MAALISMASUT 2008

Alkuperäinen kirjoittaja Rhea:
Ei antanu lääkäri paljoa toivoa. Tutkittaessa jäi klimppistä verta hanskaan. Kyllä sitä nyt ihan housuihin asti tippuu, toivo meni.
Nyt täytyy vaan odotella, että hanat aukee kunnolla.
Arvasin, että jotain on pielessä kun ei mulla oo ollu mitään oireita.

Kuuluuko kohdunnapukan aueta tässä vaiheessa? Kun se on edelleen kova ja takana..!?

Ahdistaa niin helve*isti! :'(


:hug:
 
Tosi, tosi pahoillani myös minä puolestasi Rhea!! Itselläni tuli ensimmäisessä raskaudessa alkuviikoilla tosi runsas kuukautisia vastaava verenvuoto ja polin lääkäri sanoi, että hyvin todennäköisesti keskenmeno, mutta seuraavana päivänä ultrassa kuitenkin olikin alkio ja pysyi kyydissä vaikka verenvuoto kesti yli viikon. En kuitenkaan muista, että kramppeja olisi ollut, pientä pistelyä vain. Ja kohdunsuun mielestäni pitäisi olla kiinni vielä...Katsottiinko sinun tilannetta ulrassa? Toivotaan vielä parasta ja voimia sinulle!!!!

Olive :hug:
 
Ei ne ultrannu ku on niin vähän viikkoja, ettei siellä mitään näkyis kuitenkaan. :( Kai se kramppi sana on aika voimakas ilmaus. Sellanen nippailu tuntuu, enenmmän vasemmalla. Kaikista parhaiten tätä oloa kuvaa sana krapula. Äsken jo pa*ka lensi ja se hepotti vähä. Kohdunnapukka edelleen kova ja takana. Lämpöä 37,1, normaali 36,3 suunnilleen. Nyt tuli vessassa tiputtelemalla rusehtavaa tuhrua vähän pöntön reunaan, mutta ei enää sormeen ku olin pessy ja kokeilin sitä napukkaa.

Anteeks tää yksityiskohtainen tarinointi. :ashamed:

Oliski melkonen onnenpotku jos tilanne olis sama ku Olivella. Mä oon kyllä jo menettäny lähes kaiken toivon. Se lääkäri oli jotenki niin varma KM:stä ja konsultoi vielä gyneäkin. Eihän tällasta odottelua kukaan kestä. |O
 
Rhealle suuri :hug:

Varasin tänään ultran. Aika on viikon päästä torstaina. En millään malttas odottaa sinne asti. Neuvolaan saan ajan varattua vasta maanantaina kun oma neuvolatäti tulee lomalta.

Mies on ollu neuvolassa mukana varmaan jotain 4 kertaa esikon raskausaikana ja kyllä nytkin haluaa lähteä mukaan aina kun vaan töiltään pääsee. Ultraan kyllä haluaa tulla mukaan ja tottakai saakin tulla.

Nyt täytyy lähtee pyykin pesuun kun Luca nukkuu. Pieni on kipee ja nukkunu huonosti yön. Toivottavasti nukkuu pitkät päikkärit nyt.

Onnea plussanneille! :flower:

Emildan rv 6+0
 
Omasta navasta sen verran, että sain neuvolan 6.8 ja se on kai se eka, mikä on terkkarin kaa?! Mie en noista tiiä, vielä. Sit se täti kysyi, että missä haluttaisi synnyttää, tosin vaan siksi, että np-ultran voi tehdä siinä tai muussa sairaalassa. Tehäänkö eka ultra neuvolassa vai? MItä eroo niillä kaikilla oikein on?!
 
Antoiko ne sulle Rhea sitten mitään "jatkoja" vai oli täysin varma keskenmenosta? En nyt haluaisi valaa "turhaa toivoakaan", mutta jotenkin tilanne kauhean saman oloinen kun mulla sillon...Semmonen kyllä piirtyy ikuisiksi ajoiksi muistiin, kun oli tosiaan aivan kamala tilanne! Tuntuukin tosi kurjalta sun puolesta...itse valvoin ja itkin koko yön, kun odottelin seuraavan aamun ultra-aikaa ja tosiaan kun poliklinikan lääkäri oli illalla sanonut, että keskenmeno, niin uskoin myös näin käyneen...ultraan piti mennä vain varmistamaan, että kaikki on tullut ulos...
 
Olive: Ei muuta ohjetta kuin odetella tosi runsasta vuotoa ja sitten soittaa takas. Se lääkäri oli nuori mies ja sillä ei ollu kuulemma kokemusta ollenkaan varhaisesta KM:stä, joten en mä tiedä oliko se ehdottoman varma. Nyt ois vasta viikot 5+0, joten ultra kai ois mahdollinen vasta joskus viikon päästä?
 
