<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Olipas taas vauvoja tuppsahdellut, kun mutaman tunnin olen koneelta poies, joten oikein
ISOT JA IHANAISET ONNENTOIVOTUKSET :hug: KERA niin ennelle, rusinalle, äityliinille kuin sipulillekin :heart:

Minä kävin juuri muksuille hakemassa hesestä ruokaa, kun en jaksa mitään tehdä. Nukuttiin tytön kaa toiset 2en tunnin päiväunet tuossa iltapäivällä. Pitäisikö mun huolestua kun olen kaiken aikaa niiiiiiiiiiiin väsynyt, vaikka nyt olen öisinkin nukkunut suhteellisen mukavasti?!?

tuttelille paljon voimia tulevaan koitokseen :hug: Nyt vain menet sinne synnärille ja sanot, että et lähde pois kun vauvan kera :heart:

Eipä tässä kait muuta sitten tällä erää :wave:

kleopatra ja James

Tänään olin taas neuvolassa ja sama virsi kun viimeviikolla: taas painoa 1,4kg lisää viikossa! Alkaa oleen ihan mieletöntä tää painonnousu...kun sitä muutenkin on tullut reilusti tän raskauden aikana. Jalat on ihan tosi etovan näköiset punakat löllykät. Noh, onneks verenpaineet, pissat ym. on kunnossa et ei tässä mitään toksemian merkkejä muuten oo. On vaan aika lasti lisäpainoa joka viikko tollanen puoltoista kiloo. :(

Äsken otin pienet päikkärit ja heräsin ilmeisesti supistukkseen :) niitä ei ookkaan kuulunu sitten 33 viikon. Ei muuta kun tervetuloa vaan kypsyttelyt kohdunsuulle. Toivottavasti niitä sais lisää. Anoppi kovasti vannotti etten saa synnyttää viikkoon (kun ovat ulkomailla) ja vaikka ihana anoppi onkin niin toivon kyllä kovasti josko neiti vaan olis halukas tulemaan et sais tullakkin ;)

Noh nyt takas sohvalle yrittää roikottaa näitä tukkeja yläviistoon. Aamulla jo tein yhden lenkin ja katotaan jos on illla pakko vetää toinen...ja lisää vaan vettä naamariin. Ihanaa tää raskaana olevan naisen arki :LOL:

paksukoipi + fiina 37+5 (jee jee kohta taas viikon vaihto)

ps. niin ja onnea taas vauvoista..tässä menee jo laskuissa sekasin ja hyvä niin :flower:

uusille vauvautuneille!!!

Päivitän taas ton syntyneiden listan kun jaksan, nyt supistelee sen verran etten jaksa olla koneella kauempaa, on muuten vatsakin toiminu tänään normaalia paremmin :eek: Toivottavasti alkais pikkuhiljaa enteilee jotain!!!

:heart: :Ninni ja Muru 39+5

Heippa!

Pikaisesti tulin kertomaan, että meille syntyi ihana pieni poika 11.3. Painoa 3120g ja pituutta 49cm. Synnytys meni hyvin ja nyt olemme vain nauttineet uudesta perheenjäsenestämme :heart:

Onnea muillekin vauvan saaneille ja paljon tsemppejä vielä odottaville :hug:

Alisa

Lapsivedet meni äsken saunan lauteille(lämpö auttanut kipuihin ja suppareihin), että kait nyt vrk sisään ainakin käynnistävät synnytyksen jos ei muuta! Lauteilla olen istunut koko illan, mutta se on ollut ainut hyvä keino kipuihin, kokeilkaa jos mahdollista! Nyt mä olen jopa vähän paremmalla tuulella pitkästä aikaa :)

Paljon onnea vauvautuneille tasapuolisesti :heart: :heart: :heart: kyllä niitä nyt tulee kovaa vauhtia,tosin johan se alkaa tääkin kuu olemaan puolvälissä :whistle: nopeesti se aika vaan menee =)

