<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Vai lähti jade vauvanhakuun, nyt saakin vauvoja ropista.

pimmi, mä aattelin ens viikolla käydä leffassa peräti kaksi kertaa, eka torstaina poitsun kanssa ja vielä tyttökamujen kanssa sunnuntaina sen Oscar-voittaja Junon. Meillä on sunnuntaina mukana yksi lääkäri, että eiköhän se mut sairaalaan asti hoitele, jos jotain tapahtuu.

Nyt pitää ottaa vauvattomuudesta ilo irti ja tehdä vaan kaikkea mukavaa, eiks vaan?
 
Sinne se Jade sit läks :D jokohan siellä on nyytti sylissä?

Mites se on Ninnin laita? Joko säkin karkasit vai ootko unten mailla vielä?

Nemillekin niitä suppareita oli ilmaantunu?saikos mitään aikaseks?

Yhtään en oo uteliaana täällä :ashamed: mut kiva ku muut saa vauvoja,ku omassa menee varmaa viel se kuukaus :whistle:

Mä oon tänään lähdössä parin kaverin kanssa kasvohierontaan,mitähän siitäkin tulee :whistle: ikinä oo tommosis käyny ja sen jälkee mennään sit syömään :p vähän pääsee karkuun täält kotoa ja yksin :D ihanaa

Laura ei muakaan se paino muuten vaivais mut edellis kerral oli tullu1250g/vk eli kuussa melkei neljä kiloa,no eipä sitä muuten oo onneks tullu vast ku 8kg

Piitsi tasan 36
 
Siitä onkin jo pitkä aika kun olen täällä päässyt käymään viimeksi, nyt alkaa jo jännitys olemaan sitä luokkaa että tarvitsee muiden odottajien seuraa =)

Ninni: kun kerkeät niin vaihtaisitiko tuon mun lasketun ajan 7.3, tuo 10.3 on jo vanha tieto
:D

Tuosta painosta, minulla on tullut jo 24kg :ashamed: , turvotusta on kamalasti ja näytän ihan possulta. Sais tän lapsukaisen ulos tuolta massusta niin alkais helpottaa.. En kyllä ole vielä edes pakannut sairaalakassia, tuntuu vain niin turhalta, eihän tuo tule kuitenkaan ennen ens kesää :kieh:

3vkoa sitten oli kuiten jo kohdunsuu auki 1cm ja pehmentynyt, saas nähän kauan siihen vielä menee. Vauveli ei kuiten ole vielä edes kunnolla laskeutunut, Rennietä menee aika huikeesti :LOL:

Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja teille jotka sitä olette ehkä jo tekemässä!! Ja tietysti vielä kaikille odottajille :hug:

Mariann 39+1
 
Jade80 ja nemi, tsemppiä synnytykseen! Ja Ninnille myös, jos pääsit lopulta tositoimiin! Maltoitte sitten juuri odottaa sen karkauspäivän yli...

Ihan uskomatonta että nyt on maaliskuu, silloin heinäkuussa ei olisi millään uskonut, että tämäkin aika joskus tulee. Silloin ei oikeastaan edes uskonut, että koko vauvaa tulee (tein niitä testejä hermostuksissani vaikka miten monta) - mulla oli niin vahva usko, että "eihän sitä nyt yhdestä kerrasta"...:LOL:

Mullakin on nyt toiveet korkealla, että vauva tulisi jo tässä kuussa eikä huhtikuun puolella, kun lääkäri viimeksi meinasi, ettei menisi ainakaan yliaikaiseksi. Tosin en tiedä mitä tuolla yliaikaisella tarkoitti. LOE, mun mielestä yliaikaiskontrollit on niin myöhään siksi, että monesti vauva lasketaan yliaikaiseksi vasta kun 42 viikkoa on täynnä ja normaaliaikainen on 40+-2 viikkoa.

Nyt siivoilemaan ja ostoksille - on muuten koti pysynyt ihan eri järjestyksessä nyt kun on aikaa touhuta kotona. Aiotaan pitää tänään tuparit kun ei taas tiedä, miten sitten vauvan tultua on aikaa. Mulla on melkoisia kauhuskenaarioita siitä miten sitten ei nukuta eikä tavata ihmisiä... Siinä mielessä ihana lueskella teidän vauvautuneiden juttuja, kun teidän arki ei kuulosta ollenkaan niin synkältä.

