~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Onpas ollut tapahtumarikas päivä teillä tänään. Tuizulle iso :hug: .

Sovitaankos nyt niin, että nämä huonot uutiset saa riittää. Tämä mamma ainakin on vollottanut joka kerta :'(

Ninni, harmi ettet ehtinyt moikkaamaan, seuraavalla kerralla sitten :)

Kamalaa oli muuten istua junassa, kun se kesti ja kesti noiden ukkosten takia ja vatsa turposi istuessa ihan valtavaksi. Onneksi huomenna vapis ja päästään katsomaan ihan uutta vauvaa naapuriin :heart:

Hyvää yötä kaikille pikkumasuille ja vaaveille t. pikkuvaemo ja -kakkonen
 
Tuizulle :hug:

Kävin eilen siellä neuvolassa ja niinhän siinä kävi ku arvelinkin,et la siirtyi huhtikuun puolelle eli on nyt 2.4,ehkä minäkin loikkaan sinne huhti-hippuihin Heilin tavoin,koska mulla varmaan kävis loppuaikana olo muutenkin aika yksinäiseksi täällä.Mut käyn kyllä varmasti loppuun asti teidän kuulumisia seurailemassa,ku oon teistä jo ihan riippuvaiseksi tullut :whistle:

Piitsi ja viikot taas tasan 8
 
Jostain syystä edellisessä viestissä ei näkynyt lähettäjää ollenkaan, eli tässä sama uudestaan:

Kiitos kaikille tuesta!!!! :flower:

Tuizulle :hug: , kyllä mekin vielä onnistutaan!

Hyviä vointeja kaikille ja tietysti roppakaupalla tarrasukkia! Olen kyllä jäänyt tähän ketjuun jotenkin koukkuun, että varmaan vielä käyn lukemassa teidän kuulumisia.

T:neitikevät
 
myymä
KAikille tippuneille :hug: :flower: . Minäkään en kaipaa tänne enää yhtään huonoa uutista... Huokaus..

Venla oli kai eilen pissannut sänkyynsä, joten pestiin illalla sitten petari ja lakanat, niin venla nukkui meidän välissä. Heräsin sitten 7.15 siihen kun venla kysyi "äiti, missä isi on" :) Oli kerennyt isi töihin lähteä enkä ollut herännyt lainkaan vaikka aina kyllä herään kun mies nousee.
Kyllä yöllä on sitten ärsyttävää herätä hirveeseen vessahätään, kun väsyttäis niin paljon ettei jaksais nousta mutta pakkohan se on. Ja joka yö sama rumba.

Tämä päivä menisi vielä saikulla, että neljän seinän sisällä pitäis kai tekemistä keksiä. Huomen aamulla ois taas neuvola, eli pääsee kuuntelemaan sydänäänet <3 ja maanantaina ultra :)

Kamala pääkipu JÄLLEEN KERRAN. Yöllä tosin vessaan mennessä se oli kahta kauheampi, mutta kun en viitsisi koko ajan noita panadoleja popsia niin kärsittävä se on. Sitäpaitsi eipä ne tunnu auttavankaan.
Onko muilla pääkipeä ollut nyt raskauden aikana? En muista esikoisesta tällaista..

Kauhee jännitys taas että onko siellä kaikki hyvin vaikka 2 viikkoa sitten kaikki oli loistavasti. Miten sitä onkin näin säikky!

Myymä ja pikkukakkonen 11+3
 
Väsyttää!!!! Nukahdin eilen taas sohvalle. Kerrankin ajattelin katsoa CSI:n ja enköhän sitten nukahtanut juuri ennen loppuratkaisua...eli miten se oikein päätty???

Eilen sain viimein soitettua np ultra-ajan (alan kait vähitellen uskoa, että tästä tulee joskus valmista). Se on vasta 12.9. Jotenkin tuntuu, että aika myöhään...mullahan täyttyy just 13 vkoa silloin. No kait ne siel äippäpolilla tietää. Toka neuvola on viikkoa aiemmin, eli 5.9. Olisi ihanaa päästä kuuntelemaan niitä sydänääniä.

