<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

No hei, tääl mie viel oon! Kävin neuvolassa, kaikki hyvin. Sain uuden ajan torstaille vaikka se neuvolantäti kyl veikkas että kyllä se nyt olis jo käynnistymässä kun ei meinannu saada ees vauvaa kokeiltua ku supisti niin kovasti et kohtu ihan kivikovana. Ens tiistaina on sit se 41+5 jolloi neuvottiin menemään suoraan synnytyssaliin klo 9 aamulla jos vielä silloin olen paksuna ja sillon ne sit kuulemma käynnistää sen. Mut toivotaan et ei menis niin kauan, kun kokoajan mua suppailee mut epäsäännöllisesti ja välillä laimeemmin ja välillä kovemmin.. :/

Vaavi voi kaiketi hyvin kun liikkuu normaalisti, mua neuvottiin muuten että jos olen yhtään epävarma että onko vauva liikkunut niin suoraan synntyssaliin eikä minnekään äippäpolille..

enne ja aarre 40+4
 
Neuvolassa oltu jälleen kerran. Sanoi vauvan olevan jo hyvissä asemissa. Epäili käsi tuntumalta,että vauva olis melko iso, 4 kiloa tai enemmän. Ella oli syntyessään (sektio) rv 39+2 3960g.

Rv: 39+4
Paino: -200/viikko. Yht. 6,5kg
Verenpaine: 122/72
Pissa: puhdas
Sf: 35 eli sama kuin viimeksi
Tarjonta: Rt
Liikkeet: ++

Seuraava neuvola on viikon päästä maanantaina. Jos vauva ei ole siihen mennessä syntynyt niin varaan ajan yliaikaiskontrolliin. Sen pitäis olla LA:sta 10 päivää mut se osuu just pääsiäiseen joten kontrolli on sit ennen tai jälkeen pääsiäisen. Mä niin toivon,et tää syntyis ennen kun en haluais mitään käynnistystä. Onneksi tässä on vielä aikaa.

Anoppi puhui ässistä. Onneksi vain saunasta ja siivouksesta. Se kolmas olis ollu jo hieman kiusallista... Täytyy varmaan alkaa kokeilemaan jos vaikka auttaisi...

[/b]Onnea vauvan saaneille! :flower:
 
Se oli sitten lapsivettä mitä valutteli koko maanantai päivän tuohon klo 22.30 saakka, jolloin meille syntyi tyttövauva 50cm ja 3542g :heart:

Maailman onnellisin tapahtuma saada vauva syliin raskaan koetuksen jälkeen, ei voisi olla ihanempaa tunnetta kuulla ensimmäistä kertaa vauvan itku. Synnytys oli helppo kun sain epiduraalin klo. 18 sitä ennen 3 tuntia kestäneitä supistuksia. Mieskin kesti kuin mies koko synnytyksen ajan, kyllähän siinä sitten itkettiin kaikki kun homma oli hoidettu =)

Onnea kaikille muillekin vauvansaaneille ja sitä vielä odottaville!

 
:heart: Mariann-81 Ihanat Onnittelut Prinsessasta :heart:

Mites täällä on tänään näin hiljaista?!? Missä te kaikki luuraatte? :wave:
Täällä ollut tänään ihanan keväinen päivä. Lumet on saaneet kyytiä =) Huomisellekin lupasi oikein auringonpaistetta ja paljon lämpöasteita B)

Tytön kaa vedettiin sellaiset 2½ tunnin päikkärit. Nyt jaksaa illan istua teeveen ääreessä kun tulee kaikki hyvät sarjat tänään. Ja kun vielä ajoissa laittaa lapset untenmaille niin saan nauttia niistä ihan yksin :D

Tänään ei ole supistellut ja hyväniin kun mies tulee vasta huomisiltana kotiin. Joten supisteluja puhaltelen täältä teille muille niitä kaipaaville :whistle:

Ja nyt sitten syömään :p

kleopatra ja James edelleen 37 tasan
 
Onnea Mariann-81 :flower: :heart: !

