<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Onnea vauvautuneille! Täällähän tapahtuu koko ajan :)

Nukuttiin sitten pommiin että ei ainakaan unettomuus vaivaa. Mutta kulttuurierona sekin, että työnantajat on tottuneet siihen että työntekijät tulee töihin vähän miten sattuu, koska julkisissa on koko ajan jotain ongelmia tai myöhästelyitä.

Tutteli: Täällä on yleisenä ohjeena että pitää nukuttaa selällään ilman peittoa tai tyynyä ja unipussissa just kätkytkuolemien estämiseks. Mutta on siis ihan kaikilta kuulemani ohje täällä Ranskassa.

Musta olis kanssa kiva käydä neuvolassa edes kerran viikossa kuulemassa onko mitään tapahtunut, mutta nyt tosiaan vasta ens viikolla tapaaminen sen kätilön kanssa ja edellisestä käynnistä tulee kuluneeksi 3 viikkoa. Mutta sitten jos oon ymmärtäny oikein siellä pitää kai ravata muutaman päivän välein.

Ja sitten imettämisestä, jos jotain kiinnostaa kuulla niin kuulemma suuri osa äideistä ei halua edes yrittää ja sitten näille jotka haluavat on olemassa vertaistukiryhmiä, joissa imettäneet äidit kertovat kokemuksistaan. Useimmat kun alottaa työt uudelleen kun vauva on 2,5-3kk vanha eli ainakaan täysimetys ei silloin enää ole edes mahdollista. Teki mieli siinä vaiheessa sanoa että en ainakaan henkilökohtasesti tunne Suomessa ainoatakaan naista joka on laittanut 2,5-3kk vauvansa hoitoon. Itse olen täällä siinä tilanteessa, että luultavasti joudun tekemään noin :/

Mutta se niistä kulttuurieroista. Oikeesti piti vaan tulla toivottamaan tsemppiä kaikille jotka tosi toimissa tai kärvistelee viimesten päivien/viikkojen kanssa kuten allekirjoittanut. :hug:

Saini + masukki

Jennah Onnea prinsessasta :heart:

Ninni ei näytä pääsevän ei :D
mäkin sanoin jo kaverille viime viikol,et ku hän pitää huomenna tupperin esittelyt,et en mä sinne tuu ku meinaan olla laitoksel sillo,mut enpä taida olla.Tuli kyl tosi nopeesti toi olo et haluis tän jo tänne maailmaa,ku viel pari viikkoo sit ei ollu mitää kiirettä ja nyt jo oottaa päivittäin et josko jo jotain tapahtuis.Tosin sano jo neuvolassakin eilen,et kannattaa varautua siihen et ku ens viikol meen äippäpolille,et alkais käynnistelee,mut ku ei mua kyl nappais maata siel sairaalassakaan monta päivää "turhan" takia :ashamed:

Kohta se on Heidikin tositoimissa :heart: oikeesti miten voi jännittää näin paljon ventovieraan puolesta :whistle:

Tutteli mä oon kans yks pirujen seinälle maalailija,eka olin ihan varma et tää menee kesken,sit ku olin menos rakenneultraa,olin ihan varma et sielt löytyy jotai kamalaa,sen jälkee oon pelänny et kuolee kohtuu/synnytykses ja sit viel saa pelätä tota kätkytkuolemaa :( ei vaan oo osannu nauttia tästä kaikesta,mut niinku joskus aiksemmin jo kirjotinki ni must tuntuu et ku tät raskautta ootettiin niin kauan ni se on tehny mulle pelon et ei kaikki voi sujua hyvin,vaik sit toisaalta oon sitä mieltä et ei voi mikää mennä pieleenkään,ku tätä tosiaan on toivottu niin kauan :/