Pääkivuista: Mulla ainakin särkeilee päätä. Mä meinasin ottaa ja kuolla tuossa vähän neljännen lapsen jälkeen ja mä sairastin aivokuumeen. Siitä on jäänyt päälle, että kun päätä alkaa särkemään, niin aivopaine jotenkin kasvaa ja aivot "turpoo" ja lääkäri sano, että kallo tulee vastaan ja sen vuoksi särkee pahemmin kuin "taviksilla". Joten, heti kun tuntuu, että vähääkään alkaa särkeilemään...mä otan coctailin panadol+panacod. Tää helpottaa. Mä oon vedellyt sitä jo vuosikausia, joten en usko että siitä on haittaa sikiölle. Pahempi, jos äiti on huonossa kunnossa. Mä en muuten oikein usko lääketeollisuuteen :LOL: ja yritän jotenkin keplotella itseni aina lääkkeistä...joskus on ihan pakko, mutta hyvin pienin liikkein. Lapset on sentään rokotettu.

Onnea kaikille joilla ultra lähestyy...tai on paraikaa käynnissä :flower:
Peukut pystyssä. Meidän kylällä muuten syntyi yllärikaksoset. Olivat ultrassa käyneet monia kertoja, eikä siellä oltu huomattu että kaks on tulossa. Synnytyksessä sitten, että hei täältä tulee vielä toinen. Aika hurjaa.

Kait se täytyy taas lähteä patoja ja kattiloita kolistelemaan.

Mamma Muu+Mulperi 10 (tasan)
 
Huomenta!

Te jotka ootte ollu ultrassa jo ennen 11-12 viikkoa, ootteko ite pyytäny aikasempaa vai kuuluko se teilläpäin tehdä niin aikasin? Meillä tosin käytäntönä täällä, et eka ultraus on vkolla 11-12..

Papagena Millanen raskaus sulla muuten ensimmäinen oli? Oliko huonovointisuutta muuten jne?

Riinu Mä just lueskelin sellasta kirjaa, missä oli lapsista ja horoskoopeista. Kyllä vissiin tiedossa on ihanan jääräpäisiä oinaita.. =) No onneksi oinaissa on paljon hyviäkin piireita, he ovat sosiaalisia ja ulospäinsuuntautuneita. Saas nähdä kuinka sit arki lähtee käyntiin, kun esikoinen (vaaka) on jo valmiiks aika haastava iha yksistäänki.

Mä meen nyt puuhailee tonne keittiöön pojalle puuroa ja itelle leipää ja teetä, nam! =)

Aurinkoista päivää kaikille! B)

:wave:
 
Voi hitto!

Kirjotin taas pitkän pätkän ja ne kaikki hävis johonki....
Koitan nyt sit muistaa mitä olin kirjottanu...

Piitsi: Vai jätätkö säkin nyt meidät.. Älä unohda tulla moikkaan!

Mä oon taas heränny ennen kasia vaikka herätys ois ollu vasta klo 9.
Töihin oon menossa vasta klo 12 mut täytyy viedä neiti kouluun kympiks. Taas on täks päiväks luvattu hellettä, ahdistaa jo valmiiks. Eikö se syksy vois jo pikkuhiljaa tulla?? Ens tiistaiks on kyl luvattu Turkuun +10 ja sadetta, mun mielestä jotenki ihanaa! Etelässä nautin helteistä kun saa olla altaalla/rannalla, mut täällä ahdistaa kun joutuu töissä oleen. Mulla tänään onneks pätkäpäivä, 12-16, oon varmaan koko päivän koneella ku luulen et on ihan hiljasta.

Ihkuu, ens viikolla alkaa Big Brother...
Onko muita siihen koukussa olevia? Meillä oli viime kaudella se 24/7 kanava, täytyy varmaan kiltisti pyytää miestä soittaan kaapeliyhtiöön ja ottaan se nytkin :ashamed: :LOL:

No, nyt lopetan taas, palaan myöhemmin...