Rhea:Voi kun mä muistaisin vielä viikon, mutta tosi aikasin se oli, ennen ekaa neuvolakäyntiä, kun gynekologi (joka ultras) sanoi vielä, että aikaisessa vaiheessa olen raskaustestin tehnyt....Toisaalta, jos se lääkäri kuitenkin konsultoi gynekologia....Mutta jotenkin vähän omituisilla ohjeilla sut on sieltä laitettu mun mielestä...Jos sulla ei ala mitään runsaampaa vuotoa, niin mitäpä, jos soittaisit vielä neuvolaan, jos siellä terveydenhoitaja osaisi jotain sanoa, ovat monesti aika tietäväisiä kaikenlaisista juttuista, itse kun tässä ei ole mikään asiantuntija...On varmasti tosi raskasta odotella, mitä tapahtuu :hug: ...Tsemppiä ja toivotaan vielä parasta! Nyt pitää lähteä muihin hommiin, piipahdan taas iltasella täällä...
 
Voi surkeus, kyllä tuntuu niin tosi pahalta sun puolesta. Iso, iso hali!

Kannattaisko sun kuitenkin soittaa vielä omalle terkalles ja kysyä siitä ultraamisesta. Eikös sisäkautta tehtävässä ultrauksessa jo noilla sun viikoilla näy ainakin se, että onko pikkunökö vielä masussa.
On meinaan varmasti yhtä hel**ttiä ootella sitä lekurin manaamaa voimakkaampaa vuotoa. Ainakin saisit jonkinlaisen varmuuden asiasta.
 
Kovasti kaikille kiitoksia myötätunnosta! :heart:

Ahdistavaa kun en saa nukuttua. Nukuin niin levottomasti ja heräsin jo kuudelta, joten unen tarve ois kova. Ei oo nyt vielä vuotanu pikkareihin, mutta krapulainen olo jatkuu. Kauhee nälkäkin taitaa olla ku masu mourii enkä oo syöny ku vähä jogurttia. Mä en uskalla nousta sängystä ku pelkään, että lörahtaa housuun se manattu vuoto..
Jos nyt ei tänään mitään tapahdu niin soittelen sitten huomenna sinne neuvolaan. Pelottaa kyllä sanana tuo sisäkautta tehtävä ultra, jos se vaan pahentaaki asiaa. Mut olis kyllä helpottava saada joku varmuus asiaan.. :(
 
Ajattelin nyt uskaltautua tänne odottajien puolelle. Aamulla ilmesty testiin selkee viiva. Kolmatta odotellaan. Kaksi pikkupoikaa on kotona 3v. ja 1v. ja yksi keskenmeno takana. 3yrityskierrosta tulin raskaaksi :) Laskettu aika olisi luultavasti 20.3. Pitkä kierto niin en mee varmaksi vannomaan kun vasta sen ekan ultran jälkeen mikä tulee lasketuksi ajaksi.
Pitää mennä vaihtaa tolta haisulilta vaippa....!
 
Onnea piutsuli ja hope08! JEE! :flower:

Mulle tuli tänää tosi huono olo lounaan jälkeen,enkä ees pystynyt syömään kuin vähän. Hassua sen älyttömän loppumattomalta tuntuvan nälkäkauden jälkeen :LOL: Jouduin menemään sivuhuoneeseen sohvalle torkuille ja nukuinkin yli tunnin katkonaisesti. Työkaverit luulee että oon kipeä, teki mieli sanoa et ei tää olo oo tästä paranemassa muutamaan viikkoon mutta olinpa hiljaa :LOL: :LOL:

Nyt yritän etsiä itselleni yksityistä äitiysneuvolaa, en olis millään uskonut että ne on noin harvassa :O

:wave: Oikukas ja Karjaleena Kaaleppi 5+1
 
Moi! ja uusille taas :flower: onnea ja tervetuloa! :hug:

Kävin tänään kirpparilla ja voi mitä ihanuuksia löysinkään pikku-Helmiäiselle :heart: Aivan uusia villapukuja ja potkareita, jonku vaateliikkeen loppuvarasto oli ostettu sinne kirpparille :D Satuin tosi hyvään aikaan kyl! Mulla olis nyt tasan viikko siihen seuraavaan ultraan..toivottavasti siellä on pikkunen kasvanut kovasti ja kaikki muutenkin mallillaan. Välillä unohtaa koko raskauden kun on vielä niin olematon tuo mahakumpare! paha olo tulee ja menee, luulisin että siinä on nyt se huippu selätetty kuitenkin.

