<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Käyn minäkin tässä ilmoittutumassa että kasassa ollaan edelleen. :(

Paljon onnea teille kaikille jotka olette nyyttinne saaneet.

Tsemppiä muille jotka olette samassa jamassa! Ei kaikkeen enää riittäisi huumori.
Olin vielä tänään aamulla kuntosalilla ja nyt shoppailemaan.. Energiaa riittää, vatsa ei hirveästi häiritse, painokin laskenut.. Mulla on erikoinen loppuraskaus..

No, palailen taas viimeistään pääsiäisen jälkeen kertomaan kun olemme päässeet kotiin vauvelin kanssa! Käynnistetään sit kai pääsiäis-ma.

Mukavaa viikonloppua.

Laura och pieni itsepäinen 40+4
 
Aloitettakoon tämä päivä ONNITTELEMALLA vauvan saaneita!!! Siispä Sydämelliset Onnittelut:

Jennah tytöstä! :flower: :hug:
LOE pojasta! :flower: :hug:
Skog tytöstä! :flower: :hug:
Heidi1985 pojasta! :flower: :hug:


No niin, tasapuolisesti saatiin pinoon uusia vauvoja! =) Täällä ollaan yhdessä koossa, ihan hyvillä mielin. Tänään on miehen synttärit, joten tekemistä riittää ennekuin suku "hyökkää" paikan päälle kahvittelelmaan. :D

Pojalle tuli eilen illalla kova yskä, joka vaikeutti hänen yöuniaan.. :( Onko kukaan tietoinen miten voisi puolitoistavuotiaan yskää hoitaa tai helpottaa? On vaan rankkaa kuunneltavaa, kun poitsu rohisee ja röhisee niin kovin. Yöllä piti välillä nostaa oikein pystyyn, kun tuntui, että meinaa vallan tukehtua yskimisestä irtoavaan limaan.. :/

No niin.. siivoilut kutsuu! Palataan!! :wave:

-mamma-miia rv37+6 :heart:
 
Tuli vaan mieleen sun pojan yskästä. Meidän 6-vuotiaalla on nyt yskä. Laitan tytön nukkumaan tyyny kaksinkerroin, että nukkuu vähän enemmän pystyasennossa = helpompi hengittää. Tytölle on myös joskus tosi pienenä määrätty ventolinea, se avaa keuhkoputkia. Sitä määrää tosin vain lääkäri. Sitten on olemassa yskänlääkkeitä, vaikka moni lääkäri on mulle suoraan sanonut, että ne ei auta yhtään.

Sit tietty voisi yritttää höyryhengitystä yms. Ja kuumaa juomaa ;). Jos ei auta niin lääkäriin. Toivottavasti poika paranee pian!
 
Onnea Skog ja Heidi nyyteistä :heart: :heart: :flower: :flower: kyllä niitä vauvoja nyt syntyy ku luikuhihnalla

Täällä taas huonosti nukuttu yö takana,heräsin useesti ja sit jäin miettimään sitä poikaa ja hänen perhettään :'( ei voi ku rukoilla heidän puolestaan ja toivoa paljon voimia heille

piitsi 37+6
 
meillä on toiminut älyttömän hyvin tämmönen "höyryhengityskone": http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=64&valikoimaid=12

Eli ei tarvita kuumaa vettä, vaan höyry lähtee eukalyptusöljystä.

 
Oikein paljon onnea vauvautuneille tytöistä ja pojista. Ei täällä koneella kerkeä käymään kun on tota tekemistä niin paljon, kuten pyykinpesua kun tyttö puklaa ja paljon. nukkuu yöt hyvin eli heräilee 3-4 tunnin välein. nyt pitää mennä neidillä nälkä.

härkäneito ja prinsessa huomenna 1 kk.tta
 
:wave:

Johan täällä on taas sattunut ja tapahtunut, onnea multakin aivan valtavasti LOE:lle, skogille ja Heidille nyyteistä!!! :flower::hug::heart:

