<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Huomenta täältä myös. Mä sain illalla kauheen migreenikohtauksen ja oksensin. Yöllä heräsin sit kahden maissa kun kauheen kivulias supistus ravisteli koko mun kehoa! yritin nukkua, mut niitä alko tulla useempia ja parhaillaan väliä oli ehkä 6-10minsaa. Näitä kesti kuuteen asti ja mä sanoin jo miehelle että MÄ SYNNYTÄN TÄNÄÄN! mut sitten ne alko taas harventuu, hiipuu ja rauhottuu. Nyt on tullut muutamia sillon tällön mut ei niin kipeitäkään enää ku yöllä. MIKÄ MUA VAIVAA! |O enkö mä osaa synnyttää?????! ahdistaa ja on tosi turhauttavaa vaik tietää et ei se synnytys voi olla kaukana, mut ku tulee tollasii "lähtölaukauksia" ja sit saa taas pettyä ni suru tulee..

Ens kerran ku supista ni mä lähen juoksee maratoooonia tuonne liukkaille kaduille ni josko ne vahvistus eikä loppus aina vaan. :(

Lähen napisee tuonne naapurinrouvan luo mun kurjaa oloa. Palataan.

enne ja aarre 40+5 |O
 
Minäkin täällä edelleen..eilen jo ehdin innostua että päästään tositoimiin kun supisteli lupaavasti mut sit ne loppu.Todella ärsyttävää :kieh:

Tää odottaminen käy hermoille kun ei koskaan tiiä millon lähtö tulee ja sit tulee noita lähetäämpäs eipäs lähetä-supistuksia :( ei vaan jaksa enää..

Tuosta pinnan kiristymisestä olikin tuolla juttua,tuttu tunne täälläkin.Hermot on kireellä ja pikku jututkin ärsyttää ja itkettää.Musta on tullu hormonihirviö :(

Tsemppiä meille kaikille,kyllä tää tästä aikanaan helpottaa.Nyt kattomaan tota meille tuli vauva-sarjaa.

Rohmutti ja epeli 40+2
 
No, eilinen aamu kävikin sit jännäksi kun juuri pääsin kirjoittamasta että nou hätiä niin kaikki aamiaiset tuli ylös ja ulos :x ja sit alkoi supisteleen ja muutaman tunnin viiveellä myös takapuoli aloitti ahkeran toimintansa. Melkein jo kerkesin luuleen että kohta mennään. Iltaa kohden supistukset kuitenkin katos eikä olleet moksiskaan 1/2 tunnin juoksulenkistä. :eek:
Ja nyt ei yhtään mitään häpeninkiä.

Lähdenkin tästä neuvolaan kuunteleen ei mitään uutisia. :headwall:

Leijonanmorsian ja :heart: 40+1
 
Jeps, oli sitten täälläkin jälleen melkoisen katkonainen yö. Ei meinaa toi kääntyminen tuossa sängyssä onnistua enää millään ja suurin riesa on siis kipeät nivuset. Jalan nostaminen tekee niin kipiää. Lähden tästä tontille pian siivoamaan niin eiköhän ne siitä vetristy... Ja illalla itken :'( täällä sitten kipeää selkää :ashamed:
Ei vaan on ihan pakko mennä kun ei siellä miehet pysty muuten hommia tekemään ja mies tulee tänään vasta illansuussa kotiin. :eek:

Musta on kyllä jännä homma, että minä en muuten ole yhtään kyllästynyt tähän raskaanaolemiseen. Olin kyllä joitakin viikkoja sitten, mutta nyt tuntuu, että aika menee kuin siivillä ja viikot vaan vierii. Kyllähän tää masu paljon rajoittaa, mutta helpompaa on nyt hoitaa näitä rakentamiseen liittyviä "juoksevia asioita" kuin, jos olisi tuossa vielä vauva mukana. Toivotaan, että mein kaveri pysyy yksiössään vielä muutaman viikon, vaikka tilanne melkoisen edeistynyt onkin. :D

Täällä on tänään ihanan keväinen päivä, lämmintä on nyt jo sellaisen 5 astetta. Aurinko ei vielä paista, mutta sitäkin luvattiin tuonne iltapäivälle. Kaikki lumet on lähestulkoon sulanut ja nyt toivon että pysyisikin jo poissa. Kuinka kauan sitä talvea odottikin ja lunta ja nyt ei enää yhtään hotsittaisi katsella valkoista maata.