Bellona 36+2
 
Mun selkä ei kestä enää tätä raskautta. Muutenkin mulla on jotenkin notkoselkä, niin auts, kun tuntuu, että halkean:eek: Maha roikkuu lattiassa kii ja selkä nauttii tilastaan, sitten synnytyksen jälkeen se vasta kipeä on:eek:

Bellona Joo tiedän, että 40+-2viikkoa on normaaliaikainen.. Mutta liian myöhään mun mielestä on kontrolli, kun siellä ei välttämättä edes tehdä mitään:(

Jade80Tsemppiä synnytykseen :heart: :hug:
NemiJoko säkin menit??? Onnea sullekin :heart: :hug: Heitä ne supistukset mulle, kiitos=)

Ninni: Mihin sä olet hävinnyt, synnyttään??:) Onnea sullekin, jos olet jo tositoimissa :hug:

Pyyntö: Älkää pliis etuilko enää, voisinko mäkin päästä, vaikka seuraavaksi?? :LOL: Ja entä Skog, onko jo tositoimissa vai mun seurana täällä ylittyneenä??;););)


Hyviä vointeja:)

LOE ja Rakas 40+2
 
Oi IHANA MAALISKUU, se tuli viimeinkin ja nyt naiset joukolla sitten synnyttämään :D

Kuten eilen hieman uumoilinkin niin edelliset 2 edellistä yöyä oli tyyntä myrskyn edellä ja viime yön sitten nukuin 01-03 ja valvoin 03-07 ja sit sain unen päästä kiinni kuunnes puol 9 oli pakko nousta kun mies lähti töihin |O Nyt on sitten taas kiusana se järjetön päänsärky :headwall:

Sain mieheltä siunaukksen suunnittelemalleni laatoitukselle kylppäriin, jeejee B) Ja tapetitkin kelpasi :D

Jadella siellä varmaan on jo nyytti sylissä, kun niin tiuhaan alkoi supisteluja tulemaan :hug:
*voimia lähettelen :wave: *

Mitenkäs nemi ja Ninni, huhuu... Joko olette omia nyyttejä hakemassa?

Mulla toi paineen tunne vaan jatkuu ja kiitos kaikille jotka jaksoivat kommentoida asiaan. Luulen, että vauva on laskeutunut hieman (ainakin oma tila on hieman helpompi, siis helpompi hengittää) ja vauva varmaan painaa jotain hermoa tuolla.
Ja muuten justiinsa aamulla tajusin, että vauvan liikkeetkin on tän viikon aikana muuttuneet, enää ei tee kipeetä yhtään. Taitaa olla tila loppumaisillaan Jamekselta. :whistle:

Nyt meen hakee kahvia, jospa tää päivä siitä lähtisi käyntiin. :p

kleopatra ja James 35+5
 
LOE onkos sulla seuraava neuvola milloin? Muistan kun tuota poikaa odotin ja raskaus oli just tuon 40+2 ja mulla silloin selkä ihan tajuttoman huonossa kunnossa (siis en jaloillani enää pysynyt) joten sain lähetteen synnärille ja siellä päätettiin käynnistää. Senkin takia, että viikot oli jo täynnä :D
 
Päätinpä itsekin tulla ilmoittautumaan tänne Maaliskuun pinoon =) Vihdoin ja viimein tämäkin kuukausi sieltä koitti. Juuri eilen miehen veljen vaimo tuumasi et mä oon ollu ikuisuuden raskaana.. Niin no, elettiinhän sitä heinäkuuta silloin ku tieto tuli :hug:
Tässä kohtaa on tietenkin jo helppo huokaista et nopeastihan tämä mennyt on --oikeesti ei oo!!

Täällä olo jatkuu edelleen samanlaisena, paitsi että kauhean flunssan on pukannut päälle. Kurkkua karraa ja nenä täysin tukkeessa =(

Voice oli super vilkas eilisen illan massussa ja täyty oikein isi pyytää komentamaan että rauhoittui. Onneksi yö meni mukavasti.

