MAALISMASUT 2008

Täällä vointi ei ole enää kehuttava. Koko ajan on sellanen "yökkö" olo. Nälkä on , mutta mikään ei oikein maistu. Olen yrittänyt syödä silti tasaisin väliajoin kun sen jälkeen on vähän parempi olo. Tekeekö jollekin muulle syöminen hyvän olon? Tai siis vie pahoinvoinnin vähäksi aikaa pois? En ole oksentanut kertaakaan mutta lähellä on. Rhealle toivon parasta...toivotaan että kaveri pysyy mukava vauhdissa. Voihan niitä vuotoja olla muutenkin eikä aina tarkoita keskenmenoa. Nyt lähden maistelemaan mansikoita!
 
Hahaa! No sittenhän taitaa kuulua asiaan, toi aivastelu :whistle:
Ihmettelin ku sillon tällön pärskin, mut ei flunssaa enkä oo allerginenkaan.. :snotty:
Mulla alko edellisessä kai näkymään jo joskus 8viikon(!) tietämillä, mut siis vaikutti ku oli koko ajan nälkä ja söiki sitä mukaan :ashamed:
Nyt yritän pitää tota syömistä vähän kurissa ettei tulis taas niin paljoa extraa :kieh:
Mulla tulee semmosia hetkellisiä huonon olon kohtauksia, heikottaa ja muuta mut ei oo onneks laatta viel lentäny, inhoon oksentamista yli kaiken, yäk |O
Nyt kauppaan ja vuokraamaan elokuvaa illaksi :)
 
Mäki oon aivastellu nyt paripäivää. Tänään lihaa pilkkoessa lens oikeen kunnon pärskeet.. onneks oli vaan eläinten lihapalat enää nenän edessä. :D Myös ulkona kävellessä aivastelin eikä mullakaan oo mitään allergiaa tms.

Millasia masuoloja teillä on? Siis mitä tuntemuksia mahassa?
Ku mä vaan mietin, että mitkä tuntemukset on hyviä ja mistä pitäs huolestuu. Mulla on nyt sellanen kivistävä tunne, niinku ois hirveesti kaasua mahassa, mut ei kuitenkaan tuu ulos mistään. Ja välillä on ollu sellanen lepattava olo niinku joku räpyttelis masussa. Ja sit vielä ajoittain vähä nipistää silleen ku olis tosi voimakas ovisnippailu enemmän vasemmalla puolella. :/ Onko nää hälyttäviä vai ilmeneekö muillakin? Se lepattava olo on sellanen, et tekis mieli laatata, mut ei vaan tuu mitään ulos ku korkeintaan sellanen pikku röyhtäys. Voisko se olla närästystä? Mulla ei oo koskaan närästäny ni en tiedä mitä se on.. :ashamed:

Papsu: Mä kannatan myös noita raskausviikkojen lisäämistä loppuun. Voi sit aina tarkistaa, et millä viikolla kukakin tuntee mitäkin. :LOL:

Mulla ei vielä mikään ruoka töki. Tosin en koskaan tee mitään omasta mielestä ällöjä ruokia niinku nakkikeittoo tms. Maanantaina ku ukko halus jauhelihakastiketta ni mä söin pelkästään sitä paistettua jauhelihaa.. teki hirveesti mieli. :eek: Muuten ei oo kauheesti ollu ruokahalua. Annokset on pienentyny ja karkitkaan ei taho maistua.. |O

(Huomatkaa, että mä oon nyt päättäny olevani edellen raskaan ja että kaikki on hyvin!! :saint: )

Heti meinas unohtua: Rhea ja masukki 5+1
 
Musta kans on hyvä idis et laitetaan rv:t loppuun..
Mulla vaan semmonen et en muista miten lasketaan :ashamed:

Ja Papagenalle:
Kyllä tunnetaan ennestään haaveilijoista :wave:
Pitikin kysymäni et mites sun tupakki-lakko etenee?
Täällä päin huonosti ku verukkeilla jatkan mut tänään poltetaan taas miehen kans viimeset :whistle:
Nyt naurattaa toi aivastelu, ku en oikeesti kuvitellu et vois tähän tilaan liittyä :LOL:
 
