<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Mulla oli kättäri. Ainakin urkkimani mukaan sulla on naistenklinikka? Pahus, olis voitu vaikka tavata! :wave:

Onkos sua alkanut jo jännittämään? Mä yritän olla ajattelematta asiaa, mutta viimeistään ensi maanantaina sitä rupee varmaan miettimään koko ajan. Viimeksi sektio meni hyvin, mutta jännittää silti. Ja kun tuosta viime synnytyksestäni on jo yli 6 vuotta aikaa, osaankohan enää hoitaa vauvaa...Noi kait se muistuu mieleen viim kun saan vauvelin käsiini.

Onnea sulle ja yritetään pysyä kasassa leikkauspäiviin saakka :hug:. Ja kirjoitellaan kuulumisia vielä ennen synnytystä.
 
Helmi, mullakin on edellisestä "synnytyksestä" eli sektiosta melkein kuusi vuotta aikaa, eli aika sama tilanne.
Esikoinen oli superhelppo vauvana ja nyt on alkanut jännittää lähinnä se, että millasellahan huutajalla meitä "rankaistaan".
Niin ja ekan leikkauksen jälkeen toivuin todella nopeasti, toipuminen tällä kertaa mietityttää myös. Ja tietty se, että jos synnytys käynnistyykin viikonloppuna, kun mies on reissussa...

Muuten aika tavalla rauhallinen olo ja levollisin mielin odottelen tiistaita. Kuullaan :hug:
 
No niin, ensimmäinen kotona nukuttu yö takana, olo voisi olla pirteämpikin...

Meille syntyi keskiviikkona 5.3. poika ja tyttö :heart: :heart: Tiistaina synnytys ei lähtenyt käyntiin tabletilla (useampia ei uskallettu antaa koska omia supistuksia kuitenkin oli, eivät halunneet syöksysynnytystä...) joten keskiviikkona (rv 38+1) puhkaistiin kalvot, ja A-poika syntyi siitä 2 tunnin kuluttua. Tyttö oli viistotarjonnassa, ja hänen kääntämiseensä meni puolisen tuntia, meidät vietiin jo leikkuriin sectiovalmisteluihin, mutta sitten neiti suostui kääntymään suoraksi ja syntyi lopulta perätilassa jalkatarjonnassa. Jälkeiset syntyivät samalla, ja se oli siinä koko homma. Eli sitten kun käyntiin saatiin, niin melko nopea ja suht helppo, lukuunottamatta tytön kääntelyä, jota en olisi ilman epiduraalia kestänyt! Poika painoi 2,8 kg ja tyttö 2,6 kg, molemmat 49 cm eli pitkiä ja tosi laihoja ruipeloita.

Nyt sitten herätellään kolmen tunnin välein syömään, että vahvistuisivat. Hurjan pieniä ne on, ja miten olikaan taas muut lapset kasvaneet ja pyöristyneet sillä välin! Hoitajia riittää, liiankin innokkaita, mutta hienosti myös 2-vuotias osaa pitää maitopullloa (omaa pumpattua maitoa, eivät vielä jaksa imeä rinnasta tarpeeksi, vaan nukahtelevat kesken ja kohta on taas nälkä ). Onneksi mummi on täällä tän viikon hoitamassa muita. Eiköhän tämä tästä lähde sujumaan.

ONNITTELUT KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE, JA VOIMIA MUILLE LOPPUODOTUKSEEN :flower: :wave:
 
SYLINTÄYDELTÄ ONNEA TASAPUOLISESTI KAIKILLE NYYTIN SAANEILLE! :flower:

Tänne ei yllätys yllätys kuulu mitään uutta. Perjantaina tulee 39 viikkoa täyteen eikä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, mutta eikös esikoiset usein anna odottaa itseään? Taitaa olla samanlainen jääräpää kuin vanhempansa... Mä olen kanssa aika kyllästynyt tähän olotilaani ja toivon että ens viikolla kun taas vihdoin on käynti tuolla sairaalassa, kolmen viikon tauon jälkeen, saan sen kätilön suostuteltua käynnistykseen ens viikolla. Siten olis mieskin edes illat kotona, kun muuten oon täällä ihan yksikseni aamusta yöhön.

Nukkuminen onnistuu, mutta tulee kyllä käytyä melkein parin tunnin välein vessassa. Kääntyily sitten onkin taas asia erikseen kun just öisin on selkä ja ranteet sekä kädet niin kipeät ettei liikkumisesta meinaa tulla yhtään mitään. Helpottaa kyllä vähän kun tietää että ei enää hirveen montaa viikkoa voi olla jäljellä.

