<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Onnittelut Rhealle söpöstä vauvelista! Kyllähän näitä maaliskuisiakin alkaa jo tulla, ei mee kauaa, kun kaikilla on nyytti!!

Profiilissa meidän neiti Doomoossa... Täytyy toiselta koneelta ottaa tuon kuvan alkuperäinen ja linkittää se tänne, kun tuo on vain sähköpostista napattu.

Neiti on jo ekoilla unilla, säntillinen tapaus kun on. Hän nukkuu 9-11, 12-14 ja sitten iltapäivällä joko pitkät unet tai kahdet lyhyet. Yöt on mennyt hyvin 2-3 syötöllä. Parina yönä suorastaan loistavasti, nimittäin neiti syönyt viimeisen kerran 5.20, kun mies on juuri herännyt aamupalalle... Ei tuu ylimääräistä heräystä.

Pitää vähän hoidella vakuutus yms. asioita, ennen kuin neiti taas vaatii tisua.

Misupai ja Siiri
 
Maailman söpöimpiä :heart:!

Soitin mun th-kätilölle tosta yskästä ja hän sanoi, että lepoa vaan ja höyryhengitystä, niin ehdin toipua ennen tiistaita. Jeejee, taas parani fiilis!

Ninni mä yritän ajatuksen voimalla saada sun supparit käyntiin oikein kunnolla!

Kuullaan taas varmaan kohta, täällä kotona pörrään kuiteskin koko päivän.
 
moikka!

mie infoilen teille miten Heidi1985:llä homma etenee. :)

äsken laittoi viestiä että on ollu käyrillä ja lääkäri meinannu laittaa taas kotiin, että kun yleensä ei ennen rv 41 käynnistellä. on sitten kuitenkin sanonu että sama teidän on jäädä kun täällä kerran ootte. kohta siirtäävät osastolle ja saa ekan tabun kohdunsuulle.

jos ei kahteen päivään käynnisty niin 3 päivä on sitten lepopäivä. jospa pääsis tositoimiin pian, on raukka ihan rikki ollut liitoskipujen ja muidenkin kipujen kanssa. *sormet ristissä*

ja mua jännittää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni78:
Listassa on monia muitakin kellä laskettu aika jo menny, mitäs teille kuuluu???
Täällä yksi.
Kuulumisia - ei ihmeitä, nautin raskaudesta täysillä ja suren jo etukäteen eroa mahasta. Enpä siis ole juuri viitsinyt tänne kirjoitella kun on niin erisuuntaiset ajatukset suurimmalla osalla porukkaa. Hyvin menee mutta menköön.
Tsemppiä kaikille tilanteeseensa, onnea vauvan saaneille :flower:

~Tiila ja Nyytti 40+5
 
rhea, onnea ihanasta tuhisijasta!

(ja anteeksi;oli pakko tulla tänne puolelle kurkistelemaan kun oma vuoro ensi kuussa)
tuo rhean vauva oli vaan niin meidän esikoispojan näköinen joka syntyi 5v sitten 7.3 :heart:
että kyllä laittoi tunteet pintaan ja täällä nyyhkytän sitten.. :ashamed:

onnea myös kärvistelijöille, en malta odottaa milloin itse pääsen taas tositoimiin.. :D

pulttis ja tyttö rv 33+4 :heart:
 
Jipii!! Täällä sitten toisilla tapahtuu, mm: enne, LOE, Heidi1985 Onnea matkaan ja kuulumisia odotellessa!! :hug: :heart: :heart: :heart:

Ja toisilla ei... Myötätunto :hug: teille!! :heart: Mäpäs kuulin sellasen jutun, että kolmella ihmisellä samassa kaveripiirissä oli lähteny synnytys käyntiin hesburgerin kerrosateriasta, joten käykääpäs koittamassa josko siinä olis jotain taikaa! Eihän sitä koskaan tiedä... :D

Täällä neuvolakäynti takana. Kaikki hyvin. Painoa olin taas onnistunu keräämään ruhtinaalliset +800g/viikko :ashamed: Nyt ens viikoks kyllä laitan itelleni tavoitteen, että saisin muutaman gramman miinusta. Onnistuu varmaan tosi hyvin, ku äskenki vetelin tossa pari rivillistä laivasuklaata.. :LOL: Tää mun kuuluisa toteamus: noh, ens viikkoon on vielä aikaa! Pikkunen rt:ssä, sykkeet 135-140. :heart: Joten hyvin pyyhkii... =)

Palaillaan!! :wave:

-mamma-miia rv37+4
 
Hei vaan.