Tutteli Onnea matkaan :heart: tuuhan sit kertomaan kuulumisia,ku jaksat/ennätät,nyt ei enää ainakaa käännyttele sua takasin sieltä ;)

Ninni sulle on parasta olla toivottelematta mitää,ku sit menee kuitenki kaikki persiilleen ni mä vaan puhallan :whistle: täältä idästä sinne länteen päin supistustuulia =)

Piitsi vajaan tunnin päästä tasan 38 :D

Alisalle lämpimät onnittelut pikkuprinssistä :hug:

tuttelille tsemitystä matkaan mukaan (kuulumisia odotellaan) :hug:

ninnille lähetän supistuksia :whistle: (itse en tänään niitä halua, kun on siskon tuparit) :LOL:

Mulla oli viimeyö pitkästä aikaa täysin kivuton. Siis ei nivuskipua, ei selkäkipua, ei mitään :eek:
Näinköhän olisi tyyntä myrskyn edellä. Vai onko teille muilla esim. nivuskivut hävinneet, kun vauva on laskeutunut alemmaksi? Ajattelin vaan, että jos vauva ei enää paina jotain tiettyjä hermoja mitkä on sitten aiheuttanut nivuskivut. *toivossa on hyvä elää*

Ja taas kerran aamukahville poistuu tämä mamma :wave:

kleopatra ja James 37+5

Pitkäkoipi et oo ainut jolla turvotusta, mulla siis lähinnä nilkoista alaspäin ja sit vähän somisssa. Mut noi jalat on jotain niin hirveetä, oikeet pullataikinajalat :kieh: Onneks se vaiva jää varmaan aika pian pois kunhan saisin tän vauvelin tuleen ulos...

Piitsi
Joo-o, mulle ON paras olla toivottelematta yhtään mitään :ashamed: Kun Muru ei halua syntyä vielä ni ei voi mitään. Mulla oli viime yönä vatsa ihan sekasin ja olin hereillä sit 2,5 tuntia kun mahaa kiersi ja supisteli ja olin jo vähän innostunut että jotain alkais tapahtuun mut ei vielä ainakaan :headwall: :headwall: Mut mullahan oli se uus tavoite et synnytyän vasta laskettuna mikä siis huomenna, mut taitaa tällä rouvalla tulla kiire.. Vaikka ei mulla aiemmissakaan synnytyksissä oo edeltävänä päivänä pahemmin oireita ollut, toivotaan siis et tämäkin käynnistyis vähän niinkun yhtäkkiä. Huomenna ois vaan jotenki niin hyvä päivä synnyttää, ihan lasten hoitoon saamisen ym. järjestelyjen kannalta.

Tutteli tais jo lähteä tositoimiin, kuulumisia odotellessa =) Mulla muuten vähän sama homma noiden neuvolakäyntien ym. kanssa kun jo kolmas tulossa, en oo todellakaan saanu käydä neuvolassa läheskään yhtä usein kuin esim. ensisynnyttäjät.

Neuvolantäti sanoi mulle eilen et jos tulee taas säännöllisiä supistuksia ni mun kannattaa kuulemma lähteä synnärille ja sanoa sit jos ne taas lakkaa et en jaksa enää vaan kannattaa kuulemma vaatia et ne vähän avittais synnytystä käynnistyyn. Se onkin sit eri asia toimiiko käytännössä, mut niin hän ainakin suositteli tekeen. TYKS:n synnytysvuodeosastot on kuulemma ihan piukassa ja hoitajilla kauhee kiire, mut mä en kauheesti heiän apua tulis tarviin ellen kauheen kipeenä ois synnytyksen jälkeen. Osaisin kyllä hoitaa itekin pikkusen ja muutenkin haluisin kotiin mahdollisimman pian. Pääsiäistä en ainakaan aio sairaalassa maata :kieh:

Tulipas taas vähän negatiivinen viesti, anteeks :ashamed:
Koitan kovasti keksiä jotain tekemistä tälle päivälle, vinkkejä?? Liikkeellä haluisin pysyy koko päivän, mut tekemällä mitä???