Iltaa odottajat! Mie aivastelin kans viime viikolla alkuviikosta ja sillon viikonloppuna. Eikä ollut kipee olo. Sit se hävis ja torstaina viime viikolla sain kurkkukivun ja tällaisen ilkeän nuhataudin. :(

Rhea: Mun masussa tuntuu välillä eimiltään, aamulla on vähän "tiukkana" tuo korsetti edestä ja välillä sitten nippailee eri puolilta. En mie tiiä onko ne hyviä vai pahoja asioita, kun on eka raskaus meneillään... Nyt esimerkiksi nippailee aika alhaalta oikealta ja eilen samalla lailla vasemmalta. Jos siellä onkin kaks... hui. Ja jos nostan kädet ylös seisoessani ja venytän itseäni niin, että vatsikset venyis, niin se sattuu. Oon tosin ajatellu jatkaa lihastreeniä entiseen malliin.

Muuten Rhea, tuleeks sun nikki siitä laivasta, joka on siellä satamassa? Tuli vaan mieleen, ku oon sieltäpäin peräisin...
 
Erityisesti Rhealle tiedoksi kun kyselit vatsatuntemuksista, että ainakin mulal täällä on taaskin kokopäivän koskenut alavatsaan aika ilkeesti. Just niinku kuvailit, vähänku sillon ku on kipee ovis, ja vähän ku menkkamaisesti, en osaa selittää mut sattuu kyllä. Mitään ei kyl vuoda, onneksi. Mut mulla on fiilis että ihan samallatavalla koski ku odotin esikoista niin nää ekat viikot. että sikäli olen rauhallisella mielellä. Nyt tuli kauhee migreeni vielä päälle että mä lähden koneelta,.. jospa huomenna parempi olla ku saa nukuttua. :ashamed: :hug:
 
Loka
Alkuperäinen kirjoittaja Papagena:
Lokalle kommenttia, että syöt just sitä mikä tuntuu maistuvan, voi ehkä vain aiheuttaa entistä kurjempaa oloa jos väkisin yrittää työntää nassuun jotain mitä ei oikeastaan haluta. Syöt vaikka sit vain sitä banaanijogurttia.
Maistuisko rapeat näkkäri tai hapankorput, että sais vähän kuituakin kuitenkin? Ja vaikka kylmät (lähes jäiset) marjat? Hedelmät? Kylmä mehujää? Mikään mehu?

Mitä mieltä oisitte, jos alettais pitää semmosta listaa päivittäin, missä näkyis itse kunkin raskausviikot? Vai tuntuisko helpommalta, että jokainen laittais aina viestin loppuun rv:t? Ois mukava seurata että millä viikoilla täällä itsekukin menee. Jonkun verranhan on noita viestin lopussa olevia rv-tietoiskuja, et oisko se sit mukava tapa muistuttaa muita omista viikoistaan?

Täällä ei toistaiseksi huonoa oloa *koputtaa puuta*, mullahan ei ollu Iiroa odottaessakaan. Ruoka tekee vaan sen, että jo puolet normiannoksesta syötyäni oon ihan ähky ja masu pönöttää, ja alkaa väsyttää tuplasti enemmän. Menee sit ajan kanssa kyllä ohi.

Oikukas, olitko sinä kun halusit yksityiseen äippäneuvolaan? Kun joku sinne halus, ja kyselin, että miksi? (Ai minäkö utelias? En kai... ;) :ashamed: ) Ei vaan, ihan silkasta mielenkiinnosta sitä kysästelin! =)


Papu 4+6
No, sitä pahoinvointia siis oli aamusta neljään asti iltapäivällä ja senkin jälkeen yritti päästä päälle mut ei kuitenkaan tullu.
En jaksais koko päivästä pahoinvointia tätä ekaa kolmannesta :x
Täytyy kattoa kuin huomenna käy. Nyt illalla söin kyllä ruokaakin ihan hyvällä ruokahalullakin vielä. Hirvee nälkä oliki :D
Mut jos oikeesti voi pahoin aamusta iltapäivään asti ni :/


Ja ainiin ... Loka ja "Onni" 6+4

 
Voi ku söin liikaa |O
Nyt maha kipee ja turvonnu :x

Kyllä ne tänään illalla vedetään vikat sauhut, pakko!!