Ja Ninnille tsemppiä sinne neukkulaan et ois pirpake kiinnittyny ja valmiina lähtöön! Mulla on aikalailla sama tilanne silleen että pää liikkuu edelleen pikkasen ja tossa lantion yläavaumassa on, siis lantioon kyllä hyvin menossa ja aika tiukastikin mutta ei vielä perillä. Oon kyllä silleen koittanu vaan miettiä et ihan hyvinhän se siitä voi kerralla humahtaa sit kun lähtee synnytys käyntiin, tuolla yhdellä toisella palstalla yllättävän monella oli just esikoinen laskeutumatta kun synnytys alkoi ja ne supistelut sit työnsi aluksi sen ipanan sieltä ales. Nii et Ninni vaiks ei ois kiinnittynykkään vielä niin ei se mitään meinaa! Tsemppiä =)

Nyt mua rupes itteeni hirvittää toi ku verenpaine oli koholla eilen neuvolassa vähäsen ja illalla saunan jälkeen olin havaitsevinani vähän turvotusta nilkoissa ja sormuskin puristi tavallista enemmän et pitääks tässä ruveta seurailemaan tarkemmin... Täytyy sit varmaan ottaa yhteyttä neuvolaan jos tulee kovasti lisää turvotusta tai sitä päänsärkyä. Tosin terkka sano siellä just sitä että muutamaa päivää ennen synnytystä on monesti verenpaineet vähän koholla et en viittis millään maalata piruja seinille vielä.

Tänään nukuttiin ihanan pitkään kun mieskin meni vasta myöhemmin töihin - alkuyön mä taistelin levottomien jalkojen ja supistelujen kanssa, sit mies tuli nukkumaan ja pisti oman jalkansa mun jalan päälle niin heti rauhottu. Oli aika jännä kyllä, mut sit sainkin unta. Mä oon nyt koittanu keksiä itelleni paljon puuhaa et saisin ajan kulumaan. Kohta meen leipomaan korvapuusteja kun tuli eilen ihan järjetön himo, illalla mennään sit sinne keilaamaan ja Amarilloon syömään - ihanaa!! Huomenna tarttis pyörähtää kaupungilla appiukolle 50v-lahja ja pajunkissakoristelutarvikkeet + rairuohot yms. Ja sunnuntaina onkin sit ne synttärit. Eli sinne asti on nyt tekemistä, katotaan mitä sit seuraavaks jos jatkoa seuraa. :D

Nyt korvapuustitaikinaa vaivaamaan ->
mama-L & Masufani-Onni 40+1
 
:heart: lliset onnittelut vauvautuneille!

Ei mitään uutta vauvaan liittyen, myllertää masussa niin että meinaa mennä sisuskalut ihan sekasin. En tiiä välillä miten päin olisin kun aina tuntuu jostain työntyvän jotain ruumiinosaa melkein ihosta läpi. Tänään 39 viikkoa täynnä eli viikko laskettuun =) , jos sitten vihdoin helpottais... Mutta ei tästä jääräpäästä kyllä tiedä, isän puolella tulleet kaikki sisarukset kuulemma ajallaan ja meillä myös, joten pientä toivon kipinää ilmassa. Eilen kyllä totesin että en jaksa enää pitkään kivuta noita neljää kerrosta rappusia tän mahan kanssa, koska nyt jo tuntuu että jään sinne välille.

Sellasta tänne Pariisin suunnalle. Jos vaikka lähtisin ostoskeskukseen kuluttamaan aikaani.

Saini + masukki rv 39
 
Pikakuulumiset neuvolasta...

Sf-mitta edelleen 37cm eli on Muru laskeutunu alemmas, neuvolantäti veikkali et jos viikon sisällä syntyis =)
Pissa puhdas ja kaikki muutenki kunnossa...

Nyt kauhee kiire, palaan asiaan myöhemmin!

