MAALISMASUT 2008

Joo kyllä me päätettiin tuossa miehen kans että mennään niihin seulontoihin ja np-ultraan. Pitää vaan toivoa parasta ettei niissä näkyis mitään...

Voi jummi kun teki tänään makeesti pahaa! :x Hädin tuskin mitään on voinu syödä...sit kun sain pari popcornia alas niin alkoi olo paranemaan..! Ens viikolla ei siis tapahdu sen kummempia, mutta seuraavalla sitten on ultra ja esikoisen 1v-synttärit :heart: Sitä odotellessa!

Nyt öitä vaan kaikille!

Gardenia 6+4
 


Koko päivän olenkin nyt murehtinut toista asiaa.. Olen määräaikaisessa työsuhteessa (kesto 1 vuosi) joka loppuu lokakuun alussa. Pomo jo väläytteli vihreää valoa jatkon suhteen ja nyt mietityttää missä vaiheessa kerron. Ollaan menossa jo yli 12 viikoissa kun sopimusta allekirjoitellaan, mutta päällepäin se tuskin näkyy kun on tuota kumpua omastakin takaa. Eli jäljelle jää se moraalinen puoli. Tällä hetkellä kallistun siihen etten kerro mitään. Työpaikka on suuri ja erittäin miesvaltainen, ja minua ollaan ottamassa vähän "eläkeputkien lähestyessä varalle" eli en koe jättäväni työnantajaan "pulaan" äitiyslomani kanssa.
Mutta silti... Ja mietin sitäkin voiko vakituisessa työsuhteessa olla vielä koeaika jos samassa tehtävässä on ollut jo vuoden määräaikaisena?

[/quote]
naiset vaan nyt sattuu olee niitä jotka saa lapsia ja jotta tää maapallo yleensäkki jatkaa pyörimistä kaikista kasvihuoneilmiöitä laskematta edes mukaan, tulee ihmisellä olla jatkuvuutta. Uskalla jaksaa työsopimusta itsesi ja firmankin takia, ainahan saatat palata muutaman vuoden päästä, ja so what jos et palaakkaan, kela se on joka suurimmaks osaks meiän tuet maksaa ja ne taas maksaa työtä tekevät ihmiset, joten veisit itseltäsi ja valtiolta rahaa jos et jatkas työsopimusta hyvällä omatunnolla!!
Tsemppiä!
 
Onpas tänne tullut hurjan paljon porukkaa! Onnea kaikille! Itse palailin lomareissulta ja en ole tänne päässyt käymään. Oireista sen verran että rinnat ovat tulleet kipeämmiksi ja vatsassa on aina aamuisin herätessä sellaista menkkamaista kipua. Tänään ei ole taas ollut oikeastaan mitään oireita ja sitten olen heti varpaillani, että onko kaikki ok. Vaikka päätin etten mene varhaisraskauden ultraan niin luulen että menen sittenkin...No saa nähdä. Nyt menen omaan sänkyyn koisimaan pitkästä aikaa.
 
En oo hetkeen kerenny kirjotteleen,mut lukemassa oon käyny varmaankin joka päivä. :)

Hitsi,että tekis mieli kuuluuttaa koko maailmalle,että meille tulee pikkukakkonen :heart: ....Mutta järki sanoo toisin..On kuitenkin koko ajan pelko persuuksissa,että kaikki ei oo hyvin tai ei mee hyvin... :(
Vaikka ei pitäs ny ressata sellasilla asioilla... :ashamed:
Täytyy vaan toivoa parasta ja pelätä pahinta... :/

Tervetuloa uusille jäsenille ja ONNEE siis PLUSSASTA! :hug:

Taisin aiemmin kysellä tyhmiä :ashamed: kun kukaan ei oo mulle vastannu...Paitsi yksi. :)

Vointi on aika hyvä,mitä nyt pientä ällötystä ja vattan nippailua...ja väsymystä.... haukoootuuus...
Perjantaina töissä rupes sattuun selkään,kun hengitin syvään :eek:
Onko kellään ollu vastaavia oireita?