Kiitti kaikille rintakumi-maidonkerääjä kyselyyn vastanneille. Käyn hankkimassa sellaiset, laittaa sitten kiertoon jos ei ole käyttöä. Rintapumpun ajattelin hankkii vasta jos tarve vaatii.

Täällä kaikki huitelee jo tuolla viikon 38 paremmin puolin, jokunen näyttää menneen jo LAn yli . Meikäläisellä alkaa huomenna 36 jee!! Eli mä saatan olla vielä vaikka 5 kokonaista viikkoo raskaana, miettikää sitä *huoh* mut ennemmin tai myöhemmin minäkin pienokaisen syliin saan. Täytyy käydä säännöllisesti tuol huhtikuun puolella lällättelemässä, ku siel oon sit taas ekojen joukossa, hope so!

Tulipas turistua nyt vaan turhaa, taidan mennä vielä hetkeksi sänkyyn ja sit jos lähtis lindexiin kattoo sitä hoitolaukkua.

Tsemppii kaikille synnyttämään päässeille, Voimia vielä sitä odottaville !

Minä + Voice 35+6
 
Onnea JAde, kun pääsit tositoimiin! Ja jos Niin on muitakin onnistanut, niin heille myös roppakaupalla onnea!

LOE täällä siis ollaan, kohtahan tuleekin jo se viikko ultran mukaisesta lasketusta ajasta. Nyt olen jo siirtymässä ajattelemaan, että tuo karkauspäivä oli se alkuperäinen ja "oikea" LA. Siten saan pidettyä itseni rauhallisempana lapsen koosta, istukan toiminnasta ym. :D Mulla kanssa alkaa olla selk riekaleina, mikä on vaikeuttanut nukkumistakin. Viime yö meni kyllä yllättävän hyvin, kaksi vessareissua ja yhdeksän tuntia unta! Aikamoista luksusta viime aikoihin verraten! Tosin se ei ole lainkaan lohdullista synnytystä ajatellen - ei minkäänlaisia supistuksia tms. - hukkaan ovat menneet kaikki ässät ja kyykkäykset ja raskausaikana kiellettyjen akupisteiden painelut :LOL: Positiivista tässä on toki se, että koti on kohta tiptopkunnossa vauvaa varten...

Niin juu meillä ainakin on yliaikaiskontrolli vasta 41+5. Siis viikon päästä. Varmaan mut pitää kantaa sinne paareilla jos tää selän hajoaminen jatkuu tätä vauhtia :kieh: On se vaan ihme juttu, että toiset pääsee etuilemaan luonnollista tietä ja toisten pitää kärvistellä käynnistykseen saakka... Yhyy :headwall:

Positiivinen päivän aloitus mulla :LOL: Sitten jynssäämään seuraavaa kohdetta ja vaikka kaupungille jos ei muua auta...

Skog 40+5
 
Skog: Mä olen jo niin turhautunut, etten kehtaa tehdä mitään.. Menee selkä vaan yhä kipeämmäksi, joten olen ajatellut, etten "turhaan" enää rehki ylimääräistä.. Mullakin ois oikeasti siirtynyt tuo laskettuaika(neljällä päivällä), muttei sitä siirretty, koska nuo muksut ovat syntyneet niin lähellä laskettua:) Noh, ei tässä ole enää kuin se kymmenen päivää, huoh... Ois vaan kivempi, jos käynnistyis luonnollisesti :heart:
 
Minä täällä olen miettinyt sitä, kun mulla edelliset synnytykset on käynnistetty ja kaikkihan sanoo, että käynnistetty synnytys olisi kivuliaampi kuin luonnonmukaisesti syntynyt ja mulla kun on aikasta korkea kipukynnys, niin mistä hemmetistä minä tiedän koska pitää lähteä tositoimiin. Aina ollut valmiiksi sairaalassa kätilöiden armoilla ja jospa tällä kertaa ei tarvitsisi :eek:

Mutta nyt menen hetkeksi tuonne sänkyyn huilaamaan, jospa tämä päänsärky helpottaisi. Taidan viedä lapset tänään hampurilaiselle niin ei tarvii ryhtyä ruokaa vääntämään, kun on vaan niin saamaton olo :ashamed:

Huomenna meillä onkin siskonpojan rippijuhlat ja pääsee taas herkuttelemaan :p Jotta ei vaan paino pääsisi tippumaan... :LOL:

kleopatra
 
Jadelle ja muillekin synnyttämään lähteneille jos heitä vielä löytyy hurrrrjan paljon ponnistustuulia!!

