Maalismammoja?

  • Viestiketjun aloittaja anno
  • Ensimmäinen viesti
katriina-
Cosmic: vau! jospa tää toinen kuitenkin ois nopsempa ja päättäis vaikka syntyä nyt tällä supistuskierroksella!! Pidän peukkuja. Sullahan on sopivasti la:kin käsillä ;) Kerro heti uusia kuulumisia kun ehdit! Tsemppiä supistuksiin.
 
Kerde
Tsemppiä cosmic1!!!! Onnea Antzi!!!!

Mullakin neuvolassa kaikki ok. Painoa tullut 15 kg yhteensä, mut nyt alkaa nousu tasaantumaan. Paino oli jopa muutama sata grammaa laskenut edellisestä kerrasta. Sf mitta oli 32. Sehän riippuu paljolti mittaajasta, mikä tulos tulee sf-mitasta. Varmimman tuloksen saa, kun on aina sama mittaaja. Näin ainakin meidän neuvolan täti sanoi. Turvotusta mulla ei ole onneks ollut, eikä raskausarpia. Toivottavasti ei tuliskaan!

NYt perjantai-illan viettoon...

Kerde 37+2

 
katriina-
huomenta,
mitenhän cosmicilla menee?? :) jokohan sairaalaan lähtö sitten tuli...
Mä heräsin tänään kuudelta. Enkä saanut enää unta. Kerrankin esikoinen nukkuisi oikein hyvin, nukkuu edelleen! Mutta nousin sitten ennen seiskaa, sainpahan kerrankin syödä aamupalan rauhassa, jos jotain positiivista. Edaellisyönä valvoin tytön kanssa ja nukuin kahden tunnin pätkissä. Nyt sitten kun oisin voinut nukkua, ei muka nukuta. Mulla oli vähän samoja ongelmia aamu- ja etenkin aamuyönukkumisten kanssa edellisessä raskaudessa, etenkin just tässä loppuvaiheessa. No, ehkä päiväuniaikaan taas nukuttaa :)

Jaahans, se on sitten 38 viikkoa tänään täynnä!
katriina- 38+0
 
Maaria-79
Huomenta Maalismammat, nyt ollaan MAALISKUUSSA! Pitää vaan päivitellä, että nopeesti tää aika on mennyt! Cosmicille tsemppiä, vauvauutista odotellaan!!!

Minäkin kampesin itseni ylös sängystä vähän seiskan jälkeen, kun en enää supistuksilta saanut rauhaa. Niitä samoja pitkiä pinkeitä vaan, mutta aina ne ovat laantuneet kuitenkin. Tehostumaan päin nuo supparit tuntuvat onneksi olevan, eilen päivällä tuntui alakerrassa pientä pistoakin kun oikein supisti. Vauva tuntui ihmeen hiljaiselta sängystä noustessa kun ei "tapansa mukaan" ollut hereillä ennen mua. Kyllä se sieltä sitten aamupalan jälkeen alkoi tuntua möyrintää. Pitää kai uskoa, että ahdasta sielläkin alkaa olla, kun itsestäkin jo tuntuu niin tukalalta.

Mukavaa viikonloppua!
Maaria 39+4

 
yks vierailija...
Soitin eilen neuvolaan ja pyysin sitä sijaisterkkaria hakemaan jonku vakituisen siihen puhelimeen kattomaan mun sf-käyrää koneelta.
Mulla se käyrä menny 34.vkon jälkeen kokoajan alaspäin,ensin kasvo tasasesti ja sit tossa kohalla alko vaan laskemaan alaspäin...Eli tosi aikasin.Ku edellisiltä lapsilta on vasta ihan lopussa vähän laskeutunu,siihen asti kasvanu tasasesti.Ja tosiaan kuopukselta mitta samoilla viikoilla oli 36cm,ku nyt 29,5cm eli melkonen ero!
Se vakiterkkari sano, että se mun käyrä näyttää kyllä omituiselta, että noin aikasin laskee ja viimeisin mitta vielä alakäyrän alapuolelle...
Nyt mun pitää mennä maanantaina neuvolaan mittauttamaan se uudelleen ja jos edelleen mitta pieni, ni saan lähetteen ultraan, jossa tarkistetaan istukan toimivuus ja että vauva kasvaa...
Mulla on tosiaan ollu kolmella viimeisellä mittauskerralla sijaisia ja mitat saattaa siks vaihdella.Harmi ku vakituinen terkkari on kokoajan poissa,jossain koulutuksessa kai...
No odottelen maanantaihin...
 
