<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Täällä ollaan...
En oo viitiny tulla mitään kirjottaan ettei taas käy vanhanaikaisesti. Tultiin just Ruissalosta kävelemästä, ihana ilma +8 ast. aurinko paistoi mut tuuli aika kovaa. Palailen ehkä illemmalla, luultavasti ainakin mut toivottavasti en. Eli varmasti joo :ashamed:

Enne ja LOE tsempit teille :heart: !!!

:heart: :Ninni ja Muru 39+2
 
ANgel täytyypi sit vissii laitta ukko asialle :LOL: se varmaa innoissaa mun persuksii tutkiikin :D mut kävin aamusel pasal ja ku pyyhin ni paperii jäi verta,sit mä olin jo ihan paniikis et mitä mä nyt teen mut tajusin sit sentää pyyhkii tuolt reiän seutuvilt ja sielt se veri tuli eikä etupuolelt :ashamed: mut ku ei mitää tunnu enkä oo ees kovalla vaan tuli sellasta sopivaa :ashamed: sorry joo :ashamed: eikä oo sen jälkee mitää tullu

LOE,enne ja ninni jos en aivan väärin käsittäny ni siel ois kaikil jotai tapahtumaa,tsemppiä vaan kaikille :heart: :heart: :heart: :whistle: ja jokaiselle kipeitä suppareita.Kerranki saa luvalla toivoa toisille kipua :D

Zussu mä en esikoista oottaessa tuntenu minkäälaisia supistuksia,ennen ku oli tosi kyseessä ja sen kyl ties ja tunsi ja vaikka mitä :eek:

Piitsi 37+3vieläkin
 
En jaksanut lukea noita juttuja, anteeksi.. Supistuksia tulee 1-4minuutin välein. Kaikki supistukset kipeitä, jotku siedettäviä ja Jotku todella kipeitä.. Lapsivettä tullut vissiin, koska pöksyissä olevat paperit kastuneet.. Pakko nousta pois koneelta, kun kohta tulee taas supistus... Voimia ja onnea kaikille :heart: Ja nyt meen..

LOE ja Rakas 41+6
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Siinä tän hetken fiilikset :ashamed:

Käytiin synnärillä, supisteli 4 min välein aika kipeestikin mutta kohdunsuu auki vaan sormelle, kotiin lähettivät ja toivottivat tervetulleeks takasin vaikka jo ensi yönä. En enää tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Nyt aattelin juoda yhden ihan oikeen siiderin suuren jäämäärän kera, suotakoon se mulle!!!

Koko selkä edelleen tulessa ja supistaa mut kun ei näytä saavan mitään muuta aikaseksi kun mulle kipuja ni ei voi muuta kun odottaa. Että sellasta.

Sori omanapaisuus ja pahantuulisuus, ei nyt vaan jaksa muuta.

Ninni ja Muru 39+2
 
Alkaa oleen aika vaisu tää meijän pinkka.... Alkaako muillakin olemaan jo pientä kypsymistä ilmassa??? Ite oon käyny lueskelemassa täällä, mut jotenki on vaan (jo nyt vaikka viikkoja vasta 37+2) niin kypsä tähän odottamiseen ja ajatukset kokoajan vaan synnytyksessä. Saati sitten teillä joilla viikkoja on enemmän.

Vauva riehuu ihan mielettömästi joka päivä ja sattuu oikein kovin välillä. Aika tuntuu menevän mielettömän hitaasti ja haluaisin hänet jo niin kovin syliin. Noh...ainakin LOE pääsi synnyttämään :D vihdoin. Kunpa vaan aika menis nopeesti!

Sori valitusvirrestä, jotenkin vaan tuli tarve purkautua...

pitkäkoipi ja kickboxer fiina 37+2
 
LOElle onnea matkaan ja Ninnille iso säkillinen supistuksia!!! Ja toki muillekin suppareita, ketkä tahtoo synnyttämään. Mie muistan ite, että oli 38 viikolta valmis synnyttämään milloin vain, mutta ei ollut mitään oireita, niin ei ollut odotuksiakaan. Vedet meni niin yllättäen, ettei paljon ehtinyt ajattelemaan asiaa. Henkisesti varmaan helpompaa synnyttää vähän etukäteen, kuin lasketun jälkeen, ei tarvitse viettää niitä inhottavia pitkiä viikkoja vain ja ainoastaan ODOTTAEN...