Ja LOE ja skog: jaksamista. :hug: En osaa ees kuvitella miten malttamaton on tossa vaiheessa kun nyt jo musta tuntuu etten pöksyissäni pysy! Tosin siksi että jännittää niin kovasti, joka aamu ajattelen ensiksi et joskohan tänään... :) Eli kunnon puolesta kyllä jaksan vielä vallan mainiosti.

Ippu: Varmaan vaihtelee tohvelit sairaalakohtaisesti. Onko joku synnyttänyt KS-ks:ssa? Valaiskaahan tietämätöntä! En kyllä usko että enää tossuostoksille lähden, on noissa sairaalakuteissa ja mokkuloissa kuitenki varmaa se oma viehätyksensä, kun niitä ei tosiaan pidetä kuin vain ja ainoastaan vauvanhakureissuilla. Taidan pakata kyllä vielä villasukat mukaan niin miksei siellä muka sais ne jalassa tepsutella, onko niitä kalosseja pakko käyttää jos ei haluuuuuu?

Meillä on isompi likka kuumeessa, eilen oli noussu päiväkodissa eli hyvää viikonloppua meidän perheelle. :| Tosin ei sillä oo tainnu tänä aamuna olla enää ku korkeintaan pikkasen lämpöä, on jaksanu touhuilla ja söi aamupalaakin hyvin. Nyt vaan sormet ja pottuvarpaat ristiin ettei tarttuis muhun eikä mieheen, etenkään mieheen koska jos tulee lähtö niin en halua mennä yksin, kun ei ne kuumeisia isejä sinne päästä. :kieh: Taidan syöttää hälle jotkut supervitamiinipaukut tänään että pöpöt kuolis.

Viime yö meni taas melko levottomasti näiden alavatsakipujen kanssa, alkaa olemaan jo aikamoisia. Eilen supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti, muutaman kerran kivuliaammin kuin koskaan ennen eli eipä ne taida tästä ainakaan enää helpottaa. Nyt on taas kumman energinen olo, jospa saisin suunnattua sitä vähän paikkojen puunaamiseen tänään, voisin vaikka ajaa miehen tamppaamaan matot ja pestä lattiat. Joku sanoikin et on kodin siisteys ihan eri sfääreissä kun oikeasti on kotona melkein kokoajan - niin myös täällä. En ois ikinä uskonu et äidin siivousgeeneistä on jotain mulle tarttunut, myöskään hän ei meinannu uskoa silmiään ku kävi meillä ekaa kertaa kylässä ja näki tyttärellään nätisti järjestellyn liinavaatekaapin :LOL:

Päläpälä yms,
mama-L & Onnipupu 38+2
 
Mie aluks vanhaan pinoon menin ja ihmettelin ku ei oo juttua tullu sitten eilisen illan. Sit tajusin että aaah.. nyt on vaihtunu kuu.. heh.. kiitoksia ninnille uudesta pinosta.

Jahas täällä onkin ollut action päivä eilen noitten subbareitten suhteen! Mulla kanssa oli illasta jotain aktiviteettia tuolla alapäässä ja hieman jo siinä toivoilin jotta tulisko niitä kunnon supistuksiakin? Vaan ei tullu, hävis tuntemukset taivaan tuuliin. Paineen tunnetta ja kummaa vihlontaa. No vielähän tässä on aikaa sinne LA:han pari päivää, vielä kerkee tapahtumaan.

