<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Tai siis voihan tästäkin viikko mennä, mutta äsken vessassa käydessä pyyhkiessä paperi värjääntyi vaaleanpunaiseksi.. Eli kohdunsuulta tulee vissiin nyt verensekaista limaa tms... Jos ois hätä, niin eikö tulis ihan kirkasta verta?? Tuo oli oikeasti vaaleanpunaista, niinku limaan sekoittunutta verta:D Huih, oli noista ässistä jotain apua;) Mutta kaippa synnytyksen pitää muutenkin olla lähenemässä ja ne sit tavallaan ärsyttää kohdunsuuta enemmän:) Nyt levähteleen, jos synnytys käynnistyykin:)

Paljon ONNEA Iinuxille ja Ninnukalle :heart: :heart: :flower: :flower: Jospa mäkin pääsisin hakeen jo oman pojan kotiin:) Alkaa sit tasoittumaan tää tyttöjen ylivalta;)

Hyviä öitä kaikille:) Huomenna tuun sit kuitenkin taas turhautuneena tänne valittaan :LOL:

LOE ja Rakas 40+4
 
ja LOE tais sitten kanssa lähteä vauvanhakuun...

Minähän täällä sitten taas valvoskelen. Onneks ei tarvii mennä minnekään huomenna. Täytyy muistaa vaan perua mitta-aika tukisukkaliikkeeseen, kun NKL:lla tosiaan on niitä sukkia omasta takaa. Ihme toimintaa tommonen, että meinaavat kaikki laittaa ostamaan törkeän kalliit sukat, joilla ei tee enää jälkeenpäin mitään.

Jee, enää 15 päivää! Miehellä tämä lähestyvä h-hetki aiheuttaa mahdotonta siivousvimmaa. Eilenkin piti taas järjestellä kaappeja uuteen uskoon, että vaatteet ja lelut mahtuu paikoilleen.

Mitähän sitä tekis seuraavaksi, tää on kyllä ärsyttävää, kun ei saa enää unen päästä kiinni...
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille! :heart: :flower:

Täällä ollaan jo ylhäällä, heräsin kun mies oli lähdössä töihin. oli kauhee nälkä nii ei enää uni tullut :D

Eilen päivällä tuli pari kertaa kunnon supistuksia, sitten ne taas hiljeni. Illalla puol kaheksan aikaan tuli taas, ja siitä tunnin päästä, ja sitten tunnin päästä, ja sitten väli oli 40min ja 30min, mut sitten ne taas loppu. Yön nukuin suht hyvin, pari kertaa yöllä supisti mut ei sen kummempaa.

Tuntuu jo ihan toivottamalle että tää ruppeis syntymään..voimat alakaa olla loppu ku se vaan kiusaa minua! :D

Tänään on iltapäivällä neuvola, sitä odotellessa! =)

Heidi ja masukki 39+3 :heart:
 
Ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Vihdoin ja viimein voin jo sanoa et ens viikolla on meiän vauvan laskettu aika =) .
Alan oleen ihan loppu tähän odotukseen, tai lähinnä öihin. Oon sekoamisen partaalla noiden yöllisten kusirallien ja sängyssä pyörimisten kanssa :ashamed: Ei vaan jaksa enää :kieh: :kieh: Ja sit kun ei pysty nukkuun vaikka sais, nytkin oon ollu kuudesta asti hereillä vaikka herätys vasta 09. Blaah! Luulen et vien taas neidin kouluun ja sen jälkeen meen hetkeks huilaan, tuntuu jotenkin et aamupäivisin sais paremmin nukuttua, mikäköhän siinäkin sit on...

LOE tais päästä tositoimiin, hurjasti tsemppiä ja onnea sinne, :hug: !!!
Ihanaa, kohta (ellei jo olekin) teillä on siellä pikkunyytti sylissä... Vähän on kateutta ilmassa täällä :ashamed:
 
Voi vitsin vitsi ja onnea kaikille vauvansa saaneille! Täällä on oli työn ja seksin täyteinen vkonloppu, mutta ei edes yhden yhtä supparia :kieh: On tämä odottavan aika vaan niiiin pitkä, että...mitä tässä enää keksis?!

Eilen pyörähdin kirpparilla katselemassa ja eipä ollu tietenkään montaa ropoa rahaa mukana kun ajattelin etten kuitenkaan löydä mitään.No siellähän olikin tosi paljon kivoja ja hyviä vauvanvaatteita ja tavaroita tarjolla.Mukaan lähti sitten niin paljon pieniä 56cm vaatteita kun vaan rahalla sain!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
tuli painettua tota lähetä-nappia vähän turhan hätäseen...

