Aurinkoista sunnuntai-aamua masuille ja niiden kantajille!
ONNITTELUT kaikille tasapuolisesti tyttö- ja poikauutisista ja
Riksulle erityisesti koirauutisista!!!
Ihana Mummo
Täällä sitä ollaan koneen äärellä....
muutto on suoritettu ja uuden kodin laitossa onkin päivät menneet aika haipakkaa
muutama päivä meni JOPA ilman nettiä, mikä on meille aikamoinen saavutus
Eilen otin sitten projektikseni käydä kaikki mahdolliset viestit läpi.. siinä olikin hommaa muutamaks tunniks... Vielä pitäisi ilmoitella muuttuneet osoitetiedot (myös nettiosoite joihinkin paikkoihin on muuttunut) eli siinä riittäisi työsarkaa varmaan toiseksi päiväksi, mutta hikkupiljaa....
Tänne ei kuulu mitään uutta, tyyppi möyrii masussa päivittäin. Nyt on tullut selkeempi rytmikin olemiseen eli illan ja yön virkku kaveri hän on, päivät menee leppoisammin, muutamia potkuja aina silloin tällöin. Vaikka mun ei tietenkään annettu tehdä muutossa mitään muuta, kun vähän rättiä heilutella, niin se aikalailla kokoaikainen jaloillaan oleminen ei tehnyt silleen hyvää, et huomasi kyllä seisoneensa.... iltaisin sitten kiristeli vatsaa, eli ilmeisesti supisteluja. Helpotti kyllä heti, kun vaan malttoi pysyä paikallaan lepuuttamassa.
Ensimmäinen neuvolakin oli uudelle neuvolatädille ja ihan mukavan oloinen tapaus olikin =) hyvä juttu!
Nyt huomasi sitten eron saman kaupungin sisällä näistä käytännöistä... eli edellisessä neuvolassa otettiin joka kerta esim. hemppa, täällä kuulemma ei (nyt otettiin kyllä ja se oli 129). Samoin virtsan tutki edellisessä neuvolassa aina neuvolatäti, täällä tikutetaan itse (oli puhdas). Neuvolalääkärin vastaanotolle mentiin aiemmin neuvolatätin kautta, nyt suoraan lääkärille. Mitäs vielä, niin multa ei ole koskaan otettu aikaisemmin SF-mittaa, ei viimeksikään kertaakaan ja sehän raskaus päättyi vkolla 28. Nyt mitattiin jo sekin ja se oli 24cm. Mulla ois masukuvejakin laittaa profiiliin, mutta en ole vielä kytkenyt kameran piuhoja koneeseen....... ekaks pitää saada muutamat laatikot vielä purettua
Gallupeista; mies tulee ilman muuta mukaan synnytykseen!! Hyvässä ja pahassa tässä yhdessä ollaan... ja on se maailman pahin suru jo yhdessä koettu, jospa nyt olisi sen iloisemman kokemuksen vuoro!! :heart: mutta ilman häntä en tulisi pärjäämään... sen tiedän jo.
Kivunlievitysasiaa en ole edes miettinyt... ensin pitää päästä niille viikoille, että selviää synnytystapa. Jos on sektio tulossa, ei tarvii miettiäkään, mutta jos pystyn yrittämään (ja uskallan yrittää) alateitse, katotaan sitä sitten. Nyt kyllä tuntuu siltä että se on ihan sama mikä fyysinen tuska siellä on odottamassa, jos vaan elävä lapsi tänne saadaan.
Eli nähtäväksi jää. Voihan se olla, että tosipaikan tullen oon kiskomassa kaikki mahdolliset tropit nassuuni, jotta joku niistä helpottaisi kipuja...
Mitään hankintoja ei vieläkään ole tehty, mutta kaappitilaa on jätetty jo valmiiksi.. ja kylppärin naulakot on laiteltu sillä silmällä, mistä sitten on helppo pienelle pyyhe ottaa, ja hoitotason paikka on valmiina yms. ehkä tässä kohta vois jo uskaltaa jotain ostamaankin. Meinasin minäkin laittaa kela-paprut eteenpäin ja ä-pakkaus otetaan kans, mutta pitää nyt hetki malttaa odottaa, kun täällä siitä laskemisajankohdasta oli puhetta!!?! Mulla ei taida olla suuria muutoksia vuosien 2005 ja 2006 tuloissa, mutta tuleehan normaalikorotuksistakin jo joku summa... ähh, kyllä mä kuitenkin oon niin malttamaton, et varmaan ne ens viikolla täytän, kunhan jostain näistä kasoista täältä ne paprut löydän |O
siispä kodinlaittopuuhiin on riennettävä!!!
Voikaapa hyvin kaikki :hug: ja ihana kuulla
Mamma Muu, että kaikki näyttäisi olevan hyvin.
Ainiin, puutumisista oli kans puhetta, mää kuulun siihen puutuvaan porukkaan kans :wave: öisin saatan herätä käsi puutuneena ja samoin, jos YRITTÄÄ pitää jalkaa toisen päällä, niin koipi puutuu lähes heti. Tosin se ei enää onnistukaan, ellei voi nojata reilusti taaksepäin
sen verran toi masu on jo edessä! Systeri viimeksi eilen kyläilessään katteli, et se on jo aika valtava...
Mut joo, nyt päätän turinat tähän ja toivottelen aurinkoista sunnuntaita kaikille! (onhan nyt sunnuntai, onhan... mulla kun jatkuu loma vielä ens viikon... :saint: )
Hexodus ja masumöyrijä ...hmmmm..... 22+4 taitaa olla...