<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Moi. Mä olin viimeyönä jo ihan lähdössä synnyttää! :eek: KIPEITÄ supistuksia tuli 4-5min välein jostain kahdestatoista kolmeen asti, pysyttelin sängyssä vaik en voinu nukkua. Ne oli just sellasia että niiden kans pysty olla hengittelemällä, mut sen verran kipeitä että muistin taas miks niitä on sanottu joskus "poltoiksi". Pakkailin laukkuun puuttuvia juttuja ja seurailin tilannetta lähinnä lepäilemällä, ennen neljää uni voitti ja kun sit havahduin niin supistukset oli rauhottuneet. Jäin miettii vähän et jos olisin jäänyt jalkeille ja liikkunut niin oliskohan ne jatkunu, mut sit toisaalta muistin esikon synnytystä edeltäneet valvotut yöt...... Jokatapauksessa ei voi mennä enää kauaa. Tää nyt voi olla vähän oksettavaa mut aamulla suihkussa mä kokeilin hieman varovasti alapäätäni ja tunsin et se niinku..onks se nyt kohdunsuu? niin on laskeutunu ihan siihen lähelle että kai ne supistukset jotain sai aikaan.

Aamulla älyttömän kipee alavatsa ja alapää, päivää kohden muutamia supistuksia mut ei niin tiuhaan ku viimeyönä eikä ehkä niin kipeitäkään. Jään seuraa tilannetta.

enne ja aarre 39+3
 
Ihanan rauhallista, koko muu porukka on päiväunilla ja mamma saa istua hetken rauhassa koneella jääteelasillisen kanssa, nautiskelen oikein. Kun on taas pitkästä aikaa tota touhua ja tohinaa päällä melkein kokoajan ku tehotytöt 5- ja 6v pistää tuulemaan. Täällä olikin ollut juttua siitä ettei isompien kanssa jaksa touhuta samalla lailla, meillä tytöt on silleen pienellä ikäerolla et viihtyy kyllä vallan mainiosti keskenäänkin, monesti laittaa huoneen oven kiinni eikä saa missään nimessä mennä häiritsemään. :LOL: Mut kyllä ollaan silleen koitettu nyt kovasti heitä huomioida et ollaan tehty yhessä vähän enemmän spesiaalijuttuja, ennen ku vauva tulee et he ei sit kokis et täysin lynkataan. Molemmat on kyllä niin isin tyttöjä että saa nähdä ilmeneekö mustasukkasuutta...

Ipun neitokaisesta taas niin syötävän suloisia kuvia!! :heart: Tummatukkaiset vauvat on tosiaan musta jotain niin yybersöpöä. Ja voimahalit sinne noiden ikävienkin tuntemuksien kanssa, jostain Vauva-lehdestä just luin et keskosten äidit jää monesti semmoseen tyhjiöön kun ei ehdikään valmistautua ihan loppuun asti, nää viimeset viikot on ainakin mulle olleet tosi tärkeitä just sen henkisen valmistautumisen kannalta kun kaikki tavarat on jo laitettu eikä oo enää muuta tekemistä kuin odottaa. Mutta missään nimessä ei ole sinun syytä itseäsi syyttää!


Sit oli muutama gallup-juttukin. Eli mä oon -87 ja mies -79 eli kun joku huikkaili muitakin vähän isommilla ikäeroilla niin täältä löytyy. :) Ja nopeaa etenemistä täälläkin, yhdessä ollaan oltu since 10/06 ja kihlat nyt 12/07. Mutta kyllä tiedän elämäni miehen löytäneeni, parhaimman mahdollisen isän lapsilleni. :heart: Mites teillä jotka ette oo naimisissa, onko sukulaiset kyselleet kovasti millon häitä tanssitaan? Meillä kyllä on mutta tuo kihlaus nyt rauhoitti monet että ei tässä ihan susiparina eletä. :LOL: Ollaan alustavasti mietitty häitä ehkä kesälle -09.

