asentoa ja varmaan yli tunnin pyöri ja teutaroi millon mitenkin päin meidän välissä :D Ja kun pikku-herra POTKII aika kovaa niin pitää vähän koittaa mahaakin suojella siinä tohinassa... :heart: Herttainen tapaus tuo poika kun sitte vähän aikaa pyörittyään nousi istumaan ja katto mua, oikeen kirkkaalla äänellä sanoi että "mammaa!!" Tyytyi kohtaloonsa kun sanoin että nyt nukkumaan, aamulla sitten juodaan mammaa. :LOL:

Toinen hauska juttu oli eilen illalla, mä sanoin ukolle siinä iltatoimia touhutessani että (siis ukko oli siinä esikoisen kanssa lukemassa kirjaa) "käypä peseen siltä takamus tuolla vessassa, kun tänään ei oo kylpypäiväkään" , ukko kysyi pöljänä että "ai keneltä?" NO HALOO, meitä on perheessä 3 ihmistä, onkos paljon vaihtoehtoja :LOL: On ne joskus kyllä aika yksinkertaisia nuo ukot!

Omassa olossa ei mainittavaa! Nyt on ollu pari päivää parempi olo, onneksi :) Nyt on turvotuskin tasoittunut, Luojan kiitos. Ei näytä enää siltä niinku olis syöny kokonaisen lehmän...Nyt voi taas laittaa normaalivaatteet päälle, vielä vähän aikaa varmaan menee ennenkuin maha tulee esiin..Esikosta se tuli vasta rv14-15. Varmaan menee sinne rv12 ennenkuin voi ees sanoo että vauvamaha näkyy! :)

Gardenia ja Helmiäinen 7+3
 
Huomenta kaikille! Uskaltaudun nyt vihdoin muutaman haamun ja plussan jälkeen liittymään maalismasuihin. Esikoista siis odotellaan ja raskaus tärppäsi 4 yk:lla. Taustoista sen verran, että olen 26 v. ja aviomies 29 v. Laskettu aika olisi laskureitten mukaan 16.3. Nyt on vaan niiiiiin epätodellinen olo, ei tätä asiaa meinaa käsittää ollenkaan. :D

neitikevät 4 + 5
 
Huomenta vaan kaikille :wave:
Mies antoi nukkua pitkään :p

Eli meille siis toivotaan poikaa(kuten joku jo sanoi, sanomattakin selvää että molemmista ollaan superonnellisia) :)

Mä juon kahvia aamulla noin kaks kuppia mut juodaan miehen kans sit ED:ejä, mut eiköhän seki jää sit ku toi toinen pahe :kieh:
Ekassa raskaudessa lopetin kaikki paheet mutta myös pienellä viiveellä, kun haluan totutella koko vauva-asiaan aina :whistle:

La tai su teen vielä sen toisen testin, jos vaikka näyttäiski negaa tai jotain :ashamed:
Näin siitä jo unta ja sininen(!) viiva ilmestyi kesken pissan siihen tikkuun :LOL:
Eli hyvältä vaikuttaa..

Papulle
:hug:

Nyt aamukahvia ;)

Suvitus ja Yrsa rv4
 
Onnea plussanneille!

Tyttöä meillä toivotaan ehkä hiukan enemmän. Ja mulla on niiiin tyttöolo. Jos täältä kuitenkin poika tulee niin se sopii vallan mainiosti, ei tietenkään oo mitään sitä vastaan. Molemmat on toivottuja :heart:

Kahvia juon 1-2 kuppia päivässä. Päiväkahveista en luovu, mutta aamusin ei oikein enää tee mieli muuta kun jäävettä.

Raskausoireita ei ole, onneksi. Eilen oli vähän paineen tuntua ja menkkamaista jomotusta masussa mutta toivottavasti ihan vaaratonta. Ja eikös se oo ihan normaalia koska kohtu kasvaa ja kohdun kannattimet venyy.

