~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

minkälaisia kokemuksia teillä on ystävistä, et miten ne on ottanu teijän raskausuutiset...mä oon jotenkin "pettyny" omiin ystäviin, ihan kun niitä ei olleenkaan kiinnostais mitä mulle enään kuuluu, mulle kuitenkin tosi tärkee asia:)
 
Huh, sain kuin sainkin np-ultra kutsun tänään, kun sitä kerkesin jo valitella. Tuntuu vain olevan aika hankalaa sen ajan vaihtoyritys, kun soittoaikaa päivässä tunti ja koko ajan vaan jonotusta tänäänkin. Jos en saa aikaa vaihdettua, on pakko kertoa vauvasta reksille. Inhoan jonotusmusiikkeja...

Äityliini83: Miun kaverit on ottaneet vauvauutisen tosi hyvin, koska kaikilla läheisimmillä on jo vähintään yksi pikkuinen. Ne tietää, et mulla on ollut vauvakuume jo opiskeluaikana, mutta ei sopivaa miestä. Ne, ketkä on jo lapsensa tehneet, ovat innolla mukana ja muistelevat omia muutaman vuoden takaisia odotuksiaan. Ja oon kyllä itsekin ollut kiinnostunut heidän odotuksista ja lapsistaan. Onneksi näin.

Muuten ei mitään ihmeellistä ole. Töissä jaksaa kyllä ahertaa, kun muistaa juoda riittävästi. Kouluruokailu on tosi hyvään aikaa 11-12 välillä, joten säännöllistä ruokarytmiä on helppo noudattaa töissäkin, jolloin olo parempi. Keittäjä oli aika herttainen: "Onko tälle maksansyöntikiellolle luontainen selitys?" Totesin vain, että joo. Nythän tosin oli, että maksamakkaraa saisi syödä vähän, mutta en aio 30g takia kiusata itseäni!! Se on niin herkkua, että.

Misupai ja Helmis 11+3-11+6
 
Neljä hammasta on pojalla ollut suussa jo 6kk päivistä lähtien ja eilen huomasin ylös tulleen uuden. =) Kyllä se kuolaaminen onkin aivan järkyttävää, ku koko ajan on vaatteet märkinä!

Mä luulen kans, et meilläkin podetaan jonkin sortin eroahdistusta tai sitten on muuten vaan pojalla jotenkin vanttuut sekasin. Ja on muuten niin niin äitinsä perään, et oikee hirvittää miten mahtaa uuteen tulokkaaseen sopeutua.. :eek:

Meilläkin syödään vielä öisin. Joskus tuntuu, etten ole edes nukkunu koko yönä, kun poika pyörii vieressä ja käy sillon tällön nappaamassa hölät tissistä. Oon ajatellu vuoden paikkeilla kokeilla vierottamista, jollei oo poika halukas itse siirtymään "uuteen vaiheeseen".

Sellaista.. :wave:
 
Äityliini83: Mulla on vähän samaa ongelmaa... Kaverit on ottanu asian aika "tympääntyneenä" vastaan ja kommentit on ollu luokkaa "millon käyt sen koulun loppuun", "etkö sä vieläkään pääse meidän kans viihteelle" tai "joko taas"... Onhan tuo poju vasta 8 kuukautta, mutta tietysti tää on iloinen asia ja olis kiva että oisivat mukana niin kuin ensimmäisessäkin raskaudessa. Jopa yks kaveri jolla on itelläänkin 2 lasta on kyselly vointia ja on ihan iloinen siitä kun saavat lisää leikkikavereita :)
Tympii vaan ku muutenkin tuo kaveripiiri on aika pieni ja nyt ne viimeisetkin tuntuu häviävän :(
 
Ihania teidän masut! Täällä ei ole kyllä mitn havaintoa vielä masun kasvusta kun on ennestään jo "turvotusta". Ei ainakaan kukaan arvaa vielä... :D
Aika kuluu liian hitaasti, vielä on liiiiian monta yötä ekaan neuvolaan, puoltoista viikkoa tarvii vielä jaksaa, mutta sitten onkin jo 10 viikko menossa niin luulis sydämenkin kuuluvan, ellei ole huonoja uutisia.. Olen kuitenkin optimistinen enkä ajattele mitn tuollasia huonoja asioita! Harmi vaan ettei isi pääse mukaan varmaan ikinä neuvolaan katsomaan ultrasta, kun työajat menee ristiin. Sais kyl ottaa vaikka pekkasen et näkis ja kokis senkin ihanuuden. :)
Neuvolantäti muuten ultras jo ahkerasti kun kävin siellä neuvolalääkärilla viikolla 5+3 näyttämässä kuumetta ja korvatulehdusta. Silloin ei vielä näkyny ja kuulunu yhtää mitn.
Kävin eilen muuten lastentarvikkeessa ostamassa kaverin vauvalle jotain kivaa.. En meinannu saada pidettyä näppejä erossa vaunuista ja muista härveleistä. :LOL:

T: Julietta ja vauveli 7+4
 
pimmi84

niin...mun kavereilla kellään kun lapsia ei vielä ole niin...olen kun joku tartuntataudin omaava syöpäläinen, no toivottavasti ne tajuu kuinka tärkeetä niitten tuki olis.

Onneks oma äiti on olla ihana koko ajan, niin kuin iso systerikin .)
 
just kun eilen hehkutin uusia hyviä unenlahjojani, niin eiköhän taas valvotuta. Tulee varmaan mahtava päivä töissä, kääk. Mutta kun ei nukuta, ei nukuta.

Minkälaisia ammatteja teillä muuten on? Ois hauska tietää...
Itse olen meikkaaja.

Kivaa torstaita kaikille toivottelee pikkuvaemo ja -kakkonen
 
Kiitos vielä kerran onnittelijoille!

Heili Karjalasta: Ei mun pahoinvoinneista voinukkaan päätellä mitään, kun mulla ei ole ollut, eikä vieläkään ole mitään pahoinvointeja B) Älä siis siihen tuudittaudu B)

Olo on siis mitä mainioin, aamukahvia tässä juon ja lapset nukkuvat. Tänään on taas yksi "lepopäivä" kun vaan keksisi jotain tekemistä? Taidan varata kampaajan, kun mun hiukset tuntuvat kasvavan kauheeta tahtia, vois ottaa jotain väriäkin, kun vielä pystyy istumaan pitkiä aikoja.

Autoista: Vaikka tuolla aiemmin väitinkin pitäväni nykyisen auton, joudun perumaan puheeni, ei sinne sovi 2x turvakaukalo, turvaistuin ja korokeistuin ja kaksi aikuista :D Kiertelin eilen kaverini kanssa autoliikkeitä ja katselin "tila-autoja", siis jos tarvitsee enemmän kuin 5 paikkaa, sulle EI jää tavaratilaa! :eek:
Autoliikkeiden myyjillä oli "ihania" ilmeitä kun kerroin millaista autoa etsin: Tilaa 6 hengelle, tavaratilaan pitää sopia kaksostenrattaat ja kaksi isoa kassia. pitää löytyä paikka kahdelle kaukalolle ja kahdelle istuimelle. Aika hiljaiseksi veti suulaita myyntimiehiä :LOL:
Tällä hetkellä on kahta vaihtoehtoa olemassa, joko entisiä tilatakseja tai sitten Chrysler Grand voyager ja hintaahan näillä piisaa :/ Täytyy rueta ettii käytettyä...

Nyt lasten herättelyyn! :wave:

Korven tyttö ja Tuplat 11+3
 
Mulla kahdella kaverilla on jo laps/lapsia ja ne on ihan innoissaan. Yks kaveri kyllä kyselee vointeja ja muuta, mutta ei erityisesti pidä lapsista. Muut ei sitten suhtaudu oikein mitenkään. Kyllähän sitä voisi olla enemmänkin lapsellisia ystäviä.. :D

Kyllä tuli hyvä mieli kun eilen sain jotain aikaseksi. Kävin kampaajalla, imuroin ja keräsin likaset matot pois lattialta, pyyhin pölyt ja vessakin on siivottu, pyykit pesty ja koira pääsi lenkille. Jäi illalla vielä aikaa kattoa telkkua ja lukea kirjaa. Nukuin ku tukki ja nyt on hyvä fiilis! Tosin ei oo kauheesti hommia täällä töissä just nyt..

Yksien housujen nappi ei enää mee kii.. |O Kauhee röllykkä jo tässä vaiheessa. :kieh: Ja ku tuntuu, etten oo edes syöny kauheesti viime päivinä.