Enkä todellakaan oo leiponu pakkaseen minkäänlaista pullaa tai kaakkua, luulen että ihan kaupan pakastehyllyn kautta mennään enkä usko et vierailijat kauheesti moittii vaikka välillä ei ois muuta kuin kahvia tarjota. Mun äiti kävi meillä pari viikkoa sitten ja teki reilusta kilosta jauhelihaa lihapullia pakkaseen hirveet kasat, oli kyllä niin kivasti tehty. <3 Ei tartte sit ku perunat keittää seuraks ja siitä saa nopsan ruuan ekoille päiville.

Aamulla tuli jo muutamat napakat suppailut, sit käytiin saunassa. Katsotaan mitä tapahtuu, ihan maltillisin mielin tässä... Tulee sitten kun on tullakseen. :) Mun iskä on tulossa illalla meille kylään niin pitää ruveta laittamaan vähän paikkoja kuntoon!

t. mama-L & Onni 38+3
 
25.2. klo 13.45 rv 38+3 meille syntyi terve, suloinen poika.
Painoa 3080g, pituutta 47cm ja pipo 33cm.
Maanantaiaamuna menin tavallisesti kontrollikäynnille, olinkin jo kolmelle sormelle auki ja kalvot pullotti. Lääkäri päätti puhkaista kalvot. Synnytys eteni nopeasti, eikä puudutus kerennyt auttaa, ilokaasulla menin loppuun asti, vaikkei siitäkään juuri hyötyä ollut.
Synnytys kesti 3h 36min, ponnistusvaihe 9min, jälkeisvaihe 9min.
Pisteitä poika sai 9-10-10 =)

Torstaina kotiuduttiin ja kyllä poika on valtavan suloinen!! :heart:

-Onnellinen äiti ja poika 6vrk:n ikäinen-
 
miehen äiti on jotai puhunu häistä kun hän on ompelija. sillee salavaivihkaa esitelly jotai kankaita et kuin niistä tulis hieno hääpuku :D ei olla kyllä menossa naimisiin vielä :) Mä oon ollut jo kihloissa joten kihloihinkaan ei mennä ennenkuin on hääpäivä tiedossa. Mutta kyllä sitten myöhemmin on kummallakin ollut ajatuksena.

Leipomisista ja ruoan tekemisestä, meillä mies tekee kans hyviä ruokia mut mulla on vaan ollut niin paljon aikaa ja rakastan ruoantekemistä niin siksi kaikkea on tullut ehdittyä :D on se aina "tuoreena" parempaa mutta sitten olen ajatellut myös niin että jos joskus ei jaksa tai on kiire niin sitten on helppo ottaa pakkasesta :)

Leipomisia pakkasessa on siksikin kun mähän en nyt saa syödä niitä niin ne on säästynyt :LOL:
 
Hei! Olen ollut melkeinpä pelkästään taustailijana ja käynyt lueskelemassa teidän viestejänne. Ajattelin kuitenkin tulla ilmoittamaan uutisia, meille syntyi pikkuinen prinssi 27.2 klo 4.23. RV 39+4. Painoa 3550g ja pituutta 50cm. Synnytys oli nopea ja kivulias, vedet meni aamulla klo 2.30 ja heti siitä alkoivat kivuliaat supistukset. Synnytyksen kesto 2h 3 min! Onneksi sairaalaan ehdittiin, meillä kun matkaa synnärille 90 km! Nyt ollaan jo kotona ja aloitellaan yhteistä taivalta uuden tulokkaan kanssa! :heart:
 
IHANA PIKKUINEN IPULLA!!! :heart: :heart: :heart: VOI ETTÄ!! Saispa sen omankin pian syliinsä!! =)

Ninni?. Mulla on menny vähän ohi juttuja, kun en oo ihan hurjasti kerenny koneella istua. Haluisin kuitenki kysyä, et millasia ne sun vatsakivut oikein oli ja mitä niistä nyt sitten selvisi? Aattelin vaan, kun mulla oli tässä jokunen aika sitten sellanen kauhea vatsakipukohtaus, jonka takia kävinkin synnärillä tarkistuttamassa vauvan voinnin, mutta kaikki sillä saralla hyvin. Mitään ei läydetty syyksi ja itsellään kipu sitten hävisikin 5 tunnin oireilun jälkeen. Tuntuivat vaan nuo tunnin ikuisuudelta, kun ei mikään auttanu oloon ja tuskaa lisäsi vaan, jos koitti edes liikkua.. Kerran aikaisemminkin sain tuon kohtauksen, mutta se meni ohi itsestään jo parissa tunnissa. Välillä vattaa vieläkin juilii siten, että luulen kohtauksen pamahtavan päälle, mutta onneksi sitä ei kuitenkaan sitten ole tullut...

