~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Neitikevät: Kovasti jaksamisia niin sinulle kuin miehellesikin :hug: Minullakin oli ensimmäinen raskaus tuulimuna ja kyllä siinä menee jonkun aikaa että pääsee edes joten kuten yli asiasta...

Tisseistä ja liiveistä oli tuossa vähän puhetta ja onpas teillä kyllä aikaisin kasvanu kuppikoko :eek: Mun piti ostaa isommat liivit joskus puolenvälin aikoihin ja niillä pärjäs melkein loppuun asti. Loppuraskaudessa ei tavalliset liivit käyny ollenkaan kun kokoa on kuitenkin jonkun verran (tavallisesti 75D ja raskaana 75E) ja se maha kun on ISO niin ne kaarituet painaa tosi kipeää siellä välissä :/ Eli kannattaa varautua siihen että loppuvaiheessa voi joutua käyttämään imetysliivejä tai ainakin kaartituettomia... Muutenkin kun miatorauhaset alkaa turpoamaan mm kanaloista niin ne kaaret painaa myös sieltä ikävästi - varsinkin sitten imetysaikana.

Mä oon ollu tänään pitkästä aikaa reippaana ja imuroin ja moppasin koko kämpän... Vielä kun jaksais pestä vessan niin vois sanoa että päivän työt on tehty :) Nyt olis kyllä hyvä sauma kun poju on päikkäreillä... Kun vaan sais takapuolen ylös tästä penkistä...

Ai niin, siitä piti vielä mainita että te ootte kyllä aika samperin laihoja tapauksia :whistle: Niin kuvien kuin juttujenkin perusteella ku painoa ei näytä olevan kuin 50 ja rapiat päälle ja mama-L:kin ihmettelee kun joutui ostamaan koon 36 vaatteita... Minä kun oon täällä ihan innoissaan kun painan 65 kiloa - joka on 10 kiloa vähemmän kuin viime vuonna ennen ensimmäistä raskautta :ashamed: No, jospa tämäkin raskaus ja imetys vie minulta sen 10 kiloa ja painan sitten ensi kesänä sen 55 :D Toivossa on hyvä elää...

Mutta nyt siivoamaan ennen kuin päivä loppuu kesken...
Huomenna muuten ensimmäinen lääkärikäynti liittyen siihen MS-tautiin. Kauheesti jänskättää että mitähän me siellä jutellaan ja muistankohan edes kysyä kaikesta mikä mieltä painaa :|

Pimmi ja nimetön ;) 8+3
 
Ilmoittautuisin joukkoon! Tämän viikon ekan neuvolakäynnin perusteella olisi maalisvauva tulossa =) Laskettu aika on nyt 2.3., mut mun tooodella pitkien kiertojen vuoksi neuvolatäti arvioi, että la voi siirtyä vielä jopa pari viikkoa eteen päin. 28.8. on sitten eka lääkärikäynti + ultra, joten siellähän se laskettuaika varmaankin asettunee suurinpiirtein kohdilleen.
 
Neitikevät pahoitteluni ja :hug: ! Muistan miten hirveää se oli kun itse sai tietää ettei vauvaa tulekaan. Voin vaan kuvitella miten pahalta tuntuu, voimia sinulle ja miehellesi!

Tervetuloa mukaan Mavi! :)

Onko täällä muita joilla on ihan kamala hammaslääkärikammo? Mulla on ihan hirveä ja kuten kaikki tietää niin raskauden aikana pitäis laittaa hampaat kuntoon että tulehdusten riski olis mahdollisimman pieni. Mulla laitettiin tossa kuukaus sit yks tosi pahasti lohjenny hammas kuntoon ja viime viikolla sitä alko vihlomaan niin kävin hammaslääkärissä. Sen jälkeen se on ollu vaan pahempi ja nyt... HAMPAASTA PUTOSI PUOLET!! Ja voitte uskoa että koskee ja vihloo. Edes vettä en pysty juomaan, alkaa pikkuhiljaa heikottaa ja täällä kurjassa kaupungissa ei saa yhteyttä mihinkään. Joka paikassa sanotaan että päivystysajanvaraus ainoastaan klo 9-10 viikonloppuisin.. Ja mua pelottaa ihan sikana! Pelkään kun mulla ei koskaan tehoa puudutus, viimeks laitettiin kolme piikkiä eikä sekään oikein auttanu. Ja aina ne haluaa eka yrittää jos kuitenkin yhdellä pärjättäisiin.. Toivottavasti synnytyksessä puudutus vaikuttaa... ;)