Uteliaisuudella odotan mikä on painoarvio siis viikon päästä ja suostuvatko käynnistykseen vai käskevätkö vielä odotella. Siinä tapauksessa minäkin palloilen täällä ihan varmasti vielä pääsiäisenkin jälkeen.

Saini ja masukki 38+5
 
:heart: :heart: TUPLAONNITTELUT :heart: :heart:
Ihanaa että kaikki meni noin hienosti!!!
Päivitän ton etusivun syntyneet-listan kunhan saan aikaseksi :ashamed:

Kauniita unia kaikille!

:heart: :Ninni ja Muru 39+3
 
Mihin on kaikki muuten hävinny?
Oonko pelottanu kaikki pois valituksillani :ashamed: ...

Nyt kylpyyn ja sit pikkuhiljaa nukkuun jos sais nukuttua.

Oon ollu tänään niin kivulias et oon ihan itkeny kun en edes suorassa pystyny seisoon :'(

Valivali-Ninni ja Muru 39+3
 
Pikaseen tulin onnittelemaan kaikkia vauvaantuneita :flower: :flower: :D
Me koitetaan käynnistellä vauva-arkea kotona. Minun äiti on ollu täällä apuna 24h, niin päästään arkeen kiinni, ja esikoinenkin saa tarpeeksi huomiota kun on mummu paikalla. Ihanasti on kyllä ottanut vauvan vastaan. Mies vaan teki v-mäiset ja lähti kaverin kans pohjoseen kelkkaileen ja tulee lauantaina takas. :kieh: :kieh: Hieman meinas ottaa pattiin. |O

Mutta nyt lähden untenmaille

Maria ja pikkuneiti 5vrk
 
Ninni, mitä ihmettä sä täällä vielä pyörit? Luulin, että oot jo ajat sitten lähtenyt. Yritä saada nukuttua, niin ehkä huomenna olis jo vihdoin se päivä.

Valvatille tuplasti onnea!

Oikukas, mulla samat sf-mitta ja painoarvio.

Jeps, nyt suihkuun ja sitten unta palloon.



 
Nostelen meitä vähän ylöspäin ettei ihan toiselle sivulle pudota...

Oikukas ja Pikkuvaemo mulla sf-mitta kanssa 37 cm viime viikolla, saas nähdä mitä mitta huomenna näyttää. Painoarvio mulle on annettu viimeks rv 36+ jotain, silloin 3,1 kg. Jos siihen nyt laskis sen max 200 g/vko lisäpainoa ni ois sit suunnilleen nyt 3,7kg. Senhän näkee sit vasta synnytyksen jälkeen mitä toinen todellisuudessa painaa.

Tietääkö joku mikä Turussa käytäntö yliaikaisten kanssa??
Kun mulla tulee sunnuntaina 40rv täyteen, ni onkohan mulla sit vielä ihan normi neuvola sen jälkeen ja vasta myöhemmin saan lähetteen TYKS:iin yliaikaiskontrolliin? No, mulla huomenna neuvola et saanhan siellä sit viimeistään tietää. Jotenkin niin toivoisin et Muru tulis nyt viikonloppuna ulos.

Daikaduu kiva kuulla väliaikatietoja Heidistä, kerro hänelle paljon onnea sinne!

Eipä muuta, jos hetken vielä surffais tässä koneella ja sit menis reiluks tunniks takas sänkyyn...

Angel mihin sä muuten oot kadonnu???

:heart: :Ninni ja Muru 39+4
 
Huomenta!

taas päivittelen Heidi1985:n kuulumisia; 4 aikaa oli heränny kun oli ruvennu vihlomaan mahaan, mut käyrille ei vielä oo piirtyny kovin hirveitä supistuksia. 9 aikaan kiertää lääkäri joka antaa kolmannen lääkkeen, jospa sitten rupeis tapahtumaan! :)
 
Mä olin jo ihan varma et nyt on Ninni käyny kertomassa et lähtö tuli,mut ei teitä sit saa millää pois täältä :whistle:

Valvatille tuplaonnittelut :heart: :heart:

Jokohan ois Heidillä tapahtunut edistystä,tsemppiä sinne :heart: tuuhan Daikaduu kertomaan ku tiedät taas jotain,yhtään en oo utelias :ashamed:

piitsi 37+5
 
Good morning

|O Siinä ne tärkeimmät.
Ninni: Täällä Tampereella sain ainakin vielä ensi viikollekin neuvolaan ajan vaikka se yliaikaiskontrollin aika pitäisi (mun mielestä) jo silloin olla tiedossa, kun kerran lähete jo tällä viikolla laitettu. Siis neuvola rv 41+3. :eek: Turhauttavaa.

