<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Tervehdys taas ja KÄÄK! taas on vauvoja syntynyt! En edes muista keitä olen onnitellut,mutta onnea vaan kaikille! Ihan hurja tahti.
Ja tosiaan nyt on jo maaliskuu... kattelin et marraskuun vauvoillakin on jo oma pino!

Omaa napaa:
perjantaina kävin synnytystapa+kokoarviossa. Silloin rv36+2 arvioitiin vauvaa 3kg>syntymäpaino n.3.5kg olen tosi tyytyväinen ettei tule isoa. Tai ainakaan ei nyt jo pelotella isolla. Paikat jo himpun auki,mut tilanne normi uudelleensynnyttäjälle,joten ei tarkoita et heti syntyis. Oliko se sormelle väljästi auki?
Kävin vielä lantion magneettikuvissa ja sain ylimääräisen kokoultran rv39,jos nyt sinne päästään. Nämä siis siksi että esikoinen oli tulossa avosuutarjonnassa>iso koko (4.5kg)>sektio. Kuvista katotaan johtuiko avotarjonta mahdollisesti mun lantion virheestä vai mistä. tai siis,jos ei ole lantion rakenteissa vikaa,ei sille ole mitään syytä sille avotarjolle.
Onko muilla ollu aijemmin kokemusta avotarjonnasta?

Meillä on mies ja poika sairastanut flunssaa, ei sentää influenssaa. Mies jo meni töihin puolen viikon taudin jälkeen ja poikakin jo söi aika hyvin tänään, että paranemaan pain. Nyt vaan oottelen koska tauti mulle pukkaa, päätä särkenyt ja yskittää. Blääh!

G: minä oon vm74 ja mies 69 ja poika siis 05 ja
yhteiseloa lähti 13v just käyntiin, naimisissa 2004 eteenpäin.

IPPU: :hug: nää on niitä asioita joita ei tuu kyl ajatelleex, ennekuin osuu omalle kohdalle. Usko pois, hormoonit tasottuu ja mielikin samalla.

Oletteko te tehneet ruokia tai leiponeet kovasti pakkaseen niinku hätävaraksi?
Mun niin kovasti piti,mut en vaan saa aikasex, ruoka-annoksia mun ois pakko tehä, leivonnaisista en nyt ressiä ota, ostaa pakaste pullaa vaan etukäteen. Ja muutenkin tuntuu et pitäis varautua moneen asiaan nyt kun ehtii ja voi, et sit kun vauva syntyy, ei tarvii selittää ukolle mitä shampoota sen pitää tuoda :LOL: mut silti en saa vaan aikasex.
Rahat on aika kuralla, nyt sain viimesen k.h.tuen 1/2kuukudelta ja äippäraha tulee vasta loppukuusta,et täs ois niinku 200ekee kuukaudelle rahaa. ja laskuja vino pino. Olen kyl karsinut menoja,esim. lehdet lopetin melkein kaikki ja yritän olla juoruamatta puhelimessa, onnex kamut jo hyvin soittelee ite,kun kyselevät vointia. sit kun saan äippärahat rullaan,alkaa taas helpottaan.

Jep, taidan mennä iltapalalle ja nukkuun, yöt vielä aika risasia poja yskän takia.

tsemppiä kaikille!

M rv 36+3




 
Vauvalla kaikki hyvin onneksi :heart: Yllätys, yllätys, heti kun päästiin sairaalaan, niin rakas alkoi hilluun mahassa:D Säikäytti vain... Lääkäri tutki sit kunnolla, kohdunkanavaa onkin vielä 2cm. jäljellä ja kohdunsuu sormelle auki=) Käyrään piirtyi säännöllisesti supistuksia 5-7min. välein. Itse en tuntenut mitään, mutta supistuskäyrä nousi johonkin 90:een asti:D Jospa nuo nyt vähän pehmentäis kohdunsuuta ja sit kun kivut alkaa, niin sit on jo tosi kyseessä:) Vauva painaa 3,6kg ja lääkäri kehui nätiksi pojaksi :heart: Pallejaan siellä onnellisesti näytteli, ihan huvitti, ei siis yhtään siveellisyyttä :LOL:

Helpotti kyllä, kun pääsi välillä tarkistukseen. Jos synnytys ei käynnisty, niin synnärille on aika silloin 13.3.08 ja sit päätetään käynnistyksestä. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että kyllä synnytys itsestään käyntiin lähtee, koska on edellisistäkin niin tehnyt:)

Kiitoksia teille kaikille :hug: :heart: Ja hyviä vointeja... Vitsi, kun kiva tietää, että noita supistuksia tulee noin säännöllisesti, vaikken itse tunne niitä:D Ku mä oon täällä ressannu, että kun kivuliaat supparit alkaa, niin siitä menee vielä vuorokausia.. ehkä ei:)

Loe ja Rakas 40+2(Ultran mukaan vauva on 39-viikkoinen, joten senkin takia täällä vielä palloillaan:D)
 
aijjoo...

GALLUPPEIHIN: minä -82, mies -78.yhdessä ollaan oltu joku vajaa kolme vuotta.

Ja ninnille taas kiitos ja kumarrus tämän pinkan päivittelyistä sun muista.

Me kiusataan sukulaisia panttaamalla tieto tulokkaan sukupuolesta, me ei meinaa aiota sitä kertoa kellee, mutta pahoin pelkään että se jossain vaiheessa lipsahtaa.
Me myös saatiin lahjana itkuhälytin..onko muilla ollut sellaiselle käyttöä?
Tutkailin tuota tuoteselostetta, ja se soveltuu myös ulkokäyttöön..

No mutta, mukavaa lauantai iltaa...mä aion ottaa superlöysäillen koko illan.

ootus
 
Galluppeihin vastailen taas, jotenkin en saa kirjoitettua nyt enempiä :ashamed:

Nemi: vuosi on täälläkin suurinpiirtein yhdessä oltu :wave: Ette oo ainoita "nopeita" :D

Ruokia oon tehny jonku verran pakkaseen ja vähän leiponutkin :)

Itkuhälytintä ei oo eikä olla ostamassa kun meillä ei ole pihaa eikä muutakuin tämä yksi kerros niin ei tarvita :) Jos olisi piha missä nukuttaa niin luultavasti ostaisin.

Supistuksia ei ole ollut yhtään vaikka siivonnut olen tänäänkin 4,5h. Mutta eipä tuo haittaa, ei ole olossa valittamista :)

Terv.Oikukas 38+3
 
Voi että, on se niin jännää kun koko ajan saa seurata, miten joillakin supistelee ja lähtö on joko tullut tai muuten vaan lähellä! Mitenköhän Jadella sujuu?

Kiitos Ninnille taas uudesta pinosta!! :hug: Siihen galluppiin voisin vastailla, että meikäläinen vm86 ja mies vm75. Siis oonko mä ainoo, jolla on näin paljon ikäeroa mieheen?!! :eek: Kolmisen vuotta ollaan yhdessä oltu ja reilu 1.v. poika meillä jo! =)

Jeps, mutten kerkee nyt enempiä kommentoimaan, kun pitää mennä toi poika laittaa unille. On ihan valmista kaurapuuroo!!

Palaillaan ja voimia kaikille!!! :heart:

mamma-miia rv36 TASAN!!! :D
 
...eikä laskettuaika oo vielä lähelläkään (mulla 19.3)...ja silti näin tuskainen olo. En muista, ett' oisi muitten kanssa ollut ihan lähelläkään tällaista. Vauva onneks liikkuu hyvin, mutta oma olo on ihan kuutamolla. Päätä särkee ja veto on ihan poissa. Oon maannut koko päivän ja kun kävelen vessaan niin tuntuu, kun jalkoihin ois ripustettu 1000kg painot. Johtuukohan se tuosta korkeemmasta verenpaineesta? Aattelin jo tänään, että pitää lähteä näytille. Huomenna kyllä meen, jos olo jatkuu tällasena.

Anteeks tää valitus. Ihminen on kait luonteeltaan sellanen, että ruoho on aina vihreenpää aidan toisella puolella. Mä oon osittain jopa kateellinen niille, jotka ovat jo synnyttäneet ja saaneet vauvansa turvallisesti ulos ja ovat itse toipumaan päin. Vaikka meijänki vauva on nk. täysaikanen, niin mäkään en saa vauvaa vierihoitoon heti, vaan joudun pumppailemaan maitoa "kylmällä" koneella. Täällä menee insuliiniäitien vauvat heti seurantaan (verikokeita otetaan kahden tunnin välein)...ja tarvittaessa aloitetaan sitten sokeritippa. Meijän vauvat on kaikki myös olleet keltaisia...joten valohoitoa saa tod. näköisesti tääkin vauveli. Hormonit hyrrää jo nyt...saatikka sitten, kun on synnyttänyt.