Ja tisseistä vielä.. :D Mulla on normaalisti koko 75F eikä ne mun mielestä mitkään isot oo muuta kun numerollisesti. Että riippuu varmaan niin paljon muusta ruumiinrakenteesta minkä kokoisilta näyttää.. ;) Hinnat sen sijaan ton kokoisissa liiveissä on tooosi ISOT! Hyvin istuvia löytyy vaan liiviliikkeistä ja nehän ei tunnetusti oo mitään halvimpia..

Täällä mennään siis viikolla 8+4("verenvuotoultrien" mukaan..). Oon niin kade kaikille jotka on jo pidemmällä, aika kuluu niin hitaasti..! :kieh:

Nyt tulee mies kotiin, jee! :heart: Heippa!
 
Neitikevät :hug: Tiedän tunteen. Itselläni oli keskeytynyt keskenmeno helmikuussa.

Mun kaveri oli viikonlopun meillä ja sitten rohkaistui kysymään, että olenko raskaana kun vatsa on niin iso!! Eli se näkyy sitten muillekin. Kävin tänään ostamassa mammahousut, kun kaikki housut kiristää. Torstaina on sitten np ultra ja sen jälkeen pääsee kertomaan vaaviuutiset! Odotan sitä niin paljon. Nyt täytyy vaan käyttää löysiä paitoja tää viikko etteivät töissä huomaisi. Ihanaa kun pahoinvointi on loppunut ja muutenkin on hyvä olo. Nyt täytyy mennä valmistamaan sapuskaa.

Jennah ja napero 11+3
 
Neitikevät, osanottoni ja pahoittelut. Keskenmeno osui minullekin ensimmäiseen raskauteen ja se oli kyllä kova paikka. Kovasti voimia teille ja sitten kun taas jaksatte niin katse kohti tulevaa. Jos jotain positiivista siitä yrittää hakea, niin se tieto ehkä auttaa, että pystyt tulemaan raskaaksi, joten se varmaan onnistuu uudestaan.

:hug:

Korven tyttö, onnea tuplailosta!

Tervetuloa ja onnea Mavi ja muut uudet!

Mulla on eka työviikko takana ja oli kyllä aika hulinaa. Olen opettajana amk:ssa, ja syksyn suunnittelu ja projektit iskivät niskaan heti hurjalla vauhdilla.

Hammaslääkäriinkin onnistuin saamaan ajan. Olin ollut yli puoli vuotta jonossa tarkastukseen, kun soitin ja kerroin että olen raskaana, niin sain ajan heti samalle viikolle. Reikiä ei löytynyt, eikä voitu ottaa röntgen kuvaa, sillä musta tuntuu että mulla ois kahden hampaan välissä reikä, tai sitä vihloo välillä inhottavasti. Mutta, se nyt sit jää sinne odottamaan. Jotain fluorilakkaa siihen laitettiin päälle, jospas se sitten hillitsisi reijän kasvua. Sain myös ajan suuhygienistille hammaskiven poistoa varten, sitten kun siellä on käyty niin suussa pitäisi olla kaikki kunnossa.

Mä tilailin H&M:ltä vähän vaatteita, parit housut ja pari paitaa. En malttanut olla ostamatta, mutta toisaalta, mullakin turvottaa mahaa jo aikalailla ja housujen napit ei mee kunnolla kiinni. Jotain mukavampaa sitä kaipaa siis päälleen.