enne jospa todellakin tänään olisi jo sinun vuorosi. Nyt ajatukset johonkin muuhun kuin supistuksiin ja synnityksen käynnistymiseen. Yritä rentoutua ja tee jotain kivaa, niin eiköhän se siitä. Paljon supistustuulia puhaltelen sulle :whistle: :whistle: :whistle:

Mut nyt mä lähden ja palailen sitten joskus iltapäivällä taas. Mukavaa kevätpäivää kaikille :wave:

kleopatra ja James 37+1
 
Hei tuli mieleen tällanen asia, et huomasin yöllä että vauva jotenkin kummasti värisi ja sit alko aina supistus! ikäänkuin vauva olis aiheuttanu niitä supistuksia ? :eek: Voiks se olla mahdollista tai pitääkö tästä huolestua? Onks muut huomanneet vastaavaa?

enne ja aarre 40+5
 
Yöllä heräsin ranteiden kipuun puol 3 ja sen jälkeen en saanu nukuttua silmän täyttä! Pyörin ja kiehnasin sängyssä, mutta en voinut lähteä alakertaankaan evakkoon, koska portaat oli lakattu!Mies sitten hermostu muhun, että kun ei saa nukuttua ja aamulla pitäs lähteä töihin :( No voi....ei tässä mullakaan kovin mukavaa ole kaikkien vaivojen kanssa ja univelkaa kertyny roppa kaupalla viime viikkoina! Seksiin mies ei suostu, vaikka olen monena iltana pyytäny ja anellu että jos se sais synnytyksen käyntiin ja pääsisin tästä tukalasta olosta mutta mies ei ole kuulemma mikään kone! Joopa en minäkään sitä seksiä nyt niiin romantiikan takia vonkaa tässä vaiheessa, mutta kun ei niin ei :kieh:

Sitä mä vaan ihmettelen, että mulla vaan edelleen on neuvola 2 vkon välein eli seuraava olis ens vkolla kun olis jo yliaikaa.Terkkari käski mun kuitenkin käydä itse mittaamassa verenpaineen ja stiksaan virtsan terveysasemalla tällä vkolla ja nyt teen lähtöä sinne.Aion kävellä koko matkan edes takas n.5km, että jospa jotain alkas tapahtumaan! Ihan oikeesti mä olen niiiin TURHAUTUNU |O

Tsemiä meille kaikille ja edes hitusen auringonpaistetta tähän päivään pliis!
 
Heräilin just ekoilta päikkäreiltä ja ajattelin pitkästä aikaa kirjottaakin jotain. Joka päivä käyn kyllä monta kertaa lukemassa :D

Eilen aamulla heräsin aivan tajuttomaan vitutukseen ja tylsyyteen mutta se onneksi meni ohi ja tänään oon taas ihan normaalihyvällä tuulella =) Jotenkin vaan tää päivästä toiseen kököttäminen ja odottaminen ja kaikki muu jännitys purkautu unessa ilmeisesti jolloin heräsin suoraan vihaisena. No käytin sitten koiran puistossa ja heti tuli vähän parempi olo, sitten menin itikseen ostamaan itselleni yhden Viivi & Wagner -kirjan, manikyyriä varten valkoisen kynsilakan, uuden kivan ripsarin ja ristiäiskutsuihin loput korttitarpeet. Ja valkaisuainetta valkoisen sohvamme saamiseksi takaisin valkoiseksi. Huomasin nimittäin että sohvatyynyjen alaosa ei oo kovin vaalea enää kun koira aina nojailee siihen :LOL: Kohta on :) Tuleepa sekin tehtyä.

Eli tälle päivälle on taas tekemistä! niin ja ajattelin käydä myös ostamassa pari sinistä miljoonakalaa tohon parveen kun eilen oli myyjällä niin kiire yksin siellä etten jaksanut jäädä odottelemaan. Onhan mulla tänään aikaa :)

Nyt vaan hyvää musaa ja tää päivä menee ihan putkeen :heart:

Kauhea kiirus näyttää olevan monella tässä loppuvaiheessa saada se vauva sieltä nopeasti ulos :whistle: Toisaalta olis mullakin varmaan kiireempi jos sattuisi kokoajan johonkin. Vieläkään ei kummempia kipuiluja ole, öisin nyt on ne liitoskivut sellaset ettei vessaan melkein pääse mutta huomasin että mitä korkeamman pehmusteen pistän polvieni väliin niin sitä vähemmän sattuu! Kannattaa kokeilla, jos tää ei oliskaan ihan pelkästään mun mielikuvitusta :D Mulla on siis nyt välillä TOSI korkea mytty peittoa siinä, polvi on vähintäänkin lantion kanssa suorassa viivassa. Ehkä se ei sitten rasita niitä nivusia jotenki samalla tavalla.. Mutta muuten ei mtn. Arpia on alavatsalla, niitä varmaan tulee vielä lisää :/ se vähän harmittaa.

