MAALISMASUKIT 2007

Muistaakohan kukaan enää meitä.....

Oona täytti viikko sitten 7kk. Neiti on kontannu jo pari viikkoa ympäri taloa, istuu ilman tukea ja viikon ajan noussu jo seisomaan. Tämän hetkistä pituutta ja painoa en tiedä, seuraava neuvola on 23 päivä. Iloinen ja kiltti tyttö, paitsi illalla nukkumaan meno on vähän hankalaa. Päiväunet nukutaan taas hyvin, kun helteet on ohi(parhaillaan 4 tuntia ulkona). Ruokaa menee 5 kiinteetä ateriaa+ maidot päälle. Välillä syöminen oli vaikeeta, mut nyt menee taas paremmin alas. HAMPAITA EI VIELÄKÄÄN!vaikka olen monet kiukut niiden piikkiin laittanutkin. :D No sisaruksillekin hampaat tuli vasta 8. kuisena.

Täytyy varmaan päivittää tuota profiilikuvaa.

Niisku ja Oona
 
Päiviä vaan tännekin =) Oltiin nuutin kanssa eilen neuvolassa ja kriittiset mitat oli 8900 g ja 73,1 cm py 45 cm...hyvin kasvaa ja nyt pitäs pottailut ja lusikkaharjoittelut ottaa päivittäiseksi hommaksi..äitin pienestä tullu iso poika :heart:

Nukuttamiseen tullut muutoksia sen verran, kun aiemmin nukahti itekseen sänkyynsä, niin nyt on pakko pitää melkein nukahtamishetkeen sylissä, kun muuten siellä sängyssä vaan seistään ja heilutaan niin, että sänky rämisee :kieh:

meillä 6 hammasta suussa tällä hetkellä...nyt ei oo pitkiin aikoihin tullut uusia ja hammashoitajalle on aika loppu kuusta :D

ja Niiskulle...kyllä täällä teidät muistetaan =) on vaan niin kiirettä aina, ettei oo ehtiny kirjoittelemaan :/

katjuska ja nuutti huomenna tasan 8 kk :heart:
 
Moi!
Aikoinaan minäkin tähän ketjuun kirjoittelin (pelkkänä mariana) mutta kun vauva sitten tuli ja muutettiin niin ei vaan yksinkertaisesti jaksanut |O Nyt taas kun arki alkaa asettumaan niin alkaa löytyä intoa vauvatalouden ulkopuolisiinkin asioihin. Tyttö syntyi 8.4., täytti siis juuri 6 kk ja on aivan ihana, hyväntuulinen pakkaus :heart: Kun nyt vielä nuo yöt rauhoittuisivat niin äitikin jaksaisi paremmin.
Laitoin jo nti terälle postia, kerhossa sitten enemmän =)
 
anteeksi etten ole täällä käynyt sitten aikoihin!
Nyt neuvolassa käytiin viime viikon maanantaina. 2kk aikana ei ollut pahemmin painoa tullut eli oli se 8kk neuvola. mitat: 68,6cm 7560g Nyt marraskuussa uudestaan neuvolaan katsotaan onko paino noussut.

tosiaan meidän tyttö nukkuu yöt heräämättä. joten jospa minä nyt menen nukkumaan jotta jaksan nousta aamulla ja neiti herää 8.30-10.00 välillä että tuo aamu herätys vaihtelee.


mutta öitä kaikille :wave:
 
on näköjään kirjoittelu jäänyt muuton ja ison elämän muutoksen takia! olette näköjään kerännyt tuonne etusivulle lasten nimetkin! meidän tyttö on Jordana Alexandra ja nyt 8kk konttaa,nousee pystyyn, kävelee tukien ja sanoo äiti! hampaita ei ole vielä yhtään mutta kovasti tekee niitä! 8kk neuvola on 6.11!
 
Noniin...saatiin listakin taas päivitettyä :) Tänne ei mittään ihmeempiä kuulu. Nuutti vaan kovasti yrittää tukea vasten kävellä jo ja repii pöydiltä ja hyllyiltä tavarat alas :kieh: Iloinen poika on ja ongelmana nyt nuo yöt, kun silloinkin on kiva seistä sängyssä. 6 hammasta on suussa ja lisää ei oo tullut nyt vähään aikaan. Pikkukolmosta ollaan ukon kanssa yritetty alulle laittaa ja isänpäivänä ajattelin testata, jos enää mitään testattavaa on :whistle:

Mitäs muille kuuluu?
 
Tai no onhan Teemulla melkein 2 viikkoa päälle 8kk tuota ikää kohta. On kuulemma edellä ikäisiään motorisesti (ryömii, nousee tukea vasten seisomaan). Mutta ei oo hampaita, syö yölläki, ei konttaa, ei osaa istua. 71,5cm ja 8,4kg.

Maitonsa saa rinnasta n. 5*/vrk. Aamupuuro, lihasose, hedelmäsose, iltapuuro. Nyt menossa vaihe että yökkää kaiken pihalle. Manna- ja riisipuuron teen korvikkeeseen. Aterioilla nokkamukista vettä, leivänkänttyä tms. kouraan.