Töissä en ole vielä kertonut kellekään, yritän sinne 12 viikkoon asti pitää suuni kiinni. Se on sitten vaan niin ikävää, jos jotain tapahtuukin, ja sit kaikki tietää ja pitää perua ja lohdutella muitakin, ei, matalalla profiililla nyt sinnitellään. Tai, jos tietäisin, että tämä raskaus päättyy onnellisesti, niin varmasti kertoisin jo kaikille, ei mulla ole mitään muuta syytä salata kuin pelko siitä että jotain tapahtuu. Mutta ei auta muu kuin toivoa, ja ottaa mahdollisimman rennosti!

Ens viikon perjantaina meillä on eka neuvola, jännää! Pahoinvointi ei ole vielä hellittänyt, eilen oli tosi huono olo, autossa tuli paha olo ja kotona oli ihan poikki. Tänään onneksi oli vähän parempi päivä. En onneksi ole oksentanut (en yleensäkään oksenna helposti) mutta tosi vellova olotila on kyllä päällä.

Kaverini sai minut houkuteltua äitiysjoogaan...ikinä en ole joogannut, mutta ajattelin että pieni venyttely ja hengittely ei varmaan olisi pahasta. Se alkaa vasta syyskuussa, toivottavasti sinne asti päästään!

Hauskaa viikkoa kaikille!
R+Kaveri 9+1
 
Neitikeväälle myös täältä pahoittelut :hug:

Täällä olo entisellään, ei hyvä eikä huono olo, jotenkin kuitenkin outo. Niitä näppyjä mulla on otsa täynnä, ja muutenkin paljon finnejä, mikä ei oo normaalia.

Me lähdetään tästä viikoks reissuun. Yritän välillä päästä nettiin lukeen teidän kuulumisia, ettei sit loman jälkeen oo kauheesti kiinniluettavaa.
Ja loman jälkeen heti lääkärineuvola.

Papagenalla söpö masu ja vaavi siellä köllöttelemässä =)

funny + masuasukki 10+4 :heart:
 
neitikevät jaksamista sulle suruun!! :hug:

kuppikoosta niin imetyksen jälkeen on 70B (tosin just ja just) eikä ole vielä uusia liivejä tarvinnu ostaa. viime raskaudessa oli käytössä 70C.

painosta niin en uskalla vaa'alla käydä, viime viikot oon syöny kun mikä enkä liikkunu ollenkaan :( maha ihan iso jo eikä raskauden takia siis... ennen edellistä raskautta paino n. 54kg, nyt taitaa olla 57kg jo... aion nyt ottaa itteeni niskasta kiinni itteni ja vauvan vuoksi ja mennä uimaan muutama kilsa pari kertaa viikossa! sen verran joutuu mies nyt vaan joustaa omilta menoiltaan!

neuvola niin eka neuvola torstaina. ootteko muut ottaneet sisaruksen mukaan vai miten? ajattelin kun toi on n. 1 h käynti, että mahtaako esikoinen jaksaa...

niin nyt meilläkin 10 viikkoja kasassa :)

maya rv 11
 
Neitikevät :hug: voimia sinulle ja miehellesi!

Riinu: Mulla on ollu kans niiiiin ylivoimainen ponnistus mennä töihin kun koulut alkoi, myös opettaja, mutta vähän pienempien lasten parissa. Oonkin saanu jo pieniä vihjailuja työkavereilta, että nyt ois jo aika tehdä vauvoja. Voi sitten naamat venähtää kun kerron muutaman viikon päästä että se syntyy maaliskuussa, että pankaas sijaista hakuun! :D

Mullakin on kauhea kasa näppyjä naamassa, vaikkei ennen ole ollu. Sellasia ihan pieniä, ei mitään finnejä. Oisko sitten tyttöoiretta....

Täälläkin odotellaan edelleen sitä neuvolaa... Enää 8 yötä ootettavaa... Joo, oon vähän kärsimätön!

T: Julietta ja vauveli 8+1 (ellen oo menny laskuissa sekasin... ;) )
 
heips!

täällä ollaan reissusta kotiuduttu.

nyt tunnustaa että pahoinvoimti on taakse jäänyttä kun vaan muistaa aina välillä syödä =)

naama täynnä näppyjä ja mieli heittää kuperkeikkaa.. ärsyttää ja itkettää ja raivostuttaa kaikki :ashamed: :/

muuten tänne ei sen kummempia.. koira pärjäs kivasti tokossa ja match showssa eilen :D

nyt eväät tekemään ja nukkumaan niin jaksaa aamulla nousta..

danjuska ja nuutti 10+1 :D
 
Neitikevät mä olen todella pahoillani!! Voimia!