Piiti ja Tutteli: Musta löytyy kanssa tota piirrettä enkä oikein osaa nytkään vaan odotella luottavaisin mielin että kaikki menee hyvin vaan uskon siihen vasta siinä vaiheessa kun nyytti on syntynyt. Ja tietysti senkin jälkeen voi tapahtua mitä vaan, mutta parempi olla miettimättä etukäteen vaan otetaan päivä kerrallaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piitsi82:
Kohta se on Heidikin tositoimissa :heart: oikeesti miten voi jännittää näin paljon ventovieraan puolesta :whistle:
mulla oli sama homma aikanaan että tuli jännättyä ihan vieraiden synnytystä! :D mut jotenkin ne muut ketjulaiset vaan tuntui niin läheisille vaikkei ollut koskaan nähnytkään, olihan sitä sen 9kk ajan lukenut toisten fiiliksiä päivittäin. :)

mut mä palailen taas linjoille kun on jotain kerrottavaa. Heidi ei oo vielä kovin kipeenä, vihlaisuja tuntuu vain ja silti on noin hyvin edistyny, hyvä juttu niin jää sille voimia loppurutistukseenkin! :heart:

ja tuplaONNEA Valvatille pienestä tytöstä ja pojasta!! :heart::heart:

Vaaleanpunaiset onnittelut myös Jennah:lle sirpakasta pikkuneidistä! :hug::flower:

Heidille tsemppiä vielä edessä olevaan koitokseen!!

Mulla on tänään laskettu päivä, jee jee jee!
Vielä ei tosin oo sen kummempia merkkejä synnytyksestä, ihan tavalliselta päivältä tuntuu!

Neuvolaterveisiä:

Rv: 40+0 !! <3
Painonmuutos/vko: +525g
Turvotus: -
Verenpaine: 121/69
U-Prot: -
U-Gluk: heikko +
SF: 33cm
Lapsiveden määrä: normaali
Raivotarjonta
Syke: +125-140
Liikkeet: ++

Painoa oli tullu toi ihan normi 500g viikkoon, vois olla vähemmänki mut en jaksa stressaa-aaa, yhteensä raskauskiloi nyt about 11. Turvotusta ei ollu mut verenpaine oli pikkusen kohonnu ja pulssikin melkein sata. :O Täti sano vaa et yleensä on ihan normaalia et muutamaa päivää ennen synnytystä verenpaine rupee pikkusen nousemaan. Jeei. Mut noi nyt on noita tooosi "luotettavia" merkkejä. :D Pissas oli protskut tällä kertaa ok, mut glukoosi heikolla plussalla, silläkään ei kuulemma enää käytännös mitään väliä oo. Loppuraskaudessa näkyy heti kuulemma nois sokeriarvois jos on tyylii syöny vaaleeta leipää/jotain muroja ku ei munuaiset ihan samalla lailla pelitä. SF oli sama ku viime viikolla eli 33cm, ja eipä ollut tiitiäinen vieläkään halunnut kokonaan laskeutua ja pää liikkuu edelleen pikkasen. Lapsiveden määrä ihan normi, raivotarjonta edelleen ja liikkeet hyvät. Tais olla nukkumassa kun ruvettiin kuuntelee sykettä mut hyvin kuulemma nous sinne 140 kun liikku ja sitten taas laski nätisti.

Juteltiin sit vähän siitä ku mua hirvitti et jos menee kauheesti yli et miten isoks ehtii kasvaa ja pystynkö alateitse synnyttää... Se sano et tuntui ihan normikokoiselta vauvalta eikä nää mitään estettä miksen pystyis. Sit mietittiin sitäki ku alunperin mul on menkkojen mukaan katottu LA 20.3 ja sit se on muutettu ku sain 2 ultrassa peräkkäin todennäköisimmäks LA:ks 13.3. Siitäpä voi sit alkaa arvailee kumpi on tarkempi jne... En tiiä. Joka tapauksessa äitin Ruttu-Sämpyli on tervetullut joukkoomme koska vaan mut ei haittaa jos tykkää vielä hetkisen muhkeassa masussa asustaa. <3 Seuraava neuvola varattiin sit tasan viikon päähän, jos vielä tarvis on <:

Ninni, en tiiä miten paljon eri kaupunkien käytännöt poikkeaa toisistaan mutta mä sain ainakin vielä ensi viikolle ihan normineuvola-ajan (torstaille, rv 41+0) ja täällä mennään sit viikoilla 41+5 suoraan sairaalaan ite yliaikaiskontrolliin ja ne saattaa kyllä vielä sieltäkin kotiin lähettää jos oikein "huonosti" käy jos näin voi sanoa, onhan se luonnollisesti alkanut synnytys aina parempi kuin käynnistetty... Mut oon ymmärtänyt näin et jos on paikat jo muuten kypsyneet ja vauva lähtökuopissa niin kyllä ne siellä sit melkeen käynnistää. Mut tosiaan en tiiä miten siellä teidän päässä sit toimitaan...