Maaria-79
Vierailijalle,
hyvä että asiaa selvitetään, varmasti piinaavaa odottaa tuonne maanantaihin mutta koeta jaksaa. Sf-mitassa on tosiaan eroja ihan kokeneidenkin mittaajien välillä, mulla oma terkka on saanut aina vähän reilumpia lukemia, ja neuvolalääkärit vähän alempia, samoin kerran sijainen sai alemman lukeman. Heitto on ollut siinä sentin luokkaa.
 
yks vierailija...
Koitan olla stressaamatta asiaa.Turha etukäteen murehtia.Varsinki ku vauva liikkuu ihan kunnolla masussa,että on elossa ja se on tärkeintä.
Mulla on noi kolme lasta syntyny kaikki n.2 viikkoa lasketunajan jälkeen.Jospa tää tuleva vauva syntyy sit vähän aiemmin,ku käyrä alkaa aikasemmin laskea.Ja saattaa olla pienempi kokonen ku edelliset.Se ei kyllä haittais,ku kuopus oli melkosen iso jössikkä 4120g ja 56 cm.
 
Elviira M.
Hei vaan, yhdessä koossa ollaan vielä! Ei mitään merkkejä synnytyksestä. Ei suppareita, ei limatulppia, ei mitään. Yli mennään ja reippaasti, se on mun fiilis tällä hetkellä.

Vierailija, mulla on kans se kokemus, että eri mittaajien tulokset vaihtelee aika lailla. Mutta hyvä kun soitit neuvolaan. Kun asia kuitenkin pyörii mielessä ja huolettaa. Toivottavasti kaikki on ok.

Oiskohan se sitten Cosmic, joka meistä on seuraavana synnytyspöydällä.Tai ties vaikka ois vauva jo nähnyt päivänvalon..??

Meillä oli esikoisesta perhehuonetoivomus. Oli liian täyttä, ei saatu huonetta. Loppujen lopuksi se ei harmittanut mua ollenkaan. Oli mukava jutella huonekavereiden kanssa (olin kolmen hengen huoneessa keskipetillä). Ja monelta olen kuullut, että perhehuoneessa voi tuntea olonsa yksinäiseksikin. Jos kaikki on ok, hoitsutkin saattaa käydä siellä aika harvoin. Mutta on toisaalta perhehuoneessa on se oma rauha. Ei vieruskavereiden kuorsaukset ja itkevät vauvat häiritse unia.Ja isukkikin saa olla heti mukana vauvan ensipäivissä ja -öissä. Nyt ei olla menossa perhehuoneeseen, isä on esikoisen kanssa kotona.

Mun lantionpohjalihakset taitavat olla melkosen heikossa kunnossa. Jos olen juonut yhtään reilummin ja lähden kävelylle, ni tuntuu, että koko ajan lirahtelee. Apuva, onkohan niitä lihaksia enää olemassakaan synnytyksen jälkeen.

Mitähän mulla vielä on mielessä pyörinyt? Niin, kuinka paljon te muut olette hommanneet etukäteen noita pikkuisia 50-56 -senttisiä vaatteita. Mulla on ehkä vähän alle 6-7 bodya ja samanverran (tai vähän vähemmän) alaosia (lähinnä puolipotkareita). Mut sit oon shoppaillut isompia kokoja kaappiin odottamaan. Onhan noita siis kertynyt.Vielä mietin, että pitäiskö ostaa kietaisumallin paita tai body, kun niiden pukeminen on niin paljon mukavampaa ihan vastasyntyneelle.