Oma äitini tuskin ilostuu tästäkään vauvauutisesta, aiemmastakin oli ihan järkyttynyt :eek: Äidin puolen suku on 'hienostunutta' ja lapsia kuuluisi saada varmaan vasta 30 toisella puoliskolla. Mutta olen oppinut antamaan piupaut heidän mielipiteilleen. Ja koska tiedän että mieheni puolella ollaan erittäin iloisia asiasta, niin oikeen odotan että pääsen heille kertomaan :)

Mulla ollu mahassa sillon tällön sitä menkkamaista tunnetta mutta ei oikeastaan muuta kipua. Selkä oli yhdestä kohtaa omituisella tapaa kipeä?

Alkaa jo väsyttää.

Kohta perhesuihkuun ja sitten iltapuuron jälkeen tyttö nukkumaan ja isi ja äiti alkaa kattomaan elokuvaa :D

Suvitus ja 'Yrsa' 4+4(?)
 
olen vasta ehtinyt sivuun 4 mutta jatkan lukemista huomenna. ilmoittaudun nyt joukkoon ennen teho osaston alkamista ;)

eli tänään plussasin! viikkoja n. 5 kasassa. oireeton, kuten aikaisemmillakin kerroilla.

ennestään 4/06 syntynyt prinsessa ja KM 4/07. toista lasta siis odotan!

kotona olen, tarkoitus oli syksyllä mennä takaisin töihin mutta tänään, vikana mahdollisena päivänä kävin ilmottamassa etten tuukaan, vaikka kaikki työajoista päiväkotipaikkaan sovittu valmiiksi. kotiin jään maaliskuuta odottamaan :heart:

ei väliä kumpi tulee kunhan pysyy mukana, mutta jos nyt toivoa saa niin toinen tyttö (haaveilen 4 tytöstä :D ) mutta luulenpa että poika on.

niin esittelyä vielä ennen kun juoksen telkkarin ääreen: minä 23v, mies 26v, PT eteläsuomalaisessa kaupungissa.

maya rv 5
 
Hurjasti onnea Maya!!! Kävinkin jo tuolla haaveilijoista lukemassa että jatkat matkaasi tänne päin :D

Onko kenelläkään muulla tälläistä? Nenän sieraimien vierustat, siis ulkopuolella, vaikea selittää, mutta sieltä iho huonossa kunnossa, kutisee ja suihkun jälkeen kirvelee, ehkä jotain haavaumia? Mulla oli joskus aikaisemminki, kenties ekassa odotuksessa samaa. Veikkaan että olis B-vitamiinin puutosta. Ei haittaa vaikket tajunnu, pääsipähän taas 'ääneen' ihmettelemään :LOL:

Nyt iltapuuroa tekemään :wave:

Suvitus ja Yrsa 4+4
 
Mulla myös vatsa turvonnu ylensyömisestä.. päivällä ei pahemmin ehtinyt syömään ja nyt illalla vetelee muonaa kaksin kourin :LOL: Edelleen on energinen ja hyvä olo, ehkä iltasin on väsyneempi ja tulee mentyä nukkuun ajoissa.
Päätettiin miehen kans ettei pahemmin kerrota kellekkään pikkuisesta, huomaa sen kumminkin jossain vaihees ja mitä myöhemmin sen parempi. Meillä kun kummallakaan ei ole erityisen lämpöiset välit sukuun. :whistle: sitä vaan kun on kyllästynyt kuuleen niitä ihmisten mielipiteitä. :/

hope08 rv 4
 
Piti vielä kysyä onko muilla 'toiveita' tytöstä tai pojasta?

Tietenkin molemmat ovat tervetulleita mutta noin mielenkiinnosta =)

Ihana Maya sun unelma, neljä tyttöä :D

Meillä kai toivotaan poikaa, ei erityista syytä, olisi vaan kiva että olisi kumpiakin :)
Mies 'halusi' jo ekasta poikaa, joku äijä-juttu :LOL: Mutta on siis myös onnellinen tytöstä.. Jopas tuntuu töksähtelevän tämä minun teksti.. Ihan sekoa :snotty:
Antakaa anteeks :ashamed:
 
Heippa!