Onneks Loen vauvalla kaikki hyvin.

Mä oon kanssa miettinyt tuota ultran paikkansapitävyyttä...mustakin tuntuu, että tää meidän vauva ei oo vielä niin iso...kun 37 viikkoinen. Alku-ultrissa mitattaessa saatiin nimittäin pienempi sikiö, kun mitä on. Senkin takia vähän harmittaa, jos ne käynnistää tän synnytyksen ens vkolla. Mulla on ed. raskauksissa ollut sf mitta huikeen paljon isompi (n.10cm)...taitaa tulla taskukokoinen...kääk osaankohan mä ees hoitaa, jos tulee alle nelikiloinen :LOL:

Nyt lähen taas lepäilemään...

MAmma Muu+Mulperiina 37+3
 
Aikaista huomenta tai sitten myöhäistä yötä!! :LOL:

Täällä valvotaan, mutta ei siksi että synnytys alkanut kun ei vaan saa nukuttua. Tyttö herätti kolmen maissa, enkä sitten jaksanut pyöriä sängyssä pohtimassa asioita vaan päätin nousta ylös.

Ninnille iso kiitos uudesta pinosta!! :flower:

Ipulle suuri :hug:!!

G: Minä -82 ja mies -76! Yhdessä ollaan oltu reilu kahdeksan vuotta ja esikoinen täytyy tän kuun lopussa kaksi vuotta!!

Tännekkin saisi lähettää roppakaupalla supistuksia! Olisin nimittäin aika valmis jo saamaan tämän nyytin syliin. Hirvee kaipuu jo omaa vauvaa, tahtois nähdä minkälainen elämän ihme siellä mahssa on. Saada se syliin ja haistella. Ei malttais millään enää oottaa!! Ja sitten mua on alkanut pelottaa, että kasvaa ihan jättiläiseksi ja jotain sitten sattuu synnytyksessä!! Viime yönäkin valvoin varmaan pari tuntia ja pohdin näitä kaikkia asioita, sama jatkuu tänäkin yönä! :snotty:

Huomenna on sitten seuraava neuvola, toivottavasti sais jotain tietoa millon pääsis Jyväskylään keskussairaalaan siihen yliaikasuus kontrolliin. Mua kun tosissaan alkaa tuo vauvan koko pelottaa!!

Nyt taidan lähtee sänkyyn, jos vaikka uni tulis. Ei olis niin väsy sitten päivällä!!

Muumi82 ja Eppu 40+5
 
Ipulle" lohdutusta", että äitiys aiheuttaa syyllisyyttä, eikä se lopu vielä vanhainkodissakaan. Sä et voi tehdä mitään muuta kuin olla riittävän hyvä :hug: .

Yhdessäologallupiin: ollaan oltu yhdessä miehen kanssa forever, eli kuusitoistavuotiaasta saakka, tänä vuonna viisitoista vuotta.

Olikos se äiti lokakuu, jolla oli myös sovittu sektiopäivä, muuten päivä ennen mua.
Samat fiilikset täälläkin, että toivon ettei lähtis syntymään ennen sitä. Ei kyllä kauheesti oo sen suuntaisia tuntemuksia, että olis synnytys lähellä. Suppailee vaan, jos stressaa tai muuten hermostuu jostain.

Jeps, nyt aamukahvin keittoon, heippa!