Nyt mulla ajatus karkailee koko ajan, katson tässä samalla telkkua.
Palaillaan, t. Elviira 40+0
 
Elviira M.
Palaanpas vielä kyselemään yhtä asiaa. Mitä olette ajatelleet kivunlievityksestä synnytyksessä?? Oma kokemus on epiduraalista. Sen voisin ottaa nytkin. Tai spinaalin, jos sitä ehdottavat. Nuo kohdunkaulanpuudutteet tms. jotka pistetään alapäähän ei hirveästi innosta. Mutta voisin ehkä harkita, jos suositellaan. Akvarakkuloihin en suostu, vaikka tyrkyttäisivät. Onkos niitä muita vielä?
Jotenkin kiehtois ajatus luomusynnytyksestäkin. Mutta toisaalta, oon kyllä niitä tyyppejä, jotka hammaslääkärissäkin pyytävät kaikki mahdolliset puudutukset.
Että luultavasti haluan jotain puudutusta, jos vain kerkeän saada.
 
yks vierailija...
Mä nyt "tungin" tähän teiän ketjuun, toivottavasti ei ketään haittaa, maaliskuussa tosiaan pitäs vauvan syntyä...

Elviira M.:n kysymykseen vastailen, että oon aatellu ottaa taas epiduraalipuudutuksen.
Mun eka synty sektiolla, mut kaks seuraavaa alakautta ja oon niihin synnytyksiin saanu epiduraalin ja ollu tyytyväinen.
Sain viimeks myös kohdunkaulanpuudutteen, mutta siitä ei juurikaan ollu apua. Pikkusen helpotti kipua, mutta ei voi verratakaan noihin muihin.
Spinaalia en halunnu,vaikka tarjottiin,ku mul on ollu pitkäkestoset synnytykset.Se ei siis riitä mun synnytyksiin.
Eli eka alatiesynnytys kesti 19h ja toka 16h.
Tosi paljo ne viimeks sitä spinaalia tosiaan tyrkytti, mut pidin pääni, ettei se tule mun synnytykseen riittämään ja eipä ois tosiaankaan riittäny. Eli spinaalihan vaikuttaa sen 2-4h ja epiduraalia pystyy lisäämään koko synnytyksen ajan, että se riittää varmasti.
Kestin kipuja viimeks luomuna siihen asti,että olin 7cm auki,sit kätilö ehdotti puudutuksen laittoa.Eli en ihan heti alkuun sitä puudutusta ota,mut sitku menee kivut ihan hallitsemattomiks,ni sit.
Mulla on tosi positiivinen kuva jääny alatiesynnytyksistä,ei mitään pelkoa...
 
Cosmic1
Tilannekatsaus: Vielä yhdes koossa, mut en varmaan kauan. Isovanhemmat hakivat esikoisen niille yöksi, kun mulla ollut täs kahdesta asti 2-10min välein supistuksia, jotka on oikeasti tosi kipeitä jo. Eli viime yönä sain vielä nukuttua suht ok, mut sit alkoi taas tulla supistuksia, jotka on nyt koko ajan tihentyneet. Nyt en pysty enää kirjottaa, ilmottelen sit mitä tapahtuu. Oon aatellu, et mennään tossa puolen yön jälkeen sairaalaan, laittavat sit vaik takas kotiin, jos ei oo edenny mihinkään. Olo on kyl jo aikamoisen kipeä...
 
katriina-
ääks, mun edellinen vastaus tais hävitä bittiavaruuteen.
Tsemppiä cosmicille! ties vaik vaavi ois jo syntynyt! Hitaanlaisesti käynnistynyt ilmeisesti tämäkin synnytys, sama kohtalo lienee mulla.