Mä en tiedä miten mulle käy, äsken pyyhittäessä tuli verta ja vatsa on pikkasen kipeempi kun yleensä. Pelkään niin pahinta!! En tiedä miten saan nukuttua ja huomenna taas aikainen herätys ja duuniin. Kai mun pitää töistä jonnekin soittaa jos sais ultran aikasemmin, keskiviikkona olisi. Vitsi....mua pelottaa....
 
Huomenia!

Neitikevät suuret :hug: Sanattomaksi vetää! :'(

Saikkuviikko on ohi ja kohta pitäsi lähteä duuniin, toisaalta ihan kiva, mutta toisaalta eipä paljoo kiinnosta. Pelottaa kuinka väsyny sitä on iltaisin? Jaksaako muksujen kans tehdä mitään... No, sittenhän ton näkee.

Ruokahalusta on ollu puhetta, mä voisin aamupäivän aikaan syödä vaikka hevosen, siis nytkin vedän kahvia ja mysliä, kohta leipää ja parin tunnin päästä mulla on taas nälkä :eek: Illasta taas pitää ihan "pakottaa" ittensä syömään, ettei tule yöllä heikkous.

Rintavarustus on onneksi pysyny samoissa, kun on jo nyt 75DD, niin ei tartte enää kasvaa. Housut eivät saa puristaa, joten pitää vähän katsoo mitä voi vetää jalkaansa, en ole vielä siirtyny mammahousuihin. Paino pysyny samoissa lukemissa 60-62kg mitä se on ollu kohta vuoden. Mutta tulee kuulema helposti +20kg kaksosraskauden aikana :eek:

Unista kysyisin, onko teillä miten vilkkaita unia? Mun unet ovat jotenkin eroottissävytteisiä :ashamed: Siis näen unta omasta miehestäni ja mitä mä sille teen... Yleensä herään niin että, homma jää "kesken" ja oma ola on "levoton". Muutenkin voisin olla mieheni kimpussa koko ajan, jos työ, lapset tai muut "häiriötekijät" estelisi. Mitäs tää tietää, ensi vuosi selibaatissa?? :(
Tulipa nyt tunnustuksia, joten taidan hipsiä suihkuun ja lasten herättelyyn ja sitä kautta duuniin.

:wave:

Korven tyttö ja tuplat 11+5
 
myymä
Se ois sitten tämä päivä enää töissä jaksettava ja huomenna ois sitten vapaa! AH! Hassua miten jaksaakin iloita yhdestä ainoosta vapaapäivästä vaikka jo ke joutuu taas töihin :p

Nyt odotan innolla sitä kotidoppleria kotiin! Kunpa tulisi huomenna!!!

Eilen jouduin ravaamaan töissä pissalla puolen tunnin välein koko päivän. Yöni nukuin kuitenkin NIIN sikeästi, etten käynyt kuin kerran yön aikana ja aamulla tekikin sitten jo vähän kipeetä kun sai rakon tyhjäks, kun se oli kai venynyt tuossa yön aikana sitten jonkin verran...
Ja ensimmäinen aamu pitkään aikaan kun ei ole pääkipeä! Wautsi!

Ai että näin eilen maailman hauskimman paitatekstin. Sellaisen vanhemman perheenisän paidassa luki: "Nälkä lähtee syömällä, Vaimo juomalla" :D kyllä oli kassalla naurussa pitelemistä kun se siihen pölähti! :)

NYt töihin, eli hauskaa päivää kaikille! :)

Myymä ja pikkukakkonen 10+6
 
en oo pahemmin jaksanu käydä sivuilla ku en jaksa paljon muutakaan tehdä..:) paitsi raahautua töihin:) eka neuvola tänään....toivon et saan kivan neuvola tädin ku siel kummiskin tulee käytyyn aika paljon:) ikää mul on 20v..
 