Ninni ja Muru 39+5
 
Mama L: :p Mulla on kanssa ollu jo muutaman päivän kauhee himo tehdä korvapuusteja, mutta kun en sais syödä makeeta niin oon yrittäny välttää ajattelmasta sitä ja onneks pahin leipomisvimma menny vähän ohi niin en oo niin innokkaasti tekemässä heti mitään. Täytyy nyt katsoa miten käy... Sorrunko vai en
 
Heipparallaa!
Tulin piipahtamaan. En ole oikein kerinnyt käydä juttuja naputtamassa... :headwall:
Tässä mietiskelin vain että kuinka "nopeasti" synnytyskanava oikein lyhenee?! :D Täällä odotetaan niin kovasti tuota vauvaa. Itse olen ihan rapakunnossa... La aika on 31.3, mutta kovasti toivoisin että tuo pikku asukas tulisi ulos pikku hiljaa... :LOL: Alapää on niin tulessa ja vihloo kaiken aikaa. Supistuksiakin tulee välillä ihan hyvin, mutta ei ole vielä säännöllisiä... :headwall:
Muutama yö takaperin yöllä supisteli, mutta meni myös ohi. Itse olin "ns. latautunut etä kohta puolin saatetaan olla synnärillä", mutta toivossahan on hyvä elää! :|
Synnytyssiivoustakin on harrastettu kohta 2 viikkoa, että homma lähtisi käyntiin... Meillä ei enää ole oikein mitää siivottavaa jäljellä... :(
Mitkäs tuon synnytyksen saisi hyvin käyntiin, muuta kun 3 s säännöllä?!? :) :)
Mutta nyt päikkäreille kun tuo meidän murunen nyt nukahti... :)

JA HIRMUSESTI ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE! :flower: :heart:

:hug:
 
Yöllä oli suppareita 2-5min välein aamupuolelle saakka ja kun soitin kättärille käskivät odottaa aamuun jos vaan pärjää! Odottelin sitten ja jossakin vaiheessa olin jopa nukahtanut ja heräsin 7.30 aikaan hyvävointisena.Pari tuntia menikin ok ja sitten alk.taas supparit...soitin Haikaranpesään ja oli täys joten käskivät soittaa normi synnytysosastolle ja sieltä käskettiin tylysti odottaa kotona niin kauan, että pää lähes irtoaa kivusta ja sitten voi soittaa uudestaan!!!
Siiis haloo mitä tämä tämmönen on, ettei sairaalaankaan pääse vaikka on kipee...täällä nyt yritän kärvistellä ja odottaa josko Haikaranpesä tyhjenis päivän mittään ja kun vuoro vaihtuu siellä soitan uudelleen :kieh: Normi osaston kätilö vielä ehdotti liikuntaa ja raitista ilmaa kipuihin ja surkutteli, että kun tämä loppuaika monesti on niin kivuliasta erinäisten vaivojen täyttämää ja pitkäveteistä! Anteeks, mutta mä en jaksa :eek:
 
Tutteli Tosi kurjaa tommonen kohtelu :hug: Itse luultavasti menisin suoraan sairaalaan ja vaatisin niitä ottamaan mut sisään. Joku muukin valitti tulleensa agressiiviseks ja vaativaks tässä loppuajasta ja ite oon kyllä huomannut samaa. Ranskalaisiin tehoaa onneks aina se että selittää tarpeeks eikä anna periks. Yleensä saa tahtonsa sillä läpi. Tsemppiä ja yritä jaksaa vielä!
 
:heart: Meille sitten syntyi poika, tässä hän tissillä tuhisee joten kirjoittaminen aikas vaikeaa :D
http://kaksplus.fi/keskustelu/t994190
siellä jotain pätkiä synnytyksestä ja mittoja ja muuta, ei tarvitse uusiksi kirjoittaa!
Olo ihan huosu ja hassu ja poika kuin pieni karkki :heart:
 
Paljon onnea taas kaikille pienen nyytin saaneille!!! :flower: :heart:

Vauvoja satelee joka tuutista ja LOE ja Skogin saivat viimein pienet syliinsä :)

Täällä nuo omituiset alaselän vihlomiset jatkuu istuessa joten koneella olo on jo aika vaikeaa :/ Pojallakin alkaa olla ruoka-aika joten äitiä tarvitaan :)

Jaksamisia kaikille ja tässähän aletaan olemaan jo kuun puolivälissä! :D

Pimmi 38+2
 
Meille syntyi Neitikirppu naistenpäivänä 8.3. klo 10.06. Raskausmyrkytyksen takia käynnistettiin kaks päivää. Synnytys kesti 18 h, mutta lopulta maailmaan tulla tupsahti tummatukkainen tyttö 3760g ja 51cm.