Heidille piti vielä sanoa et muakin supisteli eilen illalla ihan kivasti, parhaimmillaan väliä oli vaan 6 minuuttia, pari tuntia niitä kesti ja sit taas lakkas kuin seinään. Taitaa olla parempi mun pitää tästä lähin vaan suuni kiinni noista supisteluista kun ei ne näytä johtavan vielä mihinkään :ashamed: Jos sit kertoisin seuraavan kerran kun se lähtö on oikeesti edessä...

Kaiken muun vitutuksen lisäksi mulle on alkanu jo tuleen noita joko joko-soittoja, taitaa olla kohta parempi sulkea kännykin ja avata vasta sitten kun Muru on syntyny =)
Kaikille oon sanonu että lupaan kyllä ilmoittaa joko sitten kun vauva on syntyny tai kun lähdön aika tulee. Mut ei sitä näytä kukaan tajuuvan :ashamed:
Toisaalta voihan siihen kännyyn olla aina vastaamattakin kun oikeestaan tiedän jo ketkä sitä synnytyksen ajankohtaa kyselee koko ajan. Kai mä nyt kertoisin jos tietäisin millon meinaa syntyä. Pikkuvaemo ja muut joilla sektiopäivä päätetty, onko teiän ollu helpompi vastata uteluihin kun voitte suoraan sanoa millon vauva on tulossa?

Vai et LOE vielä päässykään lähteen, no, eiköhän se verestävä limatulppakin jo jotain enteile, näin oon ainakin käsittäny. :hug: ja jaksamisia!!!

Palaillaan...

Ai niin, piti vielä yks vali vali-juttu lisätä, nimittäin närästys! Vaivaa mua öisin ja ihan kauheena, kurkku on kuin tulessa koko ajan, on kokeiltu samarinit, renniet, gavisconit, maidot ja piimät. Gaviscon ehkä tehokkain mut niiin hirveen makusta, samoin kuin rennie. Ei vaan sovi mun suuhun :p :p

No niin, nyt lopetan tän valitusvirren.. Pakko oli vähän purkaa oloa tänne kun mies on jo kans ihan kypsä mun valituksiin... Mut ehkä te ymmärrätte paremmin.

Kiitos ja anteeks :( :ashamed:

:heart: :Ninni ja Muru 38+1
 
Ninni Samaa on itekkin aatellu että pitäs olla ihan suu supussa jos supistaa, ku jollekkin on sanonu nii tuntuu et ne on loppunu ku seinään! :D Nyt on joka paikka ihan hellänä, ja maha ollu löysänä aamusta asti. Välillä tullee taas nuita kipuja.
Noh, huomenna on sinne kuopioon meno, jospa ne sitten käynnistää niinku ovat suunnitelleet! =)

Tänään ei jouda synnyttämään ku tulee täydelliset naiset yms.. :LOL:

Mulle kans tullee viestejä ja soittoja vähä väliä että joko, no eikö vieläkään :D
Kivahan se on että ihmisiä kiinnostaa, mutta kyllä varmasti ilmotellaan kuha lähtö tullee.
Anoppi ossaa ottaa hermoon ku soittelee monta kertaa päivässä yms.
Mutta pitää koittaa ymmärtää ku eka lapsenlaps nii se innolla oottaa.

Pitäs koittaa jottain tehäkki tälle päivää, oon jo pari tuntia tässä konneelle mourottanu :ashamed: :D

Heidi ja masukki 39+3 :heart:
 
Nyt jännätään LOE:nkin kuulumisia, nimittäin mulla vaaleanpunaista, verestävää limavuotoa tuli synnytystä edeltävänä päivänä ja yönä!! =)

Meillä tyttö, tai sanotaanko Aino, kun semmoisen lempinimen ystäväni hälle mesessä eilen antoi! :) Niin, Aino eilen meitä säikytteli, kun puklasi illalla taas eväät komialla kaarella pihalle!! Liikaa oltiin vissiin pyöritelty syönnin päälle, kun esikoinenkin halusi sylissä pitää yms. härdelliä. Ja hämmästyttävän paljon tulee pissaa pikkuiselta, kun en yöllä vaihtanut vaipppaa, kun ei haissut ollenkaan kakalle. Viideltä sitten heräsi ja oli vaatteet märkinä, kun pissat oli tullu yli laidan, vaippa ei jaksanut imeä kaikkea! Meillä olis kyllä kakkos-koon vaippoja varastossa jo, että pitäisköhän sitä yöksi alkaa semmoinen laittaa... Ehkä, jos näyttäisi ettei vauva vallan huku sen sisään! =)