Yöllisellä vessareissulla jäi paperiin silkaa kirkasta verta ja se on nyt sitten ensim.kerta tässä raskaudessa! Kaikkea muuta mahd.vuotoa onkin sitten ollut sen edestä, mutta että verta sen jälkeen kun valkkari ollut tavall.runsaampaa muutaman pvän.Kun sitten menin pitkäkseen takas en saanutkaan unta kun alko maha kipuileen, eikä edes niin vähän :( Tuskin mitään taitaa olla tehtävissä tämänkään raskauden suhteen jos entiset merkit pitää paikkaansa! Kyllä niin itkettää ja vaikka mitä, että viides krta eikä loppua näy.Sairaalaan en tahdotässä vaiheessa mennä, ovat niin kylmiä kättärillä :'(
 
Verisestä vuodosta on minulla edellisessä raskaudessa kokemusta. Elikäs rv 8+3 muistaakseni oli kun aloin vuotamaan suhteellisen paljon. Ensin sitä vuotoa tuli paperiin pyyhittäessä, mutta sitten myös valumalla pönttöön. Mahakipuja oli ja olin ihan paniikissa. Käytyäni äitiyspkl:lla ultrattiin ja sain dg:ksi Uhkaava keskenmeno. Se tosin sitten pysähtyi se tilanne ja raskaus meni hyvin loppuun asti. Sain täysin terveen poikalapsen! Eli niinkin voi käydä. Minulla on myös yksi km kokemus, milteipä "kivuttomampi" kuin tuo vuoto.

Muutenpa tänne ei ihmeitä, mitä nyt noita finnejä on ihan joka paikassa naamasta rintoihin asti. Sen lisäksi pikkunäppyjä käsivarret ja maha täys. Ihan ihme pilkkutaudin on pistänyt päälle tämä raskaus.. Niin ja hiukset on aivan kamalat ja hilsettäkin on ihan hirmuisesti vaikka hilseshampoolla olen pessyt hiuksia ja semmosta mömmöä laittanut päänahkaan...
:whistle: :whistle: On siis varsin hemaiseva olo tämä raskaus.. Mies kyllä katselee minua pitkään ja sitten hymyilee, kuulemma olen kaunis ja posket on punaiset ihan kuin raskaana ollessa pitääkin olla. :heart:

Heili + pömppis ja edelleenkin viikot auki
 
Täältäkin Tuizulle ja tuttelille isot :hug: !! Pidetään uskoa nyt yllä vaan, että kaikki on kuitenkin hyvin! Minä olisin jo juossut lääkäriin, en malttais kotona tai töissä vaan odottaa.

Kaikki muut on sanonu, että vauva on kovasti ultrassa heilunu ja liikkunu. Ei mun mielestä meidän kaveri liikkunu yhtään sen 5min aikana ku se oli kuvaruudulla. Sillon oli viikkoja tasan 9. :/ Mä tahdon uudestaan ultraan ku kaveri on kasvanu vähäsen! :eek:

Mä nukuin taas niin surkeesti, että ei mitään rajaa. Koko yö meni pyöriessä ja heräillessä. Ei vaan löydy hyvää asentoa. Mahaan ei saa koskea edes peitto kun alkaa ahdistamaan. Näin katkonaista unta rattaista koko yön ja päässä pyöri joku vammanen hittibiisi uudestaan ja uudestaan samasta kohdasta.. |O :headwall:

Kauhee nälkä ja väsy. Eipä auta ku töissä oon ja eväätki on rajalliset.. :(

Rhea ja köllöttelijä 10+6 (Huomenna alkaa jo 12 viikko!! :heart: )

Ps. Meinas aivan sydän pakahtua ku eilen katoin Jack ja Bobbya kolmoselta ja se yks tyttö teki abortin. Tuli sellanen olo, että haluu vaan halata omaa nyyttiä ja sanoo etten koskaan luopuis siitä. :snotty:
 
Tuizu ja Tutteli: iso :hug: täältäkin. Toivottavasti molemmilla kaikki kuitenkin hyvin! Oisko jommalla kummalla ollu menkat nyt ellei ois masukkia kyytiin tullu? Kun raskauden alussa kuulemma tulee usein vuotoja juuri niihin aikoihin kun ois normaalisti menkat ollu.
db, siis peukut pystyyn nyt molemmille, ei täältä enää haluttais ketään menettää joukosta :heart: ! Tulkaapa kertoon tilanteitanne kun ehditte/jaksatte. Nyt lepoa vaan jos mitenkään mahdollista!!