Nyt ollaan kotona, syödään ja kakataan :)

:heart: :heart: :heart:
 
Tää on ollu jotenki tätä ihme touhua ja kohtelua mun kohdallani alusta alkaen ja joka paikassa ihan siitä asti kun sain ensim.km kesällä -06! Kun nyt itse satun olemaan sh ammatiltani(ja opiskelen terkkariksi) ja vielä uudelleensynnyttäjä niin tuntuu, että itse saan itseni hoitaa ja minun jos kenen pitää ymmärtää tämän pvän terveydenhuollon tila, kaikkine kiireineen ja ongelmineen! Neuvolassa olen käyny loppuajankin 2 vkon välein, koska aikoja ei ole antaa ja osaan itse reippaana käydä mittaamassa verenpaineen ja stiksaamassa virtsan ja ottaa yhteyttä jos jotain epätavall.on(ja minunhan se kuuluu tietää mikä on norm.ja mikä ei)ja kotona voin itseäni lääkitä ja tarkkailla viimeiseen asti, että on sitten muille tarjota synnytyspaikkoja kun reppanat tulevat kipeinä ja epävarmoina.Kyllähän minä sh tiedän, että loppuraskauteen kuuluu kaikenlaista vaivaa ja tuskastumista, että jos issias vaivaa ja kädet puutuu se johtuu raskaudesta ja menee kyllä ohi kun synnytykseen asti päästään ja että kätilöopiston alaa ei ole selkäkivut ja käsien puutumiset vaikkakin ne tuntuu odottajasta hel...tuskalliselta ja johtuu 99%varmuudella tästä raskaudsta ja ainut tapa poistaa ne olisi päästä synnyttämään, mutta että sen takia alettas käynnistelemään tai avitettas jo alkaneita supistuksia lääketieteellisin keinoin niin...EIHÄN SE NYT KÄY MINUN KOHDALLA! Miten te muut saatte itsenne puhuttua sisälle sairaalaan? Tää vaan tuntuu niin epäreilulta ja etenkin kun synnytystapa keskustelussa kätilö nimenomaan painotti, että heti saa tulla sairaalaan kun supistelee ja tuntuu ettei pärjää kotona!

Mama-L useimmat odottajat turpoaa etenkin loppuakohden eikä siitä tarvitse huolestua kun muistaa vaan kaikesta huolimatta juoda runsaasti ja etenkin pelkkää vettä! Tätä samaa asiaa itse kyselin vaikkakin näin itsekin aavistelin, mutta näin kättäriltä kätilö vastasi.Samoin verenpaine voi loppua kohden nousta jo ihan pelkästään lähestyvän synnytyksen takia ja ellei alapaine oli yli 100 ei tarvitse huolestua!
 
Minä synnytyin pojan keskiviikkona 12.3.06 yöllä klo.00.40. Mitat 3540g ja 50cm. Synnytys oli jokaisen naisen pahin painajainen, ilman mitään kivun lievitystä "luomuna". Olen tässä nämä päivät yrittänyt miettiä sitä mielessäni ja käydä läpi sitä kokemusta. Onneksi poika syntyi terveenä ja voi hyvin vaikka tulikin niin vauhdilla maailmaan. Päästiin tänään kotiin ja olen suunnaatoman onnellinen ja itse voin siis fyysisesti hyvin.! Tosin tämä sai jäädä viimeiseksi synnytyksekseni.