Kaippa minäkin viimein uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan. Eli esikoista odotellaan, yk7 toi viimeinkin niin paljon toivotun tuloksen :heart: Olen tässä pari viikkoa plussauksen jälkeen ollut aika hiljakseen kun ei ole vielä uskaltanut iloita, mutta josko sitä nyt luottaisi jo siihen, että raskaana ollaan ja tänne teidän seuraan liittyisi...

Neuvolaan kun soitin, niin siellä laskettiin, että la olisi 3.3., mutta eiköhän tuo vielä ultrassa muutu, oma kiertoni kun oli todella epäsäännöllinen. Itsellä olo on melkein pelottavan hyvä. Nyt on parina päivänä välillä ollut etovaa oloa, mutta menee kyllä pian ohi. Ihan onnesta sekaisin ollaan miehen kanssa tästä tulevasta pikkuisesta, nyt vaan toivotaan että kaikki menisi hyvin loppuun asti =)

Niin ja noita viikkoja en valitettavasti osaa laittaa kun en tuon kiertoni takia oikein mitään pysty laskureihinkaan syöttämään... Ilmoittelen niitä sitten ekan ultran jälkeen!
 
moikka kaikille ja onnea kaikille plussasta. itse plussasin tiistaina illalla ja oli tosi vahva. eka raskaus on nyt alkanut vuoden yrittämisen jälkeen clomien avustuksella. Itse olen 19v. ja mies 25v. ja naimisissa ollaan oltu puoli vuotta.LA olis laskurin mukaan 10.3. Pahaaoloa ja ruokahaluttomuutta on ollu jo viikon mikä sai mut testaamaan. Rinnat on kipeät ja mielialanvaihtelua löytyy. Ihan iloisin ja onnellisin mielin ajattelin tämän raskauden ottaa ja nauttia siitä. ultra olis tossa 19 heinäkuuta katsoo nyt uskaltaako mennä ja neuvolan sain 2.8. ai niin ja asustellaan järvenpäässä. rv 5+3
 
Alisa Onnea! :flower: ja tervetuloa!
Mies toivoo tyttöä mut otetaan mitä saadaan ja ollaan iki onnellisia! :heart:
Kello ei ole vielä kymmentäkään ja mua väsyttää hirveästi, huomenna olis 10 tunnin yövuoro edessä. :eek: täytyy yrittää nukkua päikkärit.
 
Tervetuloa mukaan Alisa ja maya2007 :wave:
Rhea: Kiva, kun olet jo piristynyt
Ja Papagena-Papulle tsemppiä tupakkalakkoon, minä niin kannatan sitä :LOL:

Täällä meneillään viides viikko. Sain varattua neuvolan viikolle yheksän, mutta luulen ettei jakseta odottaa sinne asti, vaan taidetaaan käväistä yksityisellä varhaisultrassa siinä viikon seitsemän aikoihin. Ei vaan malta odottaa millään, me ollaan sellaisia hätähousuja :ashamed:

Joitakin oireitakin on jo ilmaantunut. Plussaamisen aikoihin mulla oli viikon verran flunssaa, kurkkukipua ja nenä oli tukkoinen. Otsaan on tullut paljon pieniä näppyjä. Vatsa pönöttää ja pullottaa. Ruokahalua on riittänyt. Olen yrittänyt syödä terveellisesti: aamu alkaa puurolla ja olen yrittänyt panostaa terveelliseen kotiruokaan. Sitten syön sitä Multitabsin raskausvitamiinia.