kivunlievityksestä: sain epiduraalin viimeksi jo 3cm jälkeen, ja avauduin sitten loput sentit sen aikana tosi nopeasti, varmaan n.1,5h:ssa! Joten ehkä spinaalikin riittäisi sitten, jos avautumistahti puudutteen aikana ois sama. Kuitenkin toisaalta haluais turvautua tuttuun ja turvalliseen epiduraaliin, mutta neuvolassa jo vähän sanoivat, et tuskin tulevat mulle antamaan, kun ajattelevat, et menee "hukkaan". Tuota epiduraalia ennen siis avauduin 2,5cm:iin varmaan siinä 20h niillä säännöllisillä omilla suppareilla, jotka välillä loppuivat, kuten cosmicillakin. Eli yöt supisteli ja päivällä harvemmin tms. 2,5cm-3cm vauhditettiin sit tipalla, mutta siinäkin meni oikeesti varmaan 4 tuntia....Varmaan nyt mullakin taas sama kohtalo eessä, et supistelee useana vrk:na ennen synnytystä, ainakin ihmettelen suuresti, mikäli toiminta ois jotenki nopeampaa... vaik oishan se ihanaa, ehkä ei ois niin väsynyt jo ennen varsinaista synnytystä.
38+1. Niin se aika menee!! Muutamia supistuksia tuli eilen, mutta ei mitään säännöllistä. Mutta että supistelutauko on nyt ehkä ohi, mulla niitä oli jotenkin harvakseltaan tuossa välillä.
 
Elviira M.
Tässä touhuilin köökissä illalla ja sain pari kolme tuntuvampaa supistusta aikaiseksi. Siis sellainen menkkakipumainen polte alavatsalla ja vähän selässäkin mahan kovettumisen aikana. Että jee, jotain siis taitaa tapahtua.. Mut taisivat rauhoittua kun lopetin hääräämisen.

Synnytyksestä: Mulla vissiin epiduraalin vaikutuksesta kävi niin, että supistukset laantuivat. Luultavasti (en oikein muista tarkasti) sain epiduraalin joskus kun olin 7-8cm auki. Sitä ennen tuli oksennus, sen muistan, ja useinhan se tulee noilla main. Eli iltakuudelta epiduraali ja vauva syntyi iltakymmenen maissa. Mulle saattais riittää spinaalikin, jos ei sekin lääke hidasta supistuksia.
Varaudun tuohon oksennukseen muuten tälläkin kertaa (ja voi se tulla aikaisemmassakin vaiheessa) ja otan sairaalakassiin oksepussin mukaan.

Vierailija: tosi kiva kun kirjoitat ketjuun! Meillä on sen verran laiska tämä tahti, että mukava kun joku aina jotain laittaa. Että tervetuloa mun puolesta kaikki uudet ja vanhat jakamaan maaliskuisia tuntoja synntytyksen kynnyksellä!

Cosmicista ei ole kuulunut..tais tulla viime yönä lähtö..
 
katriina-
Niin, ei oo cosmicista kuulunut :)
Mä aloin miettiä, että oiskohan mulla alkanut limatulppaa irtoamaan. Pelkkää kirkasta limaa tosin, ei (vielä) verensekaista. Mutta jotain siis saattaa olla tekeillä, eli paikat sentään kypsymässä, kun keskiviikkona eivät vielä olleet lainkaan kypsyneet. Viime raskaudesta en tällaista vaihetta muista oikein hyvin... että tuliko vain kirkasta limaa. Mutta tiistaina kun tuli silloin verensekaista, meni ke illalla vedet. Odotellaan. Joka tapauksessa taas tuntuu, että lähtöhän voikin tulla milloin hyvänsä!
 
Maaria-79
Täälläkin on saatu vähän tehokkaampia supistuksia ja jomotusta aikaiseksi; eilen harrastettiin kolmesta ässästä kahta, ja tänään käytiin kävellen lähikaupassa parin kilometrin päässä. Kävelyn aikana painontunne lantiossa lisääntyi ja ristiselässä tuntui menkkamaista jomotusta, nyt illalla onkin supistuksia tullut tiheämmin, vaikka aika kivuttomiahan nuo ovat.