Kuten myös se,että parissa paikassa oon törmänny siihen (huhtikuisissa joku ja sit olisko ollu helistimen palstalla) että naiset on sanonu jalkojen kasvaneen raskauden aikana. Mulla on nyt oikeesti varmaan sen 3 numeroo isompi ja käytän miehen kenkiä. Eipä siinä mitään, mut mä LUULIN että se lähtee pois! :eek: ilmeisesti kaikilla ei lähde. Musta tulee Hessu Hopo :LOL: Onko kokemusta tästä?

Heh, kävin muuten eilen tarjoustalossa mainonnan uhrina ja ostin 24-packin kindermunia ja kolme pussia nougatsuklaamunia :LOL: :LOL: Nyt ne pistettiin kyllä ylähyllylle piiloon koska mä en tosiaankaan saa syödä niitä vielä. Mutta pian, pian :p

Pahoinvointi on täällä tullut takaisin päivittäisenä muuten, toissailtana oksensin kaaressa taas. Inhottava :/


Yhtään kivuliasta supistusta ei oo näkynyt tässä osoitteessa vieläkään

:eek: Tuntuu että kaikilla muilla supistelee kipeesti tässä vaiheessa ja jo aiemminkin edes välillä vaikkei se mihinkään olis vielä johtanutkaan. Miksiköhän mulla ei.. En mä nyt sinänsä huolissani ole mut ihmetyttää hitusen...

Onko muita kellä ei supistele sitten yhtään kipeesti?
Kyllä mul kivuttomasti monta kertaa päivässä mut..

tutteli78lle piti kommentoida että musta tuntuu TODELLAKIN siltä että kaikkiin epäkohtiin olis tarvetta puuttua :LOL: Ärsyttää ihmisten välinpitämättömyys tosi rankasti! Miksi meidän piha-alue on yhteinen roskis?! Minkätakia on niin helvetin vaikeeta parkkeerata se auto parkkipaikalle eikä rappujen eteen kun tuolla on ISOT merkit ettei tänne saa ajaa kun on ahtaat tiet ja hälytysajoneuvojen pitää päästä jos tulee jotai hätää. Pihassa seiso 3 päivää rapun eessä auto ja kävin pistämässä aika asiattoman lapun toho rappuun kieltämättä, mutta olipa auto hävinnyt ku tulin kaupasta :LOL:

funny D-vitamiinia en oo syöny missään vaiheessa, mutta maitoa menee taas ihan normivauhtia pari litraa päivässä joten luulisin että sitä tulee sen kautta aika paljon :)

Nyt on ruvennu tulee kyselyitä syntymästä, ihanku vaan kaverit tarkistais et oonko unohtanu kertoo jotain :LOL: äiti ja muut ei soittele kun oon tehny hyvin selväks et eipä tarvi. Mut aina nyt kun mä soitan mutsille niin se totee et jaah, taaskaan et soittanu lähdöstä :D

Eikä näillä näkymin edes aiota ilmoittaa lähdöstä kellekään, vaan vasta kun vauva on maailmassa ja viesti sisältää myös tiedon ettei sairaalaan tarvi tulla vaan halutaan rauhassa tutustua. Tämä siis jos saadaan perhehuone =) Ja tosiaan mieli saattaapi muuttua jos siellä käy aika pitkäksi tai jotain.. Mutta nyt tuntuu tältä.

Jospa nyt sitten vaikka veisin koiran taas puistoon, kohtahan mä en vauvan kanssa sinne enää pääse. Ja aurinkokin paistaa varovaisesti!

Hyvät päivänjatkot täältäkin :wave:

Oikukas rv 39+5!
 
Niin tosiaan aikaa on vierähtänyt aika tavalla viime kirjoituksesta. Olen kyllä taustoillut joka päivä pariinkin otteeseen..
:ashamed:
Lämpimät onnittelut kaikille vauvansa jo maailmaan saaneille! :flower:

Paljon olisi varman kommentoitavaakin mutta mua kans vaivaa tämä dementia...
Levottomista jaloista tuolla oli aikasemmin puhetta niin mulla auttaa sellainen viilentävä ja rentouttava voide iltaisin. Helpottaa tosi nopsaan ja saan ihan hyvin nukuttua.