Tulin pikaseen vaan käymään, mua on kohta tunnin supistanu 5 min välein, n. 30-45 sek. kerrallaan, katellaan tässä nyt hetki ja mietitään josko pitäis käydä synnärillä näytillä :eek:

Kun en sinne turhaankaan haluis mennä ni meen nyt maate hetkeks ja katon miten edistyy, jatkuuko supparit vai tyssääkö taas ku seinään :headwall: On myös ollu kovia vihlaisuja koko päivän alakerrassa ja supparit säteilly selkään ja reisiinki. Kunpa en nyt turhaan hehkuttais :ashamed:

Jos musta ei tänään enää kuulu mitään ni oon sit varmaan lähteny synnärille, ainakin käymään...

:heart: :Ninni ja Muru 39+1
 
Minä oon täällä kleopatra .. tuntuu että oon ikuisesti. :ashamed: Miksei nää mun supistukset johda mihinkään? koko päivän supistellu, mut en tiedä onko yhtään vahvistunu tai säännöllistyny. En ees viiti kattoo kellosta et paljon väliä ku petyn vaan. On jo monta päivää, viikkoo, kestäny tää supistelu ja aina se hiipuu ja loppuu. Huoh, no ei tässä voi enää kauan mennä mutta kun on niin kauheen kipeä olo ja yötkin menee pyöriessä kyljeltä toiselle (joka sekin on jo iso homma ja sattuu jokapaikkaan). Kaikenlainen liikkuminen aiheuttaa supistelua mut EI TARPEEKS.

Vauvalle on kaikki valmiina, jopa tissit selkeesti alkaa toimia. Pienikin hipaisu saa herumisrefleksin aikaan. Vauva puuttuu.

Mis LOE? ikävä on jo :D

enne ja aarre 40+4
 
enne: Tiedän tasantarkkaan mitä tarkoitat tuolla yöllisellä pyörimisellä ja kuinka pirun kipeätä voi oikeasti tehdä pelkkä kyljeltä toiselle kääntyminen. Minä olen tänään ottanut hyvin rauhalliseti, kun en todellakaan aio lähteä ensi yönä synnyttämään kun olen näiden lasten kaa täällä keskenään. Siis ei siivousta saati liikuntaa mikä voisi edistää tilannetta ;)
Ja onhan mulla kuitenkin kanava lähestulkoon hävinnyt ja kohdunsuu sentin auki niin voi edetä nopeastikin tilanne kun muutama kipeä suppari tulee, joten rauhallisesti vaan tämä ilta =)
 
Oikein paljon onnea kakilla vauvan saaneille.

skog stemppiä synnytykseen. Loe toivottavasti sinä pääset seuraavaksi ja mahdollisimman pian. :heart: Vóimia myös kaikille muille joiden laskettu aika oli ja meni.

Täällä kirjoittelen poika tissillä, hieman hitaasti käy yhdellä kädellä. eilen en kerinnyt kirjoittelemaan vaikka teidän jutut kävinkin lueskelemassa. Tätä tuohua kun nyt riittää ja sitten meillä oli viellä iltapäivällä siskon pojan yksi vuotis synttärit.

nyt lähden sohvan nurkkaan jatkamaan imetys urakkaa.

muumi82 ja poika 4 vrk

muoks: ninnille myös stemppiä synnytykseen, jos nyt lähtö tuli :heart:
 
Onnea vauvatuneille ja tsemppiä kaikille synnärille lähtijöille!

Täällä supistaa epäsäännöllisesti ja sitten sellaista kuukautiskivun tapaista ollut ilmassa.
Valkovuoto on lisääntynyt. Ja sitten muutamana yönä ollut lonkkasärkyä. Että sellainen raihnainen olo täällä. Rennietä menee ihan kivasti varsinkin illalla. Ja niitä "joko, joko"- uteluita ollut ihan huvittavuuteen asti.

Oletteko syöneet vielä d-vitamiinia? Ajattelin, kun itse syön tota Devisolia yhden tabletin päivässä, mutta voiskohan sitä jo lopetella pikkuhiljaa...