 
G minä -82 ja mies -80,tyttö-03,yhdessä ollaan oltu -00 huhtikuusta asti eli kohta puoliin 8vuotta täynnä,kihloihin mentiin 1.9.06 ja naimisiin 8.12.07 :heart:

Ipulle :hug: mä voin kuvitella mille susta tuntuu vaikken ite olekaan synnyttänyt ennen aikojani esikko,kun syntyi 41+1,mut hän ei ollutkaan täysin terve,niin kyllä sitä silloin itseään syyllisti et mitä sitä tuli tehtyä raskausaikana väärin et toinen ei ollutkaan syntyessään terve,onneksi oli asia pienellä leikkauksella korvattavissa =)

Kyllä oli rentouttava päivä eilen,kävin siel kasvohieronnassa ja voi että oli ihanaa,oisin voinu vaik jäädä sinne ;) ja sit syömässä :p ja naurettuakin tuli pitkästä aikaa kunnolla,kyllä noi kaverit saa ihmeitä aikaseks :heart:

Nyt pitäs saada ittensä täst tuolist ylös ja alettava siivoamaan,pitäs kai nää matot viedä ulos ja pestä lattiatkin,lupasin emännöidä keskiviikkona tupperin kutsut,ni ois kiva et kehtais ees vieraat päästää ovest sisään :whistle:

Piitsi & VilmaIisakki 36+1
 
Taas sain painettua jotain nappia et teksti hävis kesken kirjotuksen, pe*kele!!!

No anyway...
Lunta pyryttää Turussa ihan sikana, ois nyt vaan se kevät saanu jo kunnolla tulla kun on tehnyt tuloaan muutenki jo niin kauan!

Yöllä ei ainuttakaan supistusta täällä, taitaa Muru viihtyä yksiössään vielä tovin, no, laskettuun aikaankin on vielä 2 viikkoa et onhan hänellä aikaa mut äiti on vaan niin maltaamaton :ashamed:

G: yhdessäoloa tulee seuraavaksi 9 vuotta täyteen, naimisissa ollaan oltu 05/06 asti.

Leipomisjutuista en oo mitään tehny pakkaseen valmiiks, en ruokaa enkä mitään leivonnaisia. Mies osaa tehdä niin hyvää ruokaa itekin ettei tarvi olla valmiina mitään ja luulen ettei millään pullillakaan ois mitään tekoa kun en tiedä kelle niitä syöttäisin, tarjoon kavereille sit mielummin jotain suolasta piirakkaa tai salaattia mielummin jos tulee käymään, tosin toivon et saatais olla aluksi ihan rauhassa kotona perheen kesken.

LOE ihanaa että masussa kaikki oli kunnossa!!!

Rhea meiän koira kans kyttää mua koko ajan, meinaa hermot välillä mennä, vessaankaan en sais ilman häntä mennä. On uroskoira ja siks musta jotenki outoo ( hänet on kyllä leikattu ) nartulta voisin ymmärtää sellasen käytöksen, nartuthan tulee helposti valeraskaakskin kun emäntä raskaana/saa vauvan... Toivottavasti rauhottuis sit kun vauva tulee, on meinaan välillä aika piinava. Luulön kyllä et meiän hauvasta tulee aika suojelevainen vauvaa kohtaan, on vaan jotenkin sen luontonen. Mut tiedäpä noista :)

Jos sitä menis ottaan aamulääkkeen ja samalla pistäis jotain suuhunsa. Mulla siis maksalääkitys jatkuu ainakin siihen asti et vauva on syntynyt :ashamed:
Mut toisaalta ihan hyvä juttu, ei oo ollu niitä vatsakipujakaan lääkityksen alun jälkeen, ja en oo kyllä pahemmin millään sappidieetillä ollu vaan syöny mitä on mieli tehnyt! Ja omenoita varsinkin paljon, on suurta herkkua ja kiellettyjä sappivaivaisilla...

Tein muuten eilen ihanaa fruitieta, laitoin kannuun pussin pakastevadelmia, pussin pakastemustikoita ( molemmat jäisinä ), tölkin mangoviipaleita mehuineen ja sit lorautin päälle appelsiinimehua ja soseutin sauvasekoittajalla. Tuli niin hyvää juomaa, tytötkin tykkäs kovasti! Seuraavaks tarvii kokeilla vaikka jotain mansikka-banaaniyhditelmää...
Ihanan kylmää, jäähileistä juomaa, suosittelen!!!

:heart: :Ninni ja Muru 38+0 tasan jo, jee!!!
 
Ihan ekana Muumi, Jyväskylässä mennään oma-aloitteisesti yliaikaiskontrolliin rv 41+5 arkisin taisi olla 8-10 ja viikonloppuisin 9-11 välisenä aikana siis äitipolille! Tässä vielä linkki nettisivullekin

http://www.ksshp.fi/Public/default.aspx?contentid=2344&nodeid=24933&templateid=-1

Minä jo mietin, oletko päässyt synnyttämään, kun sinua ei ole täällä ainakaan eilen näkynyt!