Eiköhän tääkin pino vilkastu, kun saadaan kaikki tonne syntyneisiin kertomaan vauva-arjesta. Siellä ei nimittäin ole yhtään vilkasta...

En nyt tarinoi omaa napaa, kun ei mitään kummempaa ole. Hyvin voidaan ja myötäeletään tulevissa synnytyslähdöissä ja vauvauutisissa.

Misupai ja Siiri-prinsessa 2 vkoa 3 pvää.
 
mama-L
Mulla siksi tällainen tilanne, kun esikoisen synnytys oli tosi vaikea ja päätyi lopulta kiireelliseen sektioon...
Nyt multa sitten otettiin lantion magneettikuvat ja lääkäri totes että ei sieltä mahdu tuleen tuon isompaa vauvaa alakautta kuin se 3,5kg. Ja mulla kuitenkin on noita suppareita joka päivä enempi tai vähempi ja kohdunsuu ihan pehmeä ja auennut jo pari viikkoa sitten yli kahdelle sormelle.
Tänäkin iltana jälleen supistellut mutta en edes jaksa alkaa laskemaan välejä tai kestoja sillä nää kuitenkin jälleen loppuvat kun maate menen.
No, jospa torstaina sitten sais jotain selvyyttä asioihin.

Nyt nukkuun, kun aamuyö kuitenkin menee pyöriessä... :wave: :wave:

viivi ja vagner
 
Laskettuaika koitti ja me päästiin kotiin juuri pari tuntia sitten.

Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempistä!!

Piitsin viesti oli osunut kaikista lähimpään tuolla arvailuissa, että joko nyytti on sylissä (olit kirjoittanut sen 8.00)
Poika siis syntyi 8.3.2008 klo 8.08. :D Supistukset ei ollu tarpeeks voimakkaita ja kovien ponnistustenkaan jälkeen ei meinannut tapahtua mitään, niin jouduttiin ottaa imukuppi käyttöön. Sillä aavistus avittamalla rakas sitten tupsahti pöydälle ja suoraan mamman sydämeen. (Isikin vähä pillitti ;) )
Painoa oli 3190 ja pituus 48,5. Pisteet 9-9.

Kuten angel sanoi, pukamat oli mennessä ja niiden määrä ja koko triplaantui synnytyksessä. Ei oo paljo tarvinu istuskella kun makaaminenkin on tuskaa. Kipuilun ja lääkkeiden vuoksi on sitten imetyskin ollut verkkaista ja siksi oltiin näin kauan laitoksella. Nyt poika syö rintaa ja saa sitten vähä lisämaitoa myös. (Niin ja alushousujakaan en pystykäyttää kun hiertävät. :kieh: )

Nyt ukko tuolla tuhisee isän rinnalla ja odottelee, että mamma vie sänkyyn nukkumaan.

Koira on hyppinyt seinille ja käyttäytyy varsin epätavallisesti, mutta ymmärtää pysyä kauempana kun käskee. Jospa se arki koittaa meillekkin lähipäivinä.

Ippu: Tällainen sitä sitten tuli tehtyä:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0706.jpg

Täältä lähtee paljon onnea ja myötätuntoa synnytyttämään menneille ja menossa oleville.

Rhea ja Nomppu 3+ vrk
 
Onnea Rhealle ja perheelle suloisesta pojasta, ihana :heart:

Tahdon kanssa jo oman nyyttini. Täällä valvoskeltu puol viidestä eteenpäin... Ei vaan tuu uni silmään enää.

funny+masuasukki 39+6 :heart:
 
Au, nyt mäkin tiedän mikä on se kuuluisa synnytyssupistus! Niitä tuli illalla muutama nimittäin peräkkäin, eikä epäilystäkään "aitoudesta".
Esikoinen syntyi sektiolla rv 39, enkä ehtinyt saada ensimmäistäkään supparia, enkä todella tiennyt miltä niiden pitäisi tuntua.
Ehdin eilen kyllä todella pelästyä, että nytkö tulee lähtö, mutta onneks laantuivat, huh.

Toivottavasti sain ne lähetettyä jollekin teistä!

Nyt se mun flunssa on edennyt aivan kauheaksi yskäksi. Vähän pelottaa sektion kannalta, jos ei parane ennen tiistaita...

Nyt kaffen keittoon!
 