Itse liityn näihin supistelee joka päivä- odottajiin... Viime viikosta lähtien on melkein joka päivä tullut säännöllisiä ja kipeitä suppareita, mutta aikansa niitä kestää kunnes sitten loppuvat. Eilenkin oli jälleen tällainen päivä. Supparit alkoi iltapäivällä ja kesti kipeinä tuonne puolille öin, kunnes taas loppuivat. Mieskin jo hieman varoitteli töissä yövuoroon mennessään jos pitää lähteä, mutta eipä pelkoa taaskaan mistään lähtemisistä... kele...

No mulla on ylihuomenna to 13.3 KYSillä koko-arvio, ja mikäli vauva on alle 3500g niin käynnistävät samantein, mutta mikäli on isompi tulollaan niin sitten leikataan joko pe 14.3 tai 18.3... Itse toivon jo yhden sektion läpikäyneenä tällä kertaa alatiesynnytystä. Mutta saapa nyt sitten nähdä kuinka pikkuinen on kasvanut kun pari vkoa sitten vauva oli 2900g.

Kummallisen rauhallinen ainakin vielä olen ollut asian suhteen, mutta kun tositoimiin pääsee, niin voipi olla että silloin on rauhallisuus kaukana...

Aika omaa napaahan tämä jälleen taisi olla, mutta ajattelinpahan teillekin tulla kuulumiseni kertomaan... Vaikka aika vakio-porukkahan täällä enempi kirjoitteleekin... =)

Koitetaanhan kestää vielä nämä muutamat hetket masujemme kanssa, kyllä ne vauvat sieltä kaikki aikanaan tulevat. Kunhan ovat siihen valmiita. :heart:

viivi ja vagner 38+5
 
Täällä odotellaan edelleen yhtenä kappaleena. Vauva on nyt selvästi humpsahtanut tuolla masussa tosi alas ja ihan alavatsalle on ilmestynyt raskausarpia.

Oikukas: Mulla ei ole edelleenkään tullut yhtään kivuliasta supistusta ja se ihan oikeasti huolettaa. Lauantaista asti päällä on ollut kivuton kestosupistus, maha on oikeastaan jatkuvasti aivan pinkeä ja kova pallo. Toivottavasti sitten mennään kerralla loppuun asti, kun se ensimmäinen kivulias supistus tulee... Muuten käy huonosti, jos joutuisin vielä kauan kärvistelemään sellaisten juupas eipäs supistusten kanssa.

Enne: Olen kanssa huomannut, että vauva on alkanut täristämään itseään. Niin kuin edellä, mulla se ei ole valitettavasti aiheuttanut mitään kivuliaita supistuksia. Mutta itsekin kyllä mietin, että mitäs siellä nyt tapahtuu?

Zussu ja hyvin itsepäinen masuasukki 40+5
 
zussu Mä en nyt muista et odotatko sä esikoista vai oliko sulla lapsia jo ennestään, mut kun mä odotin esikoistani niin mäkin koin ekat kipeet supistukset vasta just sillon kun synnytys käynnistyi yhtenä yönä. Nyt niit on tullu siitäkin edestä..

edelleen osaako joku sanoo onko tuon vauvan tärinä ja siitä heti seuraava raju supistus normaalia..? :wave: vähän huolettaa..
 
Oikukas ei mullakaan ole ollut kipeitä supistuksia vielä yhtään. Kivuttomia kyllä tulee melkein joka päivä. Mutta en oikein usko että nuo merkitsevät mitään, kun sen viikon aikana, kun minkäänlaisia supistuksia ei tullut, oli kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt, ja silloin taas kun olen ollut kuvittelevinani pistoja ja supistuksia, ei mitään ole tapahtunut... Joten samoilla linjoilla kleopatran kanssa, muita hommia vain touhuamaan eikä synnytystä ajattelemaan. Meinasin jopa uskaltautua miehen kanssa reissuun viikonlopuksi toiselle puolelle Suomea, kun eihän se kovin todennäköistä ole, että juuri silloin syntyisi - ja jos syntyisikin, niin eivät kai ne voi sieltä synnäriltä poiskaan potkaista ja käskeä seitsemäksi tunniksi junaan että pääsisi omalle synnärille?