Mitenkäs on käynyt jadelle ja ninnille ja nemolle? voi mahoton sentään tätä vauva rallia! :D

Mun pitäis nyt reipastua ja pukea ja lähtee ostaan vihdoin ja viimein ne imetysliivit. Jospas niitä subbareitakin alkais tulemaan kun pitkästä aikaa liikkeelle lähtee ;)

Marmeladi & Masuasukki 39+4
 
Täällä sitä ollaan edelleen, yhdessä kasassa :ashamed: Supistukset lakkas yöksi (tietty)
ainoastaan selkä oli yöllä tosi kipee, kai sekin toisaalta yks synnytystä edeltävä merkki on mut luotan silti enemmän kunnon supistuksiin. Mulla kuitenkin vielä 2 viikkoa laskettuun ja käyttäydyn jo nyt ihan kun oisin ainakin 2 viikkoa yli lasketusta. Pahoittelut kaikille kellä jo menny yli et koitan etuilla :ashamed: :hug:

Olin yöllä muutaman tunnin hereillä ja nyt sain nukuttua kerranki sit kymmeneen asti |O
Eli en todellakaan päässy mihinkään nyytinhakureissulle :kieh:

Nyt alan olla ihan varma et laskettuun tai yli menee ja sit mulla onkin siinä vaiheessa jo hermot ihan riekaleina. Kuopuskin syntyi laskettuna aikana ja voi sitä puheluiden ja kysymysten määrää et joko joko joko... Kun se on jo nyt alkanu. Taidan kohta laittaa kännykän kiinni, arvailkoon sitten itse kukin missä oon ja mitä tekemässä. Kun oon kuitenkin kaikille luvannu ilmottaa sit kun jotain tapahtuu mut ei näytä menevän perille kenellekään vaan sitä tarvii koko ajan kysellä. Blaah...

Nemi saitko sä nyt sitten ne vahvat supparit ja pääsit synnyttään???

Jade onnea hurjasti, siellä onkin jo varmaan pikkuinen syntynyt :heart: !

Kleopatra mulla ei oo synnytyksiä käynnistetty, mut kuopuksen synnytyksessä sain oksitosiinitipan supistuksia vahvistaan kun meinas tyssätä kesken kaiken, ja kyllä mä ainakin huomasin sillon selvän eron kivun määrässä kun vertas supistuksiin ilman oksitosiinia. Siinä ei epiduraalikaan tehonnu enää yhtään samalla tavalla. Mä oon kans miettiny tota et miten kipeiden supistusten kanssa kerhtais lähtee synnärille näytille, kun en mun mielestä edellisillä kerroilla oo vielä siinä vaiheessa kovin kipee ollu, oon esim. meikannu ihan rauhassa kotona ennen lähtöä, ajanu ite sairaalaan kun oon ensin vieny esikoisen hoitoon ym... Enkä muista YHTÄÄN et montako cm:ä on kohdunsuu ollu auki kun ollaan sairaalaan menty. Piäis kaivaa synnytyskertomukset jostain esille ja kattoo lukisko niissä. Ois vaan viime lauantaina pitäny mennä näytille kun supisteli sen 2 tuntia 4 min välein ja vaatia vaikka se oksitosiini...

Nyt taidan mennä oikeesti ettiin ne synnytyskertomukset, palailen sit jos löydän jotain mielenkiintoista!

:heart: :Ninni ja Muru edelleen yksiössään 37+6
 
Vitsit minä mihinkän sänkyyn päässyt lepäämään. Lähdetäänkin lasten kaa moikkaamaan isiä töihin ja sit käydään siskon luona rääppimässä, kun siellä kakkujen ym. teko menossa.
Lupasin siskolle esitellä valitsemiani tapetteja, kun se tulee sitten mun kaa tapiseeraamaan uutta kotia :)
Täytynee napata särkylääke huiviin ennen lähtöä, jos vaikka helpottaisi :|

Ainiin, mä östin henneisltä aamutossut sairaalaan mukaan. Aina aiemmin olen ollut kokonaisvaltaisesti sairaalakledjuihin puettu, mutta nyt siis ostin ne tossut. Muuten aion kyllä niissä ihanissa pyjamissa siellä kulkea. Mulla tosin haaveissa nopea kotiutuminen, jos kaikki menee hyvin niin saa sitten kotona sotkea noita omia vaatteita.