Palataan!

:heart: :Ninni ja Muru 39+6

Onnea taas kaikille vauvan saaneille :flower: :hug: ja tsemppiä tuttelille synnytykseen! :hug:

Täällä jännitellään pysyykö vauveli masussa ensi torstaihin saakka :p. Silloin olisi suunniteltu sektio.Vähän jännitti viime yönä kun miehen oli siis aivan pakko vetää kalsarikännit vaikka olen varoittanut/uhkaillut yms. sitä, että eikö se halua olla oman lapsen synnytyksessä mukana :(. Toivottavasti ei jatka touhua tänään.

Selkä on vähän jumissa ja vessassa rampataan. Kivuttomia supistuksiakin tulee säännöllisesti. Eka synnytys lähti käyntiin ilman minkäänlaisia ennakkomerkkejä, niin varmaan tämäkin sitten, jos lähtee käyntiin ennen suunniteltua sektiota.

Mä nyt mietiskelen täällä kun huomenna on virpomispäivä, että miten paljon annatte pääsiäismuia tms. virpojille?? Katselin taas eilen kauhuissani pääsiäismunien hintoja ja meillä on rahat ihan lopussa ja nyt on vasta kuun puoliväli :eek:. Meidän 6-vuotias saa virpoa kavereiden kanssa huomenna tämän meidän pihan tutut ovet. Ihania oksia on tyttö tehnytkin!

Jos nyt menis vihdoin herättämään tytön...se valvo eilen yöllä kun on ollut flunssassa.

Helmi ja vauveli 38+2

Onnea vauvautuneille! Ja etenkin ennen synnytystarinaa odottelen kyllä innokkaasti, kunhan jaksat kirjoitella tarkemmin... Ja tuttelille onnea matkaan!

Kleopatra mulla nivuskivut on vain pahentuneet kun vauva tuntuu poraavan itseään joka päivä vähän alemmas, mutta välillä sitten saattaa olla kivutonkin päivä. Kivut alkoivat silloin pari-kolme viikkoa sitten kun vauva laskeutui. Mutta ota näistä sitten selvää... itse olen ainakin lopettanut erilaisten oireiden miettimisen, kun - niin kuin monet täällä on todenneetkin - niistä ei näytä voivan päätellä oikein mitään.

Fiilistelin eilen varmaan pari tuntia noiden heinä- ja elokuun keskustelujen parissa. Jotenkin sitä muistelee jo nyt haikeudella millaista silloin oli: mun mielikuvissa aurinko paistoi koko ajan ja olin ihan levottoman onnellinen enkä millään voinut uskoa, että tässä näin kertalaakista tultaisiin raskaaksi... Muistan kun eka neuvolakäynnilläkin vain hoin tädille, että en varmaan kyllä oikeasti ole raskaana. Ja surullistakin noita oli lukea, kun tällä palstallakin kirjoitteli aika eri porukka silloin. Jotenkin riipaisevaa lukea, miten innoissaan monet olivat, ja sitten alkoi tulla vuotoja ja huolia... Mulle ainakin raskauden eka kolmannes - tai jopa puolikas - on kyllä ollut näin jälkikäteen ajateltuna kaikkein raskainta aikaa, kun koko ajan sai pelätä ja olla huolissaan.

No, tulipa vuodatus. Nyt sitten edessä rauhallinen viikonloppu miehen kanssa kaksistaan. Tällaista ei ole ollut aikoihin - ja voi olla ettei taas tulekaan (vuosiin?), kun ensi viikonloppu on pääsiäinen ja sen jälkeen voi olla jo vauva maailmassa... Ajattelin, että pääsiäinen olisi hyvä aika synnyttää, kun miehelläkin on silloin pitkä loma. ;)

Bellona 38+2

Täältäkin toivottelen paljon onnea oman rakkaan nyytin saaneille :heart: Tsemppiä loppu odotukseen kaikille masukkaille :hug: Ja hyviä ponnistuksia kaikille synnärillä oleville, kuten Tuttelille ;)

Onnen kukkuloilla oleva Jade & rakas pieni poika 2 vkoa :heart:

Hauskaa lauantaita! :LOL:

Uhkailuista huolimatta masukki viihtyy yksiössään. Liikkeitä saa jo todenteolla laskeskella. On kummasti rauhoittunut, taitaa olla melko ahtaat oltavat.