Bellona 37+5
 
Onnittelut vauvan maailmaan saattaneille! :flower:

Viime yönä hengitys salpaantui aikaisempia kovempaan äkilliseen "sukkapuikko" hutaisuun, mutta muuten ei ole supistellut. Siivosin koko kämpän seiniä ja kattoja myöten. Huomenna neuvola. Terkka on ihan töpinöissään, sillä suurin osa asiakkaistaan kärvistelee parhaillaan lasketun ajan tienoilla.

Olenko palstan ainut raskausdiabeetikko? Haluttaisi kovasti mussuttaa kaikkea hyvää, tuoremehuista pullaan ja karkkiin. Toisaalta olen huomannut, että nyt kun sokerit eivät kuikuile missään vaiheessa turhan korkealla, makeanhimokin on vähentynyt. Eräs tyypin II diabetesta sairastava henkilö totesi saman, eli korkea verensokeri saa aikaan näläntunteen. Sitten vaan janottaa vähän enemmän ja pissattaa.

Niille, joilla ei ole omaa verensokerimittaria: istukkahormonit aiheuttaa aina insuliiniresistenssiä. Kroppa korjaa sitä tuottamalla jopa 2-3 kertaa enemmän insuliinia verrattuna tilateeseen ei-raskaana ollessa. Kannattaa siis vähän miettiä, mitä ja kuinka usein suuhunsa nyt loppuaikoina pistää. Korkeaan sokeritasoon tottunut sikiö (jolla siis on oma insuliinintuottonsa) on riskissä joutua sokeritippaan verensokerin mataluuden takia syntymän jälkeen. Eli äitykäisten kannattaa oikeasti syödä usein ja vähän kerrallaan ja mättää niitä rehuja niin että nasu rutisee. Nyt on tuo GI muodissa, kannattaa googlettaa. Esimerkiksi happamat ruuat sokeristuu hitaammin kuin ei-happamat (ruisleipä vs. vaalea leipä) ja kuidut on kans hyviä (kokonainen appelsiini vs. appelsiinimehu).

Välipalalle!

Sienna 39+2
 
Ja oikein hyvin nukuttu yö tämän mursun mittapuun mukaan. En herännyt kuin ehkä 3 kertaa pissalle ja jalatkin kiusasivat vaihteeksi vähemmän - ainoastaan ensimmäinen nukahtaminen oli vähän haasteellista kun mies päätti ruveta pärisemään kyljelläänkin. Tulpat vaan sitten korviin, loistokeksintö! Toimii mulla. Nyt oon muutamana aamuna herännyt maha aivan kivikovana, ikäänkuin kestosupistus päällä, ja niin taas tänäänkin... Mutta hiipui samalla lailla kuin aina. Eilen kun saunottiin ja sit pupuiltiin pitkästä aikaa kasvot vastakkain (lähetyssaarnaaja) niin siitä aiheutui aivan jumalattoman kipeä supistus joka kesti varmaan minuutin, et kaikki vaan kokeilemaan, suosittelen kyllä noin päin sen sijaan et olis kyljeltään tms. jos vaan pystyy. Ja hei naiset - tehkää sitä romantiikkaa jos ei miehet muuten innostu! Nätit alusvaatteet ja kynttilöitä... Mielikuvitus käyttöön ! Ei meillä ainakaan oo romantiikka mihkään kadonnu vaik onki vähän koomisia tilanteita ku maha ei meinaa mahtua väliin. Mut sillä kai ne on naisille avut annettu, että niitä osais sitten käyttää. ;)

ootus, täällä on kanssa kyllä todellakin raskausdementiaa havaittavissa... Joskus huomaan jääväni hoomoilasena seisomaan kun en muista mitä olinkaan menossa tekemään/hakemaan. Ja puhun ihan läpiä päähäni. Tosin raskaushan vie sen 10% aivokapasiteetista ja se on ainakin kyllä täällä huomattu!

enne, muuta en tosta vauvan täristelystä tiiä kun sen että joskus oon jostain lukenut et sillonku vauva pissii niin voi välillä täristä. Tosin en oo kuullu et supisteluja aiheuttais. Mullakin on tota tärinää ollut silloin tällöin mut ei oo kyllä noi supistukset kuulunu kuvaan.

viivi ja vagner, onko sulla joku erikoistapaus kun noin aikaisin jo ruvetaan käynnistelemään jos vauva alle 3,5kg jos saa kysyä? Itteeni on alkanu vähän huolettamaan et jos tää kovasti menee yli niin miten isoks ehtii kasvaa ja pystynkö sitten synnyttämään alateitse kun pienikokoinen oon. Jyväskylässä on kyllä ainakin niin nihkeitä käynnistämään, oottaa sinne 42+ viikoille asti. Mulla osuu sit vielä kivasti toi yliaikaiskontrolli pääsiäiselle niinku krisu-81 tais olla mut vaadin kyllä et pääsen sit ennen pääsiäistä ettei tää yks ehdi ihan jätiks kasvaa.