Neuvolantäti kirjoitti lähetteen yliaikaiskontrolliin TAYSiin, joten sieltä tulee sitten posteljoonin kantamana kutsu. Saas nähdä kuin vuoden munajuhla sotkee niiden kuvioita. :kieh:
Siinä ne tärkeimmät tällä hetkellä. *asennoituu käynnistykseen* :headwall:

Leijonanmorsian ja :heart: 40+2
 
Voi kun olette kirjoitteleet paljon... Luen joskus, ilmoitan nyt vain tärkeimmän:

Meille syntyi pitkä poika (56cm, 4400g) raskausviikolla 40+1. Säntillisen pikkumiehen synnytys käynnistyi vesien menolla ja supistuksia odoteltiin melkein vuorokausi. Nyt harjoittelemme kotielämää hyvissä sielun ja ruumiin voimissa. :heart:
 
Inksu81
Täällä ollaan pitkästä aikaa jopa ihan hyvällä tuulella, harvinaista herkkua =)

Voi että oli sulosia vauvoja, onnea vaan kaikille nyytin saaneille. Kun sais vielä tän omankin kainaloon... noh tasan viikko jäljel...heh..tääl lasketaan jo koht varmaan minuutteja leikkaukseen...no toivottavasti ei sentään.

Ruokahalusta... Onko muilla nälkä kasvanu loppumetreillä? Musta tuntuu, et mä syön kohta meidän talouden vararikkoon...ei mun paino oo kummemmin noussu, mut koko ajan on aivan kamala nälkä... taitaa olla oikee suursyömäri tääl masussa :)

Just kun mä ehin toitottaa kaikille, et nyt on koti kunnossa vauvelia varten..ni eikös sit eilen imuroinnin lomassa paljastunu vesivahinko.... menee nyt sit vissiin meiän pikkuveski ulkoseiniä myöten uusiks...jippii...eikä varmaan maksa paljoo... No kai se vaan on ajateltava niin et nää on nyt sit niitä omakotiasujan ihanne juttuja.

jeps...mutta kai se on suunnattava jääkaappia tyhjentämään..maha kurnii...taas....

Inksu 38+2
 
Tiila älä ihmeessä lopeta kirjoittelua sen takia, että muut kärvistelevät! Varmasti monista on kiva kuulla, että jollakin menee hyvin ja osaa vielä nauttia ("yliaikaisestakin") raskaudesta! Ja luulen kyllä, että moni kärvistelijäkin kaipaa vielä sitä masua jossain vaiheessa... Tietty tuntuu hölmöltä hehkuttaa omaa onnea jos muilla ei ole asiat yhtä onnellisesti, mutta ainakin mun mielestä omaan odotukseen on helpompi suhtautua positiivisesti, kun kuulee hyviäkin kokemuksia muilta!

Tansulille ja Rhealle tosi paljon onnea! :flower:

Kävin tänään neuvolassa. Kaikki oli periaatteessa ok, vauva kuulemma "tosi alhaalla", mutta verenpaine oli koholla (92/134). Kun vielä pientä turvotustakin on tullut, niin nyt sitten otetaan rauhallisesti ja yritetään välttää myrkytys. Ajattelin ehkä jopa perua tuon viikonlopun reissun. Meillä on ollut melkein koko äitiysloma-ajan hirveästi vieraita käymässä pitempiäkin aikoja - ei siis mitään kahvitteluja vaan usean päivän kyläilyjä - ja sunnuntaina kun saatiin viimeiset ajettua junaan, niin sanoinkin jo miehelle, että tuntuu siltä, että pitäisi saada olla vähän aikaa ihan rauhassa ennen kuin vauva tulee. Kivahan se on tavata kavereita ja sukulaisia, joita ei ole pitkään aikaan ehtinyt nähdä "kunnolla" ja odotusaikakin menee nopeammin, mutta nyt voisi alkaa rauhoittuminen ja lepäily, kun kaikki on periaatteessa valmista.