Onko teille annettu jotain ohjeita supistusten kellottamisesta? Aattelin vaan, kun monet siitä niin puhuu, mutta en mä tiedä, minkälaisen supistuksen nyt lasken supistukseksi, vai kuvittelenko niitä itselleni vaan... :ashamed:

funny + masuasukki 39+4
 
funny Käsittääkseni tavallisia vielä kivuttomia tai vähän kivuliaita mut epäsäännöllisiä supistuksia ei ole syytä kellottaa. Itekin kellotan niitä ihan liian "aikaisin", se on turhaa ja saa vaan omat hermot riekaleiks. Sitä vaan niin toivoo että ne muuttus säännöllisiks ja tihenis... :/ Sit kun huomaa et supparit alkaa tulla tiheemmin ja et ne alkaa selkeesti tuntuu jossain niin voi alkaa tarkastella niiden väliä. Näin mä oon ajatellut ja jostain kuullut.

Mul on pitkin päivää taas suppaillut ja välil kipeestikin mut mä päätin et en ala kattoo niitä yhtään nyt kellosta ennenku alkaa olla verenmaku suussa :D Ihan siks et oon jo monena iltana ollu kello kourassa ja sit pettyny vaan turhaan ku välit harvenee ja supistukset loppuu. Tosin viimeyönä ne ei loppunu vaan ku heräsin ni edelleen niitä tuli, mut silti sain unenpäästä kii että ei ne "niitä oikeita" oo jos ei hereillä pidä :p Kyllä sen sitten huomaa kun ne oikeet kovat supparit alkaa.

niin ja vielä funnyn kysymykseen d-vitamiineista niin mä en oo täl kertaa syöny niitä (esikoista odottaes söin talvikuukaudet) mut siis yleensähän sitä suositellaan odottajille olikohan se just tähän maaliskuuhun asti. Luulisin et ne voi lopetellakin jos siltä tuntuu kun kevätaurinko alkaa paistaa :) juu ja muakin ärsyttää jo kaikenmaailman serkunkaimankummien "joko nyt?eikö vieläkään? no kokeilepa tätä niin kyllä se siitä.." -jutut.. mut pitää vaan yrittää olla noteeraamatta.. ;)

enne ja aarre 40+4
 

Juuri ja juuri ehdin näköjään SKOGin edelle kiilaamaan sitten kuitenkin :) Eilen on kotiuduttu ja vaikka synnytys oli aika rankka (meni 38 tuntia ilman unta,ruokaa tai edes vettä kun oksensin jatkuvasti) niin positiivinen kuva siitä jäi. Ja sylissä kiitoksena uskomattoman kiltti pikkumies joka ei itke uuden äidin kokemattomille otteille :)

Tarkemmin synnytyksestä tuolla Jyväskylän odottajat ketjussa, mutta kaikenkaikkiaan meni ihan mainiosti kun jaksoi supistusten aikana hengitellä normaalin rauhallisesti ja keskittyä supistukseen, aina kun meinasi mennä itkuksi ja hysteeriseksi, mies muistutteli hengityksestä ja niinhän se supistus tuntui menevän nopeimmin ja vähimmällä kivulla ohi.

Ja jos ei niitä täysin kivuttomia taukoja olis supistusten välissä, ihmiskunta olis kuollu jo sukupuuttoon! :LOL: Kummasti sitä jaksaa kun tietää että se menee ihan pian ohi ja sitten ei satu YHTÄÄN ennen seuraavaa supistusta :)

Hauskaa oli että 4D-ultran "vahvemmin tyttöä veikkaisin"-lääkärimielipiteestä huolimatta äidinvaisto oli oikeassa ja poikahan sieltä tuli :)

Onnellinen Cicilisko ja "klonkku"
 
Onnea cicilisko pikku prinssistä :heart: :heart: ja muutama muukin oli nyyttinsä syliin saanut,onnea kaikille tasapuolisesti :heart: :heart:

täällä siis edelleen ollaan,tänään vaa ollu niin kauhee olo et ei oo pystyny ku käväsee täs koneel,lukees teidän juttuja,oksettaa ja olo on outo muutenki ollu pitkin päivää :x supistellutkin on vaihteeks taas,no nyt tuntuu pikkasen paremmalle,oksettaa vaan,mut ehkä se tästä :whistle: tähän vaa itelleni pientä kirjanmerkkiä laitan et pysyn vähä kärryil mihi asti oon lukassu,ku täs tulee heti kamala olo.