Tsemppiä kaikille joilla noi supistelut härnää, LOE:lle, enne:lle ja teille muillekkin "yli"aikaisille etenkin... Itse kuulun samaan kerhoon, tuolta rv30 asti suunnilleen oon ollu saikulla supistelujen takia, ja tässä se taas nähään et joopajoo tosiaan. Koitetaanhan jaksaa siskot, ei oo tainnu ykskää vekara vielä mahaan jäädä vaikka täällä kovasti taitaa moni yrittää. Ite oon koittanu ottaa sellasen asenteen että kaikki supistelu on positiivista ja valmistavaa ja että kääntäisin sen hermostuksen jännittyneisyydeksi, "jokohan se olisi mun vuoro tänään". Ja tota sitten mietin vaikka hamaan huhtikuuhun saakka noin päin, epätoivoon en suostu vaipumaan ainakaan läääääheskään vielä.

Näitä mietteitä,
mama-L :heart: "Sämpyli" 39+5
 
Mulla tuli ne kipeet supistukset takasin, nyt niitä on ollut yhdestätoista asti (vähän yli tunnin ehkä) kymmenen minuutin välein ja ne kestää noin 30-50sekunttia. Näinden kipeiden välissä on vatsan kovettumista ja tavallaan "kivuttomia supistuksia" mut en niitä ole laskenu vaan pelkästään nuo kipeet. Polttaa kovasti myös alaselkää.. jospa se tästä... .....

Poju nukahti just ja mietin millon on aika soittaa mies töistä kotiin. Mut pelkään niin paljon "turhaa hälytystä" että odotan kyl vielä ja seuraan tilannetta. Mut hyvältä vaikuttaa! Sattuu mutta tuntuu hyvälle tietää et ehkä pääsen vihdoinkin "hommiin"!! :D

enne ja aarre joka ehkä yrittää nyt ulos 40+5
 
Noista supistuksista tulin laittamaan, että ei täälläkään oo ollu vielä yhtäkään ihan oikeaa kivuliasta supistusta. Maha menee kyllä kovaksi vähän väliä ja joskus saattaa olla senkin verran napakka supistus että tuntuu ihan selässä ja reisissä, mutta eipä nuo erityisemmin häiritse... Just eilen kävin neuvolassa ja täti siinä mahaa tutkiessa totes, että jaahas, sullahan on supistus päällä niin minä olin vähän ihmeissään että ai niinkö :whistle: Oli tädillä vähän huolestunut ilme päällä ku tää on kuitenkin jo toinen raskaus mulle :D

Niin tuosta neuvolakäynnistä vois tietenki laittaa jotain :)
Rv oli 37+5
Painoa +894 g/viikko ja 80 kilon raja meni rikki :ashamed:
Paineet 106/71
Pissa puhdas
Hemoglobiini 98 eli rautaa naamaan että ehtis nousta ennen synnytystä
Sf-mitta 35 cm
RT, sykkeet 150 paikkeilla ja liikkeet ++

Vauva tuntuu kuulemma ihan normaalikokoiselta vaikka mua huolettaa tuo aika suuri sf-mitta (verrattuna esikoiseen) ja muutenkin tämä ihan mahdottoman kokoinen maha. Esikoisesta tuli vain muutama hassu raskausarpi, mutta nyt on koko alamaha riekaleina ja viimeisen viikon aikana arpia on tullu navan yläpuolellekin ja kylkiin :/
Päätä ei enää meinannu löytyäkään kun on aaaiiivan alhaalla ja kuulemma jo kiinnittynytkin kun ei heilunut yhtään :)
Alhaalla tuo tuntuu olevankin kun vihloo alapäätä ja saattaa tulla ihan yhtäkkiä aivan mahdoton pissahätä ja vessaan päästessä ei saakaan aikaseksi lähes mitään...