Rhea ja Masu-Liisa 10+2
 
Rhea: Arvaa vaan monistako housuista ei enää mee nappi kiinni, täällä on siis havaittavissa ihan oikee raskausmasu :D Näyttää sille että viikkoja ois vähintään 16! Mietin vaan että, mihin mä sovin joulun jälkeen :eek:
Raskausarpia on ennestään ja lisää varmasti tulee, ei siihen auta rasvailut tai mitkään poppakonstit. Koetan vaan pitää ihon kosteustasapainossa, ettei ihan mahottomasti repeile.

Korven tyttö ja kamut
 
Hihii!! Selailtiin näitä sivuja kohta kolme vuotiaan poikani kanssa ja kun sitten sattu tulemaan ultra kuva niin Roope innostu ihan hirveesti ja alko hokemaan "tuo vauva äitin mahassa" ja sitten kommentoimaan...

Tuplarattaista: Meillä on brion twinte tuplat ja olen niihin todella tyytyäinen. Ne on kuulmma markkinoitten kapeimmat vierekkäin olevet. Ja kyllä niillä mahtuu ihan kivasti liikkumaan. Ja niissä on tosi hyvät tilat molemmille lapsille. Me ostettiin niihin sillon myös sellanen lämpöpussi vauvalle joka oli myös maalis vauva niin oli tosi hyvä valinta. Meillä on pojilla ikäeroo pikkasen reilu 1v4kk. Nii ja sen verran noista että päädyttiin suoraan ostamaan sellaset missä on kasvot menosuuntaan kun ei Roope enää muutenkaan tykännyt kunkee selkä menosuuntaan. Ja onhan siinä huomussa se luukku mistä näkee hyvin lasten touhut koko ajan.

Sit niistä sikiöseuloista. Tiistaina oli neuvola ja sanoin neuvola tätille että osallistun niihin kaikkiin. Osallistuin niihin molempien poikien aikaan, siksi jos vauvalla sattus olemaan jotain niin osais jo vähän etukäteen suhtautua eikä tulis iskuna kirkkaalta taivaalta. Vaikka eihän sellaseen varmaan osais suhtautua, mutta olisipahan ainakin tieto. Raskauden keskeytystä tuskin tulisin edes miettimään.

Ammattini on parturi-kampaaja

Ja sitten jos vielä omaan napaani niin aloitin nyt syömään niitä multitabsin raskaus vitamiineja. Ja ehkä on vähän pirteempi olo. Tosin eilen aamulla sitten oksensin esimmäistä kertaa, mutta vain kerran. Eiköhän ne siinä ollut.

Amalia 8+3
 
Niin tahdon kovasti myös onnitella tuplista! :flower:

Ja sitten kommentoida tätä autoasiaa...

Meillä siis suvussa jonkin verran "automiehiä", niin korjaajia kuin varaosamyyjiäkin ja kun me olimme ostamassa tila-autoa miehemme kanssa, he eivät missään nimessä suositelleet voyagerin ostamista, vaikka me itse pidimme siitä. Niissä on kuulemma kauheasti vikoja.

Enempää en osaa sanoa, mutta me päädyimme sitten erääseen Saksasta tuotuun volkswagen sharaniin. Se on seitemän paikkainen auto, jossa on kaksi integroitua istuinta valmiina. Olen todella tykännyt ajaa sillä. Sieltä näkee hyvin ja ilmastointi on mukavasti auttanut mökkimätkoilla. :) Tällä hetkellä olemme pitäneet tavaratilaa suureena ja ottaneet kaksi taaimmaista penkkiä pois. Nyt sinne mahtuu kevyesti muunmunassa vaikka kahdet rattaat ja vielä kauppakassitkin. Uskoisin, että kuuden penkin kanssa mahtuisi myös tuplarattaat, mutta seitsemän penkin kanssa sitten ei enää.. Jos jossakin näätte sellaista autoa myynnissä, suosittelen ainakin kokeilemaan ja katsomaan! =)

Eipä muuta.. :wave:
 
Minä oon syksyn -06 ylioppilas ja tällä hetkellä työharjoittelussa neuvolassa. :) Tämän syksyn yhteishaussa nyt sitten haen Jyväskylään amk:iin hoitoalalle raskaudesta huolimatta. Pitäähän ne siellä mulle paikkaa jos satun pääsemään. Ainakin ne saa sellasen kuvan siellä heti että toi tyyppi haluu tänne kouluun ku hakee jo nyt eikä jämähdä himaan, tms. Näin oon ajatellu sen ite ainaki. :D

Tsemppiä ultraan Papagenalle, toiv. tulos miellyttää =)

Mulla on tasan yhdet vanhat housut mistä menee nappi kiinni ja niistäkin siksi että ne on niin matalalantioiset. Tosin nyt niistäkin uhkaavasti aina aukee vetoketju aina että en viiti kauheesti pitää. :D Kahdet uudet pöksyt ostin, koosta 32-->36 _voitteko kuvitella_ ... |O
Ja miten ihanaa kun ei kiristä eikä purista. Mammahousuja en oo vielä ostanu, kahtoo nyt mihin suuntaan tää maha tästä lähtee niin vähän myöhemmin sitten.