Kuinka moni juo kahvia? Olen vähentänyt sitä, mutta yhdet päiväkahvit on pakko saada, vaikka mies kieltäis senkin ilon :LOL:

Miten muuten teidän miehet ovat mukana tässä odotus-ja raskausajassa? Meillä ainakin hössöttää ja paapoo ihan hulluna. Välillä oikein huvittaa, mistä se niitä juttujansa keksii :headwall: ...Mutta onhan se ihanaa, että toinen on niin täpinöissään :heart:
 
Tulin pyörähtää viel koneella ja kun luin näitä niin huomasin sun tekstin PAPAGENA, ja siis se miten kerroit sun äidin suhtautuneen asiaan niin tuli heti mieleen et "hei, onks meil sama äiti?" :LOL: nimittäin omani reagoi ihan samalla tavalla ku kerroin olevani raskaana. Ei ees onnitellut heti vaan hiljeni ja päivitteli et mitenkähän te nyt pärjäätte ku hän oli ajatellut että mä menisin töihin ees jokskin aikaa. (esikko on vuoden ja oon päättäny hoitaa sitä edelleen kotona).. No, ei pidä ottaa niin vakavasti. Sanoin vaan äipälle että voisitko sanoa että onnea ja kiitos näkemiin.

Alavatsa täl hetkellä oikee puoli on vieläkin aika kipee ja liikkeet koskee niin mä taidan lähteä nyt nukkumaan. Päänsärky hellitti jo onneks. Hyvää yötä!
 
Iltoja täältäkin...Onnea uusille tulokkaille ...Kauheasti oli tullut tekstiä sitten viime käynnin ja sanompa nyt minäkin omat kommenttini niihin kysymyksiin, mitä mieleen jäi tuosta..
Eli, eli noista masuoloista, niin nyt ei oikeastaan ole kauheasti oireita, mutta viime raskaudessa oli tosi viiltäviä (ilmeisesti kohdun kasvu-) kipuja alkuviikoilla...Liekö nyt paikat jo valmiiks löystynyt, kun kolmas tulossa ja viime raskaudesta niin vähän aikaa. Mut ällö olo on kaiken aikaa melkein.
Tyttö/poika-toiveista niin ehkäpä voisi pikkasen toivoa toista tyttöä tähän perään...esikoisenihan oli poika. Molemmat tietysti tervetulleita (sanomattakin selvä..)
Kahvia menee ihan normaalisti ihan ilman huonoa omatuntoa, toivon vain, ettei tulisi sitä samaa äklötystä kahvia kohtaan niinkun viime raskaudessa tuli alkuvaiheessa! Muutenkin olen aika huono noudattamaan noita ruoka-ohjeita, kun "kielletyt" savukala, aurajuusto ym.ym. ovat suurinta herkkuani!
Ja noista vanhempien reaktioista vielä, niin mun oma äiti on kans joka ikinen kerta ollut yhtä äimistynyt joka ikisestä raskaudesta (ekalla kerralla olin liian nuori, toka liian äkkiä uuden miehen kans ja nyt kolmatta muuten vaan vähän nieleskeli), mutta on raskauden aikana aina alkanut innolla odottamaan mukana ja ollut tosi ihana mummi lapsenlapsille ja myötäelävä äiti minulle!
Ja miehestä vielä, niin juuri tuo tuli levyn kanssa kotiin, kun mulle iski suklaanhimo, että aika lutunen on.... ;)

Olive 6+jotain
 
Pika visiitti ku mies kutsuu halimaan ja pusimaan, koiraki pitäs kusettaa vielä.

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussasta! Pienillä kunnon erikeepperisukat jalkaan!! :heart: :wave:

Kovasti tahdonvoimaa ja tsemppiä tupakkalakon kanssa painiville! :attn:

Misupai: Nimimerkki tulee koiran nimestä, eli Reea on viralliselta nimeltään Of Old Burford Rhea Silvia. Oonki miettiny tota ku täällä on nimikkolaiva Rhealle ja Kokkolassa Jennylle (mun nimi siis) niin mistäs löytys miehellekin oma. :D Kissojen nimet on Hanska ja Kaapo, jotenki tuntuu, että Hanska ei ainakaan omaa nimikkopaattia koskaan saa. :LOL:

Mä oon nyt vähä epävarma mitä niille porukoille pitäs sanoo tästä raskaushommasta.. "Meille tulee vauva maaliskuussa, mutta mä nyt oon vähän vuotanut, joten voi olla että tuleekin vaan keskenmeno heinäkuussa" !? Vinkkejä?

Niin ja tyttö-toiveita olisi, mutta tässä vaiheessa ajattelen, että kunhan syntyy terveenä tai yleensäki syntyy ni oon onnellinen!