Illalla huomasin kauhukseni että myös minun nilkat on kuin pullataikinat :x Järkkyä.
Täytyykin tästä lähteä miehen mummun syntymäpäiville :p

Leijonanmorsian ja :heart: 40+5

Täälläpä tuntuu olevan kovin hiljaista tänään. :eek:
Mekin poistumme tästä ruokakaupoille ja sitten menenkin sinne siskon bileisiin. Siellä kaikki on jo aloittaneet juhlimisen... :D
Joten palataan huomenna jos en satu synnärille joutumaan :LOL: *toivossa on hyvä elää* Vaikka en minä sitä oikeasti toivo, huomasin vaan just että on tuo meitsinkin pötsi jo melekoisen alhaalla...

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille :wave:
Herkutelkaa ja hoivatkaa itseänne :hug:

kleopatra

leijonamorsian, olen tehnyt saman havainnon että vauvan liikkeet on vähentyneet ja muuttuneet sellaiseksi kummalliseksi "möyrinnäksi". Joo ja tuossa suihkussa käydessä ja säärikarvoja siistiessä huomasin kanssa jalkojen, etenkin jalkaterien ja nilkkojen olevan hyvin nesteytetyt :LOL:

kleopatra täällä taas, mutta nyt mä meen :wave:

Tää mun siivousvimma vaan pahenee koko ajan, äsken harkitsin vakavasti ikkunanpesun aloittamista, heheh!

Kävin tekemässä mahtavia vauvanvaatelöytöjä Legon ystävämyynnistä ja sitten kaverin kanssa pizzalla, maha on niin täynnä. Vaikka ihmeesti sinne mahtuu kuitenkin vielä, oon syönyt kohta puolet virpojille tarkoitetuista suklaamunista :D :saint: ....

Leppoista lauantainjatkot kaikille!

Moi. Eka yö vauvan kanssa kotona ohi ja se meni kyllä kurjasti :'( Vauva itkeskeli koko illan ja enemmän ja vähemmän koko yön. Tuntuu että sitä vaivaa masu, kun se paukuttelee aika paljon. Tänään mennyt paremmin ja vaavi (ja äitikin) saanut nukuttua. Jospa se on vaan ohimenevää masuvaivaa.

Synnytyskertomukseni kokonaisuudessaan:

Kaikki alkoi supisteluilla, jotka voimistuivat iltaa kohden silloin 11.3. Vastaanotolle mentiin illalla klo.18:30 Supistukset olivat kovia ja säännöllisiä, mutta kohdunsuun tilanne vasta alkuvaiheessa, auki pari vaivaista senttiä. Olin ammeessa joskus yhdeksän maissa ehkä noin tunnin, siellä olo helpotti vähän, mutta vain hetkeksi. Kun nousin ammeesta, pyysin ilokaasua tai jotain kivunlievitystä sitä kuitenkaan saamatta kohdunsuun tilanteen vuoksi. Tässä vaiheessa olin jo kovin väsynyt ja itkuinen. Kymmenen ja yhdentoista aikoihin sain vaan lämpötyynyn vatsalle kipua helpottamaan ja tilanne kohdunsuulla edelleen sama vaikka kivut sietämättömiä. Itkin ja kysyin että miksei mitään tapahdu, sain selitykseksi että olen liian väsynyt ja jännittynyt, ettei kohdunsuu pääse "rentoutumaan". Minua ja miestäni kehoitettiin nukkumaan, vaikka aamuun asti. Synnytyssalista valot kiinni ja hyvää yötä. Itkin ja huusin supistuksia. Vartin päästä tästä meni lapsivesi, soitin kätilön paikalle. Kohdunsuuta ei edes tutkittu vaan vesi kuivattiin altani ja kehoitettiin jatkamaan unia. Kysyin että eikö tämä ole nyt edistystä kun vesi menee, kuulemma luultavasti silti menee aamuun.! Mielestäni tässä vaiheessa mulle olis jo pitäny antaa jotain kivunlievitystä! |O Valot taas kiinni ja hyvää yötä. Supistukset oli niin kovia että mä todella huusin ja kirosin. Tunsin painetta kohdunsuulla ja sanoin miehelle että mä synnytän kohta. Soitin taas kätilön joka lämmitti lämpötyynyn ja neuvoi rentoutumaan!Soitin taas kelloa heti kun kätilö oli taas jättänyt meidät mieheni kans keskenään. Kello oli vartin yli kaksitoista ja mä huusin ja itkin etten jaksa enää, haluan kivunlievitystä. Kätilö lähti huoneesta soittamaan päivystäjälle joka oli suositellut epiduraalia. Kello oli puoli yksi yöllä kun karjuin että mä synnytän nyt! vihdoinkin kohdunsuu tutkittiin ja kätilön yllätykseksi se oli täysin auki! Kätilö sanoi että älä ponnista ja lähti juoksien huoneesta. Huusin miehelle, että ota vauva kiinni, se syntyy. Vihdoinkin kätilö palasi sen päivystäjän kanssa ja alkoi ottaa vauvaa vastaan. Tässä vaiheessa muuten olin saanut käsiini ilokaasumaskin jota hädissäni hengitin, mua neuvottiin että heti kun tunnet että supistus tulee niin vedä henkeen jne. ja mä karjuin että ei ne ala ja lopu vaan kipu on jatkuvaa, hengitin sitä hädissäni ihan kokoajan ja joku sanoi että älä ota niin paljon kun menee pää sekaisin.! Mulle laitettiin hädissään niitä remmejä mahan ympärille mittaamaan niitä käyriä, vauvan sydänääniä ei saatu. Kehoitettiin työntämään kovaa. Kysyin onko vauvalla hätä, kuulemma oli. Sattu niin että huusin että kuolen ja niin luulinkin. Sitten 00:40 vauva syntyi. Se oli sininen mutta onneksi kunnossa. Kipu loppui siihen, mutta pelkäsin ett olin halvaantunut kun kumpikin käteni oli tönkkösuorana enkä saanut niitä yhtään liikkumaan. Kyselin hädissäni et miksei kädet toimi, kuulemma johtuu siitä kun hyperventiloin. Sain vauvan vatsan päälle. Sit kun kädet alko vihdoin toimia niin sain vauvan rinnalle ja se alkoi heti hyvin imemään. Kuin ihmeen kaupalla en ollut revennyt pahasti, ei tarvinnut ommella yhtään. Kokemus oli aivan kammottava ja olenkin sanonut että meidän lapsiluku on nyt tässä.

enne ja aarre-poju 3vrk

Täällä kanssa vielä yhessä koossa! Eilen oltiin koko päivä liikenteessä, keilaamassa (!!) ja Amarillossa syömässä. Uskomatonta miten sitä voikaan olla niin elämänsä kunnossa heti ku on jotai kivaa tekemistä, mulla ei ainakaan ollu mistään kömpelyydestä tietoakaan. :D Siellä vaan keilasin ihan into piukassa muiden mukana. Amarillossa ihanaa Chicken Burgeria kupu täyteen. Illalla vasta kotona huomas et olipahan reissu kun nivuset paukku ja muutama äkäinen supistus valvotti sekä herätti yöllä. Aamulla menin suihkuun ja huomasin että maha on tainnu ottaa oikein kertahumahduksen alas. Ja tällä kertaa uskon että se ei oo vaan mun silmistä kiinni kun mieskin oikein ihmetteli. Et jospa meillä oltais lähtökuopissa pikkuhiljaa *tuulettaa*.