Nyt on niin nälkä että pakko mennä syömään taas päivän toinen aamiainen, kahvihammastakin jo kolottaa...

mama-L & Onnipaapero 10+0 :heart: 1/4 takana! Jihuu, hyvä me.
 
Ammatista sen verran, että olen psyk.sairaanhoitaja, mutta tosiaan kuopukselta vielä hoitovapaalla eli töihin en tässä välissä ole menossakaan.. Joskus sitten hamassa tulevaisuudessa. Sielläpä se työpaikka odottelee..

Vaivoja
riittää, ensin se silmätulehdusjuttu ja nyt hiivatulehdus (elämäni kolmas). Minulla meni edellinenkin raskaus tulehdusten merkeissä, en ymmärrä miten voi ollakin näin huonoa tuuria vai onko tämä jo ihan sääntö, että kun olen raskaana niin kaikenmaailman pöpöt iskee.. :kieh:

Tulis jo viikonloppu ja ens viikko. Minulla siis ultra vasta ensi viikolla ja toivon, ettei tuu mitään syytä, että se siirtyisi.. On alkanut toden teolla vaivaamaan päätä, että onkohan kaikki ok ja onkohan siellä ketään "kotona".. Ei varmaan pitäs lueskella ihmisten pahoja kokemuksia.. :ashamed:

Autosta piti vielä laittaman, että meillä taitaa olla ikuisuusprojekti se auton hankinta... :kieh: Sekään kun ei mihinkään edisty, sopivaa ei tunnu tulevan vastaan mistään.

Heili ja pömppis
 
Se on aivan varma, etten muista kenelle piti jotakin sanoa ja mitä piti sanoa, mutta koetan :D
Korven tyttöä halusin minä myös tuplasti onnitella!
Oliko se Heidi 1985 joka tuli listalle, siis tervetuloa!
Papagenalle piti sanomani että pelot olivat ihan samanlaiset monta päivää ennen ultraa, jossa onneksi selvisi, että kaikki on kunnossa! LA tosin aikaistui helmikuun puolelle, mutta meidän suvussa synnytään aina myöhässä eli eiköhän tästä maalisvauva tule :LOL: Perä-päämitta kaverilla oli 50mm ja riehui koko kohdun tilavuudelta! Oli kyllä helpottava kokemus!
Teillä on jo näyttäviä masuja! Mulla kyllä ylänappi kiristää etenkin automatkoilla, mutta ei kovin selkeästi näy ehkä vielä ulkopuolisille. Pari lisäkiloa on kyllä siunaantunut, varmaan suurin osa tisseihin :eek:
 
Kyllä nyt nyppyy raakalla kädellä noi v*tun huoltokatkot. Ei ookkaan kuin kolmas kerta kun yritän jotain kirjoittaa. Rasittavaa! Aina pilaamassa. :kieh:

No mutta ootte puhunu noista sikiön tutkimuksista... en osaa oikein niihin ottaa kantaa kun ensikertalainen oon, mut ollaan ajateltu et jos ainaki niskaturvotustutkimuksessa kävis. Mitäs muita tutkimuksii niitä on? Ja onko ne miten vaarallisia sikiölle? Onhan mulla kyllä sit se neuvola aikakin et kyllä siellä sit ainaki tulee varmaan puheeksi ne kaikki.

Ihania masuja teillä jo. Täällä kans huosunnappia kiristää, mutta en varmasti aijo ostaa uusia housuja sen takia, saa luvan vanhat mahtua jalkaan seuraavat 2 viikkoa. Työt kerran loppuu täällä sen jälkeen, ni ei sit tartte olla enää niin kauhian hienona.