Mulla olis tiistaina 10.7 eka neuvolassa käynti,ei mitään hajua mitä siä esikoisesta tapahtu... :whistle: No sehän siis selviää siä sit. :D
Kaivoin kans 2005vuoden kalenterin esille,ja kattelin merkintöjä esikon raskaudesta. =)

Me luultavasti käydään pikkukakkosestakin molemmissa ultrissa,niinkun käytiin esikoisestakin. Kaippa se niin rauhottaa äipän mieltä...

Taidan mennä laittaan pesukoneen päälle,ja sit löffään soffalle. ;)
Leppoisaa sunnuntaita kaikille! Ja mahdollisen hyviä vointeja! :hug:
 
Mammuliini: Et suinkaan ole tyhmiä kysellyt =) Mä jossain vaiheessa itse puhuin/tiedustelin vähän samaa asiaa, että meinaako joku ottaa selvää sukupuolesta, niin sillä taisi sitten jäädä vastaamatta sun kyssäriin B) Mut siis, meillä esikoinen on tyttö. Niin sillähän sitä vois "toivoa" poikaa =) Mutta tosiaan, tietysti tyttö ihan yhtä tervetullut taloon :heart: :heart: Esikoisesta olin IHAN VARMA, että olis poika :LOL: Nyt ei oo vielä mitään "tunnetta". Onko muilla???

Papagena: Kaikki on varmasti hyvin, vuodosta riippumatta!! :heart:

Vitsi ku mul ei oo esikoisen odotusajalta mitään päiväkirjaa tms. Olis niin kiva seurata sitä nyt.

Täällä oireita ei edelleen. Tosin aamulla oli vatsa vähän sellainen pömpön+aran oloinen. Mutta se män ohi..

Nyt ei enempiä.
 
ja onnea plussanneille.

Mulla on nyt aamusta saakka sattunut mahaan ns.menkkamaista kipuilua ja on paha olo.Kyllä tuli tunne että raskaana ollaan.Muutan oireita on ollu tissien arkuus ja vatsan turvotus.Miehen veljen avokille kerroin raskaudesta kun tuolle esikolle hoitopaikkaa ultran ajaksi tarvitaan.Muille ei kerrota ennenkun ollaan turvallisilla viikoilla vaikka aika vaikea on olla hiljaa :)

Mä kyllä haluan tietää tulokkaan sukupuolen jos sen vaan kertovat.Meillä esikko on poika ja jos saadaankin tyttö niin sille kuitenkin haluan tyttöjen väristä.Mutta melko varma olen siitä että poika täältä tulla tupsahtaa.

Hyviä vointeja kaikille.
 
Ja hurjasti onnea kaikille uusille plussanneille. Meitähän on täällä jo "hurja" määrä. Hienoa, saadaan keskustelua aikaiseksi.

No niin ... näin kauan maltoin sitten odottaa, mutta tänään en enää kestänyt vaan oli se testi tehtävä. Ja selvä plussahan se on.
Vähän on outo olo. Jotenkin kyllä tiesin asian laidan, mutta nyt se on sitten ihan varma juttu eikä enää vain kuvitelmaa.
Mulla ei juuri oireita ole, mutta eipä niitä ole tässä vaiheessa ollut noilla muillakaan kerroilla. Meille siis odotellaan kolmatta muksua. Ennestään meillä on sekä poika että tyttö.
Ja vastauksena Mamuliinille: kyllä minä ainakin haluan tietää tulevan lapsosen sukupuolen, mikäli se näkyy ultrassa tai selviää muissa mahdollisissa tutkimuksissa. En halua tietää sen takia, että toivoisin lapsen olevan tiettyä sukupuolta, vaan kuten maruzellakin kirjoitteli, niin ihan ennakkovalmistelujen takia.
Onnellista alkuodotusta kaikille!!
 