Minä en aijo tehdä mitään ruokia pakkaseen! Luotan miehen taitoihin selvitä niistä päivistä pojan kanssa kaksistaan, kun minä olen sairaalassa. Aikas nopeeta mä jo keittiössä hyörein esikoisenkin jälkeen. Ja meillä myös sellainen oikeutus, että äitini omistaa lounaskahvilan, josta helposti noudettavissa syömistä kokoperheelle, eikä maksa mitään... :D

Tuteista joku kyseli jossain vaiheessa, niin minä aijon ostaa luonnonkumisen, koska esikoisellekaan ei muut tutit kelvanneet. Silikooniset tutit lensivät suusta aina kaaressa! =)

Olis kiva saada taas uusia vauvauutisia tänne pinoon!! :heart:

-mamma-miia rv36+1 :D
 
Vautsi!!! Heti oli tullut vauvauutisia tänne, kun niitä tossa aikasemmassa kirjoituksessani peräsin!! Siispä Mahdottmoasti Onnea sekä iinux85:lle että ninnukka02:lle!!! Jee, poikia tuli taas kehiin!! :heart: :heart: :heart: Ihanaa ihanaa ihanaa!!!

Kuulostaa enne kyllä siltä, että sulla on synnytys jo aivan oven takana!! Ihanaa!! :D :heart:
 
oih..Saanko tulla fiilistelemään. Vuosi sitten oltiin 2007 maaliskuistenn kanssa samassa jamassa.. Ny tuo vuosikas leikkii siskojen kanssa pihalla.. :heart: :heart: :heart: :heart: .

Nauttikaa vauvoistanne..aika hurahtaa niin nopiaan. Ja nauttikaa niistä masuistanne vaikka se ei varmaan siltä nyt tunnukkaan..

Ja vauvakuumehan täällä jo kovun vaivaa :whistle: :D
 
:heart: :melliset onnittelut molemmille pikkuherrojen johdosta!!! :flower: :hug: :flower:
Laitoin molempien synnytyskertomukset etusivulle.

Mamma-Miia ne mun vatsakivut tuntui tuolla kylkikaaren alla, eli ihan ylävatsassa, säteillen kipuja samaan kohtaan selässä. Tiesin kyllä silloin itekin heti ettei kivut liity vauvaan kun olivat niin ylävatsassa. Litalginia niihin kipukohtauksiin sain silloin lääkkeeksi, ekalla kerralla sain piikkinä yhen annoksen + lisäksi tabletin suun kautta. Silloin auttoi melko nopeesti, mut toisella kerralaa sain yht. 2 tabl. suun kautta mut kivut kesti silti yhteensä n. 4,5 tuntia. Sappikohtaukseksi epäiltiin, nythän mulla se maksalääkitys mikä myös liottaa sappikiviä eikä sen aloittamisen jälkeen oo ainuttakaan kohtausta ollut, joku muukin tais siitä tänään multa kysyä? Eli kyllä uskon että sappikohtauksia ne on ollu ja nyt lääke onneks vaikuttanu ja liottanu niitä. KAtotaan sit mitä raskauden jälkeen, tuskin ainakaan automaattisesti mihinkään tutkimuksiin pääsen :ashamed:

Tuttijuttua mä en löytäny ensi tutiksi luonnonkumista ni ostin sit ainun mam-sarjaa kun oli tullu uusia ihan vastasyntyneille ja keskosille tarkotettuja silikonisia tutteja missä pehmustettu pää, eli pysyy paremmin sit suussa, ainakin paketin mukaan ja nettisivujen: http://www.ainu.fi. Tosin eilen olin prismassa ja siellä ois ollu nukin luonnonkumisia tutteja mut ens sit vielä ainakaan ostanu. Huomasin muuten et prismassa on kaikki ainu-tuotteet paljon halvempia kun cittarissa, esim. maidonkerääjät ja rintakumit. En kauheesti ehtiny niitä kattoon kun olin miehen kanssa kaupassa ja hän sit niin rakastaa ostoksilla oloa :LOL:


Nyt ei muuta kun pikareissu kauppaan ja sit paistaan lampaan ulkofilettä, nam!