Varhaisultraan me mennään koska mä haluun varmuuden sille että oikeesti oon raskaana (testi ei niinku riitä kertomaan sitä ;) :LOL: ) Ja haluan tietää että kaikki on kunnossa. Musta tuntuu, että mieli rauhottuu siitä ultrasta niin paljon että sinne kannattaa mennä, niin voin sitten paremmin nauttia tästä odotuksesta. Tai jos käy niin että sieltä tuleekin huonoja uutisia niin osaa sitten valmistautua siihen.

Omaa taustaa en ookkaan muistanu kertoa, oon 20v ja aviomies 22v. Poika 10/06. Asutaan Päijät-Hämeessä.

Emildan rv 6+2
 
Mä olen kärsinyt koko viikon ihan hirveestä ummetuksesta. Tänään meinasin melkein pyörtyä vessassa kun pinnistelin ja ponnistelin niin paljon ja vatsaan koski. :(

Muuten vatsassa tuntuu kuin olisi kovat menkkakivut. Pahoinvointia ei ole ollut. Välillä hikeä puskee kuin olisin saunassa. Meillä on ilmastoitu kämppä, joten ihmettelen suuresti tuota lämpöilyä.

Tyttöä toivoisin, koska sopivaa pojan nimeä en meinaa millään keksiä :) Ja kaikilla kavereilla on vain poikia.

Lähdenpä tästä leffaan katsomaan uusinta Harry Potteria. Hyvää viikonloppua kaikille!

Ilona 5+2
 
kahvista niin en ole kahvinjuoja mutta teetä menee n. 2 kuppia päivässä ja se jatkuu raskauden ajan jos Hb pysyy hyvänä.

mies oli viime raskauksissa mukana ultrissa, neuvolassa kävin itse (enkä edes kaipanu miestä mukaan B) ), muuten ei juuri hössötä tai kysele.

ultrasta niin odotetaan kyllä sinne rv 12 ultraan. neuvolaan varmaan ehtii kerran ennen sitä. odotan kuitenkin ajan varaamista kun viime kerralla KM rv 8, en ehtinyt silloin neuvolaan. eli kunhan menee toi umpeen niin ehkä uskaltautuu varaamaan ajan...

kertomisesta niin ekassa kerrottiin heti ja appivanhemmat eivät ollu onnellisia uutisista vaikka rakastaa lapsenlastaan nyt yli kaiken! tällä kertaa ei kerrota, ennen myöhään kaikki kyllä huomaa ;)

mahasta ekassa alkoi näkymään siinä rv 22, jännittää että miten tällä kertaa. en usko että menee yhtä kauan koska vatsalihakset jääneet treenamatta synnytyksen jälkeen lähes kokonaan :ashamed:

nojuu mutta lukemaan noita vanhoja tekstejä

maya rv 5
 
Se ois sit perjantai 13. päivä. Toivottavasti mitään pahaa ei tapahdu! *sormet ristissä*

Tervetuloa kaikille uusille taas ja onnea plussasta!

Mä kun en juo kahvia, eikä muitakaan paheita oo niin ei onneksi tarvi mistään sellaisesta luopua! =)

Mulla on täällä kunnon siivous-urakka ku ollaan kohta lähdössä porukoille toiselle paikkakunnalle ja samalla koiranäyttelyyn. :eek:

Paha olo iski heti aamutuiman (klo 6) ja vieläkin vatsassa jyllää ja on oksettava olo. Jospa tämä ois merkki, että kaikki ois sittenkin hyvin tuolla masussa. Ei oo vuotokaan lisääntynyt tai muuttanut väriään. Tein aamulla uuden testin vielä ja kaks vahvaa viivaa tuli alle minuutissa, joten sekin vähän piristi mieltä, vaikkei välttämättä mitään tarkotakkaan. :heart:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/DSCN2625.jpg

Nyt meen siivoilemaan ja pakkaamaan! Palailen varmaan tänne taas sitten sunnuntaina kun ollaan reissusta palattu! Hyvää viikonloppua kaikille! :wave: Voikaa hyvin ja paksusti! ;)
 
foolihaposta niin B-vit syön nyt raskauden aikana varmuuden vuoksi.

kaksostenrattaat niin ei osteta. meillä vuoden 2006 kalliit BRIOt niin ne saa kelvata vielä monta vuotta :D seisomalauta varmaan esikoiselle (vajaa 2v). ei se muutenkaan noissa paljon enää istu, haluaa mieluummin itse kävellä.