myymä
Täällä kans tämä mamma on täynnä huolia. Ei oireita juurikaan, mitä nyt ne samat pissalla ravaamiset ja jatkuva nälkä. Tosin tissit ovat päässeet taas kasvamaan kuppikoolla, joten kai sekin yksi oire sitten on ;) Mutta missä se paljon puhuttu pahoinvointi viipyy? Etominen? mieliteot? Ei mitään tuollaisia... sekös minua sitten huolestuttaa. Täytyy vain toivoa että olen onnekas ja vältyn niiltä :p
Istun tällä hetkellä töissä ja tylsää on.. hiljaista näin sunnuntaisin apteekissakin... Eikö aika vois mennä jo nopeemmin.. eka ultra on 27.8 ja eka neuvola 9.8. tahtoo jo sinne kuuntelemaan sydänäänet!!! (josko kuuntelisivat. esikoisesta kuului 9+6 joten toiveekkaana nytkin )
 
Iltoja!

Papagena: Mulla ei väsymystä nyt ollenkaan. Tätä ei ollut esikoisenkaan aikaan. Ainoa mikä oli hienoa uneen liittyen, niin esikoisen kohdalla nukahdin lähes heti kun sänkyyn kävin ja nukuin kuin tukki :LOL: Normaalisti mulla on tosi huonot unen lahjat;kestää aikaa saada uni ja nukun katkonaisesti.. Tässä siis odotellaan, milloin uni rupee näiltä osin maistumaan.

Me lähdetään huomenna reissun päälle..ihan täällä kotosuomessa. Ja tullaan noin 1,5vk päästä takas. Että sitten onkin paljon juttujua luettavana. Lähinnä ollaan mökillä yms. niin nettiä tuskin on lähettyvillä.. =)

Kohtapuoliin nukkumaan
|O
 
Itse sain haamun lauantaina ja tänä aamuna sitten huomattavasti vahvempi viiva. Viikkoja jonkun laskurin mukaan nyt 4+3 ja LA 14.3.08.
Taustaa: Olen 25-vuotias pikkusen vajaa 3-vuotiaan neidin äippä. Kaksi vuotta jo toivonut pikku-kakkosta, mutta mies ei lämmennyt ajatukselle kuin vasta nyt. Esikoinen sai alkunsa helposti ja niin tämä kakkonenkin. Ensimmäisestä kierrosta kierukan poiston jälkeen on napsahtanut. Olo on ollut jo montaa päivää väsynyt ja pullea. Vatsa todella turvoksissa aamusta iltaan. Todellakin näyttää että mentäis jo vähintään puolessa välissä. Kuinkahan kauan vaatteet mahtuu päälle? Esikoisen aikaan alkoi mahakin näkymään joskus viikoilla 20.
Jokohan sitä tänään soittais neuvolaan? :ashamed: Haluaisin käydä ensimmäisellä käynnillä ennen kuin aloitan työt 13.8.
Ois ihanaa jo kailottaa kaikille että vauva on tulossa, mutta jospa sitä yrittäis odotella sinne ensimmäiseen ultraan asti.
 
Hei kaikille :wave:

Lämpöisesti tervetulos kaikki uudet plussaajat :hug: meitä onkin jo aikamoinen sakki =)

Hirmusesti oli tullut juttua parissa päivässä...muistankohan kaikkeen kommentoidakaan...no jotain ainaskiin...

ultrasta, että me mennään sekä np että rakenneultraan, täällä ne kuuluu molemmat "pakettiin" ja np on mun mielestä se ihanin :heart: kun vihdoiin näkee pikkusen livenä!!! Se on jotain niin liikkistä... :heart: oih. oispa jo vkot 12!!! viimeks kerrottiin ton ultran jälkeen suurimmalle osalle porukkaa iloisesta uutisesta.

tyttö vaiko poika?-keskusteluun... esikkoa odotellessa olin VARMA että poikahan sieltä tulee ja semmoinenhan sieltä tupsahtikin :heart: nyt ei ole samanlaista tuntemusta lainkaan... mutta molempiparempi, ei väliä. Pikkusisko meillä oli ns työnimenä joka siis nyt muuntunut pikkikseksi...

enne tais ihmetellä väsymyksen määrää jos en väärin muista... niin mä en ainakaan musita, että olisin NÄIN väsynyt ollut esikkoa odottaessa!!! Siis tuntuu että voi nukkua KOKO AJAN. zzz zzz zzz ehkä sieltä on tulsosa sitten se tyttö -tahi ne kaksoset :LOL:

nälkä on ja koko ajan. tai vaihtoehtoisesti ällötys.