Ippu :heart: Aino 3vkoa 3pv
 
LOE :hug: jospa sä sieltä nyt kuitenkin vielä tän päivän aikana pääsisit :whistle: puhaltelen sulle kovia suppareita :D

Nyt mulla pitää maha ihan kamalaa metelii :whistle: tulin just labrast ja voi että ku oli ihana päästä juomaan :p se labran täti siel kyseli kuulumisia ja sano et hänel ollu kaikis kolmes raskaudes sokerit kohol ja kolmas oli käynnistetty jo 38 viikoil ettei kasva liian isoks ku on noil vauvoil kuulemma tänä päivänä niin hyvät oltavat tuol masus ni eivät meinaa haluta ulos tulla,oli lääkäri hälle todennut ;) joten taidanpa ottaa tähän kunnon rääkkäys viikot,jos tää vaik ulostautuis joskus täält,tosin muutaman viikon joutais viel sisäl pysyyki.

Ninnille :hug: unettomuuteen,toivottavasti saat nyt aamulla nukuttua.
mulla toistaseks helpottanu,herään kyl öisin muutamaan otteeseen pissahätään,mut käännän vaa kuvetta ni uni jatkuu ja nyt on jo pari yötä menny ettei oo tarttenu yön aikana nousta sängyst ylös olleskaan,mut ehkä tää on vaa tyyntä myrskyn edellä

IINUX ja NINNUKKA Onnea prinssien johdosta :heart: :heart: :flower: :heart:

Kyselyä teille joilla jo väh.kaks lasta,miten teil on paino pudonnu tokan jälkeen esikoiseen verrattuna?Onko lähteny yhtä helposti ku esikoisesta vai kenties joutunu tekee enempi töitä?
Ite ku tääl olettaa et lähtee samal taval ku esikoisest ni mikä pettymys se onkaan jos ei nää lähekää yhtä helposti :/

Tunteille ja tuoksuille :wave:

Piitsi 36+2
 
Meillä tuli lattianlaittaja ja heti alko vastustaan! Lattiat läpeensä kierot ja yhdestä kohtaa painunu aika tavalla kenties liikahduksen seurauksena.Lattiamies oli sitten, että ehkä parasta soittaa isännöitsijälle josko tulis katsoon ja arvioimaan mitä pitäs tehdä.soitin isännöitsijälle ja se oli vaan, että nooh rakennusvaiheessa miehillä varmaan jääny "pikku kolo,"että täytettä ja lautaa päälle vaan!!! Voi räkä mikä asenne ja mehän tässä maksetaan itsemme kipeeksi kun toisten jälkiä pitää korjauttaa! Hermostuminen jos mikä saa aikaan suppareita täällä...tää on niin rasittavaa! Ensin kylppäriremppa otti vesiperän ja nyt sitten tämäkin, miten mulle aina voi käydä näin???
Gallubiin minä-78 ja mies -75, yhteistä taivalta 3v
 
Kiitos teille mytötätunnosta :hug: Oli kätilökin sitä mieltä, että synnytys käynnistyy tän päivän aikana, saas nähdä!!!:D Tuleehan noita kovettumissupistuksia koko ajan, jospa ne pian kipeytyis:)

Ippu: Millaista sulla oli se vuoto? Se on nyt mennyt vähän rusehtavaksi... Vissiin kohdunsuulla tapahtuu jotain.. Lauantaina oli kohdunsuu jo sormelle auki.. Ois vähän kuin miedot menkat ois alkamassa.. Tänään vaan ei ole enää sitä löllöä tullut.. Ois kyllä ihme, jos ei enteile mitään..

Viesteistä ja soitoista: Mikään ei ole rasittavampaa kuin se, että viikkoja ennen laskettua kaikki soittelevat ja tekstailevat, että:"jokos, jokos olet synnyttänyt/ menossa synnyttämään".. Ja sitten kun meneekin yli lasketun, niin :kieh: Tuntuu vain aika paljon pitemmältä ja turhauttavammalta.. Onneksi tässä ei ole enää kuin se 10päivää siihen yliaikaiskontrolliin, jos vauva ei ole syntynyt sitä ennen..