Nyt taidan ottaa vielä kupin kahvia ja ihmetellä oloani, uskomaton fiilis et tänään on laskettu päivä!! :)

t. Onnellinen mama-L ja Ruttu-Sämpyli Masufani-Onni rv 40+0!!!

:heart: Tänään on laskettu aika :heart: ...Eilen tuli kokeiltua illan aikana kolmea ässääkin, ja siitä tuloksena 3 supistelua :LOL: Siinä kaikki, ja kaiken kukkuraksi nukuin viime yönä loppuraskauteni makoisimmat yöunet. Nyt olis levännyt ja energinen olo lähteä synnärille, mutta masuasukki on aivan eri mieltä :ashamed:

Ninni78: Mä sain tänään ens viikolle uuden neuvola-ajan, ja silloin saan sit lähetteen Tyksiin ylikaiskontrolliin. Ja se lähete siis tarkoittaa, että itse soitan sinne ja varaan sopivan päivän, joka useimmiten on sit 41+4-5. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että pääsiäinen tosin sotkee kuvioita, ja voi siis mennä ton ylikin. Mut toivotaan, että alkaa tapahtuun ennen tota eikä käynnistämisiä tarvita...

Saini kiva lukea sun kertomuksia, miten siellä Ranskassa on tapana tehdä....

Ja onnittelut kaikille vauvatuneille :flower:

funny + masuasukki 40+0 :heart:

Onnea hirmuisesti kaikille vauvan saaneille :heart: Ja voima:hug: odotukseen kyllästyneille! Puhallan täältä viimeiset jälkisupistukset lasketun ajan lähellä oleville ja sen jo ylittäneille!Alatte kaikki oleen jo niin lähellä kauan odotettua h-hetkeä, ettei oo enää pitkää aikaa vauvan näkemiseen ;) Tsemppiä loppu odotukseen!Kyllä teidänkin vuorot pian tulee =)

Mä täälä jo mietin vauvan nopeeta kasvua. La tulee jo 2 vkoa täyteen!Nyt sais aika pysähtyä hetkeksi :D Tänään mennään ekaan neuvolaan. Poika syö hyvin ja hanakasti. Rinnanpäät on vieläkin arat ja tekee tosi kipeetä vauvan ekat imut. Se Lansinoh voide on hyvää. Auttaa kummasti!Poika on varmaan jo lähemmäs 4500kg.

Olkaa tarkkoja painoarvioiden kanssa. Meillä meni se ainakin ihan päin peetä!!Rv 37 arvioitiin vauva 3,2 kg, eikä pitänyt lasketunajan tienoilla olla kuin korkeintaan 3,7kg.Lääkäri sanoi TAYSissa, ettei vauva edes saa kasvaa 4kg, että mahtuu tuleen hyvin.Vauva oli kuitenkin syntyessään 4115g (rv 39+3) ja jäi sitten hartioistaan pahasti kiinni. Onneksi vauvalle ei tullu mitään!!Siitä oon onnellinen.Muutenhan mun synnytys oli unelmasynnytys.. Arviot on arvioita.Oikeen vauvan koon näkee synnytyksen jälkeen, mutta ei pienellä ihmisellä sais painoarviot noin paljon heittää..

Tuun aina välillä lukeen kuulumisianne. Kolmen pienen kanssa ei vaan kauheesti näin alussa jää ylimäärästä aikaa. Nautin kuitenkin tästä elämänvaiheesta ;)

Ainiin, kiitos kaikille vauvaonnitteluista:heart: En tainnu vielä muistaa kiittää!
Tulkaa kaikki pian vauvaketjuun :)

Jade ja pieni poika 1vko 5 päivää

päivitetty, jos joku jäi puuttumaan ni ilmottakaa mulle!!!! Tai jos tietoja väärin!!!

Ainakin Ciciliskolla oli niin pitkä taina et jos sais tiivistettynä ni saisin laitettua sunkin kertomuksen tonne, kiitos!