seulonnoista niin molempiin ultriin mennään. esikoisen kanssa 4 kpl mutta nyt ei tule se synnytystapa-arviointi ultra ja eka ultra oli vasta rv 9, sen takia päästiin sitten toiseen rv 12.

maya rv 5
 
Olipa paljon luettavaa kun olinvuorokauden verran irti koneesta. :D
Kaikille uusille munkin puolesta tervetuloa! :flower:

Olo on pari päivää ollut aika väsähtänyt, ja etenkin iltapäivisin oksettaa. Hajut tuntuu voimakkaina ja koko ajan on nälkä vaikka toisaalta ei tee oikein mitään mieli. Kahvia olen vähentänyt radikaalisti, olen antanu itelleni luvan juoda yhdenkupin päivässä. Jotenkin sekin on alkanut ällöttää.

Kipuja on ollut mullakin, etenkin vasemmalla alavatsassa. Epäilen kystaa, joka näkyi ultrassa ennen ivf:ää. Mihinkä se nyt olisi sieltä kadonnut?

Annoin itselleni sen verran periksi että ostin uusimman Odotus & vauvat -lehden. Muuten yritän pitää itseni coolina enkä mene hypistelemään vauvojen vaatteita tms. :whistle:

Papagenalle :hug: , kyllä se siitä helpottaa. Pura mieltäsi tänne niin sitten ainakin helpottaa. :)

Jiksu 6+2
 
Kahvia join kaks kuppia ja sit alko etomaan :x

Mua ei itketä ollenkaan. Vaik kyl tekis mieli itkeä, kaks finniä jo ilmestyny ja tänä aamuna :eek: Jos jatkuu samaa tahtia ni ei näy omaa naamaa enää ollenkaan :kieh:

Tytön nukutus on nykyään ihan tuskaa. Ja hetken nukutuksen jälkeen meinaa tulla ahdistus-itkut :ashamed:

Meen jatkaa nukutusta..huokaus

Suvitus ja Yrsa rv4
 
papagena Juuh, itkettää ja monesti!!!! Tuttu tunne, eikä tarvii ees mitään syytä kun kyyneleet vaan virtaa....
Esikon odotuksessa meinasin että ihmiset pitää mua hulluna kun kesken kauppareissun aloin itkemään....Keskellä kauppaa yhtäkkiä!
Minkäs sitä hormooneilleen voi......
Toinen juttu että mulla on koko ajan sika kuuma ja hiki!!!! Paitaa ei voi ees kuvitella laittavansa seuraavana päivänä päälle.
Pakko lähtee kauppaan, viikonlopun ruokia ostamaan tai ehkä mä vaan tälle illalle osta kun noi 2 pikku termiittiä tulee mukaan ja toi 3v. ei oo nukkunut päikkäreitä... :whistle:

Voikaahan hyvin!

piutsuli ja masu 4+1
 
Eipä itketä ei... kun kaikki ÄRSYTTÄÄ!! :kieh: Miten voi olla näin kiukkunen koko ajan.. :eek: :eek:
Kahvia menee ihan kiitettävästi :whistle: mut en anna häiritä koska pääasia on etten polta. Joko oon kehunu et on kuukaus täynnä savuttomuutta ;) :D

hope08 ja Sintti rv4
 
Suvitus-----meillä ihan päinvastoin noiden päikkäreiden kaa tänään, poju nukahti vasta puoli yhdeltä ja nukkui vähän reilu puoli tuntia! Just kun olin päässy siivoamisen vauhtiin niin kuului huhuilu pinniksestä =) Noh, herraa ei vaan väsyttänyt sen enempää! :heart:

Mulla kans mahasta juilii menkkamaisesti. Ei kuitenkaan ota kovasti kipeää. Semmosta jomotusta.

Teetä juon päivässä monta kuppia, oon vähän kuitenkin vähentänyt.