Me ei olla vielä kerrottu kuin mun siskolle tästä tulokkaasta ja muut saa odottaakin varmaankin ultraan saakka. elleivät "selvitä" asiaa jo aiemmin... varmaan naamasta näkyy :whistle:

Nyt taidan mennä soittaa sen neuvola-ajan...kun jäänyt ja jäänyt... :ashamed:
toivottavasti tuo pikkuherra ei vain herää vielä uniltaa, on nimittäin flunssa hälle iskenyt joten kovasti on nuhanen ja kiukkunen, kun tavallisesti niin iloinen ja touhukas toheltaja...
Vointeja masukaverit!

:heart: -terkuin pikkis ja sen mutsi vkolla 6+4 (kai)
 
No niin minä koitan onnistua tässä kirjoittamisessa ja ilmoitan itseni tänne...kävin tänään ultrassa ja siellä se sydän pompotti. 7+1 olis niinku ny. mulla oli maaliskuulla keskenmeno ja hirvitti ajatuskin iloita ennenkuin näkee pienen sydämen lyövän. nyt on sitte tosi hyvä fiilis. laskettu menis sit tonne 5.3 ja tays olis paikka.
 
:attn: Tervehdys kaikille!

Plussaa kilahti 29.6. ensimmäisen IVF-hoidon seurauksena, nyt on laskujeni mukaan menossa rv 5+5. Laskettu aika on yhden laskurin mukaan 5.3.

Odotan ensimmäistäni, ikää on 31 v. Minulla todettiin viime syksynä munasarjojen alentunut toiminta, joten koeputkihedelmöitys oli lähestulkoon ainoa toivomme.

Onneksi meillä oli tuuria ja varjelusta ja yhdestä talteen saadusta solusta tärppäsi. Sen verran rankkoja nuo hoidot ovat ettei niitä monta kertaa halua käydä läpi.

Olen lueskellut tätä palstaa jo pidemmän aikaa mutta kirjoitellut olen tuolla kesäkuun hoidoista plussanneista. Nyt voisin tulla teidän joukkoonne, jos vaan mukaan mahtuu! =)

Jiksu
 
Moiks!Nousin tuossa aika reippaasti sängyltä ylös niin oli pakko istuutua samantien kun tunsin hirvittävän piston alavatsalla. Muistan näitä olleen esikoisestakin. Jännä, koko eilisen oli sellainen tyhmä olo että entä jos kaikki ei olekaan hyvin ja että varmaan en olekaan edes raskaana.. mut tänään taas pikkuhiljaa parempi mieli.

Esikoinen (1-vee) on vauvarokossa, eilen alkoi tulla pisteitä niskaan ja nyt niitä on selässä ja päässä myös. No muuten ukkeli on hyväkuntoinen ja ainakin selvisi syy kuumeelle joka kesti nelisen päivää. Mä tuossa laskin että joko mulle tulee viikko 6 täyteen torstaina.. uskomatonta.. jos nyt oikein laskeskelin :ashamed: Jännä miten iloinen voi olla näistä pienistä viikoista tässä ihan alussa.. heh, aina ajattelee että jes! täysi viikko!

Kysyttävää tuli mieleen että syökö joku täällä foolihappoa? Mulle suositeltiin sitä neuvolasta sillon ku odotin esikkoa näin alkuviikoilla.

Onkos täällä ketään joka on aiemmin "kyrähtänyt" sokerirasituksessa? mulla oli sen verran ylipainoa että jouduin rasitukseen esikoisesta ja jouduin mittaamaan sokereita koko raskausajan. Nyt olen jättänyt herkkuja vähemmälle ja lopettanut esim. kokonaan teen juonnin koska laitan siihen niin paljon sokeria, siinä toiveissa että en joutuisi pistämään tässä odotuksessa.. :whistle: Saa nähdä.