Ninni ja Muru 39+4

Onnittelut taasen vaavin saaneille!

Täällä viimeyönä mojovia alapään/peräaukon vihlontoja. Tais neiti pusertua taasen hiukan syvemmälle lantioon. Noh, huomenna on neuvola ja saa kuulla et milläs mallilla se pää siellä on. Muutaman päivän ollu tosi vetämätön ja tylsistynyt fiilis. Varmaan tolla surkeella harmaalla ilmallakin osansa tässä. Tekis mieli mennä lenkille mut toi harmaa tihkusade ei oikein innosta.

Äsken sain kuitenkin itestäni niin paljon irti et kävin asentamassa vauvan turvakaukalon isofix alustan autoon :) Nyt se on siellä valmiina ja odottelee vaan matkustajaa saapuvaks! Nyt ois vielä hiukan kestovaippatarvikkeita pyykkäämättä, josko ne sais lyötyä koneeseen seuraavaks. Täällä rempan keskellä kun ei oikein noi siivoustyöt innosta. Kovasti yritetään saada paikat jonkinlaiseen kuntoon ennen kun vauva syntyy.

Missä muuten se meidän vauva palsta sit löytyy? Ei oo viel pistänyt silmään.... T:tyhmä

pitkäkoipi + fiina 37+4

Kasassa ollaan :attn:

Onnittelut vauvan saaneille :flower:

Mulla sama juttu mikä oli jollain toisellaki (en muista kuka :ashamed: ) en oo viittiny kirjotella ku niin erilaiset ajatukset. Laskettu aika ylihuomenna mutta mulla ei kiirettä saada vauvaa ulos. Viihdyn näinkin :)

Vauvan pää tosi alhaalla ja kiinnittyneenä eli valmiina tulemaan B) Mutta olen valmistautunut että menee yli ja yliaikaiskontrolli on sitten 27.3. itse varattuna.

Mulla myös tulee päivittäin 'vaan' kivuttomia supistuksia mutta en ihmettele kun esikoisen kanssa kipeet tuli vasta ku synnytys alkoi käynnistymään, eli äläpä huolehdi Oikukas vaan oo onnellinen, hehheh :D

Turvotusta on enemmän ku tarpeeksi, viikossa tulee 1,5kg painoa lisää poikkeuksena tänään neuvolassa oli vähän vähentynyt paino. Yhteensä tullut noin 20kg mutta iso osa turvotusta niin pitäisi lähteä synnytyksen jälkeen eikä muutenkaan haittaa, ehtiihän sitä laihdutella :saint:

Heidille tsemejä :attn:

Suvitus+vauva 39+5

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart: :heart: :heart:

Stemppiä synnytykseen lähteneille ja ihanaa kun Loe oli vihdoinkin päässyt lähtemään!!

Täällä alkaa vauva arki pikku hiljaa rullaamaan. Toissa päivänä neuvolatäti kävi kotona katsomassa poikaa. Painoa oli tullut hyvin (4130g) eli melkein oli syntymäpaino saavutettu. Saatiin ulkoilu lupa, kun kelit on niin leitoja. Käytiinkin sitten heti aamusta vähän aikaan ulkoilemassa! =) Tänään sitten napatynkä irtosi ja huomenna mennään käymään neuvolassa! Tissit on ollut tosi kovilla, kun poika ahkera syömään. Toinen rinnanpää oli jonkin aikaa ihan verillä, onneksi on nyt paranemaan päin!!

Nyt taidan lähtee sohvalle lukemaan uusia vauvalehtijä, kun sekä tyttö että poika unilla!!

Muumi82 ja poika 1 viikko

Onnitteluja kaikille vauvansa jo saaneille! :flower:

Nyt on tainnut käydä niin, että kaikki minun edeltäni ovat jo lähteneet synnyttämään. Täällä ei edelleenkään supistuksen supistusta tai muuta synnytykseen viittaavaa. Tänään olin neuvolassa viimeistä kertaa, kaikki muu oli ok, paitsi verenpaine ihan omissa lukemissaan. Ottivat verikokeet mahdollisen raskausmyrkytyksen varalta, mutta luulen osan paineiden noususta liittyvän siihen, että täällä alkaa hermo ja usko mennä, kun mitään ei tapahdu. Koko ajan vaan jännittää, että koska tästä pääsisi lähtemään.