Tänäänki on ollu koko päivä yhtä vilskettä, lähettiin liikenteeseen tyttöjen kanssa, ensin Tiimarista (herranisä mikä kauppa 5- ja 6v-tyttöjen kanssa...) virpomisvarpomistarvikkeet ja sit ryysättiin vielä täpötäyteen Cittariin viikonlopun ruokaostoksille, ekat puol tuntia tosin pyörittiin sielläkin eka appiukon lahjan perässä. Nyt onki sit mamma aika finaalissa taas vaihteeks, siunattu mies rupes laittamaan ruokaa kun tultiin kotiin, mun täytyy varmaan mennä nyt ihan pitkäkseen sohvalle lepuuttaa selkää ku särkee...

Mä en oo vielä mitään tulppiakaan bongannut, mitenköhän yleistä se on että sitä ei vaan kertakaikkiaan huomaa tms. Tosin en usko enää mihinkään "enteileviin" merkkeihin ku niiden mukaan mä oisin synnyttäny jo ainaki 29 kertaa ja ekan kerran jo viikoilla 35+ :LOL:

t. mama-L & Onni mahassa mukana, 40+2!

Moikka kaikille!

Aika hurja Enne tuo sun synnytyskertomus, mikäs mahtoi olla sun synnytyssairaala? Mielessä itsellä kävi heti, et pitäiskö tosta jättää sairaalaan joku reklamaatio? Saitko sä edes kamalasta kokemuksestasi puhua kätilösi kanssa jälkeenpäin?

Me oltiin eilen ystäväparin luona iltaa istumassa, älyttömän hyvän ruan parissa.
Saatiin heistä sylikummit vauvalle =)
Mieheni joi itseni hassuun kuntoon, on niin huvittavaa miten sen viinan sietokyky on laskenut tän raskauden aikana.. ei enää ole tultuu kotona tissuteltuu kun en minäkään juo nii nyt hänellä humahtaa niin hyvin päähän. Monet naurut tuli naurettua =) Itsekin join vajaan lasillisen punkkuu ja maistuihan se.
Tänään nukuin pitkään, järjestelin kaikki tähän asti otetut valokuvat kansioon et seuraavaksi saa ruveta keräämään vauva kuvii :heart:

Mulla on ihan valtavaa turvotusta jaloissa ja ne tekee olon inhottavan levottomaksi =( Tekis mieli käärii ne johonkin kylmäkääreisiin... Nukuin päiväunet sillai et jalkojen alla oli iso tyyny, hiukan helpotti. Kävin myös kävelemässä, mut ku enää Grocksit menee jalkaan, niin ei niillä pitkiä retkiä köpötellä ku menee vesi läpi ja tulee kylmä =(
Onko jollain jotain super hyviä vinkkejä helpottaan turvotusta? Tekeekö jollain muulla turvotus jalat levottomiksi?

Onkos joku ennättänyt katsomaan leffaan jo sen Teiniraskaus leffan? itsellä tekis vähän mieli käydä kattoos...

Karjalanpaisti on uunissa kypsymässä ja muusi tarvis vielä tehdä.. mieskin tulee pian töistä niin saadaan olla mukavasti ilta yhdessä ennen ku se lähtee taas yöksi töihin.

Voikaapa hyvin!

Minä + Voice 37+6

Enne, ton takia just halusin sektion! Aika kauhea kokemus varmasti, mutta nyt onneksi ohi :hug: . Paljon onnea pienestä pojasta!

Angel, tarkotitko Junoa? Siis niin hyvä elokuva! Jos vaan jaksat, mene ihmeessä katsomaan. Saa nauraa... ja itkeä. Mä olin viiden mun kaverin kanssa katsomassa sitä ja mua alko itkettää siinä lopussa. Aattelin, että kamalaa, täällä hormoonihirviönä vollotan, mutta sitten katoin ympärilleni, niin kaikki pyyhki silmiään.

Yhteistyössä