Mutta, palaillaan taas! :flower:
 
Papagena: Yritettiin oikein tositarkoituksella noin vuosi mutta ennen sitä oli oltu tosi "huolimattomia" monta vuotta eli lapsi olisi saanut tulla jos olisi ollut tullakseen. Ei vain tullut.

Tutkimuksiin mentiin siksi että mulla oli pahaenteinen aavistus siitä että jokin on pielessä, vaisto kai varoitti. Onneksi pidettiin kiirettä, ja lääkäri otti meidät jonon ohi hoitoon, sillä saattaa olla että mun munasarjat lopettaa toimintansa hyvinkin pian. Lääkäri arvioi joulukuussa että mulla ei ole vuottakaan aikaa tulla raskaaksi omilla soluilla.

Mutta tässä sitä nyt sitten ollaan, raskaana!! =) Olen käsittämättömän onnellinen ja kiitollinen tästä, aloin nimittäin jo valmistautua siihen että en tule koskaan saamaan omaa lasta.

Jiksu B)
 
No niin...mulla oli hiukan kiire tossa päivemmällä kun ilmoittauduin tänne mukaan mutta kerron siis nyt hieman itsestäni..nii ja onnea kaikille muillekin odottajille! asun avoliitossa ja kolmekymmentä vuotta täynnä ja yksi tyttö on, joka täyttää syyskuussa 3v. Aikamoinen pakkaus etten sanoisi.. Tosiaan maaliskuulla tuli keskenmeno viikolla 11, mutta sikiö oli lopettanut kehityksensä ehkä noin viikolla 6-7. joten nyt sain sit ultran näin alkuvaiheeseen ja hittohemmetti kun en vieläkään osaa relata asian kanssa..Toki olen onnellinen mutta pieni epävarmuus kaivelee tuolla jossain takaraivossa..on kyllä sen verran enemmän raskausoireita nyt kun edellisestä: tissit kipeet, yököttää sekä pissittää toki. Nyt menen taas hommiin mutta palailen aina sillon tällöin katteleen kuulumisia!
 
Tänään kävin labrassa pissimässä purkkiin ja huomenna soittelen neuvolaan ja kyselen samalla tuloksen. Aika uskomatonta jos 3n haamun ja yhden vahvemman viivan jälkeen en oliskaan raskaana.

Mä en syö mitään vitamiineja vielä, mut oon juonu greippimehua kyllä, jossa siis pitäis tota foolihappoa olla. Anoppi aina meille ostelee vitamiineja, joten jospa se nytki laittas pari purkkia tulemaan ku uutiset kuulee. Tämä tulokas olis siis molempien vanhemmille eka lapsenlapsi. Viikonloppuna olis tarkoitus kertoa, vaikka vielä ultrassa ei ole käytykään.. :eek:
 
Helou!

Voi mikä väsymys mulla on ollut....ihan pihalla siis!!:eek: Massu on niin turvonnut että eilen oli pakko laittaa jo äippä-paita päälle, ettei olis kaikki huomanneet synttäreillä asian laitaa B)

LIsäsin uudet listalle, tervetuloa vaan *kättelee* =)

Nyt meen nukkuun, ei kertakaikkiaan pysy silmät auki enää...aaah....ens viikolla on sitte se ultrakin, jibii!

Gardenia 6+6
 
myymä
Ai että miten ihana tunne kun mies näytti vihdoin vihreää valoa alkuraskauden ultralle. Nyt on sitten varattuna :) 24.7 . IIK (lue. mies suostui maksamaan:D )
En malttaisi millään odottaa mutta se on kuitenkin "jo" kahden viikon päästä että parempi niin kuin odottaa sinne np ultraan! Ai että! :)
Mutta nyt kaverin kanssa ostamaan sille vaunut :)


 
Katelkaapas masu-kuvia :) viime raskaudessa kävin paljon tällä sivulla vertailemassa omaa pötsiä noihin, mutta aika selkeesti joissain noissa kuvissa esitellään aika nolosti mahamakkaroita vaan :D

http://pregnancy.about.com/cs/pregnancyphotos/l/blbelly1index.htm
 

Yhteistyössä