Ammateistakin on ollut puhetta. Täällä päässä istuu asiakaspalvelun ja markkinoinnin omaava merkonomi, joka on tällä hetkellä pankissa töissä. Täällä kun loppuu työt ni saan sit rauhassa kulkea lökäpöksyissä.

maalainen86 ja hugo 8+6
(vaihdoin pikkuisen nimen ettei olis kovin montaa saman nimistä)
 
Papagena: Ihanaa että oli hyviä ultrauutisia :heart: Eikö ollukin helpottava ja ihana kokemus kun pikkuisen ruudulla ekan kerran näki?
Laitaki kuva heti kun voit, kiva katella muidenki ultrakuvia! Minkäs pituinen kaveri oli? Entä paljon oli syke? Mäkin aina tuijottelen pikkuisen kuvaa vaikka vielä hassulta näyttääkin, mut oonpahan saanu varmuuden et siellä joku masukki on =)

Oon edelleen kauheessa flunssassa, ihan veto pois, nenä kirvelee ja vuotaa, kurkkukipu onneks jo pois menossa. Kävin tänään ostaas mama-housut ku tuntuu et kaikki vanhat puristaa, on sit töissäkin mukavampi olla.

Muutanki ton vauvelin nimen nyt kullanmuruks ku on jo huhtihiput ni kultahippu kuulostais liian samalta :)

Huomenna aattelin tilata neuvolan jos sit sinnekin vihdoin ja viimein menis. Kuullaan taas myöhemmin.

Niin ja Heidille tervetuloa, lisäsin sut listaan!

:heart: : Ninni ja Kullanmuru 9+4 :heart: :heart:
 
Malla29
Tosin suurimmaksi osaksi hiljaisena taustalaisena. Laiska.
Kaikille odottajille toivotan nautinnollisia odotuspäiviä, joillekki vielä tuplasti...:wave:
Autokaupat tuli jo kierrettyä kun tuntuu ettei kolmenkaan istuimen kanssa mahdu tavis farmariin. Mies ei halunnut kuitenkaan varsinaista tila-autoa ja mäkin tykkään, että mahtuu normi parkkipaikkaan... Päädyttiin sitten Peugeot 307 sw joka on todellinen muuntelun ihme. Takapenkkejä voi venkslata ees ja taas, penkin voi napata irti ja siirtää vaikka peräluukkuun jos vierekkäin ei istuimet mahdu. Lisäpenkkejä saa ostettua aika edullisesti, eli auto on seittemälle.
Koklattiin kaikella lailla, pelkästään takapenkkejä lomittamalla saa leveät istuimet vierekkäisiin penkkeihin ja vielä kolmanteen turvakaukalon. Vaikka takana oli yks lisäpenkki, viereen mahtui brion yhdistelmävaunut tai 60x90cm koiranhäkki. Jos meille vielä joskus ilmaantuu neljäs lapsi, hankitaan katolle sellainen puolenkaton kokoinen suksiboxi. Ilman sitä auton on tarkoitus riittää viidelle plus kahelle pienehkölle koiralle.
Niin ja minä olen tuore insinööri, töissä miehen kanssa omassa yrityksessä.
Raskausarpia minulle on annettu runsaalla kädellä, vatsa muistuttaa jotain planeettaa kunhan vielä pyöristyy enemmän. Housut alkaa olla hyvin vähissä. Alkukolmanneksen olotila on helpottanut, mutta heti perään alkoi selkäkipu koputtelemaan. Utrassa olen käynyt ja yhtä nirppu-vauvaa:heart: odotan vk 11+1, istukkabiobsiaan olen menossa mutta muut seulonnat nyt jätän väliin koska ovat tarpeettomat tässä tilanteessa.
 
Miten noi NISKAPOIMU ja RAKENNEULTRA oikein otetaan...? Onko ne miten kivuliaita toimenpiteitä? Onko keskenmeno riskiä? Ja missä vaiheessa raskautta ne yleensä otetaan?