Nyt "halimaan ja pusimaan".. :heart: HY
 
Mua väsyttää ihan sikana koko ajan. Taidan laittaa raskauden piikkiin ;) Voiko toi närästys alkaa jo nyt...???? Vähän ollut pientä närästystä, enkä ole edes ruokavaliota mitenkään muuttanut ettei pitäisi siitä johtua. 2 edellisessä raskaudessa närästänyt ja paljon.
Masuoloista; toi masu tuntuu jotenkin oudolta, vaikea selittää. Välillä vähän nippailee sieltä ja täältä.
Tyttö/poika; Meillä jo 2 poikaa niin vois se kolmas jo olla tyttö :whistle: Mutta poikakin käy yhtälailla! Tää onkin siten meitin viimenen raskaus piiitkään aikaan. Optio neljänteen on, mutta sitten vasta kun lapsoset isompia.
Meillä ei raskaudesta ole juurikaan kenellekkään kerrottu kun on näin alussa. Pari mun kavereistani tietää. Yhelle jouduin kertomaan kun lupauduin ennen plussausta että lähden baarikierrokselle. Nyt sitten jouduin perumaan sen. Ei kyllä yhtään harmita :D Kun en muutenkaan baareissa viihdy. Omalle äitille kertomista en uskalla edes ajatella, sieltä tulee että voi kauheeta, taasko raskaana! Kun tottuu ajatukseen niin on kyllä ollut mukavasti mukana odotuksessa ja lastenlastenhoidossa. Todella ihanaa kun oma äiti jaksanut noin paljon auttaa mitä äiti on ollut mun tukena ja apuna. Yhen kyllä tiedän joka hyppii taas innosta kun kerron, nimittäin mun pikkusisko =) Se on molemmista pojista jo ollut ihan täpinöissään.
Kahvista; Ainakin vielä menee aamukahvit alas. Varmaan alkaa kohta taas tökkimään....
Mitähän muuta mulla oli :p
funny Ihana mies sulla kun niin odotuksessa mukana =) Meillä mies on mukana odotuksessa omalla tavallaan. Tämä hänelle neljäs lapsi ja mulle kolmas. Tukee kyllä tarpeen mukaan, mutta ei hössää. Käy ultrissa mukana ja tulee synnytykseen mukaan. Neuvolassa kävisin mielelläni ihan yksin :) Esikon odotuksessa mies oli mukana jokaikisellä neuvolakerralla.
Mut ny meen ennenkuin tän suurempi romaani tulee!

piutsuli+ masu rv 4+1 ööö meniköhän oikein.....
 
Huomenia!
Täällä pärskiminen jatkuu ja kova väsy. Tuntuu että väsymys olis ehkä helpottanut mutta tulin siihen tulokseen kun eilenkin otin päikkärit töissä että tästä on vaan tullut "normaali" olotila enkä jatkuvalta väsymykseltä huomaa että olisin erityisen väsynyt :LOL:


Alkuperäinen kirjoittaja Papagena:
Oikukas, olitko sinä kun halusit yksityiseen äippäneuvolaan? Kun joku sinne halus, ja kyselin, että miksi? (Ai minäkö utelias? En kai... ;) :ashamed: ) Ei vaan, ihan silkasta mielenkiinnosta sitä kysästelin! =)


Papu 4+6
Juu kyselin kokemuksia, kun kiinnostaisi :) eli en oo vielä ihan päättänyt, mutta jos neuvolan henkilökunta on samaa sorttia kuin omalääkärini niin en vaan pysty menemään sinne. Ajatuskin lääkäristäni tunkemassa sormiaan alapäähäni aiheuttaa pahoinvointia jota mulla ei siis vielä kummemmin ole muuten. Aivan kauhea tyyppi.