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+4 :heart: :heart:
 
Loka
:hug: voimahalit kaikille jotka on huonoja uutisia saaneet :(

Mein neiti ( 10/04 ) tanssii pikkuhoususillaan telkun edessä ku halus nauhalta katsoa "Finlandersin joulukonserttia" :D :xmas:

Mie jännitän autokoulun kakkosvaihetta. En ajanu korttia heti täysikäseks tulleena niin nyt täytyis maaliskuun loppuun mennessä suorittaa kakkonen. Liukkaanajot ja teoria on 10.9 ja arvioiva ajo on edeltävällä viikolla.
Ja miua jännittää niin paljon :x :ashamed:
Onko se kamalan vaikeaa, rankkaa ? :snotty:
 
myymä
Loka Kakkosvaihe on tosi iisi! Ensin on arvioiva ajo ja sitten teoria :) Siinä arvioivassa ajossa sitten opetetaan taloudellinen ajo yms . Ei todellakaan mikään "inssi" ;) Me päästiin kakkos vaiheessa sellaiseen autoon, joka käännettiin ympäri, jotta päästiin käytännössä kokeilemaan, miten autosta poistutaan jos se on katollaan. Oli melkosen hauska kokemus :)
Mä tykkäsin kyllä siitä kakkosvaiheesta vaikka aikamoista rahastusta onkin...

 
Loka
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Loka Kakkosvaihe on tosi iisi! Ensin on arvioiva ajo ja sitten teoria :) Siinä arvioivassa ajossa sitten opetetaan taloudellinen ajo yms . Ei todellakaan mikään "inssi" ;) Me päästiin kakkos vaiheessa sellaiseen autoon, joka käännettiin ympäri, jotta päästiin käytännössä kokeilemaan, miten autosta poistutaan jos se on katollaan. Oli melkosen hauska kokemus :)
Mä tykkäsin kyllä siitä kakkosvaiheesta vaikka aikamoista rahastusta onkin...

Mie en taida siihen autoon mennä vaikka täälläkin sellanen on. Ei uskalla tän massun kanssa mennä :saint:
Kauan se arvioiva-ajo kesti ?
 
Loka
Ainii, minä myös olen suuri BB-fani. Tilasin toissailtana itelleni ennakkoon nettiin sen 24/7 kun sai nyt 5 ? halvemmalla :whistle:
Ei jaksais millään odottaa. Toinen mitä odotan on Kotikatu. Ja Kotikadun kakkos-boxiakin odotan hirveellä innolla :D
Salkkareita seuraan myös, mutta niitä en ihan niin innoissani odottanu.
 
Loka
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Loka Ai piru, niin tosiaan mehän ollaan raskaana :D ei sitä meinaa näissä käytännönasioissa edes muistaa! :D
Tällee ajattelutasolla ei muista mut muuten ei voi päästä unohtumaan :D Vatsa selkeesti vauvamasu jo, pistelee, vihloo, nipistelee, jomottaa, huimaa, nälättää, aina ( varsinki öisin !! ) PISSATTAA jne jne jne. :D
 
No niih uskaltauduin sitten sinne lääkäriin ja kaikki oli hyvin, sikiö kasvanu huimasti ja kovasti oli liikkeessä! Mies oli mukana ja silminnähden innoissaan, vaikka ei sitä myöntänytkään ;)
Ettei nyt ihan liian hyvää kuuluis niin...tämmöstä huolta pukkaa nyt, että kun tänään olis vkot 10+3, mutta ultran mukaan oli sitten vko11 ja lääkäri jostain syystä(ei sanonut)yritti ottaa niskaturvotusta sitä kuitenkaan saamatta ja sano sitten, että ens vkon to pitää tehdä uus ultra! Ihmettelin kovin, että miks se niskaturvotus nyt pitää saada ja kun siihen varsinaiseen olis aika 4.9, ettei siihenkään sen pidempi aika mutta haluaa tehdä sen nyt sitten ensi viikolla? Jättiköhän se jotain kertomatta ja voikohan se nähdä paljaalla silmällä jotain viitettä häiriöstä vai miks se siihen takertu? Ei se mulle sitten selittänyt, vaikka kysyinki mutta jotenki vaan kiersi ja kaarsi koko kysymyksen ja nyt mua taas PELOTTAA!!! Tietääkö joku tästä mitään?
Joku oli kotikatu fanittaja vai? Mun poika näyttelee siinä, mutta valitet.en voi antaa teille juonipaljastuksia tai saisin piiskaa ;) Mä en jaksa seurata telkasta mitään paitsi jopet shown katon ainakun muistan!
Hexodus, me asustellaan vanhalla puolella vuokkia rivarissa 115 neliöö, ja tuntuu niinku olis tilanpuutetta vaikka aina tätä ennen asuttu aika ahtaasti ja hyvin mahduttu! Kaappitila on kortilla ja portaat syö neliöitä :( Haluaisin vähän tehdä remppaa, laittaa parketit ja keittiöön laattalattian mutta rahat on tiukilla ja säästöönkään ei koskaan jää mitään!
Kukas se kissoista kysy niin luovuttiin eläimistä siis koska niistä paljon työtä ja mua on oksettanu niiiin paljon eläinten ruuat ja kissojen pissalaatikko.Tämä olis varmaan ollu ohimenevää, mutta sitten toisaalta mun mielesta samoilla lattioilla ei voi pyöriä vauvat ja elukat joten niistä luovuttiin jo tässä vaiheessa! Vähän haikeeta kyllä :ashamed:
Nyt mä lähden taas opinahjoon moi!
 