Lähdempäs tästä anopille makutuomariksi huonekalukauppaan :whistle:

Leijonanmorsian ja :heart: 40+3
 
PJM
Täällä sitä ollaan, ei oo mitään uutta ollut odotuksessa ni en oo viittinyt kirjotella :ashamed:

Onnea kaikille vauvansa saaneille :hug: :heart:

Mulla viikkoja kasassa 38+4 ja voin sanoa että olo on nyt käynyt sietämättömäksi. Eilen oli todella huono pvä, huono oloa ja sydän hakkas ihan julmetusti.

Huomenna taas neuvola, vauvanpaino on arvioitu 2,8-2,9 aika pieni ois tulossa. Mutta mä en usko että kovin pieni on, veikkaan jotain 3,5-4kg, saas nähä sitten kun syntyy.
Muitakin ilmeisesti ärsyttää kun kyselyjä tulee joko joko, mua kans, ja välillä vastaankin puhelimeen että olen vielä kasassa :LOL:

Sellasta täältä, nyt jos kiiruhtais kahvin juontiin :wave:
 
Täällä ei mitään merkkejä synnytyksestä, en edes muista koska olis supistellu viimeks ja la olis huomenna! No, mutta vähän erilaista asiaa nyt...kun viime yönä ja viime aikoina sen mitä olen saanu nukutuksi olen nähnyt toistuvaa painajaista siitä että vauva kätkyt kuolee! Anteeks anteeks kaikki joilla jo nyytti kotona, en halua huolestuttaa mutta kuitenkin.Siis kun olen aina nukuttanu nämä lapseni mahallaan vaikka jo silloin 10v sitten oli suosituksia et just niin ei pitäis mutta minä kuitenkin tein niin(autto vatsavaivoihin).Nyt sit neuvolassa oli siitä taas kerran puhetta ja terkkari oli ettei missään tapauksessa mahallaan(altistaa kuulemma enempi kätkyt kuolemille) ja musta tuntuu, että jos laitan vauvan selälleen nukkumaan niin voi tukehtua omaan pukluunsa.Kyljellään nukuttamisesta muistaisin jotain, ettei vauva oikein tahtonut kyljellään pysyä vaan pyörähti aina selälleen! Tämmöstä mä täällä nyt kelaan ja tuli kamalan epävarma olo etten osaa hoitaa vauvaa :eek:
Viime yönä nukuin pitkästä aikaa tosi sikeesti, enkä edes heränny vessaan.Mietin vaan kun olen aivan turvoksissa, että onko se jopa huolestuttava merkki ettei nestettä poistu elimistöstä?! Olen jo pari pv tätä ajatellu soittaa kättärille, mutta se nyt on vaan jääny kun mua niin huolettaa että kaikki epänormaali sulkee mut pois Haikaranpesästä!
 
Täältäkin Valvatille hurjasti onnea pienistä!!! :heart: :heart:

Tuttelille tuosta nukuttamisesta että meillekin tosiaan sanottiin kun esikoinen syntyi 2006 vuoden lopulla, että pienet vauvat pitää nukuttaa aina kyljellään... No me sitten nukutettiin aina kyljelleen ja muistaakseni laitettiin peitto silleen tueksi ettei päässyt siitä pyörähtämään. Joskus käärästiin jonkin sortin kapaloon, mutta useimmiten vaan peittoa selän taakse kun oli sen verran kuumakalle tuo esikoinen :)
Aivan varmasti sä osaat hoitaa vauvaa oikein hyvin ja kyllähän ne neuvolassakin opastaa että pitää vauvaa jonkun aikaa mahallaan jos on kovat mahakivut kun se helpottaa. Me pidettiin käsivarrella mahallaan ja hierottiin hellästi selkää niin se sai monesti rauhottumaan ja jos en ihan väärin muista niin oikella kyljellä nukuttamisen pitäis auttaa ilmavaivojen kanssa kun silloin pääsee ilmat paremmin liikkeelle...
Muakin pelotti esikoisen kanssa ihan hirveesti kätkytkuolema ja sain jostain päähäni esim semmosen kauhukuvan että tutista irtoais se tuttiosa ja vauva tukehtuis siihen :eek: Ensimmäinen kuukausi meni sitten niin että heräilin puolen tunnin välein kuulostelemaan vauvan hengitystä ja otin tutin pois heti kun vauva oli nukahtanu kunnolla, mutta onneksi tulin järkiini... Meinas nimittäin pönttö seota semmosella nukkumisella :)
Hyvin oot äitinä ennenkin pärjänny joten hyvin pärjäät nytkin :) :hug:

Voi kauheus.... Nyt ottaa kyllä niin hiivatin kipeää alaselkään että taju lähtee :eek:
Ai hitto... Täytyy koittaa kävellä...