Bellona 37+6
 
Ai niin kleopatra, älä nyt vielä lähde synnyttämään, että mulle jää loppukuustakin sitten seuraa! Tuntuu siltä että niin monet loppukuulaiset ovat saaneet sektioajan tai muuten merkkejä lähenevästä synnytyksestä, että jään tänne varmaan yksin sitten pääsiäisen jälkeen...
 
Taas lisää vauvoja! Ihanaa! Onnittelut kaikille tasapuolisesti! :flower: Ihania kuviakin! Niin suloisia!

Minäkin laitoin jonkinlaisen kuvan profiiliin.

On muuten todella mielenkiintoista käydä lueskelemassa viimehetken juttujanne. Täällä kärvistelen myötätuntoisena kaikkien kyllästyneiden mukana, jännitän lähtijöiden puolesta ja muutenkin kovasti hengessä mukana. Eihän siitä nyt kuitenkaan ole kun kaksi viikkoa, kun itselläkin vielä se maha oli. Ei muuten kyllä ole yhtään tullut ikävä!

Meillä menee arki ihan tasaisesti. Syödään ja nukutaan. Siinä ne tärkeimmät. Tänään en ole mitään saanut tehtyä, kun jotenkin laiskottaa. Pyykkiäkin olisi aika tavalla jo odottamassa, mutta ei se mihinkään tuolta karkaa. Illalla ajattelin lähteä kokeilemaan vaunuilua. Nyt kun tuli se kaksi viikkoa täyteen ja saa pikkuhiljaa alkaa ulkoilemaan. On sitä jo kaivannutkin!

Jos nyt saisi edes ruuan pöytään.

Oonaliina + "elmeri" 2 vko
 
...ja vähän jo oikeesti jännittais. ;) Mies on aivan varma et säntillisenä vauvana huomenna syntyy, se on veikannut laskettua päivää ihan alusta asti ja tähän mennessä sen muut veikkaukset on osunu pelottavan oikeaan tosi monikin. Tosin tässä kun nyt pälisen aiheesta niin varmahan se on ettei meillä vielä huomenna päivänvaloa nähdä. :D Perjantaina ois sit kyllä tiedossa keilausta (!!!! ...voisin olla enemmänki se pallo) ja ihanaa ruokaa Amarillossa kun appiukko täyttää vuosia. Et muuta ajateltavaa ja mukavaa tekemistä kyllä tiedossa viikonlopulle vaikka nyt venähtäiskin. Sunnuntainahan on virpomissunnuntai ja likat ois meillä jos vauva ei halua vielä tulla. Pajunkissojen koristelu ja kaikki muutki pääsiäispuuhailut on musta kivoja - koitan jaksaa niiden voimin maltillisena odotella... Sunnuntaina ois toisaalta kyl meno myös sinne viralliselle appiukko 50v-kahvitteluihin enkä kyllä jaksais vielä yhessä koossa siellä kuunnella kaikkien ihmettelyjä et eikö vieläkään... Toivottavasti tajuais olla hienovaraisempia, mut en kyllä luota siihen.

Rhea!!! Mää aivan tippa linssissä ihastelin täällä teidän pikku-ukkoa ja linkitin heti miehellekkin kuvaa töihin. :LOL: Ku onhan se susta kuullu, mun mammajoogikaverista. :) Mutta kertakaikkisen mahtavan suuret onnittelut piänestä miähestä teille, oli kyllä harvinaisen rypytön ja suloinen yksilö. Käyhän laittamassa jotain tietoja tonne Jyväskylän odottajiinkin niin päivitän sun tiedot listaan! :heart::heart::heart::hug:

Onnea myös Tansulille vauvauutisista ja LOE:lle onnea matkaan!!! Ja eiks me niin äiskä äiskä tuol toisella palstalla puhuttu et tehään ne reffit sit puolenyön jälkeen siihen sairaalan tuulikaappiin! :LOL: Muistahan olla paikalla!