Omalta osaltani olen aina saanut yksityiseltä paljon parempaa palvelua eikä ole tarvinut pelätä lääkärin nauravan esimerkiksi keskenmenopeloilleni siellä (joka vielä osoittautui oikeaksi...). Onhan se vähän kallista mutta 660 euroakin jaettuna koko raskausajalle ei kuitenkaan ole mitenkään mahdoton ajatus jos se lievittää pakokauhua ja ultrataankin useammin, vaikkakin joudun maksamaan suurimman osan kun en mielenoikkujani viitsi miehellä kokonaan maksattaa :LOL: :LOL:

tuolla jollain palstalla oli muuten hauska ketju "paljon lapsi maksaa" jossa lapsen saaneet ovat laskeneet paljon heillä on mennyt rahaa "aloitustarvikkeisiin" ja paljon heillä menee rahaa lapseen suurinpiirtein kuukaudessa. Ihan mielenkiintoinen :)

Ja turvallista perjantai 13.!

Näillä terveisillä
Oikukas + Karjaleena Kaaleppi 5+3
 
Tervetuloa vaan kaikki uudet! Meitä alkaa olemaan jo niin paljon, että vanhalta menee nimet sekaisin. :ashamed:

Mun olo on yhä edeleen mitä mainioin, nukun 10h yöunet ja aamulla herään hirvään nälkään. Kahvia on pakko saada aamulla ja sen jälkeen vedän ison kupillisen mysliä. Päivällä pyrin syömään töissä jotain, muuten tulee heikko olo, kun verensokerit laskevat liikaa. Veikan odotusaikana mulla oli raskaudiabetes, joten toi säännöllinen ruokailurytmi ja terveellinen ruoka ovat nytkin "pakko" pitää. Mun herkkua ovat tomaatit ja banaanit ja juomista kotikalja :p

Meillä mies ei ole koskaan "hösöttänyt" mun raskauksista, mutta kyllä haluaa tietää mitä mä tunnen tai haluan. Kyllä on joka kerta varoitellut minua nostelemasta raskaita ja lopettanut viimeisenkin kaljan juonnin, kun kalja haisee nyt niin pahalle. (eipä tuo niitä muutenkaan juo hyvin usein) ,Eikä tupakoi mun lähettyvillä.

Nyt lähden suihkuun ja duuniin, vapaa viikonloppu odottaa 7h päästä! B)

Korven tyttö ja pikkukolmonen 6+4
 
Oikukas Mä en ole koskaan osannu ajatella rahaa ja ipanoita yhtä aikaa, kaikki menee mitä tuleekin :D aina on ollut kaikki tarpeellinen. Kun meissä on hiukka tuota ekohenkeä niin kuluttaminen jää minimiin. =)

hope08+Sintti Suhonen 4+1 :LOL:
 
Vatsatuntemuksista: Mitään ihmeellisiä tuntemuksia ei vielä ole ollut. Silloin tällöin vähän nippasee alavatsasta mut ei sen kummempaa. Muutama viikko sitten oli kovia menkkakipuja ja olin silloin ihan varma, että alkaa menkat mut oiskohan kuitenkin liittynyt raskauteen.
Tyttö-poikatoiveet: Pääasia, että on terve lapsi on sitten kumpi tahansa mutta jos valita sais niin oishan se poika mukava kun tyttö jo on mut niinkun sanottu niin terve lapsi on tärkein. Ei varmaan haluta tälläkään kertaa selvittää/kysyä sukupuolta ultrassa, vaikka eipä olla vielä siitä keskusteltukkaan kun on vielä niin alussa.
Joku puhu kahvin juonnista. Esikoisen odotuksen aikana en juonut yhtään kahvia, mut nyt oon juonut aamulla kupillisen ja joskus päivällä toisen. Ainakaan vielä ei tee pahaa.Mulle kahvilla ei oo koskaan olliut mitenkään piristävä vaikutus, en tiedä miksi. Kahvin juonti ollut lähinnä tapa ja mitään vieroitusoireita ei ole ikinä tullut, kun oon ollut juomatta.
Neuvolaan en ole vielä soittanut. Ajattelin vielä vähän odottaa niin pääsen sit vakkari terkalle kun tulee lomalta. Viime vuonna kävin heinäkuussa sijaisella eikä ollut mikään erikoinen kokemus kun selvästi ei tämä terkka ollut koskaan varmaan äitiysneuvolassa ollut.
Nyt aamulehteä hakemaan...

Nenna80 ja rv en vielä tiedä...
 

Yhteistyössä