Ninni: Turun neuvolakäytännöistä. Olin siis tänään viimeisessä neuvolassa ja neuvolan täti varasi minulle ajan 41+5 viikon käyntiin äitiyspoliklinikalle (tai synnärille, en tiedä kumpaan). No joka tapauksessa aika on varattu ensi tiistaille, aikaisemmin eivät kuulemma tuohon kontrolliin ota. Siellä sitten katsotaan, jäädänkö paikalle heti vai koska.

Pliis, jotain merkkejä pikkuherran synnytyksen lähenemisestä tänne!

Zussu ja pikkuherra 41+0

Moi,

Päiväunet nukuttu ja pian on iltaruoka valmis.
Kummallinen polte ja vihlonta tuolla alhaalla, taas jotain ennenkuulumatonta :eek: Voisikohan olla niin, että James siellä raivaa vain itselleen tilaa...

Täältä sympatia :hug: kaikille jo "yliaikaa" käyville ja toivotaan, että pian teillä olisi oma nyytti sylissä. Kovia supistustuulia :whistle: (puhallan) niitä kaipaaville!
Mulla ei ole mitään kiirettä vielä, mutta voi olla että 2en viikon päästä tilanne on toinen ja kärvistelen ja valitan omaa olotilaani :D *anteeksi jo nyt pyytelee* :ashamed:

Just tuossa muistelin aiempia odotuksia ja silloin minäkin olin paljon "kärsimättömämpi". Esikkoa kun odotin, niin elin siinä kuvitelmassa, että se laskettuaika on vähänkuin parastaennen päiväys ja kun lapsi ei silloin tullutkaan pihalle niin olin että jaahas, et sitten halua syntyä vai... :LOL: *tyhmä kakskymppinen kaikki tänne hetinyt- asenne* Sit aloin hulluna tekee kymmenien kilometrien kävelylenkkejä (joo, ja jätin vielä puhelimen kotiin, ettei vaan tarvii vastata uteluihin, että jokojoko. Ties hitto soikoon vaikka olisin synnyttänyt sille lenkkipolulle!) ja ravaamaan rappusia... Toista odotellessa oli huoli vauvasta niin suuri että mitään tällaista en ehtinyt touhuta. Ja nyt otan päivän kerrallaan, tulee sitten kun tuntee itsensä valmiiksi (siis näin mennään vielä ehkä sellainen pari viikkoa...) :D

Joo mutta siis jaksamista meille kaikille ja varsinkin niille jotka sen nyyttinsä ovat jo maailmaan saattaneet :heart:

Nyt syömään :p

kleopatra ja James

heips :wave:

Rohmutti: Mä en edes tullut ajatelleeksi että hiusvärit lähtisi hikoilun mukana.... :eek:
Tulin juuri uudistuneen kuontaloni kanssa kampaajalta, ja ai vitsit miten piristi mieltä, ja hyvin jaksoin sen pari tuntia istuskella kampaajan tuolissa...nyt on uusi malli ja uusi väri. =)

Kleopatra: Huomasin myös, että ei meitä loppukuun odottajia montaa taida täällä pyöriskellä, mutta kohtahan muutes jo on loppukuu, puolessa välissä mennään, ja pian se on meidänkin vuoro...huh huh, pulssi vain nousee kun mietin että ehdimmekö saada talomme rempan valmiiksi.

Mä pongasin tänä aamuna ensimmäisen kipeän supistuksen!!!jee, saavutus sekin, ja siihen yhteen se sitten jäikin.