Noh, ei pidä liikaa rehkiä, että jaksaa sitten synnyttääkin kun hetki koittaa! Kypsymään päin olo tuntuu kuitenkin olevan - niin kuin jo monella meistä!

Tuosta kirkkaasta limasta, mä havaitsin sellaista eilen. Tosiaan ihan kirkasta, ei merkkiäkään mistään verensekaisesta.

Maaria 39+5
 
katriina-
Mulla oli illalla suppareita 5min välein.. ehdin jo ihmetellä, et voiko synnytys mahdollisesti alkaa näin ennalta varoittelematta.. mutta sittenhän ne supparit loppuivat kuin seinään vajaan tunnin päästä.Ne olivat kyllä jo ihan kunnolla kipeitä, viimeksi näin tiuhaan + kipeitä tuli vasta, kun paikat olivat jo jonkin verran auenneet. Ehkä ne jotain nyt sitten tekivät, vaikka eivät luultavasti paljoakaan, jos mun elimistö on entisekseen.
 
Kaissuli
Viikkoja on nyt 36+6. Ois jo mukava jos vauva vaikka parin viikon päästä syntys...tossa muutama päivä sitten tuli verta ihan pikkusen, pyyhittäessä ihan kun ois joku haava ollu...en jaksanu soitella mihinkään kun tänään on neuvola. Vauva tuntuu olevan todella alhaalla. Käveleminen on hankalaa kun nivusiin käy todella pahasti. Läääkäri sanoi että vauva on jo kiinni alhaalla ettei enää tuu kääntymään. ja tästä on jo pari viikkoa. Onko muilla ollu samaa tilannetta? Käveleminen on todella hiipimistä kun jokainen askel sattuu nivusiin ja jalkoihin. ja ois vielä 3viikkoa laskettuun...tulis jo...=)
 
yks vierailija...
Kävin tänään neuvolassa vakiterkkarilla.Se sai sf-mitaksi nyt 32cm,kun sijainen sai perjantaina sen 29,5...Toi oma terkkari meinas,ettei mitään hätää ois ton käyrän suhteen,mutta varas ajan ultraan,ettei mun tarvis olla huolissaan.Perjantaiaamuna pääsen ultraan.Ihan kiva,että asia tarkistetaan ja saa ehkä myös vauvan sukupuolen selville,ku en sitä vielä tiiä.
rv38+1
 
Elviira M.
Eikös tuo 32cm mene ihan käyrille? Olikohan itsellä sama noilla viikoilla..ei ainakaan tähän mennessä ole mitattu yli 33,5 mittaa ja viikkoja mulla nyt 40+2.

Katriinallahan kuulosti olevan lupaavia suppareita, samoin kuin Maariallakin.

Kaissuli, mulla tuli ennen viime synnytystä verta (ihan kirkasta). Sitä tuli yhtenä iltana ja tiputteli ehkä tunnin ajan. Olin silloin jo reippaasti yli lasketun ajan. Soitin sairaalaan kun säikähdin, että onko vakavampaa (siis jotain istukan irtoamista yms.). Sanoivat ettei luultavasti ole aihetta huoleen, veri tulee kypsyvältä kohdunsuulta. Piti seurata tilannetta ja jos tulee paljon ni sit tarkistaan tilanne. Tyrehtyi sitten kuitenkin.


 
yks vierailija...
Elviira M.:lle:
Joo, toi sf-mitta 32cm on ihan normaali lukema 38+1 vkolla,keskikäyrän alapuolella...
Mut tosiaan se mun kokonais sf-käyrä on hassun näkönen, ku 34 vkolta lähtien käyrä kääntyy kokoajan alaspäin, eli vaan pienenee. Ja nyt ku oma terkkari sai ton 32cm mitan,ni on iso hyppäys kohtisuoraan ylöspäin.
Toi käyrän kääntyminen 34 vkolta alaspäin tarkistetaan,että onko se vain tosiaan mittaajista kiinni ja onko vauva kasvanu kuitenki ihan normaalisti.
Aattelin kysyä samalla painoarviota,ku ultran perusteella voi melko hyvän arvion saada.