Mulla on TYTTÖ-olo...mutta niin oli esikoisestakin kunnes rakenne-ultra todisti toisin! :LOL:

MIES NEUVOLASSA - mun mies kävi niillä normaaleilla neukka-käynneillä varmaan ehkä pari kertaa. Ei niissä ollu mitään sille, niin oli mun ja sen mielestä ihan turhaa...Jokaiseen ultraan tuli kyllä mielellään mukaan :)

jahas, esikko tyhjentää olohuoneen kaappeja.... :whistle: sinne siis.


Gardenia ja Helmiäinen 7+1
 
Ja voimahalaus Rhealle :hug: En osaa sanoa mitään oikeita sanoja, osaan vain kuvitella minkälainen huoli tuossa tilanteessa on. Toivon silti parasta..

Tänään on ollut taas aika ikävää vatsan nipistelyä,toivottavasti kuuluu asiaan.Maha on turvoksissa ja ruoka kyllä on maistunut ihan liiankin hyvin :p pitäis odottaa kaks viikkoa neuvolaan ja kolmen viikon päästä ultra. Mutta pitää yrittää vaan olla rauhallisin mielin ja odotella kaikessa rauhassa. Esikko alkaa olla terve (sillä oli se vauvarokko) mutta sitten sattui ikävä pipi varpaaseen ja nyt koko kynsi on irtoamassa :( Aina sattuu ja tapahtuu tuon yksivuotiaan kanssa, mut on se sellainen aarre. Nukahti just pitkän ja touhukkaan päivän jälkeen kylpypuhtaana ja puuroa masu pullollaan. :heart:

Hyvää ja rauhallista illanjatkoa koko porukalle, mä tsekkaan tv-tarjonnan ja siirryn jäätelökulhon kanssa olohuoneeseen.. :whistle: :D

 
Toivottavasti kaikki vielä kääntyy hyväksi.

Täällä epätietoisuutta ja alavatsakipua. Varaan huomenna ajan yksityiselle ultraan, en jaksa odottaa 31.7. asti... josko siellä jotakin jo näkyisi kun kuudes viikko tuli täyteen... :headwall: :headwall: :headwall:

Voi kun voisi vain nauttia raskaanaolostaan eikä murehtisi koko ajan. :ashamed:

Jiksu 6+0
 
Tervetuloa uudet! Jarrutarroja kasvaville palleroille. Mie sain just mansikkashown loppuun, kynnenaluset onkin sitten mukavan hellänä! Pakastaako täällä muut marjoja? Mustikoita ja vadelmia kun vielä saisi kerättyä tai torilta, jos ei muuten. Puolukoita saa tuosta lähipusikoista.

Mie en toivo muuta, kun et tää yskätauti menisi pois. Pelottaa, jos Helmisuurimo tipahtaa kyydistä, kun yskii...

Misupai ja Helmisuurimo 6+0
 
Tervehdys!

7 kuukauden odottelun jälkeen sitten lopulta tärppäsi. Tein tänään iltapäivällä testin ja plussaa näytti =) 5. viikko menossa ja laskettu aika jossain maaliskuun 15. päivän tienoilla. Eka neuvola 31.7. ja eka ultra 30.8. Jännittää.

Esikoista odotellaan. Väsyttää, hiostuttaa ja vatsassa kumma tunne. Rinnat on aivan järkyttävän kipeet. Pahoinvointia ei vielä.

Kerroin raskausuutisen miehelleni tänään puhelimessa. Sanoin, että meitä lähteekin ensi viikolla Italiaan kolme henkeä :)
 
Tervetuloa tälle puolelle vielä munkin puolesta kaikki uudet! :wave: Pistän paljon tarrasukkia liikkeelle, niitä ei voi ilmeisesti ainakaan liikaa olla! :heart:

Taas omaa napaa: :ashamed:
Maha on edelleen sekaisin ja ku käy vessassa helpottamassa oloa :ashamed: niin tulee samalla pari tippaa rusehtavaa vuotoa. Ei oo ollenkaan enää valunut ja kahdesta tähän asti ei oo edes pyyhkiessä tullu mitään. Ainoastaan kun punnaa vessassa..
Montako päivää mun kuuluu nyt siis kotona panikoida tän asian kans? Vatsakipu ei enteile hyvää, mutta vuoto on lähes loppunu.. Voiko se kunnon vuoto tulla vaikka parin päivän päästäkin vasta?

Nyt pitäs mennä nukkuun, mut eipä taida uni tulla.
Katsellaan taas aamulla. Anteeks omanapaisuus ja kiitos kaikille vielä tuesta. :flower:
 

Yhteistyössä