täällä kans ilmottautuu suuri BB-fani,(ja hyvin monen muun telvisio ohjelman vannoutunut katselija) toivottavasti ne on valinnut hyvät persoonat taloon...niin on paljon mielnkiintoisempaa katseltavaa :)

mä oon jatkuvasti lukenut teijän juttuja, mut niin mielettömän laiska kommentoimaan...ja jotenkin tuntuu, et mä oon niin vieraassa maailmassa näitten lapsi keskustelun kanssa :ashamed:..........
kun tosiaan esikoistani odottelen...ja kellään kavereits ei ole lapsia, niin täysin ummikko näissä jutuissa, mä opin kyl paljon teiltä tässä lueskellessa :)

Ja parin viikon päästä on vasta eka ultrakin, ehkä sillon muuttuu vähän todellisemmaks toi lapsen saaminen, kun näkee itse tyypin :)

äityliini83+vaavikainen11+2
 
myymä
tutteli78 Mä luulen, että jos viikot olikin enemmän, mitä piti, niin niskaturvotus on helpompi mitata aikaisemmilla viikoilla kuin noin "myöhään" milloin sulla olis oikea ultra. Eli tästä luulen vain olevan kysymys, tuskin syytä huoleen :)



 
Mä tahon sen vauvan heti!

Ekakski tää raskaana olo on syvänteestä ja sitten se meidän naapurin ihana uusi vauva oli meillä tänään pari tuntia ja voi että hän on hurmaava :heart:

Aivan mielettömän söpö kertakaikkiaan ja ne varpaat.... Nukkua tuhisi mun sylissä melkein tunnin. En malttais odottaa maaliskuuhun.

Tää on kyllä varmaan osittain sitäkin, että ei oo enää sitä uutuuden viehätystä tässä odotuksessa. Ekaa odottaessa kaikki oli uutta ja jännittävää, mutta nyt tietää, että pitkä on vielä aika. Arghh!
 
:eek: Hirrrrveeesti olette ahkeroineet kirjoitella taas! Minä kun käväisen täällä palstalla aina pikapikaa, en kyllä enää pysy edes kärryillä kelle kuului mitäkin.. Mutta tervetuloa, uudet :wave: ja voi ei, :( suru-uutisiakin oli taas.

Hammashoitolaan olen varannut ajan (kommentoin tuolla toisessa ketjussa), onkos muut huolehtineet jo siitä?

Sen verran vielä kommentoin ennen taas poistumista, että minä vaikka esikoista odotan, en kyllä nauti suurestikaan näistä kaikista raskauskuvioista.. Voisin kyllä jäädä jo äippälomalle heti ja saada sen Nyytinkin syliin vaikka samantien. *huom vielä, etten kuitenkaan pelkää tai jännitä raskausasioita, olen vain uupunut tähän pahoinvointiin ja väsymykseen*

No mutta aikahan rientää, huomenna alkaa sitten jo kolmastoista viikko!