-Ninni ja Muru 38-
 
Margit kyseli avosuutarjonnasta. Meidän neiti syntyi avosuutarjonnassa. Oli kyllä raivona ollut jo monta viikkoa, mutta synnytyksen aikana tuli toisiin aatoksiin. Hyvin tuli ulos, koska oli 3084g ja pienipäinen 33 cm...

Ihania taas noi talon mummelit. Yks soitti ovikelloo ja toi pullakranssin. Se näki meidän ulkona perjantaina ja rupes jo sillon hössöttään, että täytyypä leipoa pulla!!! Karjalainen perinne on tuoda rotinoita ja eilen saatiin jo voileipäkakku mun kummitädiltä!! Nam.

Meidän neiti on lisännyt kovasti hereilläoloaan, mutta siltikin uni maistuu tosi hyvin. Onneksi. Viime yönä syötiin 23, 2 ja 5. Herättiin 8. Neiti meni nukkuu 20.

Ippu: ihana neiti teillä. Meidänkin neidillä on tuollainen tumma pitkä tukka. TOsin seassa on vähän vaaleita raitoja.

Nyt syömään, ennenkuin soppatykkejä tarvitaan...

Misupai ja neiti 8 vrk
 
Unohdin vastata aiemmin ikägallupiin: mie oon mallia -81 ja mies mallia -79. Yhdessä on oltu 9/2004, kihlat 2/2006, naimisiin 2/2007 ja neiti syntyi 2/2008. Tosin oltiin samalla työpaikalla oltu jo kaks vuotta ja tunnettu, ennen kuin lempi leiskui.

Sitten haluan kehua Carriwellin liivejä. Nyt kun niitä on käyttänyt, niin toimii loistavasti!! Kun oppii sulkemaan ja avaamaan luukun, se todella toimii yhdellä kädellä. Illalla kun pesee käsin, aamulla ovat kuivat. Rinnat on paisuneet todella ja otin sen koon, mikä normaalin kokoni perusteella olisi (A75). Liivit on aivan sopivat ja kupit todella muotoutuu koon mukaan. Suosittelen!!!

Kyllä on kumma, miten synnytys vie ihmisen erilaiseen kuntoon kuin ennen... Alapää ei oo kovin kiitollinen ulkoilusta vielä, vauva tykkää kyllä. Sit tuntuu, että vatsakorsetti on kuin vetelä makkara, ettei tue yhtään kehoa, vaikka olinkin timmissä kunnossa ennen raskautta ja tein keskivartaloa vielä raskaanakin. Tunnin kävelyn jälkeen on aika raato olo. Ens viikolla pikkuinen saa sitten jo nukkua ulkona koko unensa, jos säät pysyy leutona. Vaunuttelu on ihanaa!!! Ja vaunut toimii kuin unelma (Brion Kombit). Mutta kyllä tästä toipuu, kun muistaa levätä ja hemot nousee ylemmäs.

Misupai ja Helmisprinsessa 8 vrk

 
Paljon onnea iinux ja ninnukka!! :flower: :flower:

Ippu: Suloinen teidän tyttö ja tosi makee tukka mimmillä! ;) :heart:

enne:lle tsempitykset suppareiden kans! Toivottavasti ne on nyt niitä ja pääset tositoimiin! :wave:

Me käytiin koiran kanssa 1,5h lenkki metsässä ja sitten isännän kanssa viimeisellä aterialla maailman parhaassa ravintolassa! Kohta sauna päälle ja sillä välin meising reis kolmoselta! Ja koirakin meni nukkuun, eikä tuijota mua! Jihuu! :heart:
 
Täällä sunnuntai herkuteltu ihan räjähdyspisteeseen =( Miksi ei voi lopettaa, ennenku tulee paha olo??

Käytiin päivällä kävelemässä Naantalin rannassa, ihana talvinen merimaisema. Paikallinen kahvila oli laittanut laavun jossa sai grillata makkaraa.. Mukava oli rupatella tuntemattomien ihmisten kanssa, grillata oma makkara ja juoda kakaota. Minusta yltiöromanttista =)
Oli kamerakin mukana niin saatiin muutama mukava talvikuvakin.