Huomenna ois meillä toistaseks viimeinen neuvola sovittuna, ja aion kyllä olla tiukkana sen yliaikaiskontrollin kanssa ettei pistäis mua vallan oottamaan... Ennen pääsiäistä on päästävä! Oon kovasti koittanut säännöstellä tota sokerin ja rasvan syöntiä mut tähän mennessä kyllä huonolla menestyksellä... Hirvittää että näinä vikoina viikkoina vauva voi kerätä jopa 200g painoa viikossa. Minä tahon synnyttää alateitse, pienen ja sirpakan vauvan!!! Kun sellai oon itekkin. Mut eiköhän tuoki asia nyt jotenki järjesty. Oletteko muuten pyytäneet omaa neuvolatätiä tarkistamaan tota alakerran tilannetta? Mä luulen ettei se mun täti ainakaan ees osais tehä sellasta vaiks kysyisinki kun haluaisin tietää onko supistelut saaneet tuolla mitään aikaseks... Miestä pyysin yks ilta kokeilemaan et miltä se tuntuu ja hän sanoi hyvin ammatillisella ja rautaisella kokemuksella että "ihanku ois vaan jotain höttöö tääl" ja "mun mielest tääl kyl kuuluis olla sellanen napukka mut nyt ei kyllä tunnu siltä" :D Noh, ainakin saatiin ihan hyvät naurut jos ei muuta.

Tänään oli tilipäivä ja taidetaan lähteä taas vähän pyörähtämään kaupungilla. Tänne on avattu just se uus Gina Tricot-liike ja eilen ku vilkuilin niin oli kyllä tosi hyviä avajaistarjouksia, mm. neuletakkeja 9,95? yms. Mamma pääsee shoppailee vihdoin jotain itelleenki!!! Ihanaa et saa kohta taas näyttää omalta itseltään.

t. mama-L :heart: toivottavasti erittäinkin säntillinen Sämpyli-Onni 39+6!
 
Bellona kyllä mä täällä sun seurana oon :wave:

Tansulille onnea pojasta :heart: :flower: :heart:

Ninni tapahtuuks siel mitää?ei tarvi äänee kertoa,mut kuiskaa ees pikkasen :whistle: :D yhtää ei jännitä sun puolesta :whistle:

Heidille onnea käynnistykseen :D

Inksu :hug: ikävän yllärin teit :( toivottavasti kuitenkin pääsette suht vähällä,eikä ois pahasti päässy viel paikat kostumaan

Neuvola käynti se on täälläkin takana :D
rv 37+4
paino 550g/vk
pissa sokerit +
turvotus +
rr 129/81
sf 33 laskenu edellisest 34,mittas se opiskelija ensin,ei ilmeisesti aikasempaa kokemusta tost mittaamisesta ku heitti lukeman 38 :eek: kyseli itekii perää et voiks olla mahollist ni mä totesin et ei voi :D no ei onneks ollutkaan,mut ehkä se harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa ;)
Ja viikon päästä sit katellaan taas tilannetta uudelleen äippäpolilla.

Meillä toi ukkokin tainnu jo sisäistää et kohta meit on kolmen sijasta neljä,totes viikonloppuna tajunneensa et ei voi enää ottaa ku muutaman saunakaljan,et ku pitää olla koko aika hälytysvalmiudessa(ei toi nyt tosin muutenkaan paljoa juo) =) sit se kävi sanoos mulle eilen aamul et laita puhelimes latauksee,mä olin et miks,tiesin kyl et akku on lähes loppu,mut ku annan aina mennä tyhjäks asti,ni siks et pääsen soittaa jos tulee hätä =) sit eilen illal ku käytii nukkuu ni kysy et tuleeks ens yönä lähtö :eek: ei voi tietää,ni se sano nauraen et pitäähän sun tietää ku yhen oot jo synnyttäny =) Näinhän se menee
 
Löysin nyt vasta näille sivuille ja ihana kuulla kohtalotovereista.Viikkoja 38+2 eli loppusuora ois..Tänään neuvolakäynnillä vauva oli kiinnittynyt ja sf 37,painoa tullu raskauden aikana 20kg (hirveetä,mut kyl ne siitä sit lähtee).Saikulla oon ollu suppareiden vuoksi jo marraskuusta ja nyt tietysti jo äippälomalla.Suppareiden lisäksi vaivaa käsien puutuminen ja ne wc-käynnit.Synnytystä jo kovasti odotellaan,saa nähä milloin pääsee tositoimiin.Ainakin kipeitä supistuksia riittää,mut niitä on ollu jo marraskuusta eli välttämättä mitään ei tapahdu..Vaavi tuntuu olevan kookas joten saa nähä miten se saadaan pihalle.
 