Kiitoksia oikein paljon tiedoista, ei tarvi sit ni kauheesti jännittää etukäteen. Ja osaapahan sit neuvolassakin jotain vastata sitten niistä.
Joudun kerran vielä yksin menee sinne neuvolaan, et jos pitää jo heti siinä tietää minne haluaa mennä ni on hyvä saaha keskustella jo kotona aikasemmin asiasta.

maalainen86 ja hugo 8+6
 
Malla29
Ne ultraäänilaitteella katotaan luultavasti vatsan päältä, ei mitenkään kivulias taikka sisällä keskenmenoriskiä. Monitorista sitten näet vauvan mustavalkoisena ja ultraaja mittailee strategisia mittoja niistä kuvista. Niskaturvotus on kait vk11-12, rakenne noin 16-20vk. Ekassa mittaavat vauvan koon (päästäpeppuun mitta) paikkaansa pitävyyden ja niskaturvotuksen määrän, tokassa tarkastelevat aivoja ja suolistoa, sydäntä ja esim. sääriluun pituutta, siis vauvan rakenteita että ovat kohdallaan. Ennen sai nämä videolle kun otti kasetin mukaan, nyt vissiin jo dvd-levylle pystyvät tallettamaan niin jäävät muistoksi.
 
Pikaisesti...

Niskapoimu- ja rakenneultra kuvataan ultralaitteella mahan päältä ja niistä ei tosiaankaan ole mitään haittaa vauvalle! Ei käy kipeää eikä ole yhtään epämukavaa... Sinä makaat vain paikoillasi, ultraaja levittää semmosta viileän tuntoista geeliä vatsan päälle ja sitten pyörittelee sitä "sauvaa" ihoa vasten ja näkee sen avulla kohtuun. En nyt tiedä oliko ihan täydellisesti kuvailtu, mutta noin suurinpiirtein :)

Ammateista oli puhetta... Mä oon vielä opiskelija. Opiskelin yliopistossa fysiikkaa pari vuotta, mutta siirryin sitten tietotekniikkaan. Sitä ennätin käydä puolitoista vuotta kunnes sain tuon esikoisen ja sen jäljiltä ollaan vielä vanhempainlomalla. Opinnot jatkuu sitten joskus vuonna 2009 :whistle:

Olo on todella turvonnut ja LIHAVA :/ Tuntuu siltä että mikään vaate ei mene päälle ku joka puolelle on tullu massaa ihan hirveesti... Puntarin mukaan painoa ei ole yhtään enemmän kuin ennenkään, mutta silti ei vaatteet mahdu... Kasvais nyt tuo maha eikä joka paikka niin ehkä minustakin huomais joskus sen syyn tähän turpoamiseen.
Mammavaatteet pysyy kaapissa varmaan vielä jonkun aikaa. Esikoista odottaessa siirryin äitiyshousuihin joskus puolenvälin jälkeen vaikka silloinkin olis menny vanhat housut päälle. Ne äitiyshousut vaan tuntui mukavammalta :) Eli luulen, että tälläkin kertaa pärjään omilla vaatteilla vielä pari kuukautta - kunhan tämä turvotus häviää... Tuntuu siltä ettei maha toimi ollenkaan vaan pyöristyy räjähdyspisteeseen ja kerää ihan kauheesti ilmaa joka ruuan jälkeen... Kovasti myös polttelee ja närästää :/

Ihania masukuvia on jo moni ottanu ja koko ajan tulee uusia iloisia ultrakuulumisia :)

Äh, ruuanlaittoon pitäis joutaa...

Pimmi 8+0
 
:headwall: Ärsyttäviä nämä torstai päivät, työt loppuu vasta viideltä. :headwall: Nälkä meinaa kurnia jo nyt, niin miten kova nälkä onkaan sit kahen tunnin päästä. Kamalaa odotusta että pääsee kotiin.

Meinaa surettaakin välillä mennä kotiin kun siellä saa olla melkeen koko illan ihan yksin. Ukko tykkää niin kovasti tehä töitä siellä kotonasa ettei montaa tuntia päivässä toisiamme nähä. Kavereitakaan ei oo pari, eikä niitäkään koskaan nää. Toisen kanssa työajat menee melkee aina ristiin ja sit sillä on aina jotain muuta menoo (tahtoo kans olla ukkosa kanssa). Toisella taas on kaks tyttöö reilu 2 v. ja toinen 4 kk ja yksin niitä hoitaa viikot kun mies on muualla töissä, eikä aina taho jaksaa mennä sinne sit kylään. Oon kyllä yrittäny töitten jälkeen käydä siellä ainaki kerran viikossa.
Että välillä meinaa olla hyvinkin yksinäistä täälläpäin, mutta jotakin viihdykettä täytyy vaan sit keksiä. Tulee aika usein sit lähettyä kahtomaan sitä omaa ukkoa kun töitä tekee ja omaa tulevaa kotia että missä mallissa siellä ollaan.

maalainen86 ja hugo 8+6
 

Yhteistyössä