Ninnille tsemppiä toivottavasti nyt matkaan pääset
:heart:

Skogin ne tais jo sisälle huolia,oli kyl aikakin :heart:

piitsi 37+2
 
Voi v*ttu p*llu seinäs killu... Ei ois taas pitäny mennä hehkuttaan niistä supistuksista :ashamed: Menin sit huilaan ja supparit jatkui, nukahdin ja kun heräsin vajaan tunnin päästä ni ylläripylläri ne oli hävinny :headwall: :headwall: :headwall:

Mä kohta katoon täältä ku alkaa niin masentaa :ashamed: Ei tolla Murulla taida olla mitään kiirettä ulos, oon varmaan ens kesänäkin masu pystyssä. Palailen kun oon paremmalla mielellä.

Vauvaonnittelut Ciciliskolle!

Ninni ja Muru 39+1
 
Ciciliskolle täältäkin onnentoivotukset pienen prinssin johdosta :heart:

Voi Ninni, kyllä se siitä ja varmasti sinunkin aikasi koittaa pian. Ja muista, että kuitenkin ne supistukset varmasti edistää tilannetta ja kun tulee niitä oikeita suppareita niin synnytys voi olla helpompi ja nopeampi :hug:

Täällä on ollut yllättävän hiljaista tänään. Missä te kaikki oikein olette? LOE? Laura? Pikkuvaemo? jne...
 
Vauvaonnea cicilisko ja mariann-81!! :flower: :heart: :heart:

Mullakin on ollu tänään vähän semmonen intopiukka-fiilis päällä et oiskohan kohta mun huki... Äiti ja mummokin soitti molemmat tänään et joko, joko. Mummo ilmotti et hän tarkistaa joka ikiiinen aamu ihan tekstiviestitkin (vaik ei se ennen oo semmosista mitään tajunnu :D ) sen varalta et onko meille tullu yöllä lähtö. Oli jotenki aika liikkis <3 Vauva on ollut hiljaisempi masussa (tosin kohta voi alkaa perinteiset iltajuNpat) ja maha on muutenki toiminu ku junan vessa. Suppailujakin on ollu muutamat iloiset mut niitä nyt on niin joka sormelle ja varpaalle ettei meinaa enää mittään. :LOL: Ei me sit päästykään vielä tänään sinne kaupungille pyörimään, huomenna uus yritys jos vaava antaa odotuttaa vielä itteensä...

Elähän nyt Ninni vielä heitä pyyhettä kehään, kyllä se sunki vuoro tulee vielä :hug: Tiiän kyllä että turhauttaa kun kokoajan supistelee ja arvuuttelee et jokohan ois mut tosiasia on et kyl mäkin mieluummin ees ne valmistavat supparit otan ku ei mittään, eiks juu! =)

t. mama-L & Sämpyli-Onni 39+4 edelleen. Enkä tosiaan tiiä mistä toi sämpyli tohon ilmestyi, musta se vaan on niin pikkanen sämpyli!
 
kleopatra, täällä ollaan taas :wave: . Oli hösispäivä, neuvolaa ja poitsun kuvaukset, päikkärit tietty myös...

Mun kätilö/th sanoi, että ainakaan supistuksilla ei lähde meidän vaavi syntymään vielä pitkään aikaan, eri asia sitten jos menee vedet. Mutta sekään ei kuulemma ole kauhean todennäköistä nyt viikon sisällä, kun lapsivettä ei ole kamalan paljon. Helpotti kummasti nämä "tiedot".

Ninni, elä masennu!

Haleja kaikille ja öitä!
 