Pimmi 38+1
 
Sen kerran kun tuli kiire nostamaan tyttö vessanpöntölle, enkä tallentanut kirjoittamaani tekstiä niin johan katosi :headwall: :headwall: :headwall: Nää sivut on kyllä niin sieltä ja syvältä!!!

Heh, pitipä päästä purkamaan :ashamed:

Viime yö meni vaihteeksi täällä hyvin, mitä nyt nivuset oli aivan tulessa ja selkä paskana, mutta sain kuitenkin nukuttua kun ei supistellut. Eilen käveltiin tytön kaa muutaman kilometrin matka ja johan oli kivuliasta touhua. Tuli supistuksia, selkä oli kipeä ja en meinannut nivuskivuiltani saada nostettua jalkaa toisen eteen :/ Mutta sauna sitten rauhoitti kaikki kivut :)

:heart: valvatille tuplaonnittelut :heart:

Kiva kuulla Heidin käynnistysfiiliksistä, kun itse on ollut samassa tilanteessa 2 kertaa ja aina vasta 3. päivä on tuottanut tulosta :D

Juu, ootus, ei sua ole unohdettu. Tuntuu muuten siltä, että meitä loppukuun odottajia ei ole ihan kauheasti. Kuinkahan yksinäiseksi tämä keskustelu täällä käykään, jos tässä itsekin vetelee tuonne huhtikuun puolelle ennenkuin vauva syntyy :eek:

Nyt tankkaamaan lisää kahvia :p

kleopatra ja James 37+3
 
Huomenta! :wave:

Mikäs olo ninnillä on tänään?

Onnea Valvatille tytöstä ja pojasta!! :heart: :flower: :heart:

tutteli78: ilman muuta kannattaa soittaa tosta nesteen kertymisestä, jos se sinua huolestuttaa! Onko sulla vaakaa, että voisit seurata miten se sun painoos vaikuttaa? Ja olen varma siitä, että osaat kyllä pikkuistasi hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla, kun hän syntyy! Jos tuntuu siltä, että vauva ei pysy kyljellään, taittele pyyhkeestä tuki selänpuolelle. Voi kunpa noi painajaiset jäisivät sun kohdaltas pois! Ne ovat kyllä niin kamalia, kun tuntuvat niin aidoilta vielä herätessäkin ja saa sitten kamalan tunteen aikaiseksi koko päiväksi! :hug:

Mitäköhän heidi1985:lle nyt kuuluu? Hän on tainnu saada sen kolmannen tapletin jo. Voi kunpa lähtis jo vaavi syntymään, ettei tarviis enempää odotella mitä tapahtuu.. :heart:

Nyt vähän siivoilemaan, että heräisin tähän päivään, tuli niin huonosti nukuttua viimeyönä.

-mamma-miia rv37+5
 
7.3 klo. 1.25 meille syntyi ihana pikkuinen nyytti. Painoa oli 2950 ja pituutta 48 cm. Päänympärys 36. Olemme aivan rakastuneita pikkuiseen ja nyt harjoitellaan vauva arkea. Tulen myöhemmin kertomaan synnytyksestä. Tsemppiä kaikille!

Jennah ja tuhiseva nyytti
 
Moi kaikille ja jälleen onnea vauvautuneille :heart:

Me pysytään sitkeesti yhtenä,supistuksia on vähäsen ollu mut siihen se jääkin.

Mä pähkäilen semmosta että värjäisinköhän vielä ennen synnytystä hiukseni vai vasta sen jälkeen??ennenkun esikoista aikanaan lähdin synnyttämään ni värjäsin ja siinä tositoimissa kun hikoiltiin ni oli tyynyliinassa mustaa väriä :LOL: sai se runsas hikoileminen hiusväritkin lähtemään.Aika jännä muutes.

Ninnille jaksuhaleja,kuulostaa tosi kurjalta sun tilanne jos noin kipee oot :'( Koita jaksaa :hug:

rohmutti ja epeli 40+4
 

Yhteistyössä