Nomppu kiittää kaikkia onnitteluista ja kehuista. :heart: Eipä sitä voi etukäteen tietää miten hirveästi voi toista rakastaa.
Vielä kun oma olo helpottaa niin pääsee tosissaan nauttimaan kaikesta, eikä tarvi jatkuvasti miestä hyppyyttää.

Eilen aivan unohdin pikaisesti kirjotellessani toivottaa myös paljon paljon onnea kaikille muille vaavinsa saaneille!! :flower: :heart:

Mua itkettää jo etukäteen kun tiedän, että kohta se ei enää oo tuollanen pikkunen tuhisija vaan iso poika. Mutta tietenkin ihan yhtä rakas. :heart:

Nyt takas maate ku seisoallaan joudun kirjottaa..
 
bellona, enhän mä nyt vielä luovuta. Varmasti olen täällä vielä huhtikuussakin :wave: Kirjoitellaan sitten kahdestaan täällä ilmeisesti tuossa pääsiäisen jälkeen :LOL:

Missä muuten oikukas, suvitus, helmi35 yms...

Minä tuossa lepäilin ja keräilin voimia sängynpohjalla 4än tunnin ajan, kun tosiaan jäi unet hieman vähiin viimeyönä. Tyttö katseli fröbelin palikoita kiltisti muutaman tunnin ja tuli sit äitin viereen nukkumaan pariksi tunniksi. :heart:

Herkutellaan mannapuurolla (kuten lähes jokapäivä nykyisin) :p . Ei vaan jotenkin jaksa vääntää mitään ruokaa, ja kun ei oikein itsellä tee edes mieli.

Tänään ei siis todellakaan pysty lähteä synnyttämään vaikka merkkejä olisikin, kun sieltä tulee unelmien poikamies ja greyn anatomia. Niitä ei voi missata :D

Jes, mut nyt hakee poitsu.

kleopatra Jameksen kera
 
bellona ja kleopatra...älkää mua unohtako!! :wave: suurella todennäköisyydellä minäkin olen täällä vielä huhtikuussa.... =)

tänään oli neuvola, kaikki oli ihan ok, paitsi hb oli roimasti tipahtanut...eli pakko se on alkaa sitä rautaa syömään vielä tässä vaiheessa.

Mitenkäs muuten, onko pään "kiinnittymisellä" mitään tekemistä sen kanssa, että milloin vauva päättää syntyä? Tämä menee tyhmien kysymysten sarjaan.. :ashamed: mut ei aina oikein ymmärrä mitä mikäkin asia tarkoittaa käytännössä...

Ihania vauvoja olette maailmaan saattaneet :heart:

mantsukka, tervetuloa joukkoomme!

jotain piti kommentoida, mutta nälkä vie voiton....

ootus rv tasan 38!!!!!!
 
Neuvolassa taas käyty ja tältä näytti:

rv: 39+6
pissa: puhdas
paino: -300gr(!)
rr: 126/70
syke: 155

sf: TAAS 37!! apua :LOL:
painoarvioksi 3.6-3.7kg

ja lähtöasemissa vieläkin. Kuten viime viikollakin :D

Turvotusta ei oo ollenkaan, johtunee ihan varmasti eilisestä tunnin lenkistä ja siitä kun join paljon vettä. Tuo reipas kävely oikeasti auttaa tähän turvotukseen ihan älyttömästi. Jes :)
Sf mittaa kauhistelin kun tosiaan viime viikolla oli hypänny 33->37cm vaikka oli sama mittaaja (ja yli 20v kokemus neuvolaterkkana) mutta hän sanoi vauvan vain olevan jotenkin "hyvin esillä" kun oon "niin hoikkakin" :LOL: ja painoarvioksi kun vielä sai ihan normaalin n. 3.6kg niin ei ollu yhtään huolissaan koosta. Itse kun kuitenkin vähän olin ihmeissäni niin hän kirjoitti ensi viikon neuvolaa varten (itse on lomalla joten menen toiselle) viestin että kokoarvioon saan lähetteen jos haluan :) Ja ihan varmasti haluan jos (kun) ensi viikolle vielä mennään. Ei niin että pelkäisin jotenkin "isoa" vauvaa, kyllä se aivan varmasti sieltä jotenkin ulos tulee :D ihan vaan mielenkiinnosta :)