Nyt oon illan sit ollu vaan kotosalla ku mies lähti töihin.. vauveli massussa tuntuu voivan oikein hyvin =)

Enne
Jotenkin huimaa tuo sun alapään tutkiskelu. Tarttisko itsekin kokeilla? =)
Mies ku muutenkin huono harrasteleen tässä vaiheessa seksijuttuja (kerroin hänelle et viime lääkärikäynnillä lääkäri tunnusteli vauvan päätä jne..) niin jos mä tän sille sanoisin niin meillä jäis kyllä täysin tuo kolmas Ässä tekemättä! Minulla ku vielä kuitenkin on halut tallessa.. Mut aika hiumaa jos sen kohdun laskeutumisen tuntee noin selkeästi. Mulla ku vauva laskeutunu ja kiinnittyny jo viikolla 34 niin pakkohan sen olis tuntuu..
Itseasissa viime kerralla, viikko sitte ku seksii harrastettiin niin mies sanoi et tuntui jotenkin erilaiselle, mut en lähteny kyselemään alapäästäni erittelyä.

Otetttii tänään taas yhden täyden viikon saavuttamisen kunniaksi muutama massukuva, kun saan kameran tietsikka piuhan kotiin niin laittelen teille kuvan näytille!

Huomenna onkin sitten Tyksiin tutustuminen, keskiviikkona synnytystapa-arviointi. Kivaa =))

Kertokees mulle sit sellanen juttu vielä, et ku nyt menen viikolla 36+3 lääkärikäynnille tuohon synnytystapa arviointiin ja siinä lääkäri tekee sisätutkimuksen ja totetaa missä jamassa kaula, suu jne on.
Sit jos onki vaikka niin, et tilanne ei ole vielä muuttunut miksikään niin kukas sitä tarkkailee jatkossa? nythän kotrollit muuttuu kerran viikkoon, mut eihän neuvolatäti jalkovälii sorki? Meillä täällä raisiossa ku Lääkäri päivystää ainoastaan Keskiviikkoisin, niin mietin vaan et jos nyt tilanne tarkistetaan ni onko seuraava tarkistus sitten ku lähdetään jo laitokselle?
Jos näin on, niin kurjalta tuntuu.. Olishan se kiva viikottain tietää onko paikat edenny mihinkään suuntaan ja onko synnytystä tiedossa lähimainkaan...

Nyt mä meen silittämään ostamani/pesemäni harsot ja muutaman omankin paidan.

Hyviä vointeja ja tsemmiä kaikille ens viikon koetuksiin --mitä se ikinä tuo sitten tulessaan!

MONTAKOHAN VAUVAA NÄKEE PÄIVÄN VALON TULEVALLA VIIKOLLA? VEIKKAISIN 8 :D
 
Onnea vauvansa syliin saaneille :flower:

Angel...kyllä se vaan on niin, ettei sitä sisätutkimusta suoriteta ainakaan täälläpäin kuin viimeisessä lääkärintarkistuksessa neuvolassa ja sitten jos joutuu käymään äitipolilla, niin lääkäri saattaa tehä sisätutkimuksen (ei meillä aina ultrankaan yhteydessä suoriuteta rutiininomaista sisätutkintaa).

Mä meen huomenna verenpaineen otattaan tuonne neuvolaan ja sitte sitksaan sen pissan. Viime yöllä varsinkin turvotti ihan älyttömästi...mut toispuoleisesti. Oikee käsi oli ihan pallo, kun vasen oli mun mielestä täysin normaali. Mulla ei oo aiemmin ollut verenpainetta. Toivottavasti sitten korjaantuu raskauden jälkeen. Miehellä on nimittäin verenpainetauti...eikä oo herkkuu kattella tuota sen lääkkeiden syöntiä.

G: Mä oon vuosikertaa 1975 ja mies 1973

Tais lapset nukahtaa, kun mies tuli portaat alas...elikäs iltapalalle.