Ultrasta Nii-in, mähän jo kävinkin rv 6 ultrassa ja ens viikolla meen uudestaan. Sitä kun on kaikkea tapahtunut raskauksissa että mieluummin maksan yksityiselle ja varmistan kaiken olevan hyvin, kuin olen unettomana ja hermorauniona kaks tai kolmekin kuukautta...Oon niin hermokimppu että en pystyis odottelemaan jonnekin rv12 asti, en ikinä!

Ihana päivä, kun aurinkokin paistaa. Lähdetään pojun kanssa pihaa siistimään kun on viikonloppukin edessä! :)

Gardenia ja Helmiäinen 7+3
 
No joo näköjään, olin varautunu nukuttaa taas tunteja mut näinpähän nukahti tyttö pylly pystyyn :heart:
Meillä ollu tosi hankalia nukutukset, illalla ja päivällä. Sillon ku tuttia söi ni oli niin helppoa, mahalleen vaan ku kellisti ni kävi ite nukkuu. Nykyään pitää silitellä, laulaa ja vaikka mitä ja siltiki kestää. Toissa päivänä nukutus kesti 2,5tuntia :eek: Nukkuu onneksi sen kaksi tuntia ni saan ite olla itseni kanssa rauhassa, mun vapaa-aika :)

Mulla ei siis myöskään oo itkuisuutta mut oon kans pirun kiukkunen :kieh:
Kaikki meinaa ärsyttää ja ihan pienissä asioissa menee hermot, voi mun mies parkaa :ashamed:

Eniten nyt ärsyttää nää finnit. Niin kipeitä ja isoja! Ne kai sitten viittaa siihen tyttöön :heart: Tytär vie äitinsä kauneuden vai miten sitä sanotaan :LOL:

Mies kävi päikkäreille kans ja saan olla ihan yksin ja rauhassa koneella, mahtavaa :D

Noi mun viikot ja päivät luultavasti heittää ja paljon, mutta laitan kuitenkin niin suurinpiirtein tiedetään missä mennään. Neuvolassa varmaan sitten saan sen oikean määrän.

Suvitus ja Yrsa 4+5
 
Taisin jossain vaiheessa mainostaa, ettei mulla oo ollut pahoinvointia tai muitakaan "oireita" aikaisemmissa raskauksissa. Pitikin mennä sanomaan!! Tänä aamuna nimittäin heräsin hirveään kuvotuksen tunteeseen. Laatta meinas lentää pelkästä kyljen kääntämisestä. Onneksi sain vielä hetken nukuttua ja sillä välin oli pahin äklötys mennyt ohi. Silti koko päivän on ollut tosi ilkeä olo.
Piti siivota, mutta pelkkä ajatus mattojen tamppaamisesta saa mut syöksymään kohti pönttöä. Siivotaan sitten joskus myöhemmin.
Nyt on päästävä takas makuullee ... ja eikun videot pyörimään muksuille. Musta ei ole nyt seuraksi ja leikittäjäksi. YÖK!
 
Jos nyt minäkin uskaltaudun joukkoon mukaan.

Taustaa: Minä 24v ja ukko 25v. Lapsettomuushoidot takana ja elämäni ensimmäinen plussa pärähti ruutuun ekalla IVF:llä. Kaksi alkiota siirrettiin, joten nyt jännätään että montako on mukana... Eka ultra 16.7 väestöliitossa ja eka neuvola 30.7.

Pelkään vaan, et tämä on kohdunulkoinen raskaus, koska olen kärsinyt viikon verran vas. puolen munasarja kivusta... En ole kauheasti uskaltanut iloita raskaudesta vielä etten joudu sitten pettymään. Kenellekään ei olla kerrottu asiasta vielä. Maanataihin asti joudutaan jännitämään... Pelottaa mahdottomasti. Neuvolastakin jo kysyin neuvoa, kun väestöliitto kesälomalla, mutta eivät osanneet auttaa. Sanoivat vaan, et sit lääkäriin jos vuoto alkaa.. Vielä ei ainakaan mitään ole näkynyt...

Oireina on huonoa oloa, huimausta, jatkuva NÄLKÄ, hajut tuntuu voimakkailta ja tissit kipeet!! =)

Onnea teille kaikille plussasta!

Riksu82 + salamatkustaja rv 5+3
 

Yhteistyössä