Paljon onnea vauvautuneille, ja valvatille tuplista!! :heart: :flower:

Nyt taidan vielä juoda pullakahvit ja alkaa tämän mimmin hemmottelupäivä olla takana...

ootus + pieni 38 + 1

ootus täälläkin hermoillaan tuon talonrakentamisen kanssa... Ei kyllä saada valmiiksi kuin hyvällä lykyllä vauvan ristiäisiin mennessä, mutta siihen on tyydyttävä. Mua vaan ressaa niin pirusti kun mies ei "muista" hoitaa kaikkia tärkeitä asioita mitä liittyy tuohon rakentamiseen ja minä saan sitten niitä hoidella... :eek: Tänäänkin olen taas hermoillut näiden asioiden kanssa ihan kympillä :headwall:

Minä olen käynyt kampaajalla viimeeksi joskus lokakuussa, mutta olen säästellyt siihen kuluvia rahoja sitten tuonne synnytyksen jälkeiseen elämään ja käyn sitten ennen ristiäisiä, kun taas nään kuinka hiukset tippuu päästä. Niin on käynyt aiemminkin synnytysten jälkeen ja odotan niin käyvän nytkin :|

Onkos se laura hylännyt meidät nyt ihan kokonaan?!?
Mitkäs Ninnin fiilikset on tällä hetkellä... :attn:

kleopatra ja James

:kieh: :kieh: :kieh:

Niin mulla piti sitten olla tänään se käynnistyspäivä... Joopa, joo, kotona kuitenkin taas olen!!!!! KELE.....
Vauvan painoarvio oli 3560g ja pitäis kuulemma mahtua hyvin heidän laskelmien mukaan mahtua syntymään alakautta. Tilanne kohdunsuulla on hyvä, eli kaula pienentynyt ja sisäsuukin jo reilun sentin auki, mutta kalvot tuntuu edelleen tiukoilta, joten koska mulla on omat supistukset olleet napakoita ja kipeitä niin meinasivat että odotetaan maanantaihin, jos lähtis itekseen käyntiin... Ja jos ei niin sitten maanantaina käynnistetään. Varovaisia kuulemma pitää olla kun esikoinen syntynyt sektiolla, ettei kohtuun kohdistu liikaa painetta ns.keinotekoisilla käynnistysmenetelmillä...
Kätilö kyllä oli sitä mieltä että maanantaihin ei kestä, mutta itse alan olla jo hiilenä, että varmaan menee sinne asti. :kieh: :kieh:
Saleissa ja osastolla oli täyttä, joten varmaan siksikin meni näin...

No nyt sitten vaan niitä 3 S:sää tekemään oikein urakalla. ;)

Onnittelut jälleen kaikille uusille vauvautuneille!!!

viivi ja vagner 39 tasan.

Kleopatra täällä ollaan suht´ hyvin fiiliksin, kevättä rinnassa =) Kiitos kysymästä. Oon nyt päättäny olla hermoilematta ja odottaa suosiolla tulevaa sunnuntaita jolloin se laskettu aikakin on, jos silloin pääsis synnyttään ni ois hyvät mahikset saada sellanen ihana lottopotkupuku =)

Käytiin tänään K-Raudassa kun oli uusi avattu, ostettiin Vallilan Kaivari-kangasta ja styroksilevyä sinne alle ja pingotettiin kangas siihen päälle. Saatiin makkariin uus taulu sängyn yläpuolella, hintaa yhteensä tarvikkeille noin 10?. Eli halvalla päästiin kun kangas oli vaan 5,90?/m. Tarvii sitä jotenkin mieltä piristää.

Vähän on supistellu taas ja ollu niitä ilkeitä vihlasuja mut oon koittanu olla kiinnittämättä niihin huomiota, pakko on kun oon niin pessimistinen ollu viime aikoina. Eiköhän tää tästä. Pitäis ostaa itelle vielä jotain pirteen väristä vaatetta, joku ihana keväisen keltainen t-paita vois olla kiva piristysruiske, onhan tässä tullut koko talvi tullut jo mustissa kuljettuakin. Mitään mama-vaatteita en todellakaan aio enää ostaa mut eiköhän ihan normi t-paita mee vaikka masutuubin kanssa =) Huomaatteko miten positiivisella mielellä oon, apua, oonkohan sekoomassa :LOL: :LOL:

Onnea kaikille lasketun ajan saavuttaneille nyt sitten vaan supistuksia teille et pääsette omalla vuorollanne synnyttään!!!

Saikohan Viivi ja Vagner sen käynnistyksen tänään, huhuu?

Eipä muuta tähän hätään, tarvis keksiä taas joku hyvä ruoka ennen kun lähen cittariin pyöriin...

:wave: :wave:

:heart: :pikkasen positiivisempi Ninni ja Muru 39+4

Yhteistyössä