Pitäisi hommata noita imetyspaitoja muutama kappale, mutta en vaan ole saanut sitäkään aikaiseksi. Aiemmin olen hyväksi havainnut nuo boobin paidat ja taidan niitä tilata tälläkin kertaa.

Palataan ja mukavaa päivää kaikille :wave:

kleopatra edelleen
 
Ninni mä kysyin just tällä viikolla neuvolassa tuosta sairaalaan lähdöstä, jos siis tilanne olisi se, että mies töissä ja minä lasten kanssa kotona. Kätilö sanoi, että ehdottomasti ei saa omalla autolla lähteä vaan pitää tilata ambulanssi ja ottaa lapset mukaan. Itse ei siis saa autonrattiin hypätä. Sillähän minä varmaan täällä panikoinkin, kun mies on kuitenkin 65km päässä töissä ja meiltäkin sairaalaan matkaa se 60km. Eli jos siis soitan miehelle töihin, että nyt mennään niin se joko voisi ajaa suoraan Jorviin tai koukata kodin kautta eli sit tulisi ajoa n.130km ja lapsetkin pitäisi vielä matkalla viedä appiukolle. :eek:
Onko mikään ihme kun en saa öisin nukuttua kun pyörittelen näitä kaikenmaailaman kauhuskenaarioita päässäni... :/

*minä taas*
 
Kleopatra meiltä synnärille onneks vaan 3-4 km et kyllä mä uskon et hätätapauksessa saan ite ajaa sinne, sillon kun kuopus syntyi ja ajoinki ite ei miehellä ollu vielä ajokorttia, oli kyllä sillon autokoulussa, vanha äijä... Siitä voiskin tehdä
Gallupin eli mitä vuosimallia kenenkin miehet on? Ja ite?

Meillä mies -74 ja ite -78

On tosta ikäjutusta varmaan ollu aiemminkin juttua mut kun tää muisti on taas mitä on kerrataan!

-Ninni taas-
 
No niin..nyt se meidän kuukausi vihdoin koittaa!

Tuliko yhtään karkauspäivän vauvaa?

Jade Onnea koitokseen!=)

Eilen illalla saunoin, mutta ei se taas mitään auttanu. Vähän aikaa supisteli, mutta ne loppu taas ku seinään!Arg!
Oon kyllä jo tosissaan menettäny toivon että tämä kaveri ite tuolta ulos haluaa.
Herättiin siihen ku anoppi soitti et joko on lähtö tullu. Se oottaa vähä liianki innokkaana että millon tää pikkunen syntyy, soittelee monta kertaa päivässä, ja antaa "hyviä" vinkkejä että miten synnytys käyntiin saadaan yms.
Kivahan se että kiinnostaa yms mut ei jaksa ku koko ajan kysellään yms. Ja ku ollaan sanottu että kyllä sitten ilmotellaan ku oikeesti tullee lähtö yms.

Tuntuu et itellä on paineet niskassa ku kaikki oottaa et joko se tullee, ja eikö se vieläkään oo tullu..huoh! Minkäs teet..ei oo minusta se tuleminen kiinni!:kieh:

Tännään aattelin siivota alakerran kunnolla, ja jos tekis lihapullia ja muussia.:p
Ukko mennee varmaan yläkertaan remppaamaan nii saan rauhassa täällä alhaalla touhuta, ja oispahan jottain tekemistä et aika kulus jotennii päin.
Meinaa olla nii tylsiä nää päivät. :/

Heidi ja masukki 39+1 :heart:
 
Heräsin jo aamulla siihen ajatukseen, että mikä päivä tänään on. Maaliskuun 2008 eka päivä. MEIDÄN KUUKAUSI. Tässä kuussa meille piti syntyä vauva!! Tämän päivän piti olla täynnä kihelmöivää jännitystä, odotusta.
Ja mitä nyt on? Tyhjää... tosi tyhjä fiilis. Kun minun ihan totta pitäisi olla raskaana vielä!! Tuon sitterissään tuhisevan nyytin pitäisi olla minun masussa vielä, hyvässä turvassa! Mitä hittoa minä tein väärin, etten onnistunut saattamaan raskautta loppuun?!
Tänään olisi rv 37+5.. miksi miksi miksi minä en saanut noita lukemia tänne allekirjoituksenani kirjoittaa? Miksi tämän piti mennä näin?
Tämmöiset merkkipaalupäivät näyttää tekevän pahaa, toinen on varmasti sitten se laskettu päivä eli 17.3.
Ja kaikista pahimmalta tuntuu se, ettei KUKAAN tunnu ymmärtävän YHTÄÄN, miltä minusta tuntuu. Kaikki sanoo vain, että no mutta teillähän on nyt vauva, ja hän on terve, ja kaikki on hyvin. NO NIIN ONKIN! Mutta raskauteni jäi silti kesken, loppusuoralle kuuluvat jutut jäi tekemättä ja kokematta, ja se harmittaa ja tänään myös ihan itkettää! :'(
 