Tulen kertomaan koko tarinan myöhemmin ja lukemaan teidän kaikkien kuulumiset, nyt yritän "kotiutua" rauhassa.

enne ja pikkumies 2vrk
 
Nyt mä täällä taas palloilen yksinäni kotona. Kauhea siivousinto tupsahti jostain, yritän kuitenkin olla iisisti, ettei synnytys alkaisi vielä.

Mulla ei masu oo laskeutunut kyllä yhtään mihinkään, tosta se alkaa suoraan tisseistä.

Hmmm... Jaksaiskohan sitä raahautua kiskalle vuokraamaan leffan... Ei siis suurempia ongelmia täällä ;) -vaemo
 
Heippa kaikille maalismammoille, ja tuhannet onnittelut vauvautuneille :flower:

Ajattelin tulla kertomaan (vaikka hiljaiselon jäsen olenkin, ahkerasti teitä olen kuitenkin käynyt lukemassa vaikka kommentoimaan asti en ole jaksanut. Oli jotenkin niin vaikea raskaus, että tuintui siltä et jos jotain kirjottaa niin siitä valituksesta ei vain tule loppua), että meille syntyi terve poika sunnuntaina 9.3, kiirellisellä sektiolla 21tunnin jälkeen kun oli ensiks normaalia kautta yritetty, syyksi todettiin vääränlainen tarjonta ja hidastunut avautumisvaihe. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin ja pojan mitoiksi saatiin 3960g, 53cm ja pipo on jotain suurta valtavan pahkan takia päässä.

Onnea vielä kerran kaikille vauvan saaneille ja jaksakaa te muut vielä odottaa, kyllä se palkinto siellä odottaa ja se onkin maailman paras :D
 
Väsyttää!

shoppailemassa olin taas 7.5h ja piti mies lähteä hakemaan töistä mut en mä vaan jaksa. Pakko ottaa päikkärit niin on taas illemmalla virkeä :) Eilenki pyörin itiksessä varmaan 5h ainakin :D

Särkyjä on ruvennu tulemaan ja tänään jo kiroilin ku ei ollu mitään lääkitystä mukana. Oli hitusen hankala ajaa kun alaselkää ja jalkoja särkee. Varmaan nukkunut taas jotenkin huonosti. Öisin varsinki on tuskaa mennä vessaan kun ei ilman tuen ottamista pysty ees istumaan pöntölle. Mutta kuuluu homman juoneen, pitää ajatella positiivisesti =)

Viime viikolla olin hitusen innokas saamaan vauvan jo kotiin mutta nyt ei oikeestaan haittaa yhtään ettei tunnu synnytys olevan lähellä. Täytyypi kyllä myöntää että jotain merkkejä mistä muut ehkä innostuisi niin olen huomioimatta koska ei ne oikeesti mitään tarkota ennenku lähtö sit todella tulee. Niinkuin täälläkin on aika moni todennut :LOL:

Mutta ehtii sitä todellakin olla vauvan kanssa ja mieluusti odottelen ainakin vklopun yli synnärille lähtöä. Katsotaan sit sunnuntai-iltana mitkä on fiilikset taas, olishan se kiva miehelle jatkaa kotona ettei tarvis töihin mennä taas maanantaina jos pääsis synnyttelemään B)

Toivottelenpa supistusten sijaan muillekin positiivisia ajatuksia loppupäivistä! Menee aikakin paljon nopeammin kun ei ajattele kokoajan miten kurjaa on B)


Tutteli78
mee vaan sinne sairaalaan! ei ne voi sua käännyttää ovelta! sanot et sattuu ja se syntyy ja sähän et lähde mihinkään :D sama se onko täyttä vai ei, ei se vauva siitä välitä jos se tahtoo tulla. Tsemppiä :hug:

Terveisin Oikukas 40+1 :D :heart:

olipa muuten kiva eilen ku yks myyjä kysy että "no koskas on laskettu aika" ja pääsin sanomaan et TÄNÄÄN :LOL: :D
 

Yhteistyössä