Mulla on ollu tiheitä supistusjaksoja pitkään ennen varsinaisia synnytyssupistuksia.Eli viimeinen viikko kaikenlaisia epämääräisiä oireita.
On se vaan jännä,et vaikka 4:ttä oottaa,ni ei yhtään osaa sanoa millon se synntys ois käsillä.
No limatulpan irtoamisesta ei oo sit enää kauaa menny varsinaisten synnytyssuppareiden alkamiseen.Oisko vuorokausi muistaakseni.Että sitä täytyy taaskin ootella.:)
 
Kerde
Ihanaa kun täällä on vilkkaasti kirjoiteltu!

Mulla on ollut muutamien päivien aikana menkkamaisia tuntemuksia, mut ei kunnon supistuksia. Luulenpa, että menee tää synnytys lähelle laskettua ja senhän passaa hyvin. Tulis vaan ennen pääsiäistä!

Cosmic tais juu lähtee synnyttään! Jännää kuulla kuka seuraavaks lähtee ja saa käärön syliinsä. Kivunlievityksistä sen verran, että mäkin sain epiduraalin ja melkein saman tien sain alkaa ponnistaa. Se oli aivan taivaallinen tunne, kun pahimmat poltot hävis! Suosittelen kivunlievitystä ja kannattaa kokeilla niitä aqva-rakkuloitakin. Mä kokeilin ja auttoi ne hetken verran ja sit poltot alko tuntuunkin enemmän etupuolella selän sijasta. Tälläkin kertaa luotan siihen, että kätilö osaa sanoa sopivamman kivunlievityksen. En ole ajatellut tarkemmin mitä haluaisin, paitsi että pääsisin siihen ainoaan saliin missä on kylpyamme!

T: Kerde 37+5
 
lusiina
Hei, täällä yksi yökyöpeli valvoo vielä, odottelen kaveria joka on tulossa meille yöksi, soitteli tuossa hetki sitten että vielä menee n. puoli tuntia.. :) No, sama kai se on miten tässä valvoo, kun ompahan aikaa nukkua näin äitiyslomalla!

Cosmic on varmasti joo mennyt jo synnyttämään, voi olla jo vauva kainalossa. Oi että, nyt alkaa niitä vauvoja tulemaan meidänkin ketjuun.. Alkaahan tuo synnytys olemaan niin lähellä, että sitä tulee ajateltua vähän väliä ja kaikenlaisia uniakin siitä näkee.. Vaikka ei mulla mitään tuntemuksia todellakaan oo, vointikin on mitä mainioin!

Vielä jaksaa touhuta, lauantaina oltiin päivänreissulla n.150km päässä ostoksilla, eli jotain 300 km tuli yhteensä istuttua autossa, ja kyllä se jo selkään alkoi vähän sattumaan.. Ja koko päivä tuli käveltyä kaupoissa.. Olin kyllä sitten illalla ihan poikki että ei muuta kuin simahdin sänkyyn mutta ihan hyvin sitä jaksoi vielä olla liikkeellä. Sunnuntaina sitten käytiin anoppilassa 2 isoa koiraa lenkittämässä kun ovat lomalla, annettiin koirien juosta vapaana pelloilla ja metsissä, käveltiin ite perässä (mies oli siis mukana) jne. Oli kyllä ihanaa, kaunis ilma oli ja aurinko paistoi, kivat maisemat ja siellä kai meillä vierähti monta tuntia ihan vaan lenkkeillessä. Välillä vaan meinas tuntua ettei enää jaksa kun piti moneen otteeseen umpihangessa koittaa kahlata, missä oli polviin asti lunta ja kummasti ei tuo jalka nouse enää entiseen malliin.. ;) Myös ihan umpimetsässä rymyttiin, onneksi oltiin varustauduttu ihan kunnon vaatteilla ja kengillä.. Kyllähän sitä oli aika puhki tuon reippailun jälkeen, mutta tulipahan ulkoiltua, vaikka nauroinkin siinä miehelle että ei varmaan kovin moni oo näin hullu että lähtee vielä viimesillään raskaana jonnekki korpeen metsän keskelle.. Mutta siellä oli kivaa, välillä levähdettiin ja vaan makoiltiin hangessa ja katottiin leikkiviä koiria..