LOE mulla meinasi eilen iskeä vainoharhaisuus, kun en saanut kymmentä liikettä kasaan vaikka kuinka laskin tunnin eri aikoina. Olin jo ihan lähdössä äitipolille, kun kuin sinun menneen näytille. Sitä alkaa olla niin huolissaan jo, kun koko ajan kyttää tuntemuksiaan... En sitten mennyt, kun saatiin ruualla ja patistelulla kaveri liikkumaan 10 kertaa vartin sisään :kieh: Sen jälkeen sitten riittikin elämää illalla ja aamuyöstä. Ehkä se on vaan niin, että ennen en ole joutanut niin päivällä tarkkailemaan, paljonko liikkeitä on... Kuitenkin, kiva että sulla ja vauvalla oli kaikki kunnossa ja pääsit tarkastuttamaan tilanteen! Minäkin haluaisin.

Tiistaina viimeinen neuvola. Ja sitten lauantaina yliaikaiskontrolli. Ehkä ne siellä sitten saavat ronkittua paikkoja niin, että vauva ärsyyntyy oloihinsa ja tahtoo ulos... Ennen sitä en enää usko tapahtuvan mitään. Toisin sanoen toivo on menetetty
:headwall:

Skog 40+6
 
Lyhyesti kommentoin taas koirista:

Meijän koira (1,5v narttu) vahtii mua kanssa ihan kokoajan! Viime viikolla ylitty raja kun olin poissa muutaman tunnin kerrallaan niin aina kotiin tullessa löyty pissa tai kakka lattialta. Niin hädissään yks ollu kun yhtäkkiä hävisin. Pidätyskyvyssä ei siis mitään vikaa ole, syyt oli ihan muualla. Sitte alkoi pikku uudelleenkoulutus ton mun vahtimisen suhteen ja nyt tällä viikolla ei ole (mun hermojen) onneksi sisälle tehty mitään.

Koirassa on tiibetinmastiffia joten se vaikuttaa vahtiviettiin tosi paljon, siitä tulee aivan varmasti todella suojeleva vauvaa kohtaan. Hassua kyllä nähdä miten se reagoi sitten vauvan itkuun kun ulkona taas joku penska huusi niin koira olis kauheasti sen luokse halunnut mennä :D
 
Skog: Varsinkin näin loppuajasta olen enemmin ylitarkka kuin hälläväliä- asenteella, koska ikinä ei voi sit tietää, että mikä on hätänä. Tuonne mahaa sais olla sellainen suora yhteys;) Mutta oli hieman noloa, kun jätkä alkoi riehuun sit siellä:D Mut kuitenkin kaikki piti tarkistuttaa, että saatiin selvyys, että kaikki hyvin. Että istukka ja napanuora toimivat hyvin... 13.3.08 on nyt tavallaan mun uusi laskettuaika:D Tuntuu vaan niin piiiiitkältä aika:/

Muumi: Sulla myös vauva viihtyy mahassa:) Meitä on siis minä, Skog, Maria86 sun lisäksi;) Toisilla muilla on kauhea kiire, niin enhän mä millään jo haluais vauvaa syliin :LOL: Toi muksu vain viihtyy tuolla:):heart: Niin ja tuosta yliaikaiskontrollista, meillä laitetaan lähete synnärille ja aika on silloin kun lasketusta on mennyt kaksi viikkoa. Eilen lääkäri sanoi, että tuo kaksi viikkoa yli lasketun on se maximi, koska sen jälkeen istukka ei enää kestä...