Ninni: Mulla kans ihme rytmi öisin.. Kaipa tuo vauva valmistelee äitiä omaan rytmiinsä.. Kolmen aikaan yleensä herään pissille ja sen jälkeen on hankalaa saada uudelleen unta.. Ja muutenkin yöt on todella levottomia, lisänä se, kun lapset tulee pyöriin siihen mun viereen.. Toinen toiseen kainaloon ja toinen toiseen ja yritä vielä olla kyljelläs :LOL:

Nyt lähden herätteleen ukkoa, joka ei kuiteskaan herää ennen yhtä. Hän nimittäin kerää voimia synnytykseen :LOL: :LOL: :LOL:

LOE ja Rakas 40+4
 
Onnea iinux ja Ninnukka!

Sairastuin sitten eilen ja vielä 11 tunnin yöunienkin jälkeen voisi painua takaisin sänkyyn. Taisi viikonlopun biletykset tehdä tehtävänsä... Nyt on ainakin hyvä syy toivoa, ettei vauva haluaisi maailmaan kovin pian, kun sairaana ei jaksaisi lähteä synnyttämään.

Noista viesteistä ja soitoista: varauduttiin niihin miehen kanssa onneksi jo hyvissä ajoin ilmoittelemalla kyselijöille, että huhtikuun alkupuolella pitäisi syntyä - la siis 27.3. Niin on sitten saatu olla vielä melko rauhassa, kun tuo kuukauden vaihtuminen vaikuttaa niin ettei kukaan ilmeisesti ajattele, että maaliskuussa vielä alkaisi tapahtua. Omalle äidille tosin kerroin kerran vahingossa np-ultralla lasketun ajan (22.3.) ja sieltä päin tulee kyllä viestiä jatkuvasti, kun eihän siihen ole enää edes kolmea viikkoa. Nyt on kyllä rauhoittunut, kun kerroin, ettei viime viikon lääkärissä ollut vielä mitään tapahtunut (laskeutumiset ja kiinnittymiset jätin mainitsematta). Vähän kurjaa tämä "salailu", mutta tärkeää oman mielenrauhan kannalta ja hyvin on toiminut! Ei tule itsellekään sellainen tunne, että olisi jotenkin kiire saada vauva, kun kukaan ei vielä oikein odotakaan sitä.

Ja gallupiin: minä -78 ja mies -75. Yhdessä ollaan oltu ehkä kuusi vuotta ja tunnettu ainakin 15.

Bellona 36+4
 
Oikukas ja muut Ihan totta, eipä se mitään kerro vaikka sua ronkittais viikottain ku kerran ala-kerrassa voi tilanne olla mikä tahansa eikä silti tietoakaan synnytyksestä. Itseasiassa olen ite ollut viikosta 27 asti kanavaa jäljellä 1,5cm ja pehmentynyt. Supistuksia ollu mielestäni tosi vähän, eli voipi olla että keskiviikkona paikat on ihan samalla mallilla.

Odottavan aika on pitkä....
Mies nukkuu vielä, täytys lähtee kaupungille hoitamaan maanantai asioita ja sit puol kolmeksi tyksiin tutustumaan =))
 
Mulla alkaa pikkuhiljaa jänskättään, aamulla puol viisi tuli limaista vuotoa reilusti ja sen jälkeen ihan koko ajan valuu jotain. Väriä siinä ei ole mitään eli kirkasta nestettä tulee ja paljon. istuessa ei niinkään mutta vähänki kävellessä alkaa armoton valuminen. Lapsiveden pitäisi olla tietääkseni vaal.punaista, millainen se limatulppa on? ensimmäisen kohdalla kaikki tuli kerralla enkä jäänyt katsomaan mitä siellä lattialla oli :LOL:

Supistuksia on tullut eilen illalla jo paljon, nyt väh. 10 min välein, mutta ne eivät ole kipeitä, hieman selässä ja alavatsalla ikävää tunnetta, niin ja pään jomotusta. Noh, tuleepa pitkästä aikaa pidettyä yösiteitä housuissa :LOL: Miehellä ei niinkään naurata, sillä alkaa olemaan jo vaikeaa jännityksen takia..

Mariann 39+3
 
Piitsi Mulla on tällä hetkellä tästä toisesta jäljellä 1kg kertyneistä raskauskiloista! =) Niitä tosin ei ehtinyt tullakaan samalla tavalla ku esikoisesta, eikä paino muutenkaan noussu ollenkaan samassa määrin, eli en tiiä oonko kovin hyvä esimerkki tässä asiassa.