Täällä myös vielä kotona laahustetaan... Kauhee flunssa ollut koko perheellä 2 vk, nyt alkaa onneksi helpottaa! Mieliala on aika maassa, maha painaa eikä jaksa enää tehdä mitään. Olisin niin toivonut nyt hiihtolomalle synnytystä, kun olis ollut lapsille hoitajia sukulaisissa, mutta nyt on varattu tiistaille käynnistysaika (rv 38). Toivottavasti menee hyvin, mahanseutu on niin kipee, nukkuminen 1-2 tunnin pätkiä ja hermot kireellä, en millään jaksais monen päivän yritystä ja kipua :'(

Vauvat onneksi voi hyvin, painoarviot melkein 3 kg, ovat nyt molemmat rt (kumma kun mahtuvatkin vielä pyörähtelemään). Isoiksi ovatkin päässeet kasvamaan, meilä kun edelliset on olleet näillä viikolla vähän pienempiä, ja koko ajan on sanottu että kaksoset jää pienemmäksi kuin yksöset.

Täälä kans joka päivä joku kysyy vointia, oon sitten vaan vastaillut että joku on kuumeessa, joku yskii tauotta, joku jo parantumaan päin... enkä puhunu vauvoista mitään...

Voimia kaikille viimeisiin viikkoihin :flower: :wave:
 
Ippu mä tiedän miltä susta tuntuu (ainakin luulen tietäväni). Vaikka kaikki meni hyvin itkin sairaalassa moneen kertaan enneaikaisesti päättynyttä raskautta (kun lapsen olisi ollut niin hyvä sisällä vielä + nautin siitä itse niin paljon), avuttomuutta (kun ei voinut tehdä mitään oman lapsensa vuoksi), tyhjää syliä ( ne vei mun lapsen!) ja epävarmuutta (miten lapsen alku menee), kaikkia mahdollisia pelkoja ja päälle vielä syyllisyyttä kun toisilla oli asiat paljon heikommin, miksi en osannut olla yksinomaan kiitollinen että kaikki oli kuitenkin ok. Ja hitunen itsesääliä mukaan, yössä yksin minä ja rintapumppu eikä yhtään mitään tule ulos rinnoista. Suunnaton turhautuminen ja riittämättömyyden tunne, en pysty antamaan sitä mitä lapseni minulta eniten tarvitsee. (neuvolassa ei ainakaan minulle korostettu etei siltä rinnoista oikeasti tule juuri mitään ekoihin kolmeen päivään, sairaalassa viereisen sängyn potilas, 3 äiti, kannusti vaan pumppaamaan ja vakutti että kyllä se siitä lähtee. ja lähikin.) Tuon mitä olisin voinut tehdä toisin-ajattelun kätilöt sairaalassa onneksi nujersivat heti alkuunsa, kun ei tiedetä miksi synnytys käynnistyi ei kannata pohtia turhaan. Lapset tulevat kun ovat tullakseen, meillä ajoissa ja toisilla näkyy venyvän.

Kyllä muakin harmittaa juuri kokematta jäänyt loppuraskaus ja loppusuoran valmentautuminen vanhemmuuteen. Voimahaleja monta :hug: :hug:

Nyt meni taas omat ajatukset sekaisin, tsemppiä supistusten odotteijoille, lähden keräämään ajatuksiani pyykin ääreen.

Pullastaan hyvin onnellinen BiaBia
 

Yhteistyössä