*kirosanoja kirosanojen perään, kun ottaa niin hermoon!!!nyt on tän tätin mitta niin täynnä...KAIKKI on mennyt päin mettää tänään, tai tää alkoi jo eilen illalla kun otti niin toi oma ihana ukko raivoon.
Paikat jumissa, nivelet kipeenä ja ihan turvonneena kaipasin läheisyyttä, ja HIERONTAA! sitä ei pyytämättä herunut, niin menin sitten pyytämään, josko hän voisi hieman hieroa siinä töllöä katsellessa jalkoja ja hartioita. no ei, ei kuulemma huvittanut ja jaksanut...voi hemmetti! Se ei ole kuin pieni hetki siitä ukon *niin hemmetin tärkeästä ajasra tv:n äärellä", niin ei...hieman siinä avauduin, että ei muakaan aina huvittas raskaana olla, ja että jos on vaihtoehtona hieronta/panadol, niin kumman valitsen... :headwall: :headwall:

mä joudun välillä tekemään yrityksessämme töitä,mikä on ihan ok, menee odotusaikakin nopeammin (tiesittekö että yrittäjien "edut" ovat aivan olemattomat kun perheenlisäys tulee ajankohtaiseksi) noh anyway, mikään ei sitten ottanut sujuakseen tänään ja tuntui että nolasin itseni 16-0. :ashamed:

Onko täällä ketään muuta jollai ei tuo ajatus juuri luista enää tässä vaiheessa raskautta? onko kohtalotovereita? Mä kärsin raskausdementiasta, tyhmyydestä ja aina ajoittain ihmiskammosta. Tuskanhiki puskee esiin kun on jotain mokannut oikein kunnolla!...pää pehmenee...mutta väärä pää...sais tuolla alakerrassakin jo jotain alkaa tapahtumaan.

ja muutenkin on pinna nyt niin kireällä, ja ei vaan huvita tulla toimeen näiden hormoniean kanssa. Voiko niistä irtisanoutua...

huh, kiitos....jopas helpotti ku pääsi purnaamaan.


ja sitten hieman aurinkoisempiin asioihin.

Onnea vauvansa saaneille, kaikille tasapuolisesti! Me täällä vielä kamppaillaan omien olojemme ja masujemme kanssa, mutta hyvällä vauhdilla perästä tullaa.

Ninni: Tod. näk. teidän tulokas päättää nähdä tämän maailman silloin kun sitä vähiten odotat...eli olet jossain hassussa paikkaa, tai jo juuri toivosta luopunut kun hän päättää jättää asuntonsa..kovasti tsemppiä. nyt vielä ehdit antaa kaiken huomion niille teidän kahdelle muulle prinsessalle, kohtahan joutuvat tytöt huomiota oikein hakemalla hakemaan, kun imetys vie paljon huomiota..

Myös ennelle ja Loelle ja lauralle...ja ketä täällä olikaan kovasti lähtökuopissa..???
kovasti tsemppiä ja supistuksia...vielä se teidänkin aika koittaa. Itse odotan tämän vauvan tulemista vasta viim. parin viikon päästä..jotenkin asennoidun jo nyt siihen että huhtikuulle menee..saa nähdä.

noh, nyt jätän palstatilaa muillekin ja palaan kun on jotain kivempaa sanottavaa...

ärsyyntynyt ootus ja kaikenkestävä maha asukas 37+ehkä 5
 
ootus joo kyllä täällä samanlaisia fiiliksiä ja olisin todellakin valmis luopumaan tästä "hormonihirviön" roolista... :LOL: Siis jos kaikki ei mene minun mielen mukaan, niin varokoon ne jotka tielleni siinä tilanteessa tulevat :eek:
Minä kanssa menetän miehuuden kanssa hermot lähes päivittäin. Tänäänkin kun se soitti tuossa illalla niin sain taas raivarin ja paiskasin luurin korvaan. Ei ole sn koommin perään soitellut :'(

Mua ottaa ehkä eniten aivoon se, että saan itse illasta toiseen taistella näitten lasten kaa milloin mistäkin, silloinkin kun mies sattuu olemaan kotosalla niin ei tee elettäkään asioiden suhteen :( Minä sitten olen se marttyyrinatsi- äiti ja sehän on kiva homma se :ashamed:

Jeps, mutta nyt täydellisten naisten pariin, jos vaikka hieman piristäisi tätä mieltä.