Tänään onkin sitten ollut vähän väsynyt olo viikonlopusta, mutta mies yllätti ihanasti, siivosi ihan koko kämpän ja nyt täällä on niin viihtyisää että.. :) Kävin tosin ruokakaupassa ja laitoin ruuan vastapalvelukseksi.. Plus nyt iltasella pyöräytin pari peltiä sämpylöitä, että saa vähän pakkaseen niin ei tarvi heti tuskailla tyhjien kaappien kanssa kun laitokselta pääsee..

Täällä alkaa oleen jo paikat suht. valmiina vauvaa varten, lähes kaikki tarvittava on ostettu jne.. Huomenna ajattelin pakata sairaalakassin niin sitten sais vauva alkaakkin jo ilmotella itestään ;) Saishan tuo jo syntyä, kyllä sitä niin on odotettu, mutta ei tosiaankaan oo mitään merkkejä, tosi harvoin tulee muutama pieni kivuton supistus ja se on siinä. Eli ei puhettakaan vielä aikoihin mutta pyöräytelkääpäs muut tässä silläaikaa niitä vauvoja ahkerasti ja laittakaa kuulumisia!!

Ps. Vierailijalle vielä että tosi mukava kun oot liittyny meidän ketjuun!! Tervetuloa ja muistakin sitten kirjoitella ;)
 
katriina-
Niin, tervetuloa vaan vierailija munkin puolesta ;)
Mäkin oon nyt pakannut sairaalakassin - niiden edellisiltaisten supistusten seurauksena. Tuli olo, että voihan se lähtö jo vaikka olla suht lähelläkin. Vauvankin varusteet on pakattuna. Mulla on lainassa sellainen lämmin puku, kun sitä tuskin kauan tarvitsee, jos vaik meniskin yli ajan, niin on jo maaliskuun loppu kun pieni syntyy. Esikoiselta on noita vaatteita jäänyt, uudelle oon ostanut kotiintulokietaisubodyn ja pari vähän isompaa neutraalia vaatetta, että menis sit tytölle ja pojalle.
Eilen ei sit ollut oikein tietoakaan supistuksista. Pari hassua kivutonta. Niin se vain vaihtelee. Ehkä se imurointi sai ne aikaisiksi sunnuntaina, pitäisiköhän tänään imuroida uudelleen ;) Meillä kotityöt "kuuluvat" nyt taas pääosin mulle, kun oon tytön kans kotona, mut mies on imuroinut kyllä. Katsotaan sitten kahden tenavan kans, miten ehtii kotia järkätä, aluksi varmaan vähän heikonlaisesti.
Cosmicista ois kiva kuulla uutisia, eiköhän liene synnyttämään sitten mennyt!
Kaissuli: mulla on nyt ollut vauva niin alhaalla kohta pari viikkoa, että nivusissa tuntuu tuo kävely eri tavalla (=sattuu joka askeleella hitusen, etenkin liikkeelle lähteminen on kipeintä) mutta mulla tuo kipu on ihan siedettävissä rajoissa. Liukkaalla tallustaminen on vähä ikävää, kun jalan lipeämiset käyvät ikävästi nivusiin :(

Nyt aamupalalle. Ollaan saatu esikoisen rytmiä hitusen siirrettyä, heräs tänään vasta ennen kahdeksaa. Ihanaa. Kauhulla ajattelen, et milloin sitä sit nukkuu uuden vauvan kans kun on tuo esikoinenkin. Esikoinen ainakin oli 3 ekaa viikkoa ihan mahdoton yökukkuja, saattoi valvoa kolmekin tuntia tuosta noin vain keskellä yötä. Ei mikään "vain syö ja nukkuu" -tyyppinen vauva.


 

Yhteistyössä