LOE Vaaleanpunaista/punertavaa limaa, ehkä vähän veriviiruja seassa. Semmosta, ettei voinu erehtyä, etteikö synnytys olisi aivan ovella! =)

Ippu :heart: Aino
 
Mariann, lapsivesi on kirkasta!! Sanoisinpa että sulla on synnytys käynnissä, nyyttinen on sylissä pikemmin kuin uskotkaan! Nyt vaan oottelet että supistukset tihenee, ja mars matkaan synnärille! =)
Tai soitat sinne että oisko syytä tulla näytille, että mitä ne tuosta lapsiveden menosta tuumaa, sen suhteen kun tuntuu käytäntö vaihtelevan sairaaloittain.
 
Mariann: Tuo kyllä selvästikin kuulostaa lapsivedeltä!!! Varsinkin liikkeessä sitä pääsee lorahtamaan kunnolla.. se on silloin vaaleanpunaista, jos siinä on verta seassa.. Mulle kätilö neuvoi sillein, että jos saat sitä valkoiseen kuppiin(kertakäyttö), niin siitä näet, se on kuulemma sellaista harmahtavaa, kuin vedellä laimennettua maitoa.. Ja sitä tulee aika lailla sit koko ajan.. ja supistusten pitäisi alkaa pian... Ilmoitathan, onko lapsivettä.. ja jos sulla tulee sitä noin reippaasti, niin saat varmasti taltioitua sitä siihen kuppiin...:)


Ippu: Just tuollaista mullakin tuli... nyt ei ole tullut, mutta kaippa se loppu lima irtosi sit viime yönä.. Neljä viikkoa sittenhän mulla lähti sitä tulppaa irtoamaan... Supistuksia tulee aika lailla, mutta kun ne on kivuttomia.. Lähettäkää rakkaat mulle niitä supistuksia, niin saisin tuon ihanan, pienen rakkaan nyytin jo kainaloon:heart:
 
Heissan!

Onnea vauvautuneille!!! :flower:

Täällähän näyttää siltä että useammallakin alkaa tapahtua!! Itse olen ollut lauantaista saakka kipeänä.. Kuumetta on ja kurkku karheana. Ikävää. Mun pitäisi nyt päästä ulos lenkkeilemään jotta saisin tämän lapsen pukattua ulos!
Eilen illalla sain sellaisia kuukautiskipuja muistuttavia alavatsan kouristuksia. Ne sitten hiljenivät tunnissa.. Yöllä heräsin taas ja samat kivut toistuivat voimakkaampina. Ei siis paljon tullut nukuttua..
Vauva on ihan tullut laiskaksi, edes aamupuuro ei saanut sellaista rumbaa aikaan kuin normaalisti. Onneks on neuvola ke niin voin valittaa kaikesta tästä.. :)

Viikko laskettuun aikaan eikä juuri toivoa synnytyksestä...
Nyt kuumemittari kainaloon ja pehkuihin..

Laura&pian jo jättiläinen 39+0



 
Oikein paljon onnea Iinuxelle ja ninnukalla pikku prinsseistä!!

Ipulla aivan ihana pikku neiti!! :heart:

Loe: Toivottavasti nyt sitten sinun synnytys käynnistyy. Voimia ja stemppiä!! :heart:

Itsellä oli tänään taas kerran neuvola. Kaikki ok. Nyt sitten odotellaan synnytyksen käynnistymistä. Sunnuntaina mennään sitten keskussairaalaan yliaikaiskontrolliin, jos ei ole ennen sitä tullut pihalle! Joten alkaa tämän vauvan päivät käydä vähiin masuasukkina :LOL: . Minua vaan pelottaa kuinka suureksi kerkiää kasvamaan viimeisten päivien aikana! Jotenkin myös ajatus käynnistyksestä pelottaa, olisi ollut ihanaa kun synnytys olisi lähtenyt käyntiin omia aikojaan. Onhan tässä viellä viikko aikaa, mutta siltikin alkaa usko loppumaan!!

Minuakin kyllästyttää kaikki ihmisten kyselyt. Kun olen kerran luvannut ilmoittaa sitten kun vauva ulkona!! En millään viitsisi vastailla puheluihin ja tekstareihin!!

Lähettäkää mullekkin suppareita, että pääsisin tosi toimiin! :D

Onkohan Skog lähtenyt synnyttämään, kun ei oo mitään kirjoitellut!!

Muumi82 ja eppu (jäärä) 40+6
 

Yhteistyössä