Ninnille Kiitos uudesta pinosta ja vaivannäöstä:hug: Mulla ajatukset pyörii vain oman navan ympärillä, niin olen unohtanut kiittää :ashamed: Muuten noista sun mahakivuista, jospa ne johtuikin siitä maksa-jutusta.. Onneksi kaikki selvisi sulle ja nyt on lääkitys:)

Nyt ruoanlaittoon:) Vointeja kaikille:heart:

LOE ja Rakas 40+3
 
G Me ollaan yhessä oltu 7,5 vuotta =) Kihloihin mentiin 1.2.2003, ja naimisiin 25.8.2007 :heart:

Meillä ois suunnitelmissa käyä kummankin porukoitten luona tänään.
Jos tiistaina käynnistelemään ruppeevat nii viimestä kertaa kahelleen käyään tulevissa mummoloissa=)

Huomenna ois neuvola, meinasin unohtaa kokonaan ku ajatukset pyöriny viime päivät kirjamellisesti omassa navassa! :D

Heidi ja masukki 39+2 :heart:
 
Ninni ja Oikukas: Sitä vahtimista on siis ilmassa muuallakin, jotenki lohduttavaa tietää vaikka ei siltä raivostumiselta voi välttyä siltikään.
Kyttäämisen lisäks meille on ilmaantunu hirvee haukkumisongelma. Kaikki kolahdukset ja oven käymiset kotona ja kylässä haukutaan hirveellä vimmalla eikä tuo meinaa enää osata lopettaa.
Ennen haukku muutaman kerran ja lopetti, nykyään vaikka vieraat on jo sisällä ni jatkaa haukkumista. Saa mut aivan raivon partaalle ja turha edes toivoa, että vauva nukkuis tässä metelissä.. |O

Isäntä lähti aamulla lautailemaan reilun tunnin matkan päähän ja touhus lähtiessä sellasella volyymillä että kilahdin ihan täysin. Olisin vielä halunnu nukkua kun ei oo mitään tekemistä, niin hänpä paiskoo kaapinovia, hakkaa lusikalla puurolautasta ja käy vähä väliä kyselemässä missä mikäkin asia on samalla ku radioki huutaa täysillä. Sit ei edes heippa sano ku häippäsee. Jos nyt synnytys alkais ni menisin yksin enkä varmasti ilmottais mitään koko ukolle. Mokoma. :kieh:

Eilen sain serkulta Ikean tuomisina pussilakanan ja lakanoita vauvalle sekä mattostoppari-kumia. Ihanaa kun elukat ei enää saa juostua mattoja pois paikoiltaan!! Ja lakanatki on jo pestynä kaapissa. Käyttäjä vain puuttuu..

G: Meillä on menossa nyt seisemäs vuosi yhteiseloa ja sitä ennen oltiin kavereita vuoden verran. Kihloihin mentiin 2003 elokuussa.

Kai sitä pitäisi pukea ja lähteä käyttämään tuo koira oikein kunnon himolenkillä, että olis edes tän illan väsyny. :/

Kunnon rutistus kaikille, jotka ovat jo yli-ajalla! Jospa tehokas puristus sais ne pullahtamaan ulos! :D On pidettävä sormet ja varpaat ristissä, ettei itekki joudu odottamaan vielä kolme viikkoa. :eek:

Rhea ja masussa viihtyvä isäntä rv 38+5

Ps. Tässäpäs uusin massukuva 38+3
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0663web.jpg
 
Huomenta kaikille!

Täällä ihana talvinen maisema, mut olishan se kevät saanut tulla jo =)

Kävin eilen hakemassa lindexista sen täällä paljon puhutun laukun hoitolaukuksi. Oikein näpsäkän oloinen ja hyvin vaunuihin sopiva.

Oltiin eilen Anna Ericssonin keikalla Turun konserttitalolla ja ai että se oli mahtava. Ihanasti pääsimme mieheni kanssa rentoutumaan. Kävimme Parillassa vielä syömässä ja siitä sitten kotiin. Kovasti puhuimme vauvasta ja siitä kuinka miestäni on alkanut kovin jännittämään. Sitten hän myös lausui ehkä ne maailman ihanimmat sanat " Ei hänellä onneksi ole mitään hätää, kun Voice saa maailman täydellisimmän äitin joka ainaki pärjää jos isi ei heti kaikkea osaa" Se vain kuulosti, niin kunnioitettavalta :heart:

Galluppeihin Minä olen vuosimallia -81 ja mieheni -76. Viimekuussa vietimme yhtäaikaa kaksivuotis seurustelupäivää ja myös puolivuotis hääpäiväämme =) Nopiaa ollaan edetty, toki seurustelua ennen tunnettu viitisen vuotta. Pienimuotoisen salarakas suhteen muodossa jne...