Täällä ollaan lähdössä kuopioon, käynnistäävät tänään!
Soitin tuossa vaille 7 että mikä tilanne siellä on yms nii oli tosi mukavan kuulonen kätilö siellä, sanoi että syö hyvin aamupalaa, pakkaa itelle kamppeet mukaan ja tervetuloa! =)

Kyllä tuntuu että meni pasmat ihan sekasin :D
Tätähän sitä on ootettu, mutta nyt iski kauheen jännityksen yms.

Huii..tiiä vaikka illalla meillä on jo vauva! :heart:

Jep..eiköhän joku ilmottele sitten ku vaavi on syntyny =)

:wave:

Heidi ja masukki 40+5 :heart:
 
Heidille tsemppiä matkaan :heart: :heart: ihanaa varmaa ku tietää et kohta jotain tapahtuu :heart:

LOE myöhässä taitaa tulla,mut onnea sinnekin matkaan :heart: sulla varmaan nyytti jo siellä sylissä :heart:

Rhea Onnea pikku prinssistä :heart: :flower: :heart: on se kyllä sulonen :heart:

MIkäs se ninnin tilanne on? voi ku nyt oisit jo yöllä päässy sielt lähtemään :hug:


Täällä taas hyvin nukuttu yö takana,muutaman kerran heräsin vaan kylkea vaihtamaan,ei tarvinu ees vessaan nousta =) muutenki on nyt sellanen olo et jos ei tot mahaa ois tos eessä ni ei kyl tuntis raskaana olevansakaan :whistle: tänään ois taas neuvola,hirvittää jo et kuinkahan paljo toi paino on taas noussu,no tuun sit myöhemmin kertomaan :ashamed:
Meiän neiti jäi eilen isoisomummolle yökylään ja menevät nyt aamusta uimaan,johan tuo yhen yön olikin kotona :/ taitaa tulla oikea kyläluuta :eek:

Piitsi 37+4,niin ne päivät vaan menee =)
 
Huomenta!

Pikaisesti päivitän kuulumiset ja sitten vien pojan eskariin.
Viime yö meni valvoessa pitkälle aamuyöhön. Tapahtui aina niin, että juuri kun olin saamassa unenpäästä kiinni niin tuli supistus ja teki jo melkoisen kipeetä. Mietin vain itsekseni, että EI, nyt olen niin väsynyt, että en jaksa lähteä synnyttämään. Otin sitten yhden panacodin tuossa 3en aikaan, supistelut jatkuivat (ja jatkuvat edelleen), mutta kipu hävisi.
Mitään vuotoja ei ole, että tuskinpa pn sitä itseään, mutta jännityksessä elellään ;)

LOE:lle tsemppiä matkaan, vihdoinkin sun aikasi koitti. :hug:

Mikäs siellä Ninnillä on tilanne? Olikos sulla kanavaa vielä jäljellä, kun kävit siellä synnärillä? Koita nyt jaksaa vielä nämä viimeiset hetket, kyllä sulla kohta on se oma muru kainalossa *virtuaali* :hug:

Nyt mä meen ja palailen hetken päästä :wave:

kleopatra ja James 37+2
 
Täällä sitä vaan ollaan ilman supistuksen supistusta :ashamed:
Vien tytön kohta kouluun ja sen jälkeen aattelin mennä koiran kanssa käveleen niin pitkälle kun vaan jaksan. Miehelläkin taas vapaapäivät ohi ni huonot päivät edessä lähtee synnyttään :kieh: Tai siis eihä tää Muru halua edes poistua yksiöstään ni miks ajattelisin koko synnytystä vielä :eek: Sain yön nukuttua pitkästä aikaa tosi hyvin, mitä nyt parin tunnin välein pissalla juoksin mut muuten, ei mitään kipuja oikeestaan missään muualla kun lantiossa kun kylkeä käänsin mut nekin meni äkkiä ohi. Pitäis varmaan omaa asennetta muuttaa, voi kun sais aivopestyä itsensä niin et sais lasketun ajan siirrettyä omassa päässään vaikka viikolla eteenpäin ni ei tarvis koko ajan olla pinna kireellä. Mut kun ei ni ei.

LOE taitaakin olla synnärillä, oiskohan jo nyytti sylissä :heart: ? Ihanaa, oli niin hänen vuoronsakin jo!

Heidille :hug: ja tsempit matkaan!!!

Listassa on monia muitakin kellä laskettu aika jo menny, mitäs teille kuuluu???