~Tiila ja Nyytti 11+6
 
Lensin netistä pihalle ja samalla katosi kirjoittamani viesti :headwall:
Tyydyn siis tuntemaan virtuaalista myötätuntoa huonoja uutisia saaneille sekä toivottamaan tervetulleeksi uudet! Jospa ensi kerralla olisi vielä enemmän puhtia vastata, kun nyt nettipimennon jälkeen oli luettavana 10 sivua täyttä asiaa :LOL:
Teillä on muuten komeita masuja! Mulla on yhä aika minimalistinen vauvavatsa, mut eiköhän se sieltä ilmaannu, toivottavasti (eikä ole merkki jostain huolestuttavasta, kun ei ole tuo painokaan noussut...)! Rintavarustuksessa on kuitenkin tapahtunut tuo samansuuntainen muutos kuin mistä ainakin (oliko se) Papagena kirjoitti. En ole asiaan kyllä lainkaan tyytyväinen...

skog 13+3.
 
niin, tässä olen nyt päivän pyöritelly sitä aamusta lääkäriä enkä millään tahdo uskoa että kaikki olis hyvin! Siis alkuperänen np-ultra olis 4.9 eli vaan muutaman päivän myöhem.kuin se ensi viikon ultra nyt sitten on! Tiedä näistä enää mitään kun vko olis nyt 10+3 mut sen ultran ja lääkärin mukaan 11 ja ultrakuvassa lukee 11+3, että...? Ehdin jo pohtia kaikkea muutakin esim.kun ei puhunut sikiön pulssista mitään yms yms.että jotain nyt varmaan pielessä :( Lähdin muka ostamaan henkka maukalta äippä vaatteita, mutta palasin tyhjin käsin kun ajattelin että jos se kuitenkin on vielä liian aikasta ja tuottaa huonoa onnea! Kaikkea kivaa olis kyllä ollu, mutta sinne jäivät toistaiseksi :ashamed:
Miks kaikki on niin epävarmaa :kieh:
 
Olishan se mukavaa jos se vauva tulis heti maailmaan kun sitä on ruvettu tekemään, eikä tarttis oottaa 10 kk. Vaikka ekaa kertaa tätä hommaa tehään mutta kyllä se tuntuu tajuttoman pitkältä ajalta odottaa 1O KUUKAUTTA että se vaaveli ihan oikeesti on tullut maailmaan. Vaikka kyllähän tämä aika kuitenkin kuluu äkkiä vaikkei siltä ihan aina tunnukkaan.

Mullakin huomenna täys 10 täynnä! ei uskois, justhan se oli vasta 7 ja 8 viikkoo menossa ja nyt tulee jo se 10 täyteen. Ja kohta on se elämäni ensimmäinen neuvola, meinaa jo kohta puolin ruveta jännittää. Aina kun tulee se tiistai mieleen ja neuvola niin tuntuu että ihan meinaa masussa ruveta perhoset lentelee, että minkälainen jännitys sitä on sit maanantaina ja tiistai aamuna. =)

Kauhea väsymys tuli tossa syönnin jälkeen, vedin kyllä navan täyteen ruokaa kun oli niin kauhean kova nälkä. Meinas sitten vähän ajan päästä tulla huono olokin siitä syömisestä, ettei ilmeisesti paranis kerralla paljoa syödä. :LOL: Hyvät ruokahalut kyllä näyttää olevan.

Eilen illalla oli pankin järjestämät lasten urheilukisat, sieltä sit sain 3 ylityötuntia ja ajattelin heti tänään käyttää yhen niistä. Pääsen aikasemmin kotiin, voi kun mukavaa (vaikka joudunkin sit aika pian lähtee maalaamaan lautoja). Loput 2 ylityötuntia ajattelin käyttää siihen tiistai aamun neuvolaa varten, ei tarvi sit niin kauheesti mainita työkavereille et miks oon poissa töistä. Vaikka ne nyt varmaan jo tietääkin että paksuna ollaan, ne varmaan oottaa sit ens viikolla et millonka kerron niille, mutta saa nähä kerronko ollenkaan. :D
Miten kauan tätä viittii salata ja pystyy ees, mullahan nyt jo on olevinaan selvä vauva masu (kuin olisin jo menossa viikolla 20 tai jotai...). Pömpöttää ja ahistaa kyllä niin paljon ettei uskoiskaan. Jos olis tulossa vaikka ne kaksoset ku niin kovasti paisuu. :LOL:

maalainen86 ja hugo 9+6
 

Yhteistyössä