Oon leiponut pakkaseen valmiiksi porkkanakakkuu, toscapiirakkaa ja suklaa-pähkinäkakkua. Jonkun kuivakakun voisi vielä taikoo, kun on kuitenki niin easy tehdä.
Suolasen puolen ajattelin hoitaa kaupan kautta.. karjalanpiirakoita, pasteijoita vaan pakastepuolelta. Vieraita kuitenkin odotettavissa laajan ystäväpiirin ansiosta paljon =)

Rhea Mä näin viimeyönä unta että sulla oli suhde mun mieheni kanssa... Oltiin just tässä elämäntilanteessa unessakin, mutta te vain löysitte toisenne. Sä olit ihan että, ihan sama kuka lapsellesi isäksi ryhtyy! Me sun miehen kanssa sit asiaa nyyhkyteltiin yhdessä ja yritettiin vaan toivoo et te kaksi järkiintyisitte! Aika hassu uni :LOL:
Kerrohan miehellesi paljon terkkuja, mukava kaveri. Vaikkakaan jos vastaan tulis niin en varmaan tunnistais ellei oo hirveesti muuttunu.

Nyt täytyy lähteä herättelemään miestä ja tekemään meille aamiaista.

Mukavaa sunnuntaita!

Minä + Voice TASAN 36 :heart: :heart: :heart:
 
angel: Kieltämättä aika mielenkiintoinen uni.. eteenki kun en miestäsi oo koskaan tavannu. =) (Enkä tuota ryökälettä ihan heti oo vaihtamassa pois vaikka se hermoja koetteleekin usein.. ;) ) Mut H:lle menee terkut heti kun suostun taas puhumaan sille. :LOL: Eikä se kyllä radikaalisti oo muuttunu. Ehkä miehistynyt jonkun verran ja nykyään se saa suunkin vähä herkemmin auki ku ennen. Saa tosin olla tarkkana, ettei sekota sen pikkuveljeen ku ovat kuin kaksi marjaa. :)
 
pitkästä aikaa joutaa kirjottelee... meilläki 2,5 vuotta yhessa ja 1.7v tyttö jo ja toinen toivonmukaan mahdollisimman pian...alkaa olla tuskasta!!! ihanaa kun on jo maaliskuu!!! enkä varppina aijo ootella huhtikuulle :headwall: paljon onnea teille kaikille jotka olette jo saaneet pienokaisen syliinne!!! nyt tässä vaa neuvolassa ravaillaan katsomassa kuinka kiloja tulee lisää, yöt koitetaa selviytyä jotenkuten kun koko ajan heräilee ja päivisin yrittää vaa miettiä mahollisimman paljon tekemistä että aika menis.... ei jaksais ees oikee neidin kanssa leikkiä tai mitää puuhailla kun niin tuskanen tankki olo ... bläääh... onko teillä kellää lääkäri maininnu istukan kalkkeutumisesta...mulla 35+3 sanoi että alkanut jo kalkkeutumaan.....

elvin ja annielias 37+1
 
Heips!
Ja kiitos vielä kaikille tuesta ja haleista, tuntuu mukavalta ja piristää mieltä! Ootus varsinki oli niin ihanasti kirjoittanut että tippa tuli linssiin vielä tänäänkin, vaikka muutoin mieli on tänään ollu tämän asian suhteen paljon kirkkaampi! Sain juteltua aiheesta siskoni kanssa, hällä on vähän samansuuntaisia mietteitä aikoinaan esikoisestaan ollu, kun poika syntyi alle 2 kg:n painoisena, vaikka oli täysiaikainen, taikka lähes täysiaikainen, rv 37+jotain syntyi. Kasvun hidastuma tms. siinä oli, ja sisko tietysti syytti itseään, kun ei onnistunut kasvattamaan lasta kohdussaan tarpeeksi, ja sitten kun vielä imetys ei onnistunut, niin samanlainen kasa itsesyytöksiä oli valmiina, kuin minulla nyt!
Parhaiten tässä auttaakin nyt se, että joku tuntuu ymmärtävän, mitä mietin ja käyn läpi, ja ettei kaikki sano vain että höpö-höpö, tyttö on syntynyt ja terve, se on pääasia!
Joten kiitos teille kaikille hurjasti! :heart:

Gallup-vastaus Minä olen -83 ja mies -78, yhdessä ollaan oltu 6,5 vuotta, siitä naimisissa 3,5 vuotta.