Mavi: Tervetuloa, lisään sut listaan. Ikäs voit vielä laittaa joko yv:nä tai sit ihan vaan tähän ni lisään listään. Ei mikään pakollinen tieto, mut jos haluat.

Korven tyttö: Mä näen kanssa tosi paljon unia, välillä seksiunia ja välillä sit muunlaisia missä tapahtuu ihan kauheesti kaikkee kummaa. Viime yönä esim. ostin vihannespuolelta pihvejä irtomyynnistä, ite otettiin ja punnittiin, siellä ne oli perunoiden keskellä.. Hämärää... Ja sit pari yötä sitten olin jo synnyttäny pojan, ihmettelin kauheesti hoitajille et eihän mulla oo viikkoja ku 10 et kuin poika voi painaa 4100g... Mut oli kuulemma hyvin ehtiny kasvaa...

Laura86: Lisään sun iän listaan. Tuu neuvolan jälkeen kertoon kuulumisia ja että saitko kivan neuvolatädin!

Julietta: Mullakin naamassa sellasia pikkunäppyjä, ei finnejä, oiskohan jotain hormoninäppyjä. Mut mulla 2 tyttöö ennestään eikä kummastakaan tullu muistaakseni näpyn näppyä. Oonki aatellu et jos oiski poika tällä kertaa ja siitä tulis niinku poikahormoneja mulle =)

Maya: Mä en ota lapsia neuvolaan, ainut kerta millon oon aatellu ottaa mukaan on rakenneultra ni hekin sit näkis vauvan. Ja sit jos sinne 4D-ultraan mennään, ni sinne kans vois tulla mukaan.

Funny: Rentouttavaa matkaa!!! Mä kattelin jo Finnmatkoilta ens kesän matkoja mut voi olla et vauva on kuitenki vähän liian pieni vielä sillon lähteen mihkään. Mut katella voi silti aina!

Pimmi: Onnea lääkäriin :heart: !

Hemilia: Mullakin kauhee hammaslääkärikammo, viimeks kun olin hammaslääkärissä sanoinki lekurille et käyn paljon mielummin synnyttämässä kun hammaslääkärissä :LOL: . Mulla kun ei oo synnytyksistä mitään kammoa jääny, päinvastoin!!

Toivottavasti en nyt unohtanu kenenkään jttuja kommentoida..
Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä, flunssa alkaa pikkuhiljaa hellittään, öisin saa pissalla juosta kerran pari, viikonloppuna juili kans masua, mut tosi vähän, kasvukipuja tais olla, vauveli muistutti varmaan olemassaolostaan. Voi kun alkais pian tuntee jo liikkeitä! En yhtään muista miten oon tytöistä tuntenu ku on jo niin paljon aikaa...
Huomenna meen neuvolaan, mulla onneks tosi ihana neuvolatäti, sellanen vanhempi nainen, on tosi mukava! Ehdin tuulimunan kanssa kerran hänellä keväällä käymään ja tuntui heti aivan ihanalta ihmiseltä, onnex! En haluiskaan sellasta vastavalmistunutta kuka ei tietäis oikeen mistään mitään.

No nyt lopetan ennen ku tulee tässä pikku kirja kirjotettuu, eihän kukaan jaksa näin pitkää tekstiä enää lukeekaan :LOL:

Aurinkoista maanantainjatkoa!!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+1 :heart: :heart:
 
Lasten viennistä ultraan/neuvolaan mukaan piti kertoa, että meillä on ultrassa siinä aulassa semmonen lappu, ettei sinne saa vielä mukana lapsia.. Ja neuvolan täti sanoi, että voi hyvin ottaa lapset/lapsen mukaan sinne neuvolaan, että edetään sen mukaan kun voidaan heidän kanssa..
 

Yhteistyössä