Onnittelut vauvan saaneille ja tsemppiä hakemaan lähteneille! toivottavasti Heidi85sen käynnistys lähtee sujumaan sutjakasti :)

Terv. Oikukas 39+6

HUOMENNA LA! olo on kuin olisi viikolla 30, ei mitään kummempia vaivoja vieläkään :)

Ainiin, äiti sano eilen että me ollaan kaikki synnytty torstaina tai sunnuntaina (minä,sisko,veli,siskonpoika,äiti ja veljen isä ) joten jos vauva on täsmällinen niin huomennahan olisi sopivasti torstai tai sitten ensi sunnuntaikin sopii hyvin :LOL:

Tervetuloa vaan hälle :wave:

Ei muuten vieläkään ole tullut yhtään kivuliasta supistusta,ei mitään erinäisiä eritteitä eikä muitakaan merkkejä synnytyksen lähestymisestä.
 
Kurkkimassa pitkästä aikaa! =)

Rhealla ihuna-ihuna-ihunainen poika!! Ihan kuin meidän esikko pienenä, jotenkin samalla tavalla niin mukavan pehmoisen näköinen =) :heart:

Muille tsempitystä viimeisiin hetkiin, ja voimia!! :hug: Kyllä ne sieltä ulostautuvat, kunhan ovat valmiita. Koittakaa jaksaa!

Ippu :heart: "Aino"
 
Onnea onnea kaikille vauvautuneille :flower: :flower:

Kleopatra Täällä ollaan...Ahkerasti luen teidän juttuja, olen ollut vain laiska kirjoittamaan. Yksi päivä kirjoitin kauheen sepustuksen, mutta se katosi bittiavaruuteen ja en jaksanut kirjottaa enää uudestaan.

Mäkin kattelen aina noi kaksi ohjelmaa unelmien poikamiehen ja Greyn anatomian. No ainakin nyt tuntuu siltä, että pystyn ne katsomaan :).

Mulla on ollut melkein paniikki tänään päällä kun tajusin, että sektio on tasan viikon päästä 20.3. Turvakaukalo ja vauvansänkykin on vielä pahvilaatikoissa kokoomista varten. Olen niistä miehelle aina välillä muistuttanut, mutta kaikki kun näyttää jättävän viime tippaan :/ .
Tolla 6-vuotiaallakin näyttää joku uhmaikä tulleen, koko ajan tuntuu, että joudun olemaan huutamassa taikka komentelemassa :ashamed:.

Neuvolassa kävin tänään vikaa kertaa tän raskauden aikana. Kaikki näyttää olevan ok. Verenpaine ok, ei turvotuksia, sokerit on koholla kolmella plussalla (niinkuin ne on olleet jo pitkään, sokerirasitus kuitenkin oli normaali), sf mitta 30,5. Painoa tullut tähän mennessä 6-7 kiloa eli tosi vähän mielestäni. Lääkäri pari viikkoa sitten arveli vauvan painavan syntyessään noin tasan 3 kiloa. Esikoinen oli syntyessään viikolla 42 3120g, joten ihme jos tämä on viikkoa ennen la kolmea kiloa. Ihan normaalin kokoinen kuitenkin, en ole itsekään hirveen iso ;).

Onks kellään tuo vauvan liikkuminen käynyt melkein kivuliaaksi? Yksikin yö valvoin kun vauva tökki päätä niin kivuliaasti luiden väliin ?, että en pystynyt nukkumaan.

Nyt pitää lopetella! Tsemppiä kaikille joilla h-hetki vaikkapa tänään :hug:.

Helmi ja vauveli 37+6
 

Yhteistyössä