Mamma Muu+Mulperiina 37+4
 
Täällä ei ainakaan paikkojen tilannetta tuon synnytystapa arvion jälkeen kattota ennen kun sitten synnärille mennessä :| Se on kyl munkin mielestä aika tyhmä juttu :'( Täällä eletään kans tietämättömyydessä kun tuohon arvioon mennessä ei ollu tapahtunu mitään muuta kun paikat oli pehmenny mut visusti kiinni
 
mä en kyl ymmärrä et miks sitä pitäis tarkistaa useammin, kun ei se oikeesti kerro mitään :attn: Tosiaan voi olla auki ja pehmeä viikkoja ennenku oikeesti tapahtuu mitään, tai sitten kiinni ja ihan yhtäkkiä synnytyksen alkaessa lähteä nopeasti tapahtumaan. Eikö täälläkin oo niitä keillä ollut pehmeä ja lyhentynyt kanava jo ajat sitte ja vielä vaan ihan kasassa on :) plus vielä se että lekurista riippuen voipi tulla eri vastaus...

Luulis enemmän harmittavan niitä keille sanotaan että "juu on pehmennyt ja ruvennut aukeamaan" ja sit menee yliajalle :D
 
Paljon onnea täältäkin Iinuxille ja Ninnukalle!! :heart:

G: Mä oon -84, mies -83 ja esikoinen -06. Yhteiseloa reilu 7 vuotta ja hääpäivä varattuna 23.8.2008 :)

Leiponu en oo enkä muutenkaan tehny ruokaa pakkaseen ku kyllä tuo mies nyt pari päivää selviää pojan kanssa ja osaa sen verran tehdä ruokaa... Leipomiset taitais olla aika turhaa ku meidän suvussa ollaan sitä mieltä että äidin ei tarvi tehdä yhtään mitään synnytyksen jälkeen ja kun tulevat kylään niin tuovat omat tarjottavat mukanaan ja hyyssäävät enemmänkin meitä kuin toisinpäin :) Esikoisenkin syntymän jälkeen kylässä kävi vaan lähisukulaiset ja muutama kaveri... Muut antoi (onneksi) meidän totuttautua perhe-elämään kaikessa rauhassa ja soittelivat kyläilylupaa vasta noin kuukauden päästä :)

Angel tais kysellä tuosta kohdunkaulan tutkimisesta ja eipä täällä Oulussa sitä tutkita lähes ollenkaan :/ Ensisynnyttäjillä on 3 lääkärikäyntiä raskauden aikana ja niillä tarkistetaan tilanne, mutta uudelleensynnyttäjillä ei ole kuin 2 lääkärikäyntiä joskus 15. ja 25. viikon paikkeilla ja that's it. Eli mullakin on kohdunkaulan tilanne katottu viimeksi pari kuukautta sitten eikä oo hajuakaan että mikä on tilanne nyt :) Sitä vaan porskutetaan eteen päin ja koitetaan olla miettimättä koko asiaa :whistle:

Ennelle ja nemille vielä kovasti tsemppiä ja kyllä tuo Ipun pieni vaan on niin kauhean söpö :heart: :heart:

Nyt nukkumaan ja hakemaan ukko pojan huoneesta... Ressukka oli vissiin liian väsynyt kun on nukahtanu sinne lattialle pojan sängyn viereen :)

Mun äiti soitti taas tänään ja muistutti että ainakin 6 päivää pitää pienen pysyä mahassa - ens viikon lauantaina on taas lupa kun tulevat hiihtolomareissusta :D
Eli mulla ei kait sitten ole vielä mihinkään kiire :D

Pimmi 36+4 vielä vähän aikaa
 
Niin ja oikukas on kyllä ihan oikeessa...
Mullakin kun oli se viimeinen lääkärikäynti esikoista odottaessa niin kohdunsuu oli ehkä ihan vähän auennu ja lyhentyny johonkin 2,5 cm, mutta ei siis mitään ihmeempää tapahtunu. No, lääkärikin siinä meinas että menee varmaan reippaasti yli lasketun ajan ja ei menny kuin päivän...
Äkkiä ne paikat siitä aukiaa kun supistukset alkaa :) Mullakin hävis kohdunkaula kokonaan ja kohdunsuu aukes 3 cm vain 4 tunnin supistusten jälkeen esikoisen synnytyksen käynnistyttyä :)
 

Yhteistyössä