Hyvät yöt kaikille jos en enää tänään palaile linjoille :wave:

kleopatra ja James
 
Suurkiitos kaikille myötätunnosta :hug: !! Ehkä mä kuitenkin pysyn vielä linjoilla...
:hug: myös kaikille sitä tarvitseville, ainakin Ootuksella ja Kleopatrallakin tuntui olevan hiukan kiukkua ilmassa... Eiköhän noi hormonit tosta sit palaudu ennalleen jahka saadaan nää muruset pukerrettua pihalle.

Nyt aattelin mennä miehen kanssa koiran kanssa ulos, yksin en oikeen uskalla lähtee käveleen mihinkään kauemmas.

Öitä murut!!

Ninni ja Muru 39+1
 
Ninnille tsempit ja :hug: :heart: Jospa ne supparit sit tulis takas ja kunnolla:)

Täällä siis edelleen;) Enhän mä nyt teitä jätä:D On ollut tänään menoa, kun on moneen otteeseen käynyt vieraita ja sit käytiin ostoksilla.. Vähän saa muutakin ajateltavaa..

Onnea vauvaantuneille :heart: Skog tais sit lähteä tositoimiin:D Lähdetään me Enne seuraavaksi??:)

Nyt iltahommiin.. pitää jossain välissä tarkemmin lukea noi jutut ja kommentoida tarkemmin:) Öitä kaikille ja hyviä vointeja:) Huomenna on neuvola, saa nähdä taas vauvan tilanteen:heart: Kiitos kaikille huomaavaisuudesta ja perään huuteluista

LOE ja Rakas 41+4 :hug:
 
Taas täällä tähän aikaan :kieh:
Vessa reissulle heräsin ja menin sit hölmönä vaihtaa kylkee sen jälkee,no eiköhän toi masukki siitä innostunu ja pisti shown pystyy masussa ja sit alko närästää...joten nyt on sit taas tunnin verran valvoskeltu :/

Ootus ei tuo ajatus luista täälläkään,tosin en oo kyl varma onko se luistanu ennen tätä raskauttakaan,välil ainaki tuntuu et se oli jo toi eka raskaus mikä vei kaiken älyllisen toiminnan mennessään :ashamed:

Ninnille :hug: en osaa ees kuvitella sun v.tutus käyrää,ku tollai ne supparit sun kans leikkii,oisin varmaa iteki aika kiehumispistees,hermot riekaleina :/ jospa sinäkin sieltä tän viikon sisään pääsisit lähtemään,ettei nyt tarvis enää montaa viikkoo kärvistellä :whistle: kunnon supistuksia puhallellen

LOE sulla kans yks jääräpää siel masussa,ei sit taida millää ymmärtää et vuokrasopimus on irtisanottu jo aikoja sit :/ pitäsköhän sun kutsua virkavalta paikalle :D

Piitsi ja VilmaIisakki 37+3
 
Inksu81
Täällä kans on valvottu jo neljästä asti....vauva heräs samaan aikaan ja alottikin sit perinteisen mahajumpan... Mietin tota sektio hommaa..kui ihmeessä sitä voi olla syömättä ja juomatta ennen sitä leikkausta. Mul on ainakin ollu joka aamu niin äklö olo, et on ollu pakko mennä heti ekaks jääkaapille ku silmät saa auki.. No sithän sen näkee miten huono fiilis sitä tulee...

Alkaa kyl pikkuhiljaa jännittämään toi leikkauspvä...ei ois ku se vajaat kaheksan päivää h-hetkeen.

tää nyt oli tämmönen nopee piipahtaminen...alkaa käymään selän päälle tää koneen ääres könöttäminen...

Inksu 38+1
 

Yhteistyössä