Ippu :heart: neiti 3vko 2 pv


MUOKS:
Kuvia voisin laittaa vielä, kun taisin siitä joku päivä takaperin mainita!







 
Kiitos Skog tiedosta!! Täytyypi sitten minun viikon päästä sinne raahautua!! Oon nimittäin minäkin toivoni menettänyt että ennen käynnistystä pois masusta vauveli tulisi!! En oo tosiaankaan hirveesti täällä kirjoitellut enkä käynyt lueskelemassa! Oon yrittänyt tehdä kaikkea muuta mikä veisi ajatukset pois raskaudesta ja synnytyksestä!! Tosin hieman vaikeaahan se on!! :LOL:

Loelle; Onneksi masuasukilla oli kaikki kunnossa, yöllä en muistanut kommentoida!! ja kyllä tämä kaveri tosiaan viihtyy yksiössään, ei ole edes laskeutunut! Saatika sitten mitään muuta merkkiä antanut, että olisi poistumassa! Mutta jos se olis reilun viikon päästä ulkona niin ihanaa (taitaa odotella parempia kelejä).


Leipomisesta ootte kirjoitelleet, ite oon tehnyt vaan pullaa pakkaseen ja leipää. Mies osaa kyllä ruokaa laittaa ja saakin sitten isyyslomalla sen puolen hoitaa!! Täytyy sitten ostaa jotain valmista ja äiti tuo kuitenkin kakun kun kotiin päästään!!

Nyt lähden ottamaan päivä nokoset, kun jäi nuo yö unet hieman huonolle!! Toivottavasti ensi yönä sais nukuttua!!

Muumi82 ja eppu 40+5
 
niin ja tuosta ruuanteosta pakkaseen... tasrkotus on jatkuvasti mutta aina kun mietin ajattelen,ei se onki parempaa juuri tehtynä...joten en oikein osaa päättää mitä ruokaa sinne tekisin...ajattelin hommata kaappiin kasan purkkilihapullia,hernekeittoa jne...tytölle ostin valmiix bona purkkei kaappiin ihan vaan siksikin ettei tarvi syödä pelkkää leipää ja makaroonijauhelihaa sillä välin isin kanssa kun olen sairaalassa =) meijän isäntä kun ei ole mikään keittiöihme...minutkin hurmasi kylmillä pakaste pizzoilla kun ei osannut edes lämmittää uunia(kaasu uuni,asu kaverinsa luona kun tavattiin)....
 
No niin, enää 4 viikkoa laskettuun aikaan...

Ninni: kun muistat ja jaksat niin päivittäisitkö sen mun iän?

Muutto on nyt takana, tosin vielä on muutamia purkamattomia pusseja ja taulut ei oo seinillä, mutta pahin on kuitenkin takana. Apuja ei sit saatu kun pesukoneen kantamiseen, eli miehen kanssa kannettiin muut huonekalut kahdestaan, perjantaina alkokin selässä jo tuntua siltä että nyt on levon paikka... Mutta ei yhtäkään supistusta edelleenkään! Mä haluaisin tietää miltä se tuntuu!

Ippu: mä kuvittelen tietäväni mitä sä koet nyt, koska itsekin olen samantyylinen asioiden spekuloija kuin sinä. :hug: Anna niiden tunteiden tulla, ja sitten taas mennä... :)

Mä en vielä ole tämän hässäkän keskellä ajatellutkaan leipomista! Nyt pääsen sentään kasaamaan vauvan sängyn ja pesemään vaatteet valmiiksi, sitäkin kun on pitänyt siirtää muuton takia. Ruokaa meidän ukko tekee muutenkin usein, joten sitä ei tarvi etukäteen pakkaseen tehdä. Ja kauppa on 100 metrin päässä, eli sieltä saa pullaa vieraille jos en itse ole ehtinyt leipoa! Tosin tykkään leipomisesta, mutta en halua moisesta mitään stressiä ottaa.

Mutta nyt vois tyhjätä taas pari pussia ja sit vaikka juoda päiväkahvit! :p

taimi & vatsataimi 36+1
 

Yhteistyössä