Nukkuu kahdet päiväunet. Unien pituus vaihtelee. Eilen esimerkiksi ekat 2,5h ja toiset 1,5h - se olikin unelias päivä. Pitäisi opettaa nukahtamaan taas pinnasänkyynsä kuten pari kk sitten. Oltiin kk sitten reissussa jossa nukahti aina viereen (tai vaunuihin) ja sitten tuli vahva äitivaihe (huutoa jos selkäni käännän) niin jäi pinnikseen nukahtamiset. Illalla nukutan viereeni ja nostan sitten sänkyynsä, päiväunet nukkuu vaunuissa.

Nyt vasta otettiin äitiyspakkauksen toppis käyttöön, kevät ku pärjättiin kevyttoppiksella. 74cm vaatteet sopivimmat. Ei tykkää pukemisesta.

Osaa leikkiäkin. Esim antaa tuttia minulle kun itken sitä yms. hassuttelua.
 
Nostellaas taas :) testailin sitte isänpäivänä ja sain haamunkin aconilla, mutta sitte alkoi samana päivänä vuotelua ja kipuja. Huomenna gyne aika, mutta luulen että kaikki mitä on ollut on tullut uloskin tässä muutamana päivänä. Vuodot ollu aika kovat ja samoin kivut ja hyytymää sun muuta tullut :/ No eikun uudelleen yrittämään =)
 
Moi! Huomenna meillä 9kk neuvola. siis oikeesti vasta ylihuomenna neiti täyttää 9kk :) Osaa ryömiä, nousta tukee vasten ja kävellä vähän tukea vasten 2 hammasta on. Jänskää mitähän huomenna neuvolassa sanotaan. Iloinen tyttö, mut vähän vierastaa muita ihmisiä mut ei paljon. Tämäki neiti sit tiputtelee hyllyistä tms minkä kerkeää :) Tykkää syöttötuolissa olla kun näkee kaiken :) EI tykkää istua lattialla. Mitähän muuta... hmm.. Meille se kakkosen tulo jää kaukaiseks haaveeks siis vasta 2009 keväällä vois ruveta yrittämään. Jotta saan kouluni käytyä loppuun. Siis vuosi jäljellä vielä.

Mut hyvät päivän jatkot! =)
 
Moii, tänään käytiin neuvolassa =) Mitat: 7895g 69,3cm :heart:
Tänään on täällä aika märkä keli mut tässä illalla ois torilla joku jouluavajaiset et on joulupukkia tms. Pitäiskö lähteä vaunuilemaan illalla ja kattoo et mimmoset kekkerit on?Ulkoilis samalla illalla ja kävis kaupassa`?Ei taida 9kk ikäinen vielä ymmärtää tollaisista et ehkä enemmänki vierastaa? :ashamed:

Mies lähti Paimioon huomenna tulee yöllä kotiin. Pitää meidän neitien koittaa selvitä. Mut palaillaan :) =) =)

:wave:
 
huiii kun oli tää pino tipahtanu tuonne ihan peräpäähän...vähän nostelen jos vaikka joku sattuisi tänne joskus kurkkaamaan!
Mä oon vallan laiskistunu, kerhossa en oo poikennu aikoihin...yritän joku päivä. Oon nimittäin nyt ihan facebookin lumoissa ja koukussa :whistle: . Eli koneella istun kuitenkin ihan yhtä ahkeraan kuin tähänkin asti :LOL: .

Aika lentää siivillä....Ronja täytti juuri 10kk eikä meillä enää pientä vauvaa olekaan. Kova tohina ja kohina on päällä koko ajan, kävelee kärryn kanssa kovaa vauhtia tai jos kärry unohtuu niin ryömien ja hassussa konttausasennossa eteenpäin mennään nopeaan. Kontatessa kyynärpäät pysyy tiukasti lattiassa mutta jalat kyllä on hienosti "oikeassa" asennossa..
Neuvola on vasta ensi viikolla, täytyy sitten yrittää kerhon puolelle päivittää mittoja ja samalla lukea kuulumisia.
Nyt kauppaan ja postiin..
:wave:
 
heips... missähän nykyää tällä palstalla olevat mammat on? Meillä neiti on jo 1v 1kk ikäinen. Aika kuluu nopeasti. Koulussa olen tammikuusta alkaen ollut. tällähetkellä olen työharjottelussa. Eka viikko on jo takana vielä 3 viikkoa edessä.

Pikku kakkosta haaveillaan mut eikai sen aika vielä ole. kun saan kouluni lähemmäs valmistumistani. sitten voi ajatella sitä.
 
Heipsis, tuolla kerhon puolella on osa mutta sopiihan tätäkin ketjua virkistää :) Kerhon nimi taisi olla maalisvauvat 2007.
Täälläkin tyllerö jo 13. kuukaudella, nopeasti aika sittenkin menee näin jälkeenpäin katsottuna. Minä olen vielä vapaalla, kesän jälkeen pitäisi töihin palata. Saa kesällä alkaa treenaamaan tarhailuakin.

Pikku-kakkonen meillä vasta puheissa, syksyllä arvioidaan tilannetta uudestaan =)

:wave:
 

Yhteistyössä