Viivi ja Vagner kiva kuulla susta pitkästä aikaa, oonkin monesti miettiny miten teillä menee. Et oo tainnu koneelle ehtiä kun mieskin on jo palannu koti-Suomeen ;) :heart: ...

Rhealle onnittelut syötävänsöpöstä pikkuherrasta :heart: !!!

Tutteli mulla kanssa öisin ja aamuisin tollasta käsien puutumista ja jäykkyytä, kaikki nivelet ihan kipeinä, ihan kun ois reuma tai vastaava :( Ei tunnu kivalta mut mulla ainakin helpottaa onneks päivän mittaan.

Pikkuvaemolle :whistle: puhaltelen apua kurkkukipuun ja yskään ,koita nyt saada ittes kuntoon ennen tiistaita!!! :hug:

Nyt pukemaan ja koitan saada itteni piristymään lenkillä!!!

:heart: :Ninni ja Muru 39+3
 
Kleopatra ei sanonu kanavasta muuta kun että kiintee ja suu auki sormelle. Mitä lie sit sekään tarkoittanut... Mitä eroa on sillä muuten et on sormelle auki tai et on sentin auki? Paljon on sormi :LOL: :LOL: ? Hoh hoh mitä kysymyksiä....

Ninni ja Muru taas...
 
Ninni olisiko niin, että jos on 2lle sormelle auki niin sanovat että sentin on auki. Mulla siis tiistaina oli se tilanne, että kanavaa se reilu sentti ja ulkosuu sentin auki ja kiinteästä ei ole enää tietoakaan. Ajattelin, että jos nää supistukset jatkuu tänään kokopäivän niin meen käymään synnärillä, kun mulla noi supistelut tuppaa menenmään tuonne selkään ja en meinaa jaloillani pysyä.

Nyt aamukahville, jos vaikka heräisi |O Kun ei ole edes nukkunutkaan vielä :LOL:

kleopatra again
 
Rhea: Onnea! Ihan mielettömän suloinen pikkumies!

Täällä illalla vauvalla oli ihan mieletön riehuminen mahassa, mut onneks se lopetti sen siinä 11 jälkeen ja anto mun nukkua rauhassa koko yön. Nyt sain just aamupalan syötyä ja sama sirkus tuntuu alkavan uudestaan. Taitaa neiti protestoida kun tila käy vähiin....tulis sit ulos jos on ahdasta ;)
 
meninki eilen kehumaan ukolle, että ihana ku on tyttö nukkunu nyt tooosi monta yötä hyvin ja saanu itekki nukkua, nii viime yönä se valvomine taas alko :kieh:
ite venytin omaa nukkumaan menoo puolille öin ja sit ku sänkyyn pääsin ja hyvän asennon löysin, nii alko huutelu neidin huoneesta...
menin sitä sit nukuttelee, nii johan piti käyä vessassa ja pimppipesulla kun sen takia ei saanu unta, kun pimppiä kirveli.. en tiiä, olisko joku pissatulehus tulossa tai jotai :/ mut ei tuo tyttö (4v)kuitenkaa pissatessa valittanu yhtää.. täytyy seurailla tilannetta..
no siinä sit meni toista tuntia ennen kun sain sen takas nukkumaan ja itellä alko hullut alamaha kivut.. supisteli aika makoisasti, mut aamuun mennessä neki sit meni ohi.. kai mä siinä jossai vaiheessa torkahinki, vaikka tuntu et en oo nukkunu yhtää...

nyt aamun aikana on tuntunu, et alapää olis jotenki normaalia "herkempi".. olisko ne yölliset supistelut tehny jotai .. hmm.. hyvä vaa jos olis ;)

nyt on pakko lähtee ulos, ku tuntuu ettei moneen päivään oo saanu kunnolla raikasta ilmaa.. täällä on ollu sellane pääkallokeli, ku kaikki tiet on iha jäässä ja sit vielä sellane mukava vesikerros tuossa jään päällä, et mukava ku menis nurin, nii kaikki vaatteet vielä kastuis...

Rhealle paljon Onnea poitsusta :heart:

ja isot tsemppi :hug: kaikille, ketkä ootte nyyttiänne hakemassa...

äiskä äiskä ja masuvauva 40+0 :heart:
(on pitkiä nää päivät ku jotenki oon koko ajan pitäny tota LA "takarajana", et vauva syntyis, mut eipä tämä pikkunen mihinkää halua vielä lähteä tuolta yksiöstään).. huoh.. no parin viikon sisällä viimestään!!!
 

Yhteistyössä