Niin ja noista öisistä kivuistakin piti mainita että sen tosiaan pitäis auttaa kun laittaa tyynyä/peittoa jalkojen väliin! Mä oon nukkunu niin jo vaikka kuinka kauan kun muuten vihloo ihan vietävästi... Jo esikoista oottaessa neuvolan täti antoi tuon neuvon että jos yöllä käy nivusiin niin laita reilun kokoinen tyyny jalkojen väliin niin lonkat ja nivuset saa olla paremmassa asennossa...

Mullakin ois aika malttamaton olo jo, mutta mun mielestä ois kaikista helpointa että tää vauva syntyis viikonloppuna niin nyt voin taas porskuttaa tyytyväisenä eteenpäin neljä päivää :D Lauantaina ja sunnuntaina voi sitten hieman kiehuttaa jos ei mitään tapahdu, mutta maanantaina otan taas sen asenteen että nyt ei saa tapahtua mitään 5 päivään :) Ei mutta ens viikollahan on pääsiäinen eli vauvan pitää pysyä mahassa 4 päivää - pääsiäisenä on taas sitten lupa tulla kun esikoinen voi mennä mummulaan hoitoon... Meillä kun ei ole esikoiselle oikein muuta hoitopaikkaa kuin mun porukat, jotka on arkipäivät töissä niin viikonloppu ois paras aika :)

No mutta täytyy kait tässä muutakin tehdä kuin istua koneella...

Kovasti jaksamisia kaikille supistusten ja kipujen kanssa kärvisteleville ja ei nyt ihan kokonaan masennuta kun nythän on vasta 11. päivä :) Vielä on pitkästi maaliskuuta jäljellä :)

Niin ja loppuun vielä paljon onnea pienokaisista maria-86:lle, hopelle, mariannalle ja ciciliskolle!! :flower: :)

Pimmi 37+6
 
Hyvää päivää!
Eilen oli vaavilla kyllä niin rietas päivä mahassa ku möngersi menemään ku mikäkin =)
Tänään aamulla heräsin kauheaan kakkahätään ja sen jälkeen (klo 08.30 asti) ollut oikea puoli kyljestä ihan valtavan kipeä.. särkee menkkamaisesti ja sillee polttelee? Tietääkö joku mistä johtuu? Miksi kipu on noin toispuoleista? Yritin nukkuakin, mut maatessa vaan pahenee, ei panadollikaan mitään auttanut... Todella kurjaa! Mitään supistuksia en ole havainnut, en edes mahan kovettumista... Vauva liikuskelee, ku sitä tuossa oikein herättelin mut muuten taitaa olla väsynyt eilisestä melskaamisesta. Auttakaa siis! -enteileekö jotain?

Piitsi: minä täällä yks päivä ainakin varoittelin pukamista. Mulla on yksi pukama joka vaivannut ainoastaan kovan kakan kera kerran, muuten on täysin oireeton. Kuulin siskoltani joka työharjoittelus synnärillä nyt et oireettomatkin pukamat kannattaa hoitaa pois Rektum-voiteella koska ne tulehtuvat synnytyksen ponnistusvaiheessa 90% varmuudella ja ovat sen jälkeen todella kipeitä... Jos et ole varma onko ne sulla pukamii, niin laita mies tarkastaan, niin minäkin tein. -hän reikäni paremmin tietää ku minä :LOL:

Oikukas mullakaan ei ole ollut ainuttakaan kipeää supistusta eikä paljoa kivuttomiakaan. Toivon itsekin sydämeni pohjasta et synnytys lähtisi käyntiin ekoilla kivuliailla supistuksilla ja olis sit menoo.. kurjaa ku täällä porukkaa supistukset tuollai vaan kiusaa =(
Ei kai siis mitään haittaa ole, ettei niitä vielä ole tuntenut.. parempiki varmaan niin.
Mitä lie sitten tämä ihme särky, mistä edellä mainitsin.. kurjaa se on tääkin...

Nyt katsomaan meille tuli vauva ohjelma ja sit jos yrittäis lähtee käymään pankissa.

Hyviä vointeja kaikille!

Minä + Voice 37+2
 
Heippa..
on hieman rauhallisempi olo tänään... :whistle: nukkuminenkin kyllä monesti auttaa...

Supistuksista:
Mullakaan ei ole noita kipeitä suppareita ollut...ja ei oikeastaan mitään synnytykseen viittaavaakaan ole tapahtunut, tietääkseni. Mutta siksi odotankin vauvan vasta huhtikuussa syntyvän. Toisaalta, nyt on selvästi kroppa joutunut lujille, on todella "tönkkö" olo. Mä olen ajatellut, että tämän viikon vielä kestän...odotan rempan valmistumista, teen vähän töitä, sitten siivoan kodin lattiasta kattoon ja ensi viikon aion vain levätä, nukkua, syödä ja olla ihan vain jouten..valmistautua jo tulevaan koitokseen.

Kleopatra: Täällä myös toivomme, että vauva ei ainakaan tällä viikolla syntyisi, kun kaikki on ihan sekaisin. Oikein otollinen aika syntyä olisi tuo pääsiäinen...pääsisi tuleva kummisetäkin heti moikkaamaan tulokasta kun on lomalla täälläpäin..
:kieh:

ootus
 
Se on torstaina 13.3.08, kello 8.30, JEE:D Helpompi olla, kun on joku päivä, mitä odottaa:) Ja voihan tässä vielä niinkin käydä, kun stressi helpottui, niin synnytys lähteekin itsestään käyntiin *toivossa on hyvä elää*;););) Sen huolen yritän ainakin pitää, etteivät enää pitkitä tuon torstain yli, saavat kyllä käynnistää!!!

Sori, kun tuli vain omaa napaa:D Niin ja Ennelle voimia ja tsemppiä, jospa nyt ois sun vuoro:hug:

Tänään on neuvola 17.40, siellä näkee, että onhan vauvalla kaikki hyvin:heart:

LOE ja Rakas 41+5
 
Ei joo totta, enpä nyt kerro enempää:D Ninnin viesteistä olen oppinut :LOL: Tuun sit illalla neuvolan jälkeen kertoon, jos todellakin jotain edistävää tapahtuu:) Johonkin piti kommentoida, mutten muista mihin, Eiku joo, jollain muullakin on äippäpolilla käynti torstaina?? Olikohan viivillä?:) Saas nähdä, että käynnistetäänkö meillä molemmilla silloin;).. Niin ja täällä myös dementiaa, tyhmentymistä jne.. jostain olen joskus kuullut sellaisen jutun, että äidin aivokapasiteetista n.- puolet "jakautuu" vauvan kaa.. välillä kyllä tuntuu, että mitä useampi raskaus, niin sitä tyhmemmäksi itse tulen :LOL:

Mihin Ninni on hävinnyt??? Ja mikä on Ennen tilanne??:)

Auts, nyt pittää mennä:eek:

LOE ja Rakas 41+5
 
Onkos Ninni ja enne jo lähtenyt hakemaan pikkuiset maailmaan? ja LOE, onpa hyvä että sait sen ajan, ei mene sullakaan enää kauaa... =)

mua alkoi tylsistyttämään, tulkaa nyt ihmeessä pitämään seuraa....

ja hyvä etten ole ainut, jolla on tuo dementtia...huh...palautuukohan se ikinää ennalleen, mikäli sitä nyt on paremmin asiat edes aiemmin ollut.. :LOL:

ootus taas
 
Mie oon viel kotona! ja aion olla viimeseen asti (no sen että kerkee viedä pojan anoppilaan hoitoon) Supistuksia tulee 5-10min välein mutta niiden kesto on pidentynyt noin minuuttiin ja ne on kokoajan voimakkaampia ja kipeämpiä. Sanoin just miehelle että hassua kun tässä välillä ei tunnu missään! olo on loistava mut sit kun se supistus tulee niin melkeen taju pois kun kipu on kauhea! se kestää aina sen "aallon" ja sit on taas kohta hyvä olla hetken. Mut sen verran hyvin mä pärjään hengittelyllä täällä kotona että ei oo vielä mitään kiirettä, tosin tilannehan voi muuttua hetkessä.

enne ja aarre 40+5

LOE Käsitinkö mä oikein tosta sun kirjotuksesta et sullakin alkaa siellä jotain tapahtua?kuule rohkeesti vaan tieto julki! :D mäki eka pelkäsin et jos onki "väärä hälytys" niin on noloa ja ärsyttävää todeta et ei sittenkään, mut sit aattelin et hitto olkoon! mut kyllä nyt näyttäs vahvasti siltä että meikä pääsee synnyttämään vielä tänään. Tai korkeintaan huomenna jos menee pitkän kaavan mukaan. Voi näenkö kohta masu-asukkini vihdoin!!?voiko se olla totta!?:heart:
 

Yhteistyössä